באוסטריה אף פעם לא משעמם, בואו נשכח את צרפת / אורן פראג׳

טוב חייבים לדבר על צרפת, אבל נעשה את זה קצר

אני בטוח שלנהגים המירוץ הזה לא היה משעמם. הם נאבקו עם צמיגים. ועם מנועים ותיבות הילוכים שעבדו על הקצוות. צוותי חשיבה תכננו בשבילם איך לעצור ומתי. הם נאבקו עם אספלט לוהט שזרק אותם לכל עבר, כי פירלי לא פיתחו את הצמיגים בשביל זה. יש רק בעיה אחת. למה, ולמי?

השילוב של מסלול כל כך משעמם מבחינת התוואי, חום קיצוני ואספלט חדש, לא עשה טוב לקבוצות. הן נאלצו להתקפל לתצורת המירוץ הכי בטוחה שלהן ולא לקחת שום סיכון. מה עוד אפשר לומר על מסלול שאזור הבריחה שלו יותר מהיר מהמסלול עצמו? סרג׳יו פרז ירד לאזור הבריחה, נהג לפי הנחיות החזרה, ותוך כדי כך עקף נהגים על המסלול עצמו. במסלול רגיל במקרה הטוב הוא היה מצליח לשמור על המיקום שלו, בוודאי לא לשפר. הוא שילם על כך ובצדק, אבל הוא לא עשה שום דבר שהוא לא היה אמור לעשות.

העדות הכי ברורה לכך הייתה באזור ההקפה ה 40. מי ששם לב יכל לראות שרוב הקבוצות הסתדרו על המסלול בזוגות. בין הפרארי והרד בולים היתה מכונית אחת, ורק רנו וסאובר היו ממש מופרדות. מה זה אומר? שבאופן טבעי הקבוצות הסתדרו לפי רמת המכוניות שלהן, ולא לפי רמת הנהגים. הנהגים לא התחרו בניהם במירוץ בצרפת, הם היו בטיול משפחות.

המלחמה עם הצמיגים הייתה כל כך קשה, שאפילו הנהגים לא היו מוכנים לקחת שום סיכון ולאבד מקומות. נהגים שקיבלו הנחייה מהקבוצות לדחוף, דחפו בחזרה לקבוצה הודעות אין מצב. למעט לואיס שגם קבע הקפות מהירות אחרי כל התבכיינות, כל הגריד נכנס לכוננות ספיגה. זה נראה כאילו הם הריצו את השעון ורק חיכו שזה יגמר.

אז אני לא הולך לכתוב שום דבר על המירוץ עצמו, חוץ משזה שאני מצטער בשביל מי שנאלץ לראות את זה, ומתנצל על החלק שלי בזה (אם יש).

כן ראוי לציין שלושה דברים – נוריס הוכיח שהוא נהג גדול. הוא התמודד עם מכונית שהולכת ודועכת עם כל הקפה, ועדיין הצליח להדוף את חבורת הכרישים מאחוריו שהריחה שמן הידראולי במים. נהיגה מסובכת שדורשת יכולת טכנית וריכוז של נהג הרבה יותר מנוסה ממה שהוא, וכל הכבוד. דניאל השתולל מאחוריו באובדן עשתונות מוחלט בהחלטה לקחת ממנו ומקימי את המיקום בכל מחיר. הוא שילם על זה ובצדק מבחינתי, מופע הזוי ולא ברור. ביטוי של תסכול? אולי, אבל אני לא מאלה שמחברים את העונשים שהוא קיבל לעונש של סבסטיאן בקנדה, אין קשר.

ואם כבר סבסטיאן, אז ברכות על פרס הניחומים בצורת הנקודה עבור ההקפה המהירה של המירוץ. בהתכתבות עם התקופה של סבסטיאן ברד בול שבה למרות שאז הקפה מהירה לא תוגמלה, הוא עדיין היה מתעקש לקבוע אותה כדי לחתום את הניצחון. פה יש סגירת מעגל מעליבה כשכעת הוא חייב לעשות את זה כדי לגרד נקודה, ועוד בפרארי. אז הוא נהג עבור חברת משקאות. אבל נקודה זאת נקודה זאת נקודה.

אפשר לסכם את המירוץ הזה עם הציוץ של גונתר סטיינר: “That hopeless race is over, that fucking migraine not”.

רק כדי להחזיר לכם את קצת האמון בספורט הזה, הנה קטע מהמירוץ של יפן של ב 2007, בגשם, בין פילפה מאסה ורוברט קוביצה. זה רץ קצת עכשיו ברשת, בהקשר של – אם זה היה קורה היום היו צריכים לוח שנה כדי לחשב את העונשים:

ככה נראה מירוץ בין נהגים, בניגוד למירוץ בין קבוצות

ועכשיו לחלק המעניין באמת – רד בול רינג באוסטריה

זה מסלול שלא יודע לאכזב. מסלול מהיר אבל טכני במידה רבה, שמכניס את הנהגים למספר פניות חדות וצרות אחרי ספרינטים ארוכים. בזינוקים תמיד יש שינויי מיקומים בגלל זה, ולכן גם מירוצים מרתקים אחר כך. ספרינט קצר יחסית בזינוק שמכניס את הנהגים לפניה צרה ימינה, האצה וישורת ארוכה ואז הפניה המאוד חדה השניה. הרצף הזה בזינוק מצריך מהנהגים ביצוע מושלם של חימום צמיגים ובלמים בהקפת ההכנה, ואז ביצוע עדין של הזינוק והפניות עצמן. זה גם הרצף שב 2016 גרם לתאונה של לואיס וניקו רוזברג בהקפה האחרונה של המירוץ, כשניקו נלחם בלואיס אבל הצמיגים כבר לא תמכו בנהיגה שלו. הוא נעל צמיגים והרחיב את הפניה ישר לתוך לואיס, תוך שהוא מאבד את הכנף הקדמית, את הנצחון (סיים רביעי) ואת מעט הכבוד שנשאר לו על הגריד. יש כמה אנשים שלא חושבים שהוא עשה את זה בכוונה.

תלוי בפרשנות, אבל ניקו הולך רחוק

המסלול באוסטריה ידוע בעיקר בזכות המרוץ של 2002. זה הרבה אחורה, אני יודע – אבל שם נולד הביטוי ״סעיף בריקלו״. פרארי סיימה אחת – שתיים, אבל לא בסדר הנכון מבחינתה. מייקל שומאכר היה שני, רובנס בריקלו ראשון. רובנס קיבל הנחייה לתת למייקל לעקוף, אבל השהה את הביצוע עד למטרים האחרונים של ההקפה האחרונה, ממש על קו הסיום. מייקל אפילו הגיש לרובנס את הגביע על הפודיום. אבל הביטוי נולד שם ונטמע להרבה שנים אחר כך, מכיוון שהוא סימל היטב את המשמעות של נהג שני ואת הצורך של הקבוצות לוודא ולקבוע את זה בחוזי הנהגים (למרות שזה לא באמת נכתב בחוזים).

בשנה שעברה רנו גמרו מנוע (ניקו), ואלטרי תיבת הילוכים, דניאל ריקרדו מנוע והארטלי פשוט לא. יום רע לרנו, עד שגם לואיס הצטרף למועדון ה DNF עם משאבת דלק, והפך את זה ליום עוד יותר רע למרצדס. זה מסלול מאוד טובעני מבחינת החומרה, מעניין איך הקבוצות יעמדו בזה השנה במיוחד עם הטמפרטורות הגבוהות.

עוד בשנה שעברה, מרצדס בנו אסטרטגיה מתוחכמת שחישבה יותר מדי צעדים קדימה מול רד בול לאחר מכונית הבטיחות הוירטואלית. הבעיה היחידה היתה שרד בול פעלה בניגוד להערכות המודיעיניות שלה, ולואיס אחרי העצירה שלו איבד את ההובלה ונשר מספר מקומות (זכה להתנצלות נדירה במהלך המרוץ עצמו ממנהל האסטרטגיה). האם טעות קריטית כזאת של קבוצה שלא טועה, בשילוב DNF של שני הנהגים שלה, אומר שהמסלול הזה יהפוך לקריפטונייט של מרצדס? מותר לקוות.

בסופו של דבר מקס ניצח את המסלול הביתי של רד בול מול יציע כתום של אוהדים שהגיעו לכבודו מהולנד. פרארי לקחה את מקומות שתיים ושלוש, ואנחנו זכינו לשמוע את קימי בעוד ראיון פודיום (mwoah – אני אשים לינק בתגובות כי זה אוף טופיק, אבל זה קורע אל תפספסו).

אז מה מחכה לנו השנה?

צפוי מזג אויר חם. רד בול מארחת, אז צפויה חגיגה על הנהגים שלה. פרארי לא ניצחה מאז שהסבב חזר לאוסטריה ב 2014, ומרצדס הפסידה כאן רק בשנה שעברה אחרי אסון מבחינתם של שתי פרישות. פירלי מביאה את התרכובת הקשה, בינונית והרכה. אסטרטגיית הצמיגים צפויה להיות דומה לצרפת, בעקבות התנאים הדומים והנסיון האסטרטגי של הסופ״ש האחרון.

מבחינת פרארי ברור שאין מירוץ לאליפות, אבל זה מרגיש שהמשבר כבר הרבה יותר עמוק מזה. זה מרגיש שמה שמונח על הכתפיים של סבסטיאן פשוט לא הגיוני. הוא לא מעונין בזה, והוא גם לא אמור להיות בעמדה הזאת, וזה חלק ממה שמשפיע עליו. הוא יודע לפתח מכונית, הוא כבר הוכיח את זה. אבל יש הרגשה שמצפים ממנו שיפתח גם את הקבוצה. לפחות עד שיביאו מנהל קבוצה נורמלי.

 

הפנייה הראשונה, ללא ספק תהיה חביבת השופטים

 

צריך לשים לב לצ׳ארלס לקלר, שמראה סימנים של התפכחות מסופ״ש לסופ״ש. אפשר לראות את זה במקצי הדירוג שלו, בשבוע שעבר היתה הפעם הראשונה שהוא התמקם מעל ווטל (חוץ מבחריין). הוא משתדרג וניהול המירוץ שלו מסתדר בהתאם. בכל סופ״ש אנחנו אמורים לראות אותו פורץ עוד מחסום, יהיה מעניין לראות מה הוא ישיג כאן.

רד בול במירוץ ביתי, אבל לא מגיעה במיטבה. גאסלי כבר מעורר דיונים שעיקרם הם האם שדרגו אותו לקבוצת האם מוקדם מדי, ומנועי הונדה עדיין לא תחרותיים כפי שהם ציפו. מקס היה ממש בוטה בקשר בצרפת בהקשר הזה. תמיד יש עליהם לא מעט לחץ באוסטריה, והפעם הם במצב הכי בעייתי שאני זוכר בשנים האחרונות.

מקלארן מגיעה למרוץ הזה עם משהו חדש – ציפיות. כבר מזמן לא ציפינו למשהו מהצד שלהם, אבל אחרי כל הסופ״ש האחרון, אני מת לראות אם תהיה לזה המשכיות. עכשיו אנחנו יודעים שיש להם נהגים מוכשרים, מכוניות תחרותיות וקבוצה שיודעת לנהל מירוץ. הלוואי שזה ימשך, אנחנו מתגעגעים לשם הזה בצמרת הגריד.

רנו נמצאת במצב לא ממש ברור. יש שיפור במנועים, אבל לא ממש כי אין מספיק כח הצמדה, ומה שכן יש בעיקר זה שני נהגים מתוסכלים שאחד מהם לפחות גם נלחם בזה על המסלול. זה רק מראה שהבחירה בדניאל הייתה חכמה, אבל לא בטוח שגם מצידו. עם כל ההשקעה הם היו אמורים להיות יותר למעלה, משהו לא מתפקד שם.

להאס אמורה להיות פינה חמה בלב לאוסטריה. בשנה שעברה הם עברו מירוץ חלומי וסיימו במקומות ארבע וחמש. השנה לעומת זאת הם מגיעים מוכי בעיות (אחיזה, צמיגים, נהגים..) ועם פתיל קצר מאוד. מבחינת משאבים הם קבוצה גבולית, צריך להחזיק אצבעות שדברים שם יסתדרו כי יהיה עצוב אם הגריד ייאלץ להיפרד ממנה.

ווליאמס, טוב נו. די.

בנושא שלא קשור למירוץ עצמו אבל עדיין רלוונטי, ה FIA מארגנים פגישה עם פירלי והקבוצות בסוף השבוע הקרוב. נושא הפגישה הוא הטענות שיש לקבוצות על תרכובות 2019 בעלות הציפוי הדק יותר מאשר ב 2018, שמעניק לטענתן יתרון מובהק למרצדס. כנראה שסוף השבוע האחרון הדליק (סוף סוף) את מנורת האזהרה הרלוונטית ועל הפרק עכשיו חזרה לתרכובות של 2018. אם יהיה רוב להחלטה, יש סיכוי שאחרי חופשת הקיץ תהיה חזרה לתצורה הישנה. בקצרה – מדובר בהפחתה של עובי השכבה החיצונית של הצמיג ב 0.4 מילימטר, שנועדה למנוע התחממות והתפוררות. הטענה היא שלרוב הקבוצות עכשיו קשה להגיע למצב של חימום הצמיגים לחלון פעולה אופטימלי, למעט מרצדס שתמיד נלחמה בהתחממות יתר והפחתת הטמפרטורה נותנת לה יתרון.

מקצה הדירוג ישודר בספורט לייב בשבת 16:00, המירוץ בראשון 16:10.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. מה שלא מובן לי לחלוטין הוא משפט כזה:

    "מבחינת פרארי ברור שאין מירוץ לאליפות, אבל זה מרגיש שהמשבר כבר הרבה יותר עמוק מזה".

    מה היא באצת תרומת 'פרארי' (או כל יוצרת מכוניות אחרת) למכונית המרוץ המיוחדת? מי בונה ומרכיב אותה אותה? האם 'פרארי' רק משקיעים כסף ומלווים את השם,או שהם גם שותפים פעילים בהנדסה וכנולוגיה של המכונית?

    1. התקציב של פרארי לקבוצת הפורמולה ב 2018 היה 410 מליון יורו. 190 מהם הגיעו מה FOM (הגוף המנהל), שמתוכם 80 מליון על נקודות אליפות שם צברו ו 110 על היותם ״קבוצת מורשת״. עוד 60 מגיעים מרישוי ושותפים טכנולוגיים, נותי חסות – פיליפ מוריס 100, ו ״של״ (יצרנית השמנים והדלק) 30 נוספים. השאר הגיע מפרארי עצמה.
      התקציב של מרצדס אגב היה 400 מליון יורו. אני מציין את זה כדי להמחיש לך את המשמעות של הספורט הזה מבחינת קבוצה כמו פרארי. לקבוצות היצרן – פרארי, רנו, מרצדס, מקלרן (קונה מנועים אבל מפתחת את השאר), יש חטיבות פיתוח שמפתחות את כל הרכיבים, כולל מנוע, שילדה, תיבות הילוכים וכו׳. אלה חטיבות של כמה מאות אנשים שמוקדשות רק לקבוצת הפורמולה. רכיבים אלקטרונים, בעיקר בצד ההיברידי והחשמלי של המנוע, מגיעים בדרך כלל מצדדים שלישיים שמתמחים בזה.
      קבוצות אחיות קונות רכיבים עיקריים מקבוצות היצרן. האס נשענת על פרארי, רייסיניג פוינט על מרצדס. שם התקציבים יותר צנועים, בסביבות החצי ואפילו פחות. קבוצות עצמאיות כמו רד בול, בעלות תקציב דומה לקבוצות היצרן אבל לא מייצרות רכבים (אלא משקאות..) קונות מנועים ותיבות הילוכים לפי בחירה שלהם אבל מפתחות את המכונית בעצמן. קבוצת האחות של רד בול אגב היא טורו רוסו.
      במיוחד בקבוצה כמו פרארי, היוקרה והמוניטין חשובים מאוד והם משקיעים הרבה. הביקורת האיטלקית והעולמית פוגעת בהם מאוד, ובמקרה שלהם הלחץ הפנימי הוא הקשה ביותר מכל הקבוצות, כפי שהתווה אנזו פרארי שהתחיל את המסורת. הם אימצו את האמירה ״מנצחים ביום ראשון ומוכרים ביום שני״ ברמה הכי אדוקה שלה, ובאיטליה לפחות בהתחלה פרארי הייתה ממש דת. היום יש שאריות של זה, אבל עדין המון לחץ לייצר תוצאות.

  2. תודה רבה.
    נישא מרתק ,כבר שנים שכני לא בענין ,שנים באופניים ,אך מירות הוא מירוץ, מי שאוהב מירוצים ,אוהב.
    כתיבה מרתקת ,עושה חשק לחזור לראות ,חא יודע אם יקרה זמן אין, אבל עשית חשק.
    כל הכבוד

  3. תוצאות מקצה הדירוג:
    לקלר ראשון
    לואיס שני
    ורסטאפן שלישי
    בוטאס רביעי
    ווטל עשירי אחרי שלא השתתף כלל בחלק השלישי.
    מגנוסן מקבוצת האאס במקום החמישי. צורח משמחה.

    גל כתום לורסטאפן ביציעים…

  4. היה מקצה דירוג נהדר ויהיה מעניין לראות את לקלר ו-ורסטאפן פותחים בשורה הראשונה, יש סיכוי טוב מאוד לפתיחה חזקה של מקס בניסיון לעקוף את לקלר כבר בסיבוב הראשון, יש לרד בול סיכוי ממשי לזכייה.

    היו מספר עונשים כמו המילטון שקיבל 3 מקומות בדירוג עקב טעות שהוא עשה שעלתה לקימי בסיבוב אחד, מגנוסן מהאס החליף מנוע אם אני זוכר נכון וירד 5 מקומות , אלכס אלבון גם הוא קיבל מנוע משודרג סוף סוף וירד למקום ה-19 וקרלוס סיינס גם הוא קיבל עונש ויפתח מהמקום ה-20.
    שורה ראשונה : לקלר ואחריו מקס ורסטאפן
    שורה שניה : מרצדס בלבד עם בוטאס ואחריו לואיס
    שורה שלישית : נוריס ואחריו רייקונן
    שורה רביעית : ג'יובינצי וגאסלי
    שורה חמישית וסוגרת את העשירייה הראשונה: סבסטיאן וטל וקווין מגנוסן

  5. בהחלט גריד ״מנוער״ יפה. פרארי עדיפה ללא ספק במסלול הזה, הם גם עשו בחירת סטאפ מוצלחת מבחינתם – מעט כוח הצמדה. זה אומר לאט יותר בפניות ממרצדס, אבל עדיפות על מהירות בישורות, וזה השתלם להם. חבל שסבסטיאן הושבת בגלל תקלת המנוע, אבל מצד שני זה אומר שנראה אותו מזנק מאמצע הגריד עם מכונית עדיפה – יהיה מעניין. הוא מהר מאוד כנראה יסגור על לואיס ואולי נראה משהו יפה בינהם.
    לואיס מצד שני, לא עבר מקצה טוב ונראה מבולבל ולא החלטי. החסימה על קימי היתה רק הפינלה. לאורך כל המקצה הוא ידע שהוא לא מהיר מספיק והתחנן לגרירה – אפילו במחיר של להאט בסגנון של מכונית בטיחות בתקווה שמישהו יישבר ויעקוף אותו. לא קרה, וזה נגמר כמו שראינו. מעניין איך יהיה במירוץ עצמו, אבל הם יודעים שפרארי יותר טובים כאן.
    האס לדעתי – ואני מנחש – בנו סטאפים שונים לשני הנהגים, של קווין כנראה יותר קרוב לזה של פרארי ולכן הוא התמקם טוב. הוא נאלץ להחליף תיבת הילוכים ולכן נענש.
    מקס עושה עבודה מדהימה למרות הכל ומתמקם שני בסוף סבב העונשים (היו שישה). כנראה שגם הם בסטאפ מהיר, אבל מבחינתו המירוץ יהיה יותר בעייתי בגלל העדר כח מנוע. נוריס – אין מילים, איזה שדרוג. סוף סוף הם חוזרים.
    אבל לקלר, איזו הקפה מושלמת. ראיתי אותה כמה פעמים, אי אפשר להתנתק מהביצוע המושלם שלו. מי ששם לב, בתוך ההקפה התחרותית הזאת עוד היה לו זמן להוריד ״טייר-אופ״ מהקסדה. זה לא חומר אנושי רגיל שם.
    הולך להיות מירוץ מעניין היום, סוף סוף.

    1. אני מאוד שמח לראות את הטופ 3 מורכב מ-3 קבוצות שונות, סוף סוף קצת תחרות וקצת אקשן.
      לקלר ו-וטל נראו מהירים ברמה אחרת משאר המכוניות, ואם לא התקלה של וטל הם כנראה היו מזנקים 1-2, אבל אין ספק שוטל ידחוף מאחורה ואני מאמין שכבר בפתיחה הוא יעקוף את גאסלי וג'יובינאצי בלי הרבה בעיות ואז יגיע לאייסמן וזה יהיה קרה מאוד מעניין.
      אני חושב שפרארי נמצאים בהחלט על סט אפ נהדר אבל אני צופה למלחמת עולם ממקס ורסטאפן והוא רואה פודיום מול העיניים ואני מאמין שהוא ידחוף את עצמו למקסימום תוך לקיחת סיכונים, מה שיזכיר את מקס של שנה שעברה.

      כך שסוף סוף אנחנו אמורים לקבל גרנד פרי מעניין.

      1. בינתיים השיח של השעות האחרונות הוא צמיגים. לקלר מזנק על סופט, וכל השלישיה מאחוריו על מדיום. פרארי טוענת שהיכולת שלה לשמר ביצועים לאורך זמן על סופט לעומת האחרים היא מפתח להצלחה כאן. אבל עם הטמפרטורה הגבוהה של היום אין שום יכולת לצפות אם זה נכון. יהיה מעניין לראות.

        1. אני בכלל לא מבין למה הם הלכו ב-Q2 על הסופט וב-Q1 על המדיום, אני במקומם הייתי הולך גם ב-Q2 על המדיום ואז ב-Q1 הולך על הסופט ומסיים ראשון. עכשיו מה שיקרה הוא שלקלר יכנס ראשון לפיט ויאלץ לרדוף אחרי הנהגים של המדיום, בפועל מה שיקרה הוא שבסוף המירוץ הוא יהיה על מדיום והם על סופט, למרות שכבר ראינו שפרארי מהירים גם על המדיום.

  6. מירוץ טוב עם סיומת שהתפתחה להיות אדירה, אבל כרגיל משהו נדפק. לפי דעתי ורסטאפן דחף את לקלר מהמסלול ובכל סיטואציה אחרת הוא היה נענש, אבל היו כל כך הרבה הפשעות חיצוניות שגרמו שזה לא יקרה; 1) עשרות אלפי ההולנדים שהיו במסלול והתחילו "מרבין בשמחה" מהבוקר, לך תגיד להם עכשיו שאופס.. ורסטאפן הוא לא הזוכה; 2) הפאשלה של השופטים בקנדה והבאקלש האדיר שהם חטפו מכמעט כל נהג בדימוס שאמרו "Let them race"; 3) וכנראה הכי חשוב בסופו של דבר – אין מצב שהם היו לוקחים את הניצחון הזה מהונדה אחרי 4 שנים של סבל (פאקינג האחראי על תוכנית הפורמולה של הונדה בכה על הפודיום).

    1. מסכים לגמרי. רד בול תפסו את כולם בהפתעה. אחלה מירוץ ביחס למה שהתרגלנו לאחרונה. דעתי – מקס דחק את לקלר החוצה באגרסיביות. מצד שני, זה לא שונה מכל נהג נוכחי או עבר שלקח את הפניה מבפנים ועבר יותר מחצי מהמכונית הנעקפת. מבחינתו ברגע הזה המיקום שלו והנהג השני אמור להרפות ולתת לו את הקו החיצוני לצאת איתו מהפניה. זה מירוץ, לא משחק באולינג – הוא אמור להיות מחויב לעקיפה. וזה מה שאמור להיות, בלי להיכנס לחקירה אפילו. הסיבה היחידה שהיתה חקירה זה קנדה והמלכוד השיפוטי, אבל אני שמח שהם התעשתו בזמן ולא הלכו על ענישה מיותרת מבחינתי.
      אניאכתוב על זה בהמשך השבוע יותר בפירוט, אבל היה מירוץ טוב. לא מדהים, פשוט טוב. בהחלט שדרוג.

      1. ורסטאפן לא עבר את לקלר, הם היו צד אל צד ומקס פשוט המשיך ישר אחרי הנקודה בה הוא היה אמור לפנות כדי להישאר על הקו שלו. בהקפה לפני הם היו באותה סיטואציה ושמה ורסטאפן נשאר על הקו שלו. רוזברג עשה להמילטון את אותו הדבר לפני 3 שנים, אבל בפחות "אלגנטיות" והמילטון אפילו לא ניסה לחמוק ממגע כמו שלקלר עשה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט