אירועי דיומא – 03.08.19

היום: הסופר קאפ הצרפתי והגרמני וגם הקלאסיקה של סן סבסטיאן.

כדורגל / ניר מועלם

סופר קאפ צרפתי:

14:30 ראן – פריס סן זרמן, ספורט 5 : הסופר קאפ הצרפתי בין האלופה הבלתי מעורערת של צרפת לבין מחזיקת הגביע, כאשר המשחק נערך בסין, וחשוב לציין את הבלגאן שיש בפריס עם כל הסיפור סביב שניימאר שגם הבריז מהאימון ביום חמישי וכרגע נראה כמו סיפור בהמשכים.פריס אומנם מכרה מספר שחקנים מחליפים והכניסה קצת כסף(72 מיליון יורו) אבל היא קנתה מספר שחקנים מאוד טובים שיחזקו אותה ללא ספק : סראביה, דיאלו וגיי בסכום כולל של 81 מיליון יורו. הסיפור המרכזי של המשחק הוא כיצד תגיד פריס למשחק עם כל הסיפור סביב ניימאר ואני מעריך שהיא מספיק חזקה ועמוקה כדי לנצח את המשחק הזה.

סופר קאפ גרמני:

21:30 באיירן מינכן – דורטמונד, ספורט 4 : משחק מסקרן בין צמד הענקיות הגרמניות כאשר שתי הקבוצות ביצעו מיני מהפכה בקיץ, כאשר באיירן מינכן שלחה את מאטס הומלס חזרה לדורטמונד תמורת 30 מיליון יורו והיא חיזקה את האגפים שלה עם צמד המגנים הצרפתים הנהדר: פאבר והרננדז, אך מנגד דורטמונד התחזקה בצורה נהדרת עם : מאטס הומלס שכאמור חזר מבאיירן מינכן, ניקו שולץ הנהדר מהופניים, טרגן הזאר שהגיע מגלאדבך, פאקו אלקסר הגיע מברצלונה ואולי השחקן שאותי הכי מעניין והוא ג'וליאן ברנדט הווינגר הנהדר שמעניין אותי לראותו אותו משחק באגף של דורטמונד. על פניו נראה שדורטמונד התחזקה משמעותית אך שימו לב לחיזוק של באיירן בהגנה כי פאבר והרננדז זה לא רק חיזוק הגנתי אלה גם התקפי, ואסור לשכוח שרובן וריברי כבר לא יהיו חלק מבאיירן העונה, כך שאפשר לומר שתקופה מסוימת של באיירן די נגמרה. הימור – דורטמונד לדעתי תנצח את המשחק.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הקלאסיקה של סן סבסטיאן

*המלצת צפייה* סוף השבוע שאחרי הטור דה פראנס מביא לנו באופן מסורתי את אחד המירוצים החד יומיים המהנים ביותר של לוח השנה – הקלאסיקה של סן סבסטיאן. המירוץ מתנהל באיזור העיר היפהפיה סן סבסטיאן (דונוסטיה בשמה הבאסקי), המציעה כמה מהמראות היפים ביותר שיש לחבל הבאסקים להציע. כמו רבים מהמירוצים הנערכים בספרד, מדובר במירוץ ארוך ומרובה טיפוסים, שרובם כאן קצרים ותלולים. את האקשן העיקרי אנו צפויים לקבל באיזור הטיפוס האחרון, שהעלייה אליו והירידה ממנו קובעים בדרך כלל את המנצח במירוץ. לפיכך המנצח נדרש בדרך כלל לאחוז בכישורי טיפוס וירידה מצויינים כאחד. אחד כזה המוכר לכולנו הוא אחד הכוכבים הגדולים של הטור – ז'וליאן אלאפיליפ, שאף זכה במהדורה הקודמת של המירוץ. מולו יתייצבו כמה מהזוכים הקודמים של המירוץ – באוקה מולמה, אדם ייטס, אלחנדרו ואלוורדה וטוני גאלופן. עוד נראה כאן את הזוכה הטרי של הטור, איגן ברנאל, שלא ממש זוכר לטובה את המירוץ הזה בשנה שעברה, בו עבר התרסקות ופציעה לא נעימה בפניו. מתחרים נוספים בעלי שם שנוכל לראות כאן הם מיקל לאנדה, סיימון ייטס, גרג ואן אוורמאט, טים וולנס, טיש בנוט, מייקל וודס, אילנור זכארין וג'ורג' בנט. מי שיישאר לפודיום, יוכל לראות את הזוכה במירוץ מקבל את הצ'אפלה, אותו כובע בארט באסקי מסורתי, שהפך לאחד הסמלים של המירוץ. שידור ביורוספורט ב-16:30.


הטור של פולין – קטע 1

הטור של פולין הוא מירוץ וורלד טור של שבעה קטעים, הנערך כולו במדינה המזרח אירופית. הוא מורכב משבעה קטעים, כשהשלושה הראשונים שטוחים ומיועדים למאיצים, בעוד ארבעת הבאים כבר גבעיים-הרריים. מבין השמות הבולטים בהקשר ה-GC, נקבל כאן את מיגל אנחל לופז, בוב יונגלס, מאטיי מוהוריץ' ופאבל סיבאקוב מאינאוס. בגזרת הקטעים השטוחים נקבל ייצוג מכובד למאיצים בדמות פרננדו גביריה (החוזר מפציעה), פסקל אקרמן, מארק קבנדיש, ג'ון דגנקולב, דני ואן פופל והצמד רמי קאבאנייה ופאביו יאקובסן מקוויק סטפ. בגזרת הייצוג המקומי, נקבל כאן לראשונה קבוצת וורלד טור פולנית בדמות CCC (שהחליפה כזכור את BMC), עם המאיץ האיטלקי-פולני יאקוב מארצ'קו. בקבוצת בורה נראה כאן ייצוג מכובד עם המטפס ראפאל מייקה והשען מאצ'יי בודנאר. בולט בהעדרותו הוא זוכה השנה שעברה, מיכל קביאטקובסקי.

קטע 1 הוא כאמור קטע שטוח לחלוטין, המתחיל ומסתיים בעיר קראקוב, ומיועד לכל המאיצים שהוזכרו מעל. שידור ביורוספורט ב-18:30.



לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. אני מאמין שאחרי הטור דה פראאנס יש דאון רציני באופניים. גם בכדורגל אני לא מביןם בדיוק מי משחק עתה.
    כל הכבוד לניר ולך שממשיכים להפעיל את המנועים.

    1. תודה דוק. לגבי האופניים – לא כל כך האמת. יש את הוואלטה עוד שלושה שבועות, שזה אחד המירוצים החשובים של העונה. עד אליו יש עוד כמה מירוצים לא רעים בכלל, כמו סן סבסטיאן היום.

  2. משהו די מעניין שקורה כאן במירוץ: רמקו אבנפואל הצעיר בורח יחד עם טום סקווינץ' 15 ק"מ לסיום. אבנפואל הוא מקוויק סטפ, מה שהופך תקיפה של אלאפיליפ מאחוריו לפחות כדאית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט