האליגרך החליט לנצח עם כסף ונבחרת בית זקנים / מנחם לס

כמה זמן ייקח לנטס לקנות אליפות?

אין הרבה הבדל בין הבדואים במדבר שמנסים לקנות אליפויות בפרימייר ליג באנגליה עם כסף הנפט לבין מיקאיל פרוקורוב הרוסי והביליונים שלו ממכרות נפט ושליטה על רבע החשמל של רוסיה, שהחליט שהוא משכיב את כל הליגה על ברכיה עם הכסף שלו. זה ייקח כמה שנים, אבל הוא מוכן לזרוק כמה כסף שצריך כדי להשיג את המטרה.

הברוקלין נטס ישלמו בעונה הבאה (2014-15) 70 מיליון דולאר לא למשכורות. אלא ל-LUXURY TAX. זה פי שלוש ממה שהיה עולה להם לפני שה-COLLECTIVE BARGAINING החדש ניכנס לתוקפו. זה לא בא בהפתעה. הם ידעו מה הם עושים והם ידעו כמה זה יעלה להם. ה-70 מיליון בקנס הוא בנוסף ל-98 מיליון במשכורות. סף המשכורת  העונה הוא 58.679 מיליון והגג ל-LUXURY TAX  הוא 71.748 מיליון – אחרי שלוש שנים רצופות  של סף בסך 58.044 ו-70.307 ל-LUXURY TAX THRESHOLD. עוד הבדל הוא שבעבר קבוצה שילמה $1 על כל $1 שהיא עברה את גבול מס המותרות.  מעתה זה עונש של $1.50 על כל דולאר מעל ה-4.99 מיליון הראשונים מעל הסף, $1.75 על כל דולאר כשהמשכורות עולות 5 מיליון עד 9.9 מיליון מעל הסף, $2.50 מיליון על כל דולאר כשהמשכרות הן מ-10 מיליון עד 14.99 מיליון מעל הסף, ו-$3.50 דולאר עונש על כל דולאר כשהסף עולה 15 מיליון עד 19.99 מיליון מעל הסף. העונש ממשיך לעלות ב-50 סנט מעל ה-$3.50 דולאר (על כל דולאר) כשהמשכורות עולות ב-5 מיליון, אחרי ה-20 מיליון שבירה. ז"א שאם הרוסי רוצה לשבור את סף המשכורת ב-40 מיליון, הוא ישלם עונש של $5.50 דולארים על כל דולאר מעל הסף. 

העסק יכול להגיע לעונשים של 200 מיליון ללא כל בעייה. לפרוקורוב כנראה שאין כל בעייה לזרוק 200 מיליון. אז כיצד אפשר לעוצרו?

אני לא יודע איך. כל מה שאני יודע הוא שמיליארדרים גדולים באמת הם גם קמצנים ולא אוהבים להיראות מטומטמים בזריקת כספם. לבעלי הלייקרס החרמנים אין לשלם 200 מיליון קנס, כי 200 מיליון זה כל כספם. לפרוקורוב זה כסף קטן. אני סומך על הליגה שהיא תמצא איזה שהוא פתרון.

בקיצור, ה-70 מיליון קנס של הנטס היה רק 26.25 מיליון תחת ההסכם הקודם. זה ישבור את שיא ה-LUXURY TAX העומד על 51.9 מיליון קנס שהפורטלנד טריילבלייזרס שילמה ב-2003.

פרוקורוב הודיע שהוא עומד לנצח אליפות "REGARDLESS OF COST". מנכ"ל הנטס בילי קינג הגיב ש-"זה מגניב לעבוד תחת בעל קבוצה שהכסף לא משחק אצלו תפקיד. אבל לא הייתי מוציא את כל הכסף הזה אילולא האמנתי שמה שעשיתי יעזור לנו לעשות צעד נוסף בדרך לאליפות!".

באמת? כיצד? אליפות  העונה לא תהיה. אבל הקבוצה תעשה את הפלייאוף. בעונה שאחריה פול פירס וקווין גארנט יהיו מבוגרים מדי לעזור והקבוצה תצטרך להתחיל מחדש. אני לא רואה את ההגיון כאן.

הליגה הודיעה אתמול לקבוצות החייבות LUXURY TAX מהעונה שעברה שהיא רוצה את הצ'ק לפני סוף יולי: הלייקרס (29.2 מיליון), מיאמי (13.3 מיליון), הנטס (13.3), הניקס (9.9), הבולס (3.9), והסלטיקס (1.8). זה העל לפי התקן הישן. לאן הולך הכסף שהליגה אוספת מה-LUXURY TAX? ל-24 הקבוצות שלא עברו על הסף, והן נהנות מה-70.566 מיליון חלקי 24 כל אחת. כמעט 3 מיליון מתנה ביולי? לא רע!

 

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. הרבה עשירים עושים הכל בשביל אליפות. קיובן ב-2011 ואלן בתחילת העשור. בשנה הבאה הנטס יחתימו SF בולט (אנטוני?) וירוצו נגד ההיט (לא יצליחו בהנחה שהביג 3 ממשיכה).

    1. שאתה נכנס לאי אס פי אן אתה מוזמן להשאר שם
      חוץ מזיבולי שכל לא שמענו מממך מלה אחת על כדורסל
      אני מנחש שגם איןט לך חברים
      תחזור לאקדמיה לחלק שלילים לסטודנטים שלא נותר לי אלא להשתתף בצערם

  2. אני קורא כל בוקר ושאר היום כל מילה של ESPN ולא ראיתי כל מאמר על הנטס ועד הכסף שליהם לשלם. חוץ מזה, אפילו אם הוא לקח משם, לפחות אתה מבין את הכתוב בעברית. אז ב-ESPN אין כל מאמר על זה, ואתה מתחיל להימאס גם עלי. אני מתפלא על הדוק שהוא לא מוחק אותך או פשוט לא נותן כניסה ל-"עוזי". כנראה שאתה הפכת ל-NON FACTOR, וכפי שהוא ביקש הפסיקו להתייחס אליך, ואני לא מבין מדוע אני מתייחס, אלא שבמקרה הייתי כל היום באי אס פי אן ולא ראיתי שום דבר

  3. אני לא מבין את מה שעשו הקיץ בברוקלין. התחילו יפה שנה שעברה ואז איבדו סבלנות, החלו עם פיטורי המאמן ועכשיו קנו 2 הול אופ פיימרס שמה שנשאר מהם זה רק השם. עוד יותר לא ברור זה מה הם עשו עם קיד שזה המשך לזילות בעמדת המאמן בליגה.
    למאמן יש תפקיד הרבה יותר חשוב ממה שנותנים לו קרדיט, מי שראה את הסרט על הדרים טים המקורית יבין את זה. קבוצה עם מייקל ג'ורדן, מג'יק, בארקלי, מלון וכו'. במשחק ההכנה הראשון שלהם מול קבוצה של שחקני קולג' או תיכון אפילו (עם כריס וובר). צ'אק דיילי נתן לשחקנים לשחק בלי להתערב. תוצאה- הפסידו ביותר מעשר הפרש (אי אפשר היה להיות בטוח כי בארקלי דרש למחוק את לוח התוצאות לפני שיכנסו העיתונאים). אחרי המשחק הוא חייך חיוך ממזרי ואמר לשחקנים- גם השחקנים הטובים בעולם יכולים להפסיד. תקשיבו לי, ותנצחו.
    אין קבוצה שיכולה לנצח בלי מאמן, אחרת ההארלם גלוב טרוטרס היו אלופי הNBA.
    קיד לא מאמן, הוא אפילו לא ישב בבית וצפה בעונת משחקים שלמה בטלוויזיה. לא מבין את זה. פשוט לא ברור מה הם מנסים לעשות שם.

    1. אני ראיתי את המשחק שאתה מדבר עליו ב-NBA-TV או איזה ערוץ מקומי לפני שטסתי לברצלונה. אני לא זוכר כבר מי היה הפוינט גארד בן ה-19 שהתעלל בג'ון סטוקטון. הוא הפך לכוכב גם ב-NBA. שכחתי מי הוא היה.

      1. היו שם וובר, פני הרדוואי, גרנט היל ובובי הארלי היה זה שאתה מדבר עליו שחתך את ההגנה כאילו היו חמאה. סרט ששווה לראות. לא יהיו עוד שחקנים כאלה בליגה. אגדות אחד אחד

  4. ברוב המקרים בשנים האחרונות שבהן באו מילארדרים שכסף נשפך להם מהאזנים, וניסו לקנות בזה אליפות הנסיון נכשל. כך היה במנצ'סטר סיטי, שאמנם לקחה אליפות אחת בדקה ה90, אבל העונ ה נכשלה בליגה ובליגת האלופות שזו המטרה העיקרית שלה, כך באולימפיאקוס כדורסל שהבעלים שם שפכו מיליונים ללא שום הגיון, והביאו את צ'ילדרס ואיזה ליטאי מהאן בי איי, ונכשלו בהשגת אליפות היורוליג, ולמרבה האבסורד דווקא כשקיצצו בתקציב זכו פעמיים ברצף ביורוליג. כך היה בריאל מדריד עם פרוייקט הגלקטיקוס, וגם בפריז סאן ז'רמן. בקיצור כסף שנשפך ללא כל פרופורציות לא הופך את השחקנים או המערכת באופן אוטומטי לטובים יותר ממה שהיו. אם הכסף לא מוביל להתייעלות אמיתית ומיצוי היכולות, הרי שהוא סתם מרפד לכמה ברי מזל את הפנסיה וזה הכל.
    פרוחורוב כנראה החליט לנצח את האמריקאים בכל מחיר וזה ענין של יוקרה עבורו. השאלה כמה נזק זה יגרום לליגה ביצירת פערים לא הגיוניים ואיך הליגה תמנע את המצב הלא בריא הזה

      1. בארסה, באיירן, ומנצ'סטר יונייטד הן בדיוק הדוגמא ההפוכה לשיטת הגלקטיקוס. למרות שלכל השלוש יעש המון כסף, הן לא התפתו להחתים שחקנים בלי חשבון, ובנו סגלים מאוזנים עם שילוב של שחקני בית, ושחקנים זרים שמתאימים לאופי המועדון ומשתלבים בשיטה, ומעל הכל והכי חשוב באף אחת מהקבוצות הללו אין שחקן שהוא מעל המועדון. זו בדיוק הסיבה שהשלוש הללו הן מודל להצלחה לאורך שנים ולא הבלחה פה ושם

        1. בארסה מגדלת הרבה שחקנים, חלק היא קונה בגילאים האלה, ומשלמת הון עתק לשחקנים ולרכש שלה. ארסנל היא הדוגמה האידאלית לקניית שחקנים צעירים.

          1. אבל ארסנל לא ממש מצליחה בשנים האחרונות. באיירן מנצ'סטר ובארסה הן השילוב האידיאלי בין גידול שחקנים לקניית רכש מתאים. ריאל הפציעצה וקנתה מכל הבא ליד ונכשלה כישלון חרוץ בתקופת הגלקטיקוס, ולא רק זאת אלא שהיא פיטרה את המאן הכי מצליח שהיה לה בעשור האחרון מאמן נבחרת ספרד דל בוסקה בגלל שהיה אפור מדי. בכלל ריאל היא בית קברות למאמנים, והדוגמא השלילית לכל הענין

  5. אם הוא יציע ללברון חצי מיליאד דולארים בסוף העונה, לברון יחתום בנטס. הרוסי ישלם לליגה משהו בסביבת 3 מיליארדים עונש. זה לא יקרה כי אז אין כל טעם בנצחון.

  6. התקווה העיקרית שהמצב לא יהיה דפוק זה שהשחקנים לא יהו זו***( סליחה כל הביטוי) ויסכימו לוותר על קצת! כסף ולא ילכו להצעה קצת יותר טובה. ואז הנטס יהו חייבים לשלם המון כסף להביא שחקנים.
    אני מאמין שנשק יום הדין של הליגה זה תקרת שכר בלתי עבירה…
    בסגנון הפייר – לא שמים עליי- פליי של פלאטיני.

  7. כל כך מזכיר את רומן אברמוביץ'.מתחיל עם שחקנים גדולים לקראת פרישה(פירס גארנט = רבנאלי,זולה ועוד כמה ששכחתי) וימשיך עם כוכבים בשיאם בשנה הבאה.מיאמי יהיו מאמא תרזה לעומת ברוקלין

  8. מנחם תעשה פוסט על גמר גביע הליברטדורס (סוג של ליגת אלופות של דרום אמריקה )

    המשחק יהיה ביום רביעי בלילה בין מיניירו של רונאלדיניו לבין אולמפיה מפראגווי שככל הנראה אתלתיקו מיניירו תיקח את התואר ותעניק לו תואר ראשון מסוגו ואלי היחיד שחסר לו

  9. אני לא מבין את הבעיה.

    הנטס נתנו בחירות דראפט שבטח גם ככה לא יהיו טובות מדי, קיבלו שחקנים הרבה יותר טובים – גם כשמשקללים את נושא הגיל – מאלה שהם נתנו, וגם נפטרו מהחוזה הכי גרוע שלהם.

  10. זה צובר תאוצה במיחד בעונה היבשב עכשיו שיש שידורים בTV הישראלית על כל מיני קבוצות שעושים משחקי אימון מצחינים שחוץ מצעקות אין שם כלום חוץ מזה מנחם זה גמר תנסה

  11. הנה, בבקשה – עכשיו קירילנקו סיכם בנטס עבור המיני מיד לבל שלהם.

    מדובר בקבוצה חזקה ביותר.

    חסר עוד מחליף בעמדה 2, והם מוכנים.

    1. חבל קיוויתי בסתר שיוסטון ימצאו לו מקום מתחת לתקרה. דדי אתה יודע מה המצב עם סטודמאייר מבחינת שמועות שחרור מהניקס?

    2. הנטס מוכנים? למה הם מוכנים? להיות הקבוצה השלישית במזרח במקרה הטוב העונה, ואז להיות חייבים 70 מיליון ולהישאר עם בית זקנים לעונת 2014-15? אם אתה לא מבין מה הבעייה, אז תשאל אותי. הנה, קבלת תשובה חלקית.

      1. לא מבין על מה אתה מדבר.

        מה היתה האלטרנטיבה ?
        לסחוב את החוזה של ג'רלד וואלאס לעוד 3 שנים ?

        החוזה של פירס נגמר העונה, לגארנט יש עוד עונה אחת, והמפתח הוא שמישהו שלא אכפת לו מכסף יכול עוד להשתמש בשניהם בעונה הבאה כחוזים מסתיימים כדי לרכוש שחקנים טובים עם חוזים ארוכים – מה שהוא לא היה יכול לעשות עם ג'רלד וואלאס.

        ג'ייסון טרי ?
        עוד חוזה שיהיה חוזה מסתיים בעונה הבאה.

        שורה תחתונה – בין אם פרוקורוב מתכוון להתחמש עוד יותר ולעזאזל הכסף[ ובין אם הוא רוצה לנקות את האוקוות מכל החוזים הלא רצויים – הטרייד הזה עזר להם לשפר את שתי האופציות, ולא רק זה, אלא גם להיות מתמודדים לגיטימיים לאליפות העונה – גם אם אתה לא מצליח לראות את זה.

        הבעיה היחידה היא שאתה לא מבין שאין בעיה…

  12. לנטס יש כרגע סגל לאליפות. מה הם יעשו איתו זו שאלה אחרת.

    בילי קינג עשה את הכול כדי להביא את הקבוצה לרמת הכשרון הדרושה

    להתחרות על הטבעת.

    תיאורטית החמישייה שלהם יכולה להיות כולה באול סטאר.

    אפילו הספסל שלהם די חזק והוא עתיד להתחזק אפילו עוד בעתיד.

  13. הנטס יגיעו לפלייאוף בלי אויר
    פירס וגארנט הזדקנו בשנה
    ג'ו ג'ונסון כבר מעבר לשיאו

    בסופו של דבר שוב הכל תלוי במצבי רוח של דרון וויליאמס

  14. המזרח העונה הוא 1. מיאמי
    2. שיקגו
    3. אינדיאנה
    4. נטס
    במקרה הטוב הם יסיימו מקום שלישי ויפסידו לשיקגו בחצי גמר המזרח. ואז בא חוב של 70-80 מיליון לשלם בצ'ק עד ה-20 ליולי 2014, ואז מציאת מקום בבית אבות לפירס, גארנט, וקירילנקו.

  15. כל השיטה בלוף אחד גדול.
    יש סף משכורות לעניים.מס המותרות מונע מהקטנות להתחזק כי בעד שחקן טוב הם ישלמו לא 10 מליון אלא 30 מליון.
    יש פה קרטל שבאמצעות מחיר המוצר (שכר לשחקן) מונע תחרות.
    הדראפט מביא שחקנים לקבוצות החלשות שממילא לא מאיימים על הלייקרס, ניקס, עכשיו גם נטס, מיאמי. מונע מהבינוניות סיכוי לגייס שחקן משמעותי לאליפות. זה מחנה אימונים של כמה שנים. הטובים כמו לברון, הווארד, בוש יגיעו לגדולות.
    מס המותרות כמו תפריט במסעדת משלין , המחיר קובע מי יכנס למסעדה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט