אירועי דיומא – 06.04.2019

היום המשחק המסקרן בסרייה א' בין יובנטוס למילאן, ובנוסף בבונדסליגה משחק על האליפות ועל עונה שלמה בין באיירן מינכן לדורטמונד. בספרד, אתלטיקו מגיעה לקאמפ נואו בניסיון לפתוח את מאבק האליפות.

כדורגל

ליגת ג'פאניקה – פליאוף עליון, מחזור 3 / ניר מועלם:

18:00 באר שבע – בני יהודה, ספורט 4: באר שבע מגיעה מהמקום ה-2 אחרי 2 ניצחונות רצופים מפתיחת הפלייאוף ובסה"כ היא ברצף נהדר של 6 משחקים ליגה ללא הפסד כאשר מתוכם היא ניצחה 5, לעומת בני יהודה שמגיעה בכושר לא כל כך טוב אחרי שסיימה את העונה עם מספר הפסדים רצופים אך מאז פתיחת הפלייאוף היא חוזרת לעצמה אחרי שניצחה במחזור הראשון את מכבי חיפה ואז עשתה תיקו מול מכבי נתניה, אך גולת הכותרת ללא ספק היא הניצחון באמצע השבוע בחצי גמר גביע המדינה על מכבי תל אביב. הימור – באר שבע בבית היא פייבוריטית נגד כל קבוצה בישראל ולעומתה מגיעה בני יהודה שנמצאת בטח באופוריה אחרי העפלה לגמר גביע המדינה ולכן אני אהמר על ניצחון של באר שבע.

20:30 מכבי חיפה – הפועל חדרה, ספורט 4: מכבי חיפה פתחה את הפלייאוף עם 2 הפסדים רצופים והראשונים בליגה בעידן מרקו בלבול והשאלה שעלתה בחיפה השבוע הייתה האם זוהי התחלה של משבר אך לדעתי היום יתברר שזה היה לא יותר מפנצ'ר כי הם מקבלים יריבה בהזמנה בדמותה של הפועל חדרה שאין לה יותר מידי מה למכור בפלייאוף העליון ועצם הגעתה לכאן מהווה הישג, ולכן אהמר על הירוקים.

ליגת ג'פאניקה – פליאוף תחתון, מחזור 3 / ניר מועלם:

18:00 קרית שמונה – הפועל חיפה, 5 לייב: נתחיל בכך שאני אגיד שעבורי שתיהן מהוות אכזבה כי משתיהן ציפיתי להילחם בתחילת העונה על הפלייאוף העליון אך במיוחד מהפועל חיפה ולא רק ששתיהן לא העפילו לבסוף אלא שגם ק"ש מסובכת מאוד בתחתית ויכולה לרדת ליגה. אז הפועל חיפה נמצאת במקום ה-2 מרחק של 9 נקודות מהקו האדום ואילו ק"ש במקום ה-6, סה"כ מקום אחד מעל הקו האדום ובמרחק של 5 נקודות בלבד. אז הכל צפוף ומתוח בתחתית ואין ספק שקרית שמונה חייבת לנצח ועוד בבית כדי לברוח קצת מהתחתית או לפחות להשאיר את המצב כמו שהוא. לדעתי המשחק הזה יסתיים בתיקו שלא ממש יועיל לק"ש.

19:00 בני סכנין – מכבי פתח תקווה, ספורט 3: נועלת הטבלה סכנין שנמצאת במרחק של 7 נקודות מחוף מבטחים מארחת את פתח תקווה שבמקום ה-4 ורחוקה רק 7 נקודות מהקו האדום. פתח תקווה הייתה נראית לקראת סוף העונה הסדירה כקבוצה מפורקת והייתי בטוח שנראה אותם בסכנת ירידה אך בשבועות האחרונים הם השתפרו מאוד והשיגו 7 נקודות מתוך 9 האחרונות שלהם. הימור – אני מאוד מקווה שפתח תקווה תנצח כי אני רוצה שסכנין תרד, ולא בגלל אוהדים או קבוצה או כל דבר אחר, אלא בגלל הניהול הכושל שלה בשנה-שנתיים האחרונות בהן החליפו אינספור מאמנים ומסיבות לא תמיד מוצדקות, אך הפעם אני מרגיש כאילו סכנין הולכת לנצח ולכן אהמר על הקבוצה הביתית.

חצי גמר הגביע האנגלי/ אדר בר דוד

19:30: מנצ'סטר סיטי – ברייטון (ספורט2). האלופה מסתערת על התואר השני מבין ארבעה בהם היא חושקת. גביע הליגה כבר באמתחתה, בליגה היא בעמדה מצוינת לזכות בעוד אליפות וביום רביעי היא תפגוש את טוטנהאם ברבע גמר הצ'מפיונס בדרך, אולי, לזכייה בתואר החשוב מכולם. 7 ניצחונות רצופים מאז אותו תיקו מול צ'לסי בגביע הליגה כשלפניו היא ניצחה עוד 5 משחקים. כלומר, הפעם האחרונה שהקבוצה של פפ לא ירדה מרוצה מהמגרש היתה לפני יותר מחודשיים בהפסד לניוקאסל בליגה. ברייטון עברה בדרך את ווסט ברומיץ', דרבי קאונטי ומילוול – אף אחת מהן אינה מהפרמייר ליג – ואת שני משחקי הליגה האחרונים שלה היא הפסידה, לצ'לסי וסאות'המפטון. היא מדורגת במקום ה-15 בטבלה אבל עם 7 נק' מהקו האדום ונראה שהפער הזה יספיק לה בשביל להישאר בליגה. סיטי פייבוריטית ברורה אבל לגביע האנגלי חוקים משלו.

לה ליגה – מחזור 31/אדר בר דוד

17:15 ריאל מדריד – אייבר (ONE1). ההפסד לוולנסיה באמצע השבוע קטע לבלאנרוס רצף של שלושה ניצחונות מאז ההפסד הכואב לאייאקס. לקבוצה אין הרבה על מה לשחק אחרי שהבטיחה את מקומה בטופ 3 ותנסה לעבור את אתלטיקו בקרב הקבוצה הבכירה בעיר, כשהקולצונרוס מובילים ב-5 נק' על הקבוצה של זידאן. בורסת השמות לקראת העונה הבאה עובדת בשיא הכוח ופוגבה, הזאר, אמבפה ואחרים כבר חזק על הכוונת. אייבר הצנועה מדורגת במקום ה-11 אבל רק 5 נק' מהמקום השביעי שיכול להוביל לאירופה. ב-11 משחקיה האחרונים היא נוצחה רק פעמיים ותגיע עם הרבה ביטחון אחרי שבסיבוב הראשון ניצחה את אלופת אירופה 0-3.

*המלצת צפייה* 21:45 ברצלונה – אתלטיקו מדריד (ONE1). משחק ההזדמנות האחרונה של אתלטיקו להפוך את סיום העונה למעניין, אחרי שבתחושה האליפות כבר בקאמפ נואו ממזמן. התיקו במדריגל הגיע אחרי 7 ניצחונות רצופים של בארסה ושוב חשף כמה ההגנה שלה בינונית. ביום טוב של טר שטגן היא ספגה 4 שערים מול קבוצה שנלחמת על חייה בליגה והתיאום בין לנגלה לאומטיטי היה נוראי. מסי קיבל מנוחה ונכנס רק בדקה ה-60 כתוצאה 2-2, ראה את קבוצתו סופגת פעמיים אבל כדור חופשי אדיר שלו ושער על הבאזר של סוארז מנעו הפסד וקבעו פער 8 נק' מאתלטיקו. לקולצ'ונרוס לקח זמן להתאושש מההפסד בטורינו מול יובנטוס והוא לווה בהפסד נוסף בסן מאמס לבילבאו. אולם, אופי זה לא משהו שחסר לקבוצה של צ'ולו סימאונה והיא התאוששה עם ניצחון גדול על אלאבס ואחד נוסף על ג'ירונה. הבעיה של אתלטיקו העונה היא משחקי החוץ בהם צברה רק 24 מ-45 אפשריות וזה הנתון שמפריד בין הקבוצות (בארסה צברה 10 נק' יותר בחוץ). התעלות אחת של אתלטיקו וצמצום הפער ל-5 נק', כשלקטאלונים יש את ליגת האלופות על הראש ולחץ משחקים עד סיום העונה, יכול לפתוח את המירוץ לחלוטין.

סרייה א' – מחזור 31 / ניר מועלם :

16:00 פארמה – טורינו, 2 ONE : המשחק שיפתח את המחזור ה-31 יפגיש את פארמה שבמקום ה-14 לבין טורינו במקום ה-8. פארמה עם שלושה הפסדי ליגה רצופים והיא הסתבכה מאוד בתחתית והיא רחוקה כבר 6 נקודות בלבד מהקו האדום ולכן היא חייבת להתחיל להתעורר אחרת יהיה מאוחר מידי, מנגד טורינו חולמת על השגת כרטיס למפעל אירופאי ואף פוזלת למקום ה-4 שמוביל לליגת האלופות אך כרגע היא רחוקה רק בהפרש שערים ממקום בליגה האירופית ורק 4 נקודות ממקום בליגת האלופות. הימור – טורינו מתקשה קצת במשחקי חוץ ואני חושב שהרצף של פארמה חייב להיפסק ולכן אהמר על הפתעה ואלך על תיקו.

*המלצת צפייה* 19:00 יובנטוס – מילאן, 2 ONE : המשחק של המחזור ללא ספק יפגיש בין הגברת הזקנה שמתקרבת לאליפות באופן רישמי לבין מילאן שבמקום ה-4. יובנטוס מגיעה אחרי ניצחון 2-0 על אמפולי בליגה אך היא חייבת לזכור שביום רביעי מחכה לה המשחק הראשון במסגרת רבע גמר ליגת האלופות, לעומת זאת מילאן נמצאת בכושר נוראי והיא כבר 3 משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון.

חיסורים משמעותיים:

יובנטוס – פרין, קוואדראדו, קסארס, ברצאלי, דאגלאס קוסטה ורונאלדו.

מילאן – בונאונטורה, דונארומה ופקאטה.

אז כמו ששמתם לב יש מספר שחקנים מרכזיים שחסרים בשתי הקבוצות, אך הבעיה הקריטית עבור מילאן היא שחסרים לה שני שחקני מפתח בהם השוער דונארומה שמעניין לראות אך ריינה ישחק וגם פקאטה שנפצע במשחק הקודם.

אני אציין גם שב-7 המפגשים האחרונים בין הקבוצות ניצחה יובנטוס בכולם.

הימור – חשוב לציין שיובנטוס עולה בהרכב קצת משני עקב ניסיון להכשיר שחקנים באמצע השבוע נגד אייאקס, אך מצד שני יש חיסורים מאוד משמעותיים במילאן אך עדיין, עם התחושה הביתית וגם היכולת הטובה והעומק בספסל יתנו יתרון אדיר ליובה שתנצח את המשחק.

21:30 סמפדוריה – רומא, 2 ONE : מפגש מעניין נוסף בליגה האיטלקית נקבל את מפגש החלק העליון בין 2 הקבוצות שחולמות על כרטיס אירופאי לעונה הבאה, כאשר סמפדוריה במקום ה-9 ואילו רומא במקום ה-7 כאשר רק 3 נקודות מפרידות ביניהן. סמפדוריה מגיעה אחרי הפסד 2-1 לטורינו שעצר לה רצף של 2 ניצחונות ליגה רצופים, ואילו רומא נמצאת בתקופה הרבה פחות טובה והיא מגיעה אחרי תיקו 2-2 מול פיורנטינה שגם עצר עבורה רצף של 2 הפסדי ליגה רצופים.

הימור – סמפדוריה בבית צריכה לנצח את רומא שגם נמצאת בכושר רע וגם מאבדת גובה בנוסף לזה ואני אהמר על הקבוצה הביתית.

בונדסליגה – מחזור 28 / ניר מועלם:

16:30 שאלקה – פרנקפורט : שאלקה מתחתית הבונדסליגה מארחת את הלהיט של הליגה – פרנקפורט. שאלקה במקום ה-14 במרחק של 6 נקודות בלבד ממשחקי מבחן על הירידה תארח את פרנקפורט שבמקום ה-4 ועם הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה נכון לעכשיו. שאלקה מגיעה אחרי ניצחון ליגה של 1-0 על האנובר שבמקום האחרון אך באמצע השבוע היא שיחקה ברבע גמר הגביע והפסידה 2-0 לורדר ברמן, מנגד פרנקפורט מגיעה אחרי 3 ניצחונות רצופים בליגה ואחרי 4 ניצחונות בכל המפעלים כך שהיא נמצאת בכושר נפלא. הימור – קשה לי להמר נגד הכושר הנפלא של פרנקפורט ולכן אני אהמר על ניצחון שלה.

16:30 לברקוזן – לייפציג, ספורט 3 : לברקוזן שבמקום ה-7 מגיעה אחרי הפסד ליגה של 4-1 להופניים כאשר לפניו היא הפסידה 3-1 לורדר ברמן, מנגד לייפציג נמצאת במקום ה-3 במרחק של 5 נקודות מהמקום ה-5 והיא מגיעה אחרי ניצחון ליגה משכנע של 5-0 על הרטה כאשר לפניו היא גם כן ניצחה ובנוסף השבוע היא שיחקה במסגרת רבע גמר גביע המדינה וניצחה 2-1 אך בתוספת הזמן בלבד. מאזן הבית של לברקוזן עומד על 7 ניצחונות, תיקו אחד ו-5 הפסדים, מנגד מאזן הוץ של לייפציג יחסית דומה למאזן הבית של לברקוזן והוא עומד על 7 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו ו-4 הפסדים בלבד. הימור – מאוד קשה לי להמר נגד שתיהן ולכן אני אהמר על חלוקת נקודות שווה, ומה שבטוח הוא נקבל משחק קיצבי וטוב.

*המלצת צפייה* 19:30 באיירן מינכן – דורטמונד, ספורט 1 : המשחק של המחזור ואולי גם של העונה כולה כי המשחק הזה ביניהן יכול להכריע את זהות האלופה כי מי שתנצח כאן ככל הנראה תיקח את כל הקופה. כרגע המצב הוא שדורטמונד ראשונה עם 63 נקודות ובאיירן שניה עם 61 נקודות כאשר דורטמונד במחזור האחרון ניצחה את וולפסבורג 2-0 מה שהיווה את ניצחונה ה-5 ברציפות בבית, ואילו באיירן גם איבדה נקודות במחזור האחרון אחרי 1-1 מול פרייבורג, ובנוסף היא עברה שלב בגביע כאשר היא שיחקה נגד היידנהיים מהליגה ה-2 אך היא נזקקה להרבה מאמץ כי היא ניצחה בקושי 5-4. ניצחון הליגה האחרון של דורטמונד על באיירן באיצטדיונה של באיירן היה בשנת 2014, כאשר דורטמונד ניצחה 3-0 שלא ממש תרם לה כי באותה שנה באיירן זכתה באליפות. באיירן מינכן היא קבוצת הבית ה-2 בטיבה בגרמניה והיא עם מאזן ביתי של 9 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו והפסד אחד עם מאזן שערים ביתי מדהים של 35-12. דורטמונד עם מאזן חוץ נהדר וה-2 בטיבו בליגה עם 7 ניצחונות, 4 תוצאות תיקו ו-2 הפסדים ועם מאזן שערים בחוץ של 21-12. הימור – קשה לי מאוד להמר נגד באיירן מינכן ועוד במגרשה הביתי אבל אני מאוד רוצה שדורטמונד תנצח, אך רצונות לחוד ומחשבה לחוד ולכן אני אהמר על באיירן מינכן.

כדורסל

המחזור ה-25 בליגת ווינר סל / עידן ארווץ

20:25, 5SPORT: הפועל גלבוע גליל (14-10) – הפועל תל אביב (14-10) – דרבי אדומות יתקיים הערב בגן נר שבגלבוע ובו הפועל גלבוע גליל מהמקום ה-8 בטבלה תארח את הפועל תל אביב מהמקום ה-9 בה. זה אמור להיות משחק מאוד מעניין בהתחשב למומנטומים של שתי הקבוצות ומטרתן העונה. לשתי הקבוצות יש את אותו מאזן, כך שהמשחק היום, שיהיה האחרון ביניהן העונה, יכול להשפיע אם הקבוצה תיכנס לפלייאוף או לא, בשל העובדה ששתי הקבוצות על "הקו האדום של הפלייאוף".

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות סין הפתוחה – חצי הגמר

8:00, 14:30: לוקה ברסל-ניל רוברטסון

8:00, 14:30: ג׳ק ליסובסקי-סקוט דונלדסון

רבע הגמר אתמול היה אף הוא ללא הפתעות מרעישות. ניל רוברטסון לא התקשה כלל מול סם קרייגי החצי אלמוני, וקל היה גם ללוקה ברסל מול אלן מקמנוס הוותיק. סקוט דונלדסון הצליח לגבור על בן וולסטון בקרב הסינדרלות. את המשחק המעניין של היום סיפקו כצפוי סטיוארט בינגהאם וג׳ק ליסובסקי. השניים היו צמודים לאורך רוב המשחק עד לפריים מכריע, בו הצליח ליסובסקי להכריע את אלוף העולם לשעבר.

היום ייערך שלב חצי הגמר בפורמט הטוב מ-19 (בשני סשנים). המפגש המעניין יותר יפגיש את ניל רוברטסון עם לוקה ברסל. האוסטרלי הוא אחד השחקנים הטובים בענף השנה, והוא אמור להיות הפייבוריט. עם זאת, הבלגי אף הוא שחקן מצויין, שסבל מירידה מסויימת בכושר השנה, ואולי חזר לעצמו בטורניר זה. במשחק השני, ג׳ק ליסובסקי אמור להיות פייבוריט מול סקוט דונלדסון, לפחות על הנייר. עדיין, האחרון עבר שחקנים כג׳ו פרי, דייויד גילברט וריקי וולדן, כך שליריבו הבכיר יותר לא כדאי לזלזל בו. שידורים ביורוספורט.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. ניר, אדר, עידן ופאקו, תודה רבה.
    הישג יפה הבוקר ללונה סלפטר, שקבעה 1:06:13 בחצי המרתון בפראג וסיימה במקום השני במירוץ. התוצאה מהווה כמובן שיא ישראלי חדש.
    חניכתו ואשתו של דן סלפטר מתכוננת לרוץ מרתון בחודש הבא, שוב בבירת צ'כיה, כחלק מהכנותיה לקראת המרתון באליפות העולם באתלטיקה, שתיפתח בדוחא בסוף ספטמבר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט