גולדן סטייט ווריורס VS. טורונטו רפטורס, והמנצחת היא… / רותם אלרן (בן 12 ו-3/4)

 

גולדן סטייט ווריורס נגד טורונטו ראפטורס- גמר ה-NBA

(הפוסט עבר עריכה קלה של מ.ל)

בענווה ובצניעות אני עדיין גאה להיות – כנראה – הראשון בשפה העברית לכתוב מין פריוויו על הגמר בין הווריורס והרפטורס.

אז ככה.

לאחר שגולדן סטייט הדיחה בסוויפ את פורטלנד בגמר המערב וטורונטו ניצחה את מילווקי באופן מפתיע לאחר קאמבק בסדרה מפיגור 2-0 ל-2-4, הן יפגשו בגמר ה- NBA, אשר יתחיל ביום שישי הקרוב. פוסט זה דן במצ'אפים ביניהן.

לאחר העפלתה (הצפויה, יש לציין) של גולדן סטייט ווריורס לגמר ה-NBA, חזינו בסדרה מותחת בין שתי קבוצות הגנה מצוינות, להן כמה משחקני ההגנה הטובים ביותר בכל רחבי הליגה. לאחר העפלתה של טורונטו (הפחות מוכרת מהווריורס לכל החובבים שאינם עכברים), חשוב לכתוב על המצ'אפים הצפויים לנו, ואלו שאני מאמין שיוכלו לעבוד על הצד הטוב ביותר.

הערה: המצ'אפים לא סודרו על פי עמדות, אלא על פי החשיבות בקביעת מנצחת הסדרה – מהחשובים ביותר לגורל הסדרה לחשובים פחות, אם כי הכל כמובן הוא יחסי.

קוואי לנארד – קווין דוראנט

המצ'אפ בין השניים מסתמך על העובדה שדוראנט יחסיר רק משחק פלייאוף אחד. אוקיי, אז ניתן להתחיל: מצ'אפ זה יהיה בעל חשיבות מקסימלית משום שדוראנט הוא אחד משחקני ההתקפה הטובים בליגה ושחקן הגנה ממוצע-פלוס, בעוד שלנארד שחקן יותר שלם באופן כללי, אבל שחקן יותר מוגבל (באופן יחסי לדוראנט כמובן) בהתקפה. לנארד שחקן הגנה מעולה וכינוי שיכול להתאים לו, כפי שהיה לגארי פייטון את הכינוי "הכפפה", הוא "ואקום" שכן הוא לא מאפשר ליריבו לנשום ויכול להיות מאוד אגרסיבי בצד זה של הפארקט. בחלקים מהסדרה מול הבאקס, בעיקר לקראת סופה, הוא שמר על הגריק פריק – הלא הוא יאניס אנטטקומפו – באופן מצוין ופעמים רבות מנע ממנו להגיע אל הסל, אף שיאניס בעל מסה יותר גדולה מקוואי וכן גבוה ממנו ב-10 ס"מ. לדעתי, לנארד עדיף במצ'אפ זה בגלל שדוראנט אינו שחקן הגנה טוב במיוחד ובנוסף לכך מעט שברירי בהשוואה ליאניס שכולו שרירים המשתרגים לאורך גופו, לעומת דוראנט הקליל והרזה עד מאוד. מצב נוסף היכול להתרחש הוא שקוואי ישמור את סטפן קרי (אם דוראנט ייעדר), וכך יוכל לחסום לו נתיבי תנועה לסל, להיצמד אליו כך שלא תאופשר לו זריקה לשלוש ולחסום נתיבי מסירה עם ידיו הארוכות שיכולות להגיע לכדורים קשים.

המנצח במצ'אפ קוואי – דוראנט: קוואי.

קליי ת'ומפסון – דני גרין

תומפסון הוא אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה וגרין הוא אחד מהפיור שוטרס הטובים בליגה, אם כי מי שחזה בשני המשחקים האחרונים של הרפטורס נגד הבאקס בוודאי חושב שעלי לחזור לבית-ספר (דבר שממילא אעשה כתלמיד כיתה ז'). שניהם קלעים מהדרגה הראשונה, אף שגרין נקלע (תרתי משמע) למשבר קליעה בפלייאוף זה, בעוד שתומפסון נותן שנה חלשה בסטנדרטים שלו אך עדיין קולע 21.5 נקודות למשחק. כמובן שתומפסון שחקן הרבה יותר טוב בשני צידי המגרש מגרין ובנוסף לכך, יכולת נוספת שיוכל לנצל מול גרין ברגעי חוסר תשומת לב היא שחרור הזריקה המהיר שלו או לחילופין תנועתו בלי הכדור.

המנצח במצ'אפ זה: קליי.

דריימונד גרין – פאסקל סיאקם

המצ'אפ השלישי מבחינת חשיבותו בסדרה הוא דריימונד גרין נגד פאסקל סיאקם. הפורוורדים של שתי הקבוצות נותנים ריצת פלייאוף סולידית ולמעשה השתדרגו מהעונה הסדירה. סיאקם – שמקבל את הצבעתי לתואר 'השחקן המשתפר של העונה', נתן עונה מצוינת ושיפר את רוב האספקטים במשחקו, בעוד שדריימונד נתן עונה רגילה יחסית חלשה, ואף נקלע לסיטואציות מביכות ומעצבנות בפני התקשורת, ביניהן אמירת "אנחנו לא צריכים אותך פה, תלך" לקווין דוראנט במהלך משחק בעונה הסדירה. שניהם שחקני הגנה מצוינים, אף שלדריימונד ישנה נחיתות ורטיקלית בגובה שהוא מפצה עליה בניתור, מיקום, טיימינג, כוח ומסה, ובזכות הבנת משחק גבוהה בשני צידי המגרש. מנגד, סיאקם שחקן גבוה (2.08 מ') בעל מוטת ידיים מפה ועד אפריקה (2.22 מ') שקולע מצוין ולוחם עז. אני מודע לעובדה שגרין התעלה על משחקו משך העונה בפלייאוף עשרות מונים, אך סיאקם הוכיח אמש שהוא יכול להוות יריב שווה לגרין כשלכל אחד מהשניים יתרונות משלו.

המנצח במצ'אפ: שוויון.

מארק גאסול – דמראקוס קאזינס

כל מה שאני עושה זה לקרוא את הדיווחים מעיר המפרץ וההודעות שקאזינס חוזר לסדרת הגמר. שני שחקנים אלה הם גבוהים מצוינים שיכולים להקשות מאוד אחד על השני ושניהם סנטרים עם יכולת מסירה מעולה. אני מאמין שגם אם קאזינס יחזור בזמן לסדרה זו ובכושר מלא, מבחינת רמה והתאמה קבוצתית, גאסול עדיף. גאסול שחקן הגנה טוב בהרבה מקאזינס, אף שהוא סובל מחיסרון באתלטיות, ומהמספר בתעודת הלידה. מצד שני יש לו איי קיו כדורסלני גבוה והוא יכול להגן היטב בשל כך ובשל גובהו (2.16 מ').

המנצח במצ'אפ: גאסול.

המצ'אפ החמישי והאחרון הוא בין שני רכזי הקבוצות, קייל לאורי וסטפן קרי. על הרזומה המדהים של קרי אין צורך להרחיב, ובנוסף לכך הוא גם התחיל להתחמם לקראת אמצע הפלייאוף והפציץ בסדרה מול פורטלנד כשקלע בממוצע בסדרה 36.5 נקודות למשחק. מהצד השני, קייל לאורי לחם לאורך כל הפלייאוף אך לא חווה פלייאוף מצוין בשום אופן ופתח אותו חלש מאוד. לאורי כבר מתחיל להיות מהצד השני של הגבעה, וכבר רואים ירידה משמעותית ברמתו בשנים האחרונות, אם כי נגד מילווקי לאורי הפתיע מאד לטובה. אבל קרי הוא סופר, סופר-סטאר, ועדיף על לאורי בכל התחומים מלבד, אולי הגנה, אבל גם זה לא בטוח.

המנצח במצ'אפ: "בייבי פייס" קרי.

ציינתי רק 4 מצ'אפים וכמובן ישנם 5 שחקנים בחמישייה, אך השחקן החמישי – בעיקר של הלוחמים – לא ידוע, וכנראה יוחלט עליו רק לפני המשחק.

לסיכום, גולדן סטייט אמורה לנצח בשל חוזקה בשנים האחרונות. באופן כללי אין שאלה שלגולדן סטייט יתרון התקפי ברור, אך ייתכן גם שמשך כל העונה היא לא פגשה הגנה כפי שהיא תפגוש ביום ששי.

איך אמר פעם רק אורבך, מאמן הסלטיקס האגדי? "התקפה טובה תמיד תגבור על הגנה טובה, אבל גם ההפך הוא נכון".

אני אישית מאמין שהסדרה תימשך 7 משחקים, ואולי מה שבסופו של דבר יכריע הוא היתרון הביתי של הווריורס. אבל איך אומר רותם אלרן? גם ההפך הוא נכון!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. אחלה פוסט ואחלה ניתוח.
    .
    מסכים עם כל הבחירות, למעט גרין שעדיף לדעתי על סיאקאם בכושר הנוכחי של שניהם.
    .
    הייתי מוסיף שהספסל גם יכול לקבוע הרבה, ושזה של גולדן מנוסה יותר (איגי, בוגוטה ואפילו לוני), ושבאופן כללי שיטת המשחק של גולדן סטייט מפיקה יותר מהשחקנים שלה מאשר בטורונטו.

  2. תודה רבה! כתיבה מעולה
    ציינת 5 מאצ אפים ולא 4. כל החמישיות כאן.
    היתרון ביתיות הוא של טורונטו. ניצחו יותר העונה.
    אם במשחק הראשון סטף מתפוצץ על לאורי הייתי שם את דני גרין שילחם עם סטף מכיוון שהוא שומר מעולה בקו השלוש.
    במידה וקאזינס לא ישחק טורונטו צריכה לדעתי להכניס את גאסול לצבע שיקלע מחצי מרחק ובפוסט. יש לו שם יתרון עצום על הגבוהים של גולדן.
    אחד הנקודות הכי חשובות זה היכולת של הספסל, במידה והספסל של טורונטו יגיעו למשחקים מוכנים הם יכולים לגנוב את הסדרה.

  3. לפי הespn על דוראנט אין מה לדבר לפני משחק 3 וסיכוי טוב שגם אחרי.
    גם בוגי כנראה לא למשחק הראשון וגם כשיחזור הוא מוגבל דקות,ניחוש שלי הוא לא יהיה אפקטיבי בסדרה הזו.

    המאצ' אפ העיקרי-קבוצת ההתקפה של הפלייאוף מול קבוצת ההגנה של הפלייאוף.

    איך יגמר?
    לקבוצת ההתקפה יש הגנה לא רעה בכלל ולפחות שני שחקנים שיכולים לנצח משחק.
    לקבוצת ההגנה יש התקפה חלשה יחסית ורק שחקן אחד שיכול לנצח משחק.
    אני עם הווריורס

  4. ברכות על בכורה מוצלחת!
    לגבי דני גרין – אין לו שום ערך בהתקפה בפלייאוף הזה. בהגנה הוא תמיד היה טוב אבל כאן מפסיד בנוק אאוט מהדהד.
    סיאקם ענק והתקדם מאוד אבל עדיין אני חושב שלדריימונד יש יתרון עצום של ניסיון על פני סיאקם וזה מכריע את המצ'אפ לטובתו.
    גאסול בריא פחות טוב מקאזינס בריא. העניין הוא שלא ברור מתי האחרון יחזור ואיך.
    לקוואי יש יתרון על דוראנט בגלל הפציעה של KD. אם שניהם בריאים הם פחות או יותר שווים.

  5. הבעיה בהשוןאת מצ'אפים היא שלא נכללת הסינרגיה של הקבוצה (תשאל את העגלקטיקוס שהיו בלייקרס או את בוסטון השנה).
    "בוודאי חושב שעלי לחזור לבית-ספר (דבר שממילא אעשה כתלמיד כיתה ז')" … פרייסלס
    🙂

  6. תודה רבה רותם. יכולת כתיבה מרשימה .
    ניתוח ענייני, לפחות בתחילת הסדרה יהיה מעט שינוי היות ודוראנט וקאזינס לא פותחים אותה .

  7. 1. לדעתי החמרת פה יותר מדי עם דוראנט (שלא בטוח אם בכלל ישתתף בסדרה, אבל נניח שיהיה כשיר). אם כל הכבוד לפלייאוף הפנומנלי של קוואי, שחזר לדיבור של הטופ 5 בליגה, דוראנט כבר כמה עונות טובות בדיבור של השחקן הטוב בעולם… נראה לי של-slim reaper מגיע יותר קרדיט.
    2. כמו שפירגנת לסיאקם (שמצויין בפלייאוף ראשון), כנראה שכחת מי זה גרין (שפשוט אדיר בפלייאוף הזה)… הבנאדם חזר אחורה בזמן אחרי שינת העונה הרגילה וממשיך להתעלות ככל שהפלייאוף הזה מתקדם. לסיאקם יש חתיכת דרך (ויש לו פוטנציאל) להגיע לרמה של גרין או להשגים של חצי מהקריירה של גרין. החמרת עם הדונקי משום מה. הוא נותן משחקי אול-אראונד שאף אחד בשתי הקבוצות לא נתן במהלך הפלייאוף הזה

    1. +1
      קודם כל כתיבה מצוינת אין מה לדבר. אבל אני חושב שפירגנת כאן לרפטורס – קצת הרבה יותר ממה שהם באמת.
      קוואי עם כמה שהיה מדהים עד עכשיו בפלייאוף נתן בסדרה מול מלווקי 48.4% אפקטיבי זה לא מדהים נכון שהTS% היה גבוה בהרבה (57.4) בגלל העונשין ועדיין זה לדעתי מעיד על כך שלקוואי עדיין יש לאן לשאוף על מנת להגיע לרמה של דורנט בכל הקשור לצד ההתקפי. להגיד על דורנט שהוא מגן בינוני לדעתי זה קצת לחטוא למציאות.
      בנוגע לגרין מול סיאקום – שניהם מגינים מדהימים אבל לגרין יש ראיית משחק שסיאקום לא מתקרב אליה.
      להגיד שסטף הוא השחקן הכי פחות משמעותי לג"ס או שלאורי הכי פחות משמעותי לטורנטו (לפחות במאצ'-אפ שנתת) – לא יודע.. מהראייה שלי את המשחקים סטף הכי חשוב אצל גולדן (לא טוב – חשוב) ולאורי השני בחשיבתו אצל טורנטו.

  8. אחלה של פריוויו, תודה רבה.
    אני פחות מתחבר להשוואות של מצ'אפים, כי כדורסל זה לא טניס, לפעמים יותר חשוב איך כל החתיכות מתחברות יחד מאשר איכות כל חתיכה בנפרד (ע"ע גמר 04, כשדטרויט ניצחה את הלייקרס של שאקובי).
    בסדרה הזאת (לצערי) גם יתרון האיכות וגם יתרון הקבוצתיות שייך לווריורס.
    היתרון היחיד של הרפטורס הוא שהם בריאים.

  9. אחלה ילד
    מה שלא מוערך בשתי הקבוצות האלה זה החכמה
    והמשמעת בהגנה :
    הדאבל אפ על לילארד וחזרה לעמדות והנעת הכדור והחסימות אצל הלוחמים מעניין מה הם מכינים לקוואי , לקיחת הימין באופן מוצהר ליאניס ( מעכשיו זה יהיה יאניס רולס ממש מעניין אותי מי החליט על זה נרס סקריאולו או דווקא קוואי בעצמו ) והסבלנות בהתקפה , מעניין מה יהיה הפתרון שלהם לקרי
    בסוף הכל יקום ויפול על איכות הביצוע והנסיון ובשתי הדברים האלה ללוחמים יש יתרון אבל פעם ראשונה שהם פוגשים קבוצה אם מצאפ ממש טוב מולם לפחות בהגנה

  10. ועדיין בסוף קוואי יצטרך לשחק את הכדורסל הכי טוב שלו אי פעם ובפער , ועוד שתי שחקנים לפחות יצטרכו להיות בכושר מטורף ועדיין אם דוראנט יחזור הוא עשוי לגלות כמו לברון 2017 שזה גם לא מספיק מול המפלצת הזאת

  11. תודה רבה רותם. אני גם פחות מתחבר להשוואה של שחקן מול שחקן, אבל עשית את זה מעולה. קאוואי שחקן פנומנלי, בייחוד בפלייאוף הזה, אבל לא יודע אם הוא עדיף על דוראנט. בכל מקרה, דוראנט מחמיץ ככל הנראה יותר ממשחק אחד אז אולי המאצ' אפ הזה לא כזה משמעותי. לפי דעתי גולדן הולכים עם זה, או ב5 או ב6 משחקים.

  12. אני לא מאמין בניתוח מאצ' אפים של קבוצה מול קבוצה. זו שיטה שמתעלמת מאותו דבר קריטי שנקרא "קבוצה".
    מאצ' אפ בודד של שחקן מול שחקן, כאשר ה-2 צפויים ללכת אחד מול השני במהלך הסדרה, זה בהחלט הגיוני.
    .
    בלי שום קשר –
    אחלה פוסט!
    תמשיך לכתוב,
    ותיקח את הביקורת בקלות.
    שתדע –
    פוסטים ממש גרועים, פחות מבקרים, אלא נוטים לדלג מעליהם.
    .
    תודה, רותם.

  13. תודה על הטור רותם!
    פירטת יפה
    אני מעריך שכקבוצה גולדן עדיפה בעיקר בהתקפה. בהגנה הם מסוגלים כשהם רוצים להיות כמו טורונטו לפחות לפרקי זמן מסוימים.
    יש להם גם יתרון גדול של נסיום במעמד ואם דוראנט לא חוזר אז גם מוטיבציה גבוהה מאד להוכיח.
    להערכתי יהיה 3-1 ואז כנראה 4-2 כם סיכוי ל 4-1 ועדיין סדרה מכובדת לגמרי של טורונטו

  14. אחלה פוסט רותם, תודה.
    התעלמת מהספסלים של הקבוצות, שם לדעתי לטורנטו יש יתרון, בנוסף ליתרון הבייתיות,
    אני לא אופתע אם האליפות תגיע לקנדה.

  15. אם כבר מילווקי עפו, אז יאללה טורונטו לאליפות!
    יש חלק שבי שמאמין שטורונטו יכולים לנצח, כי הם קבוצת הגנה טובה ויש להם את הביתיות שאם ינצחו בשניים הראשונים זה יבנה מומנטום, ויש את החלק הרציונלי שבי שיודע שגולדן סטייט ינצחו. בתקווה לפחות שנה הבאה הקאפקייק יעזוב ואולי (אולי) תהיה תחרות שוב.
    כתיבה מעולה רותם, גם אני יכול להיחשב צעיר (אני בן 13), אבל לצערי אני חסר את יכולת הכתיבה. תמשיך ככה!

  16. מעניין. עם זאת מסתמן שקיי די לא ישחק וכנראה גם לא קאזינס. השאלה היא האם המאצ׳אפ הנכון לקוואיי הוא דריימונד? מאחר והוא זה שמנהל בהרבה מהמקרים את ההתקפה של הווריורס. הגדולה של ההגנה של קוואיי היא לא רק אישית אלא גם חסימת הנתיבים והמסירות מה שבטוח יפגע באפקטיביות ההתקפה וגם התקפת המעבר.

  17. לדעתי השיטה של הווריוס בהגנה צריכה להיות כזו:
    שומר אישי טוב על קוואי (ולהחליף מדי פעם כדי לעייף אותו).בלי שום עזרה,טראפ או התמקדות מסויימת. שיקלע 40 למשחק.שאר השחקנים של טורנטו מוגבלים מאוד התקפית והגנה טובה יכולה להפוך את התרומה שלהם לאפסית.
    לדעתי השומר הזה צריך להיות איגי שהוא פחות נצרך עם אוויר בהתקפה יחסית לקליי ושומר יותר טוב על הקשת מגרין.
    קליי יוכל להחזיק קצר את לאורי.

  18. גרין עדיף בכל יום על סיאקם הבתול. דוראנטולה כנראה יחזור אם המצב יהיה קשה מצד הלוחמים אחרת ייתכן כי לא ישחק בכלל. אם קר לא יביא דאבל טים על קאווי הוא יענש קשות. קאווי זה לא ליליארד הוא ינגב את איגי. אותי מסקרן האם קליי שתואם לו בפיזיות ובגובה יצליח להתמודד מולו בהגנה. לדעתי לא בהצלחה.
    קליי יצטרך לתת התקפה ואני מאמין שיתן. גרין הולך לנגר קשה מול הראפס זה לא פורטלנד.
    לא כדאי לקר לקחת סיכון עם קאווי של 15 ו16.
    קרי זה מפתח יש לי הרגשה שאחרי הסידרה יקראו לו המרקיד דה סאד אחרי שירקיד את לאורי וגרין וסיאקם.

    1. אין אחד בליגה הזאת שהצליח לנגב את איגי. שחקן מיוחד במינו.. לא זוכר מישהו שהיה צריך להתמודד כ"כ הרבה שנים רצופות עם השחקנים הטובים בעולם.. הכל עליו. האנדרייטד של הליגה (למרות ההכרה בשנים האחרונות)

  19. סחטיין רותם!!

    בהינתן מה שאנחנו יודעים על דוראנט וקאזינס יהיו משחקים מרתקים לפה או לפה..

    בעניין גרין וסיאקם- סיאקם ירד מאוד מהיכולות בעונה הסדירה ולא היה נראה במיטבו בפלייאוף הזה..לא מול פילי ולא מול מילוויקי. מן הסתם זה מובן כשהוא עושה את צעדיו הראשונים בפלייאוף המזרח..

    לעומת זאת גרין- כל פעם שאני רואה את הלוחמים משחקים- לא משנה איפה הכדור על המגרש, תמיד העיניים שלי מוסטות לכיוון של גרין. היכולת שלו לראות ולנהל את כל מה שקורה על המגרש (בשני בצדדים) היא פשוט מרתקת.. ובפלייאוף הזה, ובמיוחד בסדרה מול פורטלנד, מה שהוא עושה לדעתי ילמדו בעתיד הקרוב שחקנים צעירים..באמת שחקן מיוחד במינו.

    ככה או ככה מחכה לנו אחלה גמר!!!
    תמשיך להשקיע בדברים חיוביים שאתה אוהב

  20. כתבה נהדרת. כדאי לתקן בנושא הביתיות. ובאמת שני המשחקים הראשונים יקבעו את הסדרה. אם טורונטו יצליחו לנצח בבית וזאת חובתם כי גולדן ללא דוראנט, אז יש סידרה, וגולדן יוכלו לנצח אותה לדעתי רק עם דוראנט יחזור בשיא עוצמתו. ואז הסדרה יכולה להיגמר 4-2 כי דוראנט זה שובר שיוויון מוחלט. אבל אם גולדן ללא דוראנט יצליחו לגנוב משחק בטורונטו, והם בהחךט מסוגלים ביום טוב, אז הסדרה תיגמר ב1-4 סולידי.
    לגבי המאטצ'אפים שכתבת, מעבר למה שהעירו שזה לא עובד ככה אחד מול אחד, באמת שדוראנט כשהוא רוצה הוא שחקן הגנה אדיר, ובהתקפה עם כל מה שמציג קאוואי, דוראנט פשוט קלעי יותר טוב ולמעשה לא ניתן להגן מפניו. ברור שהוא עדיף על קאוואי.
    היתרון המובהק של טורונטו הוא בספסל. ואן-ליט ופאואל אלו שחקנים שיכולים לתת מעל 20 נקודות במשחק מהספסל, ואין לגולדן אף אחד כזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט