אס"ק בפריוויו יום חמישי, אבל אתם חייבים לצפות אחרת הם לא יתנו לי לראות את החתול שלי יותר /Ljos

אם זו לא השנה הראשונה בה אתם עוקבים אחר ה-NBA, אתם בטח כבר יודעים באיזו תקופה אנחנו. חצי ליגה יוצאת לחופשה במחשבה על העתיד הקרוב, ושאר הליגה יוצאת לחופשה במחשבה על העתיד הרחוק. ישנן מעט מאוד קבוצות שיש להן משהו משמעותי לשחק עליו ואף אחת מהן לא משחקת הערב! אבל אני כאן כדי להראות לכם שגם היום יש לכם סיבה לראות את המשחקים. זה חשוב לי מאוד שתראו את המשחקים היום.

בבקשה!

פילדלפיה 76' (29-49) – מילווקי באקס (20-58), 3:00

מפגש בין שתי קבוצות שהצליחו להפסיד לאטלנטה במפגש האחרון ביניהן. מילווקי הפסידה בהארכה, בנקודה הפרש מסל בשנייה האחרונה כשבהרכב הפותח שיחקו טים פרייז'ר, סטרלינג בראון, די.ג'יי ווילסון, בונזי קולסון וברוק לופז. לעומתה, פילדלפיה הצליחה להפסיד לאטלנטה בפעם השלישית העונה רק אתמול, עם בן סימונס וג'ימי באטלר בהרכב.

מילווקי כבר הבטיחה מעשית את המקום הראשון בליגה, ואין לה ממש סיבה לשחק, מלבד לחפש את השחקן שיחליף את כל מה שנתן ברוגדון להתקפת הקבוצה. הרבה שחקנים חסרים עכשיו במילווקי, כמעט כמו שהחתול שלי חסר לי. קוראים לו חתולי, ואני יודע שזה לא מקורי כמו פודינגפופ, אבל זה השם שנתנו לו, והוא שלנו, דאמיט. בצד השני עומדת קבוצה שבארבעת המשחקים הקרובים חייבת לנצח לפחות פעם אחת כדי להישאר מקום מעל בוסטון ואינדיאנה. אז אתם יודעים, משחק על כל הקופה.

למזלה, אמביד אמור לחזור היום להרכב, אחרי שפספס את כל מסע החוץ האחרון. אתם זוכרים את הפעם הקודמת שיאניס ואמביד נפגשו ראש בראש, נכון?

אולי, אולי הם ישחזרו עוד משחק כזה. זו סיבה טובה לראות את המשחק, לא חושבים?

לוס אנג'לס לייקרס (35-43) – גולדן סטייט ווריירס (24-53), 5:30

מצד אחד גולדן סטייט שמתחילה להתעורר מהנמנום בדיוק בזמן לפלייאוף כדי לשלוח מסרים ליריבותיה. האחרון, הדריסה של דנבר, כאב לי אישית במיוחד. כואבת לי גם המחשבה שלא אזכה ללטף יותר את חתולי המפרפר לי בין הידיים בזמן שאני צופה במשחק.

מהצד השני עומדת הלייקרס. עומדת זה קצת מוגזם. בסרטים מצוירים כשכדור מתותח פוגע באחת הדמויות ומשאירה רק נעליים מאחור, אפשר להגיד שהנעליים עומדות?

הלייקרס עולים למשחקים האחרונים של העונה ללא לברון, ללא אינגראם, בלי בול, ללא קוזמה, ללא תקווה ואפילו בלי ג'וש הארט. אבל אם החברים שלכם לא יודעים את כל המידע והידיעה תגרום להם לא לראות את המשחק, זה בסדר לא לספר להם. כמו שאני לא סיפרתי למשטרה. אני יודע להיות דיסקרטי כשצריך.

סקרמנטו קינגס (38-40) – קליבלנד קאבלירס (19-59), 5:00

מה אני יכול להגיד על המשחק הזה? משחק בין קבוצה שלא מזמן סיימה את העונה לקבוצה שאני לא בטוח שהתחילה אותה בכלל.

לא, באמת. בבקשה תגידו לי מה אני יכול להגיד על המשחק שישכנע אתכם לצפות בו?

תדמיינו שהחיים של החתול שלי תלויים בזה.

אם אתם רוצים מנת קארמה קטנה, אז הקינגס עשו מעשה טוב לאחרונה. בי.ג'יי ג'ונסון

…הוא שחקן ג'י ליג מקבוצת לייקלנד מג'יק שחוזה בן 10 הימים שלו נגמר באמצע ריצת הפלייאוף של הקבוצה. סקרמנטו מיד החתימו אותו על חוזה של עשרה ימים נוסף ושלחו אותו לאותה קבוצה, כדי שיוכל להמשיך איתם את המסע.

אם אתם מחפשים דרמה אנושית, אז תפנו את מבטכם לכיוון הרוקי המצטיין, מארווין באגלי, והמאמן דייב ייגר. ככל הנראה אביו של השחקן (הקרוי בשם היצירתי מארווין באגלי) לא אוהב את הצורה שבה המאמן מתייחס לבנו ומבקר אותו בכל הזדמנות. הוא אפילו קרא לו "קואץ' יוגורט".

אם אתם מחפשים לראות הופעה מרהיבה, אז תזיזו את האישונים שלכם לכיוון אחד הדאנקרים הטובים בליגה, ד'ארון פוקס:

אני מתגעגע ללהרים את החתול שלי כמו במלך האריות.

אם אתם מחפשים משחק כדורסל תחרותי, אז…

 

אווירת סוף הקורס במשחקים הלילה מזכירה לי סיפור שקרה לקראת סוף מלחמת העולם הראשונה, כאשר הגרמנים כבר ידעו שהם בצד המפסיד. הם היו צריכים להיראות חזקים יותר ממה שהם אל מול האויב הבריטי ולכן יצאו בהחלטה גאונית – לבנות רצף של שדות תעופה מעץ כהטעיה. רק שהבריטים די מהר גילו שמטוס מעץ לא יכול לעוף והבינו שמדובר במטרות שיכולות להיכבש על ידי רוח חזקה. הבריטים החליטו שהם חייבים להסביר לגרמנים שהם עלו עליהם בצורה הכי סרקסטית שאפשר.

במפגן שפופ היה גאה בו, הבריטים החלו לתקוף את שדות התעופה המזוייפים מעץ, ושלחו את הגרמנים לחגוג את הצלחת ההטעיה שלהם. אחרי כמה דקות של רעש גדול אבל ללא שום נזק ממשי, הגרמנים הבינו מה קרה. הבריטים הנחיתו עליהם פצצות מזוייפות עשויות עץ. כדי להנחית עוד יותר את הבדיחה, הם חרטו על הפצצות את המשפט "עץ תמורת עץ".

נכון שזה סיפור נחמד? אני פשוט רוצה לסיים בצורה חיובית את הפוסט. אם לא אהבתם, זה בסדר, אין לחץ. יש לי עוד סיפורים במגירה. סיפורים זה מה שמאחד אותנו, כאנשים, ואולי יעזרו לי, אדם שעשה טעות קטנטנה, להתאחד שוב עם החתול שלו.

לפוסט הזה יש 104 תגובות

  1. מים מהסלע, הפריוויו הזה (או אולי האנלוגיה הנכונה היא "חתול מהפח"?)
    .
    תודה, איסלנדי.

  2. יפה יוס – הוצאת משהו מערב חסר משמעות. מילה על חתולים – סימבה (החתול החמוד על המצוק) הוא בעצם גזען פאשיסט אלים וכוחני שאנחנו כל כך אוהבים ומעריצים מכל הסיבות הלא נכונות.

      1. + 1000
        מעולה! אני מתחיל להעריך אותך חבריקו
        יש לי תיאוריה סדורה על הסרט הזה וגם הרציתי אותה במסגרות שונות, אני לוקח את זה לכיוונים קצת אחרים, יותר היטלראים ואוטופיים (ברצינות, ברמה הפילוסופית), אבל מה שהעלית ממש מעולה. תודה

        1. אתה מבין שאפשר לעשות את זה בגדול על כל סרט אנימציה שתמיד מציג דברים בשחור ולבן כי אם שכחנו הוא בדרך כלל פונה לקהל טיפה יותר צעיר?

          1. הדרך והאידיאולוגיה של היטלר מוצגות כאן אחד לאחד – יותר מכל מקום אחר. לא אוכל להאריך כאן מעבר לזה, לצערי הרב.

  3. אחרי מבט במשחקים שנותרו במערב, זה המצב שנותר:
    1 – גולדן, אין צורך לפרט.
    2 – דנבר: נשארו להם 4 משחקים – פעמיים בלייזרס, יוטה ומינסוטה במשחק סיום עונה, כאשר הם צריכים לנצח 3 כדי להבטיח את המקום ה2 (מובילים ב2 משחקים על יוסטון, כשהרוקטס מחזיקים במאזן 3 – 1 פנימי וב2 על הבלייזרס כשהם מובילים 2-0 אבל נשארו עוד 2 לשחק).
    3 – יוסטון: נשארו ניקס, פיניקס וokc במחזור הסגירה. מאמין שינצחו את כל ה3 אפילו שהפסד לראסלים אפשרי בהחלט (אם לא הם בבעייה מכיוון שהבלייזרס מובילים עליהם 2-1 במאזן הפנימי).
    4 – פורטלנד: לבלייזרס נשאר פעמיים נגד דנבר (שאני מאמין שיגמר בניצחון לקבוצה הביתית בכל מפגש) ומשחק סיום עונה נגד הלייקרס החלשים אותו הם ינצחו בקלות (אם מנצחים הכל המקום ה3 שלהם בעקבות יחס 2-1 לטובתם מול הטילים)
    5 – יוטה: המורמונים מובילים ב2 משחקים על הקליפרס (כאשר המאזן הפנימי הוא 2-0 לטובתם) מה שאומר שמספיק להם לנצח 2 מתוך ה4 הבאים בכדי להבטיח את המקום ה5 (סקרמנט, לייקרס ואז בקטובק קשה של דנבר בבית וקליפרס בחוץ למשחק סיום עונה).
    6 – קליפרס: לאחות הקטנה מל.א יש משחק יתרון על הרעמים ו2 על הטקסנים כאשר נשאר להם משחק נגד האחות הגדולה בבית, לאחריו משחק חוץ קשה אצל האלופה המכהנת ואז משחק סיום עונה לא פשוט בכלל נגד המורמונים מיוטה בבית ( מה שהופך את המיקום ה5 ללא ראלי בכלל מבחינתם).
    7 – אוקלהומה: לרעמים משחק עודף על הספרס הקשוחים אך הספרס מובילים במאזן הפנימי 2-1, מה שאומר שהם עדיין תלויים בעצמם אבל חייבים לנצח את דטרויט ואז מינסוטה (בקטובק בית ואז חוץ) ולאחר מכן את יוסטון ואז מילווקי (שוב בקטובק של בית ואז חוץ), ללא ספק הלוז הקשה ביותר על הנייר מבין כל הקבוצות בקונפרנס (מי לעזאזל קבע להם את הלוז סיום עונה הזה?!?! שני בקטובק בית חוץ ברצף??)
    8 – ספרס: לטקסנים נשאר את הלוז הקל ביותר מבין כל ה8 כאשר יש להם טיול בוושינגטון ואז קליבלנד (בקטובק שניהם בחוץ) ולאחר מכן את דאלאס בבית למשחק סיום עונה, על אף הבקטובק הם אמורים וצריכים לנצח את כל 3 ולחכות למעידה הצפויה של הרעמים מה שיעלה אותם למקום ה7 ולמפגש פליאוף מעניין מול הנאגטס הצעירים בסיבוב הראשון.
    .
    לסיכום: המצב במערב מסובך בהחלט, כאשר בקצה כל המקומות בין 2-8 עדיין פתוחים ברמה כזאת או אחרת ואין קבוצה שיכולה להרגיש בטוחה במצב שלה, לפי איך שזה נראה כרגע לא נדע את הסדרות הסופיות עד ל2 המחזורים האחרונים כאשר לא מעט מפגשי פסגה יתרחשו בהם.
    .
    סדרות לדעתי:
    לוחמים ללא (ת)חת (1) – רעמים בלי ברקים (8)
    נגיסי עוף צעירים (2) – אנשי הקרח מטקסס (7)
    טילים לחיבורים (3) – האחות של מל.א (6)
    דיייים לא עובר סיבוב (4) – ספיידרמן והמורמונים (5)

    1. סחטיין על העבודה וההשקעה,אבל כמו שלמדנו מהעבר,הקבוצות שיבטיחו את המיקום שלהם לפני מחזורי הסיום פשוט ינוחו במחזורים האחרונים, וככה למשל משחק של okc מול מילווקי מחזור האחרון יכול להיות קריטי לokc אבל מילווקי מצידה תתן למחליפים לשחק.

      המשחק לשים לב אליו לדעתי הוא יוסטון אצל okc במחזור לפני הסוף, זה יכול להשפיע על מקומות 2-4 וגם 7-8.

      1. כמובן, זה סתם משהו שעניין אותי אז עשיתי בדיקה זריזה בעבודה ופרסמתי פה..
        המשחקים המשפיעים ביותר זה הדאבל בין הבלייזרס לנאגטס, יוטה נגד קליפרס וכמו שאמרת, המשחק בין הרעמים לרקטות.
        שנה הבאה אני חושב שאני אשקיע ואעשה משהו דומה ויותר מושקע, רק 10-15 משחקים לסיום במקום 3
        אני פשוט אוהב את המערב, התחרות שם היא ממש מלחמת קיום (עם גולדן סטייט אחת שצוחקת אחרונה)..
        נקווה ששנה הבאה גם המזרח יהיה מעניין ושהליגה תהיה באמת פתוחה

  4. תודה על הפריוויו.
    אם יש עניין הלילה הוא עם סקרמנטו – הם חייבים לנצח כדיי לשמור על סיכוי לסיים את העונה במאזן חיובי או חצוי, לראשונה מאז עידן ועידנים..

  5. האס"ק של אחד זה פרץ היצירתיות של אחר, תודה לך יוס (ליוס? יש גרסה אחרת אפשרית? לא יכול להחליט. האיסלנדית שלי חלשה לגמריי, וזה לא רק בגלל הכלורופורם שדחפתי לה)

  6. מצוין Ljos. טוב לדעת שאני לא צריך להוציא את כלי העבודה.
    אבל מי לקח את חתולי? ומה יהיה בסופו?
    תמונה נהדרת אגב.

  7. ליוס, נהניתי מהמילה הראשונה עד הפצצה מעץ, ובטוב לי, נזכרתי את הסיפור שלי על חתולים. כשנשאתי לגייל ביוטי, הכלבה שלי (קקה-ספניאל מעורב, חמודה ביותר וחברותית ביותר) היתה בת 10. גייל הביאה לא רק שני פרחחים בני 12 (קני) ו-16 (ג'סי) – היום אחלה חברים, אפילו ששניהם רדנקים מטורפי-טראמפ וזכות האמריקאי לשאת נשק – אלא גם חתולה (אל תגלו לגייל במפגש מה שאני אומר – אבל דבר מכוער ומעצבן כמו החתולה שלה לא ראיתי1).
    ביוטי ניסתה להיות נחמדה לחתולה סירי. נתנה לה לאכול ראשונה, וניסתה לשחק איתה. סירי רק כיווצה מלתעותיה, הוציאה קולות משונים ורק גרמה למלחמות. איזה פיין אין דה אס היא היתה.
    ב-1992 כתבתי ל'ידיעות אחרונות' משפט שעלה לי לראש אחרי עוד דבר מעצבן מהבוקר עם סירי מייללת על ביוטי המסכנה, ואחרי עוד דבר מגעיל של הלייקרס: "כל מי ששונא את הלייקרס וחתולים הוא אדם שאלוהים נתן לו שכל ונשמה".
    ידיעות אחרונות הוצפה ממש במאות טלפונים (ואחרי זה אלפי מכתבים לעורך – אני לא מגזים!) על "דוקטור מנחם לס המגעיל…ואם הוא לא יפוטר אנחנו מפסיקים את ההרשמה על העיתון. קבלתי טלפון מנוני מוזס שעוד משפט כזה אני מפוטר.

  8. אחרי שבגללכם פחדתי לקחת הימור על ניצחון של אנאדולו וצסקא ביחס דו ספרתי!!
    שפיגרו ב10 במחצית שניה שמתי עכשיו 2000 יורו על ניצחון ריאל. משכורת עוד מעט בכיס.

  9. למה לא מורידים את המפגר שמדבר על הימורים במשחק של נתניה – חדרה בפורום נ.ב.א? ובנימה אישית, אני בספק עם ההימורים שלך חוצים את ה 20 שקל, אבל אני מאוד אשמח לגלות שטעיתי ובאמת שמת 2000 יורו על ריאל.

    1. הכסף בחשבון תסתכל תגובה 25. ברגע שרי אל השוותה הכסף נכנס. מאוד שמח שאתה שמח וכעת לבאקס!

  10. בפילי אמביד, רדיק ובאטלר תחת סימן שאלה. זה קייס מעניין לתורת המשחקים כי הפיתרון האידיאלי לשתי הקבוצות שכל הכוכבים נחים ושינצח מי שינצח, אבל זה מצריך אמון.

  11. אמביד יכול להרוס את מילווקי אם הוא יישאר תחת הסל ולא יברח החוצה (אבל בשעה שאני כותב זאת הוא קבר שלשה…)

    1. אני לא חושב שזה יסודות אלא חוכמת משחק, הוא בהחלט מסוגל למסור מסירות מאלבו בדומה לפאו גאסול , אבל הוא יותר מדי ראש בקיר.

  12. יאניס כמעט בכל חדירה הוא משתמש בזרוע בדומה ללברון, השופטים מעלימים עין, בראון מטומטם אני במקומו לא נותן לאמביד לצאת מהצבע אפילו להשתין, ואומר למוגבל הזה בן סימונס להריץ פיקאנדרול.

  13. למי שרוצה לדעת למה יאניס זה הmvp זה כי מה שהוא נותן בשני צידי המגרש,הוא נתן הופעה של dpoy היום.

  14. בלי בלדסאו שהורחק אחרי 3 דקות, בלי ברוגדון, מירוטיץ', וסנל (פצועים),
    מול הסיקסרס בהרכב מלא (ומוטיבציה מלאה) במשחק חוץ,
    עדיין הבאקס מוצאים את הדרך לנצח.
    .
    לטעמי, אחד הניצחונות המרשימים שלהם העונה,
    כזה שמסביר יפה למה ליאניס מגיע ה-MVP.

    1. למען האמת הם היו בלי באטלר,בלי קשר המשחק הזה מוכיח שיאניס יכול בהחלט לסחוב קבוצה,אולי לא כמו הארדן אבל שהוא צריך הוא יכול, נק' נוספת היא שהוא סובל מזה שהוא משחק ממוצע של 32.8 דקות למשחק.

      אני משוכנע שאם הוא היה משחק לא 37 דק' כמו הארדן אלא אפילו 35 הממוצע נק' שלו היה מעבר ל30 נק' ואז בכלל לא היה דיון לגבי הmvp.

      1. השנה, יש לנו מירוץ ל-MVP, מהצמודים והאיכותיים שאני זוכר. אני יכול לכתוב המון על למה מגיע ליאניס, ומגיע לו.
        אני יכול לכתוב את אותו הדבר על הארדן.
        את ההפך, את זה אני לא מסוגל לכתוב –
        למה לא מגיע למי מהצמד.
        גם לטעמי יאניס הוא ה-MVP, אבל זה כל כך קרוב.

  15. פייי איזה ישראלים קטנונים נהייתם… מקבלים משחק תענוג יאניס אמביד בטירוף בלדסו מורחק.. מבול שלשות דרמה עד השניות האחרונות .. וזה במשחק שלא קובע כלום .. מה אתם באים ישר עם הערות מי עשה טעות ואיפה. תהנו בחיאאאאת ראבאק !!

      1. "כל מי שפוסל אחרים, פוסל אותם כיוון שהוא מזהה בהם פגם שיש בו."
        מקור הפתגם בדיון תלמודי על אודות אדם שהאמורא רב הכריז עליו עבד, מכיוון שקרא לאנשים אחרים עבדים: "כל הפוסל פסול ואינו מדבר בשבחא לעולם, ואמר שמואל: במומו פוסל" (בבלי, מסכת קידושין – דף ע, עמוד ב).

  16. הווריירס תענוג כרגיל.
    הלייקרס? חוץ מקרוסו שעושה מה שהוא יכול, כל היתר מבזים את עצמם, את הקבוצה, את המקצוע ואת מי שמשלם להם.

  17. נתון שמעניין אותי (לא יודע למה..):
    למרות שהווריירס ב30 הפרש, מלבד החמישייה שלהם שנמצאת בפלוס 154 (מצטבר), כל יתר השחקנים במדד שלילי (!) מלבד קוואן לוני(1+).
    ומה זה אומר? יכול להיות שזה אומר שהפער בין החמישייה של הווריירס לספסל שלה הוא כל כך גדול שמחיר של פציעה של אחד מהחמישייה יכול להיות משמעותי מאוד.
    אבל.. ליבינגסטון, איגואדאלה ובוגוט לא משחקים, ככה ש….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט