בסוף ינואר 2019, בזמן סגריר, סופה ורעם, אשר יגורתי ביקר אצלי בנשמה וקבע במסמרות שאין לעקמם או לחלצם, את מה שהוכרז הבוקר: ניו אורלינס ואנתוני דייוויס… כבר לא ביחד.
אינני בטוח שכעת היא עת של סיכומים, ואני חייב להודות שגם אין בי ביטחון אם סאגת אנתוני דייוויס טובה ליהודים (הניו אורלינסים) או לא, אבל ביממה זו של שינוי אני מבקש לשתף אתכם בנעשה משך מתחילת העונה בנבכי נשמתו של אחד מאוהדי ניו אורלינס, אותו אחד שהולך לישון כל לילה על הכרית שלי.
יש השלמה. כן, יש השלמה.
האמת ניתנת להיאמר, אני מאמין גדול בזכותו של כל שחקן כדורסל לשחק היכן שירצה. כתבתי זאת כאן באתר באוגוסט 2014 עת במסגרת סדרת הכתבות שלי "על מהויותיו של הספורט" כיניתי את פרק 14 "עבדים מיליונרים" כשהפסקה הראשונה קבעה:
"בשני התחומים האהובים על הגבר המצוי מתייחסים לאנשים כסחורה. מוכרים אותם, משאילים אותם, והמטורף הוא שבאחד מהתחומים הללו לעתים הם מיליונרים שמסכימים להימכר או להיות מושאלים."
ועדיין קשה לי הציניות בה בארה"ב (ובישראל, כן גם בישראל) הכסף הוא חזות הכול, ואני מודה שזה קשה לי שבעתיים כשמדובר בקבוצה אותה אני אוהד.
האם מפריע לי שאנתוני דייוויס רצה לעזוב את ניו אורלינס? כן, אבל לא זה העניין.
האם מפריע לי שאנתוני דייוויס הבטיח שלא יעזוב העונה, ובאמצע העונה ביקש העברה? כן, בהחלט. אבל גם זה לא העניין.
האם מפריע לי שהוא הסכים לעבור רק ללייקרס או לקליפרס? לא וכן. לא בגלל שאלו לייקרס וקליפרס, וכן בשל ההשפעה שיש לזה על היכולות של ניו אורלינס להשיג תמורה כמה שיותר טובה, יכולות שהיו משתפרות אילו היו יותר קבוצות מועמדות. אני יודע שזה בניגוד לעמדה העקרונית שלי על סחר במיליונרים, אבל זו עדיין המציאות, ויש להפיק ממנה את המיטב.
אז מה כן הכי הפריע לי בכל הסיפור הזה?
שני דברים: העיתוי מחד, והצורה בה כל התהליך נעשה מאידך.
העיתוי היה כמעט הגרוע ביותר לעונה הנוכחית של ניו אורלינס. יותר מכך, העיתוי הרס את העונה לניו אורלינס. אני לא מבין מה דייוויס או סוכנו חשבו שיקרה? שניו אורלינס ירדו על ארבע ויתחננו ששניהם ימשיכו לד**ק אותם עד העצם? כולם ידעו שלקראת סוף העונה זה יקרה, ואני לא מבין מה היה לדייוויס להרוויח. היחידים שהיה להם מה להרוויח היו לברון והלייקרס, שאיכשהו לא לקחו בחשבון את הריקושטים שיהיו אם הפליקנס יסרבו לטרייד.
ובאשר לצורה מה זה נעשה? אם יש דרך יותר מטומטמת ממנה, אז אשמח להכיר אותה…
העונה התחילה באופוריה, המשיכה בפיקחון וסבל, הגיעה לכלל אופטימיות שמא… נקברה בשל דיוויס וסוכנו. מאוחר יותר היא הפכה לביצה מקושקשת בשל חוסר החלטיות של כל המעורבים, ולבסוף החליפה טבחים (דל דמפס נשלח להיאכל על ידי הכלבים וגריפין בא להאכיל כלבים אחרים…).
והתחושה: משחקי הכס(אות המוסיקליים) על חשבון האוהדים ותחושותיהם, והכול בגלל אל הממון הכסוף והנכסף.
אז נכון שהשם "אנטוני", שם רומי קדום, פירושו ע"פ המסורת "לא יסולא בפז" (priceless), ונכון שהשם "דייוויס" משמעותו "בן דויד" או "של דויד", ממש ממש כמשיח בכבודו ובעצמו. ועדיין, מבחינתי השם הזה פירושו כעת אכזבה, משמעותו כעת שקר וכזב, ומהותו כעת אבדן כל הרגשות ובעיקר: אבדן הגדוּלה והדגוּל.
ואז, משום מקום בא לציון גואל, או אם תרצו: לניו אורלינס הגיע ציון הגואל.
ולפתע, המחשבה על הצירוף של הגואל וה"גבה" עוררה שוב את הדימיון, גירתה מחדש את נחירי מחזה הפיות הבלתי יאומן, ובעיקר הרטיטה תקוות בלבבות אוהדי ניו אורלינס.
ואז, הקלחת גאתה. ראשית בשל השלכתו לכלבים של דמפס, אך הרבה יותר בשל הבאתו של הגריפין מגריפינדור במקומו.
והגאות הזו החלה ללבות מחדש את מדורת התקוות. הגריפין הודיע לאוהדים בקול תרועה רמה ש"עוד לא אבדה"… ורוב האוהדים רוממו בתגובה ציפייה אחת בודדה, כי אם נודה על האמת, די קשה למצוא בתוכך אמונה כאשר הפטיש היכה והלם שוב ושוב ושוב – היישר ברקה ובצדע – משך כל העונה.
ובצדק. כעת מתברר שגם בעת שהאוהדים רוממו ציפיונת בודדה, הרי במחשכים ובסתר נשא הגריפין ונתן (בעיקר נתן) על ההחלפה. במסתור אותם מחשכים, הצהיר בקול גדול 'בן דויד הלא יסולא בפז' (שידע על ה"נתן ונתן" של הגריפינדור) שרק בעיר המלאכים תבוא מבחינתו הישועה, ואנשי עיר המלאכים ששמעו זאת מיתנו הצעותיהם מיום ליום. וכך, עמוק בתהום המחשך, נפל הפור ונקבעה סופה של תקופה כפי ששמענו ביום ראשון…
ואנחנו, פתיים שכמונו, הרמנו ציפייה אחת. נכון, רק אחת, אבל עדיין הרמנו, ויודעים מה: זה, כן זה, זה שמשחקים בנו האוהדים, זה מה שמצליח להרגיז אותי יותר מהכול…
אז איני יודע כמה זמן ייקח עד שאצליח לגרד את משקעי המציאות ממכונת החלומות הניו אורלינסים שלי. אין לי מושג כמה אירועי שוויון נפש אעבור לפני שהמחויבות שלי לקבוצה תתפוס את מקומן של האדישות המתובלת בציניות. האמת, אני מקווה שמעט יחסית, כי אחרי הכול, מיהו ומהו אוהד, אם שוללים ממנו חלומות על גדולה?
נ.ב. ולא קשור:
ביום שלישי, השכם בבוקר, יתפרסם כאן באתר הפרק הראשון בסדרה החדשה שלי, "מסע בעקבות אוהדים שמה".
כולם מוזמנים לקרוא.
ד"ר רזי הופמן
16 יונ 2019 17:53:59תחושות של אוהד.
מולי אל תדאג, השנה בלי דייויס תזנבו ואולי תשתחלו לפליאוף, זה יהיה יותר ממה שנתן הגבה.
מנחם לס
16 יונ 2019 17:55:51מולי, הרגשתי היא בדיוק ההיפך משלך. לדעתי – אם אני אוהד ניו אורלינס – העיתוי הוא הכי טוב שיכול להיות. עכשיו הם יכולים לבחור בחירה 4, ולא סתם, אלא עם הידע המחלט מי יש להם, ומה הכי חסר להם.
אנטוני היה פגר מת בפליקנס. אם אני טאוהד הקבוצה, לי לא איכפת בכלל לאן הוא הולך, העיקר שהוא הלך, וקיבלתי עבורו תמורה נהדרת. הרבה יותר מעולה ממנו.
עידן
17 יונ 2019 10:20:52מסכים, גריפין גם שאב כל דבר שרק יכל מבלייקרס ורביל בחורה הרבה יותר שווה כשחושבים על זה
אהרון שדה
16 יונ 2019 18:02:28מולי תודה רבה נשמח להמשיך לקרוא.
תראה זה לא שאני לא מסכים איתך עקרונית אבל יש גם עוד צד וזה הצד של האוהדים .
פעם בשנים עברו שחקנים גדולים גילו נאמנות לקבוצות וקיבלו בדרך כלל את אותה הנאמנות (לא תמיד אני זוכר את אטלנטה 94 שהייתה אלופת המזרח בעונה הסדירה זורקת פתאום קיבנמט את דומיניק וולקינס) .
אבל בגדול לאוהדים הייתה מחבורות לקבוצה ולסמליה .
זה נכון לגבי עשרות כוכבי על כמו סטוקטון ,מלון ,יואיניג ,מגיק , לארי , מייקל ,רובינסון ,מילר ועוד רבים וטובים .
היום הסיפור הזה לצערי נגמר ואיני רואה דרך חוקית לשנות זאת
אבל ניתן לשנות זאת בדרך הנרטיב אם קהל האוהדים הרחב ישתף פעולה ויפסיק לספור אליפויות מזן מסוים ושל סוג שחקנים מסוים (כן אני מדבר על לברון ודוראנט ) ולעומת זאת יחשיבו אליפויות אחרות (כמו של נוביצקי ) וזה יהיה בתודעה החברתית אזי לא הטבעת תהיה החזות הכל אלא הנאמנות ובעיני סטוקטון ומלון שלא לקחו אליפות אבל לא ברחו (למעט בזקנתו של מלון שהיה כבר בעשור החמישי לחייו או קרוב לכך ) או יואינג מוערכים הרבה יותר מהאליפויות של לברון (לפחות במיאמי ) או דוראנט .
נתן
16 יונ 2019 20:55:25מוזס מלון, קארים, דרקסלר, בארקלי, אוסקר רוברטסון, ווילט, ועוד רבים עזבו את הקבוצות שלהם. חלק עברו בטרייד, חלק זכו באליפות.
ההבדל היחידי הוא שהכוח בידיים של השחקנים.
מהקבוצות לא מצפים להיות נאמנות, משחקנים כן, וזה לא הוגן לשחקנים.
לניו אורלינס היה מספיק זמן להתארגן על קבוצה אלופה בשביל דיוויס, לא עשו את זה.
avihai
16 יונ 2019 18:06:26אני קצת מתקשה להבין למה הפסיקו לקחת את גולדן סטייט בחשבון לגבי אליפות בשנה הבאה.
קרי, גרין, וקאזינס(שישתפר בקיץ) זה יותר ממספיק כדי לקחת מקום 2-5 במערב, תוסיפו לזה את קליי שיחזור לקראת תחילת הפלייאוף/סיבוב שני, ואת דוראנט שכנראה יחתום וייתכן ויחזור לקונפרנס פיינלס/ לגמר, וקיבלתם קבוצה עם סיכוי טוב מאוד לאליפות.
לוקח אותם לפני הלייקרס בכל יום בשבוע, גם בלי KD.
avihai
16 יונ 2019 18:09:17לגבי ניו אורלינס, פוטנציאל בשמיים, יש מצב לאליפות בעוד 4-5 שנים אם ישמרו על השלד שהם בונים + אולסטאר מסוים, לדעתי ניצחו את הטרייד הזה. לברון ודייויס לבד, במצבם כרגע, זה לא מספיק!
שיביאו כוכב שלישי ברמה (קליי לא רלוונטי בשבילים, אולי קמבה, קיירי או באטלר, קוואי יתרחק כמו מאש), ואז נדבר.
אהרון שדה
16 יונ 2019 18:17:31ראשית קאזינס לא בהכרח ישחק בקבוצה
שנית המאבק במערב רצחני עם קבוצות כמו ל.א אולי גם קליפרס פורטלנד ,דנבר יוסטון ,אוקלהומה יוטה דאלאס ,סקרמנטו וס.א קשה עד בלתי אפשרי לתת כזה פור לכולם ולצפות לפליאוף בטח אם (כנראה ) קאזינס יעזוב.
שלישית גם אם יהיה פליאוף קליי לא יגיע לשם בכושר משחק ודוראנט בוודאי לא יגיע בכלל זו לא מכונה שלוחצים .
לכן אין ציפייה ממנה בשנה הבאה
אך יחד עם זאת בטווח הארוך אני מסכים איתך הפציעות הללו יכולות לעשות להם רק טוב
הדבר היחידי שהיה חסר בקבוצה הוא אתגר ויש להם אותו לעונת 2021 בגדול.
ובגלל שיש אתגר ( ופציעה קשה) ישנו סיכוי סביר שדוראנט שהיה רגל וחצי בחוץ …אז הרגל נשארה בחוץ ועכשיו נשאר חצי שהוא גם בפנים ….
ואם דוראנט קליי קרי וגרין ימשיכו בטח לאחר החוזה הגמור של איגוודאלה ואולי של לוינגסטון (אשמח אם מישהו יגיד מתי נגמר לו החוזה) הרי שבעיני ג.ס עדיין בגיל הנכון .
לייקרס אלי פו פו פו פות
16 יונ 2019 20:09:43הפציעות יחזירו את הרעב
עידו גילרי
16 יונ 2019 18:24:45מצחיק. קאזינס לא יחזור וזה לא שהם יוכלו להביא מישהו במקום. דוראנט גם אם יחתום לא ישחק בכלל בשנה הבא. קליי סביר שיחזור אבל ייקח לו זמן לחזור לעצמו. את שאר הסגל לא יהיה להם איך באמת לחזק. פלייאוף – ייתכן . אליפות – בחלום.
רפיקי
17 יונ 2019 13:21:49לווריורס יש שתי מטרות בעונה הבאה.
לנפח סטט' לקרי.
ללמוד קצת צניעות.
רועי ויינברג
16 יונ 2019 18:31:39הפליקנס הרוויחו כאן בענק לעתיד – בסיס נהדר עכשיו ובחירות סיבוב ראשון בשנים שלברון יהיה הרבה אחרי השיא, ואולי אפילו בפנסיה. השנה הם לא יהיו טובים במיוחד, אבל כן כיפיים לצפייה עם לונזו וזאיון.
פינקי
16 יונ 2019 18:57:14מה?!
אם אני אוהד פליקנס אני קופץ משמחה.
אתם המרוויחים הגדולים של הטרייד הזה.
יש כאן בסיס לקבוצה סופר דומיננטית (בעוד שנתיים שלוש).
עם צעירי הלייקרס (בלי הכאוס של ל.א והצל של לברון), ציון, והבחירה הרביעית, הפוטנציאל בשמיים.
חייך, הפכתם בין לילה לרלוונטיים.
יוסי
16 יונ 2019 19:24:57מולי עוד 3 שנים יומן אליפות אמיתי, עכשיו אפשר לבנות בלי לחץ, בול ואינגרם אחלה כשרונות, בול ניצל במעבר הזה, הולך להיות גיסון קיד של הפליקנס.
לייקרס אלי פו פו פו פות
16 יונ 2019 20:09:10מעולה מולי
אסף
16 יונ 2019 20:09:33מולי תודה. מרגישים שנכתב מדמי לבו של אוהד נאמן.
האמת בהתחשב בסיטואציה שנוצרה ניו אורלינס הפיקו כמעט את המקסימום ליצירת שלד מבטיח לעתיד. גם ללונזו וגם לאינגרם יעשה טוב להתפתח לא תחת כנפי הלברון ולפרוץ קדימה השנה + זאיון והבחירה 4 + הולידיי שנשאר + רנדל והארט ויש לך פה בסיס טוב קדימה. רק צריך למצוא עוד איזה 3&D וקלעי אמין ויהיה טוב++
דדי
16 יונ 2019 20:24:21הבקשה לטרייד באמצע העונה אחרי שדייויס החליט שהוא לא ישאר בקבוצה בתום החוזה שלו, נתנה לפליקנס הזדמנות לקבל עליו יותר תמורה מאשר אם היו עושים את זה עכשיו.
נתן
16 יונ 2019 20:56:18והם החמיצו אותה בגלל יצר נקמה קטנוני.
אסף
16 יונ 2019 21:18:23אין ספק שאתה צודק דדי, בעיקר כי קוזמה היה גם בפנים ובכל זאת עדיף מה שקיבלו על שום דבר בקיץ הבא.
בסוף המנצחים הגדולים הטרייד הזה אלו מנהלי הלייקרס האמיתיים, דהיינו ריץ' פול את לברון שדי הכתיבו את נק' הפתיחה במשא ומתן , לייקרס או כלום ..
bobby
17 יונ 2019 14:31:16נכון. זה גם התחזק עוד יותר אחרי שהגרילו את הבחירה הראשונה בלוטרי. אף הנהלה לא היתה מוכנה לתת את כל העתיד שלה לקבוצה שכבר יש לה קלף של שחקן שיהיה אולי לברון הבא.
בדד ליין לעומת זאת, ההצדקה של השקנאים לדרוש מקבוצות מחיר גבוה הייתה חזקה יותר.
חבל בדיעבד – היו יכולים להיות היום אולי גם עם ציון, עם קוזמה ועם עוד בחירת סיבוב ראשון עתידית.
נתן
16 יונ 2019 20:58:19תבינו משהו, הכוח בידיים של השחקנים.
אם יש משהו ללמוד ממקרה דיוויס, זה לבנות ארגון אטרקטיבי סביב ציון, כדי שלא ירצה לעזוב, לא לנסות להקטין את דיוויס כשחקן, כי השחקן גדול מהמועדון, בטח ממועדון כמו הפליקנס.
דקסטר
16 יונ 2019 21:28:59הלו מולי תתעורר.
קודם כל עם דיוויס אני לא רואה שהשגתם משהו…
ומסתבר שאתם מספיק גרועים כדי לבחור 1 בדראפט ועוד את הבחירה הכי מרתקת מאז לברון!
קיבלתם שחקנים טובים שיתאימו יותר לפליקנס מאשר ללייקרס. הם יוכלו לגדול בשקט ועם השחקנים והמאמנים הנכונים סביבים ו 3 בחירות סיבוב ראשון כולל בחירה 4 הקרובה שבוודאי יהפכו אותה לשחקן לא רע.
בקיצור יש קבוצה לטופ 6 במערב..
.
עגל, פשוט עגל
16 יונ 2019 21:54:08מולי הרווחתם לא מעט. קיבלתם חבילה של שחקנים שיתפתחו לאט ובשקט בלי הלחץ להצליח כאן ועכשיו. קיבלתם את ציון שהוא שחקן מוכשר אבל מאוד בוסרי. יש לו המון לאן להתפתח והוא צריך זמן. הקבוצה תיבנה סביבו לאט עם הבחירות שיתווספו ותהפוך למפלצת. יותר טוב לציון שאנתוני דיוויס עזב.
מישהו שסבור שיש לפרק את הלייקרס אבל באופן אירוני
16 יונ 2019 21:59:05עכשיו תהפוך להיות עגל שסבור שיש לפרק את הלייקרס או שאתה פשוט צבוע עלוב?
עגל
16 יונ 2019 22:12:56תזכיר לי את זה אחרי שיעשו 73-9 ואשקול את זה
מישהו שסבור שיש לפרק את הלייקרס אבל באופן אירוני
16 יונ 2019 22:21:49"זה סופר טים שהורס את התחרות רק אם הם הכירו קודם במתנס!"
פתטי.
בכיין.
צבוע.
אוהד עיוור של לברון.
האווי לאסוף
16 יונ 2019 21:59:33אתה מדבר כמו אוהד אמיתי, מכאב אמיתי, אבל זה יעבור. זה תמיד עובר. שחקנים באים והולכים, כמו תספורת חדשה לאישה אהובה. בסוף, אתה תמיד נשאר עם אותה האישה.
.
תודה רבה מולי, מחכה לכתבות שלך
סכין בגב האומה
16 יונ 2019 22:03:57איך שאני רואה את זה, קשה להאשים את דיוייס. נ"א קבלה שחקן טופ 5 ובנתה סביבו קבוצות רעות שנה אחרי שנה. גם כשהביאו לו עוד סופרסטאר, זה היה במסגרת ניסוי מוזר של 2 סנטרים. לדעתי הסיבה העיקרית שמאחורי העזיבה היא התסכול שלו מאיך שהקבוצה התנהלה.
חוצמזה, עם העזיבה שלו קבלתם בסיס יפה להריץ קבוצה מסביב לזאיון.
אשך טמיר המקורי
16 יונ 2019 22:40:09אתם רק עכשיו מתחילים להמריא.
קיבלתי את ציון.
קיבלתם שחקנים צעירים שתפורים לשיטה של ג'נטרי.
יש לכם בחירות.
העתיד ורוד.
Gl
16 יונ 2019 22:53:31מולי ניצחתם בענק בטרייד הזה
דיויס לא מסוגל לסיים עונה בלי פציעות , אינגראם אם יבריא יהיה אחלה שחקן וגם לונזו עוד יהיה סביר פלוס בליגה אם תצליחו להוציא משהו טוב מהבחירה הרביעית ולהשאיר את רנדל העתיד ורוד
ואולי איזה צעיר במקום הולידיי
אורליוס
16 יונ 2019 23:02:27כיף לקרוא אותך, וקל להזדהות עם הקושי לשחרר כוכב על שכזה שהמועדון פשוט לא הצליח לתת לו מסגרת מספיק טובה (וניסו יש לציין), אבל אין ברירה, השנה האחרונה הוכיחה שזה הפתרון הטוב לשני הצדדים, בהצלחה לשחקן, ויאללה תחזור לאגור אופטימיות סביב הרוסטר שנבנה…
לא ברור לי
16 יונ 2019 23:15:34דבר ראשון, אתה בעד ששחקנים ישחקו היכן שהם רוצים.
מאידך, מפריע לך שדיוויס הצהיר איפה הוא רוצה לשחק.
האם גם אתה מזהה את הסתירה? 🙂
דבר שני, אמרו פה כבר פעם, איזה אינטרס יהיה לשחקנים טובים מאוד לשחק בכלמיני חורים בארה"ב?
שכל הטובים יתרכזו בשווקים הגדולים וכולם יפסידו מזה.
דבר שלישי, למה להוציא את בעלי קבוצות הספורט כרשעים נצלנים ואת השחקנים כעבדים מסכנים?
הם משקיעים הון מכספם כדי ליצור קבוצה מצליחה ואולי גם להרוויח משהו על הדרך (לא בושה).
אפשר לבקר גם את ההתנהלות של השחקנים הבכירים,
כשהם מחליטים לעשות שביתה איטלקית/סבוטאז'
לקבוצה, כשהם לא לויאלים למערכת שמשלמת להם שכר ודואגת לכל צרכיהם.
בקיצור, לא הכל שחור/לבן. בפועל הכסף הוא הכוח המניע
זה מה שמפעיל לרוב את השחקנים ואת בעלי הקבוצות.
בוא לא נהיה נאיביים.
מולי
17 יונ 2019 12:32:02ברור שמזהה, וגם כתבתי על כך 🙂
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
17 יונ 2019 01:07:47תודה רבה מולי,
.
מבין את סערת הרגשות, ע"ע קוואי. לדעתי לא ממש הייתה ברירה, התמורה בהחלט סבירה, ויש את ציון – המלך מת, יחי המלך החדש! יהיה לכם כיף.
שחר אלוני
17 יונ 2019 02:00:06תודה מולי על הטור,
הטרייד טוב לנ"א
אחרי שנה של סימני שאלה, יש עכשיו עונה עם ציון שישתלב בליגה באיזי, ולצידו רנדל, בול, אינגרם, הולידיי, הארט, בחירה 4 ועוד שחקנים משלימים. זה יופי של הרכב. בעוד 2-3 שנים עם ניהול נכון של גריפין, יש קבוצת צמרת, בהצלחה
שעיה
17 יונ 2019 05:06:17ניו אורלינס הרוויחה בגדול.
לונזו זה זהב ויחד עם ציון, רנדל ואינגראם תהייה כאן רביעיה שיכולה לרוץ יחד 12-13 שנים כמו כלום.
צריך לבנות סביבם. יש בדראפט הזה תותח שלשות? גם הבחירות של הלייקרס בעוד שנתיים יהיו גבוהות מאוד.
אשך טמיר המקורי
17 יונ 2019 11:55:31קייל גאי
סולי
17 יונ 2019 12:21:28לפחות הקארמה עבדה לטובתה של ניו אורלינס בדמות הזכייה בזאיון – לא מובן מאליו בכלל…
רפיקי
17 יונ 2019 13:15:59במשפט אחד,
הרווחתם,עדיף לזאיון בלי דייויס והאופי של הפח זבל
Berch
18 יונ 2019 01:40:26תענוג מולי
גם אני חושב שברוך שפטרנכם מעונשו של זה…
אחלה ריבילד תוכלו לעשות
🙂