אירועי דיומא – 05.06.2019

טניס / אלכס דוקורסקי

רולאן גארוס – רבעי הגמר

לפני שניגש לסקור בקצרה את משחקי היום, מספר מילים על התרחשויות אתמול, ביום הראשון של רבעי הגמר בבירת צרפת. התחזית לא בישרה טובות עבור מארגני הטורניר והשחקנים ונדמה שעלולים יהיו להיות עיכובים לא מעטים עקב הגשמים שצפויים היו לרדת בפאריז. בפועל, הגשם שירד הפסיק את המשחקים לשעה ולעת ערב התגלתה תמונת העולים לחצי הגמר. רוג'ר פדרר ובן ארצו סטניסלאס וואוורינקה שיחקו טניס ברמה גבוהה מאוד. ראוי לציון כושרו הגופני של סטן, שסייע לו להתאושש ממשחק בן חמש שעות יומיים קודם מול ציציפאס. עם זאת, פדרר היה עדיף, בייחוד בנקודות המכריעות בשוברי השוויון ומשחודש המשחק, הצליח לשבור את יריבו ולנצח בארבע מערכות.
כמעט בו זמנית עם פדרר, נקבע כי יריבו בחצי הגמר יהיה רפאל נדאל, שגבר בשלוש מערכות על נישיקורי, שניכר כי האחרון התקשה להתאושש ממשחקו הארוך, שנמשך יומיים, בשמינית הגמר מול בנואה פר הצרפתי. משמעות הדבר היא חידוש אחת היריבויות הגדולות ביותר בתולדות הספורט, שפרק חדש בה ייכתב ביום שישי.
מקרב הנשים ראינו את ג'והנה קונטה הבריטית ואת הצ'כית בת ה-19, מארקטה וונדרושובה, שהבטיחו את מקומן בחצי הגמר (לראשונה עבור שתיהן בטורניר זה), לאחר שגברו על סלואון סטיבנס ופטרה מארטיץ', בהתאמה.
גם היום מזג האוויר צפוי להיות גשום, אולי אף יותר מאתמול, מה שעלול להשפיע על שטף המשחקים. שידורים ישירים בשני ערוצי היורוספורט החל מהשעה 15.

גברים

17:00 (שעה משוערת): נובאק דג'וקוביץ'-אלכסנדר זברב – המדורג מס' 1 בעולם נראה מעולה בטורניר ולא איבד מערכה עד עתה. היום הוא ייתקל לבטח ביריב הקשה ביותר עבורו בטורניר הנ"ל, בדמותו של המדורג מס' 5 בעולם, אלכסנדר זברב מגרמניה. לעומת הסרבי, שני משחקיו של יליד המבורג, בן להורים רוסים, הגיעו למערכה חמישית ומכרעת. הגרמני בן ה-22 שיחק בצורה לא יציבה, יחסית, לאורך העונה, אך ערב הרולאן גארוס זכה בתוארו הראשון העונה, בז'נבה שבשוויץ, על משטח החימר ורבע הגמר שלו השנה הוא הישגו הטוב ביותר בפאריז.
המאזן הפנימי בין השחקנים, שעומד על שני נצחונות לכל אחד מהם, ייתכן ויעיד על כך שזברב אינו השחקן הנוח ביותר עבור נובאק. כך או אחרת, האחרון, שמחזיק בשלושת תארי המייג'ורס האחרונים, פייבוריט לניצחון.
17:00 (שעה משוערת): דומיניק תים-קארן חצ'אנוב – שני השחקנים משחקים מעולה בטורניר ובסיבוב הקודם התגברו על שני יריבים חזקים. האוסטרי, המדורג רביעי בעולם, שהגיע עד לגמר הרולאן גארוס לפני שנה, גבר בשלוש מערכות על גאל מונפיס הצרפתי, כשהאחרון הגיע בכושר טוב לטורניר הביתי שלו. הרוסי בן ה-23, שמדורג במקום ה-11 בעולם, הדיח בארבע מערכות את חואן מרטין דל פוטרו, מי שהגיע פעמיים לחצי הגמר בפאריז (וזכה באליפות ארה"ב לפני כעשור).
הנתון הבא אינו משמעותי כל כך, אך אציין כי שני השחקנים נפגשו ביניהם פעם אחת בלבד (על משטח קשה, באולם) והרוסי, ממוצא ארמני, ניצח במשחק.

נשים

15:00: סימונה האלפ-אמנדה אניסימובה – הרומניה, שמגנה על תוארה מפאריז מהשנה שעברה, תתמודד מול אחת השחקניות המבטיחות ביותר בסבב, אמנדה אניסימובה בת ה-17 מארה"ב (ערן שור בהחלט קלע במדויק, כשציין אותה כאחת השחקניות המועמדות להגיע רחוק בטורניר). האלפ נינה שחקנית עתירת ניסיון, שנעה היטב על החימר ומשחקת טניס חכם מאוד ויהיה מאוד מעניין לראות אותה מול האמריקאית, בת להורים שהיגרו מרוסיה, בעלת החבטות החזקות.
15:00: אשלי בארטי-מדיסון קיז – אחד משני המשחקים בין שתי הטניסאיות המצוינות הללו נערך לפני שנתיים, בסיבוב הראשון של הרולאן גארוס והאמריקאית, שבאותה העונה הגיעה לגמר אליפות ארה"ב הפתוחה, ניצחה בשתי מערכות. האוסטרלית, ממוצא ילידי, השתפרה משמעותית מאז, וכיום נמצאת בעשיריה הראשונה בעולם (במקום השמיני). בארטי, שמשחקת מצוין ליד הרשת (בהיותה גם שחקנית זוגות מעולה), מעולם לא הגיעה לחצי גמר מייג'ור ומחר תנסה להגיע להישג השיא שלה בטורנירי הגראנד סלאם. יריבתה, שמדורגת לא הרחק ממנה, במקום ה-14, צפויה להוות מכשול לא פשוט כלל וכלל.

 

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. כל כך חבל שפדרר צריך לפגוש את נדאל כבר ברבע הגמר!
    אמנדה אניסימובה – למרות שמה הסלאבית, היא אמריקאית ילידת ניו ג'רסי, והיא שחקנית עתיד גדולה מאד!
    רק בת 17, אבל היתה אלופת העולם ב-JUNIORS. לא מכירים אותה כל כך רק בגלל גילה הצעיר. אבל…היריבה הבאה היא האלפ…

    וורוניקה? כל הכבוד לו על הקרב שנתן לפדרר אחרי ה-5.5 שעות שלשום.

    בפרנץ' אופן מתקיים הפעם טורניר נהדר!

  2. נדמה לי שפדרר ונדאל ייפגשו בחצי גמר ואחד מהם יפגוש את ג'וקוביץ' (אני מקווה) בגמר. אמורים להיות חצאי גמרים וגמר פגז.
    אלכס, תודה על כל הסקירות.
    פדרר ממשיך להדהים את הפיזיולוגיה. אולי למנחם יש הסבר לקריירה כל כך ארוכה ברמות הגבוהות ביותר.
    לעניות דעתי הוא כל כך "מבין את המשחק" שהוא צריך פחות לרוץ ופחות להשקיע אנרגיה מנדאל לדוגמא.

    1. הוא כנראה גם שומר על חיים נקיים, חי עם אותה אשה כבר שנים, הולך לישון מוקדם, ומתאמן כל יום על כושר וטניס. כמובן שהוא מכיר את המשחק טוב לפחות כמו כל אחד אחר ויודע לצפות לאן הכדור יוחזר, כבר כשהוא חובסט

    1. הסיכויים של נדאל על החימר, בייחוד ברולאן גארוס, שם הוא מרגיש בבית, טובים יותר מפדרר והוא הפייבוריט לניצחון.
      עם זאת, פדרר משחק מצוין בטורניר וברבע הגמר ניצח את ואוורינקה, שהוא שחקן חימר מעולה (אך משחק בסגנון שונה מאוד מנדאל והגיע גם עייף לאחר המשחק הארוך מול ציציפאס).
      נדאל מוביל על פדרר 23-15 במאזן הפנימי ביניהם, אבל פדרר ניצח בחמשת האחרונים (אולם אף לא אחד מהחמישה על החימר).

      חושב שצפוי משחק קשה מאוד לשני הטניסאים. נדאל פייבוריט אבל אשקר אם אומר שלא אשמח לניצחון של פדרר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט