האודיסיאה של קווין דוראנט/שמעון טבדי

האודיסיאה של קווין דוראנט/שמעון טבדי

לפני 3 עונות עשה קווין דוראנט את ה-Decision 2 כאשר החליט לעזוב את קבוצת נעוריו OKC ולחבור לגולדן סטייט. כך דאג דוראנט להמשך שושלת הלוחמים ולמעשה די חיסל את התחרות בליגה. ככל שחלפו הימים הקפיד דוראנט לצאת בפרסומים על כמה טוב בסן פרנסיסקו וכמה כסף הוא מרוויח גם מהעסקים מחוץ לכדורסל תוך קשרים עם אנשי הסיליקון ואלי.

רוב חובבי הליגה התקשו לקבל את המעבר של דוראנט ולכן בעיניהם הוא סומן כפרסונה נון גראטה מבחינת האהדה הציבורית. עד היום הוא נחשב כמי שחיפש את הדרך הקלה, "לקנות" טבעות ולנסות להקים מורשת מזוייפת.

3 עונות כמעט חלפו, דוראנט קטף 2 אליפויות ו-2 תארי MVP פיינלס והיד עוד נטויה לעונה זו. סיבת המעבר ללוחמים הייתה ברורה, זה לא היה מאהבה לגרין, חברות, הנאה מהמשחק וכל מיני שטויות שדוראנט מכר לתקשורת אלא מהרצון של להיות הגדול בדורו והוא ידע שבשביל זה הוא חייב לאסוף אליפויות ולא משנה איך כי זה הדבר המינימלי שחייב להיות לך בשביל להיכנס לדיון. הדיון הוא מול לברון וחברו לקבוצה קרי העונדים 3 טבעות כ"א.

אולם, דוראנט מעולם לא זכה להערכה על כך מרוב הציבור, הדבר היחיד שהוא עשה עד כה הוא לא לפשל אבל זה לא מספיק, אוהדי הכדורסל רוצים לראות אותו מתאמץ, מזיע, נותן 200% אחוז מעצמו, מתמודד עם קשיים והגנות חזקות הכוללות דאבל וטריפל טים (כמו שקיבל אמביד אתמול מול הנטס) ומביא אליפות לבדו ולא בקבוצת אולסטארים. דוראנט הראה בעבר שדעת הקהל בקשר למורשתו חשובה לו מאד וניסה לקדם נרטיב תוך חיקוי של לברון ג'יימס אבל לברון עשה את זה הרבה לפניו ומאחוריו ישנו תאגיד, מה שלא קיים אצל דוראנט ולכן הוא התקשה בחיקוי. הנרטיב של KD פחות "תפס".

כמובן שעם השנים האגו של הכוכבים כנראה התפרץ אצל הלוחמים כאשר השיא היה שנה שעברה מול יוסטון בו קר מעביר סדנת חינוך לדוראנט קבל עם ועדה. דוראנט כנראה הפנים שכדי לקבל את ההכרה הוא חייב להנהיג בכוחות עצמו בתור מס' 1 הבלתי מעורר ובכך להחליש את גולדן סטייט וקרי ולהשתוות לקרי ולברון במספר האליפויות.

בקיץ הקרב ובא KD מסיים את חוזהו ושאלת מיליון הדולר שכולם סקרנים לגביה היא מה הוא יעשה. ספינים ושמועות רצים בלי סוף וקושרים אותו לנטס, לניקס, לסלטיקס, ללוחמים ולאיפה שבא לכם. תגובותיו והתנהגותו לאורך העונה רק הוסיפו לחרושת השמועות. הוא סירב לומר שהוא מתחייב ללוחמים והדף כל שאלה בנדון, הוא שיחק ללא חשק בלא מעט משחקים וזרק מעט בהפגנתיות כאשר אפילו בפלייאוף היינו עדים לזה בסידרה מול הקליפרס. אחרי ששרף את הקליפרס במשחק 3 הוא עקץ גם את קר וטען שהמאמן שרטט לו יותר תרגילים.

עפ"י צורת התנהגותו מדובר בסימנים המעידים על עזיבה קרובה (סימנים דומים היו בתגובותיו בOKC) הנלמדו מבית מדרשם של לברון וקיירי המיישם אותו דבר בסלטיקס. עם זאת דוראנט הוא עוף מוזר, הוא שקט לרוב כלפי התקשורת או נותן להם בראש וקשה לדעת מה הוא יעשה. לא מזמן הוא אמר בראיון שהוא רוצה שיקימו פסלים שלו מחוץ לאולם החדש של הלוחמים שאליו יעברו בקיץ.

קווין דוראנט לאן?

 

גולדן סטייט

לעניות דעתי אם לא יקרה משהו יוצא דופן הוא ישאר לפחות שנה נוספת אצל הלוחמים. אולם חדש, רצון לפסלים, תריפיט (שלא הושג מאז שאקובי), שוויון אליפויות מול לברון הם סיבות מספיק טובות ללכת על בטוח ותאמינו לי אין יותר בטוח מגולדן סטייט גם בעוד שנה. נוסף על כן אצל הלוחמים כבר יש לו קבוצה מוכנה שאינה דורשת בניה והוא מכיר את הדינמיקה, גם אם לא טוב לו שם שנה אחת לא תהרוג אותו, הרי הוא יוכל להצטרף לכל קבוצה גם עוד שנה. זו לדעתי ההסתברות הגדולה ביותר ואם הייתי צריך להמר זה התרחיש.

הקליפרס

ג'רי ווסט פינה מקום ל-2 חוזי מקס בקיץ הקרוב. אני מניח שאת הטרייד על האריס הוא ביצע כי קיבל הבטחה מקאווי שהוא מגיע בקיץ. השאלה אם יגיע כוכב שני לצידו ואם כן מי זה יהיה. באותו "ראיון הפסלים" דוראנט אמר גם שקאווי גם לא צריך עוד כוכב לצידו, שהוא לא צריך מישהו שיפריע לו. בכלל קאווי ודוראנט מאד דומים בתכונותיהם, שניהם יעילים מאד, סקוררים אדירים, אותה עמדה ומנהלי משחק חלשים. עקב זאת קשה לי לראות את דוראנט מגיע לקליפרס. כמובן שהם יכולים לשחק יחד אבל קאווי אוהב את ה-ISO מאד כפי שאנו רואים השנה בטורנטו ואוהב להיות האיש שמקבל את כל הכדורים בסופי משחקים, גם דוראנט כזה ואני לא רואה את התרחיש הזה קורה.

 

הניקס

קראתי ושמעתי את השמועות ולדעתי מדובר בספינים דימיוניים. מה יש לדוראנט שם? דוראנט בשיא הקריירה ולא בסופה כאשר עסקים הוא יכול לעשות מכל מקום בעזרת עובדיו, שחקני הניקס גרועים יותר מקונוס וגם אם יצטרף כוכב נוסף זה לא יספיק לכלום. היתרון הגדול הוא שניו יורק היא באזור המזרחי וכבר למדנו שדוראנט אוהב דרכים קלות יותר. הייתי נותן סיכוי של 1% לתרחיש זה כתרחיש קיצון.

הנטס

,ניו יורק, ג'יי זי, ביונסה, קבוצה קשוחה, לוחמת עם מקום בתקרת השכר. זה לכאורה מה שמוכרים לדוראנט. תארו לכם סקוררים כמו לבארט ראסל ודוראנט יחד איזה כוח אש. משחק הפנים עדיין דורש שיפור כי הוליס גפרסון או גארט אלן זה לא בדיוק קו קדמי לאליפות אבל מה למשל אם אנתוני דיוויס יחתום שם לעונה או יותר? תארו לכם את דוראנט ודיוויס יחד, זו כבר די קבוצה לאליפות. תוסיפו לזה את העובדה שהנטס משחקים במזרח וזאת בהחלט יכולה להיות התחנה של דוראנט הקיץ או בעוד שנה. הייתי נותן 20% סיכוי לתרחיש זה.

בוסטון

ישנם שמועות (שאני אגב לא מאמין להם) שקיירי ודוראנט רוצים לשחק יחד. דוראנט שהיה צעיר וטוב יותר לא הצליח להביא תארים עם מנהל משחק הרבה יותר טוב מקיירי, ווסטברוק. אז עם קיירי זה יהיה ISO כל היום בתורות ולא נראה לי שזה מה שהוא מחפש למרות שאיינג בטוח כבר הרים אליו כמה טלפונים.

יתר הקבוצות

קשה להאמין שהוא יבחר באחת מיתר הקבוצות אבל מי יודע, אני תמיד יכול לפנטז עליו בפילי לצד אמביד ובאטלר כאשר GSW מקבלים את טוביאס האריס בסיין אנד טרייד.  זו תהיה הדרך הכי קלה לאליפות עבורו אפילו יותר קלה מהלוחמים היום.

כמו כן, הוא יכול לקנות את עולמו בדנבר במקום מיילסאפ ובאיזה סוג של סיין אנד טרייד עם הלוחמים אבל הסיכוי לראות אותו בקולורדו אפסי.

 

מה שבטוח שההחלטה של דוראנט הקיץ אם יעזוב את הלוחמים תזיז כמה כלי שחמט על הלוח ותשנה את מערך הכוחות בליגה לחלוטין, זה יסמל את שקיעת עידן הזהב של GSW ואת התבססותה של אימפריה חדשה בשליטת KD.

ישנה את מערך הכוחות בליגה? דוראנט.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

    1. קווין דוראנט – האיש שהשמיץ את חבריו לקבוצה על כך שהם לא יכולים לשחק כשהוא משתמש (או חושב שהוא משתמש) בחשבונות מזוייפים, וזאת עונה אחרי שהפסיד איתם בשבעה משחקים מול הקבוצה עם המאזן הטוב בהסטוריה. לאחר מכן עזב קבוצה שגיעה לגמר הליגה ועבר ליריבה המושבעת כדי לקחת את אליפות וודאית כשהוא אומר שלא רצה לעבור לקבוצה שצריכה אותו אלא שרק רוצה אותו (במילים אחרות, לא מעוניין לבנות משהו חדש סביבו אלא לשפר קבוצה מוכנה).

      בן אדם עם אישיות קטנה ולא מנהיג.

  1. דוראנט יכול לבלבל את המוח על זה שהוא רצה להתפתח כשחקן או לשחק כדורסל בכיף אבל האמת הפשוטה היא, שהוא רצה אליפות ובחר להשיג אותה בדרך השפלה והפחדנית ביותר בהיסטוריה בכל ספורט מקצועי, להצטרף לקבוצה שהדיחה אותך ב5 דקות האחרונות של גמר המערב שהייתה רחוקה דקה מריפייט זה אפסות ולוזריות אפילו יותר גדולה מלברון והמהלך במיאמי.
    .
    דוראנט לא קיבל את ההכרה שמגיע לה ולכן יעזוב את הלוחמים כולם מתייחסים לטבעות שלו בזלזול, הוא יילך למקום שיהיה בו הכי קל להשיג טבעת ויהיה הכוכב הראשי בהצגה.

    1. אז…
      אם אתה יכול להתעלם מכל מה שהוא אמר לפני ואחרי, ממה שכולם סביבו אמרו לפני ואחרי, גם אני יכול להתעלם ממה שאתה אומר ולהגיד שהאמת הפשוטה היא שאתה ממש מעריך את דוראנט ופועלו, אוהב את הצעדים שעשה ומכריז עליו בכל הזדמנות שהוא השחקן הכי טוב שאי פעם דרך על המגרש?

    2. מרוב שנאה אתה סותר את עצמך . כי אם דוראנט רוצה ללכת על בטוח , אז המקום הנוח ביותר לקטוף בו עוד טבעות הוא היכן שדוראנט נמצא היום , ואז הוא לא יילך לשום מקום .

      1. אתה לא מבין הוא רוצה לקטוף עוד טבעת ככוכב מרכזי, מקום שישים אותו בין הגדולים באמת , לברון לא קיבל את הערכה אליו עד שזכה בטבעת עם קליבלנד, אותו דבר דוראנט רק בווליום הרבה יותר גבוה, הצעירים ושחקני העבר וגם האוהדים מסכלים אליו בדיוק כמו אחד שזכה ב0 אליפויות.

        1. הוא לא יקטוף אף טבעת במקום שהכל יהיה עליו . הו לא עשה את זה ב-OKC , ואין סיבה שיעשה את זה במקום אחר, אלא אם כן יהיה עוד כוכב טופ 10 לצידו .

  2. ניתוח יפה. הוא מחזיק את הליגה בביצים ויהיה המעבר החשוב של הקיץ. אני מהמר על הניקס וחזק. לבוא לניו יורק עם 3 אליפויות בכיס ולשתף פעולה עם קיירי הכי מתאים לו.

  3. אנחנו צרכים להנות מאחד הגדולים בכל הזמנים פשוט חוויה ליראות אותו משחק למרות שנכון במשחקים הראשונים הוא פשוט לא היתאמץ יותר מידי אבל ראינו למה הוא מסוגל במשחק מס3 הייתי בOKC עברתי איתו לגולדן והמשיך להיתעורר בישבילו בלילות כי אופי לא אופי אליפויות כמו הרבה שחקנים גדולים נאכל להגיד זכינו ליראות את גורדן בראיינט לברון ודוראנט היינו בזמנים שלהם

  4. אני מקבל את הערכתו של האשך. לא זוכר את הציטוט המדויק, אבל משהו כמו – אם אני הוא אז אני נשאר בגולדן סטייט, אבל אם הוא הוא יעזוב לאחת הניו יורקיות. בקיצור הכי נכון לו להישאר אבל יתכן שיעזוב בגלל ענייני המורשת.

  5. קליפרס.
    תודה שמעון על פוסט מצוין, רק לא ברורה לי היציאה שווסטברוק מנהל משחק טוב מקיירי, לאורך כל התקופה עם דוראנט הם שיחקו אייסו בתורות.

  6. אחח, איפה הימים שהיה אפשר לשנוא את צמד המטומטמים יחד, הם היו זיווג משמיים (ישר מגן העדן של הטמטום) וכל כך נהניתי לראות אותם מכשילים את עצמם שוב ושוב בגלל האגו והאהבלות האין סופית של השניים הללו – איטונג וקאפסנייק.

    1. לא איוונה מטומטם יותר בהרבה, דוראנט יעיל בטירוף הוא אחד משחקני ההתקפה הטובים מאז ומעולם, ווסטברוק סתם מטומטם , דוראנט קולע באחוזים מדהימים הוא באחוזים מחפירים ועדיין לוקח יותר זריקות. מעניין אותי בכמה טבעות הם היו לוקחים אם במקום ראס היה הארדן אני מהמר שלפחות שניים

  7. מעולה שמעון, אחד הטובים שלך, ממש נהניתי לקרוא והסכמתי עם כל מילה. דוראנט הפייבוריט שלי בליגה, לאן שלא יילך – יצית את הדמיון, קשה לנחש את צעדיו, בלתי צפוי לחלוטין. אם אני הוא? נשאר במפרץ, קרי זה אחלה טים-מייט

  8. דוראנט כזה אפס חסר כבוד עצמי, שהוא אפילו מסוגל להישאר בקבוצה שעדיין מתייחסת אליו בתור פועל זר, שחקן חיזוק, הכושי עשה את שלו הכושי יכול ללכת, בחיים לא הפנים של הקבוצה, קבוצה שהאוהדים שלה מתגעגעים ל"קבוצה היפה בלי דוראנט", מתעצבנים שהוא "גונב" את הפינאלס MVP לסטף, ודריימונד קורא לו "אתה הביצ' שלי, לא צריך אותך".
    עד כדי כך הוא אפס, שבקבוצה הזו הוא מסוגל להישאר. האפס הכי גדול בתולדות ה-NBA.

  9. השחקן הכי מהנה לצפיה. והשחקן הכי יעיל וקטלני בליגה, בהתקפה ובהגנה. ומה שהוא עשה בפלייאוף בשנתיים האחרונות, כולל הגמרים, זה משהו שלדעתי אף אחד לא עשה ברמה כזאת של יעילות בשני צידי המגרש. אולי רק מייקל.
    לפני שנתיים הוא קלע 35.2 למשחק, עם 56% מהשדה, 48.5% מה3, ו94% מהקו 8.2 ריבאונדים, 5.4 אסיסטים, 1.6 בלוקים וגניבה אחת. לא חושב שמעולם הייתה שורה יעילה כזאת בגמר.
    שנה שעברה הוא היה טיפה יותר גרוע מה-3 ומהשדה, עם 37% ו53.6% בהתאמה, לעומת זאת מהקו הוא פשוט לא החמיץ (החמיץ זריקה אחת מתוך 40. 97.5%), ל28.8 בממוצע, עם 10.8 ריבאונדים, 8.2 אסיסטים, 2.3 בלוקים ו0.8 גניבה גם זו אחת השורות הכי יעילות אוור בגמר בכל צדדי המשחק.

    1. שאקיל 2000, 38 נק', 16.7 ריבאונד, 2.3 אס', 2.7 חסימות, 1 חטיפה למשחק
      שאקיל 2001, 33 נק', 15.8 ריבאונד, 4.8 אס', 3.4 חסימות, 0.4 חטיפות למשחק
      שאקיל 2002, 36.3 נק', 12.3 ריבאונד, 3.8 אס', 2.8 חסימות, 0.5 חטיפות למשחק
      מייקל 1993, 41 נק', 8.5 ריבאונד, 6.3 אס', 1.7 חטיפות, 0.7 חסימות למשחק… ומייקל לא שיחק עם MVP סטף לידו, ועוד 2 אולסטארים

  10. שאקיל בקושי קלע 50% מהקו. היה אדיר אני לא מתווכח כן, אלו היו הופעות הכי דומיננטיות שהיו, אבל הוא קלע ביעילות גבוהה מתחת לסל (כ60% מהשדה שזה מעולה), החמיץ מקו (פחות מ40% ב2000, 51% מ2001, ו66% יפים ב2002), איבד איזה 2-3 כדורים למשחק, ממש טיפה פחות מכמות האסיסטים שלו. יחסית לגובה שלו, ולתפקיד שלו כסנטר קלאסי, כמות החסימות סבבה אבל לא מדהימה.
    מייקל הוא ליגה בפני עצמו, אבל עדיין האחוזים שלו בגמר הזה פחות טובים משל KD ב2017, בפער. מייקל קלע בממוצע אכן 41 נקודות, עם 51% מהשדה, 40% מהשלוש ן69.4% מהקו.
    בקיצור, בטח יש מדד סטטיסטי כולל שיכול להראות את זה יותר ממה שאני אומר כאן, אבל לדעתי מבחינת יעילות ההופעה שלו ב2017 הייתה הכי טובה אוור, וגם ב2018 זאת הייתה הצגה ברמה דומה אם אתה מחשיב את כמות הריבאונדים והאסיסטים והחסימות.

  11. גם אם יקח אליפות וגם אם לא. סביר להניח שישאר בווריורס, ואחרי זה הוא יחבור לקיירי בניקס/נטס.
    אם הוא עוזב את הווריורס, אני לא רואה אותו נשאר להילחם בקרבות המערב.
    אם יקח אליפות – ישאר להעצים את המורשת של הווריורס או לחילופין יעזוב ב"ראש שקט" אחרי שעזר להביא עוד אליפות.
    לא יקח אליפות – כל "חרא" כנראה יתחיל לצוף ויהיה לו יותר קל לעזוב למקום אחר.
    .
    לווריורס יש קיץ של הרבה מחשה. קליי גם מסיים חוזה וגרין זכאי להארכה. יש פה קיץ שיכול להשפיע על פני הקבוצה לחמש השנים הבאות

  12. ניתוח פלסטי מעניין מאד טבדי.
    הרמת גבות?
    🙂
    יש שתי אופציות לדעתי: ישאר לעוד ניסיון אליפות השנה בסאן פרנציסקוס או יעבור לניו יורק להיות קרוב לעסקים בעיר החשובה בעולם.

  13. תודה שמעון, ניתוח מצוין לדעתי
    דוראנט ישאר לפחות שנה בגולדן, הוא בן אדם רציונלי, ולא ילך על כל מיני סיטואציות לא ברורות.
    יש לו כימיה טובה עם הקבוצה, כל הרעש מסביב זה דברים משניים שיצאו מפרופורציה.
    אם רוצים ללכת רחוק אז בסבירות נמוכה ילך ללייקרס ( או נטס/קליפרס)
    ללכת לניקס זה הימור פרוע מדי

    בכלל, שחקן לא מוותר על אופציה לסיים עם 5-6 אליפויות, בטח אחרי הרבה עונות מתסכלות באוק'

  14. מנהל משחק חלש? 6 אסיסטים למשחק זה לא ההגדרה למנהל משחק חלש כשהוא מוסיף 26 נקודות בלמעלה מ50 אחוז מהשדה ו6 ריבאונדים, אבל השנאה שלך לקווין דוראנט הייתה די ברורה מההתחלה, פילי היא לא אופציה , אם דוראנט עוזב הוא עוזב לקבוצה שם הקבוצה תיהיה שלו ( הוא יהיה השחקן הכי טוב בפילי אבל הקבוצה לא תיהיה מזוהה איתו ראה ערך גולדן סטייט) לכן גם בוסטון אינה אופציה , קליפרס יחד עם קוואי נשמע מעניין אבל קוואי הצהיר שחשוב לו להיות הכוכב של ההצגה וזה לא יקרה עם קווין דוראנט. הניקס עם קיירי/דייויס פלוס חיזוק של הסגל הקיים שם יכול להיות מעניין או מעבר לקליפרס עם אחד מן השניים שהזכרתי , ההעדפה לניקס ברורה כיוון שאין מועדון גדול מהניקס בליגה ואליפות אחת שם תשפיע על המורשת שלו כמו האליפות של לברון בקליבלנד ותשים אותו בוודאות בטופ 10 ומשם הוא יוכל רק לעלות.
    אישית אני מאמין שגם קווין דוראנט לא יודע מה הוא יעשה , הכל תלוי בתוצאות השנה הזאת , בחוזים שגולדן סטייט תבחר או לא תבחר להאריך (ראה ערך גרין) , ובתנועת שחקנים בליגה ( קיירי, קוואי, דייויס),
    אנחנו יכולים לנתח עד מחר את ההחלטה או לנחש מה הוא יעשה , אבל לפחות אם אתה עושה את זה, תיהיה מדויק (ראס לא מנהל משחק טוב מקיירי כמו שאתה מציג, קיירי הוא לא רק iso, והדיון על הגדול בדורו לא קיים כרגע כי דוראנט צריך עוד אליפות כדי בכלל לקיים שיחה כזאת מול לברון וקרי לא משתתף בשיחה בכלל).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט