מר נקודה למשחק (3) – סיכום קצר של סדרת הגמר / ינון יבור

טוב, חצי סדרה מאחורינו (לפחות, או כמעט – תלוי את מי שואלים), ונראה שטורונטו כאן להישאר, ולא בשביל לעשות קולות של שטיח. זה התחיל כבר בפוזשנים הראשונים, שהלכו לגאסול לפוסטאפים והשאר ניסו לחדור כמה שיותר, בלי להתפשר על השלשה. זו דוגמה לקבוצה מאומנת ומיומנת, שיודעת בדיוק מה היא רוצה ועושה כל מאמץ כדי להשיג את זה. אמנם ראינו נסיגה בחלק השני של הרבע השני, אבל את מבחן הבגרות המרגש צלחו הקנדים בתחילת הרבע השלישי הכה מושמץ. הם עלו אליו, שוב, עם מהלכי פוסט אפ וחדירות, פוגעים בדיוק בבטן הרכה של הגנת גולדן סטייט, בלי להתפשר על הפצצות מרחוק. זה היה ממש בית ספר לכדורסל, כאשר בשלב מסוים, כמו לפי תו"ל צבאי כלשהו, הארטילריה נכנסה למערכה בראשות קצין תותחנים ראשי גרין ואנשיו, ומשם, זה כבר היה קל בהרבה.

מה שמעניין, זה שטורונטו לא ניצחו את המשחק הזה בהגנה. כן, היו להם פוזשנים מצוינים עם עצירות, כולל היילייטס של חסימות, אבל היריב עדיין הצליח להגיע למנת הנקודות הקבועה שלו (בעיקר בגלל הענק ירוק-העיניים). הם ניצחו בהפגנת עוצמה התקפית, דיוק לא רגיל, ומשמעת טקטית מרשימה. מספיק היה שגרין או לאורי היו תופסים יום רע מחוץ לקשת, ו-109 הנקודות של ג"ס היו הופכות לרף גבוה מדי לעבור. לכן, הניצחון הזה מאוד מרשים, והוא נובע בעיקר מהתאמות נהדרות של נרס, וההבנה שעיקר הפגיעות והחולשה של הווריורס היא בהגנת הצבע.

האם זה ישתנה/יכול להשתנות? לדעתי כן, והרבה. הרפטורס לא יקלעו ככה במשחק הבא, אבל מצד שני, הם (כנראה) גם לא ירשו לעצמם לחטוף כל כך הרבה. לדעתי, יהיה משחק הגנתי יחסית שבסופו טורונטו יתקרבו כדי נגיעה מהתואר.

ועוד כמה קטנות:

  • האם מספר הקסם (109) מלמד שקליי היה פחות חסר בהתקפה, ויותר בהגנה?
  • שמתם לב לזריקה מרחוק של גאסול? כתבתי בעבר, שאם יש לו זמן בלתי מוגבל לכוון – הוא קלעי נהדר. אבל אם מכניקת הזריקה האיטית שלו גורמת לכך שיש באזור שלו איזה מגן שעושה חצי תנועה לכיוונו ומלחיץ אותו – זה כנראה ייגמר בהחטאה.
  • השופטים כנראה שמעו את התלונות שלי (ושל גולדן סטייט), וקוואי התחיל לקבל גם שריקות לעבירת תוקף.
  • האם קוואי לאונרד הוא שיאן העולם בזריקות עונשין שפוגעות בטבעת ואז נכנסות?!? אני לא זוכר עונשין חלק שלו בכלל. בטח לאמריקאים יש איזו סטטיסטיקה בנושא…

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. נחמד אבל העיקר חסר פה.
    מבחינה טקטית זה היה ניצחון של קבוצה עם לחץ עצום של סדרה מול הקבוצה הביתית שבהשוואה באה ללא לחץ בלי הכוכב שלה.
    טורונטו ידעו בעצם שקורי ירצה לנצח את המשחק הלבד והם גם נתנו לו בחלק מהזמן לעשות את זה כי ידעו שהוא לא מספיק טוב כדי לעשות את זה וגם לשתף את החברים שלו.
    ופה הקרדיט למאמן שלהם גם אם זה היה בטעות.
    :
    כפי שרשמתי במעורב של מנחם
    המשחק הכי גדול בקריירה של סטפן קורי הוא בעצם הפסד כאשר זמן הגארבג' התחיל עוד מהרבע השלישי.

  2. תודה ינון.
    לא הורגש שקליי חסר כי קרי היה ביום חד פעמי קשה להאמין שקרי יקלע עוד הפעם 40 נקודות או יותר הסדרה (הלוואי).
    ההגנה הנוראית הייתה לדעתי קודם כל בוגי. לא יודע אם זו הפציעה האופי המעמד… הוא פשוט נתן לראפס להגיע לטבעת פעם אחר פעם. לדעתי בוגוט צריך לפתוח ובוגי להיות השחקן היוצר כאשר השאריות עולות לשחק ( אולי ביחד עם קליי אם הוא באמת ישחק)

  3. אני לא חושב שיש בכלל שאלה. חשיבותו של קליי להגנה של גולדן סטייט מכרעת.
    כאשר הוא שומר על קאוויי, הוא לא רק עושה עבודה נהדרת במשימה זו, הוא גם "משחרר" את גרין/איגודאלה מאותה משימה. ואז הצמד הדינמי הזה יכול לזרוע הרס כמו שהוא אוהב, ומצטיין.
    הריצה של גולדן סטייט במשחק 2?
    אלו לא רק השלשות. אלו גם איבודי הכדור שגרין ואיגודאלה גרמו לטורונטו, שאפשרו את החלק של ה-"0" במשוואה.
    .
    תודה, ינון. סדרת ה-"נקודה למשחק" מוסיפה המון לחוויית הפיינלס.

  4. תודה ינון , סדרת הכתבות שלך פשוט מעולה
    למרות שיש יותר מנק' אחת בכל פוסט.
    בלי קליי כל שיטת המשחק של גולדן סטייט לא יעילה, כשיש שני קלעים ברמה הכי גבוהה שרצים , להגנה הרבה יותר קשה

  5. הראפטורס קבוצה מצויינת עם הגנה טובה מאוד. הם היו חייבים לנצח את המשחק הזה, בטח עם הסגל שהיה לווריורס.
    השמיכה של הווריורס ממש קצרה במקרה הזה, בטח שאין אף אחד חוץ מקארי שיכול להיות אמין כספק נקודות. במצב כזה (תומפסון ודוראנט פצועים) הראפטורס הם הפייבוריטים

  6. תודה על הפוסט המדויק. נהניתי לקרוא. טורונטו מאומנת ממש טוב והזלזול שמפגינים כלפיה עובד לטובתה. כמו כן דוראנט פצוע יותר רציני ממה שטיב קר מספר ואני תוהה אם הוא מתעסק בקטנות ועושה הצגה לתקשורת כשהוא מקווה שישחק משחק הבא כל פעם.

  7. תודה ינון. כשדוראנט נפצע ועכשיו כשקליי לא שיחק ג״ס הוכיחה שהיא קבוצה מאומנת להפליא, וכל אלה שטוענים שסטיב קר סתם דואג לרוטציות (סדרן עבודה) טועים בגדול. כן שמעון וברוך, מדובר עליכם. . .
    אבל, כמה שג״ס שיחקה נכון ויפה גם בהגנה וגם בהתקפה, יש להם פחות כלים ממה שהם רגילים, כוח האש של קליי חסר בהתקפה והשמיכה מתקצרת גם בהגנה. אין מה לעשות, קשה כשיש כאלה חוסרים (דז׳ה וו לפיינל של לברון ובלאט רק הפוך). אגב החיסרון של לוני מאוד משמעותי בהגנה על גאסול ואיבקה מתחת לסל. האמת שגם דוראנט היה עוזר כאן.
    הקיצער, גו ראפטורס

  8. תודה ינון אני מסכים זאת כך .
    זה היה משחק חובה לנצח לטורונטו והיא עשתה זאת.
    משחק הבא חובה ללוחמים ולדעתי הם יעמדו בכך .
    ואז תהיה לנו מיני סדרה של הטוב מ 3 ועם ביתיות של טורונטו .
    אם כולם יהיו בכשירות סבירה ( לא כולל דוראנט שבעיני רק יקלקלז) הלוחמים יקחו את התואר גם העונה .

  9. תודה ינון.
    .
    אם קליי חוזר ובכושר סביר זה תלוי בלוחמים, אם לא, טורונטו תיקח אליפות היסטורית ומשמחת אבל עם כוכבית.

  10. אני לא אוהב את האמירה שהמשחק הזה היה של טורונטו להפסיד. יש כאן קבוצה גאה שמשחקת בבית שלה ויודעת את העבודה. הרפטורס היו חייבים את ה-A גיים שלהם כדי לצלוח את המשוכה הזו. זה בכלל לא מובן מאליו הניצחון הזה. מראה ומוכיח על בגרות ורצינות.
    בנוסף, בשנים האחרונות היינו רגילים לכך שטורונטו היא קבוצה רכה מאוד שמתפרקת במשחקי חוץ. אז בפלייאוף הזה יש לה ניצחון חוץ אחד לפחות בכל סידרה, כשהאחרון (וגם השניים הקודמים, למען האמת) מאותת שהיא לא מפחדת, ובעיקר מפוקסת ולא נותנת לקהל או למגרש החוץ להשפיע עליה. אותי זה מאוד מרשים.

  11. האופי של טורונטו זה האופי של קוואי,
    אם יש סיכוי הם יקחו את הסדרה
    כרגע הם פייבוריטים והם גם מאמינים בעצמם
    יהיה לגולדן מאד קשה לקחת, אלא אם דוראנט חוזר בכושר טוב (להערכתי זה בסבירות נמוכה)

  12. תודה רבה.
    לא רק מהעונשין, מאז הקליעה המפורסמת של קוואי נגד פילי שמתי לב שהרבה סלי חצי מרחק שלו גם קופצים ונכנסים.
    סגנון זריקה כנראה.

  13. תודה ינון.
    איזו סידרה מוזרה. כל משחק סיפור חדש ושונה לחלוטין. כל כך קשה לנבא מה יקרה הלילה. ואז במשחק 5? האם דוראנט ישחק? הכל נראה מסתורי וכאילו ניקבע ממש לפני המשחק

כתיבת תגובה

סגירת תפריט