אירועי דיומא – 02.06.2019

 

כדורסל

20:30, 5SPORT: מכבי ראשון לציון (2) – הפועל חולון (1) –

כמה נתונים מעניינים מאתר מנהלת הליגה בכדורסל:

  1. בעונה שעברה נעדרה מכבי ראשל"צ מהפלייאוף, אבל בכל שלוש השנים שלפני כן היא עברה את רבע הגמר למרות שלא החזיקה ביתרון הביתיות בסדרה: לפני שנתיים מול הפועל אילת, שנה לפני כן נגד מכבי חיפה וב-2015 מול הפועל חולון, עליה גברה 1:3.
  2. הפועל חולון העפילה אשתקד לגמר הפיינל פור השני בתולדותיה, אחרי שעברה ברבע הגמר את הפועל אילת בחמישה משחקים ובחצי הגמר את הפועל ירושלים. שנה לפני כן היא סיימה את העונה הרגילה במקום הראשון, אבל למרות יתרון הביתיות נכנעה למכבי חיפה 3:1.

הסדרה המפתיעה ביותר תחזור הערב למשחק 4 שיתקיים בראשון לציון. לפני שהתחילה הסדרה, יש שחשבו שלא יהיה בכלל משחק 4 וחולון תעבור בסוויפ. בשני המשחקים הראשונים ראשון הצהירה שהיא הגיעה לפלייאוף הזה, ותרצה להשלים את המשימה בבית. ניצחון של ראשון והיא בחצי הגמר נגד הפועל ירושלים. ניצחון של חולון והולכים למשחק 5 ומכריע בחולון.

טניס / אלכס דוקורסקי

רולאן גארוס – שמינית הגמר

היום יתחיל השבוע השני בטורניר וייפתחו משחקי שמינית הגמר בחלק התחתון של הגרלת הגברים והנשים. סוף השבוע הביא עמו תוצאות בלתי צפויות, יחסית, בטורניר הנשים. קארולנה פלישקובה הצ'כית, המדורגת שניה בעולם, הודחה בידי פטרה מארטיץ' הקרואטית. נאומי אוסאקה, המדורגת ראשונה בעולם ואלופת שני המייג'ורס האחרונים, הפסידה לקאתרינה סיניאקובה מצ'כיה. סרינה וויליאמס הודחה בידי בת ארצה, סופיה קנין.
מי שנראתה טוב מאוד, היא האלופה משנה שעברה, סימונה האלפ, שגברה בשתי מערכות על לסיה צורנקו האוקראינית.
קשה להצביע על תוצאות יוצאות דופן בקרב הגברים. פדרר ונדאל (הגם שאלוף הטורניר 11 פעמים איבד מערכה לדויד גופן המצוין) העפילו לשמינית הגמר. חלק מהשחקנים שעלו נדרשו למשחקים לא פשוטים. כך קרה לאלכסנדר זברב הגרמני, ששמט יתרון בן שתי מערכות, אך הצליח לגבור במערכה המכרעת על דושאן לאיוביץ' הסרבי. המשחקים של סטניסלאס וואוורינקה וסטפנוס ציציפאס התפרשו על פני יומיים בעקבות החשיכה, אך הסתיימו בנצחונם של שניהם, במשחקים לא פשוטים בכלל על גריגור דימיטרוב ופיליפ קראיינובוץ', בהתאמה.
שידורים חיים ביורוספורט משעה 12.

גברים

רוג'ר פדרר-לאונרדו מאייר (ארגנטינה) – אלוף הטורניר מ-2009 טרם איבד מערכה בטורניר ונראה מצוין. יריבו בן ה-32 (אחד משלושה ממדינתו שהעפילו ל-16 האחרונים של הטורניר) הוא שחקן חימר מצוין, שהספיק כבר להדיח בפאריז (בסיבוב השני) את בן ארצו, שמצטיין על החימר, דייגו שוורצמן.
רפאל נדאל-חואן איגנסיו לונדרו (ארגנטינה) – הארגנטיני בן ה-25 חווה טורניר חלומי (ועונה מצוינת, באופן כללי), שבו הוא מצליח להעפיל עד לשמינית הגמר, כשעד הרולאן גארוס הנוכחי הוא מעולם לא הצליח להעפיל להגרלה הראשית של שום גראנד סלאם. עם זאת, אם יריבו, שזכה ב-17 תארי מייג'ורס, יישחק ברמה שעשה זאת בשלושת הסיבובים הקודמים, הרי שנדאל ימצא את עצמו ברבע הגמר.
סטפאנוס ציציפאס (יוון)-סטניסלאס וואוורינקה (שוויץ) – המשחק המסקרן של היום. השווייצרי בן ה-34, אלוף הטורניר לפני 4 שנים ובעל שני סלאמים נוספים באמתחתו, הגיע לגמר בפאריז לפני שנתיים והפסיד לנדאל. מאז סבל מפציעות שונות, ולמעשה, שלב שמינית הגמר בפאריז השנה הוא ההישג הטוב ביותר שלו בכרנד סלאמים מאז הגמר בבירת צרפת לפני שנתיים. וואוורינקה משחק היטב בטורניר הזה, תוקף הרבה ומשתמש ביעילות בנשקו הקטלני ביותר – חבטת גב ידו (ביד אחת).
יריבו בן ה-20, שהספיק כבר להגיע לחצי הגמר באליפות אוסטרליה בתחילת השנה ולזכות בטורניר אשטוריל על החימר בחודש שעבר, משחק מעולה בטורניר גם כן ומציג טניס מאוד התקפי עם חבטות כף יד מעולות ומכות פתיחה חזקות מאוד.
שני השחקנים ייפגשו לראשונה והמנצח בניהם ייפגש ברבע הגמק בין המנצח לפדרר ומאייר, מה שעשוי להבטיח מספר שחזורים אפשריים, שיפורטו בימים הבאים, אם וכאשר…
קיי נישיקורי (יפן)-בנואה פר (צרפת) – היפני, שמדוג שביעי בעולם, שיחק כמעט ארבע שעות וחצי בניצחונו על לאסלו דג'רה הסרבי בחמש מערכות. יריבו, שהגיע לפאריז בכושר מצוין לאחר זכיה בטורניר ליון ערב הרולאן גארוס, הפסיד לנישיקורי 6 פעמים מתוך שמונת מפגשיהם, אך תמיכת הקהל המובטחת בו לצד מידת התאוששותו של היפני ממשחקו בסיבוב הקודם, עשויים יהיו לגשר על פער הדירוג של 25 המקומות ביניהם.

נשים

פטרה מארטיץ' (קרואטיה)-קאיה קאנפי (אסטוניה) – הקרואטית בת ה-28 גברה, כאמור, בסיבוב הקודם על קארולינה פלישקובה, המדורגת שניה בעולם. זוהי הפעם השלישית שהיא מגיעה בה לשמינית הגמר בפאריז והיא תשאף לעלות לראשונה לרבע גמר מייג'ור. יריבתה היא קאיה קאנפי, שבחודש הבא תחגוג 34. האסטונית משחק היטב בטורניר הנוכחי ואם תנצח, הרי שזו תהיה העפלתה השלישית לרבע הגמר בבירת צרפת.
סלואן סטיבנס (ארה"ב)-גארביניה מוגורוזה (ספרד) – השחקנית האמריקאית היא סגנית אלופת הטורניר מלפני שנה. יריבתה הספרדיה זכתה בפאריז לפני שלוש שנים. שתי השחקניות מכירות את ההרגשה של הנפת גביע האליפות במייג'ורס. מוגורוזה, כאמור, בווימבלדון ובפאריז וסטיבנס בניו-יורק.
אנסטסיה סבאסטובה-מארקטה וונדרושובה (צ'כיה) – השחקנית בת ה-29 מלטביה נמצאת בכושר מצוין. בשני המייג'ורס האחרונים היא הגיעה להישגי השיא שלה (חצי גמר בארה"ב ושמינית גמר באוסטרליה). גם העפלתה לשמינית הגמר בפאריז הוא הישגה הטוב ביותר בעיר של אלופת צרפת בכדורגל. יריבתה בת ה-19, שמגיעה מהמדינה המרכז אירופית אשר מהווה אימפריה של טניס נשים, היא אחת השחקניות המוכשרות ביותר בסבב וגם עבורה – שמינית הגמר בפאריז הוא הישגה הטוב בטורניר, עד עתה.
דונה וקיץ' (קרואטיה)-יוהאנה קונטה (בריטניה) – עבור שתי השחקניות, שמשחקות מצוין בטורניר, ההעפלה לשמינית הגמר, היא הישגן הטוב ביותר בפאריז, עד כה.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

ג'ירו ד'איטליה – קטע 21 ואחרון

קטע 20 היה קטע הטיפוס האחרון של המירוץ, וככזה הוא זכה לתשומת הלב הראוייה מחברי ה-GC. זה התחיל כבר בפסגה המשמעותית הראשונה של הקטע, הפאסו מאנגן האימתני, כ-100 ק"מ לסיום. הקולומביאני מיגל אנחל לופז החליט לא לחכות לסוף הקטע, ותקף כבר בטיפוס לשם. זה הביא לצמצום של הפלוטון רק למטפסים החזקים שבו, ולפערים ראשונים שנפתחו (שוב במירוץ הזה) בין לופז, קאראפאז ולאנדה לניבאלי ורוגליץ'. הפערים נסגרו בירידה מהמאנגן, אך זה היה סימן להמשך. ההתקפות ב-GC הביאו לחיסולה של הבריחה בטיפוס הכפול שסגר את הקטע. התקפה של לאנדה בטיפוס הלפני אחרון, שאליו הצטרפו ניבאלי וקאראפאז בירידה, ובהמשך גם כמה מטפסים נוספים, הביאו למראה מוכר במירוץ הזה – זה של רוגליץ' המאבד קשר עם חבורת ה-GC. באותה הירידה קיבלנו גם תקרית ביזארית שבה לופז הופל מאופניו ע"י צופה סקרן במיוחד, ובתגובה הקולומביאני העצבני חבט בצופה, ובהמשך איבד כדקה למתחריו עקב האירוע. בטיפוס המסיים להר אבנה ראינו נסיונות של רוכבים (שוב ניבאלי) לשנות את הסטטוס קוו, ללא הצלחה. בשלב הזה, קאראפאז לקח לידיו את המושכות, והוליך את החבורה בקצב שלא איפשר תקיפות עד למטרים האחרונים. במטרים האחרונים ראינו פריצה קדימה של מיקל לאנדה ופז'ו בילבאו, כשהאחרון הצליח לבסוף להקדים את יריבו על הקו. את הפודיום השלים ג'וליו צ'יקונה הנפלא, שהיה היום בבריחה כמו בכל קטעי הטיפוס במירוץ הזה, והבטיח מזמן את חולצת המטפסים הכחולה. רוגליץ' הגיע 44 שניות אחרי המנצח, ובנוסף קיבל קנס של 10 שניות על כך שנדחף קדימה ע"י צופים\סייענים באחת העליות. בעקבות זאת, הסלובני איבד את מקומו בשלישייה הראשונה לטובת לאנדה. בגזרה המקומית שלנו קיבלנו אתמול חדשות משמחות במיוחד, כאשר גיא ניב הצליח להשלים את הקטע במגבלות הזמן. זה היה גבולי במיוחד, כאשר ניב ושלושה חברים נוספים מאקדמי (צ'ימולאי, דאן וגברמדין) היו בסכנה לא לעמוד במגבלות הזמן של הקטע, אך הצליחו לעשות זאת. עמידה זו של ניב במשימה היא מתוקה במיוחד, לאחר שנכשל בה בשנה שעברה בעקבות בעיות בקיבה. כך, בגזרת ההובלה במירוץ, ריצ'רד קאראפאז עדיין ממשיך להוביל לפני ניבאלי (1:54+), לאנדה (2:53+), רוגליץ' (3:16+), מולמה (5:51+), לופז (7:18+), מייקה (7:28+), ייטס (8:01+), סיבאקוב (9:11+) וזכארין (12:50+).

קטע 21 הוא הקטע המסיים של המירוץ, והוא קטע הנג"ש השלישי בו. זהו קטע באורך 17 ק"מ, הנערך ברחובות ורונה. הקטע שטוח, מלבד עלייה של 4 ק"מ בשיפוע של כ-5% באמצעו. להוציא הפתעות מרעישות במיוחד, לא נראה שהקטע הזה יקבע הרבה. היתרון של קאראפאז על ניבאלי ושאר היריבים גדול מכדי שאלו יצליחו להדביק אותו. רוגליץ' אמנם יצא מהשלישייה הראשונה, אך צפוי לחזור לשם על חשבון לאנדה. זאת עקב כישורי הנג"ש העדיפים של הסלובני (שעשויים בהחלט להביא לו ניצחון נוסף בקטע), לעומת אלו הירודים של הבאסקי. לקטע לא צפוייה להיות השפעה גם על שאר החולצות – אקרמן וצ'יקונה הבטיחו את הזכיות בחולצות המאיצים והמטפסים בהתאמה, ולופז צפוי להמשיך לאחוז בחולצה הלבנה של הרוכב הצעיר, היות והפער שלו על סיבאקוב נראה גדול מכדי שהרוסי יוכל לצמצמו. כך שבסיום הקטע, נוכל לראות את קאראפאז חוגג את הזכייה במירוץ, לאחר הופעה משכנעת עד מאד. שידור ביורוספורט מ-14:30.

 

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. הנצחון של קנין על סרינה ויליאמס היה לא מהעולם הזה. קנין לא ידעה אם לצחוק או לבכות.

    מי שלא ראה את נורווגיה U20 מציע לכם מ-א-ד לתת בהם מבט. קבוצה מטורפת ברמתה עם חלוץ מרכזי, מין סטרייקר, שכבר הרבה זמן לא ראיתי כמוהו.

        1. גם נכון. עשרה ימים בבדידות מזהרת.
          הייתי בטוח שהם יגלו הרבה יותר עמידות – אבל קבוצה מאד מאד צעירה ולא מנוסה.

        1. לא לזלזל בביבי ….
          לאשר לגרמנים מכירת צוללות גרעיניות
          למצרים אפילו נשיא אקודור לא יכול…

      1. אוי לבושה ….
        אל יוניברסו יצא בכותרת ראשית עם צילום רוכב אופניים חוגג ניצחון והכיתוב אוי לבושה…
        ג'פרסון ספדה האקדוריאני הראשון שזוכה בוולטה נאווארה…מה ????
        וקאראפאז מה כלב…?
        ממש העיר והכלבים …לה סיודאד אי לוס פרוס כפי שאמר אל פואטה המשורר, הוא מריו וארגאס יוסה…
        ובכן הכתבה על ריצארד קאראפאז רק במקום השני…
        קטן על יוניברסו…ניצחון בגירו …וולטה א נאווארה (איפה נאווארה בכלל) יותר חשוב…

  2. ותר מ-5 שעות ואין טיי ברייק בסט 5!משהו רואה את המץ' בין טסיסיפאס וורניקה? לא יאומן. 6-6 ב-5. כבר 5 שעות. אין טיי ברייק ב-5 בפרנץ' אופן

  3. טייגר וודס התחיל את היום הרביעי של הממוריאל PGA משום מקום עם -2. היום הוא בדרך לבירדי ששי ב-11 חורים ראשונים. הוא עכשיו 10-, ומקום חמישי. עדיין 5 מהמוביל, אבל יום נפלא שקשה לאתר לטייגר וודס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט