לילה בלי כוכב / עידו יצחקי

לילה בלי כוכב / עידו יצחקי

"אליפות לוקחים באוטובוסים", כך אמר רכזה האגדי של דטרויט פיסטונס, אייזיאה תומאס. הוא כמובן התכוון לכך שהקבוצה שזוכה באליפות היא זו שהכי מלוכדת ומגובשת, ולאו דווקא הקבוצה בעלת הכישרון הרב ביותר. כשצ'יקו אופואדו, חלוצה הניגרי של מכבי תל אביב בכדורגל נשאל במהלך העונה מהו סוד הקסם של הקבוצה אשר טרם הפסידה העונה בליגה, הוא ענה למראיינת בלי לחשוב פעמיים "friendship". הדינמיקה בחדר ההלבשה היא אחד המרכיבים החושבים ביותר בספורט קבוצתי. בטח ובטח, כשמדובר בקבוצת NBA אשר נודדת ממדינה למדינה בארה"ב עשרות פעמים ומאלצת את השחקנים לבלות יותר זמן עם חבריהם לקבוצה מאשר עם משפחתם. אין ספק בכך שגולדן סטייט היא הקבוצה הכי מוכשרת בליגה ביי פאר, אך קשה להתעלם מהחברות האמיתית אשר נוצרה בין השחקנים. הראיונות המחוייכים שהשחקנים נותנים יחד למראיינים, החגיגות לאחר מהלך שנגמר בסל יפה ותשוקה אמיתית לשחק אחד בשביל השני. זה בולט וניכר לכל, ובעיניי זהו גם אחד המרכיבים החשובים של השושלת המפוארת שהווריורס בנו בשנים האחרונות.

קשה לשים את האצבע על גורם אחד מרכזי שבגינו הסלטיקס קרסו כך בעונה הסדירה. ממרחק נגיעה מהפיינאלס בעונה שעברה ללא שני אולסטארים, מדשדשת הקבוצה במקום הרביעי והמאכזב מאוד עבור קבוצה שאף ציפו ממנה ל-60 ניצחונות העונה. כל מי שעקב אחר המשחקים של הסלטיקס העונה הרגיש שמשהו חסר במשחק. הקבוצה שרק לפני שנה הייתה מהאטרקטיביות ביותר לצפייה בליגה איבדה משהו מהקסם שלה. הקבוצה נראית העונה הרבה פחות מלוכדת מכפי שהתרגלנו בשנים האחרונות וישנה אווירה חברתית עכורה ביו השחקנים אשר באה לידי ביטוי על המגרש ומחוצה לו. הרבה רפש יוצא מחדר ההלבשה של הקבוצה אל התקשורת, כששחקנים אף מאשימים את המאמן או את החברים בהפסדים הרבים שהציפו את הסלטיקס העונה.

תוצאת תמונה עבור ‪boston celtics disappointed‬‏
הקבוצה המאכזבת של העונה

זו הייתה אמורה להיות העונה של קיירי איירוינג. זכורות לי אף כתבות עוד מימי ספטמבר שניבאו שקיירי הולך להתמודד העונה על תואר ה-MVP. פתיחת העונה של קיירי הייתה סולידית ביותר ומלווה באדישות לא אופיינית עבור הסופרסטאר שגדל בצילו של לברון. קיירי אמנם הלך וצבר תאוצה ככל שהעונה הלכה והתקדמה כשאת השיפור ניתן לראות במספריו האישיים, אך הקבוצה לא הייתה במומנטום חיובי אחד טוב לאורך כל העונה. כולם ציפו שמספר 11 בירוק יהיה המנהיג של הקבוצה, הסופרסטאר שיהפוך אותם לקונטנדרית הבכירה במזרח שהתייתם זה עתה ממלכו הבלתי מעורער. אז קיירי אכן נותן מספרים טובים מאוד העונה, כולל שיאים אישיים בריבאונדים, אסיסטים וחסימות, אך האם הוא באמת מוליך את הקבוצה? האם הוא עושה את השחקנים עמו טובים יותר? המספרים מראים אחרת.

קולות ראשונים וזהירים על כך שהסלטיקס מודל 2019\2018 מתפקדים טוב יותר בלי קיירי החלו לצוץ באמצע פברואר, לאחר ניצחון ענק של הקבוצה שנאלצה להסתדר ללא הכוכב בשל פציעה בברך בוולס פראגו סנטר על פילדלפיה, בקרב שבזמנו היה חשוב מאוד עבור הקרבות הפנימיים בצמרת המזרח. מיד לאחר אותו ניצחון העלה הכתב האמריקאי א.שארוד בלאקלי מרשת NBC המקומית כתבה על כך שאכן הקבוצה מציגה יכולת טובה יותר כמעט בכל הפרמטרים ללא קיירי. הכתב אמנם טען כי אסור לתת למספרים להטעות את הקוראים וכי בפלייאוף, בוסטון יהיו זקוקים נואשות לקילר אינסטינקט של איירוינג. חודשיים חלפו מאז הטענות הללו, וכיום הן נראות רלוונטיות מתמיד. קיירי לא שותף העונה ב-14 משחקים בשל פציעות שונות או משיקולי מנוחה. המאזן של הקבוצה בלעדיו? 3-11. איתו? 30-37. נתון מדהים בהתחשב בכך שהוא אמור להיות הסופרסטאר של הקבוצה. שימו לב למשל למספרים של גורדון היוורד במשחקים עם קיירי ובלעדיו: איתו – קולע 10.4 נק' בממוצע למשחק. בלעדיו – 15.9 נק'. מדובר בקפיצה של כ-50 אחוז בנקודות למשחק של גורדון. קפיצות דומות במספרים ניתן לראות כמובן גם באלו של רוזייר (מובן מאליו במשחקים בהם נעדר הרכז) ושל ג'יילן בראון. ככלל, הקבוצה קולעת יותר, ובאחוזים טובים יותר ללא קיירי איירוינג. מי היה מאמין.

ישנן סיבות רבות ומגוונות לתוצאת המספרים הללו. ראשית, ניתן לטעון כי הסלטיקס בחרו לתת מנוחה לקיירי במשחקים נגד קבוצות חלשות אשר הניצחון ממילא עשוי היה להיות מובטח ולכן קיים הפער בניצחונות. אז בדקתי את הנושא, ובמשחקים ללא אירווינג הקבוצה שיחקה 6 פעמים מול קבוצות שהעפילו לפלייאוף אל מול 8 נגד קבוצות שלא העפילו. בעיניי התשובה הזו קצת מתחמקת מן המציאות שאי אפשר להתעלם ממנה. במשחקים בהם קיירי שיחק הוא הציג מאזן עגום של 30-37 כולל הפסדים מביכים לנמושות הליגה, ועל כן הטיעון שהפער נובע בשל הקבוצות מולם הסלטיקס שיחקו הוא לא תשובה מספקת. שנית, לאחרונה נשמעות טענות לפיהן בראד סטיבנס אינו מצליח לנהל את הסגל כשורה עם סופרסטאר בסדר גודל כזה. כל ההצלחות של סטיבנס בשנים האחרונות היו ללא אולסטאר מובהק ומעמדת האנדרדוג, ודווקא הפעם כשהוא מקבל את הסגל העמוק והטוב ביותר מאז החל לאמן ב-NBA הוא קורס תחת הלחץ עם ניהול סגל כושל ואיבוד שליטה על חדר ההלבשה. אני מסכים עם התשובה הזו באופן חלקי, ואין ספק כי לסטיבנס אחריות גדולה מאוד על כישלון הקבוצה העונה, אך אסור לשכוח שסטיבנס וקיירי הסתדרו לא רע בכלל בעונה שעברה עד פציעתו של הכוכב. התשובה שלי לפער בין היכולת של הסלטיקס עם קיירי ובלעדיו היא שקיירי הוא דמות שלילית על המגרש ומשפיע בצורה רעה על השחקנים שמשחקים לצדו כיום.

תוצאת תמונה עבור ‪boston celtics disappointed‬‏
קיירי וסטיבנס. לא מסתדרים יחד?

תראו, אינני מטיל רבב בכך שקיירי הוא סופרסטאר לכל דבר ועניין, בעל שליטה בכדור מצוינת וקליעה טובה מאוד. הוא גם הצליח לשפר בשנתיים האחרונות את הגנת האחד על אחד שלו שהייתה לוקה בחסר בצורה משמעותית בתקופתו בקאבס. ואם כבר הזכרתי את תקופתו בקאבס, אז קיירי שעשה התמחות בכוכבות אצל קינג ג'יימס כנראה מיישם יותר מדי ממה שלמד מלברון העונה. רק בחודש האחרון ניתן למנות מספר אירועים שההשפעה שלהן וודאי תהיה שלילית על הקבוצה: בהפסד לשארלוט לפני כשלושה שבועות, במהלכו הקבוצה איבדה יתרון של למעלה מ-20 הפרש וספגה ריצת 30-5 ברבע האחרון, האשים קיירי את סטיבנס בכך שלא נעשו התאמות מתאימות אל מול קמבה ווקר. רק בשבוע שעבר הסלטיקס ניצחו במשחק דרמטי במיוחד את הפייסרס מסל ניצחון של איירוינג, שנאלץ להודות בסיום המשחק כי המהלך שהוביל לניצחון ממש לא היה מה שסטיבנס שרטט על הלוח (מוכר לכם מאיפה שהוא?). וזה ממש לא מסתיים כאן – במשחק צמוד מול אורלנדו באמצע ינואר, קבע סטיבנס מהלך אחרון שיילך לזריקה של טייטום. בתגובה, קיירי קם בהפגנתיות מהספסל והיה עצבני מאוד דקות ארוכות גם לאחר סיום המשחק (שכזכור הסתיים בהחטאה והפסד צורם). כשעלה למסיבת העיתונאים אמר על הצעירים כי "הם לא יודעים מה צריך לעשות בכדי לזכות באליפות". לפני כשבועיים התייחס במסיבת עיתונאים לעלייה שלו במספר הריבאונדים במדי הסלטיקס, ותירץ אותה בכך שבקליבלנד השחקנים היו צמאים יותר לכדורים החוזרים. עקיצה מכוונת עבור שחקני בוסטון.

למי שהספיק לשכוח, חוזהו של אירווינג מסתיים בקיץ הקרוב. הוא כבר הספיק לדבר על עתידו והצהיר בתקשורת כי החלטתו תתקבל ב-1 ביולי 2019. דיווחים רבים ברחבי המדינה מקשרים את קיירי בעיקר לניו יורק ניקס שאליהם הוא עשוי להצטרף יחד עם דוראנט (שמסיים אף הוא את חוזהו בקיץ). דני איינג' ייאלץ להסתכל בקיץ הקרוב במראה ולשאול את עצמו האם הוא מתאבד על קיירי או נותן לו ללכת. האם קיירי הופך את הסלטיקס לקבוצה טובה יותר או שמא הוא הורס את חדר ההלבשה מבפנים ויוצר אווירה רעה. הקיץ הקרוב צפוי להיות מאוד קריטי עבור בוסטון, שככל הנראה לאחר שנים של ריבילדינג ובניית שלד בשנתיים האחרונות, תיאלץ לשנות מסלול מחדש. בנוסף לחוזה המסתיים של קיירי, גם החוזים של מרכוס מוריס וטרי רוזייר נגמרים בקיץ הקרוב ובמצבם הנוכחי של הסלטיקס בקאפ הם בקושי יכולים להכניס לשם סיכה. אולם, בטח לא חשבתם שאיינג' ישאיר את הסלטיקס בידיים ריקות, נכון?

תוצאת תמונה עבור ‪kyrie irving angry‬‏
הסיבה לעונה הלא מוצלחת של הקבוצה?

אז איינג' כהרגלו, ובדרך קסם שכללה טריידים גאוניים וזדוניים הצליח להשיג לקיץ הקרוב שלוש בחירות בסיבוב הראשון בדראפט שייערך בסוף יוני! הדראפט הקרוב אמנם לא נחשב לעמוק במיוחד (מלבד החמישייה הראשונה), ושלוש הבחירות יהיו בעשירייה השנייה והשלישית ככל הנראה, אך אי אפשר להתעלם מהעובדה שמדובר על נכסים רבים שייקרצו למספר קבוצות שייחפצו בבחירות הללו.

המצב הבעייתי של הקבוצה כיום, והספיריט השלילי של קיירי בחדר ההלבשה לא נותנים מנוח לאוהדי הסלטיקס אשר קרועים בדעתם בנושא. נתון נוסף וחשוב בקשר לאיירוינג הוא שמדובר על שחקן פציע, וב-7 העונות האחרונות בליגה הפסיד בממוצע כ-17 משחקים בכל עונה!

בצל חרושת השמועות על הגעה פונטנציאלית של אנטוני דיוויס בטרייד שיכלול המון נכסים חשובים של הקבוצה האוהדים קרועים בין שתי אפשרויות של עתיד הקבוצה. חשוב לזכור כי הסלטיקס יוכלו לשלוח לפליקנס את החבילה הכי אטרקטיבית בליגה עבור הכוכב בעל הגבות העבות, ויוכלו לבנות חמישייה חלומית בעונה הבאה שתכלול את קיירי-סמארט-גורדון-דיוויס-ביינס (בהנחה שטייטום והורפורד יעזבו). מאידך, אין שום סיכוי שדיוויס ירצה להגיע במידה וקיירי יבחר לעזוב\לא יקבל חוזה. במצב שכזה, החמישייה בעונה הבאה תהיה בנויה על צעירים מוכשרים וצפויה לכלול את רוזייר (במידה ויקבל חוזה)-סמארט-גורדון-טייטום-הורפורד עם כוח של בראון, ביינס ורברט וויליאמס על הספסל, שאליהם יצטרפו עוד שלושה שחקנים מהסיבוב הראשון של הדראפט.

סביר להניח כי לפלייאוף הקרוב תהיה משמעות דרסטית בנוגע לעתיד הקבוצה בשנים הקרובות, ובכלל תשפיע מאוד על הקיץ הקרוב של שוק השחקנים החופשיים של הליגה.

ישנם מספר תסריטים אפשריים לפלייאוף הקרוב עבור הסלטיקס:

  1. התסריט הגרוע – הדחה מוקדמת בסיבוב הראשון של הפלייאוף. השפלה שכזו בסדרה עם יתרון הביתיות מול אינדי עשויה לזעזע את המערכת (ואולי אף לשקול מחדש את מעמדו של סטיבנס). במצב כזה, קיירי ירצה לברוח מהסלטיקס וכמובן שיעדיף לחתום במקום אחר.
  2. התסריט הריאלי – הגעה לחצי גמר המזרח מול הגריק פריק ומילווקי בסדרה ללא ביתיות, שם הקבוצה תודח בסדרה מכובדת. מילווקי היא פשוט קבוצה טובה יותר. בתסריט זה, לדעתי הסלטיקס ייאלצו בכל מקרה להיפרד מקיירי מכיוון שהגעה לחצי גמר המזרח בתחילת העונה נחשבה לכישלון. אי אפשר שלא לתלות חלק נכבד מהאשמה במנהיג הקבוצה.
  3. התסריט האוטופי – הגעה לגמר המזרח, ומשם הכל פתוח. הסלטיקס עוברים את אינדי ומילווקי ויילחמו בגמר המזרח על מקום בפיינאלס מול טורונטו\פילי. ניתן לשער כי אם הסלטיקס צלחו את המשוכה הגבוהה בחצי גמר המזרח אזי הם יכולים להילחם מול כל קבוצה. אני מניח שתסריט כזה יצריך יכולת גבוהה מאוד של קיירי, וההצלחה הקבוצתית וודאי תגרום לו ולדני איינג' לרצות להישאר בארגון ולנסות לשכנע את AD להצטרף.

מכיוון שאני מחשיב את עצמי לאדם ריאלי, על אף היותי אוהד הסלטיקס, מאוד קשה לי להאמין כי הקבוצה תצליח להדיח את הבאקס בחצי הגמר ולכן יש צורך בפרידה מקיירי. כל עוד קיירי לא נותן פלייאוף ענק ומוביל את הקבוצה לגמר מזרח ומעלה – ומוכיח כי הוא מנהיג את הקבוצה לפסגת הליגה, איינג' חייב לעשות זעזוע במערכת. אופציה של sign and trade תוכל להיות טובה בתסריט מסוים עבור הקבוצה. כפי שכבר כתבתי, קיירי הוא שחקן שכיום משרה אווירה רעה בחדר ההלבשה, בנוסף להיותו פציע, ולכן על הסלטיקס לחפש כוכב אחר שיוביל את הפרנצ'ייז.

אז מה הסלטיקס צריכים לעשות בכדי להעפיל אל גמר המזרח?

קודם כל, סטיבנס חייב להנחיל היררכיה. אחד מהדברים שהכי אפיינו את בוסטון העונה זהו חוסר ההיררכיה בקבוצה. סטיבנס עלה במגוון חמישיות ולא הפסיק לנסות למצוא את הנוסחה הנכונה. הוא הרבה לעשות חילופים בתדירות תכופה ששידרה פאניקה, באנטיתזה מוחלטת לאופיו האדיש שמאפיין אותו יותר מכל. הרוטציה תהיה חייבת להתקצר לכדי שמונה-תשעה שחקנים ויש לשקול את הוצאת רוזייר מחוץ לגבולות הרוטציה לאור היכלות הזוועתית שהפגין במהלך העונה. הבשורה המעודדת ביותר עבור הסלטיקס היא שיפורו ביכולת של היוורד במשחקים האחרונים, וייתכן מאוד כי הוא צריך לעלות בחמישייה על חשבון מוריס\ביינס.

תוצאת תמונה עבור ‪brad stevens‬‏
חייב לעשות סדר בקבוצה.

 

בצד ההגנתי – אני מוכרח להודות שהופתעתי מאוד לצפות בחזרה של השמירה האזורית לליגה. אך ממשחק למשחק אני מתחיל להשתכנע שייתכן כי זו אופציה מצויינת לנטרל שחקנים מסויימים, ויכולה להתאים לסגל הנוכחי של הסלטיקס. וודאי כשיש את קיירי וסמארט שיכולים לתזז בין שחקני הקו האחורי. אין לי ספק כי בעונה הבאה אנו נראה עוד ועוד קבוצות משתמשות במערכים שונים של איזורית, שכבר נדמה היה כי נעלמה מהמפה.

בצד ההתקפי – אינני יכול לתת הסבר איך מקבוצה בעלת ספר תרגילים מגוון מאוד, הפכו הסלטיקס לשחק כדורסל מבולגן וחד ממדי. לעתים נראה שפשוט כולם מחכים שקיירי או טייטום ייקחו את הכדור לסל וייצא מזה משהו חיובי. למזלם הרב, לקיירי ולטייטום יש את היכולת לעשות זאת. אך בכדי לצלוח את הפלייאוף, בוסטון חייבת לשחק הרבה יותר פיק אנד רול, ולהניע את הכדור במשחק העומד. אם יש אספקט ממנו התאכזבתי במיוחד מסטיבנס זהו ניהולו הכושל של המשחק ההתקפי של בוסטון העונה. אם יצליח לשנות משהו בפלייאוף, זה עשוי לשנות משמעותית את היעילות בהתקפה של הקבוצה.

כפי שכבר הבנתם, אני די פסימי בקשר להצלחת הקבוצה העונה בפלייאוף. אני בהחלט סבור כי תפקודו של קיירי פגע בתפקוד השוטף של הסלטיקס ולכן עליו לעזוב בקיץ. לא צריך שחקנים שעושים טובה כשהם משחקים. אבל לפלייאוף חוקים משלו, ומי יודע? אולי איירוינג יתעלה בפלייאוף כמצופה וישלוף את הקילר אינסטינקט שלו במאני-טיים, ואולי, הוא סוף סוף יצדיק את רכישת הג'רזי שלו שקניתי בפתיחת העונה הנוכחית, שנכון לעכשיו הוא רק גורם לי להתחרט עליה…

חג פלייאוף שמח לכולם ו-Let's go Celtics!

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. יופי של ניתוח עידו,תודה
    אני מת "רוח" הסלטיקס ,שנים אחורה.
    קיירי לא מסוגל להכיל אותה.
    הוא סוליסט שלמד וחטף את מחלת הפליצה בקליבלנד.
    יכול להיות שהוא יהיה חסר במשחקים מסוימים בפלייאוף,שדני ימצא לו מחליף.
    אני דווקא מקווה שהוורד יהפוף לאלפא של הסלטיקס.

  2. עידו, סחטיין על ניתוח מקצועי לחלוטין. אני מסכים אתך לחלוטין שהבעייה הראשית בבוסטון היא חוסר היררכיה.
    מי היא החמישייה של הסלטיקס?
    האם גורדון הייוארד שחקן חמישייה? – הוא ח-י-י-ב להיות. אם חושבים אליפות, ואני אחד המאמינים שלבוסטון יש את זה חבוי באיזה שהוא מקום, גורדון חייב להפוך לקווין לאב שלהם. חייבים שיהיה סדר.
    ואתה יודע מה? זה עדיין לא מאוחר. ניתן להתחיל עם זה כבר במשחק הבא ולשפר את הרוטציה ככל שהיא מתייעלת.
    לי ישנה סימפטיה גדולה לירוקים. הם הקבוצה הראשונה שקנתה את לבי לפני 58 שנים. אז כמו אסתר מלכה 'שהתאהבתי בה' בגיל 11, אני עדיין 'אוהב אותה' למרות שאמה ברחה בחשאי מישראל בשנת 1951 – אומרים אל מאהב שהיה קצין בריטי – ומאז אבדו עקבותיה. אני מחפש אותה מאז. שמעתי שראו אותה באטלנטה…בניו זילנד. באוסטרליה. אני לא מאמין לאף אחד. ככה אני גם אוהב את הסלטיקס!

  3. אחלה ניתוח עידו, תודה רבה.
    .
    מסכים איתך, משהו לא עובד שם, וכנראה שהמשהו הזה קשור לקיירי. כמוך גם אני לא בדיוק מבין מה השתנה בין השנה הזו לשנה הקודמת, שבה קיירי והסלטיקס הסתדרו מצוין, אבל ללא קשר לסיבה, נראה שכך לא כדאי להמשיך, לאף אחד מהצדדים. סיין אנד טרייד זה רעיון לא רע בכלל, גם עבור קיירי, שיוכל להגיע גם לקבוצות שכרגע אין להן מקום תחת תקרת השכר עבורו, כמובן עבור איינג', ואולי גם עבור הקבוצה שתרצה את קיירי (לייקרס?!?).
    .
    מסכים שגם סטיבנס לא יכול לצאת נקי מכל הסיפור הזה, אבל עדיף להפריד משתנים, ואם קיירי עוזב, כדאי להשאיר אותו לעוד שנה אחת לפחות ולראות איך הוא מסתדר עם הצעירים.
    .
    אני ממש לא בטוח שכדאי לסלטיקס למכור את כל העולם והאשתו עבור דייויס, לא רק בגלל שנראה שהוא מעדיף את הלייקרס והוא איש של קלאץ' ספורטס, אלא גם כי אם אפשר ללמוד משהו ממקרה קיירי זה שכדורסלנים טובים עם אופי בעייתי זה לא כל כך משתלם, והם עלולים למצוא את עצמם בתרחיש דומה גם עם דייויס.
    .
    שורה תחתונה – סלטיקס עם הייוארד והורפורד ומוריס וסמארט והצעירים ועוד כמה צעירים מהדראפט (או שחקן, לא בהכרח סופרסטאר, שיגיע עבורם, [אולי קונלי?]), יכולה להיות קבוצה מצוינת, בנוסח שנה שעברה, שתרוץ יפה בשנים הקרובות. נראה לי עדיף על לקנות שחקנים טובים שהם טיפוסים בעייתיים ולך תדע איך תסתדר איתם.

  4. פוסט נהדר עידו
    עד העונה תפסתי מקיירי כמנהיג נהדר וכאדם מאוד מיוחד ומחבר. זה נראה שטעיתי ביג-טיים. קשה להתעלם או לפרש את שלל האמירות הגומזות שלו בצורה שהיא הרמונית לקבוצה. מבאס כי הם בהחלט יכלו להיות הקבוצה של המזרח – הבאקס למשל מראים השנה מה קורה כאשר השחקנים הופכים לתלכיד – לא צריך המון זמן בשביל שהקבוצה תעשה זינוק אדיר לשלב הבא. בבוסטון לא היה שום שלב העונה שזה קרה – והם נראים תקועים – בעיקר בהתקפה.
    כאן מגיעים לסטיבנס – הוא לא הצליח ליצור שלם גדול מסך חלקיו, אפילו לא קרוב – ההגנה של בוסטון נראית מדהימה והם הולכים כנראה למרר לבאקס את החיים בחצי הגמר, אבל ההתקפה אוי איזו התקפה לא מנוצלת. הם נראים במקרה הטוב כמו פורטלנד ובמקרה הפחות טוב כמו אוקלהומה מה שהכי מעצבן אותי זה לראות אותם זורקים כל כך הרבה פול-אפס. לחשוב מה היה קורה להתקפה שלהם אם היו מצליחים ליצור את הכישרון ההתקפי שלהם לזריקות טובות.

  5. צריך להעיף את קיירי. עדיף בסיין אנד טרייד, אבל אם אי אפשר אז פשוט להגיד שלום ולא להתראות. נשמח אם יחבור ללברון בלייקרס.
    נכון, מדובר בשחקן ענק, מהסוג שקונטנדרית חייבת שיהיה לה ושחקנים כאלו קשה מאוד להשיג. אבל יותר מידי שחקנים נראים יותר טוב בלעדיו והוא מכניס המון רעל למערכת. לאף אחד כבר אין כוח אליו ואני מאוד מקווה שאיינג׳ יעשה איזה קסם ויטריד אותו בשביל כמה בחירות דראפט ב2023-2025 (כנראה הוא יעזוב בשביל כלום).

  6. התסריט שלך לפלייאוף שחור משחור.
    בסיבוב הראשון מול אינדיאנה, בוסטון פייבוריטית מובהקת.
    סיבוב שני מול מילווקי – לגמרי פיפטי פיפטי ואפילו יתרון לבוסטון, אם צריך לשים כסף.
    למילווקי נסיון פלייאוף דל. שנתיים בלבד, והפסדים בסיבוב ראשון. לבוסטון הנוכחית נסיון אדיר. יש לה גם את קיירי והורפורד, והנסיון שלהם כמנהגים אחד מאחורה ואחד מקדימה.
    יש יאניס בצד השני, זה נכון, אבל סטיבנס כבר חושב חצי עונה איך לטפל בו.
    גם בגמר, אם וכאשר, לבוסטון סיכוי זהה מול טורונטו (שיש לה בית, עומק ונסיון – רק לא מזהיר…), ויתרון גדול על האין-קבוצה של פילי.

  7. פוסט מצוין. בוסטון היא חידה גדולה בעיני. די מוסכם על כולם שיש בעיות כימיה, אבל האם זה רק קיירי? אני מניח שאם הזמן נקבל תשובות.
    בניגוד אליך אבל אני חושב שאם קיירי מעוניין להישאר אז חייבים להחתים אותו.

  8. אני חושב שאם איינג' צריך לבחור בין סטיבאנס לקיירי – הוא הולך עם המאמן (שאיתו הצליח) ומקווה לסיין-נ-טרייד על קיירי (אפילו לניקס).
    קיירי שחקן מצויין, הכי טוב שיש לסלטיקס, אבל הוא לא מנהיג, אלה כנראה סמארט והורפורד. הבעיה, לפחות כך זה נראה, שהוא גורם ל"סערה" מאחורי הקלעים בחדר ההלבשה.
    זה ברור שעדיף לסלטיקס להשאיר את קיירי (כי אין PG שיגיע במקומו עם היכולות שלו), אבל אני חושב שאם לאיינג' תהיה אפשרות לסיין-נ-טרייד (בהנחה שקיירי יבין שהסלטיקס יכולים לשלם לו את החוזה הכי גדול) הוא ילך על זה בלי למצמץ

  9. קיירי כבר מזמן הוכיח שהוא לא העיפרון הכי מחודד בקלמר
    נוסיף לזה את האמרה "מנהיגות לא לוקחים, מנהיגות מקבלים"
    והתוצאה – הסלטיקס 18-19
    מ.ש.ל
    🙂

  10. מטריד אותו תמורת קליי תומפסון + בחירת סיבוב ראשון.
    אה בעצםגם קליי פרי אייגנט בקיץ.
    אולי תמורת טריי יאנג? לא היו לוקחים אטלנטה? שילך לצעירים של מישהו אחר

  11. מעט ארוך.
    אבל…. כשכותבים ארוך עדיף לכתוב על דברים ברורים…
    ברור שאירווינג לא רכז.
    ברור שהוא משתלט על עמדה שאסור לו להיות בה.
    מה צריך יותר מזה?
    צריך להזכיר שאיינג הוא זה שהביא אותו תמורת תומאס…
    אז מה רוצים מאירווינג, שיעשו טרייד איינג תמורת לברון ובא לציון …בעצם ציון לא יבוא
    אבל הם צריכים מישהו בעמדת רכז, לא אירווינג.

  12. אחלה פוסט
    ואני מסכים
    קיירי שחקן ענק אבל לא מתאים לדנא של הסלטיקס
    יותר מתאים להם איזה קונלי או גילגוס אלכסנדר

  13. סיין אנד טרייד – ווישפול ת'ינקינג. כריס פול ואנתוני דיוויס עשו זאת כי הם הרגישו מחוייבות למועדון שהם עוזבים.

    עד כמה הייוורד טוב, אני לא יודע. גם יוטה מסתדרים טוב מאד בלעדיו. סימן שאלה לגבי ההגנה שלו. ייתכן שכשהוא משחק התפוקה השולית של הקבוצה יורדת.

  14. בחוכמה של לאחר מעשה, מסתמן שקליבלנד ניצחו בטרייד – שנתיים עם קיירי תמורת קרואדר, תומאס, זיזיץ' ובחירת דראפט שתתברר כקולין סקסטון.

  15. ניתוח מעולה, תודה רבה
    מאמין כמוך שיש שחקנים שהאישיות שלהם גדולה מיכולת המשחק שלהם, ואצל קיירי זה לשלילה. אין לי בעיה לוותר עליו, והוא שחקן ענק ו-ווינר גדול, אבל עדיף קבוצה שלמה בלעדיו מאשר שבורה עימו

  16. בעניין אייזיאה תומאס הראשון, לפי מה שזכור לי, הוא היה אחראי על הטרייד ששלח מדטרויט את אדריאן דאנטלי על מנת שחבר שלו מרק אגוויר יהיה שותף לאליפות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט