סיאקם מוביל את טורונטו לניצחון במשחק מספר 1 / אדר בר דוד

סיאקם מוביל את טורונטו לניצחון במשחק מספר 1 / אדר בר דוד

טורונטו ראפטורס 118 – גולדן סטייט ווריורס 109 (0-1 לטורונטו בסדרה)

24 שנים אחרי שהצטרפה לליגה עם ונקובר גריזליס, מנוחתה עדן, טורונטו הצטרפה למועדון הקבוצות שעשו גמר. האווירה שהקהל הקנדי יצר הייתה מדהימה ואחרי שנים של הדחות מאכזבות הם סוף סוף הצליחו לעשות את הצעד קדימה.

הראפטורס פתחו טוב ולא הראו סימנים שהידיים רועדות אל מול אלופת השנתיים האחרונות והקבוצה שמופיעה בגמר חמישי ברציפות. מהר מאוד כל החמישייה של טורונטו עולה על הלוח כששתי שלשות של מארק גאסול מעלות את היתרון ל-11-18. האלופה לא נלחצת וסטף קארי עם 3 שלשות (מגיע ל-100 שלשות בסדרות הגמר) והטבעה וצעדים של קליי תומפסון מחזירים את האלופה ליתרון 18-19. הראפטורס מגיבים עם סלים של לאורי, סיאקם ופרד ואן וליט שמובילים ריצת 0-7 והגנה נהדרת שכופה איבודים וזריקות קשות ומונעים מהווריורס לקלוע במשך 4 דקות. שון ליווינגסטון אוסף ריב' התקפה 3 שניות לסיום הרבע, מניח 2 מהקו ואחרי 12 דקות המקומיים ביתרון 21-25.

בהפסקה בין הרבעים הראפטורס מציגים כמה שחקני עבר גדולים שעברו במועדון – טרייסי מגריידי, צרלס אוקלי, מו פיטרסון, כריס בוש, דיימון סטודמאייר וגם דל קארי, היום האבא של האויב. בולט בהיעדרו – וינס קרטר.

עשה את שלו אבל זה לא הספיק הלילה.

 

המחליפים עולים ברבע השני ואחד מהם הוא דמרכוס קאזינס אחרי חודש וחצי מאז המשחק הראשון מול הקליפרס בו נפצע בירך. ואן וליט ממשיך את הכושר הנהדר מסיום הסדרה מול מילווקי ובצד השני קוק תופר שלשה ומוסיף סל ועבירה במתפרצת. טורונטו מצליחה לשמור על יתרון קטן כשקאווי לנארד לא מצליח לצבור נקודות אבל פותח את ההגנה בחדירות וכל דאבל טים שמקבל יוצר מבטים פנויים לחברים. דריימונד גרין מצליח להוציא מקאווי עבירה שלישית אבל הקנדים לא נבהלים וגאסול, במחצית נהדרת בשני צידי המגרש, עוזר להם לסיים מצוין את הרבע ולרדת למחצית ביתרון מרשים 49-59.

הספרדי שהגיע במהלך העונה הראה המון אגרסיביות ושילב בין נק' בצבע לקליעה מבחוץ והוביל עם 14 נק'. דני גרין, אחרי סדרה מזעזעת מול הבאקס, מצא את היד עם שתי שלשות ו-8 נק', כמו גם קאויי שנשמר נהדר וקלע רק 2-7 מהשדה. לאורי ניהל עם 6 אס' אבל רק 4 נק' ו-1-5 מהשדה אבל ואן וליט חיפה עליו עם 7 נק' מהספסל. טורונטו עם 8 שלשות ב-42%. אצל האלופה – קארי, שפתח עם 11 ברבע הראשון הוסיף רק 2 מהקו בשני (3-10 מהשדה, כל הקליעות מחוץ לקשת), קליי הוסיף 9 נק' והספסל הפתיע עם 17 נק'. 13-13 מהקו פיצו על 36% מהשדה ו-10 איבודים.

אני מניח שמה שעבר לכל אוהד טורונטו, וכנראה גם לכל אוהד ווריורס, זה החשש או התקווה לקראת הרבע השלישי. האלופה תפרה את פורטלנד בגמר המערב ברבע הזה ולאורך כל השושלת זה הרבע שמזוהה עם הדומיננטיות שלה. מי שיצא עם אש בעניינים מחדר ההלבשה היה דווקא סיאקם שפתח עם 4 מהירות על דריימונד והמשיך עם 14 נק' ב-8 הדקות הראשונות של הרבע. בצד השני, קליי תפר 2 שלשות, קארי הצליח להגיע לקו 6 פעמים והווריורס הצליחו לשמור על הפרש חד ספרתי. שלשה של מקיני מהפינה הורידה את ההפרש ל-4 בלבד אבל פטריק מקאו, אלוף השנתיים האחרונות, עם הסל הראשון שלו בפלייאוף, הוריד את המארחת ביתרון 81-88 והראפטורס שורדים את הרבע השלישי המאיים.

הרבע האחרון נפתח עם החטאה של קאזינס מהקו אחרי 24 קליעות רצופות של ג"ס ואחרי שההפרש ירד ל-3 טורונטו יצאה לריצת 1-10 כששלשה של דני גרין שולחת את סטיב קר לדבר עם החבר'ה. שלשה נוספת של קאווי וסלים של ואן וליט וגאסול שמרו על טווח ביטחון כשבצד השני אפילו קליי תומפסון מאבד את קור הרוח ומקבל טכנית. נקודות של קארי השאירו סיכוי וסל של איגואדלה הוריד ל-8 עם 2 דקות על השעון אבל בנחיתה איגי הרגיש את שריר הירך ונראה מה יהיה מצבו לקראת המשך הסדרה. בחזרה לפרקט – ואן וליט הניח 2 מהקו, קארי השיב בשלושה משלו וזה 7 הפרש. האם הווריורס יצליחו לעשות מזה משחק? לא ולא אומר סיאקם שתיקן החטאה של עצמו ולאורי עם הדאגר סגר את סיפור המשחק.

סיאקם עם ערב מהחלומות סגר על 32 נק' ב-14-17 מדהימים מהשדה כשהוא מוצא זמן גם ל-8 ריב' ו-5 אס'. כוכב נולד למול עינינו. קאווי נתן את אחד המשחקים היותר שקטים שלו בפלייאוף עם 5-14 מהשדה אבל הצליח להגיע לקו (10-12) וסיים עם 23 נק' כשגם הוא מוסיף 8 ריב' ו-5 אס'. מארק גאסול היה מצוין עם 20 נק' ודני גרין נתן עבודה עם 11. לאורי היה שקט בקליעה אבל תרם 9 אס'. ואן וליט היה האס מהספסל עם 15 נק' וגם הגנה מצוינת על קארי.

אצל הקבוצה מהמפרץ קארי עשה את שלו עם 34 נק' (8-18 מהשדה, 4-9 לשלוש, 14-14 מהקו), דריימונד עם טריפל דאבל מינימלי עם 10 בשלוש הקטגוריות אבל גם 6 איבודים כשתומפסון השלישי בלבד בספרות כפולות עם 21 נק'. הספסל תרם 36 נק' וקשה לדרוש ממנו לתת יותר מזה. אחרי 5 ניצחונות וחצי מאז הפציעה של קווין דוראנט, אפשר להניח ששלושת הימים הבאים יעסקו הרבה בסיכויי החזרה של kd.

אם הראפטורס מנצחים בערב כזה של קאווי יש להם המון סיבות לאופטימיות.

 

קצת תובנות:

א. במהלך הפלייאוף היה נראה לפרקים שטורונטו זה קאווי לנארד ועוד אוסף של רול פליירס. היום הוכח שגם בערב בינוני שלו יש לו מספיק עזרה וכלים בשביל לנצח את האלופה. מצד שני, מגיע לו קרדיט שלא הכריח זריקות וניצל את ההתמקדות של ההגנה בו להניע את משחק ההתקפה של הראפטורס.

2. ההתקפה של הווריורס עשתה את העבודה בסך הכל – 51% אפקטיבי, 29-31 מהקו, 28 אס'. הראפטורס שמרו מצוין אבל לא רבים האמינו שהם מסוגלים לנצח כשג"ס קולעת 108 נק'.

3. איגואדלה החטיא 4 שלשות היום, כולן פנויות ומהפינות אבל החשיבות שלו בהגנה על קאווי ובקבלת ההחלטות בהתקפה (7 אס') קריטיים. מקיני קולע טוב יותר אבל לא יכול לתת מה שאיגי מביא לשולחן.

4. מארק גאסול היה פסיבי מאוד בחלק גדול מהפלייאוף. אם יביא את האגרסיביות להמשך הסדרה זה יכול להיות ההבדל מבחינת הראפטורס. בהגנת החילופים של הווריורס הוא יכול להיות כוח משמעותי גם בפנים וגם בחוץ.

5. ניק נרס נתן רק 4 דקות לנורמן פאוול שהיה נהדר מול מילווקי. מעניין אם מדובר בפציעה או שיקולי התאמה לסדרה.

לפוסט הזה יש 69 תגובות

  1. קרי מתעלה כשדוראנט לא משחק, אבל זה לא מספיק. צריך גם שכל שאר השחקנים שמסביבו יתעלו וגם אז, הווריורס צריכים את הקאפקייק כדי לנצח את טורונטו. לדעתי דוראנט חוזר במשחק הבא ואז יהיה מעניין.

    1. לדעתי לא כל משחק של 34 נקודות זה התעלות
      קרי לא מסוגל להחליט שהוא לוקח את המשחק על עצמו ולקלוע ברצף כי הוא תלוי בתרגילים קבוצתיים שקשה לבצע כשיש שמירה.
      הוא גם מתקשה לקלוע מול שמירה אישית אגרסיבית ולכן קלע היום רק 8 מ-18.
      יש מישהו בסגל של הלוחמים שיודע לקחת את המשחק על עצמו ולקלוע מול שמירה אגרסיבית. הוא גם ידוע ככזה ולכן בפעם האחרונה שהלוחמים נתקלו בקבוצה מזרחית חזקה, הם התקשרו אליו…

      1. לא אמרתי שכל משחק שלו של 30+ נק זה התעלות, אבל הוא לוקח על עצמו יוצר כשדוראנט לא בסביבה, באמת לא היו לו אחוזי קליעה מעולים אבל גם לא כאלה נוראיים (44) ואחוזים די טובים מהשלוש (גם 44). אני מסכים שהלוחמים צריכים את דוראנט.

  2. גולדן נראו היום מאד חלודים, אולי הסדרה עם פורטלנד והמנוחה הרדימו אותם. רק קרי הופיע למשחק (וקצת לוני).
    היו הרבה איבודים שלומיאליים (16 סהכ) אחוזים נמוכים מהשדה, מסירות ליריב ובעיקר החטאות של לייאפים בטיבול איירבולים לשלוש. לא הופיעו למשחק.
    טורונטו היו בסדר, אבל צריך להדאיג אותם שבמשחק כל כך לא מפוקס של גולדן (חוץ מקרי שהיה לא מעולה אבל טוב), הם לא פתחו פער משמעותי עד הדקה האחרונה
    משחק הבא יהיה צמוד
    נראה אם גולדן יתעשתו, לדעתי זה היה כל כך לא מתואם שיקח יותר ממשחק אחד להשתפר
    נראה אם ישיגו משהו לפני שדוראנט חוזר

      1. 43 מול 50, זה הבדל מהותי, טורונטו באותו מספר זריקות קולעים ככה 16% יותר נקודות מגולדן (בערך 16 הפרש מנורמל על 100 נקודות במשחק)

  3. גולדן סטייט הפסידו על איבודי כדור.
    במשחק הכי טוב בחיים של סיאקם.
    לנארד לא שיחק חצי קלאץ' הוא פשוט נשמר מצויין.

    משחק הבא ג"ס תבוא מרוכזת ותיקח

  4. תודה על הסיקור המהיר.
    יותר מאשר ניצחון של שחקני טורונטו (שהם לא קוואי),
    ההפסד הוא של גולדן סטייט שמקורו דבר ראשון ברכות בהגנה ובחוסר מיקוד 16 איבודי כדור לעומת 10 של טורונטו,
    הם בדיוק ההפרש במשחק הזה.
    קאזינס היה בסדר (עבור אחד שלא שיחק חודשיים).
    קוואי חיסל את גרין בהגנה.
    וסיאקם חיסל אותו בהתקפה.
    וגם דני גרין קלע את המבטים הפנויים שהיו לו.

    1. זה היה צפוי לגבי גרין לא יודע למה אנשים מופתעים, טיפה שמירה והוא לא קיים התקפית בן סימונס ללא אתלטיות וגובה, והגנתית הוא גם מגן בינוני פלוס שתפס גב על האחרים, היה צפוי ונכתב לפני המשחק שהבלוף יתגלה, סייאקם וגם קוואי הרבה יותר אתלטים ויותר חשוב ארוכים מגרין, הצחיקו אותי אלה שהציגו אותו כמגן על, אוברייטד מספר 1 בליגה.
      .
      הלוחמים יהיו חייבים את דוראנט, לא כל יום פוגשים אל פורטלנד ׳אין הגנה׳ שנגדם גם אני הייתי נראה אולסטאר

      1. שטות מאוד גדולה כתבת כאן. גרין בכל עונה ובכל מצב הוא אחד מהשתיים החשובים בגולדן סטייט. החל מההגנה המופתית וכלה במנהיגות.

        1. אני מסכים עם ברוך. גרין אמנם מאוד חשוב לג״ס אבל הוא בהחלט אוברייטד בעיקר הגנתית. קליי, איגי ו KD שומרים יותר טוב וזה רק בקבוצה שלו! אמביד חיסל את סיאקם בסדרה מול פילי. גרין אכל את החדירות שלו שוב ושוב.

  5. תודה על הסיקור המהיר והמעמיק!
    איתי לצערי רק את סוף המשחק. היה נראה שכשג"ס מעלה הילוך לטורונטו אין איך לעצור אותה, ואז זה תלוי באחוזי הקליעה שלהם. קרי עבר פחות או יותר את כל מי שניסה לשמור עליו. נכון, טורונטו ניצחה, אבל עדיין ההרגשה היתה שג"ס היתה הקבוצה היותר טובה, וההפסד הגיע מאחוזים לא טובים שלה (גם מזריקות פנויות) ומזל של טורונטו בצד השני, כמו הסל של ואן וליט בסוף…
    מקווה שטורונטו תגיע עם אותן אנרגיות, ותצליח להתמודד עם ההתאמות שסטיב קר בטח יעשה.

  6. ברוך רובין אתה כזה דביל שזה משהו. אג'נדה נגד גרין לדחוף בכל חור כמה'שאתה חושב שהוא ידה ידה ידה.אתה מבין שהוא סיים עם טריפל דאבל? הטרחנות שלך מאוסה ממילא אבל לפחות היית מבין משהו בכדורסל.

    1. אתה מסוגל להגיב בשם אמיתי אשברי כדי שאני אתייחס אליך בכלל? ולגבי הטריפל דאבל תשאל את ראסל ווסטברוק למה זה שווה היום. הוא היה חושך בשני צידי המגרש עשו אותו הרבה יותר ממני

      1. ברוך – אתה רק מראה שוב את רמתך הנמוכה ואת הפאראנויה שלך. בטח הצבעת לשקרניהו . כי אני לעולם לא מגיב בעילום שם , וזו גם לא השפה שלי. אז לך תעמוד בפינה ותבקש סליחה.

        1. לצערי לא הייתי בישראל בבחירות המון שנים, לגבי הצבעה יש לי חברים בישראל שהם והילדים שלהם יצביעו רק מח״ל וזה לא משנה אם נתניהו טוב או לא או עד כמה מוצלחים הם וחלקם עשירים מאוד , רוב הציבור לצערי מצביע ללא קשר למה נכון למדינה למה הערכים שלו , אלא למה חונך, לגבי גנץ והשאר הם נוכלים בדיוק כמו נתניהו הם העדיפו בגלל רדיפה פוליטית ואגו לא לעשות איתו הסכם וללכת לבחירות, אני לא חושב שתהיה הנהגה טובה בישראל כולם מושחתים במיוחד הדתיים ונתניהו, ולדעתי חייב חוק של שני קדנציות כמו שנהוג אצלנו כל עוד כולם בובות חסרי דעה/מונעים מאגו, לגבי הבחירות אצלנו הצבעתי טראמפ לא הייתי בטוח בהתחלה , אבל אני עומד להצביע לו שוב ללא ספק עוד שנה, היחסים עם ישראל, היחס לאיראן הסכמי השכר החדשים נמאס לנו להיות הפראיירים של העולם, כן אני לא מסכים עם רוב הדעות שלו אבל אני חושב שהוא הרבה יותר טוב מהילארי הנחשית.

  7. סיקור נהדר! תודה, אדר.
    .
    מארק גאסול נתן הלילה משחק יוצא מן הכלל. שוב הוא נראה כמו מי שזכה בתואר "שחקן ההגנה של העונה". העזרה שלו בהגנה על קרי הייתה מלאכת מחשבת. הוא חסם את נתיבי המסירה, הוא שיבש את יכולתה של גולדן סטייט לנצל את העובדה שעל קרי יש שמירה כפולה.
    המספרים היבשים לא עושים עמו חסד, היות ויש לו "רק" 2 חטיפות וגג אחד. אבל לו יש מניות רבות בעובדה שגולדן סטייט סיימו את הלילה עם 16 איבודי כדור.
    .
    המספרים של סיאקם לא הגיעו יש מאין.
    כאשר גולדן סטייט התמקדו בקאוויי (בכל פעם שהוא התקרב לצבע, הייתה עליו שמירה כפולה),
    הוא בחר לא ללכת עם הראש בקיר, אלא להניע כדור. לקאוויי אולי יש "רק" 5 אסיסטים,
    אבל אני ספרתי במשחק לפחות 5 שלשות שהגיעו אחרי "הוקי אסיסט" שלו (מסירה שהובילה לאסיסט).
    .
    כמובן שלסיאקם מגיע קרדיט גדול על כך שהוא ידע לנצל את מה שנתנו לו.
    ניתן היה לראות איך רמות הביטחון שלו מטפסות, אחרי כל סל. זה אולי התחיל בשלשה ממבט פנוי,
    אבל סיאקם לקח את אותו ביטחון, והתקדם אתו כמה וכמה צעדים קדימה. נקודות הקלאצ' שלו, על השומר (ההוק א-לה-קארים שלו, בהחלט היה יוצא דופן), היו קריטיות לניצחון.
    .
    דני גרין. 3 מ-7 מה-3. טורונטו חיפשו אותו לזריקות שהוא אוהב מהפינות, והוא סיפק את הסחורה. זה קריטי עבור טורונטו שהוא ימשיך לספק את הסחורה. לא כל יום סיאקם.
    .
    קאזינס, דרך אגב, היה לא רע בכלל. הוא השחקן היחיד מעבר לקרי, גרין, ואיגודאלה (הוא לא מקבל מספיק קרדיט על יכולתו להניע כדור, בדגש על התקפת המעבר) עם יכולת של ממש בניהול משחק. האסיסטים שלו לשלשה (אני חושב שזה היה קליי), ולליי אפ, היו מרשימים למדי.
    .
    יש מצב שזה משחק ה-"the one that got away" של גולדן סטייט. לא בכל יום קאווי + לאורי = 30 נקודות. 7 מ-23 מהשדה.

    1. טוב שאתה כאן, בדיוק אותך חיפשתי. ליתר דיוק בדיוק אותך אני מחפש כבר שנה וחצי עם הקרדיט.
      להלן:

      דובי 4 ספט 2017 12:53:48
      על מי מהספסל אתה מהמר?

      2.1.1.1.1

      גיא הרשע 4 ספט 2017 13:03:57
      לוקאס נוגיירה, יאקוב פולטל, פסקאל סיאקאם.

      הרבה כישרון יש לראפטורס בעמדות הפנים.

      1. בוקר טוב. התגעגעתי.
        .
        (כל הקרדיטים שלי השנה נמחקו רטרואקטיבית לאור ההימור לי שהלייקרס יסיימו את העונה בטופ 3 במערב…)

  8. קוואי היה בינוני מינוס הערב.
    השאלה אם זה קורה לו דווקא בפינאלס?
    מבט אל 2 סדרות הגמר הקודמות שלו, באחרונה זכה ב-FMVP, חושף תמונה מעניינת. בניגוד אולי למה שאנשים חושבים.
    קוואי טוב, אבל לא ממש גדול.
    .
    פינאלס 2013:
    משחק 1, 1-8-10
    משחק 2, 2-14-9
    משחק 3, 2-12-14
    משחק 4, 0-7-12
    משחק 5, 1-8-16
    משחק 6, 0-9-22
    משחק 7, 0-12-19
    ממוצע סדרה:
    1-11-14 (לברון באותה סדרה: 7-11-25)
    .
    פינאלס 2014:
    משחק 1, 0-2-9
    משחק 2, 3-2-9
    משחק 3, 2-4-29
    משחק 4, 3-14-20
    משחק 5, 2-10-22
    ממוצע סדרה:
    2-6-18, FMVP (לברון באותה סדרה: 4-8-28)
    .
    קוואי עדיין לא בליגה של הגדולים-באמת.

    1. להשוות את קוואי של 2013 ו2014 לזה של היום זה אבסורד וכה לא נכון מכל כך הרבה סיבות, כמו להציג את הארדן ב2010 ולהשוות לזה של היום.

    2. הוא יאניס בעונתו השנייה לזה הנוכחי , השיפור שקוואי עשה מהשחקן הבוסרי שהגיע לשחקן הטוב בעולם, זה משהו נדיר וחד פעמי, באותם עונות כמה נקודות הוא קלע 11-13? כמו להשוות את קובי של 97 לזה של 2005.

    3. גניבת דעת מה שכתבת, כרגיל, הסטטיסטיקה לא מספרת את הסיפור, קוואי לא היה הבורג המרכזי, דאנקן, פארקר וג'ינובלי היו המובילים, למרות כל זה הוא סיפק מספרים יפים מאוד לשחקן צעיר בלי נסיון, ההגנה שהוא סיפק בסדרות האלו על לברון ועל כל מה שבא מולו הייתה הירואית, לא נראה לי שראית את הגמרים שאתה מזכיר…

  9. תודה על הסיקור המהיר
    כמה תובנות ראשונות שלי :
    1.הראפטורס היו מדהימים בהגנה היום ,וכולם חוץ מקאויי היו בשיאם גם בהתקפה
    2.סטף אמנם קלע 34 אבל חוץ מהרבע הראשון הם הוציאו אותו לגמרי מהקצב יש הבדל גדול אם הוא דופק 34 אם 7 שלשות משתי מטר אחרי השלוש או כמו היום מהעונשין . ואן פליט עשה עבודה מדהימה עליו
    3. אם אני סטיב קר אני מפסיק אם הדאבל טים זה אמנם מעט קצת את קאויי אבל כל השאר נכנסים לקצב ופחות מעייף את קאויי בכלל אני נגד דאבל טים באן בי אי זה עובד רק אם השחקן מכריח או טיפש , קאויי ישים 20 לפחות בכל מקרה ,הדאבל טים פשוט מכניס את כל השאר למשחק עדיף שהוא יקלע 30 ולכל השאר יהיה קשה יותר

    1. 1. גם לטורונטו יש עוד הרבה מקום להשתפר בהתקפה. לאורי היה חושך מבחינת קליעה (עד לשלשה של השניות האחרונות, לא פגע ממטר). איבקה חלש מאוד. פאוול נכנס, לא פגע, ונמחק. ביחד עם קוואי, זה 4 שחקנים שלא פגעו, מרוסטר של 8.
      2. סטף מדהים, ודווקא במשחק בינוני שלו מבינים את זה. כל ההתקפה עליו, הכל, כל מהלך, וזה כמו שאתה אומר, כשהוא לא נכנס עדיין לאלמנט. אלה חדשות רעות מאוד לרפטורס. אם יחזור KD, אז בכלל…
      3. להיפך, להמשיך את הדאבל-טים. קוואי מחוץ למשחק זה מפתח מס' 1. אל תיתן לו להיכנס לסדרה כמה שאתה יכול, ותסמוך שההתקפה שלך תהיה יותר טובה בהמשך, והיא תהיה. זה משחק שהיה צריך ריצה אחת של גולדן כדי להסתיים אחרת, ונרס הצליח יפה מאוד לא לאפשר להם אפילו אחת… כמה עוד משחקים כאלה יהיו?

      1. +1 על הכל.
        סטף היה מצוין, ברוך, דריימונד גרין היה מעולה. אמנם סיאקם קלע עליו בקלות אבל הוא היה המנוע של הקבוצה בהתקפה.
        יש סיכוי שהפציעה הקטנה של איגי תמנע ממנו לשחק במשחק הבא.
        ג״ס תצטרך לעשות התאמות להמשך, כדאי שיתחילו בלתת לדוראנט לשחק . . .

      2. קר ימשיך אם הדאבל טים בכל מקרה זה מה שהוא מאמין בו ויקווה שהשחקנים המשלימים לא יפגעו בהמשך הסדרה יכול להיות שאני טועה וזה כן ילך לו בהמשך , אני רק יחדד אני אישית הייתי נותן לו לשחק אחד על אחד בהתחלה ומביא את הדאבל טים בחצי השני אם צריך
        סטף מדהים אין ספק אבל שהוא קולע 34 נק רגילות זה לא עושה אותו אפקט כמו שהוא שם לך בראש שלשות מ2 מטר אחרי השלוש ומדליק את כל הקבוצה
        ולטורנטו אין לאן להשתפר בהתקפה 118 נק זה המון בשבילם

  10. מילה על השיפוט הלילה (היו כמה תלונות במהלך הבלוג החי):
    הוא היה טוב מאוד. מאוזן, וחשוב יותר – עקבי.

    1. הקמפיין של סטפן קורי ל-FMVP ראשון נגמר מוקדם מהצפוי.
      אפילו שחקן כמו וא פליט נראה יותר מרשים ואחראי ממנו במעמד הזה.
      היה אפשר לספור את רפי ההבנה באתר שטענו שלאונרד משחק לבד.. זה פשוט שטויות. סיאקם אחד השחקנים המשלימים הטובים בליגה טענתי את זה עוד לפני שהפלייאוף התחיל אין לשום שחקן בליגה חיפוי כמו שהראפטורס הראו במשחק הזה.

      כרגע הבעיה של טורונטו היא שהשחקן הכי חשוב של הווריורס יחזור לשחק וזו בעיה יותר גדולה מהכל.
      השיפוט לא יהיה יותר טוב מהמשחק הזה.
      :
      גם דוראנט חוזר למשחק הבא. כולם יידעו למי הולך הכדור מפה ועד המשחק האחרון לווריורס לא תהיה עוד בעיית איבודים.

      1. קרי היה במשחק לא מדהים, אבל עדיין עשה 34 נקודות מתוך כ 100 של הקבוצה
        **
        הצוות המסייע של טורונטו היה חושך מצרים עד אמצע הסדרה עם מילווקי ואז עבר תחיה מחדש והפך לצוות מרשים למדי

    2. מסכים מאוד גיא. השיפוט היה מצוין הלילה.
      תודה אדר על הסיקור. המפתח היום של טורונטו בעיניי היה הטיפול היחסית טוב בפיק אנד רול של סטף (משונה להגיד את זה ואז לראות שקלע 34). לאורי לא פגע אבל ניהל את המשחק מצוין ועוד עם ואן פליט די הציקו והפריעו לקארי,
      מארק גאסול נראה לפרקים שעושה עבודה של שלושה בהגנה , היציאה הגבוהה לסטף והחזרה המהירה שלו בוצעו טוב מאוד ואף גררו כמה איבודים ועיכובי התקפה

  11. כל הסיפור הוא היעדר העומק של ג"ס. מול פורטלנד הרכה כולם נראו כמו נמרים, אבל האמת היא שאיגודלה טוב אבל פציע ולא בדיוק סקורר, ליווינגסטון זה המתים המהלכים וכל יתר הספסל זה לא שחקנים לקבוצה אלופה. לכן השאלה המרכזית היא אם ומתי דוראנט חוזר. בלעדיו טורונטו לגמרי יכולה לעשות את זה.

  12. אל תשווה אפילו קבוצה קצרה כמו פורטלנד שבאה אחרי משחק 7 ובלי סנטר אמתי
    לסופרטים כמו הגולדן סטייט
    דוראנט חוזר במשחק הבא אין לך מה לדאוג.

  13. סטיב קר קיבל החלטה חשובה, ואם לשפוט מהמשחק הראשון, היא לפחות השתלמה לו (הבעיות הן בעיקר בהתקפה החלודה, והחולשה הנוראית של גרין מול סיאקאם) –
    וזה דאבל טים על קוואי. בליץ בכל הזדמנות.
    כי לקוואי יש נקודת חולשה אחת מובהקת.
    הוא שחקן הגנה פנומן, אולי בחמישיית ההגנה של כל הזמנים, וריבאונדר טוב.
    קלע לא רע מהשדה, טוב מאוד מהשלוש, והשנה גם הוסיף סטפ-בק הארדן פה ושם.
    יודע לסחוט עבירות ולקלוע מצוין מהקו.
    איפה הוא חלש? קוואי לא מוסר מעולה. בינוני ומטה.
    ממוצע קריירה 2.4 אסיסט למשחק.
    בתור השוואה, SF בלוול שלו:
    דוראנט, 4 אסיסט (העונה 6)
    יאניס, 4 אסיסט (העונה 6)
    לברון, 7 אסיסט (העונה 8)
    בירד, 6 אסיסט (העונה לא שיחק)
    פיפן, 5 אסיסט (כנ"ל)
    .
    אם אני סטיב קר – ממשיך באותו טיפול.

  14. 34 נק' כל כך משקרות היה לקארי. פתח נהדר, ואח"כ קלע חמישה סלי שדה בשלושה רבעים והרויח נק' מהקו. שלושה איבודים, חמישה אסיסטים,. הדקות הקבועות על הספסל בלי קשר למה שמתרחש על המגרש גם משהו לא ברור אבל עקבי. יותר מדי שחקנים לא הגיעו בווריורס , משחק הבא הופך עבורם לקריטי, דקות הפתיחה של הרבע האחרון אחרי החזרה לארבע הפרש היו נוראיות וקשה כל הזמן לעשות חזרה , לא כל יום פורטלנד, השלשות של גרין ולנארד ובעיקר המזליקית של ואןוליט גמרו את המשחק. לטעמי משחק שאנני מדי של הווריורס, זה הפיינלס והנסיונות האלה עם בל וקאזינס עלו ביוקר, איגודאלה בעייתי מאוד כשהוא לא פוגע מהשלוש. קליי עם מעט מדי זריקות אחרי רבע ראשון של הרבה החטאות .

    1. זה לא שאננות זה יהירות ,זה כבר עלה להם באליפות אחת , הם עדיין לא הדליקו תסויץ נקווה בשבילם שהם יתעוררו זה לא יהיה מאוחא מידי

  15. 5 משחקים and counting , זה רצף הניצחונות של טורונטו. בכל אותן ניצחונות היריבה ניסתה ללחוץ את קאוויי. התוצאה?
    5.4 אסיסטים למשחק,
    ועוד כמות מכובדת למדי של מסירות שהובילו לנקודות קלות.
    4 מתוך אותם 5.4 אסיסטים למשחק (נכון ל-4 הניצחונות מול מילווקי. הנתונים למשחק הלילה עדיין לא מעודכנים) הם אחרי כניסות לסל.
    למעשה, 66% מהכניסות שלו לסל ברצף המדובר מסתיימות במסירה.
    .
    האמת היא שגם אותי מפתיעה יכולתו של קאוויי להניע כדור. בעיקר לנוכח העובדה שבמהלך העונה הוא היה "חור שחור" (אז רק שליש מהכניסות לסל הסתיימו במסירה).
    אבל מי שצפה בו בסדרה מול מילווקי, לא מופתע מהעובדה ש-5 שלשות (מה שלי יצא לספור במהלך המשחק. יכול להיות יותר) של טורונטו הלילה הגיעו אחרי הנעת כדור של קאוויי. כולן שלשות קלות, כולן קריטיות לניצחון של הראפטורס במשחק.

    1. +1 סטיב קר בתור אחד שקלע סל אליפות מדאבל טים אמור לדעת את זה , הוא מעדיף להמר אם השחקנים חוץ מקאויי יפסיקו לקלוע הוא ייצא גאון אם הם ימשיכו לקלוע הוא בבעיה

    2. בחרת את המדגם הכי קטן וסלקטיבי בעולם, 4 המשחקים האחרונים נגד מילווקי + 1 הערב…
      לפני כן יש לך 110 משחקי פלייאוף עם ממוצע אסיסטים של פחות מ-2, ועוד 467 משחקים בעונה הסדירה של 2.4 אסיסט…
      מאוד מוקדם לקבוע

      1. מצד שני מה שקובע זה מה שהוא מצליח לעשות עכשיו, כשלוחצים אותו, והסטטיסטיקה של גיא מראה שנכון לעכשיו הוא מצליח. קר לא יכול לבנות על זה שקוואי יסוג למוד של העונה הרגילה, אחרי 5 משחקים שבהם שיחק במוד הנוכחי.

      2. אם מה שהייתי עושה זה אכן היה מדגם, אז אתה צודק. לקחת 5 משחקים ולנסות להשתמש בהם בשביל ללמד על קריירה של שחקן?
        זה לא סלקטיבי. זה מניפולטיבי.
        .
        מה שאני עשיתי, זה הצבעתי על מגמה.
        .
        גם אני חשבתי שאבן הנגף במשחקו של קאוויי זה חוסר יכולתו (היחסי) לנהל משחק.
        מי שעקב אחרי התגובות במהלך סדרת גמר המזרח יכל היה לראות איך מתחילות לצוץ התגובות שמבחינות בשינוי –
        קאוויי מנצל את הלחץ עליו בשביל למצוא את השחקן הפנוי. והוא עושה את זה, לא כאשר זה כבר מאוחר מדי, אלא בתזמון מדויק.
        בפעם הראשונה גם לי זה לא בא בטבעיות לתת את הקרדיט לקאוויי.
        עידו גילרי ציין בתגובה בה אני נתתי את הקרדיט ללאורי, שמגיע גם לקאוויי הכרה על הנעת הכדור של טורונטו.
        ואז זה קרה שוב, ואז שוב. ופתאום אלו כבר לא מילווקי שמתמודדים מול טורונטו, אלא גולדן סטייט.
        הם ניסו לעשות בדיוק מה שמילווקי עשו בהגנה. התוצאה?
        שוב, הנעת כדור מרשימה. ניצחון נוסף של טורונטו. מגמה.

  16. עובדה שקשה להתעלם ממנה :
    גולדן סטייט בגמר בלי דוראנט 7 נצ 7 הפסדים
    איתו 8 נצ הפסד 1
    הבדל ביו קבוצה טובה שכיפית לצפייה ,לקבוצה היסטורית בלתי מנוצחת
    זה גם מה שהם ימכרו לו כדאי להשאיר ט
    אותו

  17. תודה רבה על הסיקור!

    הבעיה של ג"ס השנה היא שהם קבוצה מפחידה רק בצד אחד של המגרש. אם לא יעלו הילוך בהגנה (ולא בטוח שהם יכולים), אפילו קבוצה מוגבלת יחסית כמו טורונטו תעשה להם חיים קשים.
    נ"ב – לא יודע למה התכוונת בזה שוינס קרטר "בלט בהיעדרו", אבל נראה לי שהוא לא הוזמן פשוט כי הוא עדיין שחקן פעיל. גם דה-רוזן לא היה…

  18. 2 שחקנים עשו היום את ההבדל לדכות הראפטורס . הראשון הוא סיאקם , אתלט מצויין שגם תפס יום קליעה גדול וגם זריקות קשות נכנסו לו. השני הוא מארק גאסול , שמשום מה מזלזלים בו, כנראה בגלל גילו. הוא שיחוק רציני של טורונטו שהביאה אותו באמצע העונה. הוא תן הגנהמצויינת והיקשה מאוד לג"ס את החיים בצבע של טורונטו , וגם קלע בכלל לא רע בהתקפה.
    קוואי היה מאופק יחסית , אבל עדיין בלי ניהול המשחק שלו ותשומת הלב שהוא מושך טורונטו לא היתה מנצחת .

    אף פעם לא הייתי מאלה שכתבו שג"ס טובה יותר בלי דוראנט, ואני מקווה שנקבל אותו בחזרה במהירות . אחרת זה יהיה קשה לנצח את הסדרה , ואם זה גם בלי איגי שנפצע שוב, זה הופך כמעט בלתי אפשרי .

  19. לא חושב שיש מישהו אחד שבאמת התכוון ברצינות למשפט, "גולדן סטייט יותר טובה בלי דוראנט".
    אף קבוצה בעולם לא טובה יותר בלי דוראנט, והם לא יוצאים מהכלל.
    גולדן סטייט בלי דוראנט זה wishful על הקבוצה ההיא, והפנטזיה שעונת ה-73-9 תיגמר בסוף בהפי אנד.
    נחמד לחשוב ככה, אבל ביחד עם KD זו מפלצת מסוג אחר לגמרי…
    השחקן מס' 1 בעולם יחזור, גולדן סטייט תנצח, ואפילו סטף ייקח סופסוף את ה-FMVP.
    לא פיצוי מלא על ה-4-3 של קליבלנד, אבל הכי קרוב שיש.
    וזהו – KD ימשיך הלאה, והליגה תתחיל מחדש…

  20. תודה רבה.
    יופי של משחק לפתוח את סדרת הגמר.
    כמה גולדן היו חלודים וכמה זו ההגנה של הרפטורס- בזה ניווכח בהמשך.
    מה שכן, חוץ ממשחק באמת יוצא דופן של סיאקם, הרפטורס שיחקו סולידי, קוואי שיחק מנומנם משהו, לאורי התקפית היה חלש, ועדיין יש מקום לשיפור בריבאונד ההגנה למנוע נקודות 2nd chance של הווריורס.
    מאוד מעניין מה מצבו הבריאותי של דוראנט ומה תהיה הדינמיקה במקרה הקלוש והתלוש מהמציאות בו טורונטו יעלו ל-2:0

  21. תודה רבה אדר, אחלה סיקור.
    .
    יש לנו סדרה. טורונטו לא מצמצו, ואם לא יאבדו את המשחק הבא, וכרגע הסיכויים לכך נמוכים אם דוראנט לא חוזר ואיגי סוחב פציעה, לטורונטו יש סיכוי ממשי גם אחר כך. חדשות טובות לליגה.

  22. כמה נקודות מהמשחק פרט להגנה החלקה של גולדן סטייט שזה היה די צפוי.
    מארק גאסול- לדעתי איש המשחק זה לא רק הנקודות שהוא קלע אלא בעיקר ההגנה, כן הוא לא יכול לעבור בחילופים אז מה שטורנטו עשו זה הגנה אגרסיבית על קרי ודאבל טים והידיים הארוכות של גאסול הפריעו לכל מסירה ושיבשו את משחק המסירות. גם בצבע האורך שהוא נותן משנה את הזריקות.
    .
    פרד ואן בליט- לא מספיק מדברים אליו- הוא היה מצטיין עד המחצית הוא לא כפה את עצמו על המשחק יש לטורנטו עוד מוביל כדור שיכול ליצור נקודות שיחוק ענק של נרס שמעדיף אותו על גרין.
    .
    פסקל סייאקם – היו לו הלילה ערב מהסרטים הוא התעלל בגרין ובכל מי ששמר אליו, הוא קלע כחלק משטף המשחק ולא כפה זריקות, בכללי גרין קצר מדי ולא אתלטי מספיק להגן עליו, דוראנט החסר יכול לעשות אליו עבודה טובה משמעותית.
    .
    קוואי לאונרד- היה לו משחק לו טוב הלילה גם הוא לא כפה את עצמו על המשחק ודאבל טים עליו הכניס את החברה לעניינים (בדומה לגולדן סטייט במשחק 6 נגד יוסטון), פעם הבאה הוא יקלע את הזריקות שהחטיא, הגימיק של לוני שומר עליו לא באמת עובד הוא קיבל מבטים חופשיים פשוט הזריקות לא נכנסו.
    .
    גולדן סטייט הלילה הבינו שזה לא פורטלנד הם לא יכולים לרוץ נגד טורנטו ריצות 18-0… ההגנה של טורנטו בטרנזיישן מדהימה (למרות חורים פה ושם אין מה לעשות) והם מאטים את המשחק בצורה מושלמת ויודיעים גם מתי לרוץ.

  23. לא מבין את ההתמקדות ב 16 היהודים של ג"ס, זה רק מעט מעל הממוצע העונתי של 14.4.
    באופן כללי, המשחק היה סולידי מבחינת ג"ס, רוב הנתונים קרובים מאוד לממוצע.
    דווקא בטורונטו, קוואי וקייל לאורי היו מתחת לממוצע, מבחינה התקפית.

    מי שחלם שיתעורר, במינימום, יש סדרה. מי שרוצה לחלום, אפשר גם לראות את העתיד. 4:2 לטורונטו.

    1. המפלצת עם שלוש עיניים, שיער כחול, אוזניים מחודדות, פה נוטף ריר ואפילו ציפורניים חדות, אבל חסרה את הנבוט שלה.

  24. אחרי המשחק יש לטורנטו הרבה סיבות לדאגה. גולדן סטייט שיחקו רע, ועדיין, סיאקאם וגסול התעלו על עצמם וזה לא משהו שאפשר לבנות עליו לאורך הסדרה. ליאונרד שותק הגנתית (איגי, תומפסון, גרין, you name it, כולם מאצ׳אפ הגנתי טוב עליו ושומרים מצויינים).
    אני מאוד מקווה להתבדה כי בסך הכל לאורי גם יכול לתת עוד התעלות וארגז הכלים של הרפטורס עשיר משנדמה.
    אף על פי כן, בלי קשר לדוראנט, אם גולדן סטייט תופסת את הקצב שלה מ-2016-2017 (ואין סיבה להאמין שזה לא יקרה)- זו אופרה אחרת לגמרי.

    תהיה סדרה מעניינת!
    מי יתן ורפטורס ישימו ידם על העליונה.

  25. סיקור נהדר!
    שוב חוזרת טעות בכתיבה של טווחי מספרים בצורה המתאימה לאנגלית.
    בעברית 14-17 מהשדה=17 קליעות מתוך 14 זריקות, מה שלא אפשרי כלל!!! בטקסט עברי יש לכתוב 17-14 ולא 14-17!

    1. אתה גם מטרחן וגם טועה.
      עברית קוראים מימין לשמאל. מספרים, קוראים משמאל לימין.
      לכן כאשר אנחנו רוצים לסמן קליעות מתוך זריקות יש בדיוק דרך אחת והיא 14-17. גם בעברית תיקנית לחלוטין

      1. הנער שומר שבת ולא יקרא לעולם את מה שכתבת לו.
        כמובן שאתה צודק. עוד תגובה-שתיים קרמר גם ידרוש ששברים כגון 1/2, 3/5, 14/17 נכתוב בעברית תקנית 2/1, 5/3, 17/14 ולעזאזל המתמטיקה.
        לכן, מעתה אל תחשב לשחקן אחוז מהשדה כמו שבר פשוט- 14/17 אלא רשום 17/14 ולך חפש. קאפיש?

  26. תודה רבה אדר
    גס לדעתי הפסידו היום על הירדמות טוטאלית במתפרצת ובמעבר. היה נהדר לראות את איך טורונטו כל פעם דוחפים את הכדור קדימה אבל לא לוקחים זריקות נמהרות אלא כמעט אך ורק זריקות טובות. לעומת זאת גס לא הצליחו לדחוף את הכדור קדימה וטורונטו היו מוכנים מאוד לפייס של הלוחמים.
    לדעתי הבאמת ענייה סטף לא מקבל מספיק כבוד מהשופטים (על אף שאני מסכים עם גיא שהיה שיפוט מאוזן בסהכ). גאסול בכל דאבל אפ פשוט שם עליו ידיים ועדדין טעיתי לגמרי לגבי גאסול הייתי בטוח שהוא לא יהיה פקטור בהגנה. טעיתי ביגטיים לפחות במשחק הזה.
    מי שצריכה להיות מודאגת זו גס. כמה פעמים הם הפסידו כשקרי נותן משחק של 34 נק? איך שאיגי הגיב קשה לי להאמין שהוא יחזור למשחק הבא. הלוחמים עוד הפעם עם הגב לקיר (דווקא אז לדעתי הם משחקים יותר טוב במשך השנים)

  27. חדשות טובות 1#
    דוראנט כבר התחיל להתאמן, והוא ככל הנראה יהיה זמין למשחק 3 (משחק 4 אם יחליטו על יתר זהירות).
    הסיבה היחידה שזה לא יקרה היא נסיגה במצבו (לאור הזהירות שדוראנט וגולדן סטייט נוקטים, הסיכוי לכך נמוך למדי).
    .
    חדשות טובות 2#
    עושה רושם שהפציעה של איגודאלה לא תמנע ממנו לשחק בהמשך הסדרה. למתבונן מהצד זה נראה היה כמו פגיעה באחד משרירי מיתר הברך (ההמסטרינג) של רגל שמאל, הרגל בה הוא כבר סובל מפגיעה בשריר הסובך (שריר התאומים).
    בראיונות אחרי המשחק, הן איגודאלה, והן קר, לא הביעו דאגה ממצב רגלו של איגודאלה.

  28. יופי של סיקור אדר. מקיף ומקצועי מאוד. סיאקם במשחק אדיר, אני לא חושב שיחזור על עצמו (או אפילו קרוב לכך) בהמשך הסדרה. אחת מבכורות הגמר הגדולות ביותר שאני זוכר. הוא רק בן 24 וממש לא מוערך מספיק, ספורטאי גדול.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט