אירועי דיומא – 04.06.2019

טניס / אלכס דוקורסקי

רולאן גארוס – רבע גמר גברים (שידורים ישירים ביורוספורט משעה 15)

15:00: רוג'ר פדרר-סטניסלאס וואוורינקה – דרבי שוייצרי מבטיח שיערך בפעם ה-26 בין השחקנים. שני השחקנים הציגו טניס מעולה בארבעת משחקיהם עד כה בטורניר. וואוורינקה, אלוף הטורניר ב-2015, נאלץ לשחק מול יריבים קשים מאלה של בן ארצו, שטרם איבד מערכה בטורניר, ולשיאו הגיע בסיבוב הקודם, כשגבר בחמש מערכות, במשחק שנמשך למעלה מחמש שעות, על סטפנוס ציציפאס המצוין. אחת הסוגיות המשמעותיות לפני המשחק היא מידת התאוששותו של וואוורינקה מהמרתון שלו בסיבוב הקודם.
שני היריבים נפגשו ביניהם 25 פעמים וואוורינקה ניצח רק בשלוש מתוכן. עם זאת, כל שלושת נצחונותיו הגיעו על החימר ולפני 4 שנים, כאשר זכה ברולאן גארוס, הוא ניצח ברבע הגמר את פדרר.
ייתכן שמזג האוויר הגשום בפאריז יגרום להפסקות מאולצות במשחק, מה שאולי גם עשוי להיות יתרון קל לסטן, כיוון שהדבר עלול לפגוע בשטף המשחק של פדרר.
18:00 (שעה משוערת): רפאל נדאל-קיי נישיקורי – הספרדי, אלוף הטורניר 11 פעמים, נראה חד בפאריז בינתיים והוא כמובן פייבוריט לניצחון מול היפני המצוין. נישיקורי נאלץ לעבוד מאוד קשה בסיבוב הקודם מול בנואה פר הצרפתי, במשחק שהתפרש על יומיים בגלל החשכה, מה שגם עלול להשפיע על מצבו הפיזי. היפני גבר על הצרפתי בחמש מערכות, כשבמערכה המכרעת הוא חזר מפיגור של 3-5. נישיקורי, המדורג שביעי בעולם, הוא שחקן עולה שלא ייוותר על שום כדור במגרש, אך קשה מאוד להאמין שיצליח להתמודד בצורה שווה מול נדאל, שניצח את היפני בעשרה מתוך 12 המפגשים ביניהם (ואת כל הארבעה על החימר).

נשים

15:00: סלואון סטיבנס-יוהאנה קונטה – האמריקאית הגיעה לגמר הרולאן גארוס לפני שנה ונראית טוב מאוד גם בטורניר הנוכחי. עבור קונטה הבריטית, רבע הגמר הוא הישגה הטוב ביותר בפאריז. נוסף על כך, שתי הטניסאיות שיחקו ביניהן פעמיים העונה (כולל אחד על החימר) וקונטה, המחבט מס' 1 של הממלכה, ניצחה בשני המשחקים.
18:00 (שעה משוערת): פטרה מארטיץ' (קרואטיה)-מארקטה וונדרושובה (צ'כיה) – עבור שתי השחקניות זהו הישג השיא ברולאן גארוס. שתי הטניסאיות הספיקו כבר לשחקן ביניהן 4 פעמים והקרואטית בת ה-28 גברה בכולן על יריבתה הצ'כית, שתחגוג 20 בסוף החודש. עם זאת, כדאי להתייחס בזהירות לנתון הנ"ל, כיוון שוונדרושובה נמצאת במגמת התקדמות משמעותית ועושה רושם שנראה משחק פתוח למדי.

 

לפוסט הזה יש 7 תגובות

    1. קשה מאוד להעריך. מעריך שלמשחק הארוך של וואוורינקה שלשום תהיה השפעה כלשהי על ההתמודדות היום.
      ייתכן שהמאמץ הגדול שסטן השקיע מול ציציפאס יגבה ממנו איזשהו מחיר פיזי ממנו. לעומת זאת, וואוורינקה יגיע מעודד מאוד מבחינה מוראלית לאחר ניצחון על שחקן מעולה ומבטיח. העובדה שזה קרה במשחק צמוד תועיל גם לבטחונו.
      כמובן שטווח האפשרויות כאן הוא רחב מאוד ובאמת קשה להעריך את ההתפתחויות היום.

  1. תודה, טורניר תמיד מעניין, דגוקוביץ חם על הגביע יותר מתמיד…נדאל מן הסתם פייבוריט אבל זו תהייה מלחמת עולם

    1. נובאק אכן נראה מצוין בינתיים והוא לא איבד מערכה. יהיה מעניין לראות אותו מחר מול אלכסנדר זברב.

  2. תודה רבה על דיומא (טניס) זה.
    הטורניר בשעות מעולות ומומלץ לצפות !
    זהו הטורניר המועדף עליי בגלל שאיטיות המגרש מכתיבה פחות אייסים ויותר טניס. נקודות לא מהעולם הזה. ולכן 11 הזכיות של נדאל זה לא נתפס.
    וורינקה בוודאות יהיה עייף מהמפגש עם ציציפס, וגם עדיין הוא לא נראה לי ברמה של אלוף רולאן גארוס.

  3. אורי, תודה רבה. מסכים לגבי החשיבות הפחותה של מכת הפתיחה והתמקדות בנקודות ארוכות יותר.
    המשחקים היום הופסקו לפני שעה קלה בגלל גשם ויחודשו מחר (אם כי התחזית לרביעי גם לא הכי מבטיחה).
    תהיתי גם בקשר להתאוששותו של נדאל משמינית הגמר האפי מול ציציפאס. נראה כי הוא התאושש ויעידו על כך משחקו הצמוד ורמתו הטובה מול פדרר. המשחק נפסק כשפדרר מוביל 2-1 במערכות מאוד צמודות (7-6, 4-6, 7-6) ובמערכה הרביעית התוצאה היא שלוש לכל.
    נדאל מוביל בשתי מערכות והשיג שבירה בשלישית בדרך לנצחון על נישיקורי ומקום בחצי הגמר.

    בטורניר הנשים הסתיים משחקן של יוהאנה קונטה מול סלואון סטיבנס בניצחון של הבריטית, שעלתה לראשונה בקריירה לחצי גמר הרולאן גארוס.

  4. טעיתי לגבי מועד התחדשותם של שני רבעי הגמר שהופסקו עקב הגשם. שני המשחקים חודשו הערב והסתיימו בנצחונם של רוג'ר פדרר בארבע מערכות על וואוורינקה ושל נדאל, בשלוש מערכות, על נישיקורי.
    14 שנה בדיוק לאחר שהתמודדו לראשונה ביניהם בטורניר מייג'ור, שני השחקנים הגדולים הללו ייפגשו ביניהם לחצי גמר קלאסי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט