כל מה שרציתם לדעת על סדרת חצי גמר המערב בין דנבר לפורטלנד / ראובן בראל

ברוכים הבאים לסדרת חצי גמר המערב בין דנבר לפורטלנד… כן, יש אחת כזאת.
היא אמנם מתחילה אחרי כל שאר חצאי הגמר והקבוצות שהעפילו אליה מושכות פחות עניין משאר שש הקבוצות במעמד אבל כמו הרבה סדרות טובות אחרות שכמעט החמצתם ולבסוף התמכרתם. גם כאן אם רק תתנו צ'אנס, מובטח לכם מתח יריבות וגם כדורסל טוב.

איך הן הגיעו לכאן:
לפני 3 שבועות הגעתי באיחור למשחק בין דנבר לפורטלנד והופתעתי לגלות שאצל האורחת שעדיין לא הבטיחה את המקום שני במערב שלושה שחקני חמישייה יקבלו מנוחה. במהלך המשחק דובר על כך שדנבר מנסה לתת לפורטלנד הזדמנות לסיים במקום השלישי כדי לפגוש אותה ולא את יוסטון בחצי הגמר. ובכן אחרי סל מטורף של פול ג'ורג' מול יוסטון וקאמבק של צעירי הבלייזרס מול סקרמנטו התרחיש של "דנבר" אכן קרה. בדרך למפגש הזה הקבוצות עברו סדרת סיבוב ראשון מול 2 יריבות לא פשוטות.

דנבר הזיעה במשך 7 משחקים מול הספרס, כולם דיברו על חוסר הניסיון של הצעירים מקולרודו כאחת מנקודות התורפה שלהם. ב-6 הרבעים הראשונים של הסדרה, התורפה איימה לסיים את דרכם בפלייאוף. הספרס ניצחו את המשחק הראשון והובילו בשני. ג'מאל מארי התעורר והציל את העונה של דנבר. יחד עם יוקיץ' שהיה מצויין ויציב לאורך כל הסדרה הם הצליחו לנצח את משחק #4 בחוץ ושמרו על הבית בשאר המשחקים כולל משחק 7 גרוע שנגרר למותחן בדקות האחרונות. הנאגטס הצעירים עמדו במבחנים הללו בכבוד ויקוו להשתמש בניסיון שצברו מול יריבה מנוסה מהם במעמדים מסוג זה.

פורטלנד, אכן מנוסה יותר במאבקי פלייאוף אך בשנים האחרונות הניסיון לא היה חיובי. הניצחון המרשים בחמישה משחקים מול אוקלהומה הגיע אחרי 4 שנים של הפסדים מוקדמים (אפשר להוציא את הניצחון על הקליפרס הפצועים מהמאזן). והוא בהחלט היה מרשים, אחרי שנים של אכזבות מעטים האמינו ביכולת של הבלייזרס לעבור את אוקלהומה. רוב הפרשנים ניבאו לה הפסד נוסף. כשהגיע הניצחון במשחק 5 ובמיוחד אקורד הסיום שלו
הוא הביא שמחה גדולה לקבוצה ולאוהדים וגם אמונה שאפשר להשיג עוד.

שתי קבוצות שמגיעות עם ביטחון אחרי הישג בסיבוב הראשון ולא מוכנות להסתפק בו – בהחלט נקודת פתיחה לסדרה טובה.

מאזן הכוחות

הנאגטס ניצחו את שלושת המפגשים הראשונים בין הקבוצות. שני המשחקים הראשונים היו צמודים והסתיימו עם סלים בשניות האחרונות.
הנה תזכורת לאחד מהם עם הסבר בגוף הסרט של השף:

מקולום לא שותף במשחק השלישי אותו ניצחו הנאגטס ב-9 נקודות.
במשחק הרביעי, יוקיץ', מארי ומילסאפ קיבלו מנוחה. המחליפים של דנבר לא הרימו ידיים והקשו על הבלייזרס עד שנכנעו בסופו של דבר. אז מה ניתן ללמוד מהמפגשים הללו ומשתי הסדרות שזה עתה הסתיימו?

1. יוקיץ' יהיה דומיננטי
נורקיץ', קנטר, אמינו ולאונרד ניסו לשמור על הסרבי בשלושת המפגשים הראשונים ולא הצליחו להאט או להגביל אותו. זה בלט מיוחד במשחק השני אותו סיים עם 40, 10, 9. אצל יוקיץ' לעתים קרובות אלו לא הנקודות שמכאיבות ליריבה אלא האסיסטים וניהול המשחק שמכניס את שאר החברים למשחק. אם פורטלנד יצליחו לפגוע באספקט הזה של המשחק של יוקיץ' זו תהיה הצלחה עבורם. אני מאמין שאמינו יקבל את המשימה בדקות בהן יהיה על המגרש.

2. ההתקפה של הבלייזרס מול ההגנה של הנאגטס
ההתקפה של הבלייזרס בנויה על צמד הגארדים שלה, שניהם יחד עם שאר חברי החמישייה סיימו את הסיבוב הראשון שניים בדירוג התקפי אחרי החמישייה של גולדן סטייט. הם הצטיינו במיוחד באחוזי השלשות והובילו את שאר חמישיות הפלייאוף בתחום הזה.

זו בדיוק ההתמחות של ההגנה של דנבר – הם סיימו את העונה הסדירה במקום הראשון בליגה באחוזים (נמוכים) של היריבה מחוץ לקשת. גארי האריס, טורי קרייג, וויל בארטון ומונטה מוריס יכולים להקשות וגם לבצע רוטציה על לילארד ומקולום, להקשות עליהם ולהוריד את האחוזים. בפורטלנד ינסו לנצל את החולשה היחסית של מארי בהגנה ולנסות לתקוף דרכו ככל שיוכלו.

3. מחליפים
הספסל של פורטלנד, מלבד סת קארי, לא תרם בסדרה מול אוקלהומה. בדנבר קיבלו מהמחליפים תרומה סבירה. אם הסדרה תלך ל-7 משחקים כמו שרבים צופים, תרומה מהספסל יכולה להיות מכרעת. שניים שנעלמו בסדרת הסיבוב הראשון ויכולים להפתיע כאן הם – רודני הוד ו-וויל בארטון.

תחזית
אני מאמין שתהיה סדרה צמודה שתגיע לשישה או שבעה משחקים. בסיומם כמו בפעם הקודמת שהקבוצות נפגשו במעמד חצי גמר המערב בשנת 1977 פורטלנד תעפיל לגמר המערב. מה יהיה אחר כך? – תשאלו את אבא של לוק וולטון.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. תודה ראובן. אני חושב שדנבר תנצח כי יש לה מצ'-אפ טוב על הנייר מול הבלייזרס עם גארי האריס מול דמיאן לילארד וטורי קרייג מול סי ג'יי מקולום, משהו שלא היה לת'אנדר. הפציעה של קנטר עלולה להשפיע מאוד.

  2. אחלה ראובן.

    דנבר הולכים לנגב. הלילה יהיה בלואו אאוט. המכתש יופעל במייל היי. ג'נטלמני קל לנגיסי הזהב. יוקיץ הולך לחגוג בסידרה הזאת כמו בליל כלולותיו עם טורקיה

  3. קשה לי להמר נגד הבלייזרס, לאור הסדרות הקודמות.
    הרבה יהיה תלוי בקנטר כי הוא נותן לפורטלנד אופציה רצינית לנקודות וריבאונד ואני לא רואה את יוקיץ' מצליח להתמודד איתו

  4. תודה רבה ראובן, אחלה פריויוו.
    .
    נראה לי שדנבר טובה יותר, אבל להמר נגד לילארד בימים אלו זה לא מעשה חכם. פיפטי פיפטי.

  5. לפורטלנד האהובה מאצ'-אפ זוועתי מול דנבר, אחרי הפציעה של נורקיץ'.
    קאנטר עם הגנה איומה, קולינס ומיירס לאונרד – מול יוקיץ', פלאמלי ומילאספ. אוי זה כואב.
    ביחד עם יתרון הביתיות, זה נראה כמו דנבר ב-5. הלוואי שנתבדה.

  6. ממש התאהבתי בפורטלנד, והרבה בגלל הסיקורים שלכם מהאולם. הפכתם אותי לאוהד, וממש התאהבתי בלילארד כשחקן אחרי מה שעשה לת'אנדר. אני חושב שעל הנייר דנבר עדיפים, אבל לבי עם הבלייזרס.
    הלוואי שיאשרו לכם כניסה.

    1. מנחם אני גם חושב שדנבר תנצח
      מי שחושב הפוך רובם מסתמכים על המנוחה של פורטלנד
      ועל מלחמת ההתשה ב7 משחקים של דנבר מול הספרס
      אבל בדקתי בעונה הסדירה. דנבר מקום 3 בליגה 9-4 ATS RECORD 69%
      אז כנראה שעייפות לא מפריע לדינוזאור
      ןפורטלנד בעונה הסדירה בליגה לאחר 2/3 ימי מנוחה עומדת על 7-6-1 ATS 53%
      אז לפי הנתונים מנוחה לא תמיד משפיע במצב של פוטלנד אז אפשר להסיר חשש

      אז יש נתון נוסף שהוא ישפיע דנבר ממוקמת מקום ראשון בליגה בבית 37-8 82.2%
      פורטלנד בחוץ העונה 22-21 51%
      לאחר 3-1 העונה דנבר מול פורטלנד
      הבנו יש חוקים בפליאוף אבל לגבי המשחק הזה אם קאנטר לא ישחק הערב
      דנבר תנצח מעל 5

  7. זה מרגיש כמו דנבר, אבל אם פורטלנד עולים, אנחנו נרוויח עוד סיקורים. נראה לי כמו בחירה קלה, יאללה לגמר, בלייזרס!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט