טור ההופס של לס ליום ד'

 מה קורה עם מרק קיובן?

 

עברו שבועיים וחצי מאז פתיחת הפרי אג'נסי, וכל מה שמרק קיובן יכול להראות זה מונטה אליס, 25 מיליון ל-3 שנים? זהו? זהו? לפי כמה אתרים מונטה היה רק השחקן החפשי ה-24 ברשימה של "טיב". אז מה קרה לך קיובן, כוכב הטלוויזיה החדש של תכנית SHARK TANK הזוכה לתשבוחות, ובתכנית הוא ממש, אבל ממש, שם בכיס שלושה מיליארדרים אחרים בהשקעות  מתוחכמות. אבל בהופס? חיכיתי לאיזה פגז גדול ממנו, אבל מאומה לא קורה בדאלאס  מבריקס.

מונטה שחקן כשרוני? בוודאי. אבל כנראה ששוטינג גארד כמוהו הוא לא מציאה גדולה היום בשוק ה-NBA, ולכן הוא לא נחטף למרות ה-19 נק', 6 אס', ו-4 קרשים למשחק העונה עם המילווקי באקס. השורה התחתונה היא שזאת העונה השנייה שדאלאס נכשלה לצרף לדירק נוביצקי שחקנים שיעזרו לו לקחת את דאלאס לאן שהוא בפלייאוף. אחרי שמרק קיובן נתן לטייסון צ'נדלר ללכת במטרה להביא את דרון ויליאמס – מטרה שניכשלה, הם לא פוגעים בשום דבר. אז דאלאס הלכה בעונה שעברה לכיוון אחר – היא מילאה את הקבוצה בשחקני חוזה לעונה אחת כדי לפנות מקום לדווייט האוארד תחת תקרת השכר. כמה זה עזר להם אתם יודעים.

המטרה הבאה היתה אנדרו ביינום, וגם הריצה אחריו ניכשלה, ואני לא יודע באשמת מי. כל מה שאני יודע הוא שהם 3-0 בריצה אחרי דרון ויליאמס, דווייט האוארד, ואנדרו ביינום.

במקומם הם מלאו את הרוסטר עם גארדים ושחקנים ממוצעים במקרה הטוב – חוזה קלדרון, דווין האריס, שיין לרקין (הרוקי ממיאמי יוניברסיטי), ריקי לדו, וויין אלינגטון. אני מאמין שלרקין ולדו יתפתחו להיות שחקנים די טובים בליגה, אבל לא הרבה יותר מזה. ולזרוק 25 מיליון ו-30 מיליון על מונטה אליס וחוזה קלדרון לשנים הבאות נראה לי שגעון ממש. לאן הם חושבים שלרקין ולדו ייכנסו כשקלדרון ואליס תופשים את עמדות הגארד?

 

אף אחד לא רוצה את ברנדון ג'נינגס

 

 

 

אף אחד לא רוצה בינתיים לגעת בברנדון ג'נינגס, מלבד K-700 שמת שהלייקרס יחתימו אותו. הוא רוצה את אותו הכסף שקיבלו שלושת האחרים שניבחרו בדראפט של 2009 איתו – טיי לאוסון, דרו הולידיי, וסטפן קרי, שקבוצותיהם החתימו אותם לפני שהם יצאו לשוק ל-4 שנים במשכורות בין 41 (לאוסון) ל-48 (קורי) מיליון. ברנדון מאמין שארם קורי שווה 48 מיליון ל-4 שנים, גם הוא שווה כסף זה. הצרה היא שהוא היחיד החושב כך.

שחקנים חופשיים מוגבלים הם השחקנים הרוצים "TO CASH IN" אחרי שנות הרזון כרוקיס, והשנים שאחריהם, אך ברנדון הגזים בדרישתו ל-12 מיליון לעונה, והבאקס אמרו לו לא. בינתיים הוא לא מסוגל לבוא אליהם בהצעה מקבוצה אחרת כי אין כזאת. זה קצת מפליא. 12 מיליון הוא לא שווה, אבל שמישהו לא  יציע לו משהו? הוא רק אחד מ-7 בליגה לתקוע  17  חיצים עם 5.5 מתנות ו-1.5 גניבות, עם 80% מהקו בארבע שנות קריירה.

מה הבעייה שלו? הבאקס (ואולי האשמה גם בו) לא עשו עליו "LOCK OUT" כפי שדנבר עשתה על טיי לאוסון, הווריורס על סטפן קורי, ואוקלהומה על ראסל ווסטברוק. בקבוצות האלה הם לא הגיעו אפילו למצב בו שחקן חופשי מוגבל מהמר על מציאת ערכו בשוק. הם שחקנים מצויינים; אמינים; הקבוצות רצו אותם, והציעו להם חוזה שהיה פייר ביחס ליכולתם וערכם בשוק. דרו הולידיי  מוטייריק אוואנס נחטפו מיד. כנראה שהקרע בין הבאקס וג'נינגס לא ניתן להתחבר. הדרישה שלו היא כה מוגזמת כאילו שהוא בכוונה רצה להבריח את עצמו מהבאקס, בתקווה שמישהו ירצה אותו אפילו במחיר מעט נמוך מה-12 מיליון לשנה שהוא רוצה.

לפתע הוא עומד בפני שוקת ריקה. כבר בסברתי שאולי הוא יחתום על מינימום חוזה לשנה אחת שאחריה יהיה שחקן חופשי לחלוטין, אבל הקאבס בינתיים לא מדברת ואף קבוצה אחרת לא רוצה להציע לו חוזה בידיעה שהבאקס יכולה להשוות כל הצעה, אז למה לבזבז את הזמן עם הצעה זולה?

בעייתו היא שתמיד מנפנפים דגלים אדומים במקום שהוא משחק בו. מאחר ולא היה לו את ה-SAT להתקבל ולשחק במכללה רצינית, הוא העדיף את אירופה. זאת כבר היתה בעייה: כמעט ואין שחקנים ברמתו שלא מצליחים עם מורים פרטיים לעשות את ה-SAT הדרוש. הוא אחד הבודדים ביותר מכל 100 הראשונים מהתיכונים של 2009 שניכשל ב-SAT. באירופה השנה שם שיחק היתה DISASTER. ואז הגיע יום הדראפט. שמו נקרא. היכן הוא? הוא היה אמור להיות במסיבת הדראפט. היכן הוא? הוא ישן, ולא התעורר ולכן החמיץ את הדראפט. לא החמיץ לחלוטין, אבל אחר כששמו נקרא וכלם מסתכלים לכל הצדדים ושואלים "היכן ברנדון?". הוא אחר למאורע שאמור היה להיות החשוב בכל ימי חייו הקצרים.

משך כל עונת 2012 הוא חשב שהוא לברון ג'יימס: "אני לא מגלה בינתיים את קלפי. עדיין לא החלטתי היכן אני רוצה לשחק!". כאילו ההחלטה היא שלו. לא של הפלח, לא של דוק ריברס, לא של ספואלטרה ופט ריילי, אלא "שלו". לכריס ברושרד מ-ESPN הוא אמר: "אני עושה את המחקר שלי על השווקים הגדולים ועל הקבוצות המשחקות שם!". צעיר שניכשל לעשות 900 נק' ב-SAT עודה מחקר "עיל השווקים הגדולים". לא יאומן. כשסוכנו לא הצליח להשיג עבורו את ה-48 מיליון שרצה ל-4 שנים מהבאקס, מה עשה ג'נינגס? פיטר אותו. כאילו היתה זו אשמתו, ולא סרוב הבאקס אפילו לדבר על החוזה שג'נינגס הודיע להם "נא לא להתקשר אם אפילו סנט אחד מתחת ל-48 מיליון". אז מי האשם? הסוכן.

וכמובן שלא ציינתי עד עתה שה-17 נק' למשחק שלו נקלעו בפחות מ-40% דיוק (39.4%), ובכך הוא בס"ה השחקן הרביעי ב-NBA הקולע 17 נק' ממוצע בפחות מ-40% דיוק. זהו ג'נינגס: קודם קלע, אח"עכ מסור.  העונה מתוך 54 שחקנים שקלעו 15 נק' למשחק, הוא היה היחיד עם מתחת ל-40% דיוק. מונטה אליס שקלע יותר ממנו (19.2) עם אותו מספר אסיסטים קיבל חוזה של מעט מעל 8 מיליון לעונה. ג'נינגס רוצה 12 מיליון, והוא מאמין שהוא שווה את הכסף.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. מנחם אתה מתעקש לא להזכיר את גל מקל שהערב שיחק מעל 30 דקות אפילו שזה סמאר ליג יש פה איזה הצהרת כוונות ואגב שמעת על כך שקוי אמר שהוא יחזור 3 חודשים מוקדם מן הצפוי הממבה שלא נגמר אוהבים אותך

  2. הבעיה בגנגיס זה שהוא חולה נפש מי המטורף שיהמר על 12 מיליון על שחקן שהפוטנציאל שלו לא בשמיים??(יש לו אבל יכולות לא רעות בכלל)
    הבן אדם חי בסרט ומקווה בישבילו שיתעורר .שחקן לא יציב בעליל

  3. מה עשה פרסטי בקיץ???

    אולי דבר אחד טוב, ויתר על מרטין.

    חוץ מזה רק נזקים:
    -במקום לבחור בג'ף וואייטי, 7 פוט מצוין מקנזס, הוא נתן לו לרדת כמה שלבים בדראפט.
    מילא, הוא לקח דווקט SG מצוין, כישרון אמיתי, ארצ'י גודווין(כמו הדמות מהסרטים), פרשמן צעיר מקנטאקי שלא הראה רבע מהיכולת שלו בעונה האיומה של הקבוצה של קליפרי.

    אני עכשיו רואה את ארצ'י גודווין במדי פיניקס בסאמר ליג ומבין מה פרסטי פספס פה.
    שוטינג גארד גבוה, ארוך, נראה שעבד מאוד על הקליעה ועל הפלג גוף עליון, שומר שבא להוכיח שהוא היה צריך להבחר הרבה יותר גבוה מ-29.

    לא להאמין שפרסטי פשוט נתן את הבחירה הזאת לגולדן סטייט', שחקן שהיה אול אמריקן בתיכונים רק ב2012 ואחד מ-6 הגארדים הטובים והמוכשרים בדראפט תמורת איזה פאוור פוורד נמוך(6-7)…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט