אירועי דיומא – 03.06.2019

 

כדורסל / עידן ארווץ

המשחק הרביעי ברבע גמר פלייאוף / עידן ארווץ

20:00, 5SPORT: עירוני נס ציונה (1) – הפועל אילת (2) –

כמה נתונים מעניינים מאתר מנהלת הליגה בכדורסל:

  1. בסדרת הפלייאוף הראשונה בה לקחה חלק בליגה הבכירה, בעונת 13/14, עירוני נס ציונה הפסידה 3:2 למכבי חיפה, כאשר אף קבוצה לא מצליחה להשיג ניצחון חוץ. מאז, היא הפסידה משחק בית אחד בכל אחת משתי הסדרות בהן השתתפה (מול מכבי ת"א ב-2015 וב-2018).
  2. כל שמונת משחקי הפלייאוף של הפועל אילת בשתי העונות האחרונות הוכרעו לטובת הביתיות: ארבעה ניצחונות בית שלה על הפועל חולון ועירוני נס ציונה לעומת ארבעה הפסדי חוץ. החבורה של שרון דרוקר עומדת על רצף של 10 ניצחונות בית מאז הסיבוב השני של העונה הרגילה, אבל נוצחה בכל שלושת משחקי החוץ האחרונים שלה.

הסדרה היחידה שעוד משחקים (הפועל ירושלים, מכבי ראשון לציון ומכבי תל אביב הבטיחו את מקומן בפיינל פור) תחזור הערב לנס ציונה. נס ציונה תרצה לגרור את הסדרה למשחק חמישי ומכריע באילת, בעוד אילת רוצה כבר היום להבטיח את השתתפותה בחצי הגמר מול מכבי תל אביב. יש פה 2 קבוצות ביתיות, אך רק אחת עם ביתיות. נס ציונה הביסה את אילת במשחק השני לאחר שהפסידה באילת במשחק הראשון במשחק צמוד, ולאחר מכן הפסידה במשחק השלישי. יהיה מעניין מאוד, ואני לא אופתע מאף תוצאה. הימור? יש לי תחושה שזה יהיה הערב של אילת.

טניס / אלכס דוקורסקי

רולאן גארוס – שמינית הגמר

אוהדי הטניס והספורט נהנו אתמול מהמשחק הטוב ביותר בטורניר ואולי אף בכל העונה. סטניסלאס וואוורינקה וסטפאנוס ציציפאס הציגו טניס התקפי ברמה הגבוהה ביותר במשך למעלה מחמש שעות והשווייצרי, אלוף הטורניר ב-2015, ניצח 8-6 במערכה המכרעת ויתמודד ברבע הגמר, מחר, מול רוג'ר פדרר, שנזקק לשעה ו-44 דקות כדי לגבור בשלוש מערכות על לאונרדו מאייר. גם רפאל נדאל ברבע הגמר לאחר שלא איבד מערכה מול חואן איגנסיו לונדרו הארגנטינאי. נדאל ימתין ברבע הגמר למנצח בין קיי נישיקורי לבנואה פר, שימשיכו את התמודדותם היום, לאחר שמשחקם אמש נקטע בגלל החשיכה.
ארבע שחקניות מקרב הנשים הבטיחו אתמול את מקומן בין שמונה האחרונות, שתיים מהן – מארקטה וונדרושובה הצ'כית בת ה-19 ופטרה מארטיץ' הקרואטית – יופיעו לראשונה ברבע גמר מייג'ור. אליהן יצטרפו סלואון סטיבנס מארה"ב ויוהאנה קונטה מבריטניה.
שידורים ישירים ביורוספורט משעה 12.

משחקי היום – גברים

נובאק דג'וקוביץ'-יאן לנארד שטרוף (גרמניה) המדורג מס' 1 בעולם משחק מצוין בטורניר וטרם איבד מערכה. יריבו, הגרמני בן ה-29, הוא שחקן גבוה מאוד ובעל חבטות חזקות מאוד. נובאק אמנם פייבוריט לנצח, אך הגרמני יגיע מעודד לאחר שבסיבוב הקודם הוא גבר בחמש מערכות על בורנה צ'וריץ' הקרואטי, אחד השחקנים המוכשרים בסבב.
דומיניק תים (אוסטריה)-גאל מונפיס (צרפת) – משחקן מסקרן ביותר. האוסטרי המצוין בן ה-25, המדורג רביעי בעולם וסגן אלוף הטורניר בשנה שעברה, איבד מספר מערכות בנצחונותיו בדרך לשמינית הגמר והיום ייתקל במשוכה הפוטנציאלית הגבוהה ביותר בטורניר עד עתה. מונפיס, שמשחק מצוין לאורך כל השנה וגם בטורניר הנוכחי, ייהנה כמובן מתמיכת הקהל במגרש ע"ש פיליפ שארטייה.
אלכסנדר זברב (גרמניה)-פאביו פוניני (איטליה) – משחק מרתק נוסף. על אף פערי הדירוג לטובת זברב, פוניני נהנה מעונה טובה יותר מהמדורג חמישי בעולם ושיאה היא הזכיה במאסטרס במונטה קארלו, על משטח החימר. זברב נאלץ לשחק חמש מערכות בשניים משלושת משחקיו בטורניר עד כה (הדבר עשוי גם להעיד על חוסן מנטלי של הגרמני).
קארן חצ'אנוב (רוסיה)-חואן מרטין דל פוטרו (ארגנטינה) – משחקן גדול נוסף. שני חובטים חזקים מאוד וגבוהים, שנעים גם היטב על המגרש. הארגנטיני הגיע פעמיים לחצי הגמר בפאריז, כולל בשנה שעברה. הרוסי משחק מצוין בטורניר, מה שמבטיח משחק מעניין מאוד.

נשים

אשלי בארטי (אוסטרליה)-סופיה קנין (ארה"ב) – האוסטרלית משחקת מצוין העונה על כל המשטחים והצליחה להיכנס לעשיריה הראשונה. האמריקאית תגיע מעודת מאוד מנצחונה בסיבוב הקודם על סרינה וויליאמס.
סימונה האלפ (רומניה)-איגה סוויאטק (פולין) – האלופה משנה שעברה תתמודד מול הפולניה המוכשרת, שתשחק לראשונה בשלב זה במייג'ורס, ותשאף להפתיע את האלפ.
קאתרינה סיניאקובה (צ'כיה)-מדיסון קיז (ארה"ב) – הצ'כית הצעירה הדיחה בסיבוב הקודם את המדורגת מס' 1 בעולם, נאומי אוסאקה. מצפה לה משחק מעניין מול מדיסון קיז האמריקאית, ששיחקה כבר בעבר בגמר טורניר גרנד סלאם (אליפות ארה"ב הפתוחה ב-2017).
אמנדה אניסימובה (ארה"ב)-אליונה בולשובה (ספרד) – שתי טניסאיות מוכשרות וצעירות שיישחקן לראשונה בשלב שמינית גמר במייג'ורס. חובבי הפרטים הטריוויאלים ישמחו (אולי) לדעת כי שני הוריה של בולשובה הם שיאניה של מולדובה בקפיצה לגובה (האמא) וב-400 משוכות (האבא) בתוצאות מעולות. בתם בחרה בענף ספורט אחר ומצליחה בו יפה מאוד, גם כן.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. למי שלא מעודכן מאתמול בג'ירו: קאראפאז זכה אתמול רשמית אחרי קטע הנג"ש, לפני ניבאלי ורוגליץ'. האחרון חזר לפודיום לאחר שהיה עדיף (בקצת) על לאנדה. בקטע זכה צ'אד האגה האמריקאי.

    1. ניבאלי הצליח למחוק את רוגליץ ןיומבו בגירו הזה …
      רוגליץ הגיע עשירי בנגד שעון לא ראשון לא שני עשירי…חחח.
      הנקודה הישראלית גיא ניב בכה בסיום הקטע שלשום אמר שהיה קשה ובכה…
      לפני שנה כשנאלץ לנטוש בכה, השנה הצליח לסיים בכה שוב…
      שוין יהודי טוב ….כל הזמן בוכה …

  2. תודה פאקו, עידו מתן וישראל על הסיקור והתגובות, בקושי היה לי זמן לראות בלייב את הג'ירו אבל העברתם את החוויה כרגיל 🙂

  3. סיכום גירו קטן אך מתבקש.
    ניבאלי היה שנים הרוכב המושלם,אך לא עוד….
    רוכב מושלם :
    שען מטפס רוכב קבוצתי חכם ומעל לכל גולש מדהים.
    כריש אחד מאלו שאם תנצח אותם בעליה יחזירו בירידה…
    תנצח בטיפוס יחזירו בשעון , תנצח בשעון יצאו
    לבריחה מטורפת.
    רק קונטאדור בזמנו יכל להתמודד מולו ,עוד רוכב מושלם מלהיב וכזה שיתאבד כדי לנצח.
    רוצה לנצח אותי ,תצטרך לירוק דם, כמויות דם שלא תאמין שיש לך.
    קאראפאז מטפס מוכשר , מוכשר אך לא מוכשר מאד,וודאי שלא רוכב מושלם.
    מיקלה לנדה בכושר טוב ממנו ,רק שמיקלה לא בכושר שיא, רחוק מזה אך משתפר .
    אז איך קאראפאז ניצח?
    ובכן קב בחריין אינה אסטנה , לא קבוצה שבה מישהו יכול להעמיד את ניבאלי במקום…
    כמו לברון בעיר המלאכים ניבאלי עושה מה בראש…
    כולל מחליט שיותר חשוב ללמד את רוגליץ לקח מאשר לנצח…
    אין דבר כזה בגראן טור לחנך יריבים .
    זו אינה מטרה ,המטרה לנצח.
    ניבאלי החליט שהוא אלוהי האופניים ,ומאחר והתרכז ברוגליץ ,לנדה המנוסה גרר את קאראפאז לניצחון .
    בחיים ניבאלי אשר היה עם לנדה באסטנה תקופה לא קצרה ,לא היה מעז להתיחס לבאסקי כך.
    לאסטנה מצידה יש חשבון לא סגור עם המוביל שלה לשעבר ניבאלי שנטש…
    ניבאלי רוכב מוכשר אך לא מעל לכל העולם…
    ההיסטוריה החשבונות שפתח עם יומבו אסטנה ורוגליץ ,עלו לו הפעם במירוץ.
    אמנם עבד קשה אך לא בחוכמה, מתחיל להזכיר את סימיוני בדעיכתו ,שנת 2004 או 3 למיטב זכרוני ,והמלחמות עם קוניגו.
    זהו השלב שבו רוכב גדול ,הופך להיות מי שהיה….

  4. מדהים לראות (שוב) את ההבדל בין גברים לנשים בטניס.
    אם נסתכל על 16 האחרונים ברולאן גארוס, נראה שהמדורג העשירי באיכותו מתוך ה-16, הוא זה שדורג 10 בתחילת הטורניר (כלומר – כל 10 המדורגים ראשונים העפילו ל-16 האחרונים, בנוסף למדורג 14).
    אם נסתכל על 16 האחרונות, נראה שהמדורגת העשירית באיכותה מתוך ה-16, היא בכלל לא מדורגת! (כלומר – 7 מתוך 16 האחרונות כלל לא מדורגות, ומתוך 10 הראשונות רק מספר 3, 7,, 8 עדיין שם).

      1. שאלה טובה מאוד, שלבטח מעניינת רבים וכנראה נשאלה כבר מספר פעמים.
        אתקשה לענות תשובה מלאה (אם אחת כזו אכן קיימת מלכתחילה) גם כי הידע שלי בהיבטים המקצועיים של הענף דל מאוד וגם כי תופעה כזו מוסברת כנראה על ידי מספר גורמים ואין פקטור אחד בלבד.

        ראשית, מסכים עם אור. הפערים בעוצמות החבטות של הנשים אינם גדולים ושלוש מן החובטות החזקות יותר – האחיות וויליאמס ומאריה שראפובה – היו דומיננטיות ויציבות למדי, כאשר היו בשיאן.
        קיימות כנראה גם סיבות אחרות. ככל שהדבר נוגע למשחק על החימר עצמו, נתקשה למצוא כיום "מומחיות חימר" (כפי שהיתה ז'סטין הנין, למשל), למעט אולי סימונה האלפ. כך, למשל, סלואון סטיבנס, שהחימר אינו המשטח המועדף עליה, עלתה לרבע הגמר ונראית מצוין בטורניר, שהגיעה בו עד לגמר בשנה שעברה.
        הדבר שונה אצל הגברים ומלבד נדאל קיימים שחקני חימר מעולים שגולשים בצורה טובה אל הכדור ונעים טוב על המגרש (פדרר ודג'וקוביץ' מצטיינים על החימר, אך העליונות של נדאל והמאבקים בין שני הראשונים עצמם, והצטיינות של וואוורינקה בתווך, מנעו מהם מלזכות ביותר רולאן גארוסים).

        הסבר אפשרי נוסף הוא אולי הנטיה של חלק מהנשים להיפצע בתדירות גבוהה יותר, שפוגעת ביציבות שלהן למשך תקופה ארוכה. הטניס הפך להיות פיזי ואינטנסיבי יותר בשנים האחרונות והאימונים, מטבע הדברים, הפכו להיות קשים יותר וגם המשחקים.
        הנשים אמנם "ישרו קו" עם העליה באינטנסיביות ורמת המשחק עלתה, אבל חלקן, ואף הבכירות שבהן, מתקשות להתמודד עם חלק מהעומסים הפיזיים.

        ייתכן שיהיה מעט לא פופולארי לכתוב זאת, אבל קיימים כנראה אי אילו הבדלים מנטליים בין גברים לנשים, שמשפיעים גם קצת על הפגנת היציבות בטניס, שהוא משחק יחידני (או לפחות נושא הדיון הוא משחקי היחידים) והפן המטלי בו הוא קריטי.

        לסיום, הייתי גם מסייג את כל מה שכתבתי ומזכיר כי הספורט, והטניס בפרט, הוא מאוד דינאמי. לפני העליה לגדולה של פדרר היתה מעין תקופת מעבר (לא קצרה כל כך במונחים של הספורט, אגב) בטניס הגברים, שנבעה כנראה מהירידה הטבעית ביכולת של סמפראס ואגאסי, שניים מהשחקנים הגדולים בדורם. בתקופה הזו ראינו זכיות במייג'ורס של שחקנים מעולים, אבל כאלה שהתקשו לשמור על יציבות לאורך זמן כמו ראפטר, קווארטן, תומס יוהאנסון, יבגני קאפלניקוב, מראט סאפין, אנדי רודיק, לייטון יואיט, חואן קארלוס פררו, קארלוס מויה ועוד. זכינו גם לראות משהו נדיר למדי בווימבלדון 2001 , כשגוראן איבניסביץ', אמנם שחקן מעולה אך לא מדורג באותה העת, הניף את הגביע באותו הטורניר. כל זאת, בעוד שבשנים מסוימות היו טניסאיות מאוד יציבות כמו מוניקה סלש (עד הפציעה), שטפי גראף, מרטינה הינגיס, ז'סטין הנין, האחיות וויליאמס ושראפובה.

        ייתכן שעם פרישתם של שלושת הגדולים נחזה גם בתקופה דומה בטניס הגברים, כאשר לא יהיה שחקן דומיננטי אחד, בדומה לשנת 2003, השנה האחרונה בסבב הגברים שבה זכו ארבעה טניסאים שונים במייג'ורס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט