מעורב הופס ליום חמישי / מנחם לס

 

1. ג'רי ווסט לפני משחק הערב (אמש): "הקליפרס הם AHEAD OF SCHEDULE!"

טים קווקאמי מהאתלטיק ראיין את ג'רי ווסט לפני המשחק נגד הווריורס.

קווקמי: אתה שעזרת לבנות את הווריורס המצויינת עבור ג'ו לייקוס, בוב מאיירס, וסטיב קאר, ועתה מנסה לעשות דבר דומה לסטיב בלמר בקליפרס, ועבור לורנס פרנק ודוק ריברס, זה לא 'מרגיש' קצת משונה לשחק נגד הבייבי שבנית, עתה כשהם מובילים 1-3?

ג'רי ווסט: כלל וכלל לא. עבורי זה הכל עניין של תחרות. זה מה שאני עושה מגיל רך מאד, וזה מה שנותן לי אנרגיה ואדרנלין. זה בכלל לא עניין של זהות או מסורת. זה לא כמו ששיחקתי בלייקרס ולעבור לקבוצה אחרת היה צעד שלא היה ייתכן כלל בימים ההם. עתה אני לא משחק. אני ס"ה יועץ.

אבל הקליפרס, מקום שמיני, והם לא מנצחים, והערב הסכויים הם שעבורם העונה תיגמר. מצד שני הווריורס הולכים על THREE-PEAT ותואר רביעי בחמש שנים.

הם קבוצה נפלאה, אין ספק. אחת הטובות בזכרון. אבל כשהכל התחיל לפני שבוע וחצי כולם אמרו 0-4, נכון. כולם אמרו 'בכלל לא כוחות', נכון. אבל הקליפרס האלה ממשיכים לשחק. אנחנו רוכשים נסיון שחשיבותו בכלל לא מדוסקסת ע"י המדיה. לשחקנים צעירים כמו לנו זה שעור חשוב ביותר. אנחנו משחקים ונותנים לווריורס התנגדות למרות ההבדל בנסיון, בכשרון, ובהילה, אנחנו נותנים להם קרב על הכסף. דוק ריברס עשה עבודה מצויינת עם הצעירים הללו. אין להם כל פחד או יראת כבוד. יש להם כבוד, אבל לא יראת כבוד, והם לא מרגישים כמו אזרחים מדרגה נחותה. הם מם משחקים. THEY COMPETE! והיי, עדיין לא הפסדנו הערב!

אחת הבעיות שלנו היא שאנחנו לא קולעים זריקות שבדרך כלל אנחנו כן קולעים. אחד הקלעים הטובים משלנו הוא דנילו גלינארי ובינתיים מאומה לא הולך לו, וזהו קלעי בעל נסיון. אם הוא לא קולע, הרבה מהעוקץ יורד ממשחק ההתקפה שלנו. אני לא רוצה לשים עליו יותר לחץ משכבר יש עליו אבל אנחנו חייבים את הנקודות שלו. זה חלק מה-DNA שלנו!

(קוקמי לא שואל את ווסט אבל מכניס את ההערה בעצמי:  גלינארי לא סתם מחטיא. הגנת הווריורס, ובעיקר קווין דוראנט ודריימונד גרין, החליטו שהם לא נותנים לגלינארי לה[נצח אותם והשמירהה שלהם היא הגורם שהוא קולע רק 29.7% (19 מ-64) עם ממוצע של 16, ואלה מספרים שהם הרבה מתחת לממוצעיו., אבל אני מרגיש שהוא יפרוץ הלילה).

האם לווריורס ישנה בכלל חולשות?

לכל קבוצה בהווה ובעבר היו חולשות. אחרת הן היו מנצחות 0-82. החולשה הידועה של הווריורס היא הספסל שלהם. אחרי השחקן ה-6 או ה-7 ישנה ירידה משמעותית ביכולת ובנסיון. אבל בפלייאוף אתה לא זקוק לסלסל כמו בעונה הרגילה. ישנם יותר ימי מנוחה, וסטיב קר יכול לשחק את החמישייה או הששייה שלו 40 דקות כל אחד. ישנו עוד דבר בפלייאוף שלא קיים בעונה הרגילה: אתה רודף אחרי מטרה ידועה שהיא גם קרובה. למשל נצחון רביעי בסידרה. תמיד ישנה מטרה קונקרטית וזה נותן לשחקנים אנרגיה נוספת!

כיצד הרגשת וכיצד הרגישו השחקנים כשהווריורס הודיעו שקאזינס משחק וידעתם עם איזה חמישייה הם יעלו?

זה נשמע כמו שדוד צריך להילחם נגד גולית, לא? אתה אומר, 'אלוהים, זה לא נראה הוגן'. אבל אתה לעולם לא יודע מה בלב ובנשמה של שחקנים. כולם בני אנוש אחרי הכל והיו דברים מעולם. אבל כמובן שכשיש הבדל כזה משמעותי בשנות נסיון של הווריורס נגד הקליפרס זה כמו קבוצה בוגרת ומנוסה שמשחקת נגד קבוצה צעירה בראשית צעדיה. אני מספיק שנים בביזנס ואני יודע שבסופו של דבר הטלנט מנצח. קבוצה עם יותר טלנט בסופו של דבר מוצאת את הדרך לנצח!

היכן נמצאת הקליפרס לעומת הווריורס?

אנחנו נמצאים בערך במקום שהווריורס היתה ב-2012-13. אולי אפילו AHEAD. הם היו מס' 6 בפלייאוף, אבל ניצחו בהפתעה את דנבר. בקיץ הם הוסיפו אץ\ת אנדרה איגודלה בטרייד מפלצתי. זה מזכיר לי פחות או יותר אותנו בהווה. עכשיו זה הכל שאלה של CAP SPACE. הקאפ-ספייס הוא 'FOOL'S GOLD. יהיו הקיץ 4-5 שחקנים שקבוצות רוצות מאד, אבל רק ל-4 או 5 יש סכוי לזכות באחד מהם. אנחנו נהיה בתחרות הזאת ללא כל ספק. לא הבטחנו דבר וכמובן שאיש לא הבטיח לנו דבר. יש לנו בעל קבוצה פנטסטי. THE BEST. כל ההנהלה מצויינת. אני אוהב להיות חלק מהקליפרס. אף אחד לא עובד יותר קשה ואף אחד לא OUTSMART US. האם זה אומר שאנחנו אטרקטיביים לשחקנים חופשיים? אין לי מושג. לכל שחקן יש את האג'נדה שלו, והיא שמורה אצלו עד הרגע בו עליו לבצע בחירה. מי שאומר שהוא יודע מה שחקן זה או זה רוצים, סתם זורק שמועות לאוויר. נעבוד הכי קשה שנוכל להביא פרי אג'נט. הקליפרס חייבת עזרה משחקן אול-סטאר מנוסה, ואנחנו מקווים שלפחות אחד יעדיף לשחק בקבוצתנו. הקליפרס היא קבוצה עם עתיד וורוד. אני מאד אוהב את הבסיס שלנו שעליו עוד נבנה.

2. היום היו דיבורים על הזריקה של דיים כאחת השלשות הגדולות בהסטוריה, ואפילו הגדולה שבהן.

האמנם?

אם יש לכם סלים גדולים יותר, אז אנא, הזכירו אותם! (אני אהיה הראשון: ריי אלן נגד הספארס. זוכרים?)

 

3. סיקסרס: קבוצה מלאה קונפליקטים ובעיות, ו…מוכנה ללכת עד הסוף!

(אפילו התמונה הזאת מבולבלת ולא ברורה – כמו כל הקבוצה)

בווריורס עסוקים המנהלים במחשבות על מה יהיה אם קווין דוראנט וקליי ת'ומפסון יחליטו לעזוב. בבוסטון דני איינג' חושב על הבאקס, אבל לא פחות על קיירי אירוינג ואל הורפורד, ומה יהיה צעדו הבא אם אמנם יחליטו שהם מנסים משהו אחר. בטורונטו כמובן חוששים שקוואי לינארד ירצה לחזור למדינה בה הוא אזרח. מילווקי חייבת לחשוב מה היא עושה עם חצי משחקניה שיצטרכו לתת להם חוזים חדשים, תוך מחשבה על יאניס שעוד עונה יהיה שחקן חופשי.

לכל FRONT OFFICE ישנה כנראה כבר תכנית A, ואז B ו-C, ולך תדע, אולי אפילו D.

פילדלפיה היא אולי הקבוצה שאצלה העתיד גם מובטח וגם מעורפל באותו זמן!

אצל האוהדים זה גמר המזרח או BUST. מייק פינה, כתב SB, כותב: מה שהפרונט אופיס עשה הוא שלמרות הגיל הצעיר של ג'ואל אמביד (25) ובן סימונס (22) הם החליטו ללכת ALL OUT והביאו שני אול-סטארים שהם קליברים כבדים כשחקני פינות. זאת למעשה הליכה על חבל של הסיקסרס, שרשת הבטחון היא "ג'ואל ובן"
.

הסיקסרס חושבת עכשייו. עבור זה הובאו ג'ימי באטלר וטוביאס האריס ב-BLOCKBUSTER TRADES.

עכשיו הסיקסרס יודעת שכדי להחזיק אותם היא תצטרך לתת חוזים מקסימליים לשניהם.

או לאחד מהם.

או לאף אחד מהם.

לפי אתר החובבים המטרה היא להחזיק בהאריס, בבאטלר, וברדיק בכל מחיר. אמביד ובן הרי שלהם. הווה אומר להישאר עם אותה חמישייה.

ומה בקשר לספסל?

"בקיץ נמצא כבר שחקנים. נסתדר", אמר אחד מהפרונט אופיס למייק פינה.

ה-PROCESS ניגמר. הוא עתה נראה רק במראה האחורית. מה שה-PROCESS לא עשה הוא להשאיר תשתית – INFRASTRUCTURE – למקרה של כשלון. כנראה שגם גורלו של ברט בראון ייקבע עם ההצלחה או הכשלון של פילדלפיה מעתה ועד הסוף.

השאלה מי מגדיר שם "הצלחה" ו-"כשלון", ומה ההגדרה של הצלחה או כשלון.

האוהדים קבעו: מינימום אליפות המזרח. כל דבר אחר הוא כשלון. אבל האוהדים לא מפטרים או שוכרים. מישהו בפילדלפיה עושה זאת ועדיין לא ברור לחלוטין אם זה ברנד אלטון, או אחד (או יותר) מעשרת הבעלים החלקיים של הקבוצה, כשג'וש האריס הוא בוודאי הקולני ביותר מהם. אבל זה לא אומר שהוא הקובע, ובינתיים לא ידוע לחלוטין אם לאלטון נתנו אור ירוק לפעול לפי הבנתו.

הסיקסרס הם כמו מפלצת פרנקנשטיין: מפחידה; לא מובנת; מבולבלת, כותב מייק פינה. לרגע נראה שהיא בצרה על דרך חתחתים, ורגע אחרי זה היא משייטת לה ברוגע וללא כל בעייה. אפילו החמישייה שלה היא מין קומבינציה של כשרונות גדולים מצד אחד, אבל חומרים דליקים, מסוכנים, שיכולים להידלק ולהרוס הכל מצד שני. לפעמים החמישייה נראית כחמישה אנשים שהוכרחו לחיות ביחד ו-TO CO-EXIST, באין ברירה. קחו אחד-אחד מהם ותראו שאין בהם אפילו טיפונת משותף כשכל אחד הוא כשרוני מאד בצורה אחרת ובסגנון אחר.

אני שואל אפילו אם הם מדברים באותה שפה. כל אחד – ללא גוזמה – נראה, נשמע, ו'מרגיש' כאילו הגיע מעולם אחר. הנה הם, חמש המפלצות הקטנות שמרכיבות את פרנקינשטיין – המפלצת הלא מובנת הענקית:

Jimmy Butler

 

אז מה הוא מחפש מחוץ לקשת כשאין סכוי שהוא יזרוק לג'אמפ???

מוזר. כפי שכל דבר אחר איתם מוזר.

The ecosystem of, ‘you’ve got Joel, Joe’s getting the ball, you’re probably more of an interior type team, versus, he’s not playing, you’re more of a free-flowing spread team, an up-and-down team,” Brown said before Game 4 against the Nets. “This is that challenge. How do you take the best of both worlds when he is playing? And although we haven’t played a ton of basketball together as a starting group, that is my and our challenge: to combine the best of both things that I just said.”

עכשיו צצה עוד בעייה: אתר החובבים של פילי חישב ומצא שמשחק הטרנזישיון של פילי למעשה משתפר עם אמביד על הפארקט. אבל אותו אתר מודיע היום שבפלייאוף, הסיקסרס טובה יותר בטרנזישיון כשאמביד יושב על הספסל!….”.

רוצים עוד בעייה? החמישייה של פילי היא הטובה בליגה אם תחשיב את ה-13.4+ שלהם בכל 100 פוזשיונס. אף חמישייה אחרת לא הגיעה ליותר מ-12. אז מה הבעייה?

החמישייה הזאת של פילי שיחקה יחד רק 24% מכל זמן המשחק של העונה. זה הזמן הנמוך ביותר מלבד 6 קבוצות ליגה אחרות. אז יש להם הכי טוב, אבל הכי טוב לא נמצא ביחד. למה? לכו משחק-משחק ותמצאו לבדכם.

בקיצור, קבוצה מלאה בקופליקטים ודברים בלתי ברורים.

אז מה יהיה הדבר הנפלא ביותר? אם הם יצליחו עם כל הבעיות, צרות, דילמות, וסוגיות, לצחוק על כולם וללכת כל הדרך!

IMPOSSIBLE???

לדעתי זה מאד POSSIBLE.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. תודה מנחם.
    הסל של לילארד היה בלתי נשכח.
    אבל… מה היה לו להפסיד? שיוויון, הוא עם 47 נק', שני הכוכבים של הקבוצה היריבה עם 5 עבירות כל אחד – מקסימום יחטיא ותהיה הארכה.
    ריי אלן, לשם השוואה, לא היה יכול להרשות לעצמו להחטיא.
    ולכן, ולמרות ההבדל במרחק – הקריטריון של 'סל גדול' כולל בתוכו את האפשרות של 'מה היה קורה לו הייתה החטאה ולא סל'.

    1. צודק.
      מבחינת חשיבות השיוויון של מקולם מהלך קודם היה לא פחות חשוב.

      אבל עדיין סל ניצחון שלא רואים כל יום בפלייאוף ובכלל על הראש של ג'ורג' ווסטברק המושפלים.

    2. מדויק מאד.
      יתרה מזו לא היה עליו לחץ ראו זאת , הוא התיחס לכך
      בראיון.
      השלשה היתה מתוכננת להפליא .
      הבחור סחט שניות מהשעון סימן לחברים
      הלך ימינה לזריקה שמאלה, נכון זו ךא ביתה זריקה קלה אך היתה מתוכננת ,וזריקה שהתאמן לזרוק .
      השורה התחתונה היא כל הכבוד לשחקן ולקבוצה.

  2. זריקה גדולה אין ספר.
    מאיזה מרחק לקח אותה, צריך ביצים של שור לקחת דבר כזה.
    לא ברור למה לא ניסה להתקרב, בכל מקרה הובילו בסדרה והיה שיוויון במשחק לכן יכל להרשות לעצמו

  3. מה הלוז זה דוראנט ששוב מחזיק את כל העסק ושאר הפחדנים שמכונים הקלעים הטובים בהיסטוריה(די בצדק) לא יכולים להרים זריקה עם שומר צמוד.
    הקבוצה הזאת חזקה כי היא מפוצצת כישרון אבל השחקנים שלה עצמם לא מוכשרים להוביל לבד קבוצה חזקה לאליפות.

  4. מעולה מנחם כבוד לקליפרס. עושים מקסימום שהם יכולים. גלינארי עוד לא הגיע לגמרי אולי בגיים 6 אבל נראה לי יהיה שם בלואו אאוט.

    סוויט לו מדהים עושה נק כמו כלום

    פילי הקבוצה היחידה שפוטנציאלית יכולה לנגב את הלוחמים הכשרון לא נופל מהם בהרבה ויש יותר קשיחות. צריך רק מאמן עילית שידע להוציא יותר מבאטלר והאריס ועל כך בפריוויו לסידרה הקרובה

    1. פילי הולכת לקבל את הקבוצה הכי קשה שיש במזרח עבורה. לטורונטו יש בית, יש עומק לסדרה ארוכה, יש פתרון סביר לאמביד (בטח לא אידאלי אבל הרבה יותר טוב מבוסטון), עם נסיון פלייאוף בניגוד למילווקי, עם כוכב אחד גדול אבל לא הכל יקום או ייפול עליו בניגוד למילווקי. זה 45-55 לטורונטו ואולי אפילו 40-60. אלא אם כן החמישיה של הסיקסרס תשחק פתאום כמו מכונה משומנת ואז זה שלהם עד הפינאלס. פחות סביר.

  5. תודה רבה דוק.
    ווסט והקליפרס נהדרים.
    וקוואי השמוק מצטרף אליהם ב-100%.
    פילי קבוצה חלשה, מקובעת ושברירית.
    ברוקלין זה לא המדד.
    דומה מאוד לשנה שעברה, מיאמי חשפו אותם חלקית עם כלים מועטים ואז ניגפו, והבלוף נחשף במלואו בסיבוב השני מול קבוצה רצינית.
    זה מה שיקרה גם עכשיו, ובראון יפוטר.

  6. השלשה של ליילארד הייתה גדולה אבל כמו שזיו ציין לפני, לא קבעה ניצחון.
    לצורך העניין השלשה של טולברט שהביאה גביע הייתה יותר גדולה מבחינת חשיבות
    אה… וגו פילי !!!
    סוף סוף קצת נחת מהקבוצה שהייתה בת*ת
    🙂

    1. מבחינת דומיננטיות זה היה קרוב לאחד מהופעות הקלאצ' של לברון ג'יימס בעונה קודמת מול הסלטיקס והפייסרס.
      אבל לברון הביא את זה במשחק 7. לא בטוח שלילארד שמה.

  7. אין קבוצה בליגה שיותר עמוקה מטורונטו, ויש להם לנארד. צריך להיות ממש במודיעין של כמה משחקים מושלמים כדי לעבור אותם בסדרה של שבע. יש לפילי את הפוטנציאל, אבל לא בטוח שהם מסוגלים לשמור על יציבות מספיקה.

  8. מנחם אני לא מבין מה סטיב קר עושה.
    הגולדן עוד יכולים להתפרק על הראש וההגנה של סטפן קורי שבנוסף לחורים מוביל את הקבוצה עם איבודים.
    דורנט עם משחק נהדר לא מצליח לגבור על הצעירים של הקליפרס מדובר במחדל שלא קרה להם הרבה זמן.
    .
    אני לא בטוח אם יש לסטיב קר את הביצים לספסל את הרכז שלוכדי לא לסכן אליפות,
    המהלך הכי חכם שקר יכול לעשות הוא להכניס את קורי לחמישיה השניה וכשצריך לנצח את המשחק לעלות עם החמישיה האתלטית של -דורנט-טומפסון-אגיאדלה-גרין-לוני.

    1. אני טוען כל הזמן שהתמזל מזלו לאמן קבוצה עם שחקנים ברמה כזאת. הוא מנהל משחק בינוני לחלוטין, ומחליף בינוני.

  9. בן סימונס צריך להיות כמו ווסטברוק ומיצ'ל אולי , כל משחק לעשות 4 מ 22 ורק אז כולם יאהבו אותו
    יש פה אנשים שמבקרים את ווסטברוק נונ סטופ שהוא זורק מטווחים שהוא לא מסוגל לקלוע וטוענים שהוא צריך להפסיק את זה ואז עושים 180 מעלות ומבקרים את בן סימונס שהוא לא זורק מטווחים שהוא לא מסוגל לקלוע וטוענים שהוא צריך להתחיל לזרוק ולהחטיא כמו משוגע.

  10. ראחון נהדר של ווסט, היה ממש כיף לקרוא אותו, הוא מדבר לעניין ומה שהם בונים שם נראה הרבה יותר מוצלח מהקבוצה השניה בעיר

  11. תודה מנחם,
    הזריקה של לילארד הייתה בחירה רעה, ג'ורג' התעקש על זה בראיון אחרי המשחק והוא צודק. אבל נכנס כי לילארד הוא גם קלעי-על ללא הגבלת טווח, גם ווינר ענק ומוכח, וגם היה בזון בערב ספציפי. אז אולי ג'ורג' טעה, קשה לומר. מבחינת "גודל" היו שלשות גדולות יותר ובראשן זו של אלן, מינוס 3, משחק 6 על סף אובדן אליפות – כל הכסף על השולחן.
    פילי יחטפו מטורונטו, אני מסכים עם המבקרים, משהו שם חולה וכשההתפרקות תגיע, זה יהיה כואב. האריס איננו סופר-סטאר, גם לא באטלר ובטח שלא סימונס; רק אמביד, וזה לא יספיק.

  12. בקשר לפילי, העתיד שלהם מעורפל כמו של הרבה קבוצות, זה המצב שנהיה בליגה.
    מעבר לזה, הם קבוצה חדשה עם שחקנים צעירים וכוכבים חדשים, כן, הם חסרי זהות, בגלל שהם לא שיחקו מספיק זמן ביחד.
    מי שטרף את הקלפים בפילי היה בכלל מרקל פולץ שלא הפך לשחקן. זה שינה את התוכניות וגרם להם לחפש שחקנים ותיקים.
    הם צריכים להחתים אחד מהשניים, באטלר או האריס, לפי הרצון של השחקנים וההזדמנויות שיווצרו, להמשיך עם סימונס ולהמר על אמביד.
    מה שכן, התהליך נגמר, אין יותר נכסים לסחור בהם מלבד שני האולסטרים הצעירים שלהם.

  13. תמיד כיף לשמוע את ווסט מדבר, ככל הנראה אחד האנשים החדים בתחום.
    לא יודע מה קורה עם הווריוורס, אבל זה נראה רציני, ובעיניי מעלה ספק ביכולת שלהם להשלים את המשימה

  14. קליעה ענקית של לילארד – מה שעולה אצלי ישר מהתקופה האחרונה זאת הזריקה של קיירי כמובן מול ג"ס , אין מה לעשות גודל המעמד שם שיחק תפקיד רציני יותר (כמו גם השלשה של ריי אלן כמובן).

  15. הקליעה של לילארד גדולה, אבל עדיין מטומטמת.
    היו גם שלשות הרבה יותר גדולות, בעיקר בגלל המעמד.
    השלשה של קיירי בגמר מול הווריורס, וגם זאת של דוראנט, היו הרבה יותר משמעותיות וגדולות.
    על השלשה של אלן אני לא מדבר, הטראומה עדיין טרייה 🙁

  16. תודה מנחם, מעורבים מהסוג האהוב עליי. הקליפרס במצב טוב לשנה הבאה – שאמט ואלכסנדר רוקיז נהדרים שמשיגים הרבה ניסיון בסדרה הזאת והצוות המסייע שלהם נהדר. אני יכול לראות את דוראנט או קוואי נוחתים שם. משהו מעניין זה שיש להם הרבה שחקנים שמסיימים חוזה, אבל מתוכם משמעותיים רק זובאץ, גרין ובברלי שהם יכולים להרשות לעצמם להשאיר לצד שחקן על חוזה מקסימום – 25 מיליון דולר הולכים על מרצ'ין גורטאט ו-ווילסון צ'נדלר, עוד 11.5 על אלכסיס אייז'נקה ומילוש תאוסודיץ'. קונטנדרים בעונה הבאה.

  17. אמביד היה צפוי לחגוג מול הנטס, כמו שכל ביג-מן בערך חגג עליהם העונה. יהיה מעניין לראות אותו מול ההגנה של מארק גאסול שבינתיים הצליח כבר להעלים בפלייאוף סנטר אול-סטאר אחד (לא שאפשר באמת להשוות בין ווצביץ לאמביד)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט