הספרס, ההורנטס והקליפרס עושים צעד קדימה, הבאקס מרשימים מול ההיט / דור בלוך

הספרס, ההורנטס והקליפרס עושים צעד קדימה, הבאקס מרשימים מול ההיט / דור בלוך

בערב ללא הפתעות מיוחדות או דרמות, כל המועמדות לפלייאוף ששיחקו השיגו את הנצחונות שרצו, הלייקרס והוויזארדס נראים באופן סופי מחוץ למירוץ בעוד הקליפרס, הספרס וההורנטס שיפרו עמדות.

דטרויט פיסטונס (33-35) 111 – לוס אנג'לס לייקרס (38-31) 97:

ללא לברון הלייקרס החזיקו מעמד בערך מחצית לפני שהפיסטונס ברחו ליתרון דו ספרתי ברבע השלישי, שהשאיר את האורחים אובדי עצות. הניצחון הושג בעיקר הודות להגנה של דטרויט שהחזיקה את הלייקרס על 24% מהשלוש, מה שמעיד ראשית על כך שללא לברון הריווח הרבה יותר קשה, ושנית שהלייקרס פשוט לא נבנו נכון עבור לברון, דבר שדיברנו עליו החל מתחילת העונה בשל היעדר קלעים אמינים מסביב ללברון שזה תנאי מקדים להצלחתו.

מגי הוביל את הלייקרס עם 20 כאשר רונדו הוסיף 15 ו-7 אסיסטים. קוזמה ממשיך להיות בכושר פחות טוב לאחרונה וסיים עם 5 מ-14 מהשדה. קולדוול פופ בלט מהספסל עם 17.

בצד השני גלווי עלה מהספסל כדי להוביל את הפיסטונס עם 23 נקודות, ג'קסון היה מצוין עם 20 ודראמונד סיים עם מספרים דראמונדיים של 19 נקודות ו-23 ריבאונדים.

פילדלפיה 76'ס (25-44) 123 – סקרמנטו קינגס (35-33) 114:

סקרמנטו מאבדת גובה ועם הנצחונות של הספרס והקליפרס הלילה היא מתרחקת מהמקום בפלייאוף. המשחק היה צמוד לכל אורכו כאשר פילדלפיה מחזיקה ביתרון קטן עליו הצליחה לשמור. את הרבע הרביעי פילי פתחה ביתרון 10, הקינגס צמצמו עד 4, אבל לא הצליחו לעשות נקודה ב-2:35 הדקות האחרונות מה שחרץ את גורלם.

בארנס ופוקס קלעו 16 כל אחד, כאשר בארנס קולע 4 מ-6 משלוש ויתכן שסקרמנטו הייתה צריכה לחפש אותו יותר, בהשוואה לבוגדנוביץ' והילד שקלעו 3 מ-13 יחד. באגלי עלה מהספסל וסיים עם 15.

בצד השני החמישיה של פילי הובילה את הקבוצה כאשר באטלר קולע 22, אמביד מסיים עם 21 ו-17 ריבאונדים, האריס ורדיק קולעים 19 כל אחד וסימונס מוסיף 18. בנקודה הזאת נראה שפילי נהנת מחמישיה נהדרת אבל לא ברור מי אמור לתרום לה מהספסל וזה עלול לפגוע מאוד בשאיפותיה בפלייאוף.

וושינגטון וויזארס (40-29) 110 – שארלוט הורנטס (37-31) 116:

התוצאה הסופית קצת משקרת, למעשה שארלוט שלטה לאורך כל המשחק והובילה בפערים גדולים כשהיא מנצלת משחק התקפה חלש ומפוזר של וושינגטון (17 איבודים). וושינגטון רק הצליחה לצמצם לקראת הסיום אבל הנצחון של שארלוט לא באמת עמד בספק.

בראדלי ביל באמת רצה וגם קלע 40 נקודות בלא פחות מ-45 דקות של כדורסל שלא הספיקו. גרין הוסיף 20 אבל לכל אחד מהם היו גם 5 איבודים. פארקר הוסיף 17 מהספסל.

בצד השני הפעם מרווין וויליאמס דווקא היה חלש מאוד עם 1 מ-9 מהשדה, אבל קמבה ווקר קלע 28 (גם הוא באחוזים רעים 11 מ-30), כשלאמב עם 18, פרקר עם 16 ובייקון עם 13 סייעו מהספסל לצרעות להשיג את הנצחון החשוב שמשאיר אותם בחיים במאבק הפלייאוף לאור ההפסד של מיאמי.

מיאמי היט (37-32) 98 – מילווקי באקס (17-52) 113:

אחד המשחקים המהנים של הלילה מגיע אלינו ממיאמי שם מילווקי עשתה קמבאק היסטורי והיסטרי, מ-20 נקודות פיגור במחצית לנצחון דו ספרתי קליל. ההיט כבר הובילו ב-23 כאשר הבאקס גם מאבדים את ברוגדון ברבע הראשון, וההיט עוד הצליחו להדוף שני נסיונות קמבאק ברבע השני כדי לסיים ביתרון 20. אבל ברבע השלישי מילווקי קלעה 5 שלשות, יותר ממספר סלי השדה של מיאמי ברבע הזה, והיתרון נמחק, ברבע הרביעי הייתה כבר קבוצה אחת בלבד על הפרקט.

וינסלואו הוביל את מיאמי עם 20 כאשר וויטסייד ואדביו מסיימים עם דאבל דאבל, אבל מיאמי כרגע ללא גו טו גיא משמעותי כשהיא נתקעת בהתקפה וזה בלט. בצד השני למילווקי בהחלט יש גו טו גיא כזה, בדמות הפריק שקלע 33 נקודות, הוסיף 16 ריבאונדים, 9 אסיסטים ו-3 חסימות (וגם 6 איבודים). מידלטון הוסיף 21 ו-8 אסיסטים ובלדסואו סיים עם 17. איליאסובה הוסיף 15 מהספסל כולל 3 שלשות משמעותיות.

יוסטון רוקטס (26-43) 108 – פיניקס סאנס (54-16) 102:

פיניקס שבאופן ביזארי ממציאה את עצמה מחדש בסוף העונה כקבוצת הגנה, הצליחה להישאר במשחק מול יוסטון החזקה עד דקה לסיום כאשר בוקר עם שתי זריקות עונשין הקטין ל-2 הפרש בלבד, אבל שם לסאנס לא היו תשובות יותר, יוסטון רצה ל-0-6 וגמרה את המשחק.

בוקר המשיך בכושרו המצוין עם 29 נקודות, אוברה הוסיף 22 ואיטון קלע 17 והוסיף 14 ריבאונדים כדי להראות שלסאנס אולי אין הווה, אבל היא רחוקה מהלך או שניים נכונים מלחזור להיות קבוצה לגיטימית במערב.

בצד השני זה היה הכל הארדן שלא היה בערב קליעה גדול (3 מ-11) אבל הלך פעם אחר פעם לקו כהרגלו וסיים עם 41 נקודות, 11 אסיסטים ו-9 ריבאונדים. גורדון הוסיף 19, והאוס ג'וניור קלע 18.

ניו אורלינס פלקינס (41-30) 110 – פורטלנד טרייל בלייזרס (26-42) 122:

סיומת חזקה של פורטלנד אפשרה לה לפתוח פער בדקות האחרונות, אחרי משחק שהיה צמוד ברובו, ולהשיג את הנצחון על ניו אורלינס המתפרקת בקלות.

רנדל היה בטירוף עם 45 נקודות ו-11 ריבאונדים (גם 7 איבודים), אבל מלבדו כשדיוויס לא משחק לניו אורלינס לא היה הרבה, ולא היה מספיק. בצד השני לילארד עם 24 ומקאלום עם 23 הובילו את הטרייל בלייזרס לנצחון.

סן אנטוניו ספרס (29-40) 109 – ניו יורק ניקס (56-13) 83:

הספרס רצו לנקום והם אכן נקמו בניקס על ההפסד בגארדן כשהם לא משאירים להם שום סיכוי למין הדקה הראשונה ולספרס כבר שבעה נצחונות רצופים.

מלא שחקנים שבחיים לא שמעתם עליהם קלעו נקודות עבור הניקס כולל דוטסון שהוביל את האורחים עם 21 נקודות. בצד השני אף שחקן לא עבר את 30 הדקות בספרס, כאשר לא פחות מ-6 שחקנים קולעים בספרות כפולות. אולדרידג' הוביל עם 16 ו-11 ריבאונדים למנצחים.

לוס אנג'לס קליפרס (30-40) 128 – שיקאגו בולס (51-19) 121:

הקליפרס אפשרו לבולס להשתולל בהתקפה כשהבולס קולעים לא פחות מ-52.5% מהשדה, אבל 17 איבודים לעומת 8 בלבד של הקליפרס, בסופו של דבר הכניעו את השוורים, שנקלעו לפיגור דו ספרתי ברבע השלישי ממנו לא הצליחו לחזור.

לווין הוביל את הבולס עם 31, דאן קלע 14 אבל יצא ב-6 עבירות ולופז סיים עם 22 והיה יעיל מאוד. בצד השני גלינרי עלה בחמישיה וסיים עם 27, רק שיהיה בריא. הארל הוסיף 26 מהספסל וחברו לספסל לו וויליאמס תרם 21 משלו למנצחים.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. תודה רבה דור, אין כמוך.
    שמח שעברנו את ה"משוכה" מניו-יורק.
    מה שכן, לדעתי הולכת להיות להם חתיכת קבוצה שנה הבאה והם הולכים לעשות "מהפך של 360 מעלות" כמו ששלמה שרף היה אומר.

    1. קרה כבר שהניקס סיימו עונה עם המאזן הגרוע ביותר ??
      אין שם כלום , מסכן ציון מה הוא יעשה שם ???
      הגיעו לתחתית החבית .אוי לבושה.

      1. לא יודע, צריך לשאול את דובי.
        לדעתי מגיעים לשם תותחים עונה הבאה ועם חומר לעבוד איתו פיזדייל יעשה שם שינוי גדול

  2. תודה דור.
    ערב נטול הפתעות ואפשר לכתוב סופית שתמונת העולות במערב נסגרה.
    השאלה היא כמובן רק לגבי המיקום הסופי

  3. הרוטציה של פילי מתחילה להיות די ברורה.
    תמיד 2 מ-4 ״הגדולים״ נמצא על המגרש.
    הציוות הוא סימונס ואמביד (שרדיק בעיר משחק בדקות עם אמביד), ובאטלר והאריס מקבלים דקות עם החמישייה השניה.
    מי שלא שיחק היום ועוד לא ממש מוצא את עצמו זה ג’ונתן סימונס (שלדעתי יכול לתת להם הרבה אופציות, בהנחה שהוא בריא)

    1. זו מחשבה נכונה ש2 מהביג 4 תמיד יהיו יחד. השילוב של סקוט וסימונס איטי מהצפוי אבל יש עוד זמן. קשה לי להאמין שפילי לא תסיים 3 אם אמביד לא יפצע או משהו. יש לנו לוח די קליל

      1. בעיניי השחקן הכי חשוב בהרכב של פילי עם ארבעת הכוכבים מסביב הוא רדיק. היחיד עם קליעה יציבה מחוץ לקשת והם מאוד תלויים בו כדי לפתוח את הצבע עבור סימונס, באטלר ואמביד.

    2. כל מילה, אני נוטה להפיל על בראון גם את חוסר הניצול של ג. סימונס. שחקן הגנה ושלשות שהם יצטרכו בפלייאוף וצריך לשלב אותו מה שיותר מהר.

  4. תודה רבה דור אחלה סיקורים ללילה די משמים.
    הבאקס נותנים את כל הסימנים לכך שהם הולכים לתת בראש בפלייאוף. היכולת שלהם לשנות פאזה ולהעלות לא הילוך 1 אלא כמה, נותנת עוד אינדיקציה לזה שזו לא עוד קבוצת עונה סדירה טובה (אגב חוץ מטורנטו ואולי אולי פיניקס ההיא איזו עוד קבוצות יש שנחשבו לקבוצות עונה סדירה טובות ולא יותר מזה??) אלא קבוצה שלמעט הלוחמים בשיאם יהיה קשה מאוד מאוד לעצור במידה והם בריאים.

  5. היה אחלה משחק, הסאנס ביוסטון.
    הארדן שיחק נהדר. שחקן כל כך חכם –
    הוא פעם אחר פעם "רדף" אחרי אייטון בהתקפה, כאשר הוא מנצל את התנועה של אייטון בשביל ליצור לעצמו חסימה "נעה".
    שירה בתנועה.
    .
    מהצד השני, יש לי תחושה שמה שאוברה עושה השנה, הולך לסדר לו חוזה יפה מאוד בשנה הבאה.
    אני מקווה שזה יהיה בסאנס
    (אם הסאנס חכמים, הם ינצלו את העובדה שזה שוק שרודף אחרי סופר סטארים, יחתימו את אוברה מוקדם בפרי אייג'נסי).
    הלילה אוברה היה אקטיבי כהרגלו, ב-2 צדי המגרש. יש לו מניות רבות בעובדה שהסאנס הוליכו בחלקים נרחבים של המשחק.
    .
    אני לא יודע מה עצוב יותר –
    העובדה שהאוס, ששיחק בסאנס בעונה שעברה, עשה מולנו שיא קריירה.
    או שהסאנס משלמים לריברס בשביל שישחק נגדם (ויאפשר לפול לקחת משחק מנוחה).
    .
    להוציא סיקור כל כך מוקדם בשבת בבוקר, זה לא מובן מעליו.
    תודה, דור.

  6. תודה על הסיקור!

    פעם ראשונה שראיתי העונה משחק שלם של פיניקס, ואייטון נראה לפעמים כאילו אין לו הבנה בסיסית של איך ההגנה עובדת, קצת מדאיג לגבי בחירה מס' 1 ופרנצ/ייז פלייר בפוטנציה, כי IQ (כמו גובה) די קשה ללמד…

  7. יאניס זה הדבר האמיתי …אין מצב שהוא לא MVP.
    השאלה מה יש לו לחפש במילווקי לטווח ארוך…התקרה שם די מוגבלת…
    לא משווה אותו כמובן לקרים עבדול ג'אבר ,שהביא למילווקי אליפות, אבל הוא יעשה את אותו המסלול.
    לא רוצה לראות שחקן כזה גדול מתבזבז בכזה מקום.
    שנתיים שלוש והוא צריך ללכת משם.

  8. תודה על הסיקור!
    כרגע אף אחת מקבוצות הפליעאוף במערב לא ממצמצת, או יותר נכון – לא שומטת משחקים שאסור לשמוט.
    הדוגמה הכי טובה היא במפגשים שהיו ליוסטון ודנבר עם דאלאס – למרות תצוגות מעולות של דאלאס, ומנגד – בינוניות של יוסטון ודנבר, איכשהו בלוק ניצחון של פאקינג פול, וסל ניצחון בזריקה דיי מעוותת של הג׳וקר, עזרו להם לגרד ניצחון בנקודה הפרש.
    והלילה יוסטון איכשהו במשך 47 דקות לא הצליחו לייצר בריחה מול פאקינג פיניקס בבית!! (מצד שני, שאפו גדול לפיניקס והיכולת שלהם בשבועות האחרונים).
    .
    עושה רושם שרק המפגשים הישירים בין קבוצות הפלייאוף שנותרו עד לסיום העונה הם אלו שיקבעו את הדירוגים הסופיים.

  9. שמה דור, כל סקירה תמציתית שלך מסכמת את המשחק והמצב בצורה כה יעילה ונעימה לקריאה. לי אין את הכישרון הזה. אני מתחיל לברבר ולברבר ולא גומר. זוהי יכולת חשובה ביותר, במיוחד לאתר ספורט כמו שלנו.

  10. איך לא מוזכר שפייטון עם טריפל דאבל 3 ברצף , כמו תמיד יש קיפוח לגבי הפליקנס.
    מחכה כבר שהעונה תסתיים ונראה מה נקבל תמורת דיוויס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט