אירועי דיומא – 03.03.2019

והיום: נאפולי מארחת את יובנטוס במשחק צמרת באיטליה, ומירוץ קורן-בריסל-קורן.

כדורגל

ליגת ג'פניקה – מחזור 25/ ניר מועלם:

19:00 הפועל רעננה – הפועל חדרה, ספורט 5: משחק חשוב מאוד לשתי הקבוצות, מצד אחד רעננה במקום ה-10 והיא רחוקה 4 נקודות מהקו האדום ולכן היא חייבת להתחיל לאסוף נקודות, מנגד חדרה נמצאת במקום ה-6 ורחוקה סה"כ נקודה אחת מהפועל חיפה שתשחק מחר ולכן כדי להיות תלויה בעצמה ולהגיע לפליאוף העליון היא תהיה חייבת לנצח את המשחק. רעננה מגיעה אחרי הפסד 2-0 לבית"ר ירושלים וללא ניצחון ליגה כבר ארבעה מחזורים, מנגד חדרה מגיעה גם היא אחרי הפסד 2-1 לבאר שבע אך היא עם רצף של שלושה הפסדי ליגה רצופים, כאשר ביניהם הצליחה לנצח בקושי את כפר קאסם בגביע. הימור – לדעתי לא יהיה כאן משחק גדול ושתי הקבוצות נראה לא יצאו מרוצות עם נקודה אחת ביד, רעננה תתרחק בעוד נקודה מהקו האדום, וחדרה תעצור את רצף ההפסדים.

20:30 הפועל תל אביב – מכבי פתח תקווה, ספורט 1: משחק תחתית לוהט בין שתי הקבוצות שקרובות לקו האדום במרחק של 3 נקודות וכל אחת מהן חייבת את הנקודות כדי להתרחק משם. מאז החזרה של קובי רפואה לעמדת המאמן הקבוצה נראית קצת יותר טוב ואפילו בהפסד שבוע שעבר לנתניה 2-1 היא יכלה לנצח והגיעה להרבה מצבי הבקעה אך לא ניצלה אותם, והיא סופרת 2 מחזורים ללא ניצחון. מנגד, מכבי פתח תקווה החזירה לקווים את גיא לוזון אך לדעתי הוא נראה מאוד כבוי וכאילו לא רוצה להיות שם, והקבוצה מגיעה למשחק אחרי 2 הפסדי ליגה רצופים, ובאמצע השבוע גם הודחה מהגביע אחרי תיקו 1-1 מול נתניה. הפועל תל אביב להזכירכם מארחת את משחקיה במושבה כך שבעצם שתי הקבוצות משחקות בבית כביכול. הימור – אני חושב שהפועל תל אביב קבוצה איכותית יותר מאשר מכבי פתח תקווה ולכן אני אהמר על ניצחון של הפועל תל אביב, אגב אל תתפלאו אם גיא לוזון יתפטר בקרוב ולא יסיים את העונה, כי לדעתי הם יכולים למצוא את עצמם מתחת לקו האדום עוד כמה מחזורים, במיוחד ששבוע הבא הם מארחים את אשדוד.

סרייה א' – מחזור 26 / ניר מועלם:

13:30 טורינו – קייבו , ONE 2 : טורינו נמצאת במקום ה-8 והיא מארחת למשחק קצוות את האחרונה בטבלה, קייבו. טורינו יודעת שהיא חייבת לנצח את המשחק היום, במיוחד שהוא נגד האחרונה וזה בכדי להשוות את מספר הנקודות שלה ללאציו וכדי להמשיך להיאבק על הכרטיס לאירופה בעונה הבאה, מנגד, קייבו רחוקה כבר 12 נקודות מהישארות ליגה, ובכדי להתחיל לפנטז על עונה נוספת היא צריכה להתחיל לנצח. טורינו מגיעה אחרי 2-0 גדול על אטאלנטה החזקה והיא כבר חמישה משחקים ללא הפסד וללא ספיגת שער, מנגד קייבו מגיעה אחרי תיקו 0-0 מול גנואה והיא כבר שישה משחקים ללא ניצחון. הימור – אין לי ספק שטורינו הולכת לנצח את המשחק הזה.

19:00 אטאלנטה – פיורנטינה , ONE 2 : משחק שבהחלט יהיה שווה לצפות בו , עבור מי שמחפש שערים וכדורגל איכותי. אטאלנטה שבמקום ה-7 ונמצאת בתקופה קצת פחות טובה, מארחת את פיורנטינה שבמקום ה-9 ועם 2 נקודות פחות מאטאלנטה. אטאלנטה מגיעה למשחק אחרי 2 הפסדי ליגה רצופים(למילאן וטורינו) , ומנגד פיורנטינה מגיעה אחרי 3-3 בליגה מול אינטר. חשוב לציין שביום רביעי האחרו נפגשו השתיים באיצטדיונה של פיורנטינה(ארטמיו פרנקי) למשחק ראשון במסגרת חצי גמר הגביע האיטלקי והמשחק הסתיים ב3-3(אטאלנטה הובילה 2-0 ואז 3-2, אך לא השכילה לנצח). הימור – אני מאוד מחזיק מאטאלנטה ואני חושב שהיא קבוצה נהדרת, אך היא פוגשת יריבה עיקשת וזה יהיה משחק מאוד צמוד, אך משום מה אני חושב שאטאלנטה יחזרו היום למסלול הניצחונות וינחילו הפסד לויולה.

*המלצת צפייה* 21:30 נאפולי – יובנטוס , ONE 2 : מפגש בין סגנית האלופה(כנראה) לבין האלופה שבדרך. הפער ביניהן עומד כרגע על 13 נקודות , כך שניצחון של נאפולי עוד יכול לספק לנו אשלייה מסוימת שיש עדיין תחרות על האליפות. השבוע דיבר אנצלוטי על כך שהליגה עדיין לא גמורה ושניצחון בבית יכול לפתוח את המאבק, אני די מסכים איתו, במיוחד לאור הכושר הנוכחי של יובנטוס שלא מציגה כדורגל טוב כמו בתחילת העונה. נאפולי מגיעה למשחק אחרי 4-0 על פארמה במחזור האחרון , וכבר ביום חמישי הקרוב יחכה לה מפגש מעניין מול מונאס דאבור וזלצבורג במסגרת שמינית גמר הליגה האירופית, מנגד, יובנטוס מגיעה אחרי 1-0 קטנטן על בולוניה מתחתית הליגה. חשוב לציין שיובנטוס עדיין ללא הפסד ליגה, אך לפני שבוע וחצי היא הפסידה בשמינית גמר האלופות לאתלטיקו מדריד ונראתה לא טוב. מאזן הבית של נאפולי מעולה ועומד על 10 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו וללא הפסדים ועם מאזן שערים של 28-7, מנגד יובנטוס עם מאזן החוץ הטוב בליגה שעומד על 11 ניצחונות, תיקו אחד וללא הפסד ועם מאזן שערים של 25-7. מפגש מאוד מעניין יהיה לנו היום, ורק נזכיר שבמשחק הליגה האחרון אותו אירחה נאפולי את יובה היא הפסידה לה 1-0. הימור – קשה לי מאוד להמר נגד יובנטוס, אך לא אתפלא אם את הפסד הליגה הראשון שלה היא תעשה דווקא היום, ומנגד גם לא אתפלא לראות את יובנטוס מציגה כדורגל איכותי פתאום ומביסה את נאפולי, לכן אני אלך על האמצע ואהמר על תיקו.

כדורסל

המחזור ה-20 בליגת ווינר סל / עידן ארווץ

20:00, 5LIVE: הפועל באר שבע (11-8) – עירוני נהריה (14-5) – נהריה פשוט קבוצה גרועה. סגל שצריך היה להוציא הרבה יותר ממש שעשה בפועל וכרגע היא מרחק 2 נקודות מירידת ליגה, כאשר בשנה שעברה היא גם סיימה את העונה עם אותו הפרש נקודות מ"הקו האדום". הפועל באר שבע, מצידה, החלה את העונה מצויין אך פציעתם של סמאג'ה כריסטון וטראוויס ווריק הורידה את הקבוצה בטבלה וכעת היא ממוקמת במקום ה-7. מצד אחד, היא העולה החדשה. יהיה אדיר אם היא תעשה את הפלייאוף אבל לא צריך להגזים בציפיות ממנה. מצד שני, יש לה סגל מצויין ורמי הדר המאמן. לפחות היום היא תשוב למסלול הניצחונות אחרי הפסד לירושלים. באר שבע.

אתלטיקה

אליפות אירופה באולם בגלאזגו – סיכום קצר של היום השני ולקראת היום השלישי / אלכס דוקורסקי

נתחיל מדיאנה וייסמן, שרצה 60 מטר ברבע הגמר בבוקר, שיפרה במאית אחת את שיאה האישי וקבעה 7.33, תוצאה שזיכתה אותה במקום השלישי במקצה, שמשמעותו היא עליה אוטומטית לחצי הגמר. בערב היא השתתפה בחצי הגמר ושיפרה שוב במאית אחת את שיאה האישי הטרי, כשקבעה 7.32. היא סיימה במקום החמישי במקצה ולא עלתה לגמר. תוצאתה מדרגת אותה במקום ה-11 בתחרות. הישג מצוין לספרינטרית הישראלית, שכעת תתחיל בהדרגה להתחרות ב-100 ומאתיים מטר באצטדיון לקראת נסיון להתקרב לקריטריון לאליפות העולם.

היום השני עמד בסימן הצלחות לאתלטים מפולין ומנורבגיה. אציין כאן מספר תוצאות בולטות. אווה סבובודה הפולניה המשיכה את כושרה המצוין באולם וניצחה בספרינט הקצר ביותר עם 7.09. היא הקדימה את דפני סחיפרס מהולנד שקבעה 7.14 והיתה מהירה במאית שניה בודדה מאשה פיליפס הבריטית, שסיימה עם הארד.
גמר 60 המטר לגברים נעל את יום התחרויות השני. רק שתי מאיות הפרידו בין המנצח הסלובקי, יאן וולקו, שקבע 6.60, לזוכה בארד, יוריס ואן גול מהולנד. ביניהם סיים זאפר אמרה בארנס מטורקיה (6.61).
כעת לגמר האיכותי ביותר עד כה בתחרות. קארסטן וארהולם הנורבגי חרך את המסלול בעיר הנמל הסקוטית וקבע שיא אירופי של 45.05 שניות. אחריו הגיע אוסקר הוסיוס מספרד עם תוצאה פנטסטית ושיא לאומי של 45.66. גם האצן שסיים במקום השלישי, טוני ואן דיפן ההולנדי, הרשים עם שיא לאומי של 46.13.
מעט קודם, אתלטי נורבגיה רשמו את המדליות הראשונות שלהם באליפות. האחים אינגרבריגצן, יאקוב בן ה-18 והנריק שמבוגר ממנו בעשור, סיימו עם הזהב והארד, בהתאמה, בריצת 3,000 המטר. הריצה התנהלה בקצב טקטי, ונפתחה באיטיות. הקילומר האחרון נמשך 2:26 דקות והסיבוב האחרון 27 שניות. כריס אוהארה הבריטי הקדים את הנורבגי המבוגר יותר על חודן של אלפיות השניה…
קופצי המוט הפולנים הרשימו בתחרות הגמר. פיוטר ליסק, שאוהב מאוד לקפוץ באולם, הגיע לתחרות עם התוצאה הטובה באירופה השנה, 5.93. בן ארצו, פאבל ווג'כובסקי, אלוף העולם באצטדיון ב-2011, ניצח את התחרות עם 5.90 בעוד שליסק סיים שני, 5 ס"מ מתחתיו. במקום השלישי סיים הקופץ השבדי, מלקר סוורד יאקובסון  עם 5.75.
האתלטיות משוויץ חוו יום מעורב, שהסתיים עבור אחת מהן בצורה פנטסטית. סלינה בוכל היא אחת הרצות האירופיות הטובות ל-800 מטר. הערב, במקצה חצי הגמר, היא לא הצליחה לעלות לגמר. בת ארצה, לאה שפרונגר, לעומת זאת, קבעה את תוצאת השנה בעולם (באולם) בגמר 400 המטר, 51.61 והקדימה במאית אחת את סינתיה בולימגה אמבונגה מבלגיה. שלישית סיימה ליסן דה ויטה מהולנד, כשגם אתלטי המדינה מהשפלה האירופית מצטיינים באליפות.
האיטלקי ג'אנמרקו טאמברי, שהתאושש מפציעה קשה שהשביתה אותו לתקופה ארוכה, היה היחיד שעבר מעל ל-2.30 בגמר הקפיצה לגובה וקבע 2.32. אחריו, עם 2.26 (מספר הנסיונות המוצלחים הפרידו ביניהם) סיימו, בהתאמה, קונסטאדינוס באניוטיס היווני ואנדריי פרוטסנקו האוקראיני.

הגמרים של יום ראשון

פירוט על תחרויות הגמר לנשים אפשר למצוא בפוסט נפרד.
גמר קפיצה משולשת, נשים, 12:00.
גמר קפיצה לרוחק, גברים , 13:35 – מיליטאדיס טנטוגלו היווני וסרגיי ניקיפורוב האוקראיני היו היחידים לעבור מעבר לגבול שמונת המטרים במוקדמות. גם טוביאס נילסן מונטלר השבדי מחזיק בשיא אישי מעל לשמונה מטרים.
גמר הדיפת כדור ברזל, נשים, 14:20.
גמר קפיצה לרוחק, נשים, 20:00.
גמר קפיצה במוט, נשים, 20:05.
גמר 60 משוכות, גברים, 20:10 – האתלטים יצטרכו לעבור את חצי הגמר בבוקר. מילאן טראייקוביץ' הקפריסאי, פסקאל מרטינו-לגארד הצרפתי ואנדרו פוזי הבריטי נראו טוב במוקדמות.
גמר 60 משוכות, נשים, 20:25.
גמר 800 מטר, גברים, 20:57 – 7 רצים די מאוזנים מבחינת יכולתם באולם יופיעו בגמר. שני הרצים הספרדים, מריאנו גארסיה ואלבארו די אריבה, יחד עם הרץ הבוסני אמל טוקה והאתלט האירי, מארק אינגליש, מועמדים לפודיום. מאידך, גם שלושת הרצים האחרים חזקים מאוד.
גמר הקפיצה לגובה, נשים, 21:15.
גמר 800 מטר, נשים, 21:18 – אולי הגמר הפתוח ביותר באליפות. רנל לאמוט הצרפתיה זכתה בשתי מדליות כסף באליפות אירופה באצטדיון. ייתכן שתוסיף מדליה באיזשהו צבע גם באולם…
גמר קפיצה משולשת, גברים, 21:35 – גמר פתוח, יחסית, נוסף, במקצוע שהאתלטים האירופים אינם מצטיינים בו כמו בעבר. נלסון אבורה הפורטוגלי, מקס הב הגרמני ונאזים בבאייב מאזרבייג'אן מועמדים לניצחון, אך ניצחון של אחד מיתר חמשת האתלטים לא ייחשב כהפתעה גדולה.
סיום תחרות קרב ה-7 לגברים, 21:37 – מקצוע אלף המטר ינעל את התחרות. לאחר היום הראשון, שבו נערכו 4 מקצועות, טים דאקוורת הבריטי מוביל את התחרות לפני פרדריק סמואלסון השבדי וג'ורג' אורנייה הספרדי. עוד לפני ריצת אלף המטר, האתלטים יתחרו מחר במיאוץ ל-60 משוכות ובקפיצה במוט.
גמר 1,500 מטר, גברים, 22:01 – יאקוב אינגרבריגצן ינסה להשלים דאבל. שמונת הרצים הנותרים, ביניהם מארסין לבאנדובסקי הפולני המצוין וניל גורליי הבריטי, ינסו להפתיעו.
גמר 1,500, נשים, 22:12 – לורה מויר תנסה להשלים דאבל, לשמחת הקהל הסקוטי, לאחר שזכתה בזהב במרחק הכפול ביום שישי בערב. אם תרוץ מהר משלביה הראשונים של הריצה, צפויה תוצאה מאוד איכותית.
גמר 400*4, גברים, 22:25 – לפני שנתיים, באליפות העולם באולם בפורטלנד, הרביעייה הפולנית ניצחה עם 3:01.77, שיא עולם באולם. מלבד הנבחרת ממזרח אירופה, בתחרות יקחו חלק הנבחרות הבאות: איטליה, צרפת, ספרד, בריטניה ובלגיה (אם בנבחרת האחרונה ירוצו האחים למשפחת בורלה, ייתכן כי היא תאיים על הנבחרת הפולנית ועל המקום בפודיום. גם נבחרת ספרד חזקה מאוד).
גמר 400*4, נשים, 22:40 – המקצוע שינעל את האליפות. הפולניות חזקות מאוד אבל צפויות לתחרות עזה מצד יתר הנבחרות: שוויץ, בריטניה, איטליה, צרפת ובלגיה.

כדורסל מכללות – משחקי יום שבת / מנחם לס

אינדיאנה 63 – מישיגן סטייט (6) 62

SMU עם 46 – גונזגה (1) 60

אלבמה 69 – LSU (מדורגת 13)  74

אוקלהומה סטייט 67 – קנזס (15) 72

פורדו 86 – אוהיו סטייט 57

וירג'יניה (2) – פיטסבורג 49

דוק (3) 87 – מיאמי 57

טנסי (7) 71 – קנטקי (4) 52

משחקי מכללות עיקריים היום

12: דהפול – סנט ג'ונס

יוקון – סאות' פלורידה

1:30: לואיוויל – נוטר-דאם

2:00: SMU- ויצ'יטה סטייט

3:30: מרקט (10) – קרייטון

3:45: מרילנד (17) – מישיגן (9)

4:00: סטנפורד  – וושינגטון (25)

6:00: ג'ורג'יה טק – בוסטון קולג'

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ קורן-בריסל-קורן

מירוץ אומלופ, שפתח את "סוף השבוע הפותח" של הקלאסיקות, הראה לנו שלא משנה מי הרוכב, כדאי תמיד לקחת בחשבון שהניצחון יהיה של קבוצת קוויק סטפ. המנצח התורן של הקבוצה הבלגית אתמול היה זדנק שטיבאר. הצ'כי היה חלק מקבוצת בריחה איכותית, שכללה את ואן אוורמאט, וולנס, לוטסנקו וטיונס. כאלוף עולם פעמיים בסייקלוקרוס, לשטיבאר היה חלק דומיננטי בבריחה של החמישיה מהפלוטון על על קירות הפאבה הקשים, ובמרחק 2.5 ק"מ לסיום הוא עשה את המהלך המכריע וברח לשאר יריביו. בהחלט גמול ראוי לצ'כי למוד האכזבות וההתרסקויות. ואן אוורמאט ו-וולנס הסתפקו בשאר המקומות על הפודיום.

היום הדרכים הכפריות של בלגיה יארחו את חלקו השני של סוף השבוע הפותח, עם מירוץ קורן-בריסל-קורן. גם כאן נוכל לראות מספר טיפוסים תלולים וקטעי פאבה, אך מספרם יהיה פחות הרבה יותר מאשר במירוץ אתמול, וחשוב מכך – 50 הק"מ האחרונים יהיו שטוחים לחלוטין. זה צפוי להביא לנו מירוץ עם דינמיקה שונה מזה של אתמול, כשהפעם הפייבוריטים יהיו המאיצים שהגיעו לכאן. מבין אלו נוכל למצוא את דילן גרונבייגן (זוכה השנה שעברה), ארנו דמאר, מתיאו טרנטין, אנדריי גרייפל, נאסר בוהאני וג'אקומו ניצולו. גם סייקלינג אקדמי תשתתף כאן עם גיא שגיב שלנו. שידור ביורוספורט ב-16:15.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

    1. מצטרף למחמאות של אהרון ושל מנחם, תענוג לקרוא את הכתיבה על האתלטיקה.
      הייתי צופה הדוק של הדיימונד ליג ושל אליפויות אירופה והעולם באתלטיקה כשהייתי ילד, עכשיו אני קצת פחות עוקב אבל בזכות הכתיבה שלך אני יכול להישאר בעניינים.
      אני זוכר בעיקר את טרו פיטקמקי – זורק הכידון הפיני, וגם את קרולניה קלופט(מקווה שזכרתי את השם טוב) שהייתה משתתפת בקרב שבע .

  1. ניק קיריוס האוסטרלי ניצח 6:4, 6:3 את אלכסנדר זברב וזכה בטורניר אקאפולקו, שהוא התואר החמישי שלו בקריירה. טורניר נהדר לקיריוס, שבו הוא ניצח שלושה שחקנים מהעשיריה הראשונה – נדאל, איזנר וזברב – עדות לכשרונו הרב.

  2. עוד כמה דברים על היום
    כדורגל .
    ראשית נציין את הגרלת חצי גמר גביע המדינה שיערך בטדי (משחק בודד)
    המשתתפות מכבי תל אביב ,בני יהודה ,מכבי נתניה והפועל חדרה.
    אם חדרה תגיע לגמר זה יהיה לראשונה בהיסטוריה וממילא גמר שלא שוחק בעבר.
    בכל קונסטלציה אחרת יהיה זה כבר גמר ששוחק בעבר.

    שנית : מבחינת כדורגל נטו המשחק המרכזי הדרבי של אברטון שתארח את ליברפול ואם לא תפסיד תוריד את ליברפול מפסגת הטבלה.

    שלישית : ללה ליגה המשחק המרכזי ריאל סוסיאדד מארחת את אתלטיקו מדריד .
    אתלטיקו במינוס 10 מברצלונה הראשונה עם ניצחון היא תעשה קולות של מאבק אך חשוב לא פחות תגדיל את הפער ל 5 נקודות מהיריבה העירונית ריאל מדריד בקרב על הסגנות או אם תרצו אליפות מדריד.
    גם ולנסיה העולה לגמר הספרדי במשחק מעניין מול בילבאו (לפני שמינית הגמר מול קונדסוור הרוסית בליגה האירופאית)

    4.ליגות קטנות (יחסית) הליגה הרוסית הצמודה מאד חוזרת היום לאחר פגרת חורף (למעשה משחק מוקדם שוחק אתמול)
    בהולנד תארח איאקס את זוולה (מעניין שלא שיחקה אתמול ) במשחק חשוב מאד על האליפות (ניצחון יקרב אותו 2 נקודות מפס.ו.ו ).
    כאן המקום לציין שאתמול בלילה ניצחה בנפיקה בפןרטו 2-1 וחלפה על פניה לראשות הטבלה ( 2 הפרש).

    כמה התייחסויות למה שכתב ניר.

    1. גיא לוזון לא יפוטר מפ"ת .
    ראשית כי הוא בן משפחה ויש לו קרדיט רב מהצלחות רבות בעבר (כולל סגנות אליפות )
    שנית שנית הוא הכניס משב רוח רענן בקבוצה למרות שהיא עדיין בתחתית והיא שיחקה סביר מול נתניה למרות ההדחה.
    שלישית כי פ"ת החליפה כבר מאמן ויש שיגידו שני מאמנים (מגמדוב).

    האליפות באיטליה סגורה חתומה ונצורה.
    יובנטוס בספרה אחרת היא איבדה 6 נקודות כל העונה 6 נקודות !!!!!!
    מאזנה 22 ניצחונות ו 3 תיקו ללא הפסד זהו לדעתי מאזן חסר תקדים בליגות העליונות
    אנו מדברים על 92 אחוזי הצלחה עונתיים לא היה כדבר הזה למעט אולי מכבי סל שנות ה 80 והעשור הקודם.
    גם אם נניח נאפולי תנצח היום אנו מדברים על פער של 10 נקודות שישארו 36 נקודות בקופה.
    נניח שיובה פתאום תדרדר ותעשה 24/36 הנקודות הללו
    זה אומר שנאפולי תמטרך לעשות 12/12 לא סביר עד כדי בלתי אפשרי .
    במילים אחרות אין אליפות ברורה מזו
    ומעניין שההפסדים היחידים של יובה באו
    או בבתים באלופות או בנוקאאוט באלופות במדריד (אתלטיקו ) ובגביע אטאלנטה
    וזה מצריך עשיית חושבים בטח ובטח אם יובה תודח על ידי אתלטיקו (מה שיקרה להערכתי ).

    בדבר אחד אני בהחלט מסכים איתך והיא אטאלנטה .
    היא הקבוצה שלי מבין הקבוצות הלא מפורסמות אם תרצו האנדרדוגיות .
    אשתקד עשתה קמפיין יפה בליגה האירופאית ונתנה עונה יפה בליגה.
    העונה היא שביעית בליגה אך ניצחון היום יוריד את הפער שלה מאינטר הרביעית לכדי 6 נקודות במאבק על הכרטיס האחרון לליגת האלופות .
    בנוסף היא הדיחה את יובנטוס ומנעה ממנה דאבל חמישי ברצף.
    בחצי הגמר הראשון שמטה יתרון אך בשורה התחתונה הוציאה 3-3 מפיורנטינה יריבתה היום לליגה.
    ככה שתיקו נורמלי והיא בגמר הגביע (מול מילאן -לאציו שסיימו ב 0-0 המפגש הראשון )
    אגב אטאלנטה הייתה קבוצת גביע מעניינת בשנות ה 80 היא הפסידה בגמר הגביע האיטלקי ב 87 לנאפולי של דייגו מארדונה והגיעה עד לחצי גמר גביע המחזיקות 88 (כי נאפולי הייתה הנציגה באלופות )
    בחצי הגמר נכנעה למכלן של אלי אוחנה שכבש נגדה צמד.
    אטאלנטה רצתה להחתימו כשחקן הישראלי הראשון באיטליה ובגלל סיבות מסוימות יש שיגידו חששש מאנטישמיות ירדה מזה
    (אודינזה כבר סיכמה באותו הקיץ איתו ואז עם רוזנטל וגם חזרה בה ולבסוף טל בנין בשנת 91 בברשיה היה לישראלי הראשון באיטליה אחריו הייתה אפיזודה של ערן זהבי בפלרמו וזהו ).

    בכל אופן מדובר בקבוצה שמשחקת כדורגל אטרקטיבי מאד

    היא כבשה 51 שערים ב 25 משחקים שניה רק ליובה ( 5 שערים יותר מנאפולי )
    ההגנה לא משהו וחטפה 36
    אך יחס 36-51 מהווה 87 שערים ב 25 משחקים כמעט 3.5 שערים למשחק (3.48 )
    והיא מובילה בגאון בתחום הזה באיטליה
    אמנם במשחקי אמפולי נכבשו 84 שערים אך ראשית זה גם עם משחק יותר וגם בעיקר בגלל הגנה חדירה
    הכי קרובה לאטאלנטה במאזן שערים חיובי היא רומא עם סה"כ של 75 שערים (36-49) ובמשחק עודף (2.88 ).

    1. תודה רבה אהרון, אני אתייחס לדבריך:
      אני מקווה מאוד שנקבל הגרלה מסוימת כך שמכבי נתניה ומכבי תל אביב לא יפגשו בחצי הגמר, כי לדעתי הן שתי הקבוצות בכושר הטוב ביותר מבין הארבעה ואשמח לראות אותן בגמר.
      לגבי מכבי פתח תקווה – אני לא חושב שיפטרו אותו , אני חושב שהוא יתפטר או לפחות ינסה ואז יגידו לו שזה מה שיש ושהוא נשאר עד סוף העונה. אני חושב שמלכתחילה הוא לא רצה להיות מאמן שלהם וזה פשוט קרה בגלל שלא הייתה לו ברירה כל כך. בכל אופן, יש להם סגל סביר וכמה ילדים מוכשרים, השאלה אם זה יספיק להישארות. רק אוסיף, לדעתי הסגל שלהם טוב יותר משל סכנין ואשדוד.
      לגבי יובה ונאפולי – אכן הסיכוי שתרחיש כזה יקרה בהחלט אפסי אבל ליובה מצפים מספר משחקים מאוד קשים בחוץ – אינטר , רומא וסמפדוריה ואני לא רואה אותה מנצחת כל כך בקלות שם, כאשר לנאפולי נישאר רק משחק חוץ קשה אחד והוא נגד רומא בסוף החודש. אז אליפות אולי לא תשתנה הפעם, אבל הפער בהחלט יכול לרדת על לרמה שבה תהיה לנו קצת מתח.
      אטאלנטה קבוצה מדהימה ומאוד מוכשרת , ואני מאמין שזפאטה לא ישאר שם בעונה הבאה, מריו פסאליץ עושה גם הוא עונה נהדרת ולא אתפלא לראות אותו עובר לקבוצת צמרת באיטליה . בקיצור , קבוצה עם הרבה כישרון שאני מאוד מחזיק ממנה.

  3. תודה ניר .
    לגבי לוזון לדעתי זה היה סוג של צ'אנס אחרון אחרי הכישלון בחיפה וירושלים והאפיזודה לפני בהפועל תל אביב .
    הוא לא היה חייב לקחת הוא לקח כי הבין שזו האופציה הכי טובה שלו שלא לומר היחידה שלו .
    כישלון כאן משמעותו גמר קריירת האימון שלו .

  4. תודה רבה .
    אלכס אתה מוסיף מאד ממש חשוב ותודה רבה.
    הייתי שמח לאיזה מאמר סיכום
    אני שמח מאד גם על הסיכום שהיה כי לפעמים בדיומא בכל מיני תחרויות אופניים וסנוקר למשל אני קורא בשקיקה את כל הימים למעט היום האחרון…שכן אין יום לאחריו.
    אני מקווה שזה תקדים .

    עוד היום
    משחק בליגה הספרדית לגאנס-לבאנטה
    שתי קבוצות שרוצות להימנע מתחתית הם די התרחקו וניצחון של מי מהן יסגור מבחינתה מעשית את סיפור ההישרדות כנראה.

    בליגה שלנו בעקבות ההפסד של חדרה היום להפועל חיפה מספיקה תוצאת תיקו בשביל לחזור לטופ 6 מחזור לסיום העונה הסדירה מצד שני בהתאוששות ולכן יהיה מעניין .
    במידה וחיפה תפסיד הרי שבאופן תיאורטי גם ק"ש ביתר ירושלים ואפילו רעננה יוכלו לסיים בטופ 6 הסבר במידת הצורך לאחר המשחק של חיפה בבאר שבע.

    עוד היום ליגה לאומית כדורגל גם מתקרבת לשלביה המכריעים
    המשחקים היום בשעה 19.00
    הפועל עפולה – נצרת עילית.
    המארחת מדורגת רביעית עם 40 נקודות 4 נקודות מכפ"ס השנייה (מקום שמעלה ליגה) לה משחק יותר כך שניצחון היום יצמצם לנקודה בודדת את הפער ביניהם (לאחר שישתוו במשחקים )
    האורחת מובילת הטבלה עם 46 נקודות וניצחון יפתח פער של 9 נקודות מעפולה אחת מירובותיה לצמרת .

    בני לוד -אשקלון
    בני לוד מדורגת לפני האחרונה עם
    24 נקודות כמו מרמורק האחרונה ורק נקודה מתחת לאיכסל במקום 14 המוביל למבחנים (ו 3 נקודות בלבד ממקום 13 המשאיר בליגה).
    אשקלון שישית אך עם אותם הנקודות כמו השלישית וניצחון יציב אותה במרחק נקודה מכפר סבא .

    אחי נצרת -קטמון.
    נצרת מדורגת 11 לכאורה מרכז טבלה אך אין דבר שכזה בלאומית.
    נצרת רחוקה 5 נקודות מהמקום השמיני המוביל לפליאוף העליון לכן ניצחון יציב אותה במרחק 2 נקודות בלבד משם .
    מצד שני היא מרוחקת 4 נקודות בלבד ממקום 14 המוביל למשחקי מבחן ו 5 נקודות מהמקום בו יורדים אוטומטית.
    קטמון במשבר גדול שהוריד אותה למקום החמישי אבל ניצחון יציב אותה נקודה מהמקום השני ממנו עולים ליגה .
    קטמון במשבר מתמשך היא ניסתה לצאת ממנו על ידי כך שהחתימה את ערן לוי מלך בישולי ליגת העל אשתקד (ולטעמי האישי שחקן העונה בליגת העל אשתקד) אך זה לא עזר ולכן פיטרו שם את המאמן ליאור זדה.
    והביאו את יוסי מזרחי
    מזרחי התפרסם אמנם כשוער הנפלא של בית"ר (אליפות היסטורית עם המועדון גביעים ונבחרת)
    אך קריירת האמון שלו התחילה דווקא עם הפועל ירושלים אותה העלה ליגה יחד עם מלמיליאן
    לפני שהצעיד את בית"ר לאליפות .
    בשנים האחרונות מזרחי הוא על תקן המחלץ של בן זקן ואשדוד מירידת ליגה .
    והפעם ינסה לעשות זאת בקטמון

    בהצלחה….

    לסיום קצת הרחבה על ליגת העל סל

    ראשון – מכבי תל אביב (מחזור 19 )
    מנפלאות המינהלת 2 הקבוצות הללו ישחקו את מחזור 19 לאחר ששיחקו את המחזור 20

    ראשון עם מאזן 10-9
    בשבוע שעבר הפסידה בחולון במסגרת המחזור ..ה20 כאמור 85-81 במשחק בו הפכה פיגור גדול אך לא שמרה על כך .
    ניצחון יעלה אותה למקום 5
    הפסד והיא תהיה באותו מאזן של קבוצות 5-7 ואולי 5-8 בגמר המחזור
    היא נאבקת כרגע על מקומה בפליאוף .
    מכבי ( 4-15 )שניצחה אחרי פיגור גדול את נס ציונה 82-87 לאחר שפיגרה 40-17 רוצה ניצחון נוסף שהכרחי בשביל לחזור לפסגה
    ערב משחק ההזדמנות האחרונה שלה במינכן במסגרת היורוליג (25 ).

    אילת-אשדוד (20 ).
    אילת כרגע מבוססת במקום 4 עם מאזן 7-12
    תרצה ניצחון בכדי לבסס עוד יותר את המקום המוביל ליתרון ביתיות בפליאוף.
    היא מגיעה לאחר ניצחון מרשים בנהריה (93-75 ) במחזור הקודם .
    אשדוד השמיטה ניצחון ביד והפסידה במשחק קריטי לגליל 80-79 היא במאזן הופכי של,12-7
    וחייבת ניצחון בשביל לחזור למאבק על הפליאוף וכמובן בשביל לשמור מרחק מהתחתית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט