כיצד תיראה עונת 2019-2020 של הווריורס – תחזית שונה (בניה הרנשסון, בן 17 ממודיעין)

(בניה הרנשסון‎ הוא צעיר בן 17 מאזור מודיעין)

כיצד תיראה עונת 2019-2020 של הווריורס – תחזית שונה

אחרי ניתוחים מכל זווית אפשרית במדיה ובטיווי על מצב הקבוצה ועתידה, הנה תחזית קצת שונה לגבי איך תיראה עונת 19/20 לדאבס.

לאחר שצפינו בשידור ישיר בפציעה הקשה של דוראנט, ולאחר מכן ראינו שגם תומפסון 'לא קופח', התוצאה הייתה שבמשחק אחד איבדנו לפחות לעונה שלמה את השחקן השלם ביותר בליגה ואת הקלע ללא הכדור הטוב ב-NBA.

עתה לא נותר אלא להעלות השערות ומגוון ספקולציות בנוגע לאיך תיראה העונה של הלוחמים.

קיימים מספר כיוונים אפשריים לאיך שהעונה הבאה עלינו לטובה יכולה להתפתח.

התרחיש הפסימי:

גולדן מתקשה להשתחרר מההלם של הפסד האליפות ולא מהווה מקור משיכה לשחקנים משמעותיים בשוק. לא רק, אלא שסטף נפצע חודש לתוך העונה.

גרין כמובן מסתבך בבעיות משמעת חמורות.

בהיעדרותם, איגודלה, מקיני ובל פוצחים ברצף הפסדים מרשים עד כדי כך שפיניקס והניקס מביטות מהצד בהשתאות.

העונה מסתיימת במקום האחד לפני האחרון במערב (בכל זאת, פיניקס זאת פיניקס..). סטיב קר חוטף התקף עצבים ומפוטר לאלתר. השושלת תמה סופית כשהבעלים היהודי יורד מנכסיו ומוכר לתאגיד בבעלותו הסמויה של לברון את הקבוצה במחיר נמוך ב-40% מהמחיר שהקבוצה הייתה שווה בעונת 2018-19.

בדראפט גולדן מקבלים את בחירה מספר 7 שמי יודע – אולי מרמזת משהו לבאות..

 

התרחיש האופטימי:

הלוחמים לא אומרים נואש ומביאים חיזוקים במחירים מלאים, עם חריגות מה-CAP SPACE כשהבעל היהודי מוכן לפתוח את כיסו לתשלומי מס מותרות. העונה מתחילה עם רצף ניצחונות מדהים. סטף וגרין נהפכים לצמד דומיננטי שנקרא "The Nothing (in common) Brother".

קרי נבחר ל-MVP; גרין נבחר לשחקן ההגנה; איגודלה זוכה ב-'השחקן השישי', ובל ל'השחקן המשתפר'. העונה מסתיימת באליפות (פו אנד פו על אמת…). הקבוצה חוגגת על גשר הזהב ונכנסת בשלמותה לבית הלבן לערב של הילולים עם הנביא טראמפ. אפילו סטפן קרי ודריימונד גרין סולחים לטראמפ ומתחבקים איתו.

התרחיש הריאלי:

גולדן מחתימה מספר רול-פליירס צעירים (ופחות צעירים) אך מוכחים כמייק סקוט, טרבור אריזה, אוסטין ריברס ודומיהם לחוזה חד שנתי נמוך יחסית בסכום שמתאפשר בחריגות פצוע, פלוס בחירת דראפט פוטנציאלית ונתינת קידמת הבמה לשחקנים המשלימים בל, קוק, מקיני וכו'. העונה מתנהלת יפה עם סטף בתור מוביל ראשי בלעדי המסיים כמלך הסלים של העונה (36.4 נק' למשחק) והקבוצה מסיימת במקום שלישי-חמישי במערב, והדחה מול הלייקרס האימתנית בחצי גמר המערב. אבל העונה הזאת נחשבה ע"י גולדן סטייט למפרע כמין "עונת הבראה והחלמה" ללא תקוות מיוחדות, כשבסופה דוראנט ות'ומפסון חותמים חוזים ארוכי-שנים, והלוחמים ממשיכים להיות הדרלינג של הליגה לעוד 4 שנים.

************

בואו נהיה כנים: קשה מאוד עד בלתי אפשרי לחזות ולהעריך לאן תלך העונה של הלוחמים. ישנם כל כך הרבה משתנים והרבה מאוד תלוי בשוק השחקנים החופשיים, ואם ג'ו לייקוב באמת מוכן לפתוח את כיסו. לי יש רושם שפיו רחב ועמוק מכיסו. כשהקבוצה פרחה, הוא יכול היה לזרוק מילים גדולות וכולם בלעו אותן. אבל עתה הגיע רגע האמת: האם הוא מוכן לשים כספו היכן שפיו נמצא?

בדבר אחד אין ספק: הקבוצה שראינו בחמש השנים האחרונות ושהייתה קבוצה שבנתה את עצמה לאט ובצורה חכמה דרך הדראפט (בעיקר) נפגעה קשות. האם דוראנט ות'ומפסון ישמרו אמונים לקבוצה ואחרי שנת מנוחה והבראה יחזרו לקבוצה? אם כך אז הנזק הוא רק לשנה אחת, והוא יישכח מהר מאד ב-2019-20 כשהווריורס תחזור לשלוט בליגה.

תהליך הלידה החדשה של הווריורס החל בטרייד התמוה (לכאורה) על מונטה אליס, והגיע עד לקבוצה ששיחקה את הכדורסל המהנה, הקליל, והשמח מכולן. קבוצה ש"הרסה" את הליגה בכיוון חיובי של משחק מהיר ושטף התקפי. קבוצה מענגת לצפייה שיהיה חבל מאוד אם פה זה ייגמר. הכל תלוי בהחלטה של דוראנט ותומפסון כי אם הם חוזרים לשחק, הנזק היחיד שקרה לווריורס הוא שהיא התבגרה בשנה.

 

****************

ברצוני לדסקס גם את התופעה החדשה שהפכה לרחבת ממדים שבה יותר ויותר קבוצות מוותרות על עתידן בתמורה לסיכויי אליפות גבוהים.

לדוגמה, כשהלייקרס נותנת בעבור שנת חוזה יחידה של אנטוני דיוויס את מה שאמור להיות עתיד המועדון בשנים הבאות (בול, אינגראם, הארט ושלוש בחירות דראפט סיבוב ראשון..) זה צורם ומקומם. מה צריכים להרגיש שחקנים כאינגראם, בול, או הארט שחיו באשלייה שהם-הם העתיד של הלייקרס החדשה והצעירה הבנוייה מהבסיס עם עתיד וורוד ביותר.

בצ'יק אחד חלומם של צעירים שעדיים לא מלאו להם 20 נקטע באיבו. האם מישהו בלייקרס חשב על הצעירים האלה ומה הרגשתם? המהלך שלה יכול להצליח בענק עם אליפות, אבל המחיר יקר ביותר. אפילו אם הלייקרס תזכה באליפות, עתידה עגום ביותר עם לברון שיהיה בן 34.

אבל זו לא רק הלייקרס לבדה. זאת גם פילי בטרייד על האריס ובאטלר, וקצת יותר מהעבר הנטס בטריידים על הטריו קיד-קרטר-ג'פרסון מה שבדיעבד תקע אותה לשנים, וגם כמובן הטרייד הזכור על כריס פול ליוסטון.

כמובן שלתופעה זו יש גם צד הפוך של קבוצות שמוותרות על ההווה בשביל העתיד (פילי, ניקס, פיניקס) אבל כאן התופעה מצומצמת יותר.

התקווה לא אבדה: בגלל המהלך של טורונטו שהצליח לה – בגדול – נראה את הליגה הולכת יותר יותר לכיוון של בנייה איטית יותר אבל מבוססת.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 79 תגובות

  1. פוסט יפה מאוד עבור כותב צעיר 🙂
    מנחש שהגעת לגולדן בגלל ההצלחות, אוהד אמיתי נבחן בקשיים. לא מת על הקבוצה, אבל שיהיה לך בהצלחה, עונה מרתקת בפתח.

  2. טור נהדר, מאוד אהבתי.
    התרחיש הפסימי והאופטימי באמת לא קשורים כל כך למציאות, אבל זהו האופי שלהם.
    עם התרחיש הריאלי – אני מסכים לגבי סוג השחקנים שהם ינסו להביא, אני קצת פחות מסכים עם הדירוג שלהם, כי אני לא מאמין שהם יעשו מקומות 3-5, אלה יגרדו את הפליאוף עם מקומות 6-9.
    לגבי מה שרשמת על ההשקעה בהווה במקום בעתיד – שחקני הלייקרס (לשעבר) הצעירים ידעו כבר מאמצע העונה שהם על הכוונת של הלייקרס בשביל לעבור לניו אורלינס, וזה היה שאלה של מי ילך ומי ישאר ומתי, כך שהכתובת הייתה על הקיר. האם זה נכון לוותר על העתיד בשביל ההווה? בשביל הלייקרס שרואים הזדמנות ורוצים אליפות, אני מניח שכן, אגב אני לא אתפלא אם דיוויס הבטיח להם שהוא חותם ונהיה הפרנצייז פלייר שלהם אחרי לברון. אני אוהב שמשקיעים בשחקנים צעירים אבל לעיתים יש הזדמנות וצריך לנצל אותה. אני אגב אוהד של הניקס ואני מאוד מרוצה מהצעירים שיש לנו, רק צריך לתת להם להמשיך להתפתח, והייתי שמח לראות את קמבה ווקר מגיע אלינו, יעשה סדר במשחק.

  3. אחלה פוסט, כתוב נהדר!
    .
    מוקדם מדי להתחיל ולנתח "מה יהיה". אין לנו מושג איך תראה הקבוצה בעתיד הקרוב לעין, ובעתיד הרחוק יותר (דוראנט)
    (זו לא ביקורת על הפוסט – הוא במפורש כתוב בקלילות לא מחייבת. בחירה מוצלחת).
    .
    הבעיה שלי היא עם שורת הסיכום. היא נכתבה עם מבט מאוד "לוחמני" (מבט של אוהד גולדן).
    אני מתייחס בראש ובראשונה למשפט – "זה צורם ומקומם. מה צריכים להרגיש שחקנים כ…"
    במקום בול/הארט/אינגראם,
    אפשר לכתוב בארנס/בוגוט/אזילי.
    את בוגוט לא "זרקו לכלבים" אחרי שנתן את הנשמה שלו עבור הקבוצה? אינגראם עוד לא הספיק לשחוק זוג נעליים ב-NBA,
    בוגוט זכה באליפות שיחק לא פעם פצוע עבור גולדן סטייט.
    לא שאני מעביר ביקורת על החלטת הנהלת הקבוצה להביא את דוראנט. זה שדרוג ששווה 2 אליפויות.
    אבל להעביר ביקורת על בחירת הלייקרס להביא לקבוצה את אחד מהשחקנים הטובים בליגה?
    ביקורת כזו לא יכולה להיכתב תוך חיבוק חם לדוראנט…

    1. היה ערך לפוסט שלך , לולא עובדה קטנה אחת:
      בקיץ לאחר האליפות הראשונה, ג"ס ניסתה להאריך את חוזהו של האריסון בארנס תוך שדרוג שכרו , בערך לרמת החוזה של דריימונד וקליי . אם אני לא טועה , דובר על 80 מיליון ל4 או 5 שנים , חוזה יפה לשחקן צעיר ומבטיח , אבל עדיין רחוק מלהיות כוכב ( מה שלא קרה עד היום ). בארנס וסוכנון סירבו לחתום ודרשו מכסימום , וכך בארנס שיחק את שנתו האחרונה בווריורס – בידיעה הדדית שלו ושל הקבוצה שהוא הופך לשחקן חופשי מוגבל שהלוחמים לא ישוו הצעות מקסימום עליו . אם הוא היה מוכן לחתום על ה-80 מיליון שהוצעו לו , הוא לא היה מחפש ומוצא פראייר כמו מארק קיובאן , דוראנט לא היה מגיע לווריורס , וספק גדול אם היה צריך לשלוח את בוגוט ואוזילי כדי לפנות מקום בתקרת השכר לדוראנט.

        1. אז ירדת מבארנס. כבר התקדמות…
          לגבי בוגוט , ברור שהוא פינה מקום עקב הסיטואציה. רק שהוא כבר היה צפונה מ-30 ( 32 ליתר דיוק ) – כבר לא המקרה של צעיר שהגיע בדראפט והקבוצה מגדלת אותו . הוא היה על חוזה שמן , והגיע לקבוצה בטרייד אחרי שנים רבות בליגה. ממש לא המקרה של הלייקרס עם בול או אינגראם .

          1. נו באמת. יש 0 הבדל בין מה שעשו הלייקרס, לבין מה שעשו גולדן סטייט. 2 הקבוצות ביקשו להתחזק,
            ולא התביישו לעשות זאת.
            הניסיון לצייר את התמונה כאילו הלייקרס המציאו משהו חדש,
            זה משעשע, אבל חוטא לאמת.
            .
            מזכיר במשהו את התגובות שלך אי אז ב-2016, אז כינית את גילברט והקאבס "רמאים" על כך שהם שהם קבוצה משלמת מס…

          2. אתה מזכיר לי חברים שלי תומכי ההודיני מבלפור, שאומרים לי – "אז מה אם הוא גנב . אחרים לא ?" דרך נאה לשים את כולם באותה סירה. זו השיטה הקבועה שלך . חבל .

          3. עכשיו בכלל הרגת אותי.
            אתה האשמת את גילברט שהוא רמאי,
            ואז כאשר גולדן סטייט עושים בדיוק את אותו הדבר, רק בגדול יותר,
            אתה מצטדק.
            יפה לך.
            .
            (למען הסר ספק. כיום, בדיוק כמו ב-2016, טענתי לא שינוי –
            זו לא רמאות בכלל. אלו הכללים. הם ידועים ותקפים לכולם)

          4. כרגיל אתה עושה סלט . במקרה של ה-NBA , הכל חוקי. לא דיברתי על חוקיות אלא על ההבדל בין בניה סבלנית של קבוצה לבין הבאה של מספר כוכבים בו זמנית לקבוצה כדי לקנות אליפות מיד.

          5. אני רק הזכרתי את אותה תקופה, אז אתה כינית את גילברט "רמאי", רגע לפני שגולדן סטייט עשו בדיוק את אותו הדבר, רק בגדול יותר.
            זו דוגמה טובה לפרספקטיבה.

        2. ואז החזירו אותו מאוסטרליה…
          צריך להפסיק להסתכל על התופעה ממקום כל כך ריגשי. זה מאה אחוז ביזנס. גם השחקנים מבינים את זה.
          אם כבר להתעסק בתופעה הזאת מבחינה רגשית צריך לדבר על דרוזן שהיה הכוכב והפנים של הצפון ולא על כמה שחקנים משלימים/זניחים.

          1. לרגע לא טענתי שגולדן סטייט עשו משהו שהוא לא בסדר.
            להפך.
            אני התרעמתי מהעובדה שהכותב בחר לתלות אשמה במהלך של הלייקרס, תוך עצימת עיניים ממהלכים זהים של קבוצות "אהודות".

          2. אולי דווקא להיפך? בואו נחזיר את. הרגש לביזנס. בואו נזכור שיש עוד תופעות בחיים שראוי לייצר מלבד השורה התחתונה (של מישהו אחר). אפשר וצריך להעמיד עסקים בפני דרישות "רגשיות" יותר.
            * האמירה כללית ולא צריך לייחס אותה למעשים הנ"ל של לייקרס, גולדן סטייט או טורונטו. אם כי יש לציין שראוי היה שבוסטון לא תאפשר לאיזיאה תומאס לשחק אחרי מות אחותו.

    2. ובכל מקרה ,הלייקרס, שכבר דור שלם לא בנו כלום ורק מחפשים לקנות מן המוכן ולקחת אליפות סטייל ריאל מדריד בכדורגל, היא לא דוגמא שאפשר להשוות אליה אף קבוצה אחרת . אני לא זוכר זמן רב קבוצה שלא היה לה אף שחקן בין השניים או השלושה המובילים שצמח אצלה וזכתה באליפות . אפילו במיאמי , יחד עם לברון ובוש היה ווייד . מי שרוצה הכל אינסטנט יקצור סופה . זה גם יהיה גורל האינסטנט-לייקרס.

      1. טריידים זו דרך לא פחות לגיטימית לבנות קבוצה.
        רק אחד מ-5 שחקני החמישייה של טורונטו נבחר על ידי הקבוצה בדראפט (סיאקם),
        2 משחקי החמישייה הגיעו בקיץ האחרון (קאוויי, גרין), ואחד נוסף בדד ליין (גאסול).
        סך הכל 3 מהרוטציה ששיחקה בפיינלס (9 שחקנים) נבחרו על ידי הקבוצה בדראפט (בנוסף לסיאקם, גם ואן וליט, ופאוול).
        .
        אני לא מוצא את ההבדלים. קבוצה שרוצה לנצח צריכה לעשות כל שביכולתה במסגרת הכללים בשביל לעשות את זה.
        זו אחת הסיבות שמעולם לא העברתי ביקורת על התטרפותו של דוראנט לגולדן סטייט.

        1. מעניין ששכחת לציין את לאורי , שגם אם לא נבחר ע"י טורונטו בדראפט , מזוהה איתה שנים רבות מאוד , והוא בוודאי לא המקרה של לקנות כוכב-אינסטנט.
          אם אתה לא רואה את ההבדלים בין הבניה של הראפטורס או ג"ס לבין מה שעושים עכשיו בלייקרס , יש לך בעיית ראיה רצינית .

          1. שכחתי?
            ממש לא. הוא הגיע בטרייד אי אז ב-2012 מיוסטון. לא "גדל" בקבוצה (הגיע בעונתו ה-7 בליגה).
            3 שחקני חמישייה הגיעו השנה לטורונטו. 3.
            כולל אחד קאוויי לאנרד.
            50% מהדקות של שחקני טורונטו בפיינלס שוחקו על ידי שחקנים עם פחות מ-3 שנים בקבוצה.
            .
            אני מבין שהעובדות לא מתאימות לנרטיב שלך,
            אבל באמת, לא יכול להיות שמשקפי השנאה עד כדי כך משבשות את הראייה.

          2. העובדות לא מתאימות לדמיון שלך . האם מקרה קוואי , שהימרו עליו אחרי שלא שיחק שנה בגלל פציעה , דומה למקרה לברון ? האם טורונטו שרצה עם מספר שחקנים מזה זמן ומתחזקת כדי לעשות עליית מדרגה (להזכירך , כבר היתה בגמר איזורי עם השלד הזה ):, זה אותו מקרה כמו קבוצה שלא רואה פלייאוף כבר מספר שנים ומוכרת כמעט את כל ההרכב שלה להביא אולסטאר , אחרי שהביאה שנה קודם את מי שנחשב השחקן הטוב בליגה ? אם בעיניך הסיטואציה של הלייקרס דומה לזו של טורונטו , או לזו של ג"ס כאשר החתימה את דוראנט , אז באמת אין לי מה להוסיף.
            ותרד מסעיף השנאה – אין לי כל אהבה מיוחדת לטורונטו וכל שנאה ללייקרס .אפילו חשבתי השנה שהיה נחמד אם היו מגיעים לפליייאוף עם לברון וחבורת הצעירים. להעיף כמעט את כולם לצורך הבאת דיוויס זה כבר משהו אחר.

          3. אתה בוחר לכנות החלפת 3 שחקני חמישייה במילים "מתחזקת כדי לעשות עליית מדרגה".
            לי זה מרגיש כמו להתאים את העובדות לנרטיב.

          4. זו החלפת 3 שחקני חמישיה רק בדימיון הפרוע שלך . איזה שלושה שחקני חמישיה הם העיפו כדי להחליף אותם אחד באחד ? הם התחזקו בקוואי, ובנוסף עיבו את הסגל. דני גרין וגאסול לא עלו תמיד בחמישיה , והובאו כוטרנים עם ניסיון . אני זוכר את הגיחוכים באתר כשהובא גאסול , וכתבו שהוא שחקן גמור.

          5. הייט,
            אני מבין שיש איזה אג'נדה שלא נעים להפריך,
            אבל תבדוק את עצמך לפני שאתה כותב.
            דני גרין פתח השנה (עונה רגילה) ב-80 משחקים (מ-80 בהם שותף).
            בפלייאוף הוא פתח בכל 24 משחקי הקבוצה.
            רק סיאקם שיחק העונה יותר דקות בשורות הראפטורס.
            .
            גאסול,
            לפני שהוא הגיע, (רוב הזמן) איבאקה היה השחקן הפותח (JV פתח ב-10 מ-30 משחקיו בטורונטו).
            אחרי שהוא הגיע, לקח משהו כמו 3 שבועות עד לרגע בו הפך לסנטר הפותח של הקבוצה. בעונה הרגילה הוא פתח ב-19 מ-26 משחקים בהם שותף.
            בפלייאוף?
            הוא פתח בכל 24 המשחקים של הקבוצה, כאשר הוא משחק 30 דקות במשחק.
            .
            הניסיונות לשכתב את המציאות, הם מזורים, משהו.

          6. זה שאתה מרגיש צורך לומר את המילה האחרונה לא עושה אותך צודק. לא ענית לי איזה 3 שחקני חמישיה טורונטו העיפו מהקבוצה. להוריד שחקן מהחמישיה זה לא שינוי דרמטי. שחקנים מתחלקים בדקות , ואיבקה משחק ותורם הרבה גם לאחר הגעת גאסול .

          7. הייט, אתה כותב ססמאות בלי לבדוק.
            טורונטו הביאו השנה את קאווי, גאסול, ודני גרין,
            ושלחו את:
            דרוזן, יואנס וולנצ'ייונאס, פולטל, סי ג'יי מיילס, ודלון רייט.
            10 שחקנים שיחקו בעונה שעברה 18+ דקות, 5 מהם הוחלפו בטריידים העונה.
            הקלעים ה-1, 3, 5, 7, ו-9 בקבוצה.
            .
            אתה מנסה לצייר את הלייקרס כרשעים,
            ומנסה להפוך את טורונטו לשונים.
            .
            תוריד את משקפי ההייטר,
            ותתבונן בעיניים פקוחות –
            אין הבדל.
            .
            תשאל את דמר "אנחנו לא נטריד אותך" דרוזן.

          8. דרוזן הוא השחקן היחיד המשמעותי שהם שלחו . אף אחד אחר שנשלח בטרייד לא היה שחקן חמישיה , גם אם שיחק 20 דק' לערב. אתה יודע את זה טוב מאוד . אז תפסיק להמציא עולם מדומיין .

        2. "טריידים זו דרך לא פחות לגיטימית לבנות קבוצה"
          לגיטימית – כן.
          יפה? יפה כמו מונופול, לא כמו כדורסל.

          1. הסאנס מנסים את האלטרנטיבה. בנייה אטית דרך הדראפט.
            אתה יכול לסמוך עליי (צפיתי בהם השנה. פעם, פעמיים, או שמונים…) –
            יפה, זה לא.
            (גם כדורסל, זה לא ממש…)

          2. אין שום הבדל בין מה שעשה לברון למה שעשו הלוחמים עם דוראנט וקאזינס. הייט תפסיק להיתמם סתם. המטרה היא לנצח וכל האמצעים כשרים ואיש לא תמים בנייה איטית עלאק תכף תגיד מעלים מקבוצת הנוער 😂😂😂
            אם יש הזדמנות לנגב מנגבים ומנחיתים את הכוכב הכי גדול שאפשר. כל השאר זה בכיינות. הקינג שינה את חוקי המשחק ב2010 אחרי שאנשים שכחו ממגיק בירד והיתר שהקימו סופרטימס 2 עשורים לפניו.
            הקינג פשוט היה הראשון להפוך לשחקן מאמן מנגר ובעלים. מאז כולם בעקבותיו זה הסטנדרט. ב2016 אפילו התעלתם על הקינג והבאתם את דוראנט

        3. גיא מסכים ב100 אחוז אין הבדל בין המהלך שגודלן סטייט עשתה עם דוראנט למהלך של דיוויס, כולם יודעים את החוקים בNBA המטרה של הקבוצה לנצח ובשביל להביא שחקן בקליבר שלהם שצומח כמה שנים צריך לוותר על שחקני משנה, בגלל זה זה אבסורד שקבוצות דורשות נאמנות מהכוכבים , זה עסק לכל דבר.

          1. הפעם גיא אני עם הייט.
            צריך לראות עיוור 6/6 יעני מושלם בכדי לא לראות את ההבדל בין מה שעשתה טורונטו לבין מה שעושה הל.א .
            נגיד זאת כך טורונטן כמו רוב קבוצות הליגה צריכה לעבוד קשה מאד בשביל להביא הצלחה אם זה בטרייד או בכל דרך אחרת.
            לקבוצות מסוימות כמו ל.א ישנו פטנט הם מנצלות את המקום האטרקטיבי בו הם נמצאות את השוק ( שמיותר לציין שאין להם שום קשר לאותה אטרקטיביות ) ובגלל זה שחקנים רוצים לבוא אליהם בדיוק כאילו היו ריאל מדריד.
            במובן זה זה אפילו יותר מתועב מדוראנט וג.ס שכן הוא אמנם מתועב אבל הבחירה שלו בהם היא מכיוון שהם לפחות הראו איזו שהיא הצלחה מקצועית .

            בשורה התחתונה הסיבה היחידה שלברון ועכשיו דיוויס הגיעו לל.א היא לא בזכות הקבוצה או מי ממנה בשום דרך שהיא.
            זו שיטת עבודה של שנים ( לפחות מימי שאקיל ) והיא בעיני שיטה לא לגיטימית או לפחות מצדיקה את השמחה לאיד שלי .

          2. אהרון,
            אתה שופט על פי איזה סולם ערכים אישי שלך. וזו זכותך.
            .
            אבל זה לא משנה עובדות ברורות –
            קבוצות בעבר עקרו חצי סגל בניסיון להשתפר,
            אפילו בעבר הלא רחוק.
            טורונטו החליפו חצי סגל. 3 שחקני חמישייה חדשים, 5 מ-9 הקלעים המובילים עזבו בטרייד.
            אתה מתבונן על זה דרך משקפי האוהד, וזו לחלוטין זכותך.
            אבל כאשר בפוסט הכותב התלונן על כך שזה לא בסדר מה שעשו הלייקרס,
            והתעלם ממה שעשו גולדן סטייט,
            זו עצימת עיניים.
            כאשר הייט מאשים את הלייקרס, ומתעלם ממה שרק השנה טורונטו עשו –
            זו עצימת עיניים.
            .
            אתה יודע מה?
            ברמה מסוימת, מה שטורונטו עשו גרוע יותר.
            הם הבטיחו לדרוזן שהוא לא יעבור בטרייד.

          3. זה שLA יש כוח משיכה זה ידוע אבל זה פונה לשחקנים חופשיים ממש לא לשחקנים תחת חוזה ששם הקבוצה מחליטה את גורל השחקן , קבוצה לא חייבת להסכים לטרייד עם הלייקרס תשאל את אינדיאנה ספרס מינסוטה… אין הבדל בין מה שהלייקרס עושים עם להטריד את הצעירים למה שטורנטו עשתה, טורנטו הטרידה את הכוכב הגדול ביותר שלה זה שנשבעה לא להטריד (עד לפני עונה ) בשביל אליפות ועשתה בצדק, גולדן סטייט לא וויתרו על השירותים של בארנס אזילי וסודות בשנייה שדוראנט חתם אצלם (שוב צודקים לחלוטין ) המטרה של קבוצה לנצח זה עסק לכל דבר.
            .
            יש הבדל גדול בהחלט איך שהתנהל המשא ומתן אבל זה יותר קשור לטיפשות של המועדונים

          4. העניין של טורונטו אם הבטיחה לחלוטין לא ראוי בעיני כמעט כמו מה שבוסטון עשתה עם תומאס.
            אבל יש כאן 2 נקודות שונות .
            נקודה ראשונה זה אכן סולם הערכים שלי ושל שנות ה 80 בליגה.

            נקודה שנייה .
            היתרון הבלתי נסבל שמקבלת קבוצה רק בגלל תנאים חיצוניים .
            יותר מדי שחקנים הולכים לל.א. כמו שאקיל הארווד נאש לברון ועכשיו דיוויס לא מסיבות מקצועיות.
            כי אם מסיבות עיר אורקטיבית וזה מפריע לי מאד שכן יכולים להיות מנהלים כושלים שיצליחו בגלל סיבות חיצוניות ( למרות שאנו רואים שהניקס נכשלים גם בכך ).

            ייתכן ויש לי הצעה שיכולה להיות מצוינת שחקן שדורש טרייד או שמודיע מראש שהוא. רוצה ללכת או אפילו עובר בטרייד מכל סיבה שהיא יוארך חוזהו במינימום שנה נוספת על ידי הקבוצה החדשה .
            השחקן כמובן יקבל את כל הכספים המגיעים לו לפי חוזהו הישן .
            זה על פניו יכול לעזור.
            כמובן שחייבים לשקול זאת מכמה כיוונים כי זה יכול להיות כחרב פפיות לשחקן שלא מחדש חוזה .
            אבל גם לזה יש פתרון שחקן יכול להיות בעל זכות בסיום חוזהו המקורי לחדש חוזה לשנה אחת נוספת ובשנה הנוספת האחרונה לא יכול הכלל של טרייד ותוספת שנה .
            מקווה שהובנתי אולי הצעה שכזו שווה פוסט נפרד

    3. הביקורת הועברה על המחיר הגבוה לדעתי בעבור דיוויס לא על הטריד עצמו…
      הנבא זו משרה לא סלחנית כלפי שחקנים וביזנס זה ביזנס..

  4. תודה בניה,
    תרחישי הקצה הם קלילים וקומיים 🙂
    התרחיש הריאלי, נראה באמת ריאלי, אני מאמין שדוראנט וקליי יחתמו מקס לכמה עונות ויסיימו את מה שהתחילו עם המשך של השושלת, תוך שהשנה הקבוצה לוקחת "שנת שבתון" יחסית, ומפתחת צעירים וכו', יש מצב שיגיעו לפלייאוף, גבולי.
    בעונות שלאחר מכן הם יהיו קונטנדרים בכירים ביחד עם הלייקרס והקבוצה של קוואי

  5. לגבי הטרייד, דייויס מאד רוצה לשחק בלייקרס, וכנראה יחתום שם על חוזה ארוך טווח, ואחריו יגיע עוד כוכב, או לחילופין צוות מסייע איכותי לכמה שנים, וכל זה יבטיח את עתיד המועדון ביחד עם עוד 2-3 עונות איכותיות של לברון.
    לדעתי ב 5 שנים הקרובות האליפויות רובן ככולן יגיעו לקבוצות של קוואי, לברון ודוראנט, מקסימום הפתעה אחת באחת העונות

    1. כרגע ללייקרס אין את הסכום להביא עוד שחקן מקס.רק אם דייויס יסכים לוותר על הבונוס של ה 4 מיליון והפליקנס יסכימו לדחות את הטרייד לסוף יולי

    2. אני חושב שיכול להיות שאם השנה הזאת תהיה לא מוצלחת בעבור הלייקרס אין שום ערובה שדיוויס ישאר..ופה הסיכון והבעיה.

  6. צריך לראות איך הסגלים מתעצבים בשבוע הראשון של יולי.
    אבל בכל זאת הערכה שלי לפני שיודעים את הסגלים שהווריירס יעשו את הפלייאוף אם לא יהיו פציעות משמעותיות השנה משמע קרי וגרין.המיקום בטבלה לא משמעותי כפי שאני טוען כל שנה.אין כזה דבר יתרון ביתיות בנבא.השנה 5 מתוך 6 משחקי הגמר הסתיימו בניצחון חוץ.הווריירס הפסידו פעמיים לקליפרס בבית ומנצחים שנתיים ברציפות את המשחק שסוגר את הסדרה ביוסטון ועוד מיליון דוגמאות.
    לגבי דוראנט אין לי מושג אם הוא יחתום.עדיין יש דיווחים על הניקס אבל הוא בכל מקרה לא רלוונטי לעונה הזו.כל מה שהווריירס צריכים זה את המקום ה 8 שקליי יחזור בפברואר(מאור בוזגלו חוזר אחרי 8 חודשים כבר 3 פעמים ברציפות אחרי שקרע 3 פעמים את הצולבת)ואז בפלייאוף עם קרי קליי וגרין יש לווריירס סיכוי שווה מול כל קבוצה במערב בניגוד לשנים עברו שהיו פייבוריטים אבל גם סיכוי של 50 אחוז נגד כל קבוצה במערב זה משהו.

    1. לפי וגאס נכון לעכשיו ולפני הפרי אייגנסי ככה אמור להיראות הפלייאוף שנה הבאה במערב(ישתנה אחרי הפרי אייגנסי)
      מערב
      1-לייקרס
      2-יוסטון
      3-4-גולדן סטייט וקליפרס יחסים שווים
      5-דנבר
      6-10-חמש קבוצות עם יחס שווה דאלאס אוקלהומה פורטלנד סן אנטוניו ויוטה

      1. חחחחח גולדן סטיט 3 זה קומדיה. בלי חזרה של קליי הלוחמים לא יראו פלייאוף. יתחרו עם פיניקס ממפיס ופליקנס.קרי וגרין לא יכולים לעשות פלייאוף במערב. אולי עם דמרקוס ישאר ויחזור לכושר שלפני הפציעה הם יגרדו מקום 8. דנבר ופורטלנד יאכילו עוד כמה כובעים.

    2. הלוואי ואתה צודק. אני אשמח לראות את קליי משחק כבר בפלייאוף הקרוב.
      אבל,
      צריך להיזהר לא להתאכזב.
      בהחלט יש מי שמצליחים לחזור אחר ניתוח לאיחוי קרע ברצועה הצולבת הקדמית (ACL) כבר אחרי 8 חודשים. זה שונה משחקן לשחקן.
      צריך רק להתאים את הציפיות –
      למשחק של השחקן, לגובהו, למבנה השרירים שלו,
      כל אלו פרמטרים משמעותיים במשוואת הזמן של ההחלמה.
      9 חודשים, זה החציון (בחלקו האופטימי) עבור שחקני NBA שמחלימים מניתוח שכזה, וזה כאשר אין סיבוכים או עיקובים.
      שנה, זו אפשרות ראלית לא פחות.
      .
      הבעיה?
      9 חודשים, זה יוצא אמצע מרץ –
      רגע לפני הפלייאוף. זה לא משאיר לקליי הרבה זמן "למצוא את הרגליים שלו".
      .
      כאמור –
      אפשרי, ואפילו לא בגבולות ה-"בלתי סביר". אבל עדיין, צריך להיות ווישפול ת'ינקר בשביל לבנות על זה.
      (מצד שני – מי אני שאלין על וושיפול ת'ינקינג?…)

    3. עידן שיחקת אותה עם מאור בוזגלו😂 אני מקווה שקליי לא יהיה ביכולת של בוזגלו לפני או אחרי 😂😂😂😂
      הלוחמים יטנקקו אחרי שיבינו שאין להם סיכוי לפלייאוף ויקבלו בחירה חמודה בדראפט. עונה אחרי קליי ודוראנט יחזרו רעבים והם יחזרו לצמרת אבל לא רואה אותם מביאים עוד טבעת

  7. הלייקרס כבר מריחים רע כמו גירסת הגלקטיקוס הקודמת שלהם, ב-2003 כשהביאו את קרל מלון וגארי פייטון לשחק עם שאק וקובי.

    1. אתה מתכוון כשהם צירפו את סטיב נאש ודוויייט הווארד לקובי וגאסול.
      הגרסה שאתה מדבר עליה הייתה די טובה.

      1. אני מתכוון שמרוב שתחתתי אצבועי לאפי מחמת הסירחון נסתתמה גם בינתי ולגמרי שכחתי גם מהגירסה הזו. אתה צודק לגמרי שהיא האחרונה. ובכל זאת – 2003 היתה התרסקות לתפארת וכמו פרל הרבור – a year that will live in infamy

  8. נחמד מאוד בניה, תמשיך לכתוב לנו. אני מאמין שנראה את קליי ודוראנט ממשיכים (אולי גם קאזינס) ונראה עוד שני שחקנים שמחליפים אותם לשנה אחת – רודי גיי ואולי ווסלי מת'יוס. זה יכול להספיק להדחה בסיבוב הראשון לפני ריצה על האליפות ב-2020/21 עם תומפסון ודוראנט בריאים

  9. כריס קרטר מהפוטבול בתוכנית בפוקס(הוא מקורב מאד לקוואי ולמשפחה וכל מה שדיווח בעבר על קוואי בא מהצד של המשפחה) טוען שקוואי מתכנן לתת ל 5 קבוצות ראיון בפרי אייגנסי-טורונטו קליפרס לייקרס ניקס ברוקלין

    1. חח זה כמו הראיונות של לברון😂😂

      כולם יודעים שקאווי 99 בקליפרז ו1 אחוז בטורנטו.

      די עם הניקס זה יותר מצחיק מיום ליום מה קאווי בכלל מבזחז זמן אפילו לטוס אליהם בשביל לא לפגוע ברגשותיהם 😂😂 אולי יש לו תור לרופא שלו ועל הדרך יעשה סיור בmsg?

      הניקס כמו שאמרתי יהיו עם ניקיטה ופורט נוקס כל הדרך לאליפות 😂

      1. רק רשמתי מה שהוא אמר.
        אני גם חושב שהוא יהיה בקליפרס ויותר מזה כתבתי לפני חודשיים שקוואי הולך לקחת אליפות בטורונטו ויעבור לקליפרס ויקח גם שם אליפות-3 אליפויות ב 3 קבוצות שונות.
        קוואי בקליפרס שנה הבאה והם הפייבוריטים שלי לאליפות.הם בנויים ומצויידים כבר עכשיו כמו טורונטו ויש להם עוד מקום למקס פלייר שלא חייבים להביא.אפשר בכסף הזה להביא עוד 3 שחקנים טובים ב 10-12 מיליון כל אחד או שני שחקנים ביותר כסף.

  10. תודה על הטור, התחזית הריאלית זה מקום 9-12 צריך לראות איך יתעצבו הסגלים כדי לקבוע אבל פלייאוף בסגל הנוכחי הם לא עושים קרי ושחקנים של הG ליג

    1. דריימונד אולסטאר גרין הופך למס 2 ומקבל הזדמנות להוביל כאולסטאר למקום 3 במערב 😂😂😂 יהיה חוויה זה בטוח

      1. אגב המשפט של דריימונד זוכרים שחקנים ל82 משחקים ושחקנים ל16 משחקים? העונה נראה אם הוא שחקן של 82 משחקים קודם בלי רכיבה על גבי קרי קליי ודוראנט אלא רק על הגב של קרי

      2. כן אני מת לראות אותו כאופציה שנייה, שקרי משחק 40 משחקים בעונה למזלה של הקבוצה היא לא יכולה לרדת ליגה, בוקס וון על קרי דאבל וטריפל טימס כל השנה ולתת לאפסים מסביב לנסות לקבור אותם.
        ראית איך קרי התעלם לחלוטין מגרין בגמר? העדיף לקחת זריקה על 2 שומרים מאשר למסור לו גם הוא מבין שהוא משחק עם נגר שהוא שחקן משלים לא שחקן שמוביל קבוצה.
        . מקומות 9-12 ואפילו נמוך יותר אם לא בא איזה צלף סטייל רדיק לקבוצה

  11. אני חושב שהריאלי לא ריאלי, כי באמת אני חושב שהסגל שנשאר כרגע לא באמת מאפשר להגיע לפלייאוף, וגם לא ממש כדאי להם. בשביל מה? הם צריכים לפתח את את הצעירים שיש להם. לנסות להביא כל מיני כשרונות מG ליד וכאלה שלא גוייסו בכלל ולייצר עומק במחיר זול, ו/או להביא שוב את כספי או עוד כאלו שישמחו לבוא על סלוט השכר האפשרי של ג"ס, במיוחד מישהו שיכול לתת מנוחה לקארי (דהיינו PG ראוי) ובכך לראות האם מצליחים לייצר מחליפים סבירים לאיגי וליווינגסטון, שבעוד שנתיים כבר או שלא יהיו או שפשוט עלולים לא להיות מסוגלים לתת משהו ראוי בפלייאוף, כשהמטרה היא לייצר סגל טוב ל2021, להיות מסוגלים שוב לקרוע את הליגה עם קליי וKD בחזרה.

    1. איזה פלייאוף, קרי שלא ישחק בבק2בק ומי? גרין הנגר (נגר זה העדר יכולת קליעה) אולי איגודלה עם הגב שלו, אולי הגופה שעונה לשם ליווינגסטון, חוץ מקרי אין להם שום שחקן שמסוגל ליצור לעצמו מצב קליעה

      1. *עם חיזוקים מתאימים*
        קרי פלוס כל מיני שחקנים סטייל דני גרין אני מאמין שיעשו פליאוף,קשה לי לדמיין את סטף צופה בסת' משחק כשהוא בקהל..

  12. תודה רבה על הטור.
    מאוד מעניין לראות איך תיראה גולדן בעונה הבאה.
    אני חושב שהם יחזירו את הסימפטיה והאמפתיה של הרבה אוהדים שהפכו אותם לשיקוץ של הליגה.

  13. כתבה יפה ומנומקת היטב.
    אתה שואל בסוף הכתבה – מה ירגישו שחקנים צעירים שחלמו להיות עתיד הקבוצה? ואתה מדבר על זה שחלומם נקטע באיבו. והאם מישהו בלייקרס חשב על הצעירים האלה ומה הרגשתם?
    אם אינני טועה, ספורט מקצועי הוא הענף היחיד שבו ניתן להעביר עובד מחברה אחת לחברה שניה בלי שלעובד עצמו יש אמירה בעניין. תחשוב על שחקן שכבר נשוי ועם ילדים, והילדים האלה לומדים בבית ספר ויש להם חברים. יום אחד הילדים האלה (וגם אבא שלהם) קמים בבוקר ומגלים שעשו טרייד ועכשיו הם צריכים לעבור דירה, באמצע שנת הלימודים, לקצה השני של ארה"ב או קנדה. ולמה? כי המעסיק של אבא שלהם החליט שיהיה לו יותר סיכויים לנצח אם האבא שלהם יפסיק לשחק בקבוצה שלו. לצערי, לא ברור לי כמה מקום אם בכלל יש בספורט מקצועי לרגשות או לחלומות של השחקנים הפרטיים. כלומר – בוודאי שהם חולמים, אבל אני בספק עד כמה החלומות הפרטיים שלהם הם גורם מכריע בשאלה אם לעשות איתם טרייד או לא.
    תחשוב על איש מחשבים שחלם כל חייו לעבוד באפל, והצליח להשיג שם משרה. האם יש סיכוי בעולם שיקום בוקר אחד ויגלה שאפל עשו טרייד ושעכשיו הוא כבר לא עובד של אפל, אלא של גוגל, ושצריך לעבור דירה? בחיים לא. אבל בספורט מקצועי אנחנו מקבלים את זה כדבר לגיטימי.
    לא נשנה את העולם, אבל לדעתי זה דבר שכדאי לחשוב עליו.

    1. אני מסכים לגמרי, בדיוק בגלל הדברים שציינת לשחקנים בכירים כמו לברון וכרמלו אנטוני בזמנו יש סעיף וטו על טריידים בחוזה.
      אבל כמו שציינתי לעיל כדורסל זה ביזנס קשוח והסיכוי של תלמיד תיכון רגיל בארה"ב להגיע לנבא זה בערך כמו הסיכוי שיפגע בו ברק. אז כשמגיעים לשם מסכימים להכל..
      דבר אחרון, אני די בטוח שיש הרבה שחקנים שמשפחותיהם לא גרות איתם בעיר. גם בגלל שהשחקן נמצא רוב הזמן בטיסות וגם בגלל העראיות שבמשרה הזו.

  14. איזה חזון אפוקליפטי 🙂
    לפי איך ששיחקו בפלייאוף במשחקים ללא קליי ודורנט, הייתי אומר שהסיכוי להשתחל לפלייאוף ריאלי לחלוטין. הם היו מדהימים בחיי, אע"פ שהפסידו.

להגיב על רועי ויינברג לבטל

סגירת תפריט