ברוקלין נותנת את הטון מול בוסטון + בונוס: תמונת מצב למאבקי תחתית הפלייאוף מזרח / יניר רובינשטיין

ברוקלין נותנת את הטון מול בוסטון + בונוס: תמונת מצב למאבקי תחתית הפלייאוף מזרח / יניר רובינשטיין

כפר בעיר. ברוקלין היא מקום נפלא. פסע מהעיר הגדולה, אך שלווה מעט יותר, נקייה מעט יותר, ו…עם קבוצת כדורסל טובה יותר. כמו שאמר לי אחד מעוזרי המאמנים לפני המשחק: אחד הדברים שהכי עובד לטובתנו הוא האיכות של הקבוצה מעבר לנהר… (למי שעוד לא צפה בקליפ על הניקס – חובה). הגעתי לכאן לסקר את המפגש האחרון העונה בין בוסטון לברוקלין, משחק שהיה בעל חשיבות לשתי הקבוצות שכן באותו היום ממש התקיים גם משחק אינדיאנה-אורלנדו, ובעוד בוסטון ואינדיאנה נאבקות על המקום ה-4, אורלנדו וברוקלין נאבקות על כרטיס לפלייאוף – סיכום תמונת מצב פלייאוף מזרח תחתית בסוף הכתבה.

ובכן. אינדיאנה איכזבה בביתה, אך נאנחה לרווחה כאשר ברוקלין עשתה את העבודה מול בוסטון, כך שברוקלין שמרה על המקום ה-7 בינתיים. משחק גדול לא היה אמש בברוקלין. בוסטון החליטה להעניק לקיירי והורפורד מנוחה לאחר משחק מתיש באינדיאנה בגב-אל-גב (וכמובן בטופס תירצו עם "low back soreness" ו-"left knee soreness" – דרך אגב נראה לי שהם התבלבלו בין שני השחקנים והפציעות שלהם, העיקר שסילבר לא יקנוס). הרבע הראשון למשל הסתיים בתוצאה 17-21 לבוסטון והתאפיין בבלאגן והחטאות. הרבע השלישי החל בתוצאה התחרותית 49-48, אך מטווח של ג'ו האריס ובמיוחד הכוכב העולה דיאנג'לו ראסל העלה את המארחים ליתרון 18 לקראת סוף הרבע. בראד סטיבנס היה עצבני במיוחד, נזף בחניכיו כמה פעמים (לפי דעתי לקח 3 פסקי זמן ברבע) ולאחר המשחק הביע את מורת רוחו בפני העיתונאים: "השחקנים שלי לא נותנים חשיבות לכל התקפה וזה לא מקובל עליי". אמירה חזקה למאמן שאיבד את השליטה בחדר ההלבשה. המשחק נגמר בזמן-זבל מתמשך ובסיום 110-96 למארחים. ראסל עם 29 באחוזים סבירים, האריס עם 3/5 מ-3, ומן העבר השני הייוורד ביום טוב עם 19 ב-12 זריקות ובראד וואנמייקר ביום טוב עם +13 ו-8 נק' ב-13 דקות והיחיד ששמר, אך גם יצא ב-6 עבירות.

חדר ההלבשה של בוסטון במצב ירוד. ביקרתי בחדר ההלבשה של בוסטון בדצמבר. חיוכים, צחוקים, בראד סטיבנס הסתובב חופשי בחדר ההלבשה במצב רוח מרומם, קיירי ומרקוס סמארט הריצו דאחקות. מה שראיתי שם אמש היה יום ולילה לעומת זאת: שקט כמו בספריה, קיירי שהיה ביום מנוחה כלל לא הגיע לחדר ההלבשה, בראד סטיבנס לא התקרב לחדר הלבשה, מרכוס סמארט וטרי רוזיר שתמיד מתלוצצים היום חתומי פנים. הזכרתי למרי טרי את הראיון איתו, והוא זכר וחייך. זה היה החיוך היחיד שראיתי בחדר ההלבשה, לפני או אחרי המשחק. דניאל תייס שנתן את משחק חייו (כולל בישול בין הרגליים) עם 16 נק' ב-20 דק' סירב לדבר איתי, ונכנס לרשימה השחורה של הופס לאחר שאמר לפני המשחק שידבר אחרי המשחק, ואחרי המשחק אמר שהוא חייב לברוח לאוטובוס אך כשבא כתב גרמני פתאום הוא מצא זמן לראיון ארוך ואז כשראה אותי שוב פשוט ברח. איש התקשורת של הסלטיקס ניסה לעזור והתנצל ואמר שמה שתייס עשה הוא בניגוד לכללים… בכל מקרה: זאת הבעיה הקטנה של הסלטיקס. הבעיה הגדולה היא שאף אחד לא רוצה להיות בחדר ההלבשה שם.

Kyrie's leaving. אוהדי ברוקלין לא הפסיקו לשיר:

Kyrie's leaving, Kyrie's leaving!

– Brooklyn Nets fans, March 30, 2019

מה שבטוח הוא שמישהו יעזוב בסוף העונה. כנראה המאמן, כנראה ג'יילן בראון וטרי רוזיר.

מרקוס סמארט. למרות יום חלש, הוא אחד השחקנים החשובים ביותר של בוסטון, לטעמי. הוא שיפר בצורה מרשימה ביותר את הקליעה שלו השנה לעומת שנה שעברה: 36% לעומת 30% ל-3, וגם האחוזים ל-2 השתפרו מאוד. האוהדים של ברוקלין לא פרגנו עם שירי Not so סמארט ברבע הרביעי…

חסימה וגלגול, סגנון ברוקלין. ג'ארט אלן הפך לסנטר נהדר עבור השיטה של ברוקלין. היו אולי 4-5 התקפות רצופות ברבע השלישי בהם ביצע P&R גבוה עם ראסל והאריס שהסתיימו בשלשות או קליעות חופשיות. הוא גם ריבאונדר יעיל ובהגנה הוא בעצם משחק אזורית, חונה בצבע ל-2.9 שניות ואז קופץ החוצה, וחוזר חלילה. בראד סטיבנס דיבר על כך בסיום והתסכול שזה גורם שיש ענק כזה בצבע כל הזמן. כתבה טובה בנושא (שגיליתי בפוסט של רועי ויינברג).

בונוס: תמונת תחתית הפלייאוף מזרח.

הקרב על המקומות 6-8 נראה מעניין מאוד. מצד אחד המהמרים נותנים לדטרויט 99% להעפיל. אך מבט מקרוב מגלה שזה מעט מופרך: בשובר שוויון מול ברוקלין הם יפסידו וכנראה גם בשובר שוויון עם מיאמי (אם זו תסיים לפני אורלנדו, בתור מובילת הדיוויזיה), ורק בשובר שוויון עם אורלנדו הם מנצחים. אם מדובר על שובר שוויון יותר מורכב (של שלוש קבוצות או יותר) המצב מורכב עוד יותר. מן העבר השני, מיאמי כנראה עם הלו"ז הקשה ביותר. הראש אומר אם כך אורלנדו, ברוקלין ודטרויט, אך הלב אומר דויין וייד יצליח לייצר איזה נס. נחיה ונראה. המשחק האחרון נגד ברוקלין עלול להיות מכריע, אך ברוקלין תהנה בו גם מיתרון ביתיות וגם ממנוחה של שלושה ימים בעוד מיאמי יגיעו רצוצים ממשחק עם פילדלפיה, מה שנקרא: no sleep til Brooklyn.

שלהבת

יניר רובינשטיין (שלהבת) הוא כתב הופס בוושינגטון הבירה. לשאר כתבותיי נא ללחוץ על תמונת הכדור מימין.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. איזו הפתעה. כלל לא ידעתי שאתה בעיר הגדולה. לא הייתי ממהר לכתוב 'ברוקלין נקייה ממנהטן' (ישנם אזורים בברוקלין שהם לא מומלצים לאורח מוושינגטון הבירה), אבל בקשר לשתי הקבוצות אין כלל שאלה. בכלל ברוקלין גונבת הרבה ממנהטן כשבחמש השנים האחרונות היא הפכה מקום מגורים מועדף להרבה VIP – ספורטאים, שחקני במה, ברוקרים צעירים מוול סטריט, ומה לא. כל מה שהיא צריכה עכשיו זה שהדודג'רס תחליט לחזור, ואז היא הופכת ליעריב אמיתי למנהטן.
    בקשר לפיטורין מהסלטיקס, הבוסטון גלוב כבר שאל אם לא הגיע הזמן לדבר על החלפתו של בראד סטיבנס.
    תודה יניר!

        1. זו בסך הכל העונה הראשונה שלו כמאמן בה הוא נכשל, אחר 3 עונות של הצלחות סנסציוניות בהן הוא היה מועמד לתואר מאמן העונה. לא מחזיק ממנו כמאמן NBA?!? לא יודע.
          בכל מקרה, אין ספק שהעונה הסלטיקס נכשלו משמעותית בעונה הסדירה כתוצאה מאנרכיה ובלאגן בחדר ההלבשה. קיירי חייב לעזוב, סטיבנס זה מאמן ל20 שנה קדימה.

  2. אחלה כתבה. מסכים לגמרי שברוקלין קבוצה כיפית לאללה, ואני מקווה להגיע לפחות למשחק פליאוף אחד שלה. לגמרי חדר ההלבשה של בוסטון – מזכרונותיי משנה שעברה הרבה חבר'ה שם שקטים בלי קשר לניצחונות או הפסדים (בראון והורפורד במיוחד, אבל גם טייטום), וזה היה משחק שהם זרקו מראש ככה שלא יודע אם אפשר להסיק מזה מסקנות, אבל משהו בבוסטון חייב להשתנות, זה בטוח.

  3. מעולה יניר.
    האיזור של הבארקליס סנטר שופץ בשנים האחרונות והיה כנראה הפרויקט הכי גדול של העיר בעשור האחרון (פרויקט מורכב מאוד, בעיקר בגלל העומס הלא רגיל של הרכבות וכמות האתרים שמסביב), נקווה שהשיפוץ של JFK יהיה קרוב לזה…
    .
    מה שדניאל טייס עשה מוזר מאוד מאוד, עוד לא נתקלתי בדבר כזה מאף שחקן, כולל כאלה שנשאלו שאלות ממש מוזרות/ חודרניות. בהחלט צריך להיכנס לרשימה שחורה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט