אליפות אירופה בישראל! פריוויו לחצאי הגמר, משחקי הדירוג ובלוג חי למשחק הנבחרת! / עידו יצחקי

אליפות אירופה בישראל! פריוויו לחצאי הגמר, משחקי הדירוג ובלוג חי למשחק הנבחרת! / עידו יצחקי


הבהרה: הפוסט נכתב ביום שישי ותוזמן לפרסום בשבת ב-10 בבוקר.

זהו זה. אחרי שבוע אינטנסיבי, נבחרת ישראל מגיעה אל רגעי האמת ורחוקה שני משחקים בלבד מזכייה היסטורית באליפות הביתית. 12 נערים בגילאי 18-20 ומאמן אחד עם חיוך כובש סחפו אחריהם מדינה שלמה שנואשת לכדורסל ישראלי מהסוג הזה. הנערים הללו הצליחו לגרום לכולנו להתאהב בהם, לרגש אותנו ולשמוח כ"כ שיש לנו דור כזה של שחקנים. הערב, צפוי לנו ערב חצאי הגמר הגדול, שיכלול בתוכו גם את משחקי הדירוג אשר ייקבעו מי תשרוד בדרג א' ומי תנשור לדרג ב'.

משחקי דירוג מקומות 13-16:

14:15: לטביה – פולין, זיסמן (שידור ישיר בערוץ היוטיוב של פיב"א).

16:30: סרביה – איטליה, זיסמן (שידור ישיר בערוץ היוטיוב של פיב"א).

בעוד לטביה ופולין סומנו מראש כמועמדות וודאיות לירידה, סרביה ואיטליה הן הפתעה עצומה. נזכיר כי שלוש נבחרות נושרות לדרג ב', ולכן שתי המפסידות במשחקים הללו יינשרו אוטומטית, בעוד המנצחות יעפילו לקרב גורלי ביניהן שיתקיים מחר. ממה שראיתי עד כה בטורניר, הפולנים הרשימו אותי יותר מהלטבים ולכן אלך איתם. סרביה, שהייתה מועמדת למדליה אך שני הפסדים בשלבי הנוקאאוט גררו אותה להילחם על חייה, מגיעה כפייבוטרית למשחק נגד איטליה – אותה היא גם ניצחה במשחק בשלב הבתים ב"בית הישראלי". אני אהמר על ניצחון בדו ספרתי לזכות הסרבים. כך או כך, אחת מן מעצמות הכדורסל האלו תשחק בשנה הבאה בדרג ב'. הפרחים לפיב"א.

סרביה ואיטליה במפגש בשלב הבתים. הפעם הן נלחמות על חייהן. (FIBA.Basketball)

 

משחקי דירוג מקומות 9-12:

18:45: מונטנגרו – אוקראינה, זיסמן (שידור ישיר בערוץ היוטיוב של פיב"א).

21:00: יוון – סלובניה, זיסמן (שידור ישיר בערוץ היוטיוב של פיב"א).

במשחקים חסרי כל משמעות והיגיון, ייפגשו בזיסמן במקביל לחצאי הגמר מונטנגרו ואוקראינה, וכן יוון וסלובניה. המאמנים צפויים לבצע רוטציות רחבות ככל הניתן והכוכבים הגדולים עשויים לנוח.

 

משחקי דירוג מקומות 5-8:

14:15 ליטא – קרואטיה, דרייב אין (שידור ישיר ב-5LIVE).

16:30: בריטניה – טורקיה, דרייב אין (שידור ישיר ב-5PLUS).

הקרב בין ליטא וקרואטיה עשוי היה להיות מעניין אילו היה בעל משמעות לטורניר. בכל מקרה, הליטאים נבחרת חזקה ועמוקה יותר ולכן ינצחו. במפגש השני, טורקיה צפויה לגבור בקלילות על הבריטים – שכנראה יסיימו במאזן 6:1 את הטורניר אך במקום השמיני.

 

חצאי הגמר:

18:45: ספרד – גרמניה, דרייב אין (שידור ישיר ב-5PLUS).

והרי התחזית: מלחמת עולם. הספרדים מגיעים במאזן נקי מהפסדים לשלב חצי הגמר, כשבאמתחתם ניצחון קליל על גרמניה בשלב הבתים. אבל כפי שכבר כתבתי כאן כמעט בכל יום, אם יש שחקן שהרשים אותי מאוד באליפות הזו, הן ביכולת שלו על המגרש והן באימפאקט שהוא משרה על קבוצתו, זהו פיליפ הרקנוף, הפורוורד הגרמני של ראסטה וכטה שלא שיחק בשני המשחקים האחרונים בשלב הבתים בהם גרמניה הפסידה (גם לספרד). לכשחזר לשחק בשלבים המכריעים, הוא נראה נפלא וכך גם כל נבחרתו. גרמניה הביסה את יוון ובריטניה בדרך לחצי, שם צפויה לה יריבה חזקה בהרבה. ספרד הגיע ארצה כאחת המועמדות הבכירות לעמוד בפודיום, כיוון שמבין הנבחרות הנחשבות לחזקות (ליטא, סלובניה, צרפת, סרביה וקרואטיה) הייתה היחידה שלא שיחקה באליפות העולם U19 בשבוע שעבר. הספרדים הציגו את הסגל הטוב ביותר שלהם כאן בארץ במטרה ברורה: לזכות בגביע. החבורה הצעירה, בראשות סרג'י מרטינס מברצלונה וקרלוס אלוסן מריאל סארגוסה (נרכש ע"י ריאל מדריד לפני כחודש) נראתה טוב מאוד באליפות ושיחקה כדורסל חכם. נגד הטורקים בשלב רבע הגמר, ניצחו הספרדים הודות להחטאת עונשין 1.2 שניות לסיום של מוסטאפה הטורקי, וכך העפילו לחצי. הגארדים הספרדים (אלוסן, בוסקטס, מיגל גונזאלס) נראים לי מוכשרים בהרבה מאלו הגרמנים (מתייאסק, אוביסיי). השאלה הגדולה היא כיצד הקו הקדמי של ספרד יתמודד אל מול הפיזיות של גרמניה. בסופו של דבר, ספרד היא מדינה עם תרבות כדורסל מפותחת בהרבה מזו של גרמניה (עם כל הכבוד לנוביצקי ודניס שרודר), ובעוד ספרד U20 זכתה פעמיים באליפות אירופה והגיעה 7 פעמים לגמר, גרמניה מעולם לא העפילה לגמר האליפות. אני אהמר שהמסורת תנצח. ניצחון ספרדי ב-5-10 הפרש.

עדכון: נודע לי כעת כי ג'ואל פארה, הפאוור-פורוורד הבכיר של ספרד נפצע, ולא צפוי ליטול חלק במשחק. ספרד בבעיה רצינית מאוד, וההתמודדות מול הרקנוף הופכת לקשה יותר.

גם ספרד וגרמניה נפגשו כבר בשלב הבתים. מי תעפיל לגמר? (FIBA.Basketball)

21:15 ישראל – צרפת, דרייב אין, (שידור ישיר ב-5SPORT).

63, 40, 57, 60, 61. המספרים הללו אינם מספרים שמילאתי בטופס לוטו השבוע, אלא כמות הנקודות שצרפת ספגה בכל אחד מן המשחקים ששיחקה באליפות. מדובר על ממוצע ספיגה של 56.2 נק' למשחק!! ההגנה הטובה באליפות פוגשת את ההתקפה השנייה בטיבה עם ממוצע של 88.2 נק' למשחק. קרב בין שתי נבחרות שהפוכות לגמרי זו מזו בסגנון, ומי שתמשוך יותר לכיוון שלה, עשויה להיות גם זו שתנצח.

קודם כל, כשמדברים על נבחרת צרפת, חשוב לציין פרט חשוב מאוד: אילו צרפת הייתה מגיעה עם הסגל החזק ביותר שלה עד גיל 20, היא הייתה רומסת כל נבחרת בדרכה. לשחקנים בסגל הנוכחי בקושי היה מקום להיכנס ברוטציה. תאו מאלדון בן ה-18 (פרוספקט לטופ 3 בדראפט 2020) משחק עם הנבחרת הבוגרת, בן גילו – קילייאן הייז (פרוספקט לטופ 10 בדראפט 2020), היה אמור להופיע כאן בארץ ונכלל בסגל המורחב לאליפות אך לא הגיע מסיבות לא ידועות (כנראה מנוחה). כך גם מלקולם קאזלון (פרוספקט לסיבוב שני בדראפט הקרוב). ויש כמובן את סיקו דומבויה שכבר נבחר ע"י הפיסטונס בבחירה ה-15 בדראפט האחרון. תוסיפו את ג'יילן הוארד בן ה-20 שקיבל לאחרונה חוזה בפורטלנד לאחר שלא נבחר בדראפט האחרון, ואת אוליבר סאר ממכלת ווייק פורסט שצפוי להיבחר בדראפט הבא. אם כל השמות הללו לא הספיקו – אזי ישנו גם את ג'ואל אג'אי שכיכב באליפות העולם U19 בשבוע שעבר ממכללת גונגזה היוקרתית. בקיצור, הבנתם. צרפת קיבלה דור זהב שמורכב משנתונים 2000 ו-2001, וכבר הוכיח את עצמו כשזכה במדליית כסף באליפות העולם U17 לפני שנתיים (הפסידו בגמר לארה"ב). לאליפות אירופה בישראל צרפת הגיעה עם הרכב טלאים שמורכב בעיקר משנתון 1999.

תוצאת תמונה עבור ‪theo maledon‬‏
תאו מאלדון במדי נבחרת צרפת הבוגרת. מועמד לטופ 3 בדראפט הבא.

 

"הרכב הטלאים" של צרפת הצליח להביא אותה בפעם השנייה ברציפות למפגש בחצי הגמר נגד ישראל. בפעם הקודמת ישראל הביסה 57:83. מאותו מפגש, נשארו בסגל הצרפתי רק שני שחקנים: טימות'י באזילה ואיבן פאברייה. בעוד באזילה משמש כגבוה הפותח בנבחרת הצרפתית הנוכחית, איבן פאברייה הוא בתפקיד כוכב הנבחרת. הפורוורד, המשחק בליגה השנייה בצרפת, הוא המוציא לפועל העיקרי בהתקפה הצרפתית וקלע במהלך האליפות 15.6 נק' למשחק. הוא משחק מחוץ לצבע ואוהב לחדור בעיקר דרך הפינות. בנוסף, הוא למעשה הקלעי הטוב ביותר בנבחרת שלא מצטיינת במיוחד בזריקות מבחוץ (רק 31.5% מחוץ לקשת). היתרון הענק של הצרפתים על פנינו הוא בפיזיות של השחקנים, שכן כמעט כולם כבר בני 20 ומפותחים מאוד גופנית, בעוד אצלנו מלבד אביבי, קשה לשים אצבע על שחקן פיזי בנבחרת. רכזם של הצרפתי, לודוביק בייהרסט המשחק בשטרסבורג, מתנשא לגובה של 1.72 מטר בלבד, ומנהל את המשחק בצורה חכמה. בייהרסט היה נפלא נגד קרואטיה כשסיים עם 14 נקודות והוכיח יכולת אישית גבוהה, אולם נגד אוקראינה בשמינית, סיים עם 0 מ-10 מהשדה. שני שחקנים נוספים שכדאי להזכיר הם דילן אפו-מאמא – בחור מאוד שרירי וחזק עם אתלטיות שטרם פגשנו, ויוהאן שופאס, שוטינג גארד עם קליעה סבירה שיודע לייצר נקודות בעצמו.

מלחמת הסגנונות היא זו שתכריע. בהיעדר הכישרון, הצרפתים משחקים על כל השעון והולכים להתקפות ארוכות, בעוד הנבחרת שלנו מנסה לשחק כמה שיותר מהר. כמו הקרב בין קליבלנד של בלאט לגולדן סטייט ב-2015. צרפת הפיזית והכבדה בתפקיד קליבלנד, ישראל הקופצנית והמהירה בתפקיד גולדן סטייט. המפתח של המשחק יהיה לרוץ, לרוץ ולרוץ. הבנו שבמשחק העומד אנחנו לא טובים, ואם יש תחום הגנתי בו הצרפתים הצטיינו במיוחד הוא נעילת הצבע במשחק העומד. הצרפתים ייכפו עלינו לזרוק מבחוץ, והרבה, והאחוזים מחוץ לקשת הערב יהיו קריטיים.

איבן פאברייה. הכוכב הגדול של נבחרת צרפת בסגל הנוכחי.

 

אני יכול להעריך שההגנה שלנו תתקשה בצבע מול הפיזיות והאתלטיות שהצרפתים מביאים עמם ויהיה מעניין מאוד לראות כיצד בית הלחמי יתכונן לכך. נגד ליטא, ראינו את ישראל שומרת הרבה פחות אזורית ושמה את דני אבדיה ונועם אביבי למטה בכדי שייסגרו את הצבע. השיטה הזו אכן עבדה טוב נגד הליטאים אשר דומים לנו באופן יחסי. הפעם, נגד צרפת, זה יהיה סיפור אחר לגמרי. לדעתי, שינוי בחמישייה שיכניס את חנוכי על חשבון זיס/פורת לחמישייה הינו מתבקש על מנת להכניס יותר גובה ופיזיות מול הקו הקדמי של הצרפתים. קרביץ ומדר ימשיכו לשחק בהגנה באיזור קשת השלוש, ועד כה עשו עבודה מעולה בלחץ על הגארדים היריבים. אם יצליח להם גם הפעם, והנבחרת תייצר נקודות ממתפרצות, אני סבור כי נעפיל לגמר.

מאוד אהבתי את מה שראיתי מהנבחרת בשני המשחקים האחרונים והיכולת בהחלט נתנה לי סיבות לאופטימיות בקשר לטורניר הזה. צפיתי לאורך הטורניר בנבחרת הצרפתית ואני אומר חד משמעית שהנבחרת שלנו יותר כשרונית ביי פאר. על אף ההבדלים הפיזיים המשמעותיים, קשה לי להאמין שהם יהיו מה שיכריע את הכף. אני הולך עם ניצחון ישראלי ב-10-15 הפרש.

לטובת שומרי השבת הרבים שמגיעים לדרייב אין לאורך האליפות (ואני ביניהם), פתיחת המשחק נדחתה לשעה 21:15 (בדרך כלל שוחקו המשחקים ב-20:30), ואני מאוד מקווה שאספיק להגיע לאולם עוד לפני הטיפ-אוף. כל הכרטיסים כבר כמובן נמכרו תוך 10 דקות מסיום המשחק עם ליטא. לאופטימיים שבנינו שרוצים להשיג כרטיס לגמר (במידה וישראל תעלה), ממליץ להיכנס לאתר "לאן" כ-10 דקות לפני סיום המשחק ולרענן אותו כל 10 שניות עד אשר תיפתח המכירה. צפויה להיות התנפלות על הכרטיסים אם ישראל תעלה (טפו טפו טפו), ולכן מי שיירצה להגיע ייצטרך לקוות להרבה מזל.

Image may contain: 47 people, crowd and shoes
האם ה"אולטראס" יספיקו להגיע למשחק בצאת השבת?

 

ממליץ לכל גולשי האתר לצפות בכדורסל ישראלי מהנה ומרגש. באמת. למי שאין את הערוץ בטלוויזיה (55), ערוץ היוטיוב של פיב"א משדר את המשחק באיכות מצויינת. מי שנותר ללא כרטיס ונשאר לצפות במשחק מהספה בבית, מזמין אתכם להצטרף אלינו לבלוג החי כאן בתגובות לאורך המשחק.

רק עוד שני משחקים וזה שלנו! בואו נעשה את זה! משאירים את הגביע בבית!

#אל_אל_ישראל!

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.

לפוסט הזה יש 259 תגובות

  1. תודה עידו מקווה שתגיע בזמן למשחק
    ישראל טובה משמעותית מהצרפתים ואם לא נגרר למשחק חפירות ננצח בקלות
    כמו כן נצטרך לעשות כמה התאמות בעיקר במשחק העומד , מרשים אותי מאוד היכולת שלנו לקלוע משלוש לדעתי היום נוכל לראות גם יותר את אופק מלכה בגלל הרכז הנמוך שלהם דבר שיגדיל עוד יותר את יכולת הקליעה שלנו מי שלא מכיר הבן אדם מכונת שלשות . העיקר שנמשיך להנות

  2. הלואי ואתבדה אבל נראה לי שהאופטימיות הזו מוגזמת מאוד.
    נבחרת צרפת אולי פחות כשרונית (מה זה בדיוק?) אבל ההבדלים בפיזיות ובאתלטיות מכריעים.
    לדעתי בגלל היתרון הזה של הצרפתים יהיה הרבה יותר קשה ללחוץ אותם מאשר כל נבחרת אחרת. גם משחק המעבר שהיה נשק אדיר של הנבחרת, מבוסס על שליטה בריבאונד הגנה ולא נראה לי שמול הצרפתים יהיה קל להשיג שליטה כזו.
    מהמר על משהו כמו 75:65 לצרפתים ושוב – הלואי שאני טועה.

  3. אני רואה שחורות, שלא לומר שחורים.
    הצרפתים יבואו חמים אש בגלל סלומון טאקה.
    המפתח, כרגיל, אצל הג'ינג'י.
    עמית זיס וההגנה שלו.

  4. שבוע טוב לכולם. אני כבר בדרכי לאולם.
    בינתיים, רעידת אדמה בכדורסל האירופי: נבחרת סרביה מודחת מדרג א׳ ונושרת לדרג ב׳. להזכירכם, זוהי הנבחרת היחידה שניצחה אותנו בכל האליפות. סנסציה אדירה.
    בחצי הגמר הראשון הביסה נבחרת ספרד את גרמניה והיא תחכה למנצחת בין ישראל לצרפת.

  5. למישהו אכפת מהמשחק הזה חוץ מהתקשורת ספורט הישראלית? וכמה סקאוטים שקיבלו חופשה בחינם על חשבון הקבוצה.

    1. לאף אחד לא אכפת שהכרטיסים נגמרו תוך דקה מתחילת המכירה, או במילים אחרות מה אתה רוצה?לא אכפת לך אז תתעסק בדברים שכן.

  6. אחת מנקודות התורפה המשמעותיות של הנבחרת היא סגירה בריבאונד הגנה. צרפת מאוד פיזיים ויכולים לקלוע הרבה בהזדמנות השנייה. אם נצליח למנוע מהם את זה ונקלע באחוזים סבירים מעבר לקשת ומהעונשין (אבדיה…) אז אנחנו בגמר.
    אל אל ישראל!

  7. פריוויו מעולה, תודה רבה
    אני אישית חושב שהצרפתים יהיו משוכה גבוהה למעבר, מקווה שהבחורים יצליחו. מחזיק אצבעות

  8. עדכון אולטראס: ממש רגע לפני ניגון ההמנון הישראלי נכנסו 100 חברי האולטראס הדתיים של הנבחרת. אני הגעתי לפני כ10 דקות, וברגעים אלה יושב לידי מייק שמיץ – דראפט אנליסט מESPN

  9. אבדיה מוכיח שהוא שחקן של מעמדים גדולים. אלבר לא מפחד משום דבר וים מדר מראה לנו שלפעמים גם לנחיתות פיזית יש מחיר, עוד לא נכנס ממש לעניינים הערב.
    הנבחרת שלנו יותר מוכשרת ונראה שיותר עמוקה…

  10. הצרפתים אתלטים שזה מדהים. אותה ששיטה כמו בקבוצת הכדורגל הלאומית.
    עלה מס׳ 3 הזה, לא יודע איך קוראים לו, קלע, חסם, ואז חטף וקלע שוב.
    המזל שלנו זה שהם נגרים כולם 🙂
    כל האולסטארים שלהם נשארו בבית

  11. לא ברור לי למה הצרפתים משחקים התקפות של 24, הם אתלטים ולא כשרוניים במיוחד. כשהם נגררו למשחק המהיר של הנבחרת הם היו טובים יותר לדעתי

  12. תזכורת לחוק בן סהר השני – שחקן באירופה לא יקלע שתי שלשות רצופות. לצערנו בארץ החוק חל גם על הצבע.
    בלי קשר תראו מה עושה לחץ על הכדור, שילמדו מאיתנו האמריקאים

  13. שוויון קשה קשה. לפחות החבר'ה שלנו באו מפוקסים בעונשין.
    הצרפתים זרקו משהו כמו 15 זריקות יותר מאיתנו עם כל הריבאונדים האלו בהתקפה..

  14. הבעיה היא שאבדיה (סביר להניח) כבר עייף עם כל הלחץ המצטבר הזה, שרובו עליו.
    זו צריכה להיות עבודה קבוצתית בשני צידי המגרש

    1. נכנס לעניינים ובעיקר מצליח איכשהו להתגבר על הנחיתות הפיזית ,אם רק היו לו את הנתונים הפיזיים הטבעיים של אבדיה

  15. הקוסט טו קוסטים של אבדיה משביחים לו את הערך הרבה יותר מכל שלשה שהוא קולע. רמה מעל השאר בבירור

        1. אבדיה חייב לשפר קליעה מכל הטווחים ואחד על אחד בשביל להיות שחקן טוב בnba.

          מה שכן הוא מוסר נפלא מוציא התקפות בזמן שומר טוב לרמות האלו כרגע חכם ומשקיע

  16. אלבר ואבדיה שוב קורבנות של חוק בן סהר השני,
    עגל צודק צרפת כמו בכדורגל, מכים אותך, דורסים אותך, מועכים אותך, בסוף אלופים

  17. מה אומרים? אנחנו ננצח? משחק מאוד מבולגן מתחילת הרבע הרביעי. צרפת גוררים אותנו לסגנון שלהם. אם ימשיך ככה לא ייגמר טוב.
    בית הלחמי צריך לגרום להם להריץ את המשחק אחרי סגירה בריבאונד הגנה

  18. חח איזה קטע בין כל הדתיים והחולצות הלבנות נמצא לא אחר מלירן חולצה אפורה
    נ.ב. אם חשבתם שהוא עם חולצה לבנה אז לא הוא כמובן עם האפורה

    1. מאמן מטומטם. אין להם שום סיבה לשחק לאט. יש להם הגנה חזקה שחוטפת הרבה והתקפה מוגבלת. למה להכריח שחקנים לא מוכשרים לזרוק על סוף שעון?

      1. לגמרי מאמן מפגר. אתלטים כאלו רק לחץ וריצה צריכים. משחק עומד לנגרים כאלו…

    1. בnba לא יישמו את זה בעונה הסדירה שוחק שחקנים בפלייאוף המאמנים יפריעו ללברון קאווי הארדן יאניס לאחד על אחד שלהם וקמפיין ווי אר אול וויטנס.

      1. גם בnba זה עובד תאמין לי. בטח שיתיש את הכוכבים. בnba מקובל לתת לכוכב היריבה אחד על אחד. זה המסורת. רק בגמר האחרון סטו מזה באופן מפליא אבל זה היה נדיר ולא יקרה הרבה.

      2. אתה יכול לנסות את זה פה ושם לכמה דקות אבל לא יותר מזה. בנב״א שוברים את הלחץ על ידי מסירה אחת וסל מהיר, התקפה שלוקחת 3 שניות והכדור בסל שלך.

    1. במכבי אין דק. שחקנים כאלו צריכים 30 דק כל משחק וכדורים במאני ולהוביל מהלכים בקבוצות כמו גליל נהריה וכו. כנל לגבי סוזמן. אין להם מה לחפש במכבי או בהפועל ים.

        1. למה מכבי חופשי תשאיל אותו אם הוא יבקש. רק לא להפועל ים או תא

  19. אסור להם לחשוב רק על השעון הם צריכים לשחק גם כדורסל..
    אם ישנה הזדמנות טובה גם אחרי 10 שניות פשוט צריך לשים אותה. זה יגלח יותר זמן מכל אכילת שעון..

      1. נכון. לכן לעבור לנהריה גליל וכו… לא חסר קבוצות שיתנו לו 30 דק וגם לזוסמן בלי קשר. אם הם רוצים לפתח דברים של שחקן מוביל הם חייבים כדור ביד ולקבל החלטות ולהתמודד מול הגנות.

        במכבי אם בכלל יתנו לו זה יהיה סתם לעמוד על ה3 ולחכות למסירה והגנה כמו לזוסמן שאריות.

      2. דונציץ הוביל את ריאל בגיל 17
        בודירוגה גם בגיל מאוד צעיר.
        יש לי תחושה שבמכבי זה דוקא יקרה העונה לפי החיבוק שמזרחי נתן לאבדיה בסוף

      1. יבחר השנה בלוטרי מה אתה דואג. אם יהיה מספיק טוב יפתחו אותו בnba

  20. ענק. אין מילים. החבר'ה האלה (והקהל!) פשוט מדהים

    אגב, השלשה של מדר שהעלתה ליתרון 1 אחרי פיגור 2 הייתה רגע מכונן ברבע הזה

  21. לצערי פספסתי אתה המשחק, אבל פשוט תענוג.
    נהינו אימפריית כדורסל בנוער, נקווה שבעתיד זה גם יעלה לבוגרים.

    1. זה מטעה כי בנבחרות אחרות יש הרבה מבריזים ואצלנו לא. אבל אני מקווה שיעבירו חוק מתאזרחים מחמיר כדי שנוכל לראות אותם גם בבוגרים

        1. לא. אבל גם בתור ילד ונער ששיחקתי היו איתי בקבוצות המון חובשי כיפות. זה ענף מס 1 שם

            1. 😂😂😂😂😂😂😂😂 איך אתה זוכר את זה

            2. חחחח זוכר הכל 🙂

          1. שני חובשי כיפה לשעבר בנבחרת, ברק פלג ואמיר כץ, זה היה לפני 700 שנה ושניהם חזרו בשאלה הרבה לפני הנבחרת

            1. מאיר טפירו?
              ויש עוד.
              זה ידוע שרוב הספורט המקצועי בארץ מפספס לא מעט פוטנציאליים מהמגזר הדתי.

            2. צודק, גם טפירו

            3. גם טפירו

  22. מסכנים הצרפתים שנה שלישית אם אני לא טועה שאנחנו מדיחים אותם בחצי גמר ואחרי זה מתפלאים למה האנטישמיות בצרפת כזאת גדולה

  23. ישראל השלישית בהיבטוריה שעושה 3 גמרים ברצף
    הראשונה סרביה עשתה 3/3
    השנייה ספרד עשתה 1/3
    השלישית ישראל תעשה אינשללה 2/3 .
    אגב ישראל וספרד במאזני גמר הנמוכים ביותר מבין אלו שהגיעו לפחות 3 פעמים לגמר ואולי אפילו פעמיים
    ספרד 2/7
    ישראל 1/4

        1. גרמניה וכל השאר זה 50-50
          מאמין שאם נפסיק לבכות וניקח לדוגמה את העתודה נגיע רחוק יותר.
          קבוצה של 10 שחקנים שכל אחד יודע מה תפקידו.
          בנבחרת הסוגרת כל אחד סיגל לעצמו מניירות של כוכב או סמי כוכב לכן התוצאות לא מתקרבות לשם.
          כמובן שיש עוד סיבות אבל אני מדבר על השינוי המנטלי ולא התהליך המקצועי שכדאי לעשות בכדורסל.
          .
          ויהיה חבל מאוד אם השחקנים לא ישותפו במסגרת הבוגרת.

            1. בארץ ניצחנו את גרמניה באליפות אירופה ובקדם המונדו הפסדנו בצורה המרגיזה ביותר שאני זוכר בתקופה האחרונה. זאת לא נבחרת שאני לא רואה אותנו מנצחים גם לא ביום שיא שלנו.. בניגוד לשאר ששם נצטרך יום שיא שלנו ויום חלש שלהם.

    1. 1. בנבחרות אחרות יש הרבה מבריזים/נעדרים. בצרפת לדוגמא, יש 7 כאלו.
      2. התפקיד של נחברת עתודה היא לא להיות טובה אלא לגדל 2-3 שחקנים שישתלבו בבוגרת. נבחרת עתודה רחבה אבל חסרת כשרון על לא
      תשפיע על הנבחרת הבוגרת. לכן הצלחה של נבחרת עתודה לא בהכרח ממשיכה הלאה.
      3. ספציפית היה לנו חוסרים בכשרון תקופה יחסית ארוכה, מה שהתבטא בשהות בדרג ב' של כל הנבחרות הצעירות. השנתונים האחרונים שונים ברמת
      הכשרון (אבדיה, מדר, זוסמן), ובתקווה אתה תראה את זה בבוגרת עוד 3-4 שנים (בהנחה והאירופאים בנ.ב.א ימשיכו להבריז ברובם)

    2. יש גם את השילוב של ליגה עניה עם בסה"כ 12 קבוצות + מתאזרחים שיושבים על משבצת של ישראלי אבל משלמים חצי מהמס כמו זר

    3. אני חושב שזה הכל פיזי, אנחנו נשארים קטנים. כספי היה גדול יחסית והגיע רחוק, גם מקל כפול ברוחב ממדר. אבדיה עם גוף סרבי

  24. אל אל ישראל.
    עידן אלבר מדהים במשחקים האחרונים אחרי שלא השפיע רוב המוקדמות. פשוט הצגה שלו היום בהגנה ובהתקפה. תותח!! אבדיה אם לא ייפצע ישכיח את קטש ומיקי עוד כמה שנים.

  25. בקיצור הליגה הישראלית- האלופה כבר ידועה ואם לא, זה ממש לא רלוונטי כי מכבי תהיה בליגה הסגורה של היורוליג (ובצדק)
    היורדות לא תמיד יורדות והזרים לרוב מחפשים בחורות..
    .
    אני באמת לא מבין מה מונע מראשי הליגה להכניס את הילדים האלה לקבוצות הבוגרות ושיתחילו לאכול את הפרקט 10 דק' בערב. מה נשאר לנו חוץ מזה? זה לא יזיז לאף קבוצה בליגה את המיקום שלה וזה רק יעשה טוב לשחקנים.
    אפילו מכבי ת"א כבר מחוץ לתחרות של הגדולות אז שתתחיל להיות יותר ז'לגיריס ופחות צ'סקא לעניים

  26. בס"ד
    לפי דעתי המשחק הזה ביחס עם הקודמים מראה שאבדיה מבין נכון מה עליו לעשות. זו עוד מעלה לשחקן.
    מול ליטא שהיא לא נבחרת הגנה משמעותית אלא התקפית הוא זה שסגר את הצבע ונתן הגנה מטורפת. כל האנרגייה השקיע שם. היה ברור שגם אחרים יוכלו להביא נקודות.
    מול צרפת, ידע שכל נקודה תהיה קשה. ההגנה שלהם דומיננטית וצריך כשרון להתעלות עליה.
    נתן משחק התקפי טוב ולא השאיר נקודות בעונשין

  27. הלחץ על מגרש שלם עשה את שלו- זה הכניס לפאניקה את הצרפתים וגרם להרבה כדורים ולמשחק מהיר עם FASTBREAKS ששם ישראל מצטיינת

  28. משחק נהדר. הפסד (שנראה בלתי נמנע בתחילת המשחק), היה עושה עוול גדול, פיזיות טהורה מול קבוצתה הרבה יותר מוכשרת ומאומנ. טוב שקרה ההיפך, וטוב שאבדיה הגיע.
    NBA-wise, דני יצטרך להעלות עוד דרגה את הקליעה שלו מבחוץ, כדי שיכול לשחק את ה-1.
    אבדיה לא יכול להיות SF בליגה הטובה בעולם. פשוט לא יכול, לא אשמתו, אין לו את הגנים ומבנה הגוף ומסת השריר הנדרשת ללכת מכות עם קוואי, לברון, יאניס ושות', כולל לוקה. אבדיה הוא לא דונצ'יץ' – הוא יירמס, וההשוואה הזו לא נכונה.
    ב-1 לעומת זאת… זה אפשרי. יש לו הנדלס, הוא חתולי, זריז, חכם, אול-אראונד בהגנה, ידיים זריזות וארוכות (הבחור התקרב ל-5X5 במשחק הקודם!), יתרון גובה על כל גארד שיבוא מולו. ועם קליעה עוד יותר טובה – והשיפור היום מהקו הראה שיש לו את זה, הידית קיימת – הוא יכול לשחק שם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט