ג'ה של הדובים/ רותם אלרן

בדראפט שהתקיים ב-20 ביוני, הממפיס גריזליס בחרו את ג'ה מוראנט, הרכז האתלטי ממכללת מוריי סטייט. עוד לפני הדראפט היה ברור שהגריזליס יבחרו אותו שני. מוראנט הוא אחד מהפרוספקטים המעניינים ביותר, ושחקן שבלי ספק הרבה אנשים יעקבו אחריו. ג'ה הוא שחקן שמאוד יתאים לגריזליס אחריי הטרייד על מייק קונלי, רכזם לשעבר, שככל הנראה הועבר בשל כך שהגריזליס כבר ידעו שיבחרו ברכז ממוריי סטייט.

תוצאת תמונה עבור ‪memphis grizzlies‬‏

אם תרצו לקרוא עוד עליו, מוזמנים להיכנס לכתבה בקישור בה אני משווה בין מוראנט לזאיון וויליאמסון למרות שהאחד פוינט גארד והשני מפלצת תחת הסל http://www.hoops.co.il/?p=159259

אז מי הוא בעצם מוראנט, וכיצד התפתח לשחקן שהוא היום?

מוראנט נולד בדאלזל שבדרום קרוליינה. אביו היה שחקן בעברו, ואף שיחק עם ריי אלן בתיכון. משום שאביו לא ממש הצליח לפתח את הקריירה שלו, הוא החליט שג'ה יהיה יורשו. כבר מגיל צעיר האב ערך לו אימונים מפרכים ומקוריים במיוחד, כמו שיפור האתלטיות בעזרת קפיצה על גלגלי משאית ועוד אימונים מיוחדים. השיטה של אביו עזרה ולאט לאט מוראנט החל להיות יותר מהיר, יותר אתלטי ופיתח את משחקו לרמה גבוהה.

בגילאים צעירים (אמצע שנות העשרה שלו) הוא שיחק עם בחור אחד, לא ידוע במיוחד- זאיון ויליאמסון שמו- בקבוצת ה-AAU של ספרטנבורג, דרום קרוליינה. מוראנט החל להשתפר ולאט לאט הצעות ממכללות הגיעו, אך לא מאריות הכדורסל הגדולות של המכללות. לבסוף בחר במכללת מוריי סטייט הקטנה, אותה אהב בגלל המקום ומשום שהייתה היחידה שרדפה אחריו בצורה אקטיבית מאוד.

תקופת מוריי סטייט

כשהגיע מוראנט למוריי סטייט, הוא לא היה כוכב הקבוצה הראשי, אך בעונתו הראשונה שם שיחק מצוין וקלע 12.7 נקודות למשחק, יחד עם 6.3 אסיסטים ו-6.5 ריבאונדים למשחק. למרות המספרים המצוינים והיעילים מאוד, שיכלו ככל הנראה לסדר למוראנט בחירת אמצע סיבוב שני, הוא בחר להמשיך לעונה נוספת במכללת מוריי סטייט.

הבחירה של מוראנט הצדיקה את עצמה, ובשנתו השנייה במוריי סטייט הוא כבר דורג כאחד מהשחקנים הבכירים במכללות, והעלה דרמטית את מקומו במוק דראפטים ובמיקומי שחקנים על פי איכויותיהם, כשקלע 24.5 נקודות למשחק יחד עם 10 אסיסטים, 1.8 חטיפות ו-5.7 ריבאונדים.

אחרי שמוראנט הוכיח את עצמו כאחד מהשחקנים הטובים במכללות והוביל את מוריי סטייט לטורניר ה-NCAA להצלחה עבור המכללה הלא ידועה כשהעביר אותם סיבוב,הוא החליט ללכת לדראפט.

הדראפט וממפיס

לפי דיווחים לפני הדראפט, ממפיס הבטיחו לג'ה שיבחרו אותו בבחירה השנייה (הראשונה שלהם בדראפט) בהם החזיקו, ובדיעבד קיימו זאת. מוראנט היה מאוד נרגש כשנבחר והזיל דמעות, לא כמו וויליאמסון לפניו, אך עדיין דמעות מרגשות…

מוראנט עלול להתפתח להיות מהשחקנים הטובים ביותר ממחזור הדראפט הזה (אני מאמין שדיאנדרה האנטר יהיה הטוב ביותר, ואנא זכרו מי כתב זאת ראשון!).

הדבר היחיד שעלול להיות בעוכריו הוא גוף דקיק (משקל של 79 ק"ג בגובה 1.93 מ'), הסכנה היא שמשחקו המתבסס על אתלטיות עילאית, עלול לגרום ל'שבירה' שלו עקב האינטנסיביות והפיזיות בליגה, ואם זה יקרה, לא יהיה לא הראשון ולא האחרון שזה יקרה לו. מצד שני, אלן אייברסון ואייזיה תומאס בעבר או ד'ארון פוקס ורבים אחרים בהווה הצליחו מאוד כפוינט גארדים נמוכים או רזים או גם וגם, מבלי שמשקלם היווה בעייה רצינית..

מוראנט מאוד יתאים לממפיס בגלל שהם קבוצה צעירה בבנייה, עם מאמן שידוע בפיתוח שחקנים צעירים ותקשורת חיובית עם שחקנים. גם חולשתו ההגנתית של מוראנט לא תבוא לידי ביטוי לאור כך שיהיו שם שחקני הגנה טובים שיחפו עליו כמו JJJ, קייל 'סלו מו' אנדרסון ואייברי בראדלי, ומלבד זאת, יכולתו של מוראנט כמגן עדיין לא ידועה כי במוריי סטייט מאמנו ציווה עליו בבירור: "תפקידך לקלוע נקודות. את ההגנה תשאיר לאחרים".

אני לא יכול לחכות לראות את ממפיס בעונה הבאה. לדעתי היא תהיה אחת הקבוצות הטובות והאיכותיות בליגה בשני צידיו של המגרש. ג'ה מוראנט הקטן יהיה אחד הגורמים העיקריים שממפיס תהיה בעונה זו קבוצה מלהיבה ומעופפת!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. אייברי בראדלי בהחלט מומחה בלחפות על שחקנים שהם חור בהגנה, כנראה בשביל זה הביאו אותו וגם את קראודר. הם מחפשים שחקנים שיודעים לתת כתף בהגנה וקראודר את בראדלי שהם אחים לנשק מבוסטון יקפיצו את הקבוצה הזו שוב לדרך ההגנתית שאיפיינה את הגריזליס.

  2. תודה רבה רותם, ממפיס תהיה מעניינת מאד בשנים הבאות וטוב שכך, מועדון סימפטי להפליא.

  3. כתבה מעולה!
    *
    אני מקווה שקובי וייט יהיה השחקן הטוב ביותר מהמחזור הזה, אבל שוב, אני משוחד

  4. תודה רותם. אושר גדול שממפיס לא תעלם לתהומות הנשייה לשנים… יש להם בסיס צעיר נפלא של טריפל J , ברוקס וכמובן מורנאט המבטיח. יש להם כמו שהזכרת שחקני כנף שיכולים לחפות עליו בהגנה (קראודר,בראדלי,אנדרסון)
    מקווה שישכנעו את ולאצ'יונאס להשאר גם . קבוצה מעניינת למעקב בעונה הבאה.

  5. ניתוח כיפי. ג'ה מאוד מתאים לממפיס ולג'ארן ג'קסון, למרות שיש לא מעט שאלות בקשר לסייז שלו והקצב המסורתי של הגריזליס, אבל אני מאמין שהאחרון ישתנה. מוראנט טוב בעיקר במשחק המעבר כרגע והגריז ישחקו על זה, לפחות השנה.

  6. תודה רותם.
    לא ראיתי אותו משחק (מלבד בסרטוני היילייטס), אבל הוא נראה כאילו רוח ממוצעת יכולה להעיף אותו.
    סטפן קרי נראה כמו באדי בילדר לידו.
    גם אם זה יפגע בזריזות שלו, ממפיס צריכים לגרום לו להעלות קצת מסה…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט