Biosteel All Canadian/ הלל הורוויץ

Biosteel All Canadian/ הלל הורוויץ

יום ראשון לקראת הערב ואני ניגש לחוויה קצת שונה כאן בטורונטו. העיר כולה לבשה לבן אחרי כמה ימים של שמש ושלג שנמס הקור חזר ואיתו שלג שהפתיע אותי מעט אך ממש לא את המקומיים. מכל רחבי קנדה וגם מארצות הברית מגיעים מיטב הכישרונות של התיכונים ברחבי קנדה למשחק ה-Biosteel שהוא למעשה המקדונלדס אול אמריקן של קנדה השכנה שבצפון.

אין תיאור זמין לתמונה.

24 כישרונות נבחרים זו השנה החמישית על ידי וועדה שמורכבת על ידי נציגים מהפרוביציות השונות. הם מתחילים עם 100 מועמדים כאשר תנאי הסף הוא היותך קנדי או שחקן בליגות התיכונים המקומיות. ישנם מקסימום 8 מקומות שמורים בסגל לקנדים שמשחקים מחוץ למדינה. המשחק משודר ב-TSN וזו אחלה הזדמנות לכישרונות המקומיים לנסות ולזרוח על הבמה הגדולה.

איך שאני נכנס, רובי, צלם שגר בקינגסטון ניגש אליי ומציג את עצמו כקשור אליי שכן הוא זיהה את הכיפה מרחוק. הוא מסקר את ליגות התיכונים לאורך כל העונה. אני שואל אותו למה עליי לצפות במשחק שכן זה סוג של אולסטאר. אני מספר לו שאני מניח שיהיה משחק רגוע ודי נטול הגנות. רובי מגחך ומספר לי שאצל החבר'ה האלה אין כזה דבר ושמחכה לי ערב עם כדורסל קשוח וגם לא מעט הגנה. ימים יגידו. אני מוכן להצהיר די בוודאות שאני הישראלי הראשון שמסקר את האירוע הזה וזה עבור HOOPS אז כבוד חבר'ה, כבשנו עוד פסגה.

אז מי היה פה בעבר? איזה שמות שאתם אולי מכירים היום שיחקו פעם על הבמה המכובדת אך לא מדי גדולה הזו. קודם כל חשוב לציין שזו רק השנה החמישית של האירוע הזה אז צריך לקחת בחשבון שמדובר בתיכוניסטים מאז 2015 כאשר לא כולם בכיתה י"ב, השנה יש כאן אפילו שחקן אחד בכיתה י' לא מחכות שנתיים נוספות בתיכון לפני שיוכל להגיע אפילו למכללות שלא לדבר על ה-NBA.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏לעשות ספורט‏‏‏

ה-MVP של המשחק הראשון ב-2015 הוא ג'מאל מורי שנבחר במקום השביעי על ידי דנבר, ת'ון מייקר שיחק במשחק הזה לפני שנבחר עשירי גם הוא בדראפט 2016 יחד עם מורי. בדראפט 2018 נבחרו שיי גיליגוס אלכסנדר (בחירה 11) וג'סטין ג'קסון (בחירה 43). השנה ייעמדו לדראפט כנראה מספר בוגרים של המשחק הזה – לוגאנץ דורט מאריזונה שהיה MVP של הביוסטיל שנתיים ברציפות ושיחק העונה באריזונה, ניקיל אלכסנדר בין הדוד של גיליגוס אלכסנדר מהקליפרס שיחק העונה בווירג'יניה טק וינסה להיבחר. ישנם עוד כמה אבל לא אלאה אתכם בפרטים.

אין תיאור זמין לתמונה.

בדרך כלל במשחקי הרפטורס ישנם שני הימנונים אחד אמריקאי ואחד קנדי, הפעם היה לנו רק אחד אך הוא הושר בשתי השפות הלאומיות כאשר חציו בצרפתית וחציו באנגלית. על הפרקט היה נראה שכל השחקנים למרות שחולקו לקבוצות נראים מאוד שמחים ומגובשים. בעצם הם מבלים יחד מגיל צעיר שכן רובם שיחקו יחד בנבחרות השונות של קנדה לפעמים כבר מגיל בית ספר יסודי. בנוסף הם שהו בטורונטו מיום חמישי שלפני הטורניר כאשר ישנו אימון מול סקאוטים ונציגים מהמכללות והNBA, תחרויות אישיות (הטבעה, שלשות וכו') ולבסוף משחק של שתי קבוצות אותו הגעתי לסקר.

מהר מאוד בתוך המשחק אני מגלה שהשחקנים אכן הגיעו לשחק. המשחק לא מתעלה לרמה גבוהה מדי כששלשות מוצלחות הן די נדירות במחצית הראשונה אבל עבירות, הגנה חזקה, שמירה צמודה הם דבר שבנמצא. השחקנים נראים מעט מהוססים, ממעטים למסור והולכים מעט "ראש בקיר" אבל יש גם מהלכים יפים, חסימות והטבעות.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏אדם אחד או יותר‏, ‏אנשים עושים ספורט‏‏ ו‏מגרש כדורסל‏‏‏

באמצע הרבע הראשון נכנסים מספר נציגים של הרפטורס ביניהם אפשר לזהות את מסאי יוג'ירי הGM, קייל לאורי, פיל הנדי אחד מעוזרי המאמן (ששיחק בעבר בארץ לדעתי, מישהו זוכר איפה ומתי?) ועוד אחד שאין להזכיר את שמו מצוות ההנהלה שיופיע כאן בהמשך. לאורי הגיע בעיקר כדי לעודד את גיסו רמיר מור ששיחק הערב בקבוצה האדומה.

את מסאי עוד לא פגשתי באף משחק ואני ניגש ומציג את עצמי, הוא לבבי ואומר שלום גם כשהוא עוזב את המשחק בתחילת הרבע הרביעי. במחצית גם סקריולו, עוד אחד מעוזרי המאמן של הרפטורס, מגיע ואני מחליף איתו מילה או שתיים. זה די נחמד להגיע למשחק הזה ולעשות נטוורקינג לרפטורס. אני מתיישב עם אחד מחברי הפרונט אופיס שביקש להישאר אנונימי , הוא מספר שהמטרה במשחק הערב היא בעיקר להראות תמיכה במשחק שמשוחק על אדמת קנדה ושהמטרה שלו היא לעשות נטוורקינג.

אין תיאור זמין לתמונה.

על הפרקט הקבוצה הלבנה מובילה במחצית ב11 נקודות כאשר שתי הקבוצות מתקשות לקלוע מהשלוש ומאבדות הרבה כדורים. את המשחק תסיים כל קבוצה עם 20 איבודים ופחות מ20 אסיסטים לשתי הקבוצות יחד. בכל זאת כדורסל תיכונים. הרבע השלישי נפתח עם ריצה של הקבוצה האדומה שסיימה את הרבע השלישי בתוצאה של 45-27. המשחק נגמר בניצחון של הקבוצה האדומה 131-120 כאשר לאף אחד לא באמת שינתה זהות הקבוצה המנצחת.

בMVP של הקבוצה האדומה זכה אדיסון פטרסון עם 24 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. הוא משחק בתיכון בארצות הברית והכתבים מספרים שהוא פוטנציאל וודאי לNBA. בראיון אחרי המשחק הוא מספר שהמטרה הבאה היא אירועים של נייקי, הגרסה האמריקאית של המשחק הנוכחי (מקדונלדס אול אמריקן) ותארים עם התיכון שלו. הוא מספר שמאוד מרגש לחזור ולשחק עם החברים מהילדות. פטרסון הוא גארד בגובה 7'6 ונראה במידות הנכונות לליגה הטובה בעולם.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏4‏ אנשים‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏‏אנשים עושים ספורט‏ ו‏מגרש כדורסל‏‏‏‏‏

הMVP של הקבוצה הלבנה הוא ג'קובי נית' שישחק שנה הבאה בוויק פורסט הוא גארד בגובה 4'6 שמראה לא מעט זריזות וקליעה לא רעה לשלוש (3-7) . הוא גם הזוכה של תחרות ההטבעות שהתקיימה ערב קודם לכן

הוא סיים את הערב עם 21 נקודות, אסיסט ו-8 ריבאונדים. השחקנים הנוספים שהופיעו הערב ואולי יגיעו לNBA לפי הסקאוטים פה הם עמנואל מילר שישחק שנה הבאה בוורג'יניה טק ומת'יו אלכסדר מונקריף פורוורד שזכה בMVP של העונה.

אז איך אני מסכם את החוויה? מרעננת, שונה. מגניב להיות באולם יותר קטן שהכל בו יותר מקרוב ונחמד להסתכל על שחקנים ולנסות לנחש את מי עוד תראה על המסך הגדול. אז עד למשחק הבא כאן בטורונטו תשמור על עצמכם שם בארץ. בתקציר תוכלו לראות אחלה מסירה מאחורי הגב של פטרסון ואת הבחור עם השם המחייב קובי אלביס.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. עם ההחלפה של מקדונלדס בביוסטיל הערת את סקרנותי. בג'מאל מרי השגת את תשומת הלב שלי.
    במשחק בלי שלשות, בלי אסיסטים ומלא איבודים, איבדת אותי שוב.
    יפה שזכית להיות שם, ואולי לראות את הכוכב הבא שיוזכר בפוסטים של ערן.

  2. נהניתי מכל מילה. קנדה הפכה לכוח אמיתי בכדורסל. לדעתי נקודת התורפה היא TEAM CANADA, שלא מטפחים אותה נכון כמו את TEAM USA כיום. חייבים להפוך את ההשתתפות ב-TEAM CANADA לכבוד ולשאיפה של כל שחקן. צריכים להזמין סגל של 24 הטובים ביותר ולערוך מאבק ששחקנים ירגישו גאווה לעשות את הקבוצה. ואז מקום שני בעולם מובטח, לדעתי, לקנדים.

  3. אחלה סיקור. לא יודע אם ג'מאל מארי הבא יצא מכאן, אבל מראה את העומק בכדורסל הקנדי והפוטנציאל שלהם לקראת ההמשך. אולי חלק מהכוכבים פה יהיו משמעותיים באן.בי.איי בעתיד. החמישייה האפשרית של מארי, בארט, דילון ברוקס, דוויט פאוול וטריסטן תומפסון יכולה להיות מסוכנת מאוד בעתיד עם שני אול-סטארים עתידיים בגיל צעיר.

  4. הקנדים בדרך הנכונה מבחינת הכדורסל שלהם. יש להם מאגר שחקנים גדול ותמיד טוב להיות שכנים של האמריקאים ולספוג מהם.
    עכשיו רק צריך לראות יותר מחויבות לנבחרת הלאומית והם בהחלט יכולים לראות את עצמם מועמדים למדליה בכל טורניר גדול.

  5. יפה הלל. לא הדור הכי מוכשר של הקנדים. היו במשחק הזה שחקנים בגיל של אר ג'יי בארט ואפילו יותר מבוגרים, אבל כמעט אף אחד שמתקרב בכישרון לאלו שכבר במכללות כרגע. ככה שכמו שזה נראה כרגע, לא הרבה שחקנים ששיחקו במשחק הזה יגיעו ל-נבא. לפטרסון סיכוי לא רע (יש לו לא מעט חורים במשחק, אבל כן יש את כישרון). אולי גם מתיו אלכסנדר מונקריף. אחרים? קשה לי לראות כרגע. הדור שאחרי (אלה שבגילאי הקדטים עכשיו) יותר מוכשר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט