פינת הגולש הצעיר: שובו של פול ג'ורג' / יהוידע אלירז בן 16, אוהד קליבלנד

מאת יהוידע אלירז בן 16 מאפרת, אוהד קליבלנד

שובו של פול ג'ורג'

בדראפט 2010 עם הבחירה ה-10 האינדיאנה פייסרס לוקחת את פול ג'ורג' – סמול פורוורד מפרנזו סטייט. כשמסתכלים על זה היום אנחנו יודעים שאינדיאנה די מצאה מציאה בהתחשב לבחירות הקודמות שהיו די נוראיות (באמת אוון טרנר בבחירה השנייה, ווסלי ג'ונסון הרביעית, דריק פייברס בבחירה השלישית וממשיך הלאה לרשימת בחירות נוראיות). אז ג'ורג' התחיל את הקריירה שלו בצורה מקרטעת עם ממוצעים סבירים של 7.8 נקודות, 1.1 אסיסטים ו-3.7 כדורים חוזרים אבל בהמשך הוא הראה התקדמות בצורה עקבית עד שב-2014 במחנה של נבחרת ארצות הברית ג'יימס הארדן יוצא למתפרצת, פול ג'ורג' התחרותי רודף אחריו במהלך נסיון לבצע צ'ייס דאון בלוק, רגלו מתנגשת בעמוד שמחזיק את הסל וכתוצאה מכך רגלו נשברת מה שגורם לו להחמיץ 8 חודשים ולשחק רק 6 משחקים באותה עונה. בעונה שאחרי הוא ישחק בכל 81 המשחקים של העונה ויחזור לספק ממוצעים שמתאימים לו, בקיץ 2017 אחרי שהודח בסוויפ עוד פעם על ידי לברון והקאבס הוא מודיע בפומבי שהוא מתוסכל מהמצב באינדיאנה ושהוא רוצה לעזוב. כתוצאה מכך הוא נשלח לת'אנדר תמורת ויקטור אולדיפו ודומאנטס סאבוניס, ולמרות החיבור עם ראסל ווסטברוק וכרמלו אנתוני הת'נדאר יסיימו עונה מאכזבת עם הדחה בסיבוב הראשון של הפלייאוף ע"י יוטה ג'אז המפתיעים. בקיץ האחרון בניגוד לכל הספקולציות שעלו בנוגע אליו הוא החליט להאריך את החוזה עם הת'אנדר לארבע שנים בסכום כולל של 137 מיליון דולר.

בעונה הזאת שאותה סימנו הרבה אנשים בתור העונה שבה אוקלהומה חייבת להוכיח שהיא שווה מקום בין המועמדות לאליפות, פול ג'ורג' החליט לקחת טיפה את המושכות מראסל ווסטברוק (שבואו נגיד את האמת עשה יותר נזק כשהכדור אצלו בידיים אבל זה סוגיא לכתבה אחרת), ובזכות זה הוא מוביל את הת'אנדר לעונה חלומית עם המקום השלישי והיוקרתי במערב עם רקורד של 38 ניצחונות מול 23 הפסדים סך הכל תוך כדי שהם מדורגים במקום הרביעי בנקודות, שני בריבאונדים וראשון בחטיפות עם 10 חטיפות בממוצע למשחק! ובנוגע לפול ג'ורג' עצמו העונה יש לו שיאי קריירה בנקודות עם 28.6 למשחק ב-44% מהשדה שזה גם שיא קריירה שלו, שיא קריירה בריבאונדים עם 8.1 למשחק ובאסיסטים עם 4.3 למשחק.

אבל לא זו הסיבה שאני ועוד רבים הכרזנו בגאון שפול ג'ורג' חזר לקבל MVP (זה גם בגלל זה, בכל זאת…) אלא זה בגלל שהשנה פול ג'ורג' מעמיד ממוצע מטורף של 2.3 חטיפות למשחק שזה אומר שהוא עוקף את כל הליגה!! מה שגם מסביר למה הקבוצה שלו היא בין הקבוצות המובילות בנתונים הגנתיים ברחבי הליגה. עכשיו יש שאלה מאוד חשובה – האם העונה הזאת ראויה לאיזשהו פרס?

התשובה היא כן, המקומות שלו בחמישיית כל ה-NBA הראשונה ובאחת מחמישיות ההגנה מובטחים לו כבר בכל זאת, אבל עד כמה שהעונה שלו טובה הוא לא יהיה ה-MVP – לא בליגה של ג'יימס הארדנים ויאניסים למיניהם וגם לא את השחקן המשתפר של העונה כי זה לא שלא היינו רגילים לקבל ממנו מספרים כאלה אבל התואר היחיד שיש לו סיכוי ממשי לקבל זה פרס שחקן ההגנה של העונה אבל זה גם בתנאי שימשיך את הממוצעים האלה וגם שיקח קודם מדנבר את המקום השני במערב ואז הפרס כבר יהיה שלו. אני הייתי יהוידע אלירז בן 16 מאפרת, אוהד קליבלנד קאבס תגידו לי מה אתה חושבים וביי.

היילייטס של פול ג'ורג' מהחודש האחרון:

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. הוא מועמד אמיתי גם לMVP וגם DPOY, ובצדק גמור. באמת לMVP יאניס והארדן מתחרים ממש רציניים, אבל באמת לא ברור מי באמת מתקרב אליו במירוץ לDPOY.
    כתבה ממש נחמדה יהוידע, תמשיך לכתוב לנו.

  2. אני לא מתכוון להעליב אלא לשאול באמת
    מפאת גילך והקבוצה שאתה אוהד אני מניח שאתה צופה בnba משהו כמו שלוש/ארבע שנים

    איזה באסה זה להיתקע עם קבוצה כמו קליבלנד כאוהד

      1. פחחחחח
        אוהד את הקבוצה הכי חזקה ושם תמונה של סטף
        רפיקי, אתה לא אוהד. לך תפתח אישיות, מהר. יועיל לך בחיים בכלל

  3. כתבה טובה, תודה
    השיקום שלו מהפציעה מרשים. מאחל להייווארד שישתקם ככה גם כן
    הטרייד הכי טוב לאוקלהומה זה ראסל תמורת רכז על אחר. קשה להאמין שיעשו את זה. קצת כמו פילדלפיה וסימונס (שם עוד יש סיכוי)

  4. לגבי קליבלנד, תפסת את השנים הכי טובות בתולדות המועדון, עם אליפות הסטורית , לאחר 50 שנה שאף קבוצה מקליבלנד בכל הענפים לא לקחה תואר

  5. כתבה טובה. תודה.
    פול ג'ורג' ראוי להיות מועמד השנה לשחקן המשתפר,
    לשחקן ההגנה ולתואר הנחשק של MVP . נראה לי העדות הכי טובה לעונה האישית האדירה שלו. סחטיין על פרסטי שהימר בקיץ שעבר ויצא מנצח, מילה טובה לווסטבורק המושמץ פעמים רבות שמצליח העונה לחלוק את את הבמה .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט