אליפות אירופה בישראל! סיכום שמינית הגמר, פריוויו לרבע ובלוג חי למשחק הנבחרת \ עידו יצחקי

אליפות אירופה בישראל! סיכום שמינית הגמר, פריוויו לרבע ובלוג חי למשחק הנבחרת \ עידו יצחקי


ערב שמינית הגמר הלוהט היה רווי בהפתעות ודרמות, לצד משחקים חד-צדדיים שהסתיימו ב-30 ו-40 הפרש. השיטה ההזויה של פיב"א שוב הוכיחה את עצמה, וכך נבחרות שלא ניצחו כלל בשלב הבתים או שניצחו משחק אחד, מצאו עצמם ברבע הגמר. ויש כמובן את נבחרת ישראל שרקדה על המגרש בדרייב אין והציגה את משחקה הטוב ביותר מפתיחת האליפות בדרך לשלב רבע הגמר.

פקקי הענק שחיכו בכניסה לאזור צפון ת"א לא הרתיעו את אלפי האוהדים שהגיעו לצפות בנבחרת ישראל. במרחק של כמה מאות מטרים בלבד, הופיע עומר אדם לעיניי 50 אלף איש נלהבים, אך ההצגה הכי טובה בעיר הייתה בדרייב אין. בעיתוי מושלם, איך שיצאתי מן האולם הביתי של הנבחרת, עומר אדם החל לבצע את הקטע האלמותי (כשהפעם הוא מארח גם את שלישיית 'מה קשור') שמזוהה עמו יותר מכל – "תוציאו רגע טלפונים, תפתחו ת'סטוריייי". הגנבתי לעצמי חצי חיוך. אני את הסטורי שלי פתחתי כבר במשחק של הנבחרת. מוכן להבטיח שנהניתי יותר מכל אחד מעשרות האלפים שקפצו בפארק הירקון בערב הכי חם בשנה.

חוויה אדירה לקהל הישראלי (FIBA.Basketball)

 

תוצאות אתמול:

קרואטיה – פולין, 75:89.

במשחק שפתח את שלב שמינית הגמר, גברה קרואטיה בקלילות על פולין החלשה. הקרואטים לקחו פיקוד כבר במחצית הראשונה והפער צמח ללמעלה מ-20 נקודות במהלך הרבע השני. ניסיונות החזרה של פולין ברבע השלישי והאחרון עלו בתוהו ונבחרת קרואטיה היא הראשונה להעפיל לרבע הגמר. אנטוניו ג'ורדאנו בלט עם 21 נקודות, טוני נאקיץ' ודומגוז' סאריץ' הוסיפו 15 כ"א.

יוון – גרמניה, 82:54.

דווקא במשחק שאמור היה לכאורה להיות שקול, הגיעה נבחרת גרמניה (שדורגה נמוך יותר) ופירקה לרסיסים את היוונים האומללים עם רבע ראשון מדהים שהסתיים ב-6:23. פיליפ הרקנוף, שלא שיחק בשני המשחקים האחרונים בהם גרמניה הפסידה, חזר לפרקט והחזיר בענק עם 15 נקודות, 11 ריבאונדים וחמישה אסיסטים. ההגנה היוונית התרכזה כולה בפורוורד הענק שהצליח לייצר לחבריו נקודות קלות. נילס האספורת'ר הוסיף 21 נקודות. יוון, שקלעה באחוזים מחרידים מהשדה (17 מ-64 ניסיונות, 26.5% בלבד), היא הנבחרת המדורגת הראשונה שנושרת למשחקי הדירוג.

סרביה – בריטניה, 77:72.

סנסציה היסטורית באליפות! הבריטים האלמונים מצליחים לגבור על המועמדת שלי ושל רבים לזהב – סרביה, ושורדים בדרג א'. בריטניה הגיעה כאנדרדוג מובהק למפגש בזיסמן, וניצלה את השאננות הסרבית לניצחון הירואי. המשחק היה צמוד לכל אורכו, אך בסופו ידם של הבריטים הייתה על העליונה כשהסרבים מרבים להחטיא בדקות הסיום. השנתון שזכה עבור הסרבים באליפות אירופה U18 באליפות אירופה ב-2017 וב-2018, נושר למשחקי הדירוג. קיין הנרי הצטיין עם 17 נקודות, כשחברו חוסאנה קיטנגה, שעלה לכותרות בשל משקלו האדיר (כ-135 ק"ג בגיל 18 בלבד!) קטף 15 ריבאונדים לזכות נבחרתו.

קיטנגה הענק. זאיון וויליאמסון הבריטי? (FIBA.Basketball)

 

צרפת – אוקראינה, 40:68.

הנבחרת שדורגה במקום האחרון בבית של ישראל, אוקראינה – פתחה את המשחק לא רע והוליכה לאורך כל הרבע הראשון, אך מאותו הרגע האוקראינים זרקו לבנים ולא פגעו משום מקום. צרפת ניצלה את היכולת המחרידה של אוקראינה וברחה ברבע השלישי. הרבע האחרון היה כולו גרבייג' טיים ארוך. אוקראינה קלעה (או יותר נכון החטיאה) רק ב-3 מ-20 מחוץ לקשת. לשם השוואה, ואדים קוז'ק קלע לבדו נגדנו 6 שלשות. אתמול הוא סיים עם 0 מ-6. צרפת לא הרשימה, אך ממשיכה ברצף הניצחונות בדרך לרבע.

ליטא – לטביה, 75:114.

לא כוחות. במשחק שהוא סוג של "מפגש קצוות" בטורניר, דרסה נבחרת ליטא החזקה את לטביה כבר מהטיפ-אוף. לטביה ניסתה לשמור אזורית וחטפה מליטא 8 שלשות מ-11 ניסיונות בשני הרבעים הראשונים. ליטא החליטה לשמור על שחקני החמישייה ולא לעייף אותם לפני רבע הגמר, ואף שחקן בנבחרת לא שיחק יותר מ-22 דקות. ארנאס וליקה היה נהדר גם בזמן המועט ששיחק וקלע 21 לצד חמישה אסיסטים ב-19 דק' בלבד (!). כל צוות האימון הליטאי נשאר באולם גם לאחר שריקת הסיום, זאת בכדי לצפות ביריבה הבאה שלהם – ישראל.

צפו בראיון שערך שי בוקר עם ארנאס וליקה, כוכב הליטאים שיפגוש את ישראל הערב:

טורקיה – איטליה, 80:82.

הדרמה היומית התרחשה אמש דווקא בזיסמן. המשחק היה צמוד מאוד במחצית הראשונה, ודווקא האיטלקים, שמוכרים לנו מ"הבית הישראלי", היו אלה שהצליחו לברוח ראשונים, ויצרו פער דו ספרתי במהלך הרבע השלישי. טורקיה הצליחה לצמצם אך היתרון נשאר איטלקי עד הדקה האחרונה במשחק. איבוד של סטפאניני 40 שניות לסיום גרר אחריו מתפרצת מהירה וטורקיה עלתה לראשונה ליתרון במחצית השנייה. מיד עם הסל הטורקי, נשרקה עבירה ללא כדור לחובת הטורקים – שהיא למעשה עבירה בלתי ספורטיבית. סטפאניני דייק פעמיים מהקו, אך איטליה החטיאה את ההזדמנות שהייתה לה להגדיל את היתרון, ואונארלפ ביטים (25 נקודות) קבר שלשת ניצחון, 7 שניות לסיום שהעלתה את הטורקים לרבע הגמר.

ספרד – סלובניה, 53:71.

סלובניה הייתה במשחק למשך רבע וחצי, עד שלספרדים נמאס והנבחרת יצאה לריצת 2-23 שסיימה את דרכה של הסלובנים בטורניר, ומאלצת אותם להתמודד על הישרדות בדרג א'. ספרד ממשיכה לא להתקשות באליפות עד כה, ונראית כמועמדת בכירה לזכות בזהב אף היא. רק שני שחקנים חצו את רף 20 הדקות אצל הספרדים. קרלוס אלוסן שוב סיים ראשון בניקוד המדד לזכות ספרד עם 13 נקודות, חמישה אסיסטים וארבעה ריבאונדים.

ישראל – מונטנגרו 69:88.

ישראל עלתה עם שינוי בחמישייה הרגילה – עמית זיס במקום תומר פורת. כבר ברבע הראשון התגלו הבעיות המוכרות לנו ממשחקים עברו: ריבאונד ומשחק עומד. מרקו סימונוביץ' הענק המוטנגרי קטף ריבאונדים בסיטונאות, בעוד הנבחרת מתקשה לייצר נקודות כשהיא לא רצה. ים מדר בלט לטובה עם מהלכים אישיים ושלשה נפלאה כשגם יאיר קרביץ נותן יופי של רבע, ונקודות שלו מעלות את ישראל ליתרון. המונטנגרים הצליחו לייצר נקודות בצבע, ושלשה דני בהתקפה האחרונה של ישראל חתמה את תוצאת הרבע הראשון, 15:19 לישראל.

נקודות של אביבי ואלבר בפתיחת הרבע השני העלו את הפער ל-9 ונראה היה שנבחרת ישראל בדרך לבריחה מהירה, אך סלים קשים של דרובניאק וסימונוביץ' השאירו את היריבה מהבלקן בתמונה. בית הלחמי המשיך לעשות שינויים כשרז אדם מקבל הרבה יותר קרדיט ממשחקים עברו ומחזיר בענק עם הגנה מצויינת. דווקא דני אבדיה נתן מחצית חלשה מאוד עם 3 נקודות בלבד ורק 1 מ-6 מהשדה. הרבע המשיך להיות שקול יחסית, והסתיים עם שלשה של רז אדם שהורידה את הנבחרות לחדרי ההלבשה כשעל לוח התוצאות 34:40 לטובת נבחרת ישראל.

עידן אלבר. נותן ערך מוסף מהספסל

 

זה כבר נהיה הרגל קבוע כשלמחצית השנייה עולה נבחרת ישראל אחרת לגמרי מזו שראינו בראשונה. הנבחרת פתחה בסערה עם ריצת 0-16 שהיממה לחלוטין את המונטנגרים, שנותרו ללא סל שדה ברבע השלישי למשך 5 וחצי דקות. מהות השינוי נטמנה הפעם בהגנה האזורית, שכאשר קרביץ ומדר לחצו את הגארדים של מונטנגרו, יצאו משם רק דברים טובים עבור נבחרת ישראל. אבדיה, קרביץ ואביבי עשו את מרב הנקודות בריצה הנהדרת של ישראל. בית הלחמי ביצע חילופים והוריד את דני, במהלך שכמעט החזיר את המונטנגרים למשחק (הפער הצטמק כבר ל-13), אך נקודות של מדר וחנוכי החזירו את ישראל לחוף מבטחים. 49:66 לנבחרת בתום הרבע השלישי.

לכולם היה ברור שהרבע האחרון יהיה גרבייג' טיים, אבל פשוט היה תענוג לצפות בנבחרת, גם ברגעים הללו. אלבר ואופק מלכה הצטרפו לחגיגה עם נקודות משלהם, והנבחרת לא הורידה רגל מהגז, כשההפרש נעמד על 26. בית הלחמי הוריד את כל גיבורי הניצחון המרשים אחד-אחד כשהקהל מריע בזה אחר זה לאבדיה, אביבי קרביץ ומדר. שחר עמיר ותומר לוינסון (!!!) עלו לפרקט לדקות האחרונות של המשחק. תצוגת ענק של הנבחרת מסתיימת ב-69:88, ומזמנת לה מפגש קשה מאוד עם נבחרת ליטא החזקה.

קלעו לישראל: ים מדר 18 (7 אס'), נועם אביבי 17, יאיר קרביץ 15 (7 אס', 6 ריב'), דני אבדיה 12, עידן אלבר 8, יותם חנוכי 8, רז אדם 5, אופק מלכה 3, שחר עמיר 2.

צפו בראיון שערכתי עם ים מדר, בו הוא מתייחס להייפ שנוצר סביבו השבוע:

הנבחרת מסיימת משחק מול יריבה חלשה ומציגה למעשה במחצית השנייה את היכולת הטובה ביותר שלה מפתיחת הטורניר. על אף יום לכאורה חלש של דני, ניתן לראות במדד הפלוס\מינוס עד כמה הוא משמעותי לנבחרת, כשהוא מסיים עם פלוס 27 – הכי גבוה בקבוצה. עוד תצוגה מרשימה לים מדר, ששוב מסיים ראשון בטבלת הקלעים, ומעלה את עצמו לראשון בכל האליפות במדד, כשהוא עדיין מחזיק בתואר מלך האסיסטים. יאיר קרביץ נתן גם הוא תצוגת אול-אראונד מרשימה ובהחלט נותן ערך מוסף. נועם אביבי ייצר המון נקודות כשהוא חותך כטריילר בהתקפת מעבר, ונראה שהוא צריך לעשות זאת יותר. נגד ליטא, חיתוך שכזה לתוך הסל יכול לעשות את ההבדל עבורנו. המעבר לאזורית אמש עשה טוב, אך אני בספק האם נגד כל יריבה שהיא לא מונטנגרו האזורית תעבוד כפי שעבדה היום.

 

משחקי הערב:

משחקי דירוג 9-16 (כולם בזיסמן, ומשודרים בערוץ היוטיוב של פיב"א):

13:45: פולין – אוקראינה.

16:00: יוון – סרביה.

18:15: סלובניה – איטליה.

20:30: לטביה – מונטנגרו.

וואו. לא לזה ציפינו. משחקי אמש קבעו שלפחות אחת מבין יוון\סרביה\איטליה\סלובניה יירדו לדרג ב'. אין ספק שמשחקם של סרביה ויוון אמור להיות המעניין ביותר, אך שתי הקבוצות היחידות שהודחו בשמינית על אף היותן מדורגות, ייפגשו אחר הצהריים, ואחת מהן תיאלץ להתמודד על מיקומם בדרג הראשון, למרות ששתיהן סומנו כחזקות בטורניר. פיב"א צריכים לעשות חושבים לאחר האליפות הזו…

משחקי רבע הגמר (כולם בדרייב אין):

13:45: צרפת – קרואטיה (שידור ישיר ב-5STARS).

שתי נבחרות שהגיעו לארץ בהרכבים די חסרים אך זכו להגרלות יחסית נוחות, שהקנו להן מקום בשמינית. אמנם הקרואטים היו אלה שהגיעו לגמר נגד ישראל בגמר בשנה שעברה, אולם באליפות הזו הם מגיעים עם סגל חלש יותר ולא צפויים לעלות לגמר. הצרפתים הוכיחו הגנת ברזל לאורך הטורניר וספגו רק 40 נקודות אמש מאוקראינה. אני הולך עם הצרפתים. מהמפגש בין צרפת לקרואטיה תצא היריבה הבאה של ישראל (בין אם תנצח ובין אם תפסיד) ולכן כדאי לצפות במשחק, על מנת ללמוד את היריבה הבאה של הנבחרת.

הצרפתים חוגגים עם סופיאן בריקי הפצוע, שקיבל כיסא מ'יד שרה' (FIBA.Basketball)

 

16:00: בריטניה – גרמניה (שידור ישיר ב-5STARS).

הסנסציה של האליפות תפגוש את הגרמנים הלוהטים שדרסו את יוון אתמול. בריטניה היא הכל חוץ ממדינת כדורסל, ולכן ניצחונם על חשבון הסרבים היה הפתעה עצומה. מול גרמניה שנראתה יוצא מן הכלל מול יוון, המשימה תהיה כנראה גדולה עליהם. בכל זאת, בריטניה עשתה מעל ומעבר באליפות הזו, ולדעתי גרמניה תשייט לחצי הגמר.

18:15: טורקיה – ספרד (שידור ישיר ב-5STARS).

רגע לפני שנבחרת ישראל תצא למשחק חייה, ישחקו שתי נבחרות מאוד חזקות באולם הדרייב אין, שעתידות להילחם בשיניים על מקום בחצי הגמר. שתיהן סומנו כנבחרות שמועמדות לפודים באליפות, אך המזל לא האיר להן פנים והן ייפגשו כבר הערב ברבע הגמר. קשה מאוד להמר על משחק בין שתי יריבות שקולות, אבל ספרד שיחקה מעולה עד כה, ולכן אני הולך עם ניצחון של ה'לה רוחה'.

20:30: ישראל – ליטא (שידור ישיר ב-5SPORT).

כתבתי אתמול שליטא תהיה משוכה ברמה שלא פגשנו עד כה, זאת על אף שהנבחרת כבר שיחקה נגד הסרבים (שטענתי כי הם החזקים בטורניר). ליטא היא משוכה מסוג אחר. ישנו הבדל עצום בין משחק נוקאאוט לבין משחק זוטר בשלב הבתים. התחזית להערב: מלחמת עולם. שתי הנבחרות כבר נפגשו בטורניר ההכנה בת"א והליטאים הצליחו לגבור על ישראל בנקודה, 107:106. לא נתון מעודד עבור הנבחרת לספוג 107 נקודות במשחק הכנה ביתי.

שימו לב לנתונים הסטטיסטיים: ליטא קולעת 93.8 נק' למשחק (הכי הרבה באליפות) לעומת 86.8 של ישראל (שנייה באליפות). הם לוקחים 48.5 ריב' בממוצע למשחק, שוב בטופ של האליפות, כשישראל לוקחת רק 38 כאלו, וממוקמת במקום ה-12 בלבד. בנוסף, הליטאים הם הנבחרת שקולעת הכי הרבה שלשות עד כה, ומול ההגנה האזורית של הנבחרת אנו עשויים לקבל מהם בראש.

יתרונם הגדול של נבחרת ליטא הוא שכל שחקני החמישייה שלהם משחקים מחוץ לצבע וכולם בעלי ידיים מאוד ארוכות, שמאפשרים להם לקחת ריבאונדים בקלילות. המשחק של הליטאים מאוד שוטף ונעים לעין, והם מניעים את הכדור עד אשר מגיעים לזריקה מספיק טובה. הסייז של שחקני יריבת ישראל הערב הוא בהחלט נתון ממנו אנו אמורים לחשוש. אני בספק רב האם מדר וקרביץ יוכלו להתמודד כמו שצריך עם הגארדים הארוכים שליטא מציגה.

בגזרת השחקנים הבולטים – השחקן הטוב ביותר של ליטא באליפות הוא ארנאס וליקה. גדל במחלקת הנוער של ז'לגיריס אליהם הוא עדיין שייך, ואת העונה האחרונה העביר בליגה האסטונית הסמוכה. וליקה קולע 19.5 נקודות למשחק ומוסר 7.8 אס' (שני רק לים מדר). הוא רכז גבוה מאוד (1.96) בעל מוטות ידיים ארוכות ויכולת אישית יוצאת מן הכלל. כמו כל שחקני ליטא, לא כדאי להשאיר אותו פנוי מבחוץ על אף שקלע רק ב-27% באליפות. וליקה מאוד אוהב לכפות על עצמו את המשחק, ואם נצליח לעצור אותו – יהיו לנו חיים הרבה יותר קלים. עמית זיס יוכל להתמודד עמו בצורה הכי טובה לדעתי. שחקן נוסף שחייבים להיזהר ממנו הוא לוקאס אולצ'קאס שזגזג בעונה החולפת בין הבוגרים לקבוצת המילואים של ז'לגיריס קובנה. מדובר בפורוורד בעל ידית זהב, וכפי שכבר אמרנו – ידיים ארוכות שמסייעות לו לקטוף ריבאונדים.

נבחרת ליטא. גבוהים, חזקים, וארוכים. לא יהיה קל הערב. (FIBA.Basketball)

 

הולך להיות קשה מאוד הערב נגד הקצב שהליטאים יכתיבו, והם כבר הוכיחו את עצמם נגדנו בהכנה. עם זאת, צריך לזכור שליטא הפסידה כבר במשחק אחד באליפות, לסלובניה. באותו משחק הליטאים קלעו באחוזים מחרידים עם 6 מ-34 משלוש. לדעתי, רק יום שכזה יאפשר לנבחרת שלנו לנצח את הנבחרת ממזרח אירופה. אם ליטא תגיע ביכולת שראינו ממנה לאורך הטורניר, לצערי אני מנבא הפסד בחד-ספרתי. קשה להודות בכך, אך יש להם סגל עמוק ובוגר יותר מזה שלנו, וההבדלים בסייז יעשו את ההבדל עבורם. כולי תקווה שהנבחרת תעשה את העבודה ותעלה לחצי הגמר.

למקרה שתהיתם, כל הכרטיסים אזלו והטירוף הישראלי נמשך. הקהל, המורכב ממשפחות, ילדים, מבוגרים, נשים ונוער – מספק חוויה בכל משחק מחדש. הנבחרות הזרות מתלהבות מהקהל הישראלי ומשירת ההמנון הישראלי העוצמתי. על פי דיווחים שונים, במידה ונבחרת ישראל תנצח ברבע, המשחקים בחצי הגמר יועתקו להיכל 'מנורה מבטחים' בשל הביקוש העצום לכרטיסים. המחשבה על כך ש-11 אלף ישראלים יגיעו לצפות בכדורסל נוער ישראלי מעוררת תיאבון. כל שנותר לי להמליץ למי שנתקע בלי כרטיס הוא לפנות את הערב ולצפות בשעה 20:30 בנבחרת כ"כ מלהיבה וכיפית. זה לא יהיה קל, אך זה אפשרי. רק צריך להאמין.

#אל_אל_ישראל!

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.

לפוסט הזה יש 119 תגובות

  1. תודה עידו
    המפתח היום הוא לדעת לוותר שלא הולך על הלחץ והאזוריות בפרט ועל החילופים האוטומטים .
    במשחק ההכנה נגדם הם שרפו לנו תהגנה הזאת בקלות רוב הזמן והגיעו להמון שלשות פנויות,אפילו המונטנגרים אתמול קיבלו המון שלשות פנויות והם פשוט נגרים
    דני אבדיה יהיה חייב להיות היום במיטבו

  2. תודה רבה, תענוג איתך!
    לצערי אני נאלץ להסכים עם התחזית של הפסד בחד ספרתי.
    הליטאים כאילו וניבנו בשביל לשחק על החולשות ההגנתיות של הנבחרת (ריבאונד והגנת פרימטר).
    ככה או ככה ניפגש פה בבלוג החי ונקווה לטוב 🙂

  3. תודה רבה כרגיל על הסיכום והפריוויו להיום.
    השחקן האנגלי קיטנגה נראה ענק, באמת שחקן פיזי, השאלה אם הוא אתלט ברמה של זאיון, ולפי זה שהוא לא ב-NBA אז אני מניח שלא.
    אני מאוד מקווה שישראל תנצח אך זה לא נראה מבטיח, הם חייבים לעלות כבר מהפתיחה במצב טוב ולא לעשות שינוי רק במחצית.

  4. עוד דבר קטן אתמול בתגובות היו כאלה שרשמו שיש משהו מיוחד בנבחרת והם לא יודעים מהו .
    הדבר הזה נקרא כריזמה וחן שיש לים מדר אבדיה וחנוכי בלי סוף כל אחד בדרכו שלו ומה לעשות אין לשחקנים בשתי הנבחרות הקודמות .
    זה מזכיר לי מה שהיה פה פעם שאני הייתי ילד לקטש שפר ,עדי גורדון ,הנפלד , גמצי ומ.י.ק.י ועוד היה כריזמה בטחון עצמי וחוצפה חיובית שלא יכלת שלא לאהוב תנבחרת בפרט וכדורסל ישראלי בכלל מאז היו כמה שחקנים לא רעים אבל אולע חוץ מטפירו לא היה באמת מישהו סוחף . לראות את ים מדר רוקד נלחם ומחייך , חנוכי שרואים שהוא עדיין לא בכושר אבל יש ים כשרון ומנהיגות ואבדיה שפשוט מרגיש שהוא יותר טוב מכולם . וכל שאר השחקנים שרצים ונלחמים מסביב אני אישית שנים לא התחברתי לנבחרת ככה

  5. תודה עידו, תענוג לקרוא. הנבחרת כבר השיגה מטרה חשובה וזה לא למעוד ולהבטיח השארות בדרג א' גם בשנה הבאה , שאתה רואה כמו שציינת את הנבחרות שנפלו לשם זה ראוי להערכה. השיטה באמת הזויה- רק פיב"א יכולה לחשוב על שיטה כזו, למה לא פשוט לקבוע ששתי הראשונות מכל בית עולות ישר לרבע הגמר והשתיים האחרונות הולכות ישר למשחקי דירוג???
    לגבי היום- הליטאים משוכה גבוהה מאוד, הנבחרת הוכיחה כבר שיודעת להתמודד עם הנחיתות הפיזית בעזרת הגנה לוחצת וריצה בכל הזדמנות,
    זה גם מה שהיא צריכה לשאוף לעשות היום. מלבב לראות את הצעירים הללו ואת האווירה המטורפת מסביב למשחקי הנבחרת.

  6. אגב נתון מרשים לפחות בעיניי, למרות הסגנון המהיר שלעתים נראה על סף הבאלגן של הנבחרת היא מאבדת הכי מעט בטורניר ומחזיקה ביחס אסיסטים/איבודים מהטובים בטורניר .

    1. הטוב ביותר למען האמת.
      מחלקים הכי הרבה ומאבדים הכי קצת.
      אימון, אימון, אימון.
      לזכותו של פיני גרשון יאמן שבהחלט רואים את טביעת האצבע שלו בכל ההתנהלות של הנבחרת.
      הוא הכניס חזון ודרך לכל המערכת ופשוט העלה את הכדורסל הישראלי (בגילאים הצעירים כמובן) כמה רמות למעלה.

  7. בינתיים בדרייב אין בקרב שיכריע את זהות היריבה הבאה של ישראל (אם תנצח, תפגוש את המנצחת בחצי הגמר, אם תפסיד תפגוש את המפסידה במשחקי דירוג 5-8), צרפת מובילה 35-22 במחצית. שוב ההגנה הצרפתית מוכיחה את עצמה. לא יהיה קל גם בחצי הגמר

  8. תודה עידו. אתה יכול להבין למה אבדיה אמור להיות טופ 5 בדראפט? ממה שאני ראיתי הוא אפילו לא הכי טוב בנבחרת, ובטח לא מגיע לרמה של שחקנים כמו גיימס וויסמן, למאלו בול וניקו מאניון. מה בעצם כל כך מיוחד בו?

    1. פוינט פורוורד בגובה 2.05, רק בן 18. מבנה גוף מדהים ואתלטי. קליעה טובה (עדיין טעונה שיפור), ויכולת מסירה פנטסטית. באליפות הזו הוא גם מוכיח שהוא ריבאונדר לא רע. חשוב לציין, בנבחרת הוא משחק בתפקיד אחר לגמרי (יותר כשחקן פנים בהגנה). בנוסף כל ההגנות מרוכזות בו ומצטופפות את הצבע כשחודר, ולכן הוא מייצר עבור החברים נקודות בקלות. בסופו של דבר, בNBA מחפשים ייחודיות. זה מה שיש בדני. הוא הרבה יותר מיוחד מלאמלו בול או מניקו מאניון (איזה באסה שלא הגיע לארץ…). יש לו כישרון ופוטנציאל להתפתח למשהו ענק. הוא יכול להיות כמו בן סימונס עם קליעה

      1. לקחת את זה טיפה רחוק מידי.
        אני מאוד אוהב את אבדיה, אבל את האתלטיות של סימונס אין לו וזה אפילו לא קרוב.
        הוא מאוד מזכיר דווקא את דונציץ בתור פויינט פורוורד חסר אתלטיות אבל עם קליעה אמינה וראיית משחק בחסד.
        בנוסף למה שכבר אמרת, יש בו את התכונה החמקמקה הזאת שאי אפשר ללמד – מנהיגות – בנוסף לאופי של כוכב.

        1. התכוונתי מבחינת הסגנון משחק פחות או יותר. גם אין לו את הפיזיות של סימונס, אבל עצם העניין שיש פה פוינט פוורורד שמנהל משחק – אלו דברים שלא רואים באירופה

          1. בעיניי עדיף עשרות מונים להיות דונציץ' מאשר סימונס. להגיד את זה על אבדיה זו גם טיפה הסחפות. דונציץ' בגיל הזה קיבל בערך את המפתחות חקירת ולנבחרת הבוגרת של סלובניה . מה שכן אין ספק שאבדיה הוא כשרון ברמה שלא ראו פה מאז קטש בערך

  9. עדכון: במידה וישראל תעפיל לחצאי הגמר והגמר, המשחקים לא יועתקו ליד אליהו, ויישארו בדרייב אין.

    *פרט פיקנטי: באליפות אירופה לקדטים U16 שנערכה בשנת 2015, פגשה נבחרת ישראל את ליטא. זה נגמר ב96:70 לליטאים. שבעה שחקנים ששיחקו באותו משחק עבור ליטא, ישחקו הערב בתל אביב. מהנבחרת שלנו: עמית זיס, יאיר קרביץ ותומר פורת, כשאת קלעי נבחרת ישראל באותו משחק הוליך תומר לוינסון.
    (קרדיט לאהרל׳ה וייסברג)

  10. והנבחרת השנייה שמעפילה לחצי הגמר היא… גרמניה! על אף שלב בתים חלש, גרמניה רומסת בפעם השניה בשלב הנוקאאוט כשהפעם הקורבן היא בריטניה. בגרמנים יחכו למנצחת בין ספרד לטורקיה. צרפת מחכה למנצחת בין ישראל לליטא

  11. תודה רבה עידו, איזה כיף של נבחרת.
    אבדיה חייב להביא את ה-A גיים שלו הערב ולהשחיל קצת יותר שלשות.
    מאוד חשובות הנקודות של מדר, אביבי, חנוכי ושות' וכמובן נקווה שהליטאים ינגרו מהשלוש..

  12. לכל הפסימיים: הבוקיז נותנים 1.66 לישראל ו 2.2 לליטא, מה שאומר שאנחנו פייבוריטים בקצת (כנראה בגלל הבייתיות אבל מה זה משנה).

    בשוליים: גם סרביה וגם איטליה מפסידות היום!!! אוקראינה דווקא נצחה

  13. וואו איזו פתיחה!
    השלשות שלהם זה חרב פיפיות.
    אם הם מחטיאים אותן, ביחד עם משחק הריצה שלנו זה גיים אובר

    1. +1 מדר במשחק טוב. מתמקדים בו אז הוא לא מכריח. היה לו גם כמה מובים מרשימים בהגנה.

      בגדול הליטאים חיים.על השלשות שלהם. צריך יותר ריכוז בעונשין ולהמשיך לסגור טוב בריבאונד

    1. למה?
      לדעתי הוא מעולה היום.
      הגנה נהדרת, ריבאונד, מסירות אומנות, מנהיגות.
      הכדור קצת לא נכנס אבל זה הגיוני, יש עליו דאבל טים כמעט כל הזמן.

  14. בס"ד
    יש משהו עקרוני שצריך להתייחס אליו לגבי אבדיה באליפות הזו- הוא משחק לא בתפקיד שלו! זה מאוד עקרוני. הוא למעשה משמש כגבוה של הנבחרת ומשקיע המון אנרגיות בריבאונד וסגירת שחקנים גבוהים ממנו ועושה הגנה מעולה. בהתקפה נראה ששהוא מאכזב אבל זה קשור באופן ישיר לכמות המאמץ שמשקיע בהגנה. לאור זאת כדאי לראות מה שכן נותן בהתקפה. באסיסטים ופינוי השאר, בעמדות פוסט וחיתוכים ועוד.
    סך הכל הוא נותן המון לנבחרת וכל הכבוד לו שעובד כמצופה, בשביל הנבחרת, ולא לפי האינטרסים שלו

    1. כאילו רבאק אתמול שיבחנו את הקהל ואת תרבות הספורט שנוצרה ואז באה המנהלת והורסת את כל ההיי מסביב עם החלטה מעצבנת!!! איזה עצבים! רציתי ללכת אבל לא במחיר של חצי משכורת..

  15. תענוג, מודה שלא חשבתי שינצחו את ליטא לפני המשחק אבל הנבחרת פשוט העלימה את יריבתה.
    .
    30-13 באסיסטים, 15-6 בחטיפות, 10-21 באיבודים, זה סיפור המשחק – תנועה, קבוצתיות ומלחמה.

  16. אי אפשר להיכנס לאתר של "לאן" (כתוב שנכנסתי לתור, כי יש מספר גבוה של אנשים שנכנסו לאתר).
    בקיצור, הכרטיסים נחטפים גם עם ההחלטה השערורייתית להעלות את מחיר הכרטיס ל-250 שח (!!).

  17. 30 אסיסיטים!!!!! לא יאמן לא זכור לי נתון כזה מנבחרת ישראלית .
    ממש נהנתי משחקים כאלפא דוג וכופים תמשחק שלנו לא באים לגנוב תמשחק אלא לנצח אותו , כל הכבוד

  18. משהו קטן על דני אבדיה זה שהוא לא שם 30 כל משחק לא אומר כלום ,הוא נותן לכולם תהטחון שאנחנו יותר טובים והפרגון שלו יחד אם ההתמקדות של ההגנה מייצר משחק של 30 אסיסטים

  19. ואני שוב רוצה לתת ריספקט לפיני גרשון, שמאז שנכנס לתפקיד פשוט עושה עבודה מדהימה בפיתוח הצעירים בישראל.
    למי שלא ראה, פורסם ראיון מעניין איתו בספורט 5, מומלץ מאוד.

  20. השאלה למה אנחנו לא רואים נבחרת בוגרת כזאת
    ברור לי שפערי הכשרון גדלים עם השנים
    אבל הגנה ולחימה זה משהו שתמיד אפשר לתת.

    1. אני חושב ששחקנים שמגיעים לנבחרת נותנים הכל, אבל כל סגל והשיטה שמתאימה לו. יותר קשה להביא שחקן אחרי עונה מתישה ולתרגל איתו לחץ על כל המגרש (בהנחה ויש לך שחקנים מתאימים) בקיץ שהוא מקריב.

      מה שכן, אם עובדים נכון, אז כל הנבחרות מהגילאים הכי צעירים ישחקו ככה, ועוד 10 שנים זה איך שהנבחרת תשחק בתור דיפולט. כרגע העתודה משחקת ככה כי ככה בית הלחמי מאמן (תראה את גליל של השנתיים האחרונות).

  21. תיאטרון האבסורד של איגוד הכדורסל: בשבוע שעבר נמכרו מנויים לכל האליפות (הכוללים כניסה ל56 משחקים בשני אולמות, כולל נבחרת ישראל, חצאי גמר והגמר) ביציע 4 (המרכזי) במחיר של 250 שקל. הערב כרטיס אחד לחצי עלה במחיר הזה.

  22. חצי גמר כמה תובנות שלי מהמשחק ושמשקפות את הטורניר בכללו .
    שינויי מומנטום לאורך כמעט כל המשחק .
    ישראל עשו דו ספרתי על ההתחלה וליטא הפכה ואז +16 וליטא הורידה עד ל -2 ואז ישראל ברחה לתמיד.
    בכלל זהו טורניר מוזר ואולי אופייני לגילאים אלו כמה נתוני טורניר
    1. רק 9/36 נגמרו בהפרש חד ספרתי שזה 25 אחוז בלבד.
    אגב את המשחקים הצמודים ביותר בטורניר חוותה ספרד הבלתי מנוצחת ועוד בנוקאאוט בו המפסיד עף עם 69-70 על טורקיה היום ו 80-82 על סלובניה אתמול ..עכשיו זה יכול בשקט להיות בצד השני מצד שני עצם זה שספרד שרדה את שני הערבים הללו יכול להעיד על אופי מסוים.

    2. מהצד השני 9/36 הסתיימו ביותר מ 22 הפרש ( 50 אחוז הסתיימו ב 10-19 הפרש)
    השיא 44 הפרש שייך ליון שהביסה את פולין בתים 46-88 וראינו שזה לא עזר לה להגיע לטופ 8
    אח"כ ליטא עם 39 ללטביה בשמינית (75-114 ) ו30 לפולין (71-101) בבתים …מה שלא עזר לה היום
    צרפת יריבתנו הבאה שמה 28 לאוקראינה בשמינית (40-68 ) וכן גרמניה על יוון באותו השלב (54-82 )
    איטליה שמה לבשר התותחים אוקראינה 27 הפרש בבתים (58-85 )
    גרמניה נתנה בראש גם בבתים עם 26 על לטביה 66-92
    והיום אותה גרמניה שמה 25 לבריטניה (56-81) אך גרמניה כשהיא לא מביסה היא מפסידה והיא היחידה להגיע לפיינל פור ולהפסיד פעמיים מעניינת מאד ההתמודדות מול ספרד שניצחה כאמור את ההתמודדויות הצמודות ביותר .
    ספרד אגב גם נתנה פעם אחת בראש 23 ללטביה בבתים (55-78 ) .

    3. הסקור הנמוך היה 108 בניצחון צרפת על אוקראינה 40-68
    הגבוה ביותר היה 189 בניצחון ליטא על לטביה 75-114 שני המשחקים שוחקו בבתים .

  23. קצת על כל נבחרת בחצי הגמר
    צרפת עם מאזן מושלם של 0-5 ויחס סלים של 56-71
    היא סיימה ראשונה את בית 1
    לאחר 61-71 על מונטנגרו
    במחזור 2 היא גברה 60-74 על בריטניה
    במחזור 3 57-69 על טורקיה
    בשמינית הגמר הביסה כאמור 40-68 את אוקראינה
    והיום ברבע לראשונה ניצחה משחק חד ספרתי בלבד עם 63-71 על אוקראינה

    נבחרת ישראל לעומת זאת עם מאזן של 1-4 ויחס של 78-88
    כל משחקי הנבחרת בניצחונות ובהפסד דו ספרתיים .
    ישראל היחידה מהעולות לפיינל פור שפתחה בהפסד עם 92-81 לסרביה
    אבל ישראל התאוששה יפה לאחר 75-85 על איטליה ואז 74-93 על אוקראינה
    בשמינית ישראל גברה על מונטנגרו 69-88 וברבע 78-94 על לטביה.

    נבחרת ספרד כאמור במאזן מושלם משלה 0-5 ויחס של 69-79
    היא החלה ב 73-85 על קרואטיה ,המשיכה עם 55-78 על לטביה וסיימה את הבתים עם דו ספרתי שלישי הפעם על גרמניה 66-78 אך בנוקאאוט זה הלך קשה הרבה יותר ,תחילה 80-82 על סלובניה ואז 69-70 על טורקיה.

    גרמניה יריבתה היא הפוכה מספרד ראשית היא היחידה מהעולות שהפסידה יותר מפעם בודדת ,אבל כשהיא מפרקת זה עד הסוף כך היה במחזור הפתיחה עם 66-92 על לטביה ואז באה היעצרות עם הפסדים 80-69 לקרואטיה ו78-66 לספרד .
    אך אז גרמניה חזרה להתפוצץ עם 54-82 על יוון והיום 56-81 על בריטניה.

  24. אגב בצד השני באליפות סרביה נוצחה היום במשחק שקול על ידי יוון ותילחם מול איטליה בקרב הישרדות בו המפסידה תרד והמנצחת תצטרך לנצח עוד פעם את המנצחת במפגש פולין לטביה

  25. נתונים סט' אחרונים צרפת מוליכה במספר הספיגות למשחק בודד עם ה 40 בלבד שספגה מול אוקראינה .
    ליטא שהודחה היום על ידי ישראל הייתה ליחידה באליפות לקלוע מעל 100 והיא עשתה זאת פעמיים בבתים עם 71-101 על פולין ובשמינית עם 114 לסלה של לטביה (75-114 )
    יוון קלעה הכי הרבה ולא ניצחה בהפסד לליטא 86-88
    לצרפת ואוקראינה הספיקו 68 נקודות בכדי לנצח …צרפת עשתה זאת מול..אוקראינה בשמינית
    אוקראינה עשתה זאת לסרביה בבתים (63-68 )

  26. ברובד ההיסטורי
    גרמניה היחידה מהעולות לפיינל פור ללא זכייה בתואר ואף לא גמר באמתחתה (הישג השיא מדליית ארד) .
    צרפת הייתה 7 פעמים בפודיום ו 3 פעמים בגמר עם גביע אחד בשנת 2010 לאחר 62-73 על יוון בגמר (בקרואטיה)
    ישראל הייתה 4 פעמים בפודיום כולם בגמר אך הזכייה היחידה הייתה רק אשתקד לאחר 66-80 על קרואטיה בגמר (בגרמניה)
    ספרד הייתה הכי הרבה פעם על הפודיום עם 14 כולל 7 גמרים אך רק פעמיים זכתה
    לראשונה ב 2011 לאחר 70-82 על איטליה בטורניר הביתי וב 2016 לאחר 55-68 על ליטא (בפינלנד)

    אגב המעוטרות ביותר מבחינת זכיות
    הם סרביה ויוון עם 3 זכיות כ"א
    יוון עשתה 5 גרים ולכן מדורגת ראשונה
    היא זכתה בתואר ב 2002 בטורניר שנערך בליטא לאחר 73-77 על ספרד בגמר
    וחזרה לזכות בטורנירים הביתיים ב 2009 לאחר 85-90 על צרפת וב2017 לאחר 56-65 על ישראל

    סרביה עשתה זאת ברצף בשנים 06-08
    תחילה בגמר 2006 היא גברה על טורקיה המארחת בגמר 58-64
    כעבור שנה בגמר 2007 היא גברה על ספרד 78-87 (מארחות איטליה וסלובניה)
    ב 2008 בלטביה היא ניצחה 89-96 את ליטא
    סה"כ 12 זוכות בטורניר הזה שהחל ב 92
    יוון וסרביה עם 3 זכיות כאמור
    לאחריהם ספרד ,ליטא ,איטליה ,סלובניה וסרביה עם 2 זכיות כ"א
    אח"כ ישראל ,צרפת ,טורקיה ,בלארוסיה ורוסיה עם זכייה בודדת.
    קרואטיה ,לטביה גרמניה בין אלו שלא זכו.
    אגב יש מה לחכות לגמר לאחר ש 16/21 נגמרו חד ספרתי( 76 אחוז)
    7 גמרים הוכרעו עד 5 הפרש פעמיים הוכרע גמר בנקודה בודדת
    גמר 2000 אז גברה סלובניה על ישראל 65-66
    וגמר 2012 אז גברה ליטא על צרפת 49-50

    הגמר עם ההפרש הכי גדול
    מקום 5 גמר 2010 צרפת מנצחת את יוון 62-73 (קרואטיה)
    מקום 4 גמר 2011 ספרד מנצחת את איטליה 70-82 (ספרד)
    מקום 3 גמר 2016 ספרד מנצחת את ליטא 55-68 (פינלנד)
    מקום 2 גמר 2018 ישראל מנצחת את קרואטיה 66-80 (גרמניה)
    מקום ראשון גמר 98 סרביה (ומונטנגרו) מביסה את סלובניה 73-92 (איטליה)
    בין מצטייני הטורניר בעבר
    שמות בולטים
    1996 : נסטרוביץ (נבחרת סלובניה ) לאחר מכן באליפות היורוליג 98 (קינדר) ובאליפות נ.ב.א 05 (ס.א) וכן באליפויות איטליה ,יוון וסלובניה)

    1998 איגור רקוצ'ביץ (סרביה) זכה עם הנבחרת הבוגרת באליפות עולם 02 ואירופה 01 וגם באליפויות ביוגוסלביה ז"ל וספרד ומצטיין הליגות ביוגוסלביה וספרד וכן מלך סלי היורוליג וחמישיית המפעל הראשונה.
    שיחק גם במינסוטה .

    2000 סאני בצי'רוביץ (סלובניה) זכה ביורוליג עם פאו 07 נבחר 46 בדראפט 03 ע"י דנבר אך לא שיחק בנ.בא
    בין קבוצתיו באירופה קינדר ,פאו ,צסק"א ובנטון .

    2002 ניקוס זיסיס (יוון )
    אלוף איטליה ,יוון ,רוסיה וגרמניה למעט רוסיה בכל היתר לקח גם גביע
    לקח יורוליג עם צסק"א ואליפות אירופה ביוון הבוגרת
    בין היתר שיחק בצסק"א ,בנטון ,סיינה ופנרבחצ'ה.

    2004 אראזם לורבאק (סלובניה)
    3 אליפויות +3 גביעי ספרד אליפות איטליה וגם יורוליג עם ברצלונה
    שיחק גם בצסק"א ,בנטון ,רומא ומאלגה.

    בנוסף זכו גם שחקנים פעילים
    כמו קורבנוב ,איילוסבה ,תיאודוסיץ ,ראדולציה ,פאפניקולאו ,מירוטיץ ,וסטרמן ,אוסמן ,גודריץ ,ואחרון חביב זוסמן שלנו .

  27. הכי הרבה נקודות בגמר קלעו בלארוסיה בגמר 94 וסרביה בגמר 08 96 נקודות כ"א
    הכי קצת קלעה צרפת 49 בגמר 2012
    הכי קצת נקודות שהספיקו לזכייה בתואר השיגה ליטא עם 50 לסלה של אותה צרפת מהשורה הקודמת.
    לעומת זאת איטליה קלעה 91 אך לא זכתה בתואר הפסד לבלורסיה בגמר 94
    187 הנקודות בגמר 94 מהוות שיא (בלארוסיה -איטליה 91-96 )
    99 הנקודות בגמר 2012 בין ליטא לצרפת מהווים שיא שלילי (49-50 ליטא)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט