אירועי דיומא – 30.07.19

היום – משחקי סיבוב המוקדמות ה-2 בליגת האלופות כאשר במוקד הישראלי תשחק מכבי תל אביב מול קלוז' ותנסה לעבור לשלב הבא מול סלטיק, ועוד משחק מסקרן יהיה בין איינדהובן לבין באזל.

כדורגל / ניר מועלם

מוקדמות ליגת האלופות – סיבוב 2:

20:00 מכבי תל אביב (ישראל) – קלוז' (רומניה), ספורט 4: אחרי שמכבי הפסידה 1-0 לאלופה הרומנית במשחק הראשון, היא יודעת שהיא חייבת לנצח את המשחק הביתי בנתניה, ובנוסף היא חייבת לשמור על שער נקי כדי להקל לעצמה על החיים או שהיא תהיה חייבת לכבוש לפחות 3 שערים. במשחק הראשון איביץ' עלה בהרכב הגנתי מאוד וכל החוליה האחורית שגם חסרה מספר שחקנים נראתה לא טוב ולא מתואמת ויכלה לספוג עוד שער או שניים, לעומת זאת גם ההגנה של קלוז' יכלה לספוג בקלות שער או שניים, כך שאני מאמין שנראה את מכבי עולה התקפית ומנסה לנצח כבר מההתחלה, אבל השאלה הגדולה אם זה יספיק, אני בטוח שמכבי תצליח לכבוש שער אחד, אבל השאלה הגדולה אם היא תצליח לכבוש יותר מאחד ואם היא תצליח לשמור על שער נקי. הימור – אם מכבי רוצה לעלות היא תהיה חייבת לנצח בשני שערים לפחות וזו תהיה משימה מאוד לא פשוטה, אני דווקא פחות אופטימי מהרבה פרשנים בארץ ואני חושב שמכבי לא מוכנה בכלל למשחק הזה, ואני חושב שזה יהיה כישלון ענק של מכבי אם לא תצליח לעבור את המשוכה הרומנית, אני אהמר על 2-1 שיעיף את מכבי ממוקדמות ליגת האלופות (אני מקווה שאני טועה).

20:00 נומה קאליו(אסטוניה) – סלטיק(סקוטלנד) : אחרי 5-0 במשחק הראשון סלטיק תגמור את העניין באסטוניה, לא אתפלא לראות שחקני ספסל עולים לשחק, לא שזה ישנה משהו, בקיצור ולעניין סלטיק בשלב הבא נגד המנצחת במשחק בין מכבי תל אביב לקלוז'.

20:00 אפואל(קפריסין) – סוטייסקה (מונטנגרו) : אחרי 1-0 לאפואל במשחק הראשון שנערך במונטנגרו, הקבוצה הקפריסאית מגיעה הביתה חזרה לקפריסין עם יתרון של 1-0 שמעניק לה יתרון עצום על פני האלופה המונטנגרית שתאלץ לנצח בחוץ. אני אזכיר שסוטייסקה התחילה את דרכה כבר בסיבוב הראשון אחרי שעברה בפנדלים את האלופה הסלובקית ברטיסלבה, ואני מאמין שהשלב הנוכחי הוא המקסימום שהיא תגיעה אליו ואנחנו נראה את אפואל ניקוסיה מנצחת את המשחק ועולה לסיבוב ה-3, שם תחכה לה המנצחת בין דונדלק לקרבאח.

21:00 ולטה(סן מרינו) – פרנצוורוש(הונגריה) : האלופה ההונגרית ניצחה במשחק הראשון 3-1 ועכשיו היא יוצאת למשחק חוץ בסן מרינו כדי לסגור את הסיפור ואני מאמין שהיא תצליח לנצח ניצחון קטן שיעלה אותה לשלב הבא, אגב כדי לעלות, האלופה מסן מרינו תאלץ לנצח 2-0, דבר שקשה לי לראות קורה. המנצחת במפגש הזה תפגוש בסיבוב ה-3 את המנצחת בין סאבורטלו לדינמו זאגרב, כלומר את דינמו זאגרב(יתרון מבטיח מהמשחק הראשון).

21:00 דינמו זאגרב(קרואטיה) – סאבורטלו(גאורגיה) : אחרי שבמשחק הראשון ניצחה דינמו זאגרב 2-0 בחוץ, היא חוזרת הביתה כדי לסגור את הסיפור ואני לא רואה אפשרות של הפתעה במקרה הזה, ולכן דינמו זאגרב ככל הנראה תפגוש בסיבוב הבא את פרנצוורוש ההונגרית, בקרב ענקיות.

21:00 באזל(שוויץ) – פסו איינדהובן(הולנד), ספורט 2 : במסלול הלא אלופות מחכה לנו הגומלין המסקרן בין באזל החזקה לאיינדהובן הנהדרת אחרי שהמשחק הראשון הראה לנו כדורגל מדהים עם ניצחון 3-2 של איינדהובן בבית, שתיהן מגיעות לשוויץ למשחק מאוד קשה ומותח, כאשר באזל אומנם הפסידה אך היא גם כבשה שני שערי חוץ שיכולים להיות מאוד חשובים עבורה. באזל התחילה את הליגה השבוע והיא ניצח בשבת 4-1 את סיון בחוץ ואילו איינדהובן שיחקה בשבת בסופר קאפ ההולנדי והפסידה לאייאקס 2-0. אגב, במשחק הראשון באזל הובילה 2-1 משער בדקה ה-79 של אלדרטה אך בדקה ה-89 למרס השווה את התוצאה ואז בתוספת הזמן בדקה ה-92, הילד ההולנדי – דוניל מלן נתן את ה3-2 לאיינדהובן. הימור – הסגל של איינדהובן יותר טוב מאשר הסגל של באזל ואין על זה עוררין, הבעיה היא שהיתרון של איינדהובן הוא לא מספיק בשביל משחק חוץ כל כך קשה, ואני מאוד מקווה שאיינדהובן תעבור שלב אך אני די סקפטי לגבי זה, לדעתי יגמר 1-0 או 2-1 לזכות באזל שיעביר אותם לשלב הבא(מקווה שאני טועה). אגב, המנצחת במפגש הזה זכתה להגרלה יחסית קלה בדמות לאסק לינץ האוסטרית.

21:30 אולימפיאקוס(יוון) – ויקטוריה פלזן(צ'כיה) : במשחק הראשון שנערך בצ'כיה המשחק הסתיים ב0-0 שלטעמי היא תוצאת רעה מאוד לקבוצת החוץ, במקרה הזה אולימפיאקוס, כי במקרה של שער אחד של ויקטוריה פלזן והיא תהיה חייבת להבקיע אחד יותר, לכן הרבה מאמנים חושבים ש0-0 בחוץ הוא טוב, ולדעתי היא תוצאה מאוד רעה. אגב, ויקטוריה פלזן שלטה במשחק הראשון ולמרות שלא הצליחה להבקיע היא יודעת ששער אחד יאלץ את אולימפיאקוס לנצח אותה, ובמקרה של תיקו 0-0 נלך להארכה, כאשר כל תיקו אחר מעלה את ויקטוריה לשלב הבא. אז אולימפיאקוס עם סגל הרבה יותר איכותי תנסה לנצח בבית את האלופה הצ'כית אשר התחילה את הליגה ברגל ימין עם 2 ניצחונות מ-2 משחקים, לעומת אולימפיאקוס שעדיין לא התחילה את הליגה היוונית. הימור – ויקטוריה פלזן מצליחה לכבוש שער חוץ יקר והמשחק נגמר ב1-1 שמעלה את הצ'כים לשלב הבא, ואת המאמן של אולימפיאקוס – פדרו מרטינס, אולי הביתה . המנצחת במפגש הזה תפגוש בשלב הבא משוכה לא פשוטה בדמות איסטנבול בשאקשיר.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. ניר
    אני לא יודע מה יהיה ולא קראתי את הפרשנים ותחזיותיהם.
    לדעתי, השאלה היא עד כמה דור מיכה יהיה יצירתי היום ועד כמה החלוצים והקשרים שניזונים ממנו ינצלו את ההזדמנויות שיסדר להם.
    אני מסכים לגמרי שההכנה של מכבי לא היתה טובה בלשון המעטה. את ההכנות היה צריך לעשות בינואר ולקבוע מי מגיע. הסגירה עם השוער לא היתה בזמן. שוער צריך לבנות תיאום עם ההגנה ולא היה לו בכלל זמן עבור זה.
    מועדון רציני כמו מכבי לא יכול לחפף כמו שחיפף וזו התוצאה.
    אם יצליחו במיקרה לעבור יהיו חייבים להעלות רמה אחרת הסיפור גמור.
    תקן אותי אם אני טועה, האם מכבי עוברת למוקדמות הליגה האירופית במקרה שתפסיד בסיכום הכללי מול הרומנים?

    1. אכן מכבי חיפפה מאוד בהכנה ואני ציפיתי ממועדון כזה שמתיימר להיות המועדון שמנוהל ברמה אירופית בישראל שיהיה מוכן לעונה אירופית עוד מפברואר, אך שזה לא המצב אני לא אתפלא לראות את מכבי עפה, אני מאוד מקווה שאני טועה ושהם יעברו שלב.

      לגבי השאלה שלך – אם מכבי מודחת היום היא תעבור לשלב ה-3 בליגה האירופית בו היא תשחק מול סודובה הליטאית(אלה אם כן טרה פנה מסן מרינו תצליח לנצח 6-0 בחוץ, מה שאין סיכוי שיקרה).
      אם מכבי תעבור ותהיה מול סלטיק ואז תודח מול הסקוטים היא תעבור לשלב הפליאוף של הליגה האירופית.

      ההגרלה אגב מתקיימת ביום שני, כך שכל הישראליות יוכלו לדעת את היריבות הבאות שלהן עוד לפני שהן שיחקו משחק אחד בסיבוב ה-3.

      בכל מקרה, אחרי הרומנים, הקזחים וכו', אם קבוצה ישראלית רוצה להעפיל לשלב בתים מסויים היא תאלץ לעבור עוד שני יריבות אחרי השבוע הנוכחי.

      1. תודה רבה

        מקווה מאד שלא יודחו הערב ויגיעו לפליאוף הליגה האירופית.
        נגד סלטיק אין לאף אחת מהקבוצות סיכוי לעבור.

  2. אם מכבי תעוף היום זה רק בגלל התנהלות לקויה בקיץ.היה להם כל כך הרבה זמן להביא חלוץ.כל העניין עם דסה נמתח כבר קרוב לשנה והתפוצץ סמוך לקמפיין האירופי והזר שהביאו לעמדה הזו לא יודע מתי יתחיל לשחק.לדעתי גם הבלמים לא מתאימים לאירופה רק לליגה.

    1. הניהול אכן היה גרוע מאוד.
      במקום לשלם את דסה את מה שהם רצו הם הלכו והביאו מגן זר בלחוץ, שבכלל לא שיחק כמעט בשנה האחרונה ואין לו כושר משחק וכושר גופני, והוא לא משחק בסיבוב הנוכחי, ואולי נראה אותו מול סודובה או סלטיק בשלב הבא, ואותו דבר לגבי חלוץ, בסוף הסתפקו בניק בלקמן?!?!?
      וכן, עוד לא דיברתי על ההגנה – השוער הגיע ברגע האחרון ולא ממש נראה מתואם עם ההגנה, הבלמים נראים לא טוב, ואם מכבי מסתמכת על ייני כבלם, המצב שלה מאוד קשה, והיא עוד השאירה בכוח את אמאדור שלא רוצה להיות פה(רוצה לחזור לספרד), ובנוסף המגנים המחליפים, בעיקר אופיר דוידזאדה לא נראים כל כך טוב ומתאימים לאירופה, בליגה זה עוד יכול להיות סביר, אבל לאירופה זה לא מתאים.

  3. הסתיימה שלשום אליפות ארה"ב באתלטיקה שנערכה ב-Des Moines איווה בתאריכים 25-28 ביולי.
    http://www.usatf.org/Events—Calendar/2019/USATF-Outdoor-Championships/Schedule.aspx
    את כלל התוצאות ניתן לראות לפי תאריכים ב-Live Results בעמודה בצד שמאל

    ותחילה נפתח בשיא עולם מעולה שנקבע אתמול ע"י דלילה מוחמד ב-400 מ' משוכות: 52.20 שנ': היא שיפרה ב-12 מאיות את שיאה של יוליה פצ'ונקינה שנקבע אי שם בשנת 2003.
    https://www.youtube.com/watch?v=QhE9yDzD07k

    תוצאות בולטות:
    גברים:
    יידוי פטיש גברים: קונור מקולוך 78.14 מ' תוצאה שמדרגת אותו במקום השמיני בעולם השנה.
    .
    קפיצה משולשת: מקום ראשון דונלד סקוט 17.74 מ' מקום שני וויל קליי 17.70 מ' מקום שלישי עומר קראדוק 17.55 מ'. אני לא זוכר תחרות שבה שלושת הראשונים קבעו תוצאות כאלה. כריסטיאן טיילור הקופץ הבולט בשנים האחרונות (זהב בלונדון וריו. זהב באליפויות העולם בטגו, בייג'ינג ולונדון) סיים את התחרות במקום ה-15 והאחרון ולא יוכל להגן על התואר שלו.
    .
    100 מ': מקום ראשון כריסטיאן קולמן 9.99 שנ' (תוצאה מאכזבת יחסית לאור ההישגים שלו בתקופה האחרונה). ג'סטין גאטלין נפסל.
    .
    קפיצה במוט: סם קנדריקס 6.06 מ'. תוצאה מעולה ביותר. בתחרויות האחרונות בליגת היהלום הוא לא ניצח. כנראה עקב עומס יתר בעוד שאחרים קבעו תוצאות טובות. כעת הוא חזר לעצמו.
    .
    400 מ' משוכות: ראי בנג'מין 47.23 שניות. עוד תוצאה טובה מאד שמהווה המשך לתקופה אחרונה מעולה של הרץ הצעיר. באליפות העולם צפויה תחרות מרתקת ביחד עם אבדרהאם סמבה הקטארי והנורבגי קרסן וורהולם. שלושתם צעירים מוכשרים ביותר בני 22-23 שנה שקבעו תוצאות שנעות סביב 47 שניות.
    .
    400 מ': פרד קרלי ניצח בתוצאה 43.64 שנ'. שני הגיע מייקל נורמן שסומן בצדק ככוכב העתיד בתוצאה 43.79 שנ'. אלה שתי תוצאות מעולות במקצוע שהוא באופן מסורתי בשליטה אמריקאית. יש להם עומק בלתי נדלה של רצים. מבחינת הגיל קרלי בן 24 ונורמן יהיה בדצמבר בן 22.
    .

    נשים:
    קפיצה משולשת: קטורה אורג'י 14.56 מ'.
    .
    100 מ': ט'האנה דניאלס 11.20 (תוצאה חלשה ביחס לתוצאות העולמיות).
    .
    יידוי פטיש: ד'אנה פרייס 78.24 מ'. זו תוצאת השנה לנשים בעולם. כל שלושת המדורגות הראשונות הן אמריקאיות. זו תופעה לא אופיינית למקצוע שנשלט בשנים האחרונות במידה רבה ע"י זורקות אירופאיות.
    .
    קפיצה לרוחק: בריטני ריס 7.00 מ'. הקופצת הותיקה עטורת ההישגים חוזרת לכושר טוב.
    .
    קפיצה לגובה: ושתי קנינגהאם 1.96 מ'. הקופצת הצעירה בתו של קוורטבק העבר רנדל קנינגהאם שמאמן אותה (בת 21. גובה 1.86 מ') קבעה אמנם שיא אישי של 2 מ' באחת התחרויות האחרונות של ליגת היהלום אבל היא לא מצליחה לשבור את המחסום הזה בקביעות ולעלות רמה.
    .
    400 מ': שאקירה ווימבלי סיימה ראשונה בתוצאה של 50.21 שנ'. בשנה שעברה היא נצחה בתחרות בתוצאה מעולה של 49.52.
    .
    100 מ' משוכות: קנדרה הריסון מקום ראשון 12.44 שנ'. ללא ספק האצנית הטובה בעולם למרחק הזה אבל בכל יום נתון היא יכולה להפסיד (כפי שקרה במבחנים האמריקאים לאולימפיאדת ריו 2016). במקום השני סיימה נייה עלי בתוצאה 12.55שנ' (תוצאה השנה שלה) ובמקום השלישי בריאנה מקניל (לשעבר רולינס) האלופה האולימפית.
    .
    הדיפת כדור ברזל: צייס אילי 19.56 מ'. במקום השני מישל קרטר הוותיקה האלופה האולימפית מריו בתוצאה 18.69מ'. היום רק לעתים נדירות נשים עוברות את גבול 20 המ'.
    .
    800 מ': אג'י ווילסון בתוצאה נאה של 1.57.72. תוצאת השנה שלה. במרחק הזה, כזכור, יש את קסטר סמניה ואת כל השאר.
    .
    200 מ': דזיראה ברייאנט 22.40. תוצאת השנה שלה אבל לא ברמה של הטובות בעולם שמגיעות לתוצאות של 22.00-22.20 שנ'.
    .
    זריקת דיסקוס: ולרי אלמן 64.34 מ'. השנה היא קבעה כבר תוצאה של 65.17 שמדרגת אותה שלישית בעולם.

    1. תודה רבה על העדכון אמנון, כפי שקראתי יש מקצים חזקים מאוד וגם כמה מאכזבים ובראשם 100 מטר גברים ונשים.
      200 מטר גברים מי לקח וניצח?

      1. ב-200 מ' גברים ניצח נואה ליילס בתוצאה טובה של 19.78 שנ' הוא כבר קבע השנה 19.50 שנ'. בהצגת האצנים ולאחר הריצה הוא חגג באופן די קיצוני.
        כריסטיאן קולמן סיים שני בתוצאה של 20.02 שנ'.
        https://www.watchathletics.com/video/track-and-field/5602/noah-lyles-dominates-200m-final-with-19-78-seconds-at-usa-track-and-field-championships

    2. תודה רבה אמנון.
      דלילה מוחמד האלילה (מלכת הגשם) משכה את רוב הכותרות, אבל ציינת יפה את התוצאה החזקה של קנדריקס שעשתה כותרות גם בארה"ב (וקשה מאוד להזיז כרגע את המחט שם, עם פתיחת עונת הפוטבול ולפני הטרייד דד ליין של הבייסבול).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט