פורמולה 1 – על המירוץ שהיה במונאקו / אורן פראג'

(אורן פראג', הייטקיסט בן 45, ואחד שחי ונושם פורמולה 1 מגיל אפס, יכסה מעתה את הענף בהופס)

במירוץ של מונאקו השנה ראינו מירוץ אסטרטגי לכל אורך הגריד, שהתאפיין בחבורת הובלה שהתייצבה לאחר הזינוק ושמרה על סטאטוס קוו לאורך כל המירוץ. חוץ מלהגיש האשמות על מונופול לא יכולנו לעשות הרבה, אבל עדיין היתה ההתרגשות מהמסלול הצר שמנסה להכיל את המכוניות הרחבות בבלימה מ 270 קמש ל90 ביציאה מהמנהרה. בגלל קשיים בניהול הצמיגים קיבלנו מירוץ שמרני במיוחד, כשהפוטנציאל היחידי לקצת בלאגן תחרותי שהיה בדמותו של צ׳ארלס לקלרק (שאף הצהיר לפני המירוץ שהוא יקח סיכונים) נעלם לאחר סיכון אחד יותר מדי ופרישה בשלב מוקדם מאוד של המירוץ.

לפני הזינוק נערך טריביוט מרגש לניקי לאודה בהשתתפות כל הקבוצות וכל הנהגים. אין מה לומר – הכובע האדום העלה דמעות בגרונם של כל משתתפי ואוהדי הספורט הזה, בכל העולם. כבר נכתב כאן על ניקי פוסט מרגש, אבל תמיד יהיה מה להוסיף ולומר על האיש המיוחד הזה. לאחר שאיבדנו את צ׳ארלי וויטינג בתחילת העונה, ולמרות שניקי כבר נאבק תקופה לא קצרה, זו עדיין מכה קשה לכולם ובמיוחד לקבוצת מרצדס שניקי היה פעיל ומשמעותי מאוד בה עד ממש לקראת הסוף.

ניקי בליבנו ובראשנו

 

הצמיגים שפירלי בחרה עבור המסלול השנה הם רכים, בינוניים וקשים, כאשר התרכובות ההרפתקניות יותר נשארו במחסנים. סימן לא טוב למי מאיתנו שמצפה לראות תחרות בכל מחיר, מה שאכן התגשם בצורת מירוץ שמירה על צמיגים על ידי הקבוצות המובילות. אם התרכובות היו גבוליות יותר היה נוצר מצב שמאלץ את הקבוצות להחליף צמיגים, אך במצב הקיים הם יכלו להמשיך לנהוג למרות אובדן של שלוש-חמש שניות להקפה.

לואיס נתן זינוק מדהים שלא השאיר מקום לעקיפות. מירוץ של 113 מטרים לפניה הראשונה, והיא היתה שלו ללא ספק. מקס ממש היה קרוב לעקיפה על ואלטרי, אבל הגנה נחושה וכניסה מחויבת שלו לפניה השאירה את מקס במקום השלישי למרות זינוק מעולה ואמיץ.

מיד לאחר הזינוק נרשם פער של שלוש שניות להקפה בין חבורת ההובלה לבין חבורת האמצע, שאותה הוביל דניאל ריקרדו, מה שהצביע על הנחיה ברורה של קבוצת רנו לדניאל לנהל את הקצב שלו לאט, לשמור על צמיגים והמנוע. בלי קשר לכך שזה מנע מאבקים ואקשן בחבורת האמצע, מבחינתי כשהנחיה כזאת מגיעה בתחילת המירוץ, אני לא חושב שיש חטא גדול מזה, ושוב כולי תקווה שסיריל אביטבול שמנהל את הפארסה הזאת שנקראת רנו יעזוב את הקבוצה כמה שיותר מהר.

בהקפה השמינית צ׳ארלס לקלרק מבצע עקיפה מדהימה על רומן גרוז׳יין בתוך פניית ראסקאס תוך נטילת סיכון אדירה. זה כנראה מוביל לבטחון קצת מוגזם, כי בהקפה הבאה באותו מקום על הרנו של ניקו הולקנברג זה לא עובד. הוא פוגע בגדר ומסתובב במקום, ונשאר עם תקר באחורי הימני. מה שבאמת סיים את המירוץ שלו היה לחץ שלו שגרם לו להאיץ מדי בהקפת הכניסה לפיטס. כתוצאה מכך החלק האחורי של רצפת המכונית ממש נגרס על ידי הצמיג הקרוע.

מכונית הבטיחות יוצאת, ומרצדס מנסה גם כאן לבצע דאבל סטאק של לואיס וואלטרי, כמו בספרד. התרגיל מצליח, אבל במקרה הזה חושף אותם לעקיפה של רד בול שאכן משחררת את מקס מוקדם מדי ומקס משלם על כך בחמש שניות. לזכותם של אנשי הצוות של רד בול צריך לומר שהפיטס במונקו הוא הצפוף מכל המסלולים בסבב, ובאמת קשה לראות את המסלול הנקי דרך כל המכונאים של שאר הקבוצות.

בהקפה 18 לקלרק מעביר מסר לקבוצה, האם שווה לטרוח ולהמשיך את המירוץ. הנזק לרצפת המכונית פגע באופן מהותי בכח ההצמדה שלו ועם הנחיתות המובנית של פרארי הוא הבין שהוא בדרך להפוך למחלף נע כשהוא איטי בכשתי שניות להקפה. פרארי הבינו את המסר ואם יש משהו שהם כבר מתורגלים בו היטב זה ניהול הימנעות ממבוכה, ובסוף ההקפה הוא כבר לא במירוץ.

לקלרק בדרך החוצה

 

איכשהו ובאופן לא טבעי, בשלב הזה קרלוס סיינץ – מקלארן, היה הראשון מבין קבוצות אמצע הגריד כשהוא ממוקם מיד אחרי הרד בול של גאסלי במקום 6.

פרארי בשלב הזה ידעו שמקס צפוי לקבל עונש על השחרור המסוכן בפיטס, ולכן לא מיהרו לתקוף אותו על המסלול. סבסטיאן על צמיגים קשים ויכול להגיע איתם עד הסוף, הבחירה החכמה תהיה לשמור על המצב. מה שהפך את חבורת המובילים לרכבת שמובלת על ידי לואיס שהיה על התרכובת הבינונית ולכן היה חייב לנהל אותם לשמור על קצב איטי יחסית מכולם.

בהקפה ה 33 ראינו מירוץ מעניין לביצוע אנדר קאט בעצירה של דניל קוויאט מטורו רוסו על קרלוס סיינץ. קרלוס קיבל הוראה מהקבוצה לתת הכל בהקפה הזאת כדי לחסום את העקיפה, ומצליח בדיוק של מאית שנייה לבלום את דניל. מדהים.

בהקפה 49 התחלנו לשמוע את המושג ״להרים ולגלוש – lift and coast״ לכיוון של מקס על מנת לקרר את הבלמים, מה שאמר שקרב ההובלה הפך להיות אסטרטגי עוד יותר ממה שהיה. מבחינת לואיס זה היה אישור סופי למה שכבר היה ברור – אפשר לנשום ולא יהיו התקפות מצדו של מקס.

למרות זאת לואיס התחנן בהקפה ה 50 לעצור לצמיגים – השמאלי קדמי מת לחלוטין. הקבוצה שזכרה את מונאקו לפני שלוש שנים שבו הקשיבו לו, עצרו והפסידו את הנצחון לניקו רוזברג (וחטפו מלואיס…), הפעם לא הסכימה לעצירה ופשוט אילצה אותו להסתדר על המסלול. עצירה כשחבורת ההובלה כל כך צמודה אומרת אבדן מקומות משמעותי כנראה עד למקום החמישי. מכיוון שאין יותר מדי אפשרויות עקיפה גם עליו, עדיף שיסבול עד סוף המירוץ אבל יקח את הניצחון.

לואיס בשלב מסוים כבר כתב בקשר בלאדות על הצמיגים, אבל המהנדס שלו לא נכנע והסביר לו בצורה חד משמעית – אין מצב שעוקפים אותך פה. אל תאבד עשתונות, קח אויר והנצחון שלך.

האסטרטגיה הזאת עבדה לדניאל ריקארדו בשנה שעברה עם פער של חמש שניות להקפה, אבל עבור דניאל ההבנה של ניצחון הספיקה כדי לסחוב. ללואיס היה קשה לקבל את ההנחיה הזאת בגלל קונפליקט של נהג מרוצים שבגללו הוא אלוף חמש פעמים – זה לא מספיק. אני יכול להיות הרבה יותר מהיר, ואם אני לא אהיה, משהו רע יקרה.

לקראת הסוף קיבלנו קצת מהמירוץ שבאנו לראות. בהקפה 69 מקס קיבל הוראה מהקבוצה לעבור למצב 7, כלומר ברד-בולית מדוברת לעבור למצב התקפה. אפשר לדמיין שכשלואיס עודכן על כך לא היו צהלות שמחה בקוקפיט. מקס דחף ולקח איתו קדימה בקצב את כל קבוצת ההובלה. הוא התיישב על הכנף האחורית של לואיס ואתגר אותו בכל פנייה אפשרית. מכיוון שמקס היה צפוי לשלם חמש שניות נוספות על זמן המירוץ שלו, סבסטיאן וואלטרי היו חייבים לדחוף את הקצב שלהם כדי לקבל את המיקום השני והשלישי על הפודיום.

הצמיגים האחוריים של לואיס דווקא היו במצב טוב, וזה מה שהציל אותו. ביציאה מהפניות היתה לו מספיק אחיזה כדי להאיץ מהר ולהשאיר את מקס מאחוריו. בהקפה ה 77 מקס מסמן וי על נסיון עקיפה לא באמת אמיתי, ולמזלם שלו ושל לואיס לא הורס לשניהם את המירוץ, אבל זה היה קרוב ומטופש. מי שבאמת מנסה לעקוף ביציאה מהמנהרה מחזיק את ההגה ישר בבלימה בירידה ורק לפני הפניה מכוון את האף לכיוון הגדר. יכול להיות שהוא פשוט איבד שליטה או נעל צמיגים? לא ברור.

מקס ולואיס מתחככים

 

המירוץ הסתיים בנצחון הצפוי של לואיס, סבסטיאן שני וואלטרי שלישי. מקס יורד למקום הרביעי לאחר הקנס של חמש השניות. בהמשך הגריד צריך לציין את קרלוס סיינץ שמצליח לשים את מקלארן במקום השישי, מה שאמור לתת זריקת עידוד לקבוצה לקראת המירוץ הבא.

אחרי המירוץ אמר טוטו וולף, מנהל הקבוצה המבריק של מרצדס, שיכולת הנהיגה של לואיס הצילה אותם. בין השורות זאת הודאה שהקבוצה טעתה כשבחרה את צמיגי המדיום לאחר העצירה. לואיס מצידו מסמן את הפעם ה 17 בה הוא מוביל מירוץ מההתחלה עד לסופו, פעמיים פחות מאיירטון סנה. הוא מוביל כעת את אליפות הנהגים ב 17 נקודות, כאשר הוא סיים את כל המרוצים העונה במקום הראשון או השני. אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, האליפות השישית שלו בדרך.

בפרארי מאוד מרוצים מהמקום השני של סבסטיאן, מבחינתם המירוץ היה אמור להסתיים במיקום יותר נמוך. אבל הטעות של מקס וניהול המירוץ השמרני של ואלטרי, הגישו להם את המיקום השני. המפסיד הגדול של המירוץ מבחינתי היה צ׳ארלס לקלרק. מלכתחילה הוא שילם בזינוק על טעות של פרארי, ובתור הנהג היחיד על הגריד שלא נענה לשיקולי אסטרטגיה, הוא נטל סיכונים והראה שהוא אכן הגיע כדי להתחרות. לצערי הוא היה נמהר מדי, בנסיון העקיפה ואחר כך בנהיגה מהירה מדי אל הפיטס שפגעה במכונית. אני משוכנע שאם הוא היה נשאר על המסלול היינו רואים נהג גדול שנלחם על כל מיקום.

המירוץ הבא בסופ״ש הקרוב יהיה בקנדה במסלול ז׳יל ווילנב, ביתו של קיר האלופים המפורסם. אמנם הקיר כבר מזמן לא גבה את מחירו, אבל הוא תמיד מעלה חיוך. בהמשך השבוע אני אעלה כאן פריוויו למירוץ, ואני מבטיח הסבר למי שלא מכיר את הקיר.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. אחלה סיקור. לואיס פשוט נהג אדיר, שולט ביד רמה כבר כמה שנים בפורמולה 1.
    מהצד השני, נראה שלא משנה מה פרארי יעשו… הם פשוט לא מסוגלים ליצור מכונית תחרותית טובה עבור הנהגים שלה (פעם זה אלונסו שלדעתי הלך לדייטונה, ועכשיו זה ווטל הכישרוני שרואה שהחיים מחוץ לרד-בול בעיתיים).
    .
    אם יש דבר כזה, הייתי שמח אם היית מעלה סיקור וידאו של המירוץ.
    תודה

    1. תודה 🙂 מסכים לגבי לואיס, כרגע הוא חבילה מושלמת. למרות שקח בחשבון שכל הקריירה שלו הייתה על מכוניות מנצחות, וכשקצת לא הלך הוא איבד עשתונות (מזכיר לך את ראיון ה״קיבלתי עונש בגלל הצבע שלי״..). פרארי היא טרגדיה איטלקית. היא מצליחה רק כשהמנהל שלה לא איטלקי..
      בתקופה של פרננדו וסטפנו דומיניקלי הם עוד הצליחו להיות תחרותיים, למרות שהיום יודעים להטיל חלק מהאחריות על פרננדו בגלל הפוליטיקה שהוא הכניס לקבוצה וחוסר המוכנות שלו לעזור בפיתוח. ואני אוהד של פרננדו אז קשה לי לכתוב את זה, אבל אם כל כך הרבה מדברים על זה כנראה שיש משהו.
      סבסטיאן לא נראה כל כך רעב משום מה, אני זוכר אותו ברד בול משתולל אחרי הפסדים, מה שרחוק מלקרות עכשיו. וכדי להיות אלוף במכונית לא מנצחת חייבים את הרעב הזה. או מה שהיה לפרארי בתקופת מייקל – ז׳אן טודט – נהג ווינר שלא עוזב את המפעל עד שהמכונית מושלמת, ומנהל צרפתי שיודע לנהל קבוצה 🙂

  2. מעולה, תודה רבה. יצא לי להיות בפורמולה אחת במונטריאול ואני חייב לציין שמעבר לרעש ולאווירה הרבה יותר מעניין לראות את זה בטלוויזיה.

    1. נכון. ועכשיו גם הרעש די פתטי 🙂
      הרבה פעמים על המסלול אוהדים מצוידים בפיד טלוויזיה, מנקודה אחת על המסלול קשה לעקוב.
      אבל האווירה..זכור לי קרב אוהדים שהדלקתי בטעות בבלגיה בין קבוצת אוהדים של פרארי לבין רד בול

        1. לא זוכר את השנה, אבל זה היה בספא בבלגיה. הסברתי משהו שקרה על המסלול לידידה שעמדה לידי, ומול העניים שלי ווטל שהיה אז ברד בול עקף את אלונזו בפרארי. נפלטה לי שאגה שכללה רצף של קללות בעברית, ומאחורי התרומם גל של צעקות לכיוון שלי. חבורה של אוהדי רד בול, שיכורים, התחילו לצעוק עליי ולקלל את פרננדו. תוך שניה התקבצו סביבי חבורה של אוהדי פרארי והתחיל קרב שאגות בין שתי הקבוצות..זה לא נגמר עד סוף המירוץ, ואחרי זה כולם התחבקו והלכו לאכול צ׳יפס ביחד 🙂

  3. מדהים, אחד מענפי הספורט שאני הכי אוהב, אני כל שבועיים מחכה למירוצים שיש(בקרוב יהיו גם כל שבוע לתקופה מסויימת), אני שמח שמישהו הרים את הכפפה והתחיל לכתוב על זה, אז שיהיה המון בהצלחה, נפתח על זה דיונים בכיף, אולי אפילו שווה לעשות לייב בלוג אם תהיה היענות.

    לגבי הטור שלך והדעה שלי לגבי מונאקו:
    מסלול מאוד קשה ומאתגר כי כמעט בלתי אפשרי לעקוף בו, ואם אין התערבות של סייפטי קאר אז קשה מאוד לשנות את סדר ההתחלה וראינו דוגמה של זה עם לקלר שעקף באגרסיביות ולבסוף שילם על זה בריבית. לטעמי זה היה ניצחון ענק של המילטון שבלי מכונית הצליח לנצח את כול. אגב לטעמי ורסטאפן עשה תרגיל מלוכלך שעלה לבוטאס במקום ה-2 אבל גם מקום שלישי התקבל בברכה.
    לגבי רנו – אני חושב שיש להם פוטנציאל אך הם מתנהלים כל כך רע, ואני לא מבין את ריקארדו שעזב את רד בול למכונית שעל פניו היא פחות תחרותית, והוא הצהיר שהוא עוזב כדי לזכות באליפות, אבל בקצב הזה אם הוא יסיים עם ניקוד הוא צריך לומר תודה. וזה בלי לדבר על הולקנברג שעד עכשיו לא מראה יותר מידיי.
    לגבי הניהול של רד בול – לדעתי הם טעו בגדול שהם לא נתנו למקס את ההוראה לתקוף עוד יותר מוקדם, לא היה להם מה להפסיד כי הם ידעו שאם המצב ישאר כמו שהוא מקס יהיה במקום הרביעי והוא יכל לפתוח פער רק אם הוא היה עוקף את המילטון, לכן לא ברור מה הם ניסו לעשות.

    מיהי לדעתך הפתעת העונה עד עכשיו מבחינת רמת הקבוצות? לדעתי מקלארן מצליחה לחזור לעצמה, אבל לדעתי מי שעוקפת אותה בסיבוב היא דווקא הילדה הקטנה של קבוצת רד בול, והיא טורו רוסו שעם שני נהגים צעירים(אלבון וקוויאט) מצליחים כל מסלול להשאיר אותי דבוק למסך מתוך מחשבה שהם כל שניה הולכים לעקוף מישהו.
    מיהי לדעתך אכזבת העונה מבחינת הקבוצות? אני הייתי מסמן את רנו כי הייתי בטוח שנראה שינוי אבל אני מכניס את וויליאמס, קבוצה שלפני עשור הייתה מדורגת למעלה והיום לא מצליחה בכלל לגרד נקודה, שלא נדבר על מיקום שיא שהיה לה במונאקו עם מקום 15, בושה לדעתי.
    מבחינת נהגים- אכזבה איומה מבחינתי הוא גרוזאן ואני דווקא מאוד שמח לראות את ורסטפאן שהתבגר אבל הנהג המפתיע שלי הוא בוטאס שקרוב מאוד להמילטון ומצליח להלחיץ אותו.

    1. עוד משהו להוסיף – ניקולס לאטיפי שמתחרה ב-F2 צפוי להתחרות במסלול הקרוב במדי קבוצת וויליאמס במקום רוברט קוביצה הוותיק, וכבר יצאה הודעה רישמית של הקבוצה שלאטיפי יקח חלק באימון ביום שישי, השאלה אם זה זמני או קבוע על חשבון קוביצה.

      1. לאטיפי כבר נהג בוויליאמס במבחנים שהיו בברצלונה, פה כנראה הם נותנים לו קצת זמן מסך מול הקהל הביתי שלו. אל תשכח שוויליאמס צריכה לשלוף כל קלף כדי להשיג מדיה ומשקיעים בתקופה הזאת. ויש מצב שרוברט בעצמו לא כל כך שש להיכנס לקוקפיט הזה אחרי כל מה שהוא עבר..
        וויליאמס זאת ממש טרגדיה. מבחינתי קבוצה מפוארת יותר מפרארי, היסטוריה מדהימה. מה שהתחיל כגחמה של איש אחד – פרנק וויליאמס, התפתח בלי תמיכה של יצרן לקבוצה מפוארת עם מסורת של אליפות. לדעתי – ולצערי – הנוכחות של קלייר וויליאמס שם היא הסיבה לניהול הכושל שלהם כרגע.

        1. יש דיבורים על וויליאמס שיש רוכשים אבל קלייר וויליאמס כרגע לא רוצה למכור.
          אני יכול להבין שזה עניין של מורשת והכל, אבל הקבוצה הרוסה, אני ממש לא מבין מה הם עשו בקיץ.
          אבל אם היא תחזיק מעמד עד המכוניות החדשות ב-2021, אז יכול להיות ששם הם יהיו כבר הרבה יותר תחרותיים.

          1. מה שהם עשו בקיץ זה לפטר את פאדי לאו, הכשרון הענק שניהל את הצד הטכני של מרצדס. מכל הבעיות שלהם הם החליטו שלפטר אותו יהיה הפתרון להכל. לא ברור.
            הקבוצה אכן הרוסה ואני לא רואה פתרון כל עוד ההנהלה הנוכחית ממשיכה. אבל קלייר היא לא מישהי שאפשר להזיז בקלות, בכל זאת היא היורשת. ממש מאחורי הקלעים בעבר היה מאבק בינה לבין אחיה, שהתפשר בסוף על ניהול המוזיאון של וויליאמס. יכול להיות שהבורד של הקבוצה בסוף יישבר, בינתיים אני לא רואה איך הם מתרוממים.

    2. אני לא חושב שצריך לראות את נסיון העקיפה של רד בול כתרגיל – למרות שהם יודעים לעשות דברים מלוכלכים. מרצדס פתחה את הדלת, וכמו שאמרת, קשה מאוד לעקוף אז עושים מה שאפשר בפיטס. אני לא מאמין שהמהנדס הראשי של מקס שלח אותו ביודעין לתוך המרצדס, לדעתי רייסינג אינסידנט.
      לגבי רנו, דניאל (אבוקדו) שם כי סיריל הבטיח לו שבונים מסביבו את כל הקבוצה בתהליך של כמה שנים עד שהם יגיעו לרמה של תחרות על האליפות. אם זה הגיוני להאמין לסיריל? כל הגריד לא הצליח להבין את הצעד הזה (במיוחד שרד בול חוו את נחיתות המנועים של רנו). מצד שני תיזכר במה שדניאל עבר ברד בול עם מקס, יכול להיות שקסם לו לקבל הבטחה חוזית שהוא נהג ראשון לכמה שנים.
      מסכים לגמרי לגבי ההיסוס של רד בול במהלך המרוץ. אני התפלצתי כשמקס קיבל הודעה על העונש, ו ״בזמנך החופשי אם בא לך תן פוש קדימה״. יכול להיות שהם בנו על מאבק יותר קשה של לואיס בצמיגי המדיום, אבל שוב – אם אתה לא תוקף בכל רגע שאתה יכול, אתה לא מתקדם ולכן מפסיד מיקום. מבחינתי אין לזה מקום בספורט הזה. ומקס כנראה הוכיח פה משהו על עצמו כנהג – דניאל לא היה מחנה מאחורי לואיס אם הוא היה ברד בול.
      ההפתעה העונה היא הקבוצות האחיות – טורו רוסו והאס. קטנות, יעילות וכל כך תחרותיות. לעומת הקבוצות הגדולות, הרבה יותר תשוקה ורוח לנצח אחת את השניה. ההבדל בין סטארטאפ לקורפוקייט?
      בקטגוריית האכזבה זה פרארי וצ׳ארלס לקלקר, קבוצה ונהג. אני רק מחכה שהבכי של פרארי על קיפוח בתקנות יתחיל ואיתם איומי הפרישה. כמה שנים אפשר להשקיע את הסכומים שהם משקיעים, כמעט משאבים אין סופיים, ועדיין לא לאתגר את מרצדס? הם הסיבה שהספורט נהיה לא תחרותי ולפעמים אפילו משעמם. כשהם יהיו פוטנציאל לניצחון, כל הספורט הזה יתעורר לחיים. אני מאשים אותם!
      לקלרק מאכזב כי הוא נכנע לתכתיב של התסריט הקבוע של כל נהג בפרארי – אני בסדר, הקבוצה בסדר, המכונית בסדר, המסלול לא תקין והשמש עמדה בזוית לא טובה. במירוץ הבא יהיה בסדר. סבסטיאן לא צועק, אז צריך שהוא יצעק. וזה שהוא צעיר – רק יעמוד לזכותו.

      1. לגבי ריקרדו – אני מאוד אוהב את הנהג הזה, ולמרות שהבטיחו לו להיות נהג ראשון ולמרות העובדה שרד בול העדיפו את מקס, אני דווקא הייתי עובר לקבוצה אחרת שהיא תחרותית יותר או נישאר ברד בול ומתמודד עם מקס, הוא פשוט העדיף לברוח למקום שבו הוא יהיה הכי טוב אבל עם מכונית גרועה מאוד.
        לגבי פרארי – כל פרארי מאכזבת אותי, אני דווקא מרוצה מלקלר שמנסה ומראה משהו חדש בפרארי, אבל אם תסתכל על וטל אתה תראה נהג רדום שבכלל לא שמים אליו לב, ואם הוא היה בקבוצה אחרת, הוא לא היה בולט בכלל לדעתי. בשבילי הוא כבר איבד את הכוח לנהוג, כאילו אין לו חשק.

        1. מסכים. לגבי לקלר, אני מפחד שהוא יהפוך לעוד פיליפה מאסה – כשרון ענק, אבל הולך בתלם של הקבוצה. ההיסטוריה של הספורט מוכיחה שהאלופים היו אלה שקוראים תגר על הקבוצה וגורמים לה להדביק את הקצב שלהם, ולא להפך. וזה ענין של אופי. תראה את מקס – גם כרוקי, הוא ידע לעקוף את דניאל למרות הנחיות קבוצתיות. סבסטיאן ברד בול, עם מולטי-21. פיליפה עם ״פרננדו יותר מהיר ממך״. לואיס כרוקי במקלארן מול פרננדו, שהוציא מפרננדו את הציטוט ״אני מאחל לכל נהג מוביל רוקי כמו לואיס, נראה אתכם מתמודדים עם זה״. אגב מהצד של פרננדו זה הוביל לריבים על הפיטס ובסוף גם את חשיפת פרשת מקלארן-פרארי גייט.
          ווטל אכן רדום, והגב שפרארי נותנת לא מול לקלר לא עוזר. מאוד מקווה שמשהו יעיר אותו, אבל זה תלוי גם בקבוצה.

          1. אני חושב שקצת עבר זמנו של וטל, אני מתנצל על הוא צריך לפרוש כבר עכשיו ולא רק בסוף העונה הבאה, הוא נראה חסר חשק ובלי מוטיבציה ולא ברורה לי הסיבה שפרארי הולכים איתו בכל הכוח, היו כמה מירוצים השנה שהם פשוט לא איפשרו ל-לקלר לעקוף אותו ואפילו היה על זה רעש היסטרי באיטליה, למרות שמאז לקלר מפשל.
            אני אגב הייתי מעיף כמה ראשים אם הייתי מנהל פרארי, גם בגלל המכונית שלא ברור איך היא כל כך לא תחרותית כמו מרצדס וגם עקב ההתנהלות השנה בגזרת הנהגים שהגיעה לשיא במקצה הדירוג במונאקו עם החלטה טיפשית.

  4. כל העונה הזאת משעממת, אפילו ה-"תחרות" בין המילטון לבוטאס לא ניראת שהולכת לקרות באמת. לפחות בימי השליטה של פרארי היו שנים בהם הייתה תחרות עד סוף העונה וגם ה-FIA לא פחד לנקוט צעדים דרסטיים שבאופן מוצהר נועדו לדפוק את פרארי, כמו שינוי שיטת הניקוד ובמיוחד האיסור על החלפת צמיגים (שהובילו באופן ישיר לעונות מאוד צמודות ב-2003 ו-2005).

  5. אם אני לא טועה , מבטאים את השם לקלר .

    אני מסכים שהעונה די משעממת עד עכשיו. המילטון , בוטאס .בוטאס המילטון …

    אני מאד אוהב את לקלר , הוא מעיז יותר , הרפתקן . פרארי מעדיפים כרגע את פטל .

  6. אורן, באיחור רב אבל בהנאה רבה.
    מאחר ובארה"ב זה הכל נאסקא"ר מלבד אינדינאפוליס ודייטונה (ואולי עוד כמה) ברצוני לשאול שאלה: האם לא יותר צודק שכולם יטוסו באותם צמיגים (כולל החלפות)? אחרת זה הופך למרוץ של טכנולוגיית גומי יותר ממרוץ מכוניות!
    נראה שיש כאן מספיק אוהדים לספורט החדש שלנו, ואתה WELCOME בזרועות פתוחות!

    1. בתור אוהב של הספורט הזה ואחד שרואה שנים, הם נוסעים על אותם צמיגים של חברת פירלי האיטלקית, שבוחרת עבור כל מירוץ 3 תרכובות שונות, כאשר כל נהג והקבוצה שלו מחליטים כמה סטים (SETS) של צמיגים לקחת לאותו מירוץ מבין התרכובות שנבחרו, וזה כמובן תלוי במזג אוויר, כי ככל שיותר חם אפשר לקחת את התרכובת האדומה שהיא הכי רכה, כלומר היא הכי מהירה אבל גם נהרסת הכי מהר וכך הלאה.
      במירוץ האחרון למשל מרצדס טעתה שנתנה להמילטון את הסט הצהוב(מדיום) ובערך כ-20 הקפות לפני הסוף הם היו שחוקים מאוד ואיך שהוא בגלל המכונית שלו וגם בגלל יכולת הנהיגה המטורפת שלו הם הצליחו לסיים במקום הראשון.

      1. זה מתחבר לקונפליקט שנע בין נתינת חופש לקבוצות כדי ליצור תחרותיות, לבין הרצון לייצר שוויון הוצאות בין הגריד וצמצום עלויות שהגיעו למספרים מטורפים. בעבר היו בנוסף לתרכובות שונות היו גם שני יצרני צמיגים שונים שהקבוצות יכלו לבחור, היו תדלוקים והיה חופש טכנולוגי מוחלט (בצורת בקרות משיכה וכאלה). הורידו את זה כדי ליצור שוויון, אבל זה נגס בתחרותיות והמירוצים נהיו משעממים.
        מבחינתי זה פותח רובד נוסף בספורט מעל המכונית והנהיגה – אסטרטגיה. אם הקבוצה בנחיתות נהג/מכונית על מסלול מסוים, זה מאפשר לבנות מהלך עצירות ובחירת תרכובות שיפצו ויתנו סיכוי בכל זאת. כרגע השאלה הזאת עולה כי מה שאנחנו רואים על המסלול מלאכותי מדי, ויש על זה לא מעט טענות. אבל יאמר לזכות הנהלת הספורט שכל שנה הם מנסים לשנות את החוקים באופן שיצור תחרות על המסלול.
        עכשיו עם הנהלה אמריקאית – מושקע מאמץ מיוחד לצורך כך, כולל הקלות בעונשים כדי להקל על הנהגים לקחת סיכונים. אבל זה תמיד היה נושא מדובר, עוד מהימים של מייקל-פרארי שכבר אז עלו טענות על שעמום וחוסר הוגנות.

  7. לואיס נהג נהדר ? אפשר להתווכח על זה.. אתם רוצים לדעת מי היה נהג נהדר? פרננדו אלונסו שהוביל מספר פעמים עם רכב שאפילו לא תחרותי ביחס לאחרות ובכל זאת הצליח להוכיח את עצמו מספר פעמים עם רנו ומקלארן. לואיס היה נהג נהדר במקלארן ללא ספק וגם ב15 שהחלה "מלחמת הכסף" בינו לבין ניקו. תראו את הנקודות 137 המילטון 120 בוטס זה אפילו לא תחרות כל שאר הנהגים מפרארי ועד וויליאמס מתחת ל90!!! תחרות יצרנים ? 257 נקודות למרצדס בכל מקרה מה שבאתי לומר ב2010 FIA דאגו להחליף את הצמיגים שיהיו זהים לכל הרכבים אחת הסיבות הייתה בשביל שיוויון בין הרכבים. נכון זה תחרות אני מסכים שמי שמספק את הסחורה הטובה ביותר ינצח אבל מרצדס לא שייכת לF1, הרמה שלה מתעלה על כמה וכמה קבוצות לאפשר לומר שזה מרצדס מול F1 על אותו מסלול. דבר נוסף אני חושב שצריך להחליף את בוטס

    1. אני מסכים איתך, כי המכונית של מרצדס היא כרגע הטוטאל פקאג', ואף מכונית אחרת לא הגיעה לרמה שלה עדיין, אפילו לא פרארי, ואם שמת לא אז הבעיה של פרארי היא בפניות האטיות ובסיבובים, כי בישורות הארוכות היא יותר מהירה ממרצדס.
      לגבי בוטאס – הוא כרגע עושה אחלה עבודה ואין בעיה שישאר, אני כן מסכים שאם פרארי היו יותר תחרותיים הוא כבר היה יורד למקום 3-4.

      1. בתור אוהד של פרננדו אני איתך, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שהוא השאיר אחריו אדמה חרוכה בכל קבוצה שהוא עזב. הנהג הכי מוכשר שחי כיום, אבל אישיות בעייתית שגם פגעה בביצועים. לפני הפרישה שלו היה ברור שלמרות הכשרון, הקבוצות לא ממש בעניין שלו. כולל קרב גרסאות מתוקשר בינו לבין כריסטיאן הורנר מרד בול לבינו. פרננדו טען שהייתה הצעה, הורנר אמר שפרננדו הוזה.
        ללואיס יש נטיה לאבד עשתונות, והוא רחוק מהיכולות של פרננדו על מכוניות נחותות לדעתי. אבל אי אפשר להתווכח עם הכשרון שלו, הוא מבצע הקפות מושלמות פעם אחר פעם וזה נדיר. הוא עקבי משבוע לשבוע, ועם הניהול הנכון הוא נשאר מפוקס. יהיה מעניין לראות אותו על מכונית אחרת, אבל הוא חכם מדי בשביל מהלך כזה.

        1. תיקחו אפילו את הנהג הכי מוכשר שהיה אי פעם, שימו אותו היום במכונית וויליאמס והוא עדיין לא יסיים עם נקודות.
          היום בלי קשר לנהגים שגם להם יש חלק מאוד חשוב, אבל בלי מכונית טובה אתה פשוט בחיסרון, והיתרון של פרננדו, בלי קשר לנהיגה המושלמת שלו, היא העובדה שהוא היה עוזר בפיתוח המכוניות והיה לו ניסיון בזה לעומת שאר הנהגים.

  8. סתם דבר מעניין שאפשר לעשות:
    באתר של F1 יש אפשרות לעשות פנטזי ליג, אני הקמתי קבוצה לפני שבועיים, בדיוק שנגמר המרוץ של מונאקו.
    אפשר לפתוח ליגה של HOOPS אם יש עניין.

להגיב על אורן לבטל

סגירת תפריט