מרכוס סמארט- שחקן נשמה שאין שני לו! / רותם אלרן

בשנה זו, בוסטון סלטיקס הייתה קבוצה מפולגת, לא ברורה במיוחד ולא מגובשת, ולכן לא אהבתי אותה, בניגוד לסוף השנה שעברה ובפלייאוף שעבר. למרות זאת, נקודת האור הכמעט יחידה שהייתה לי במהלך העונה ההפכפכה של בוסטון, היה לא אחר ממרכוס סמארט. כן, אותו שחקן לא מוכשר במיוחד, מעט אפור שלא יכול להתגאות בכריזמה וביכולת של כוכב על.

תוצאת תמונה עבור ‪marcus smart‬‏

אני מאוד מעריך את סגנון משחקו של סמארט, ובנוסף לכך מאוד אוהב לראות איך בכל פעם שהוא עולה על הפרקט, הוא מזנק על כל כדור אבוד, נלחם בשיניים, גם מעשית אם יצטרך, ונותן את הנשמה על הפרקט. זוהי הסיבה שאני כל כך מעריך אותו. הוא שחקן שיודע שהוא סובל מנחיתות במעמדו ויכולתו ביחס לשחקנים אחרים. גם מבחינה ורטיקלית הוא לא מרשים מאוד (1.93 מ'), אך למרות נחיתותו בכל כך הרבה קטגוריות חשובות, הוא עדיין יכול לבלוט בתור השחקן שנותן את הנשמה ונלחם עד זוב דם, עד אפיסת כוחות מוחלטת.

בנוסף לכך, סמארט שכל את אחיו כשהיה בן עשר בלבד, ובכלל לא הייתה לו ילדות קלה (אחיו הגדול מייקל התמכר לסמים ובשלב מסוים אושפז) ובמהלך שנות נערותו המוקדמת הוא בכלל היה פרחח והיה מעורב בקטטות רבות בשנות נערותו. למרות זאת, בשלב מסוים אימו הבחינה בכך ושלחה אותו לסדנת ניהול כעסים, ובסופו של דבר יכל להקדיש את כל תשומת ליבו לכדורסל.

תקופת התיכונים ואוקלהומה סטייט

סמארט נולד בפלאוור מאונד, טקסס, וכבר בתיכונים ראו שמדובר בשחקן מצוין, וסמארט הוזמן למשחק 'מקדונלדס אול אמריקן', המאגד את מיטב השחקנים שסיימו תיכון בכל רחבי ארה"ב. בקיץ 2012, לפני שהלך למכללה, סמארט שיחק עם נבחרת ארה"ב מתחת לגיל 18 והעמיד ממוצעים טובים מאוד (מזכיר שממוצעי אליפויות נמוכים בהרבה מ-ממוצעים רגילים, עקב כך שמאגדים את מיטב השחקנים) – 7.4 נקודות, 4 אסיסטים ו-3.6 חטיפות (!!!!) למשחק.

סרטון מתקופת הקולג', בסרטון ניתן לראות את המשחק הרב גוני שלו

כשסיים את קריירת התיכונים שלו, סמארט הלך לשחק בקבוצת הכדורסל של מכללת אוקלהומה סטייט. בעונתו הראשונה שם היו לו ממוצעים נאים ביותר של 15.4 נקודות, 5.8 ריבאונדים, 4.2 אסיסטים ו-3 חטיפות למשחק, אך למרות הממוצעים המעולים שהראו את נוכחותו גם בצד ההגנתי, הוא בחר להישאר לעוד שנה במכללת אוקלהומה סטייט, למרות שדורג כמועמד בכיר להיבחר די גבוה בדראפט ואף נבחר לחמישיית העונה השנייה ב-NCAA. בשנתו השנייה שיפר את ממוצעיו והעמיד שורה סטטיסטית של 18 נקודות, 5.9 ריבאונדים, 4.8 אסיסטים ו-2.9 חטיפות. למרות שהעמיד ממוצעים מצוינים, אופיו הבעייתי של סמארט נחשף במהלך העונה, כשעלה ליציע ודחף אוהד טקסס טק שקילל אותו והושעה לשלושה משחקים.

הדראפט ובוסטון

לאחר שהשלים שנתיים באוקלהומה סטייט, סמארט החליט לגשת לדראפט, בו נבחר במקום השישי המכובד ע"י בוסטון. בעונת הרוקי שלו סמארט העמיד ממוצעים מצוינים עבור רוקי כשקלע 7.8 נקודות, יחד עם 3.3 ריבאונדים ו-3.1 אסיסטים, כשהוא מצרף לכך ממוצע מרשים של 1.5 חטיפות למשחק לאורך 67 משחקים, בהם פתח בחמישייה ב-38. בפלייאוף בוסטון הודחה בסיבוב הראשון, אך סמארט העמיד ממוצע מצוין של 9.8 נקודות, אבל עשה זאת בחוסר יעילות כשקלע ב-53% מהקו ו-23% לשלוש.

בעונתו השנייה, סמארט המשיך בתהליך ההשתפרות וקלע ב-61 משחקים לאורך העונה 9.1 נקודות, כשהוא משתפר ביכולת הריבאונד עם 4.2 למשחק. בפלייאוף העמיד מספרים מצוינים אך בוסטון לא הלכה רחוק בפלייאוף והודחה לאחר 6 משחקים. מספריו של סמארט בפלייאוף היו 12 נקודות למשחק, ב-81% מקו העונשין ו-34.4% לשלוש, אך רק 36.7% מהשדה.

בעונתו השלישית סמארט שמר על בריאות נאותה ושיחק 79 משחקים בהם הרשים מאוד, והיה שותף לריצתה של בוסטון לגמר המזרח. בעונה הבאה סמארט שיחק את מספר המשחקים הנמוך ביותר בקריירה (54) אבל בפלייאוף עזר מאד לקבוצתו אך בוסטון הודחה בסדרה של 7 משחקים בגמר המזרח מול הקליבלנד קבאלירס.

העונה בוסטון הייתה קבוצה מאוד הפכפכה ומלאת מתח פנימי עם דיבורים על עזיבתו של כוכב הקבוצה קיירי אירווינג, מה שיקרה ככל הנראה כעת, כשהוא יהפוך לשחקן חופשי. למרות זאת, סמארט גם השנה נלחם בכל פוזישן ונאבק על כל כדור, ובסוף העונה נבחר בצדק לחמישיית ההגנה הראשונה של העונה.

אני מאמין שבעונה הבאה בוסטון תחזור לעצמה ותהיה קבוצה מעולה, עם הגנה שתונהג על ידי סמארט הקשוח, ג'יילן בראון המצוין וג'ייסון טייטום, שאני מאמין שיעשה קפיצה בצד זה של הפרקט. בעונה הבאה בוסטון תחזור להיות קבוצה צעירה מאוד עם עזיבתו המסתמנת של אל הורפורד הוותיק, ובראד סטיבנס ינהיג אותה לגמר המזרח! אני רק עומד להיות בר-מצווה, אך למילה שלי אין קשר לגיל!

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. הרבה זמן חשבתי שהסלטיקס צריכים להמר על רוז'ייר ולא על סמארט… איינג' צריך לשלוח לי כובע לאכול.
    סמארט הוא מהשחקנים שלא צריך סטטיסטיקה ומספרים כדי להראות את החשיבות שלו. הבעיה היחידה במשחק שלו זה הקליעה המעט בעייתית ושלפעמים יש לו רצף של החלטות מהגיהינום שגורמות לכל אוהדי בוסטון לתלוש שיערות.
    שחקן שתמיד עדיף שיהיה בקבוצה שלך ואף אחד לא רוצה לשחק מולו

    1. +1 סמיילי, מבחינתי תמיד יש קו ישיר בלתי נראה המחבר בינו לבין טאקר מיוסטון. לא הכי מוכשרים , לא הכי אסתטיים אבל תמיד יתנו הכל וישימו את טובת הקבוצה בפרונט.
      (דבק אנושי)

  2. האמת- אני לא סובל את סמארט, לא אוהב את הרצון התמידי שלו ללכת מכות, הפלופים המוגזמים.. הוא שחקן נשמה אבל עם קבלת החלטות טובה יותר ובגרות במשחק הוא יהיה טוב, סוג של בברלי כזה שנושך ובועט..
    תודה רותם

    1. ״שחקן נשמה״ זו פשוט קלישאה אחת גדולה. סמארט שומר טוב עם המון אינטנסיביות, קצת כמו דריימונד גרין ובברלי לדוגמא, כי פשוט זה היתרון היחסי שלו. מעבר לכך אין פה שום ״נשמה״ (אם כבר מדברים פילוסופיה) אלא בעיקר רצון לנצח ולקבל חוזה אופטימלי…

  3. אמן ואמן, תודה רבה רותם. הוא אמנם קצת מופרע ואהבל, אבל טוב לה לבוסטון שהשאירה את סמארט ונפרדה מקיירי. יאללה בוסטון 2018, שובי אלינו.

  4. נפלא רותם. כל הכבוד על כזה חיבור בגיל כה צעיר.
    לגופו של עניין, הסלטיקס אולי מרוויחים מעזיבת קיירי אבל ההפסד הגדול הוא בעזיבת הורפורד.
    הגנה זה לא שחקן אחד והורפורד היה חלק מרכזי במה שדחף את הסלטיקס בשנים האחרונות למעלה.
    קונה את האופטימיות שלך אבל הבעיה הגדולה של הסלטיקס השנה היא כישרון בגובה. קנטאר אולי טוב בריבאונד וקליעה אבל לא מגן גדול.
    גם המחליפים, תייס והצרפתי הם לא מה שקבוצה גדולה צריכה. נשאר רק לקוות שוויליאמס III יתפתח העונה גם התקפית ולא רק הגנתית. הוא צריך גם מהירות וקליעה משלוש.
    לגבי סמארט, זה הבולדוג שלנו וטוב שגם איינג' חושב ככה.

  5. תודה רבה לכל הקוראים והמגיבים.
    אגב, יצא לי בעונה שעברה לצפות רק ביורוליג (לא הייתה לי גישה לאן בי איי כל כך בדרך כלל) ופוארייה שחקן עם פוטנציאל לקליעה טובה (כמעט שמונים אחוז מהקו) והוא אחלה מגן אתלטי, אחלה החתמה שלהם.
    כל השחקנים הגדולים באירופה הולכים לאן בי איי בשנים האחרונות (אקפה יודו ותאודוסיץ' בשנתיים שלוש האחרונות ועכשיו גודוריץ' ופוארייה)

  6. טור יפה רותם, תודה על הדברים
    לגבי בוסטון, בפלייאוף 18 הם רצו חזק ועשו גמר מזרח (4-3 מול קליבלנד) היתה להם קבוצה מלוכדת וטובה
    אם נשווה ביחס לפלייאוף 2018 לדעתי הם אפילו חזקים יותר
    הוסיפו את הייווארד, קאנטר וקמבה ווקר, איבדו את הורפורד, רוז'יר (בהנחה שמוריס ממשיך) (הצרפתי מגיע במקום ביינס, אין בעיה)
    בנוסף לכך לכל הצעירים יש עוד שנתיים ניסיון
    לדעתי יסיימו 1-3 את העונה הרגילה במזרח ויכולים להגיע לגמר אזורי ומעלה, תלוי גם בהגרלה (ובהחלטה של קוואי)

  7. תודה רבה, טור מצוין על שחקן שאני מאוד אוהב.
    שחקן חכם, שומר, לוחם, קלאץ' – חיוני ביותר לבוסטון.

  8. יפה מאוד רותם. הוא יהיה חשוב במיוחד העונה ולא אופתע אם יפתח בניסיון לשפר את ההגנה של הסלטיקס – שחקן ההגנה הטוב של הקבוצה בפער. הוא וקמבה ווקר מתאימים אחד לשני במנטליות וזה חשוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט