מעורב הופס ליום שלישי / מנחם לס

1. עשו הכרה עם משפחתי. כולם בתמונה אחת, דבר שקורה אולי אחת ל-5 שנים!

*

איזו הרגשה מיוחדת כשאתה נמצא עם כל משפחתך – בשר ודם – מלבד גייל והגברים! זה לא קורה הרבה.

בשורה העליונה מימין לשמאל:

*ליאור סילוורה, בעלה של בתי סיגל מהוד השרון. כירופרכט, אוהד בני יהודה, רץ 8-9 ק"מ כל יום.

*אמי, הבת האמצעית של ליאור וסיגל, עומדת להתגייס.  יום אחד תהיה מנהיגה בישראל.

*שירה, הבת הצעירה של הבת אפרת, בת המצווה. תלמידה מחוננת ושחקנית טניס מצויינת, אלופת 'המכביה לנוער' באטלנטה.

*דריה, הבת הבוגרת של סיגל, רק השתחררה מ-8200. מדהים שילדות כאלה שומרות על בטחון ישראל בתפקידים מדהימים. תלמד פסיכולוגיה תעשייתית באוניברסיטה פרטית יקרה מאד בהרצליה.

*ג'ייסון, בעלה של אפרת, עורך הספורט של CNN לשעבר, MBA מחוסר עבודה בהווה המתכונן לפתוח חברה מרתקת ביותר בשטח אינפורמציה בספורט, שהוא אינציקלופדיה לספורט וחולה כל דבר פילדלפיה בספורט.

שורה שנייה מימין:

סיגל, הבת הבוגרת, מנהלת חברת פרסום בת"א, עם כמה ACCOUNTS פרטיים (מוטורולה, ועוד)

*אפרת, הבת הצעירה, פסיכולוגית קלינית, בעלת ATLANTA MENTAL WELLNESS CENTER

שורה ראשונה:

הדוק. מתאמן 2-3 שעות ליום (כולל שחייה) אבל לא מצליח להיפטר מהכרס המבצבצת! גייל (מסתדרת מצויין עם מחלת הפרקינסון, נוהגת, והכל על הכיפאק לאשה בת 83!) , רומי – הנכדה הצעירה בת ה-10 מהוד השרון, מקום 6 בהתעמלות בישראל תחת גיל 12, ושד משחת.

*טליה (טלי) בת ה-16, הבת של אפרת וג'ייסון, שתלמד בבית הספר האמריקאי בהוד השרון כתה י"א בשנה הבאה.

 

2. תשובת ה-'NEXT QUESTION' של ווסטברוק הולכת VIRAL!

 

*
אחרי נצחון הווריורס על הקליפרס 113-105 ולקיחת הובלה 1-3 נגד הקליפרס, סטיב קר התפנה לשאלות עתונאים.
*
מה שקרה הוא שראסל ווסטברוק נשאל אחרי הפסד הת'אנדר לבליידזרס כיצד הוא יכול להסביר את שליטתם של הגארדים דמיאן לילארד ומקולום על הגארדים של OKC והוא ענה: "NEXT QUESTION". אחרי שנישאל שאולי הוא זורק יותר מדי מאחורי הקשת, הוא ענה שוב,  "NEXT QUESTION"
*
היום עפו בנטוורק מאות, אם לא אלפי בדיחות חדשות או ONE-LINERS על "NEXT QUESTION"

*

עכשיו שחקנים אחרים יתחילו לענות ב-NEXT QUESTION במסיבות עתונאים שחובה עליהם להיות בהן, וסטיב קר כבר הביע את דעתו.

“It’s all part of the business,” Kerr said. “You’ve got to feed information to the fans. You don’t have to give a great answer, but it’s dangerous when you go down that path of no communication because one of the reasons people like the league right now is we have a lot of great players, really good guys who handle themselves well. So don’t kill that. You’ve got to keep that going. That’s a big part of the business.”

האם מתפתחת כאן מין דינמיקה חדשה של "שחקנים נגד מדיה"? ברור שאנחנו נמצאים בעולם חדש עם TOTAL ACCESS 24/7 וכל דבר ניקלט, מוודיאם (עם שורוק, כמו 'משולם', מילה חדשה שהמצאתי שתיקלט או לא, מהמילה וידיאו כמובן)  ונראה לכל העולם מיידית. תמיד היה מתח בין הספורטאים-מנהלים-בעלים והמדיה, אבל הכניסה לדין ודברים – בין לבין  – היתה תמיד האנרגיה שדחפה את הרווחים ואת העניין בספורט. הכל מבוסס על יחסים וקשרים בין מדיה לשחקנים (וכמובן לכל מה שאנחנו מכנים 'ספורט': ידיעות חדשות, סקופים, רכילויות, מה חושבים שחקנים, ואז למכירת עתונים וחזייה בטלוויזיה).

כשסטיב קר נשאל אם הליגה חייבת להתערב ולהכריח שחקנים לשתף פעולה, תשובתו היתה – כמובן! – "NEXT QUESTION!"….

*****

אני לא יודע מה הבעייה של השחקנים. ללא מדיה הם היו כלום. אילולא כתבנו עליהם, התווכחנו עליהם, הבענו דיעה, התערבנו – הם היו אלמונים הבועטים בכדור. מבלי שנדע שמות קבוצות, מסורת של קבוצות, הסטוריה, יריבות, החשיבות, ההשלכות, והנשיאה בתוצאות של הפסד או נצחון, משחק כדורגל היה משעמם עד מוות.

אנחנו, ולא אף אחד אחר, מביא את הדרמה. את הסיפור, וכתוצאה את העניין.

ומי שעושה זאת הם אנשי מדיה המרוויחים את לחמם עם הסיפור שהם מביאים או הראיון שהם מצליחים להשיג.

קחו את שי בוקר שלנו. חלומו הגדול הוא להגיע יום אחד לטלוויזיה בספורט. עבור כך הוא מתרוצץ למשחקי מכבי – כולל המקומיים – עם מיקרופון בידו בנסיון לראיין שחקן זה או אחר. הוא עושה עבודה נהדרת בראיונות שלו. הוא איש המדיה הישראלי היחיד עם אנגלית רהוטה ומבטא כפי שמדברים בבית, והשאלות והתשובות בראיונותיו הם מצויינים. האמריקאים שלא מכירים אותו נדהמים מהאנגלית שלו, מבטא בוסטון. וכולם עונים לו בעניין ובאריכות (חבל שכה מעטים מקשיבים ומגיבים לראיונותיו; לדעתי רוב הגולשים לא מבינים את האנגלית המדוברת אז הם עוברים הלאה).

שי עושה זאת בינתיים בחינם. אם ימשיך ולא יוותר אולי מישהו יציע לו ג'וב של ממש במשכורת רגילה, די טובה. בינתיים הוא מראיין את זוסמן או ריק פיטינו. תארו לכם שהם ניפטרים ממנו ב-"NEXT QUESTION"!…

אבל הם לא.

כי זה קורה רק ב-NBA עם מולטימיליונרים אגואיסטים שעבורם עתונאי המשתכר מאית (הרבה יותר קרוב ל-1/500) ממשכורתם הוא טיפוס נחות, ולכן ניתן להיפטר ממנו עם "NEXT QUESTION".

3. לצערי הגיע הזמן לקליפרס TO FACE REALITY

הקמבק של 31 הנקודות במשחק השני נגד הווריורס היה יותר מיראז' מאשר מציאות.

מחר יגיע הסוף של הקליפרס לעונה זאת.

הם יפסידו – מקווה רק שלא יהיה BLOWOUT כדי שנוכל ליהנות מקצת כדורסל – והעונה תיגמר עבורם. אבל היי, דדי, זה הרבה יותר טוב מלהיות לייקרס. לפחות השחקנים יכולים לרשום ברזומה שלהם "סידרת פלייאוף נגד הווריורס".

הקבוצה עשתה בוכתה של כסף, והשחקנים הוסיפו לכיסם איזה $100,000 כל אחד (לפני שנתיים כל משחק בסיבוב הראשון הכניס לכל שחקן $15,000, אז ל-5 משחקים, בערך $75,000. אני מעריך שהשנה, אם כך, הסכום יהיה בערך $20,000 למשחק, או 100 אלף לחמישה משחקים.

לא היו כל טפיחות על כתף אחרי המשחק האחרון בסטייפל סנטר. חלון ההזדמנויות מול הווריורס הוא צר מאד, וה-113-105 שעשה 1-3 לצפוניים חיסל למעשה כל סכוי לקליפרס.

מה קרה במשחק האחרון? הקליפרס לא עשו מספיק עצירות. הכנסתו של ג'יימייקל גרין עבור איביקה זובאק לא שינתה דבר. הנסיון להשתמש בפטריק בברלי כמגן על דוראנט זה גימיק שיכול לעבוד פעם אחת. בפעם השנייה ה-20 ס"מ הבדל נראים כמו חצי מטר הבדל גובה.

הווריורס היא לא סתם יותר טובה. היא הרבה יותר טובה, וישנם לה מספיק שחקנים אז כשאחד תופס יום חלש, בא שני ומכסה אותו כאילו לא קרה דבר.

המאמן דוק ריברס לא עשה מאומה שנראה לי כחידוש במשחק הקליפרס מלבד גרין עבור זובאק. מלבד זאת הקליפרס נראתה אותה גברת, אפילו עם השינוי הקטן באדרת.

הווריורס בקושי הזיעה. היא נראתה יותר שלווה מדוגית השטה לה להנאתה בחוף השקט מול בית חולים רמב"ם. עבור הווריורס הפלייאוף אפילו לא התחיל.

אין שאלה כלל שדוק ריברס איבד את זה אף הוא. גם הוא שייך לדור הישן של המאמנים עם קונספטים מיושנים וראיית משחק ענתיקה. אני טוען זאת לגביו כבר שנים אבל מאומה לא משתנה עמו: מאז האליפות עם הסלטיקס הוא מאמן ומאמן, מפסיד ומפסיד, ושום דבר חדש או שונה לא קורה.

4. הדבר העקבי היחיד בסלטיקס העונה היתה חוסר עקביות

***********************

אבל לפני שאני ממשיך, עלי להכניס את ה-41 נק' של יאניס הלילה נגד הפיסטונס, היריב הבא שאני לא רואה אף שחקן סלטיקס שיכול לשמור עליו!)

****************************

בגלל שהעונה הדבר העקבי היחיד של הסלטיקס היה חוסר העקביות שלהם – הסוויפ שלה על אינדיאנה היה מפתיע במידת-מה. חסרונו של אולדיפו החליש כמובן את אינדיאנה, אבל עדיין היא קבוצת NBA מקצוענית ולכל שחקן שם ישנו תחליף. אבל התחליף לאולדיפו פגע יותר מדי במבנה ובצורת המשחק של הפייסרס, ולי נראה היה כאילו הסלטיקס הגיעה בצליעה לפוטנציאל שלה בזמן הנכון. שימו לב שכתבתי לפוטנציאל שלה, ולא כל דבר אחר. עדיין זה הבדל גדול וחיובי מלהיראות ערב אחד כמו הסלטיקס של לארי בירד, וערב שני כמו הסלטיקס מגלזגו במשחק כדורסל.

הבאקס ינצחו הערב את דטרויט ואז יגיע המבחן האמיתי של הסלטיקס. מה שאותי עודד מאד בסלטיקס – מלבד השיפור הגדול במשחקו של גורדון הייוארד – היתה יציאתו, סוף סוף, של ג'יילן בראון ממאורת העכברים בה נחבא בחודשים האחרונים. במשחק האחרון נגד אינדיאנה הוא נראה כאילו חזר לעצמו.

הסלטיקס יצטרכו כל שחקן במיטבו ממש ללא יוצא מין הכלל כי הבאקס קבוצה טובה יותר בכל.אספקט של המשחק, וגיאניס אנטטוקונמפו שאף פעם לא שיחק סיבוב שני בפלייאוף לא יכול לחכות. אין אף שחקן סלטיקי המסוגל לעוצרו באחד-על-אחד. בראד סטיבנס יהיה חייב להרכיב פורמט הגנתי שמטרתו אחת: לעצור את יאניס.

הנה, יש לבראד סטיבנס את ההזדמנות להוכיח שטעיתי בקשר אליו לאורך כל הדרך. אבל אם הבאקס ינערו את הסלטיקס בקלות,  בראד סטיבנס יהיה חייב לקבל את הפתקה הוורודה. היו לו מספיק הזדמנויות.

אני מקווה לסרייה תחרותית ומהנה. נראה אם צעירי הסלטיקס יכולים להתעלות ולפגוש בצ'אלנג' המפחיד הזה בעוז וללא חת.

5. בשקט בשקט הרפטורס עושים את המוטל עליהם ביעילות מתגברת

הנצחון של הרפטורס על המג'יק ב-22 הפרש התקבל בשקט מוזר. אנשים שכחו איזה קרב נתנו להם המג'יקים הללו כשהעסק התחיל.

לקראת הסוף של המשחק הראשון, האחרונה במזרח נתנה לקנדים את כל מה שהיו מסוגלים לבלוע כשאורלנדו מותחת אותם עד שכמעט באה הקריעה.

מה קרה לרפטורס? היכן קוואי לינארד שהובא כדי להוציא אותם מה'האמפ' ולהפכם לקבוצת NBA מהאשילון העליון?

רק במשחק הרביעי הרפטורס כבלו את המג'יק, והכריחו אותם להיכנע ללא תנאי, כפי שצריך לקרות כשקבוצה עליונה פוגשת קבוצה תחתונה. משך כל המשחק ביום ראשון הגנת הרפטורס הכריחה את התקפת אורלנדו לעשות דברים שהיא לא רגילה להם, או לא יודעת.

קוואי, עם 34 נקודות, הראה מה סופר-סטאר יכול לתרום לקבוצה כמו הרפטורס. דמאר דרוזן הוא שחקן מעולה אבל הוא לא סופר-סטאר. הוא לא קוואי לינארד. הוא עשה את ה-34 ב-12 מ-20 מצויינים, ו-20+. הפתעת המשחק לדידי היה נורמן פאול מהספסל כשהוא קולע 16 ב-7 מ-9. פרד ואן-פליט עדיין לא יצא לחלוטין מהמשבר אליו ניכנס בסוף העונה, אבל במשחק הרביעי ראיתי שהוא מתחיל משחק בבטחון של השנה שעברה. זה סימן טוב.

אבל הכוכב של המשחק היה לינארד, וכשהוא משחק ככה הוא צ'אלנג' לכל קבוצה בליגה:

6. היום לפני 28 שנים: כשכדורסל היה גם אגרוף (נישלח ע"י רפי יצחק)

 

 

7. אחד מאלה הוא ביל למבייר

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. תהנה מהמשפחה. זה באמת נדיר שכולם עושים את המאמץ להיות ביחד. אבל עם כל הכבוד רואים שאתה אשכנזי.
    תמונות כאלו עושים באולם שמחות… שיהיה מקום לכל החמולה!

    רובן נגע בעניין הנקסט קווסטן הוא אמר שזה ביף של ראסל עם מקומון באוקלהומה דיילי ברגרס….

  2. מנחם תודה על המעורב. רק נחת מהמשפחה .
    בנוגע לקליפרס עצם ההגעה שלהם לפלייאוף אחרי הטרייד על האריס שלא מעט חשבו שהם בכלל מוותרים על העונה הוא הישג מרשים. אף אחד לא באמת ציפה שיאתגרו את גולדן סטייט ויפה שגנבו משחק ולא יודחו בסוויפ.
    כל המהלכים שלהם מכוונים לקיץ לשני חוזי מקסימום לערימת הסופסטארים הפנויים בקיץ.
    רק לחשוב באיזה עונש היה נגמר היום קרב הפיצוצים בין בארקלי ללמביר…

      1. היום אף אחד לא היה טורח לריב עם ליימביר.
        עם כל קטנה שלו השחקן השני היה מעיף את הראש משל ספג חבטה ממייק טייסון ואחר כך גם עף בעצמו שלושה מטר אחורה וליימביר היה יוצא בשתי פלגראנט ברבע הראשון, גג שני.

  3. בשקט בשקט הרפטורס יכולים להיות גם אלופים. יש לממזרים האילו הכל. לא רואה מה חסר להם.
    כוכב על+ קוואי לאונרד.
    קו קדמי – שימו לב את מי הם יכולים להרשות לעצמם למקם בספסל. פסקל סיאקם המשתפר של השנה , שחקן אדיר, גאסול שרק לפני שנה, שנתיים , אולי אפילו היום , אחד הסנטרים הטובים ביותר. איבקה יכול לשחק 4 או 5 שחקן טוב+.
    קו אחורי עמוס במיוחד .לאורי – לא תמיד במיטבו , אבל כשהוא טוב הוא כאב ראש אטומי לכל רכז יריב.
    הבעיה שהוא לא לבד ביום רע שלו אפשר להכניס את ואן וליט .לא מספיק לכם יש את דני גרין, נורמן פאוול, גרמי לין,פטריק מקאו, גודי המתוקה שמוסיפה למיקס.
    ויש גם את אנונובי לחזק עוד יותר את ההגנה.
    אין ספק קבוצה חזקה מאוד.אבל יש עוד 5,6 קבוצות שנראות כרגע לא פחות טובות.
    הולך להיות עוד יותר מעניין.

  4. 1. מעטים השחקנים שנותנים תשובות כמו ווסטברוק, אם בכלל. השחקנים מבינים את חשיבות המדיה ו"משחקים את המשחק". מדי פעם יש איזה ווסטברוק כזה עם פתיל קצר או פופוביץ' שהראיונות איתו כבר הפכו להיות משהו שכל העולם מחכה לזה כדי להתמוגג מהם.
    2. איך ריברס מאמן גרוע? הוא עשה פלייאוף עם הקליפרס והפסיד בכבוד לווריורס (שהם רמה בפני עצמה מול קבוצות טובות מהקליפרס).
    לקח קבוצה של שחקנים משלימים, באמצע העונה הטרידו לו את השחקן הכי טוב (האריס) והוא עדיין לקח את החבורה המוגבלת הזו לפלייאוף.
    גם סטיבנס של הסלטיקס מאמן מצויין ואתה ממשיך "להוריד" אותו.
    מי טוב?!?! קליפורד, התלמיד לשעבר שלך, שבהרבה מזל (והיחנקות של מיאמי) הגיע לפלייאוף. איפה הביקורת על כך שהמג'יק כבר 3 משחקים נראים רע (למרות שגנבו את הראשון בגבורה)?

  5. מנחם כיף לראות אתכם .
    מעורב נפלא.
    לתחושתי בוסטון יטפלו היטב היטב במילווקי וישלחו את היווני לחופשה מוקדמת .
    אני משום מה נזכר בסדרות האגדיות עם לברון.
    להזכיר בקדנציה הראשונה שלו בקליבלנד בוסטון העיפה אותו .
    אם בכל זאת מילווקי תעלה היווני יצטרך לעשות לברון בהיותו במיאמי שמחקה 3-2 ל 3-4 מרתק.
    בוסטון ביתית מאד עשתה הרבה ניסיונות לקראת הפליאוף עכשיו המשחק האמיתי
    4-2 לירוקים.

  6. מנחם, רק אושר ונחת מהמשפחה

    עכשיו מתחיל העניין בפלייאוף במשרח, בוסטון מילווקי ובהמשך פילי טורנטו. מעולה.

    אני מאוד מקווה שגס לא יקחו השנה, הם חבורה של סרחים שאי אפשר לראות כבר. וכמובן שיתפרקו שנה הבאה, או לפחות שדוראנט יעזוב.

  7. בוסטון אגב טובה ועמוקה ממילווקי, זה ייגמר ב-5-6 משחקים. עונה רגילה ופלייאוף זה דברים שונים לגמרי.
    חוץ מזה שחקן אחד לא מנצח קבוצה שלמה, את הכבוד הזה שומרים בבוסטון ללברון, יאניס לא קרוב (עדיין, אם בכלל) למקום הזה.

  8. רק נחת מהמשפחה מנחם, מעורב מצויין.
    לגבי יאניס, לדעתי בדרכו להיות אחד מהאירופאים הגדולים בכל הזמנים, כמעט אין דבר שאני רוצה יותר משהבאקס ינצחו בגמר את הווריורס המאוסים (במחילה מאוהדי הלוחמים).

  9. תודה רבה דוק.
    ה-next question זה רק ראס הדביל החצוף, שהאירגון שלו נתן לו כוח ללא גבולות וקיבל בתמורה תינוק בטנטרום תמידי שחירב להם ת'פרנצ'ייז.
    צריך למנוע ממנו להתראיין כל עוד הוא ממשיך ככה ולהוריד לו בתמורה חלק משמעותי מהשכר.
    .
    ליימביר מס' 33
    .
    אחלה משפחה, בנות יפהפיות

  10. יפה מאד לראות תמונה של המשפחה. גייל היא האמריקאית המבוגרת (ומעלה) ה'כוסית' הקלאסית. אין דברים כאלה בארץ, רק באמריקה. יש לי פה קרובה רחוקה בת 85 שהיא אפילו דוסה, וגם היא איכשהו נראית בערך ככה

  11. מנחם, תמונה יפה מאוד של המשפחה. כיף לראות אתכם. תיהנו ביחד, הרבה בשורות טובות והמשך מועדים לשמחה.

  12. אחלה מעורב לחג מנחם.
    מתוך הטקסט ניתן לחוש את מידת האהבה שלך, ומידת החשיבות עבורך להיות ביחד עם בני משפחתך הקרובים.

    שתזכה לעוד חגים ומועדים רבים ביחד איתם.

  13. נהדר מנחם. אין כמו החגים עם המשפחה, חג שמח לכולכם!
    תודה על המעורב- האייטמים מעניינים מאד. נראה שהפלייאוף והסיפורים שהוא מייצר הולכים ונהיים מעניינים מרגע לרגע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט