דיון הופס ליום רביעי: האם יש סכוי שאבדיה יהיה בחירת לוטרי? / מנחם לס

האם היית מתערב על אלף שקל שהוא ניבחר בעשירייה הראשונה?

עכשיו תתחיל עונה שלמה במכבי ת"א כשלמאמן חשוב דבר אחד, ודבר אחד בלבד: נצחון.

אני לא יודע מדוע אני חושש שכולם התלהבו יותר מדי מדני אבדיה, בגלל הצלחתה הנפלאה של הנבחרת.

דני אבדיה, הדראפט, ה-NBA הם הדברים האחרונים שחשובים לו.

מה שאני חושש הוא שדני יתחיל לחמם את הספסל כשהמאמן נותן את הדקות לפנתרים אמריקאים שמנתרים לשמיים, ודני יהפוך לשחקן ספסל שמוכנס בלית ברירה. אם הוא יהפוך לאופציה רביעית או משהו כזה, וסקאוטים יטוסו לת"א רק כדי לראותו יושב על הספסל, הם יצלצלו למנכ"לים שלהם ויגידו: "צריכים לחשוב שוב בקשר לאבדיה הזה!"

ואז יעברו החודשים, אליפות ה-U20 תישכח, ואבדיה יירד ויירד בעמדתו בדראפט, עד שיהפוך לשחקן דראפט סיבוב ראשון, אבל לא בחירת לוטרי.

אז מה אתך? האם היית מתערב על אלף שקל שהוא ניבחר בעשירייה הראשונה?

מה דעתך? (אני מקווה שאני טועה אבל אני חושש שלא)

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. צריך לחזור למקורות ולשלוח אותו לעונה לגליל יתרחק מהמרכז מאבא יתן מספרים. יעשה רק טוב לכולנו כך נוכל לראות איך הוא כשחקן מוביל בין בוגרים.

    1. עמדה 5- בלאק, האנטר, גייק כהן
      עמדה 4- קווינסי אייסי, קאלוירו

      עמדה 2- בראיינט, דיברתולומאו
      עמדה 1- ווילבקין, וולטרס, אניס?

      גם אם כספי חותם, עדיין יהיו דק' בעמדה 3 בשביל אבדיה זוסמן

      1. בס"ד
        ממש לא נכון:
        קלויארו שיחק הרבה 3 שנה שעברה וגם מכבי פתחה איתו ב3 ביורוליג. גם השנה ישחק לא מעט ב3.
        בראיינט גם ישחק דקות ב3 כמו שהיה עם קיין ורול בהרכב 3 גארדים.
        (גם אייסי במקרים מסויימים יכול לשחק ב3 למרות שנראה שיהיה בעיקר 4).
        זוסמן ואבדיה יקבלו מעט דקות ביורוליג ב3 אלא אם כן מישהו מהם יבצע קפיצת מדרגה משמעותית.
        זה ששחקן מתאים ללוטרי לא אומר שהוא שחקן פותח ביורוליג. לוטרי מסתכל בטווח של כמה שנים, פותח ביורוליג זה היום.
        לדעתי אבדיה יקבל הרבה דקות בליגה, במיוחד שיהיה רישום רק של 5 זרים.
        ביורוליג יקבל דקות לא רבות בעמדות 1-3.

        אגב- ווילבקין במכבי מיועד ל2. אניס/רכז אחר ל1.
        וכהן הוא בעיקר 4.

  2. לפחות בליגה הוא יקבל דקות וזה כבר עדיף על כל קבוצה ישראלית אחרת. העמדה שלו לא כל כך עמוסה במכבי ואני מאמין שהוא יהיה שחקן של 10-15 דקות למשחק ביורוליג וזה אמור להספיק

    1. בחיים לא יקבל 10-15 דקות ביורוליג אלא אם כן הסיפור יהיה גמור מוקדם מאוד… אולי יקבל 10-15 דקות בליגה

      1. אם הוא לא מקבל דקות ביורוליג הוא לא יהיה בחירת לוטרי.
        תראה מה היה עם לוקה.
        Mvp של היורוליג בחירה 3.
        אז שחקן שלא מקבל דקות?
        גג בחירה 20

        1. נראה לך שאכפת לאמריקאים מדקות ביורוליג? דומביה לא היה בקבוצת יורוליג ונבחר 15, ואני חושב שדני הרשים יותר.

          דונציץ נבחר 3 כי ככה העריכו את הכשרון שלו, לא בגלל תארים ביורוליג. לא שזה לא עזר לו, להוביל קבוצה בגילו, אבל לקלוע על גארדים שבמקרה הטוב הם פליטי נ.ב.א לא מכניס אותך עמוק בדראפט

          1. לא מסכים. יש הבדל בן שחקן אירופאי שנבחר על בסיס skill ופרודוקטיביות בלבד לעומת שחקן אירופאי שנלקח בגלל אתלטיות או מידות. בנדר לא נלקח כי שם מספרים. הוא נבחר כי ראו שחקן 2.16 עם יד רכה הרץ כאיילה. אף אחד לא ציפה שמיד יעשה קפיצה. הוא פשוט לא התפתח לשום כיוון עד שפיניקס ויתרה. דומביה נבחר גם על סמך כישורים אך בעיקר בגלל אתלטיות ומידות מרשימות.
            .
            דני אבדיה פחות אתלטי מבחירות גבוהות קלאסיות אך השילוב של הגובה עם הובלת הכדור ראיית המשחק והקליעה מסקרנת רבים. הרצון לחפש שחקן שיכול להוביל כדור ב4 וב5 עדיין פופלארי במשרדי הליגה. בטופ של הפלייאוף של שנה שעברה שיחקו סיאקום דריימונד יאניס סימונס ויוקיץ'. הרצון לנצל יכולות של קאץ' אנד שוט של גארדים על ידי הורדת נטל הובלת הכדור מדי פעם הוא עניין חשוב בפלייאוף. בשביל זה הם ירצו לראות את אבדיה בסיטואציות כאלה

            1. קצת אבדתי אותך בקטע שהשוות את אבדיה לסנטרים כמו יוקיץ, או 4 כבדים כמו גרין, שלא לדבר על ההשוואה ליאניס.

              אבדיה לא 4-5 שמוביל כדור כי הנ.ב.א זו לא נבחרת ישראל. הוא יהיה פוינט פורוורד שבתקווה יוכל לאייש את העמדות ב 2-4. אף שחקן מכללות לא הוכיח את עצמו ברמה של יורוליג והם נבחרים בלוטרי כמו כלום. נטילקינה שיחק שנתיים בשטרסבורג, על סמך זה אתה חושב שהוא נבחר 8?

              חוצמזה, נראה לך ש gm צריכים את הנדיבות של מאמן מכבי כדי לבחור באבדיה? כל הסקאוטינג שלהם יזרק לפח רק כי היווני יעדיף לשחק עם שחקנים אחרים? בנדר זו דוגמא מעולה – הצטיין בכל המחנות. לא הראה כלום מזה בקריירה המקצועית שלו. נבחר 4 (מתי בנדר הראה יד רכה כאיילה?)

            2. קח את ג'רום רובינסון, בחירת לוטרי משנה שעברה. נראה לך שבגיל 18 הוא היה יכול לשחק ביורוליג?

            3. סתרת את עצמך. טענת שלא ניתן להשוות אותו לפוינט פורווד ואז אמרת שיצפו ממנו לשחק בעמדות 2-4. ההשוואה ליוקיץ' היא להדגים חשיבות לשחקן פנים שמוביל כדור. אז עמדה 2 זו בדיחה טובה. הוא אמור לשמור על ג"ימס הארדן וזאק לוין? עמדת ה-sf אולי. אך כפי שסאריץ גילה מהר עדיף להוסיף מסה ולעבור ל4. החיות בעמדת ה-SF הם לא לכל אחד. שוב הבאת דוגמאות לשחקנים שנבחרו על סמך נתונים אתלטיים. נליקינה הוא בעל מוטת ידיים פסיכית וגובה מצויין לשחקן שחשבו שיהיה פוינט גארד. אילו היה בעל ממדים רגילים היה נבחר בסיבוב השני אם בכלל. ראה SGA רק יותר אתלטי. בנדר עדיין רץ כאיילה והראה מכניקה טובה. הוא עדיין סופר חריג במהירות בו רץ מצד לצד. ראו בו רים ראנר וקלע סטרץ' 4/5. אף אחד לא טען שבנדר מוכן בעונת הרוקי לתת תוצרת והוא לא נבחר על ידי אף אחד כפוטנציאל לרוקי השנה. ההשוואות לדני אבדיה הם בוגדנוביצ'ים ואולי לוקה דונצ'יץ' רק הרבה פחות. Skill and iq ולא אתלטיות. לכן זה בנוי על מה הוא יראה על המגרש יותר

  3. לא מכיר את המצב החוזי שלו – הוא יכול לבקש שחרור ממכבי ולחתום בקבוצה אחרת באירופה שתוכל לתת לו יותר דקות? אם כן, לדעתי כדאי לו, שווה את הסיכון. מכבי יכולה להחתים מישהו אחר במקומו עד פתיחת העונה? אם כן, לא בטוח שזה רע להם.

  4. הייתי שם 1000 כי הבנתי שהמחזור האירופאי שלו לא משהו, וגם לא קראתי משהו מיוחד על המחזור הצפוי במכללות. במקרה כזה הוא הראה מספיק כשרון כדי להיבחר לוטרי (שזה עד 14 אני חושב, לא?). כנראה שגם על טופ 10 הייתי נכנס

      1. אז אתה נכנס בהימור נגדי 🙂

        לאבדיה יש סווג שמעבר למספרים. משהו שסרבי עם גישה לכדורסל יפתח כשהוא משחקם עם ישראלים. זה כמו שתדחוף גור של נמר לשגר של ברדלסים. הוא לא ירוץ מהר כמוהם, אבל הוא יהיה הכי חזק והטורף הכי טוב. כשקבוצה באה לבחור כוכב (בחירת לוטרי), אני חושב שזה שיקול משפיע

  5. אם אני צריך לנחש, אני מהמר שהוא לוטרי. כבר בשנה שעברה הוא לא התבייש לנצל כל דקה שנתנו לו, לא תמיד בהצלחה כמובן, יצר מצבים ולקח זריקות. מאמין שהשנה הוא יקבל יותר דקות בארץ לפחות, ונקווה שגם ביורוליג. אני חושב שיש אינטרס גם מצד מכבי וגם מצד יאניס לתת לו קרדיט, זה לא רע להיות מחוברים לשחקנים עם פרופיל גבוה

  6. בU20 הוא נראה גבר בין ילדים, הוא סוג של טווינר פיזית, לא זריז ואתלטי כדי לשמור על עמדות החוץ וקטן מדי כדי לשמור על עמדות הפנים. התקפית אם יוסיף קליע. יציבה יהיה על מה לדבר, התקרה שלו זה שחקן חמישייה אבל הרצפה נמוכה, צריך לשאול שאלה מעניינת מה המטרה בבחירות גבוהות (1-5) ומה המטרה בבחירות אמצע גבוהות שהכישרון יורד מהלוח והבדלים הם כל כך קטנים (5-15)

  7. נו מה יהיה? זה לא היה הדיון האחרון לפני רגע? כמה אפשר למתוח את המסטיק? אם אתה לא מצליח להמציא דיונים, זה בסדר, קיץ, המוח של כולם עייף. אז תן לאחד מהצוות, בטח יש להם כמה רעיונות. כי ממש מייבש ככה. ומחר בטח יהיה עוד דיון על ווסטברוק או אוקלהומה או הארדן או פרסטי. דיייי בחייאת. לרענן, לרענן.

  8. בס"ד
    אין קשר בין דקות היורוליג לבין בחירה בלוטרי.
    נבחרו בלוטרי שחקנים כמו בנדר שבקושי שיחק ביורוליג, כמו ניקלטינה שבכלל לא שיחק ביורוליג ועוד הרבה דוגמאות.
    לוטרי בוחן פוטנציאל בעיקר. שחקן שחושבים שמסוגל לאולסטאר יהיה ב5 ראשונות(כמובן תלוי בעומק הדראפט) ובלוטרי זה או שחקנים שיש תקרה גבוהה למרות שכרגע הם עוד לא בשלים ואין ודאות איתם או שחקנים שנראים מתאימים להיות שחקני חמישייה/רוטצייה משמעותיים. מעבר למי שמסומנים כפוטנציאל על, השאר תלוי בעיקר בעומק הדראפט וצרכי הקבוצות- אם קבוצות צריכות שחקן טוב שישלים לחמישייה יקחו שחקן רצפה גבוהה ואם מחפשים פרוספקט יקחו תקרה גבוהה. אבדיה בהחלט מתאים להגדרה השנייה שחקן עם תקרה גבוהה, ושגם הרצפה שלו, לא מאוד נמוכה.
    הבחירה שלו תלוייה ב3 גורמים- 1. האם יראה קפיצת מדרגה השנה. זה תלוי באספקטים שיפתח כמו קליעה יציבה-שלוש/עונשין, ועוד. זה יכול להיות גם בליגה הישראלית. אם ישחק מצויין ביורוליג זה יוסיף, אבל אם לא ישחק הרבה ולא יהיו בעיות מהותיות, זה לא יפגע כי ממילא הוא לא בא כשחקן בשל לחמישייה אלא כפרוספקט. 2. במה יהיה המצב של שאר הפרוספקטים. 3. במה יהיה סדר הלוטרי וצרכי הקבוצות.

  9. האמריקאים אוהבים פוטנציאל והייפ, את שניהם יש כרגע לאבדיה בשפע.
    העונה הבאה אם לא יקרה משהו יוצא דופן לדעתי לא ממש תשפיע עליו, אלא האימונים וההכנות לפני הדראפט שם ימדדו ויבחנו אותו וזה יכול לעלות או להוריד את המניות שלו.
    לדעתי יהיה משקל גדול יותר לאימונים לפני הדראפט מאשר לעונה הנוכחית

  10. דני אבדיה היה צריך להיות מושאל כבר בעונה שעברה. אביו זופר הוא דמות חיובית מאוד ורק תורם לקריירה של הבן שלו. אם הוא ישאר במכבי, מהקהל צריך להצביע ברגליים ולעזוב את האולם אם לא ייתנו לו דקות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט