מסקנות, מחשבות, וסברות על נצחון טורונטו השני / מנחם לס

 

מילווקי כשלה הערב בגדול!

מילווקי יכולה היתה הערב לנצח כי קוואי לינארד תפס יום חלש. אילו ניצחה הספור היה גמור.
*
היתה לה הזדמנות כי הכוכב העליון של הקבוצה היריבה לא היה במיטבו. כשאתה רואה זאת עליך להתקריף בכל מה שיש לך. כמו שטפון על הקבוצה שכוכבה עייף או פצוע, או גם וגם.
*
במקום זאת, מילווקי הופיעה כפראיירית, איבדה כדורים, שיחקה ללא תשוקה והעזה, והמצב הוא 2-2 בערב שהיה יכול להסתיים 3-1.
*
חשבו, כתבו, האמינו שטורונטו היא קבוצה של איש אחד – קוואי לינארד. אם הוא מצויין היא מנצחת. אם הוא טוב היא נילחמת על חייה. אם הוא בינוני היא נלחמת על חייה אבל לרוב מפסידה. אם הוא חלש כי הוא עייף, תשוש, מרוקן מאמוציה, וכנראה גם פצוע, טורונטו מפסידה.
*
הערב הוא היה חסר כוח, יגע, ואפילו אימפוטנטי באופן יחסי לקוואי שאנחנו מכירים (והיו רגעים במשחק שהוא נראה אפילו מדוכדך), ומילווקי לא היתה טובה מספיק לנצל את העובדה הזאת. כי חלש כזה היא לא תראה אותו יותר במשחקים שנותרו.
*
כיצד הוא הצליח בכל אופן לבצע את הדאנק הזה על יאניס הוא דבר לא מובן לי לחלוטין:

תגידו: "היי, דוק, הוא סיים עם 16+ !!!"

אז אני אענה לכם שנורמן פול סיים עם 29+, פרד ואן-פליט עם 25+, וסרג'י איבקה עם 24+.

הוא, קוואי, גם קלע 19 (ב-6 מ-13 וקטף 7 ריבאונדים, אבל זה לא היה זה לאחד השחקנים הטובים בליגה. שמירתו על יאניס היתה די טובה אבל בכל כניסה של היווני הצטופפו 2-3 לעטוף אותו, עובדה שעזרה לקוואי שוב ושוב.

אבל הפרטים והמספרים לא חשובים. מה שחשוב הוא שקוואי לא היה עצמו בשום מובן ובשום פנים ואופן, ומילווקי לא הצליחה לנצל עובדה זאת.

הנה כמה מסקנות, סברות, ומחשבות על משחק הערב ללא סדר כרונולוגי מסויים או הגיוני כי כבר מאוחר כאן, וחוסר השינה מתחיל לתת אותותיו.:

1.אין שאלה שגם טורונטו וגם מילווקי הן קבוצות ביתיות יותר מכל קבוצת ליגה אחרת. אחת הסיבות? הקהל. קהל חם, תומך, ומסייע מהשנייה הראשונה ועד האחרונה. זאת אומרת??? זאת אומרת שטורונטו חייבת לנצח את המשחק ביום חמישי, או שאני לא מאמין שהיא תצא בחיים מהעסק.

2.לטורונטו היו כמה גבורים הערב, אבל במחברתי לא היה גבור יותר מקייל לאורי. המספר 5+ מטעה מאד. היה זה קייל לאורי שמהשנייה הראשונה עלה כדוב שכול, ונתן את משחק העונה שלו . משך רוב העונה כל הזמן דברנו על כמה שדרוזן חשוב וטוב ממנו. אולי. אבל הערב השמנמן הזה נילחם עם כל מה שהיה לו. לא ויתר לשנייה, ואפילו תפס יום קליעה טוב של 25 נק' ב-6 מ-11, 3 מ-7 מה-3, ו-10 מ-10 מהקו. אבל שוב: זה לא היו המספרים. הוא לחם בעוז מהשנייה הראשונה ועד האחרונה עם נמרצות, חוסר ויתור, ולעתים בגבורה ממש. אני בד"כ לא מת עליו אבל הערב השתחוויתי פעמיים או שלוש לפני הטיווי לכבודו.

3. מרק גאסול. מה עוד אפשר לומר על הספרדי הוותיק הזה? בשני המשחקים הראשונים קברנו אותו. במשחק הראשון עשר אמות באדמה, ובמשחק השני העמקנו את גווייתו לעשרים אמות (אני מקווה ש'אמה' זה בערך 30 ס"מ. נדמה לי שקראתי זאת ב'ספרי אבות' או משהו כזה). ובכן הערב הוא נעמד עם הזריקה מהמקום שלו והשחיל כמה שלשות שהוציאו את האוויר ממילווקי. אגב, אני מוכן לתת לו את תואר "אחד מקולעי המיד-ריינג' הטובים בליגה" (כשרק קוואי משתווה לו ממיד-ריינג'!). זריקה מ-3-4 מטרים הפכה לבלתי אפשרית בליגה – אלא אם כן תכפיל את המרחק פי שלוש – אבל עבורו היא לחם, והוא אחד האחרונים המסוגל לקלוע מהמרחקים הטפשיים האלה. הוא סיים  6 מ-11 מהפרקט, 3 מ-6 מה-3 ל-17 נקודות חשובות ביותר, וכמובן מסה הכרחית תחת הסל כשיאניס פורץ. הניתור שלו כבר מזמן נעלם אבל הוא הצליח לקטוף 7 ריב', לחסום שתי זריקות, ולרדת לקול STANDING OVATION.

ככה זה בעולמנו: יום אחד אתה קבצן מדולל, ויום שני אתה תפארת OH CANADA!

4. יאניס היווני הוא אתלט עליון אבל שחקן מוגבל. הערב הוא היה גם הרבה יותר מדי עדין ולוטפני, במקום TO KICK ASS.

במשך העונה הוא יכול להקפיץ את כל העולם במעופיו, אבל אם אתה עוצר את כניסתו, או עושה עליו דאבל-טים כפי שטורונטו עשתה שב ושוב – הוא די אבוד. כמו עם דריימונד גרין, עם יאניס החוכמה היא לעצור את תנופתו. לעצור לו את המומנטום לפני שהוא מגיע לאזור הצבע.. כשזה נעשה, והוא באזור הצבע מוקף שחקנים, הוא די חסר אונים. הוא קלע 25 ב-9 מ-17 וקטף עשירייה, אבל מילווקי צריכה אותו בלפחות 10 נקודות יותר, ו-3 איבודי כדור פחות. בגלל המגבלה שלו בכמה יסודות כדורסל, הוא איבד הערב 4 כדורים אומללים. אני מאמין שבמשחק הבא הוא יפרוץ כצונמי. אבל ברצוני לציין שוב: הוא אתלט עליון וכמובן שחקן שיכול לנצח משחק לבדו, אבל מאומה לא יסתיר את העובדה שהוא חסר כמה יסודות כדורסל חשובים.

5. הבק-קורט של מילווקי היתה הנקודה הרכה של הקבוצה והחולשה הגדולה שלה  הערב. אריק בלדסאו ומקולם ברוגדון קלעו  י-ח-ד  4 מ-18 ל ל-9 נק' (5 לראשון, 4 לשני) והיו להם – שוב, י-ח-ד – 5 אסיסטים. ג'ורג' היל שיחק 27 דקות ובקושי ראו אותו עם 1 מ-2 ל-2 נקודות. כשהבק-קורט קולע יחד 11 נקודות אתה לא יכול לצפות לפסטיבל כדורסלני. בטף קרי לבדו קולע זאת לפעמים בשתי דקות. לברוגדון היו משחקים טובים בהרבה בפלייאוף, והוא – ובלדסאו – חייבים לעשות מטמורפוזה מחלטת למשחק הבא.

6. הספסל של טורונטו ניצח את המשחק.  ספסלם קלע 48 נק' נגד ה-20 של מילווקי. כל מילה נוספת מיותרת. אוקיי 'מיותרת', אבל אני חייב להוריד את הכובע בפני נורמן פאול (18 נק') סרג'י איבקה (17) וואוליט (13), כשאיבקה גם טורף את הסלים בריבאונדים מצויינים, 13 מהם.

7. ניקולה מירוטיץ' הוא קלעי טהור מרחוק. הבעייה עם שחקנים מסוגו – בעיקר אם הם באים מאירופה ושמם אינו נוביצקי – היא שהם חסרי בטחון עצמי וחוצפה. לא ייתכן ששחקן עם יד כשלו  ישחק 25 דקות, יקלע 4 מ-10, ו-2 מ-8 מה-3. זה הכל חוסר בטחון ופחד. פחד מהצלחה על במת הכדורסל החשובה ביותר. יש לזה אפילו שם: "SUCCESS PHOBIA".

כמובן שהמנצחת הגדולה של הערב היא הגולדן סטייט ווריורס שעתה יש לה 9 ימי מנוחה בעוד שתי המזרחיות סורטות ומורטות אחת את השנייה.

ודבר אחרון: שמתם לב? לא הזכרתי "מאמן" אפילו פעם אחת!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 65 תגובות

  1. זו הבעייה לאחרונה… קוברים או מםארים שחקנים על סמך 15 דקות משחק.
    כבר מתחילים ניתוח הגמר מילווקי גולדן כשרק היה 2-0 עם שני נצחונות ביתיים.
    ודוק.. ז7 הסיבה שהפוסט החי הרחיק את רוב האנשים.
    הוא כעת ברמה של וואלה ספורט שיש שני מפגרים שרק דעתם נשמעת ותרבות השיחה היא ביב של הביבים.
    לצערי כעת כבק מאוחר מדי להחזיר הגלגל לאחור.

    1. אני לא יודע ממה אתה חושש לשים את שמך.
      אז רק לידיעתך: האתר בצמיחה הגדולה ביותר שהיתה לו מאזש קניתי אותו. יש לנו יותר כניסות ליום מאי פעם בעבר, יותר מילים מודפסות ליום, וב-17% יותר תגובות מאשר בכל חודש אחר.
      אז אל תתאג לבלוג החי. מציע שתישן בשקט, תתעורר, ואז תעשה מה שבא לך. הבלוג החי זורח ומלא, יום אחרי יום. ואנחנו היחידים בארץ שעושים זאת, ולפי ה-NBA אנחנו "האתר הזר הפעיל ביותר בפלייאוף מבחינת כיסוי 'חי' של משחקים.
      אני לא הייתי מחזיר את הגלגל לאחור בשום מחיר.

      1. האמת היא שהפלייאוף במערב הוא אחד המשעממים והחלשים שזכורים לי. רק יוסטון שנתנה לג"ס פייט הצליחה להציל אותו קצת. עוד שנה-שנתיים לא נזכור מה היה ומי שיחקה אלא רק שג"ס שוב טיילה לאליפות
        🙁
        הקיץ השנה הולך להיות הרבה יותר מעניין מהפלייאוף

        1. נהיית כמו הגורו שלך. בוא נעבור על מה היה לנו כל כך "משעמם":
          *באזר ביטר מסוף העלם של לילארד על התאנדר – מ-ש-ע-מ-ם.
          *קאמבק מטורף של הקליפרס על הווריורס – פיהוק
          * סדרת שבעה משחקים בין הספרס לנאגטס – מרדים
          * סדרת 7 משחקים צמודה בין הנאגטס לבלייזרס – סם הרדמה.
          * משחק ארבע הארכות בין הנאגטס לבלייזרס – קומה.
          * סדרת 6 משחקים צמודים בין הירבות המושבעות ווריורס והרוקטס – GHB.
          מזל – מזל גדול שבסוף בגמר המערב הייתה לנו סוף סוף סדרה אחת מרתקת.

        2. אספר לך סיפור: פעם שמעתי במקרה איזה פלייליסט של רגאיי. שיר ראשון – מצוין! שיר שני – מעולה! שיר שלישי – בום, אין דברים כאלה. כך עוד שיר ועוד שיר, עד שהבנתי – זה לא שהשירים כל כך טובים אלא שפשוט אני אוהב את המוסיקה הזאת. אולי זו התניה מגיל צעיר אבל אני אוהב לשמוע אפילו את הזבל . . .
          כמוני, גם אתה נהנה מהפלייאוף בגלל שאתה אוהב כדורסל וכדורסל נב"א בפרט, לא בגלל המתח או הרמה הגבוהים. המצב לא רע פשוט התרגלנו לטוב. נקודתית, הסדרה של פורטלנד-דנבר היתה נפלאה, הסדרה הנוכחית טורונטו-מילווקי יכולה להתפתח להיות משהו גדול, הסדרה יוסטון-ג"ס היתה מאכזבת.

          1. בלי טעויות השיפוט של משחק 1 מי יודע אולי משהו היה משתנה בתוצאה הסופית. ועדיין, שנה שעברה היה טוב יותר
            (האמת שגם לברון חסר לי וגם להייטרים)

          2. שנה שעברה הייתה קלאסיקה. זה לא גורע מהסדרה הנוכחית.
            לברון באמת חסר אבל גם בלעדיו יש אחלה פלייאוף.

          3. כפי שאמרתי אנחנו אוהבים כדורסל ואני בהחלט צופה במשחקים אבל יכול להבין את הירידה במספר התגובות בבלוג החי

          4. הרייטינג של הפלייאוף לא טועה – בצניחה תלולה.
            מי שעדיין מתעקש להגן על התזה שקרסה, ולהחיות בכוח ליגה מתה (כבר 3 שנים לפחות), תמיד ימצא סיפורים נקודתיים מעניינים. אבל באיזו עונה אין?
            עשרות מיליונים לא טועים – אין תחרות, אין סיפור מרכזי, בסוף הכל זה תפאורה לתסריט ידוע מראש. אלה השנים השחורות של ה-NBA.
            אבל תיכף הקיץ!

  2. תודה מנחם. משחק שני רצוף שהספסל של טורונטו נותן. רוצה יפה. צמד הוותיקים גאסול את לאורי חיפה יפה מאוד על ערב בינינו במושגים שקוואי הרגיל אותנו בפלייאוף הזה.

  3. מנחם
    האתר נהדר
    כל אחד יכול להביע את דעתו ועדיין רוב מוחלט שומרים על רמה גבוהה.
    אני נהנה מהאתר כמו שלא נהניתי מעולם מאתר ספורט.

    1. תודה. מעריך זאת מאד. ישנם כמה טרולים – קנאים בעיקר, כמה מהם פעם כתבו כאן או במקום אחר – שנכנסים בשמות הזויים רק כדי ללכלך.

  4. עיינתי בתגובות אתמול ונדהמתי , מגיבים החלו לדבר על סידרה בין מילווקי לווריורס.כמובן שטענתי שהסדרה לא גמורה וה2-2 מאוד ריאלי.
    השאלה היא אם היום יגיבו לצד הקיצוני הבא , כגון טורונטו בדרך לגמר וכו. באחד מהתגובות שלי הצגתי את הרכב הרפטורס, טענתי שיגיעו רחוק, ואליפות היא לא מילה גסה עבורם.אחזור ואמר טורונטו זה לא רק לאונרד. יש להם את פסקל (בשנה הבאה אולסטאר) , איבקה וגאסול הותיקים . לאורי שביום טוב שלו לא ניתן לעצירה , וספסל מאוד עשיר.
    כרגע טורונטו מחזיקה במומנטום, ויש לה שחקנים מנוסים בפלייאוף. ויש לה דבר נוסף היא נלחמת על העתיד, היא צריכה לגרום ללאונרד להשאר, ככל שינצחו יותר ויתקדמו שלב אחרי שלב, הסיכויים גדלים.

  5. אני חולק עליך ברוב הנקודות.

    החל ממשחק 3 מי ששומר על יאניס זה קוואי. ויאניס לא רואה אור יום. המשחק הרע של יאניס זה משחק ההגנה המעולה של קוואי. יורו סטפס, דבקה סטפס, סופלקי סטפס. קוואי לא אוכל את הבולשיט הזה ומחסה את הכדור ונתיב הפריצה. זה הגיע לרמה כזרת שיאניס מקבל את הכדור רואה מולו את קוואי והוא פשוט מוסר הלאה.אפילו לא מנסה לפרוץ כי זה חבל על הזמן.
    הוא קלע מולו ליי א אחד כל המחצית השנייה.

    קוואי לעומתו זה כל מה שדיימו לא עשה אתמול. הוא חודר. מילוויקי מוסיפים עליו שומר שני והוא מעביר את הכדור הלאה עד שמוצאים שחקן פנוי. היום זה היה הרבה פעמים גאסול ווןליט ולאורי שהשחילו את העור.

    מרגע שקוואי עבר לשמור על יאניס הוא עזר את מידלטון לנפשו והיום מידלטון היה היחיד ששמר את מילוויקי איפשהו באזור.

    אבל, למלוויקי יש יתרון בעמדת המאמן ומשחק הבא אלוהים גדול.

          1. זה לא שהוא לא ניסה… קוואי שיתק אותו לחלוטין. הוא קיבל רק זריקות עונשין שלשה אחת וליי אם אחד. ממש לא מספרי אמ וי פי

  6. מילווקי אולי כשלה בגדול, אבל אנחנו הרווחנו בענק. סוף סוף סדרת גמר עם מתח (דרך אגב, המנוחה הארוכה יכולה גם לפגוע בגולדנים, בעיקר במשחק הראשון. חלודה וכאלה).
    תודה רבה על המאמר

  7. מסכים לגביי יאניס.
    הוא שחקן ענק שכנראה עוד יהיה מספר 1.
    אבל כל עוד הוא לא יפתח קליעה הוא מוגבל מאוד.
    כנ"ל לגביי זאיון וויליאמסון

    1. יאניס מזכיר את לברון בקדנציה הראשונה בקליבלנד. בעוד כמה שנים הוא יהיה עוד יותר טוב.
      קוואי כבר שחקן מוגמר, בשיאו
      עדיין אני מאמין שהסדרה נוטה לבאקס בשל ביתיות ופחות עייפות

  8. מה שקרה היום זה שלראשונה הצוות המסייע של טורונטו הופיע לפלייאוף ועוד העלה הילוך
    ניצחו כשסיאקם ביום חלש וקוואי ביום בינוני וחצי פצוע
    הכוכבים: לאורי, איבקה, גאסול ונורמן פאוול
    אם זה ימשיך ככה אז לטורונטו יש סיכוי בסדרה, למרות שזה עדיין נוטה לבאקס בשל הביתיות ופחות עייפות של הסגל

  9. לא צריך לקחת כל תגובה טיפשית ללב ולקבוע ולהשליך על שאר האתר. יש פה מאמרים ברמה גבוהה ויש שיח גם ברמה גבוהה ולפעמים ברמה נמוכה וגם זה בסדר לא צריך להתנשא…
    וואלה אם קוואי מצליח להקשות כל כך על יאניס מעניין איך יסתדר מול דוראנט אם יגיעו לגמר.
    דוראנט הרבה יותר וורסטילי ולדעתי גם קשה לשמירה

  10. לא צריך לקחת כל תגובה טיפשית ללב ולקבוע ולהשליך על שאר האתר. יש פה מאמרים ברמה גבוהה ויש שיח גם ברמה גבוהה ולפעמים ברמה נמוכה וגם זה בסדר לא צריך להתנשא…
    וואלה אם קוואי מצליח להקשות כל כך על יאניס מעניין איך יסתדר מול דוראנט אם יגיעו לגמר.
    דוראנט הרבה יותר וורסטילי ולכן גם הרבה יותר קשה לשמירה. וגם ההתקפה סביבו טובה יותר ומפחידה פי כמה.

  11. 2 המשחקים הראשונים הראו לי שיש קבוצה שיכולה להקשות על הלוחמים…
    2 המשחקים האחרונים הראו לי ש2 משחקים זה לא מספיק כדי לראות שיש קבוצה שיכולה להקשות על הלוחמים

  12. גם אצלכם אתר הnba עושה בעיות? גם לא עולה מערוץ הספורט, וכשכבר עולה, רוב הכתבתות לא עולות ומופיע איזה דף עם "בעיה 406"?

    1. יכול להיות בגלל הרבה סיבות, וצריך לעשות כאן אלימינציה. בתור התחלה הייתי מנסה לראות אם קורה לך בכל הדפדפנים. אם לא, כנראה בעייה בדפדפן או באחד התוספים. אם כן, יכול להיות בעייה שתקרה לך גם באתרים אחרים, ואתה רואה רק באתר של הנבא. תנסה קודם כל עם הדפדפן.

        1. אז זה עניין של המכשיר.איפה פאקו כשצריך אותו? תנסה לאפס את קבצי הקוקיז או דמשהו כזה..
          בטח יש כאן מישהו עם קצת יותר ידע טכני שיכול להציע מה לנסות.

  13. מסקנה מספר 1 מאתמול יש פתגם שאומר ״חמור קופץ בראש ״ – וכמה שזה מתאר אותי ואת מה שחשבתי על טורנטו, אכלתי את הכובע בענק לא האמנתי שהם ישחקו כדורסל כזה או שיפגעו מ3 כל כך הרבה.
    חשבתי שגאסול גמור וקברתי אותו כבר 4 אמות מתחת לאדמה – נרס הוכיח לי שטעיתי בענק לגביו. חשבתי שהתקפה שלהם נכה (הכוונה מצבים מצויינים ושחקנים שלא פוגעים) שהספסל שלהם לא רלוונטי לפלייאוף (ועד הערב הוא לא היה משמעותי ) כמה טעיתי , עדיין מילווקי לדעתי קבוצה טובה יותר אבל זה הרבה יוצר צמוד ממה שחשבתי אין ייתרון מובהק

כתיבת תגובה

סגירת תפריט