לא מספיק – על כריס פול/עידו רבינוביץ'

לא מספיק – על כריס פול/עידו רבינוביץ'

(הכתבה הנ"ל פורסמה גם במגזין Jsport כחלק ממהדורת סוף השבוע).

העננים מכסים את השמיים כצמר גפן רך, דמותו התנוססה על המסך כמו הפיניקס המגיח מהאפר. מקהלה שמיימית הגבירה מנעדה, "ברוך הבא לגיהנום" נשמע בקול מאיים. לאחר התכווצות פחד קלה, נכנס הוא לגיהנום. כולם נראו מאושרים, אוכלים את ההמבורגרים שלהם, שותים את המילקשייקים ומלקקים את הגלידה. מוגש לו ההמבורגר, הוא שחיכה לו כל כך הרבה זמן. זה נראה לו כה סוריאליסטי, "זה הגיהנום?" שאל בתמימות, "לא" ענתה לו המלצרית החביבה כשנייה לפני שנחסם פיו עם אביזר שנראה לקוח משתיקת הכבשים, "זה הגיהנום".

כריס פול תמיד הגיע קרוב לארץ המובטחת, אך לעולם לא שם רגליו בתוכה. הוא הפסיד לסן אנטוניו בשבעה משחקים ב-2008 לאחר שההורנטס ניצחו את שני המשחקים הראשונים וגם קיבלו את משחק 7 בניו אורלינס, משחק בו כריס איבד 4 כדורים (חצי מכמות האיבודים של קבוצתו), יצא ב-6 עבירות ורשם את מדד הפלוס/מינוס הגרוע בקבוצה. ב-2011 כריס פול קיבל את ההזדמנות שלו לככב בלוס אנג'לס עם סיכוי ממשי לזכות באליפות, ואז דייויד שטרן קרה. הקומישינר לשעבר טרפד את המעבר של כריס ללייקרס ולמעשה שלח אותו לקליפרס, האחות הפחות נוצצת בעיר המלאכים. במהלך התקופה שלו שם הוא הגיע לשלושה חצאי גמר מערב, והפסיד את כולם.

פול במדי הקליפרס (קרדיט לאתר הרשמי של הליגה)

בתום עונת 2016/2017 כריס החליט שנמאס לו בשנית ודרש טרייד, כתוצאה מכך הקליפרס העבירו אותו ליוסטון. למרות קשיי הסתגלות בתחילה, הרוקטס הגיעו לגמר המערב ובפעם הראשונה בקריירה של כריס פול, הוא הריח את הגביע. הטילים הובילו 2:3 בסדרה עם סיכוי מצוין לעלות לגמר, ואז כריס נפצע, הרוקטס הפסידו את שני המשחקים הבאים כולל את השביעי בטקסס ומצאו עצמם רואים את הגמר מהבית. השנה יוסטון החלו את העונה בדשדוש קל לפני שהתעוררו וסיימו במקום הרביעי. בסדרת הסיבוב הראשון מול יוטה, פול היה סולידי, נתן את הבמה בעיקר להארדן במעין שמירת כוחות לסיבוב השני מול האלופה המכהנת. בעת כתיבת שורות אלה, הרוקטס בפיגור של 2:0 בסדרה שעוברת כרגע ליוסטון. גולדן סטייט לא היו עליונים בבירור באף אחד מהמשחקים, בעיקר במשחק הראשון בו ניצחו ב-4 הפרש בלבד כאשר הארדן ופול עושים טעויות מנטליות בסוף שעלו לקבוצתם במשחק.

פול לא משחק נוראי, למעשה הוא העלה את הממוצעים שלו מהעונה הסדירה בנקודות, ריבאונדים וחטיפות מהעונה הסדירה לפלייאוף. הבעיה שלו על הפרקט שגורה בטיפול בכדור, 9 איבודים בשני המשחקים הראשונים עם חלק מהם ברגעים מכריעים ביותר. בנוסף לכך, הוא לא נראה כעצמו באזור המומחיות שלו, המסירות. התזמון שלו לא מדויק והמיקום של הכדור במסירות רעוע, מה שהיה סימן ההיכר שלו כל הקריירה פשוט לא שם בפלייאוף הזה.

כריס מרגיש לא בנוח (קרדיט לאתר ה-ROCKETS WIRE)

 

אולם, הבעיה האמיתית של פול היא מנטלית. לאחר שכל החיים שלו חלם להגיע לבמה המרכזית, ניכר כי הוא לחוץ ביותר ובשל כך הוא לא משתלט על הרגשות שלו. ראינו יותר מדי רגעים בסדרה הזו שפול איבד את הראש שלו כגון תפיסה ברגליו של דריימונד גרין לאחר הטבעה שלו ובכך הפריע לנחיתה שלו על הקרקע, חגג בצורה מוגזמת ותיאטרלית לאחר שריקה של השופטים לטובתו במחאה על השיפוט שלהם במשחק הראשון וגם טכנית שנייה בסיום המשחק הראשון (בסרטון המצורף לעיל) שעלתה לו בקנס של 35 אלף דולר וכמובן, במשחק עצמו. הוא היה אמור להיות מושעה ממשחק מספר 2, אמנם הליגה החליטה לבטל את השעייתו. סביר להניח שבסיטואציה אחרת של משחק עם חשיבות פחותה פול היה על הספסל, לכן אוהדי הווריורס זעמו על ההחלטה של הליגה לבטל רטרואקטיבית את הטכנית השנייה שלו, אך קולותיהם נעלמו ונשקטו.

לסיכום, אין צורך להילחץ, יש עדיין סדרה ארוכה מאוד לפנינו, הסיפור לא קרוב להיחתם על העונה הזו של יוסטון. מבחינת כריס פול, את הדעיכה שלו אנו כבר רואים מזמן, לא יהיו לו עוד הרבה הזדמנויות לזכות באליפות, אם ידע לתעל את הלחץ שלו לטובה ולתרום לצד הארדן ושחקני המשנה, הרוקטס יכולים לשחוט את הטיטאן הזה, שנראה יותר פגיע משנים קודמות.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה רבה עידו. אני מסכים שהוא לא נראה שייך בסדרה הזאת עדיין, למרות שהיה טוב מאז פגרת האול-סטאר. כדורסל לא אגרסיבי מספיק עד כה, למרות שהוא ניצח משחק חשוב מול ג"ס בעונה הסדירה. מקווה שנראה אותו יותר דומיננטי בבית כדי שתהיה לנו סדרה מעניינת וארוכה.

  2. מתיאוריות של טד מוסבי עברת לפרסומות של מקדונלדס? אני מתחיל לדאוג לגביך עידו… מה שכן סגנון הכתיבה שלך קולח וכיף לקריאה.
    פול בהחלט אכזבה גדולה ובלי התעוררות שלו הרוקטס יתקשו לנצח
    הוא גם עסוק יותר מדי בתלונות לשופטים על כל דבר.

  3. שחקן גמור. אולי יתן משחק או שניים אבל בכללי גמור. ילך וידעך יהיה פצוע ויקבור כל צאנס של הארדן לחלום על טבעת. מורי עשה את טעות חייו ויודע את זה וידע גם בזמן אמת אבל הבטיח הבטחה ונאלץ לקיים אותה. הוא שם הכל על אותה שנה של גיים 7 אבל האנליטיקה המוגזמת בדגה בו עם 0 מ27 וסקוט פוסטר אחד. העונש הוא החוזה הנוכחי של פול

    1. ברור,כתבנו כבר עמודים על השוד של כריס פול וקליינט קאפלה, אני לא מאמין שחשבתי שקאפלה חוזה טוב. הוא רחוק ממה שהוא היה פעם, הזריזות ירדה ההגנה לא קיימת, אני לא מבין גנרל מנגרים שחותמים על גזר דין מוות כזה לקבוצה במודע, דומה לשתיית רעל, ככה החוזה של פול וול גריפין … היה צריך להביא לו חוזה לשנה שנתיים (בגלל ההבטחה, ולשחק אותה על שינוי בבעלים). אבל יוסטון מפגרים,

  4. מצויין. פול הוא מהצד השני של הגבעה, AS SIMPLE AS THAT. אבל הוא עדיין שחקן גדול. אם הוא והארדן מתחברים למשחק גדול של כל אחד, הם מנצחים את הווריורס. אבל בתנאי שאוסטין ריברס עולה במקום קלינט קפלה בחמישייה

  5. מנחם ולחשוב שהשדר בערוץ הספורט אמר לפני המשחק הראשון על ההעדרות של ריברס " לא משהו משמעותי"…. חסר הבנה…. ריברס שחקן אדירומשמעותי ביותר להצלחה של הרוקטס

  6. אחלה כתבה, תודה
    אני חושב שזה בדיוק שתי הנק': הגיל של פול והמשקל של חוסר ההצלחה בפלייאוף. ממשחק למשחק, המשקולת רק הולכת ומכבידה

  7. כריס פול עדיין מנהל משחק מצויין, אם כי לא דומיננטי כמו בעבר.
    השילוב שלו לצד הארדן מצויין מבחינתו, כי הוא צריך גארד ברמה גבוהה לידו בבאק-קורט שיחפה על הגיל והשחיקה של פול.
    הבעיה, הוא לא נעשה בריא עם השנים והגיל משפיע. בשילוב עם החוזה העצום והלא פרופורציונלי לתפוקה, והוא הולך לשמוע הרבה ביקורת עד סיום החוזה הזה.
    לא אתפלא אם הוא יתחיל לעלות מהספסל.

  8. דריל מורי חטף גילברטיזיס, כמו קליבלנד הלך אול-אין על הרכב כוכבים ואליפות נכספת בכל מחיר, במחיר הרס העתיד.
    לקליבלנד זה הביא אליפות היסטורית, יוסטון לא, והיא נשרפת לשנים ארוכות קדימה. הארדן כבר לא יראה טבעת, יישאר חוזה עצום שתוקע את הקבוצה של כריס פול גמור. יוסטון עוד דקה נמחקת מהמערב. KD יכול לרשום על החגורה שלו את יוסטון ואוקלהומה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט