השוואות שחקנים לאחר הדראפט/ רותם אלרן

אחרי הדראפט שהתקיים ב-20 ביוני, אנו יודעים בינתיים אילו שחקנים הלכו לאן, מי הועבר ומי נפל. זהו נסיון להשוותם לשחקני הווה או עבר, וגם ביחס למקום שיתפסו ברוטציית קבוצתם.

1.טאלן הורטון טאקר

הגארד מאיווה סטייט נבחר רק במקום ה- 46 ע"י המג'יק והועבר בטרייד ללוס אנג'לס לייקרס. הורטון טאקר משחק בעמדת השוטינג גארד, למרות שאין לו קליעה טובה (רק 30.8% משלוש ו-62.5% מהעונשין), טאקר הוא מגן מצוין עם פוטנציאל להיות אחד הטובים ביותר בליגה בשל נתוניו הפיזיים- גובהו 1.93 (וגם זה נתון בספק!) ומוטת הידיים שלו – שימו לב – 2.16 מ' (!!!!), זהו יחס מטורף בין מוטת ידיים לגובה ולי אישית ישנה הרגשה שיוכל להיות אחד המגינים האישיים האיכותיים ביותר בליגה.

כפי שניתן לראות בסרטון, הורטון טאקר יודע לחטוף כדורים ולהתמקם בעמדה טובה על מנת לחסום, למרות גובהו הנמוך יחסית. הורטון טאקר אינו מהיר במיוחד או קפיצי  בשל משקלו- 107 ק"ג, משקל גדול לשחקן בגובהו. בלייקרס הוא יוכל לעלות מהספסל ל-15 דקות למשחק, לתרום הגנה טובה על כוכב היריב (יכול לשמור עמדות 1-3, ואולי אפילו 4) ואולי לקלוע 5-6 נקודות.

השחקן שלדעתי הורטון טאקר הכי ידמה לו מבחינת משחקו ומקומו ברוטציית הקבוצה הוא אנדרה רוברסון מאוקלהומה סיטי. רוברסון הוא מגן מצוין, אחד הטובים בין הגארדים בליגה, ויכול לשמור על כוכב היריבה גם הוא. רוברסון היה פצוע השנה, אך בשנה המלאה האחרונה שלו קלע 6.6 נקודות למשחק ב-30 דקות למשחק, אני לא חושב שהורטון טאקר ישחק כל כך הרבה דקות בלייקרס, אך אולי יוכל לקבל תפקיד דומה לכך כשוטינג גארד פותח. בנוסף לכך, ב- 2016/17 (בעונה המלאה האחרונה שלו) רוברסון קלע 45 שלשות ב-79 משחקים, ואני סבור שגם הורטון טאקר יקלע כמות דומה של שלשות. דבר נוסף שדומה הוא מוטת הידיים. גובהו של רוברסון 2.01 מ' אך יש לו מוטת ידיים של 2.11 מ', והורטון טאקר – כפי שכתבתי – הוא בגובה  1.93 מ' ומוטת ידיים 2.16 מ'.

התרחיש הגרוע ביותר- טוני אלן (עם כחצי מההגנה הנפלאה שהייתה לאלן)

התרחיש הכי טוב עבורו- דריימונד גרין

2. טיילר הירו

הגארד מקנטקי נלקח לטעמי בבחירה הרבה יותר מדי גבוהה עבורו (13) אך הוא שחקן מצוין עם קליעה עילאית, ויש לו פוטנציאל ממשי להפוך לאחד הפיור שוטרס הטובים בליגה. במיאמי לטעמי יוכל מאוד להתאים מכיוון שהם צריכים גארד עם קליעה טובה, במיוחד שכרגע דיון וויטרס די מאכזב עם הקליעה מרחוק (למרות שיש שיפור).. במיאמי הירו יוכל לעלות מהספסל לכ- 20 דקות, ולהשחיל משהו כמו 8-12 נקודות כשהוא קלעי השלשות העיקרי בקבוצה.

עם זאת, יש לו בעיה ממשית כי עמדתו די מלאה בשחקנים מצוינים, דבר שיגביל את דקותיו. בין השחקנים בעמדתו יש את ג'וש ריצ'רדסון המצוין, דיון וויטרס ודריק ג'ונס ג'וניור. בנוסף לכך, בעיה נוספת של הירו היא ההגנה. הירו שחקן הגנה די חלש  הגנתו חלשה גם בשל נתוניו הפיזיים- גובהו 1.98 מ', גובה מעולה עבור גארד, אך משקלו רק 88 ק"ג, כך שיוכלו לתקוף עליו בקלות. מוטת הידיים שלו היא רק 1.94, כך שהוא ממש טי רקס, והוא יתקשה בהגנה עם מוטת ידיים כזו.

השחקן אליו הירו דומה הוא ניק סטאוסקאס. אמנם הירו שחקן עדיףבהרבה בקליעתו, אך שניהם שחקנים שמתבססים במשחקם על קליעה בלבד וזהו האלמנט העיקרי במשחקם. בינתיים סטאוסקאס לא מצליח במיוחד ומעמדו נחות למדי בקרב שחקני ה-NBA. אני מקווה שהירו יצליח יותר מסטאוקאס

התרחיש הכי גרוע עבורו- ג'ימר פרדט!

התרחיש הטוב ביותר עבורו- קליי תומפסון (רק אם תהיה להירו מטמורפוזה בהגנתו)

3. רומיאו לאנגפורד

לאנגפורד הוא אחד השחקנים האהובים עליי מהדראפט האחרון. שחקן מצוין עם יכולת חדירה והגעה לסל מהמעולים בין שחקני המכללות. לדעתי לאנגפורד יהיה גניבת הלוטרי בגלל יכולתו לשים את הכדור בסל ובנוסף לכך, ללאנגפורד נתונים פיזיים מצוינים- גובהו 1.98 מ' ומשקלו 98 ק"ג, כך שיוכל להיות מספיק פיזי, וגם מהיר. בנוסף לכך, מוטת הידיים שלו היא 2.11 מ', מוטת-ידיים מעולה לגובהו.

החששות שלי מהבחירה בלאנפורד הם אחוזי הקליעה שלו. לאנפורד היה שחקן מצוין במכללות אך קלע רק ב- 27.2% מהשלוש ו-72.2% מהקו. אחוזים אלו הם אחוזים סבירים, אך לסקורר בכיר אמורים להיות אחוזים גבוהים בכ-10% מאחוזיו של לאנגפורד. עם זאת, ללאנפורד היה השנה קרע ברצועה באצבע, כך שלאחר שהקרע יירפא, ועם החידושים הטכנולוגיים, הוא יקלע בסביבות 35-40% מהשלוש ו80-90% מהעונשין.

ההשוואה שלי עבור לאנגפורד היא קיירי אירווינג. בדומה לקיירי, ללאנגפורד יש חוש שישי להגיע למצבי זריקה טובים, וגם במצבי זריקה לא טובים לקבור זריקות בקור רוח. אני מאמין שלאנגפורד יהיה שחקן של 18 נקודות למשחק ב-30 דקות לאורך הקריירה שלו.

התרחיש הכי גרוע עבורו- דיון וויטרס.

התרחיש הטוב- קיירי אירווינג (עם גובהו של לאנגפורד)

4. גוגה ביטאדזה

השחקן האירופאי השני מהבכירים בדראפט, אחרי סאקו דומבויה. ביטאדזה הוא סנטר ארוך- 2.11 מ' עם מוטת ידיים של של 2.18. למרות שהוא לא  מהיר במיוחד, הוא עם פוטנציאל להיות רים פרוטקטור ברמה גבוהה, אם לא בגלל אתלטיות, אז בגלל חוש מיקום ו'הרגשה' למשחק.

אני מאמין  שיצליח באינדיאנה, אם מאמנו נייט מקמילן – מאמן מצוין שלא מוערך מספיק – יחליט לפתוח בחמישייה עם ביטאדזה כפאוור פורוורד ומיילס טרנר כסנטר, ושדומנטאס סאבוניס יעלה מהספסל, או לחילופין שביטאדזה יעלה מהספסל. לדעתי זה יעבוד מצוין כי אלו שלושה גבוהים מצוינים, שיודעים לרווח ולנצל את גובהם בצבע, ושהם בעליהגנה מצוינת. לטעמי מצבת הגבוהים של אינדיאנה תהיה אחת הטובות ב-NBA בעונה הבאה.

השחקן שלדעתי דומה ביותר לביטאדזה בסגנון משחקו וביכולותיו הוא ניקולה יוקיץ'. ביטאדזה  יותר מהיר ואתלטי מיוקיץ',ועם הגנה  טובה יותר, אך אין לו אותן יכולות מסירה כמו לג'וקר. הם דומים בכך שלשניהם קליעה טובה מבחוץ וסט יכולות התקפי נרחב, כשגם ביטאדזה יוכל לנהל משחק מעמדת הסנטר לעיתים.

התרחיש הגרוע עבורו- דארקו מיליצ'יץ'

התרחיש הטוב עבורו- ניקולה יוקיץ' (אבל כמובן בינתיים ללא אותו ניהול משחק)

5. סאקו דומבויה

דומבויה הצרפתי נבחר רק במקום ה-15 בניגוד לציפיות שניבאו לו בחירה במקום 8-13. למרות זאת אני סבור שהוא יתאים מאוד לדטרויט וכמובן שיוכל ללמוד מבלייק גריפין כמה דברים. ידוע שלאחרונה דומבויה השיל באימונים אינטנסיביים כ-8 ק"ג, וכעת הוא יותר זריז. גובהו של דומבויה 2.06 מ' ומוטת הידיים שלו 2.11 מ'.

דומבויה שחקן מאוד ורסטילי בשני צדי המגרש, והוא מסוגל לשחק בעמדות 3-5 ובצד ההגנתי הוא מסוגל לשמור את כל 5 העמדות בשל הגובה, המהירות, והאתלטיות שלו.

ההשוואה שלי לדומבויה היא או ג'י אנונובי מהראפטורס. אנונובי שחקן הגנה מצוין בדומה לדומבויה, שיכול לקלוע שלשות באחוזים די גבוהים. שניהם משחקים באותה עמדה (סמול פורוורד) ויכולים גם לשמש כסטרץ' 4. אני מאמין שדומבויה יהיה יותר מגוון וסט היכולות ההתקפיות שלו יבוא לידי ביטוי יותר מאנונובי.

התרחיש הגרוע ביותר עבורו- אנתוני בנט.

התרחיש הטוב ביותר עבורו- בלייק גריפין (עם הגנה משופרת).

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. אתה רציני, אתה חושב ששחקן שנבחר 46 בדראפט יהיה במקרה הגרוע טוני אלן? אגב, איך אפשר להיות טוני אלן עם חצי מהההגנה של טוני אלן?

    כמה שחקנים שנבחרו מעל 45 השלימו 14 עונות ונבחרו 6 פעמים לחמישיות ההגנה של הנ.ב.א?

    כל ההקבלות שאנשים עושים פה קצת מוגזמות וזה בסדר, כי עד תחילת ההעברות אין על מה לדבר, אבל לא ראיתי מישהו שלקח את זה כל כך רחוק.

    1. במקרה הרע: מקבל בכל משחק את הכוכב של קבוצת הג'י ליג שמשחקת נגד זו של אל איי. מחכה בסבלנות לגיל 27 ועובר להיות סטופר של פנסיונרים מה.נ.ב.א בביג 3

  2. אין כמו הפנטזיות בימים שראשונים אחרי הדראפט. שחקנים שעדיין לא ראינו, אפילו לא בליגת הקיץ, הכל יכול להיות נכון לגביהם.
    כל שרוך אירופאי הוא חד קרן בפוטנציה. כל שמנמן אירופאי הוא ג'וקר משופר.
    .
    אבל אז המציאות מגיעה לבקר.
    אני זוכר איך ג'וש ג'קסון היה המטריקס 2.0 (שון מריון). במקום זה התברר שהוא "מטרי'קס רבולושנס" (אכזבה עצומה. המון פעלולים, 0 אפקטיביות) פוגש את "ביוויס ובאטהד דו אמריקה…"

    1. שון מריון?? רוב המנגרים בליגה ערב פתיחת העונה שמו את גוש גקסון כשחקן הכי טוב בדראפט הזה אחרי 5 שנים. חשבו שהוא יהיה הרבה יותר משון מריון

    2. חחח כמה טוב לצחוק סקר מנגרים עונת 2017-18, פה יש גאונים בהופס לעומת המנגרים שם

      Who will win the 2017-18 Rookie of the Year?

      1. Lonzo Ball, L.A. Lakers – 62%

      2. Ben Simmons, Philadelphia – 24%

      3. Dennis Smith Jr., Dallas – 7%

      Which rookie will be the best player in five years?

      1. Josh Jackson, Phoenix – 24%

      2. Markelle Fultz, Philadelphia – 21%

      Jayson Tatum, Boston – 21%

      4. Lonzo Ball, L.A. Lakers – 14%

      Ben Simmons, Philadelphia – 14%

        1. חחח זה יותר מצחיק

          מרקל=ג'ימס הארדן
          לונזו=גייסון קיד
          מונק=אריק גורדון

          לך לדראפט נט בכלל קומדיה, כל שחקן שם מינימום אולסטאר
          חחח עיוור עושה סקאוט
          While I don't think he'll be nearly as much of a scorer in the NBA, Ball actually reminds me a bit more of OKC star Russell Westbrook—a quick, athletic offensive force with no time for true physical defense.

          אני לא מאמין שמישהו כתב דבר כזה אבל זה אמיתי

          https://bleacherreport.com/articles/2711988-2017-nba-mock-draft-pro-comparisons-and-predictions-for-elite-guard-prospects

          1. חחח עיוור עושה סקאוט על לונזו בול
            While I don't think he'll be nearly as much of a scorer in the NBA, Ball actually reminds me a bit more of OKC star Russell Westbrook—a quick, athletic offensive force with no time for true physical defense.

          2. כן זה הדבר היחיד שדומה אצלהם, תאומים זהים. שלונזו יקלע 30 נק באחוזי ראס ולא 10 נק יהיה מדד להשוואה שלונזו יפרפר שחקנים באחד על אחד וישאיר להם אבק ניתן יהיה להשוות שלונזו יטביע כמו ראס ניתן יהיה להשוות שלונזו יהיה MVP וחמישיית עונה ניתן יהיה להשוות. עד אז אתה יכול להשוות את לונזו לבן סימונס

      1. אבל עוד לא עברו 5 שנים.
        ג'וש ג'קסון נראה על הפנים בפיניקס, אבל מי חוץ מבוקר הצליח באמת להרשים שם בשנים האחרונות?
        על המקרה של פולץ עוד יכתבו ספר בפסיכולוגית ספורט ביום מן הימים.
        הם עדיין מאוד מאוד צעירים, ומאוד תלויים בקונטקסט אליו נחתו:
        לא מפתיע, למשל, שטייטום בולט לטובה במערכת בריאה. אני בכלל לא בטוח שאם הוא היה מגיע לפיניקס וג'קסון לבוסטון היינו מספרים היום סיפור אחר עליהם.

      2. אני ממש לא מתלהב מבול הייפ עצום לדעתי שיתפוצץ מהר מאוד, אהי לא רואה קו אחורי עם יכולת הגנתית שלו ושל דיאנגלו ביחד, נכתב לפני שנתיים על ידי עבדכם הנאמן . שמעון שחקנים כמו דוראנט לברון דיוויס גם קקטוס יכול לאמן והם יתפתחו אבל יש הרבה שחקנים מצוונים שצריכים מאמן או שהם לייט בלומר ,

  3. אחלה פוסט רותם, נהנתי. הורטון טאקר פוטנציאל מעניין והיה חותם על קריירה אדירה כמו אלן שהיה אחד שחקני ההגנה הכי טובים באן.בי.איי בזמנו. יהיה מעניין לראות איך ישחק ליד לברון השנה. ניתוחים נהדרים על ביטדזה ולנגפורד.

  4. כל הכבוד רותם על נסיון כל כך קשה להשוות שחרנים בני 19 לשחקני NBA קיימים. עשית עבודה טובה מאד, אבל כמובן שישנן לי כמה השגות. זה הכל עניין של טעם וריח, ו'הרגשה'.

  5. יופי רותם. הלוואי שרומיאו ייתן מה שאמרת אבל להשוות אותו עם קיירי קצת מוגזם לדעתי.
    עם כל הכבוד אין צאנס שיגיע לשליטה של אירווינג בכדור.

  6. טרקר יהיה אלן במקרה הטוב ביותר ויצא מהליגה אחרי שנתיים במקרה הרע ביותר סקורר הוא לא יהיה הגנה מהספסל מהדקה הראשונה בליגה אני יכול להבין אבל גרין?! גרין הוא שחקן הגנה טופ 5 בליגה, פליימקר נהדר וסקורר שקל לשכוח מה הוא יכול לעשות עם האגרסיביות שלו.
    הרו בהחלט יכול להיות שחקן סגנון קורבר, שזו גם ההשוואה המושלמת בשבילו, צלף מהטובים בהיסטוריה שלא יודע או יכול לעשות משהו אחר, במקרה. הטוב ביותר הוא יפתח הגנה, אוקיי לגבי קליי למרות שעדיין חסר לי שיפתח משמעת במשחק וישחק לפי המערכת ויהפוך לשחקן מושלם בה, אבל סטאוקוס זה הציפיה שלך אליו? אם כן הוא לא היה צריך להיבחר בסיבוב הראשון, לפי דעתי סטאוקוס זה המקרה הגרוע ביותר.
    לנגפורד הוא סקורר אגרסיבי אם יכולת חדירה לסל וקליעה מצוינת עם מבנה גוף שבנו במעבדה, מזכיר מישהו? כי לי זה מזכיר את וויגינס רק עם אינטליגנצית משחק טובה יותר (מה שיוביל גם להשתפרות בהגנה ואחוזים) במקרה הגרוע ביותר הוא יצא מהליגה אחרי שש עונות אחרי פציעות קשות ביד.
    גוגה ביזדאטה הוא שחקן אירופאי, אז בו נשווה אותו לשחקן אירופאי,הרי יש להם מבנה גוף וסגנון משחק דומה לרוב (עד עכשיו מעולה) אז בו נחפש סנטרים עם פוסט גיים מצוין והגנה מצוינת, גרועים וטובים, אז גרוע זה דארקו מילצ'יץ' טוב זה… חרקים אבל פחות טוב, גובר עם קליעה מבחוץ והתקפה בכללי או מה שהכי קרוב אליו, קווים מקייל או טאונס
    סייקו דומבויה
    הוא 3 או סטרץ' 4 אתלטי עם הגנה עילאית, ההשוואה הברורה היא סיאקם ואם נשווה אותו לשחקן לא טוב זה יהיה לוק אמבה מוטה שהוא סיאקם רק פחות טוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט