אירועי דיומא – 02.03.2019

היום: דרבי אדומות בכדורסל, משחק מפתח לבית"ר ירושלים נגד מכבי נתניה, בליגה האיטלקית – הדרבי החם של רומא מפגיש את לאציו מול רומא, משחק צמרת בגרמניה בין מינשנגלאדבך לבאיירן מינכן, הקטע הנועל של טור האמירויות וגם מירוץ אומלופ במסגרת "סוף השבוע הפותח" באופניים.

כדורגל

ליגת ג'פניקה – מחזור 25 / ניר מועלם:

16:00 מכבי חיפה – בני סכנין, ספורט 3: מכבי חיפה פוגשת למשחק קצוות את בני סכנין שיכולה ליצור סלט בתחתית במידה והיא מנצחת, אך היא פוגשת יריבה חזקה מאוד שכבר לא הפסידה בליגה 10 משחקים רצופים והיא מגיעה אחרי תיקו 0-0 בדרבי מול הפועל. מנגד, בני סכנין מגיעה אחרי ניצחון ביתי מפתיע 2-1 על בני יהודה, וגם אחרי 0-0 באמצע השבוע בגומלין של הגביע מול הרכב שני של מכבי ועם יתרון שחקן במרבית המשחק. סכנין רחוקה 5 נקודות מהישארות בליגה, ומנגד מכבי חיפה כבר הבטיחה את מקומה בפליאוף העליון. הקבוצות נפגשו העונה שלוש פעמים כאשר כל המשחקים שוחקו בדוחא, כאשר בגביע הטוטו המשחק הסתיים ב-1-1, בליגה המשחק הסתיים עם ניצחון של חיפה 2-0, ובגביע מכבי חיפה הפסידה לסכנין 1-0. מכבי חיפה בסמי עופר אמורה לנצח את סכנין, אך סכנין עם רוח גבית תקשה על מכבי חיפה ולכן אני אהמר כאן על תיקו.

18:00 בני יהודה – קרית שמונה, 5 לייב: בני יהודה שהבטיחה את מקומה בפליאוף העליון עברה שבוע לא כל כך טוב שכלל הפסד 2-1 לבני סכנין וגם משחק חלש בגביע עם 1-1 מול עפולה, שלמזלם הספיק להם כדי להעפיל לחצי הגמר. מנגד, קרית שמונה צריכה להסתכל טוב טוב למטה כי היא רחוקה סה"כ 5 נקודות מהקו האדום שמתקרב אליה בצעדי ענק והיא עם 5 משחקי ליגה ללא ניצחון. השבוע נעשתה שיחה בין ברק אברמוב, בעלי בני יהודה, לבין האוהדים והם דיברו על הבעיות ביחסים ביניהם והשבוע צפויה דחיפה של הקהל מה שלדעתי יתן רוח גבית חזקה לכתומים וזה ייגמר עם ניצחון של 2 שערים ומעלה עבור בני יהודה.

18:20 אשדוד – מכבי תל אביב, ספורט 3: אשדוד התחילה להתעורר במחזורים האחרונים והיא כבר עם 3 משחקים ללא הפסד, ביניהם 2 ניצחונות ותיקו, מנגד מכבי תל אביב עם הפרש של 21 נקודות מהמקום ה-2, ועם אליפות כמעט סגורה (תיאורטית עדיין לא). מכבי עדיין לא הפסידה העונה בליגה וקשה לי לראות אותה מפסידה גם במגרשה של אשדוד, אך מנגד גם קשה לי לראות אותה מנצחת את אשדוד. מכבי בתקופה לא כל כך טובה, והם לא נראים הכי טוב בליגה, וזה הגיוני בגלל חוסר התחרות שיש להם, ואשדוד תבוא להילחם על חייה ואני מאמין שהמשחק הזה יסתיים בתיקו.

20:30 מכבי נתניה – בית"ר ירושלים, ספורט 4: משחק השבת ללא ספק, מכבי נתניה שנמצאת בכושר מדהים וכבר הבטיחה את מקומה בפליאוף העליון תארח את בית"ר ירושלים שיודעת שרק ניצחון ישאיר לה סיכוי להגיע לפליאוף העליון, והיא במרחק של 3 נקודות ממנו (חדרה). נתניה מגיעה למשחק אחרי 3 ניצחונות ליגה רצופים, ובסה"כ 7 משחקי ליגה ללא הפסד, ורק נזכיר שבאמצע השבוע היא שיחקה בגביע מול מכבי פתח תקווה וסיימה ב-1-1 שהעלה אותה לחצי הגמר. מנגד, בית"ר ירושלים מאוד לחוצה במשחק שלה ורואים את זה בכל שבוע והיא מגיעה אחרי ניצחון 2-0 על רעננה. מכבי נתניה השיגה העונה יותר נקודות בחוץ מאשר בבית, ולראיה היא נמצאת במקום ה-6 מבחינת טבלת הבית בליגה. מנגד, בית"ר ירושלים השיגה נקודה אחת יותר במשחקי החוץ מאשר בבית. הימור – אם אפשר היה להמר על משולש במשחק הזה, זה מה שהייתי עושה, כי מצד אחד נתניה נהדרת ומצד שני בית"ר נלחמת על חייה אפשר לומר, אך אם צריך לבחור הימור אני אלך על תיקו.

פרמייר ליג – מחזור 29 / אדר בר דוד

14:30 טוטנהאם – ארסנל (ספורט2). הדרבי הגדול של לונדון מפגיש בוומבלי שתי קבוצות במצבי רוח הפוכים. התרנגולים מגיעים אחרי שני הפסדים – לברנלי וצ'לסי – שהוציאו אותם סופית ממירוץ האליפות. הפסד נוסף היום יסבך אותם גם במאבק על הכרטיס לליגת האלופות. ואם הזכרנו את הצ'מפיונס, ביום שלישי הם מגיעים לגרמניה לגומלין מול בורוסיה דורטמונד עם מקדמה רצינית של 0-3 מהמשחק הראשון. ארסנל נמצאת בכושר מצוין והחמישיה באמצע השבוע מול בורנמות' היא אינדיקציה מצוינת לכך ובשלושת משחקיה האחרונים היא מחזיקה ביחס שערים 1-10 (ליגה ואירופה). ניצחון של התותחנים יצמצם את הפער בין הקבוצות לנקודה בלבד אבל ארסנל לא תצא אבלה גם עם נקודה. מסוט אוזיל נראה נהדר מול בורנמות' ואיתו בכושר טוב התותחנים מסוכנים בהרבה.

17:00 בורנמות' – מנצ'סטר סיטי (ספורט2). המארחת, כאמור, ספגה מפלה באמצע השבוע והיא צברה נקודה בלבד בארבעת משחקיה האחרונים. זה הגיע דווקא אחרי הניצחון הכי גדול שלה השנה (אולי בכלל) 0-4 על צ'לסי והרצף הנוכחי קצת מקלקל עונה לא רעה בכלל שלה. לסיטי יש מחשבות ודאגות אחרות. נראה שאולי העומס עושה את שלו – באמצע השבוע היא התקשתה ונעזרה בפנדל גבולי כדי לנצח את ווסטהאם. קדם לזה ניצחון אחרי 120 דקות על צ'לסי בגמר גביע הליגה וניצחון עם הרבה מזל מול שאלקה. הסגל של פפ גווארדיולה מספיק רחב אבל שחקני הספסל בכושר לא טוב ולא מצליחים למלא את מקומם של שחקני ההרכב.

17:00 מנ'סטר יונייטד – סאות'המפטון (ספורט1). השדים האדומים ניטרלו מוקש לא פשוט מול קריסטל פאלאס עם ניצחון 3-1 כשמי שבלט, אחרי לא מעט זמן, היה רומלו לוקאקו, שאיבד לא מעט קרדיט תחת סולשיאר. המאמן הנורווגי העדיף שחקני התקפה יותר טכניים ומהירים אבל הפציעות של מרסיאל ולינגארד אילצו אותו לחזור אל הבלגי שהשיב לו עם צמד. האורחת השיגה ניצחון קריטי על פולהאם ועלתה מעל הקו האדום אחרי 4 משחקים ללא ניצחון. היא מקדימה את קרדיף ב-2 נקודות וברור שכל נקודה בשבילה באולד טראפורד תהיה בונוס.

לה ליגה – מחזור 26 / אדר בר דוד

*המלצת צפייה* 21:45 ריאל מדריד – ברצלונה (ערוץ one). משחק ההזדמנות האחרונה של הבלנקוס אם הם עדיין מאמינים שהאליפות עוד לא סגורה. רק לפני 3 ימים הקבוצות נפגשו וזה היה משחק די חד צדדי – ריאל היתה טובה בהרבה, החמיצה בלי סוף, מצאה את טר שטגן ב(עוד) יום גדול וראתה בצד השני את הקטלונים מראים להם תכליתיות מהי. אני לא מאמין במדד של בעיטות למסגרת כמדד יחיד כאינדיקציה לכמה טובה היתה הקבוצה אבל בארסה באמת היתה חלשה ובמעט התקפות השיגה את המקסימום. צמד של לואיס סוארז, שכבש שלושער בקלאסיקו הראשון, פלוס שער עצמי של רפאל וראן נתנו רושם של משחק אחר ממה שהתרחש על הדשא. ניצחון של ריאל יקטין את פער ל-6 נקודות ובכושר הבינוני של האלופה, לא הייתי אומר שפער כזה הוא סוף הסיפור. בשביל בארסה, תיקו תהיה תוצאה מצוינת ותשמור על הסטטוס קו, מצד שני תאפשר לאתלטיקו לצמק את הפער מחר ל-5 הפרש.

אם מוציאים את 2 המשחקים בגביע המלך, ריאל ניצחה 8 משחקיה מתוך 9 האחרונים והיה נדמה שסולארי משתלט על העסק אבל בשבוע האחרון, בעקבות ההדחה והעימותים עם גארת' בייל, נראה שהמועדון שוב נכנס לסחרור. מבט על הפרש השערים של שתי הקבוצות מראה שהפער ביניהן העונה היה גדול בהרבה מאשר ההפרש בנקודות – לברצלונה הפרש שערים 40+, ביי פאר ההפרש הטוב בליגה. לריאל הפרש של 13+, כזה המתאים לקבוצה בשיפולי הצמרת.

ריאל תבנה על ויניסיוס הפנטסטי שכבר בעונתו הראשונה תופס את משבצת הכוכב. גם במשחק ביום רביעי הוא עשה ככל העולה על רוחו והתעלל בהגנה הקטאלונית אבל לא הצליח לשים את הכדור ברשת. בצד השני, מסי וסוארס, שני מלכי השערים של הלה ליגה ושניים שחוגגים בקלאסיקו באופן כמעט קבוע בשנים האחרונות, ינסו לסגור את סיכויי האליפות הנמוכים ממילא של ריאל, כבר הערב.

סרייה א' – מחזור 26/ ניר מועלם:

16:00 אמפולי – פארמה , ONE 2 : אמפולי מהמקום ה-17 רחוקה רק 3 נקודות מהקו האדום והיא באה להילחם על חייה בבית מול פארמה שנמצאת במקום ה-13 ושנמצאת בתקופה מאוד לא טובה. אמפולי מגיעה אחרי הפסד 3-0 למילאן, אך לפניו היא ניצחה 3-0 את סאסואולו בבית. מנגד, פארמה מגיעה אחרי תבוסה בבית 4-0 לנאפולי ועם רצף של 3 הפסדי רצופים בליגה ועם 5 משחקי ליגה ללא ניצחון. אמפולי קבוצה ביתית מאוד(ביחס לשאר חברותיה לתחתית) והיא עם מאזן של 5 ניצחונות, 6 הפסדים ו-2 תוצאות תיקו.  מנגד, פארמה משיגה את רוב הנקודות שלה בחוץ עם מאזן חוץ של 5 ניצחונות, 6 הפסדים ותיקו. פארמה מגיעה למשחק הזה בכושר לא טוב , אך הסגל שלה איכותי הרבה יותר משל אמפולי, במיוחד בחלק הקידמי הנהדר שלה, אך אני אהמר על הקבוצה הביתית שתנצח את המשחק הזה.

19:00 מילאן – סאסואולו , ONE 2 : מילאן בתנופה ענקית במחזורים האחרונים ומאז החיזוק של ינואר היא נמצאת על דרך המלך והיא ממצבת את עצמה במקום ה-4 ואם אינטר לא תנצח בשישי את קליארי היא תוכל לעקוף אותה. אז, מילאן מגיעה למשחק אחרי 3 ניצחונות ליגה רצופים ונזכיר שבאמצע השבוע היא שיחקה בגביע מול לאציו וסיימה ב0-0 , מנגד סאסואולו נמצאת במרכז הטבלה , במקום ה-11 והיא מגיעה אחרי תיקו ביתי מול ספאל וללא ניצחון בארבעת המחזורים האחרונים. הימור – אין לי ספק שמילאן תנצח כאן ובהפרש של שני שערים ומעלה.

*המלצת צפייה* 21:30 לאציו – רומא , ONE 2 : הדרבי של רומא הוא ללא ספק משחק המחזור. אני אפתח תחילה עם הקהל המגעיל של לאציו שריסס ברחבי העיר כתובות כמו: " יהודים לתנורים" , "אנה פרנק אוהדת רומא" , " הומואים, צוענים ויהודים לתנורים" , אני לא יודע מה לומר על זה , כי אני טיילתי ברומא לפני כשנתיים ולא ראיתי שום סימני אנטישמיות והלכתי עם מגן דוד על הצוואר , אבל מגעיל לחשוב שיש עדיין גזענים , אנטישמיים ומפגרים סביבנו. נחזור לכדורגל, אם אפשר , לאציו ורומא דבוקות בטבלה אחת לשניה , כאשר לאציו במקום ה-6 , ורומא במקום ה-5 כאשר ההפרש ביניהם הוא 6 נקודות. רומא מגיעה אחרי תקופה יחסית טובה שכוללת 3 ניצחונות ליגה רצופים וביניהם גם ניצחון בשמינית גמר האלופות 2-1 על פורטו, וצריך להזכיר שביום רביעי הקרוב רומא תשחק אצל פורטו בגומלין. מנגד לאציו נמצאת בתקופה נוראית והיא מגיעה אחרי הפסד בליגה 2-1 לגנואה , אחרי תיקו 0-0 בגביע מול מילאן בבית , וגם אחרי שהיא עפה מהליגה האירופית אחרי 2 הפסדים לסביליה. הימור – אין ספק שיהיה משחק מאוד מאוד חם, אך לאציו נמצאת בתקופה נוראית, ומנגד רומא נמצאת בתקופה מאוד טובה, אך עדיין זה משחק ביתי של לאציו וקשה לי לראות אותה מפסידה מול הקהל הביתי שלה שלא יעבור על הפסד בשתיקה. אני חושב שלאציו לא תפסיד את המשחק ואני אהמר על תיקו.

בונדסליגה – מחזור 24 / ניר מועלם:

16:30 פרנקפורט – הופניים , ספורט 4 : משחק צמרת בין פרנקפורט שבמקום ה-6 לבין הופניים מהמקום ה-8, כאשר רק 3 נקודות מפרידות ביניהן. פרנקפורט עדיין פזולת למקום ה-4 וכדי להגיע לשם היא חייבת להמשיך בכושר הנפלא מהשבוע האחרון בו היא גם ניצחה את שחטייאר ועלתה לשמינית גמר הליגה האירופית , שם היא תפגוש את אינטר, וגם בליגה היא ניצחה בחוץ את האנובר מתחתית הטבלה 3-0, מנגד הופניים מגיעה אחרי תיקו 1-1 בחוץ מול לייפציג החזקה. פרנקפורט ללא הפסד ליגה ב-6 משחקיה האחרונים בליגה כאשר רק ב-2 מתוכם היא ניצחה, מנגד הופניים ללא הפסד בחמשת משחקי הליגה האחרונים, וגם היא ניצחה רק 2 מתוכם. במפגש הליגה הקודם פרנקפורט ניצחה בחוץ 2-1. הימור – אני חושב שפרנקפורט תמשיך את השבוע הנפלא שהיה לה והיא תנצח את משחק הצמרת הזה.

*המלצת צפייה* 19:30 בורוסיה מינשנגלאדבך – באיירן מינכן , ספורט 2 : המשחק של המחזור ללא ספק, יפגיש את מינשנגלאדבך מהמקום ה-3 , מול באיירן מינכן שבמקום ה-2. הפער ביניהן כרגע עומד על 8 נקודות, ונכון ליום שישי בערב לפני משחקה של דורטמונד הפער של באיירן מדורטמונד עומד על 3 נקודות בלבד. מינשנגלאדבך נמצאת בכושר פחות טוב בזמן האחרון והיא ללא ניצחון ליגה כבר שלושה מחזורים כאשר באחרון היא אף הפסידה 3-0 בבית לוולפסבורג, מנגד באיירן מינכן אפשר לומר שמתחילה להשתפר ככל שהעונה מתקדמת והיא עם שלושה ניצחונות ליגה רצופים, ביניהם היא גם השיגה 0-0 מול ליברפול באנפילד במסגרת שמינית גמר האלופות. מאזן הבית של מינשנגלאדבך הוא מדהים ועומד על 9 ניצחונות ו-2 הפסדים ועם מאזן שערים בבית של 25-9 , מנגד מאזן החוץ של באיירן הוא הטוב בליגה ועומד על 9 ניצחונות ו-3 הפסדים ומאזן שערי חוץ של 28-14. במפגש הקודם מינשנגלאדבך ניצחה באליאנץ ארינה 3-0. הימור – אין ספק שזה מוקש עבור באיירן מינכן ולאור הכושר הטוב שהיא נמצאת וגם הכושר היחסית לא טוב של מינשנגלאדבך זה צפוי להיגמר בניצחון של באיירן, אך אני חושב שדווקא במשחק הזה מינשנגלאדבך תתעורר ואני משום מה חושב שדווקא מינשנגלאדבך תצא עם ידה על העליונה ותנצח את באיירן מינכן, לכן אני הולך עם מינשנגלאדבך.

כדורסל

המחזור ה-20 בליגת ווינר סל / עידן ארווץ

18:25, 5SPORT: מכבי תל אביב (4-14) – עירוני נס ציונה (10-9) – על פניו זה משחק ליגה רגיל, אבל זה פשוט לא כוחות. נס ציונה עושה עד כה חיל באירופה, אבל בליגה מדשדשת. מנגד, מכבי תל אביב ניצחה את דרושפאקה במחזור היורוליג האחרון ותקווה שהעייפות לא תשפיע.

20:25, 5SPORT: הפועל תל אביב (11-8) – הפועל ירושלים (5-14) – המשחק מרכזי של הערב הוא דרבי אדומות. הפועל תל אביב שמדשדשת העונה ולא מצליחה למצוא יציבות מול מחזיקת הגביע שלא רוצה לקטוע רצף של 7 נצחונות בכל המסגרות.

המחזור ה-19 בליגת ווינר סל / עידן ארווץ:

19:15, 5SPORT: בני הרצליה (14-4) – הפועל חולון (4-15) – מפגש קצוות מובהק יתקיים הערב באולם היובל. חולון, עדיין ללא קאליף וואיט הפצוע, בתוך רצף של 7 משחקי ליגה ללא הפסד. הרצליה מצדה, תקווה לבכורה טובה של ג'רום דייסון מיודענו.

בייסבול / יניב שושני

ברייס הארפר חתם בפילדלפיה פיליס עבור חוזה שיא, 330 מיליון ירוקים ל-13 שנים. זהו החוזה המובטח היקר ביותר בתולדות הספורט האמריקאי, והוא נחתם שבוע אחד אחרי שמאני מצ'אדו חתם בסאן דייגו פאדרס עבור 300 מיליון דולרים ל-10 שנים.

הארפר שיחק את כל שבע עונותיו במדי הוושינגטון נשיונלס כשחקן שדה ימני, והפיליס שמים יהבם עליו לאחר 7 שנים בינוניות ונטולות פלייאוף.

מצ'אדו והארפר היו שני המלפפונים החמים בשוק השחקנים החופשיים, שניהם מצטרפים לקבוצות חלשות יחסית, ויהיה מעניין לעקוב בעונות הקרובות באם החתמות יקרות שכאלו אכן יכולות להביא את השינוי המיוחל.

אי אפשר בלי קצת סטטיסטיקה בבייסבול

 

טניס

גמר טורניר דובאי / אלכס דוקורסקי

רוג'ר פדרר – סטפאנוס ציציפאס. השוויצרי מחפש לזכות בטורניר המאה שלו, ואילו ציציפאס היווני, שצעיר מפדרר ב-17 שנה, ישאף לנצח בפעם השניה ברציפות את הפנומן מבאזל, לאחר שעשה זאת בארבע מערכות צמודות בשמינית גמר אליפות אוסטרליה לפני חודש. בכל מקרה, ציציפאס ייכנס לעשיריה הראשונה עם פרסום הדירוג החדש ביום שני ויהפוך ליווני הראשון שנכנס לשם.
פדרר ניצח בשתי מערכות (פעמיים 6:2) את בורנה צ'וריץ' והיווני גבר במשחק מאוד צמוד ושקול על גאל מונפיס, לאחר ששמט את המערכה הראשונה (4:6, 7:6, 7:6).
המשחק צפוי להתחיל בשעה חמש ולא ישודר בערוצי הטלוויזיה.

אתלטיקה

אליפות אירופה באולמות / אלכס דוקורסקי

שידורים בערוצים 55 ו-56.
ביום שישי נערכו שלושה גמרים בתחרות.
הדיפת כדור ברזל, גברים – מיכאל הראטיק הפולני זכה בזהב (21.65) והקדים את דויד שטורל הגרמני (21.54) ואת תומאש סטאנק הצ'כי (21.25).
קרב 5, נשים – הופעה פנטסטית של האתלטיות הבריטיות. קאתרינה ג'ונסון-תומפסון ניצחה בתחרות עם 4983 נקודות. שניה סיימה בת ארצה, אמרסון ניאם, בת ה-19, עם שיא אישי של 4731 נקודות. סולן אנדאמה הצרפתיה זכתה בארד כשהיא קובעת 4723 נקודות ומשווה את השיא הלאומי.
3,000 מטר, נשים – החגיגה הבריטית נמשכה כשלורה מויר הסקוטית הגבירה משמעותית בקילומטר האחרון וזכתה בזהב עם שיא יבשתי חדש של 8:30.61. במקום השני הגיעה קונסטאנץ קלוסטרהאלפן הגרמניה, שהובילה בריצה לאורך כברת דרך משמעותית עד הסיבוב האחרון, שבו מויר, ששעתיים וחצי קודם רצה במוקדמות חצי המרחק ועלתה גם בו לגמר, השתמשה במהירותה הרבה ופרצה בצורה בלתי רגילה. היא קבעה 8:34.06. מליסה קורטני הבריטית סיימה עם הארד כשקבעה 8:38.22.
הגמרים שיערכו בשבת (פירוט על תחרויות הנשים נמצא בפוסט נפרד)

גברים –
קפיצה לגובה (20:00) – 8 אתלטים עלו לגמר. מתיאוז' פריז'באלקו הגרמני, אנדריי פרוצנקו האוקראיני וג'אנמרקו טאמברי מועמדים למדליות בצבעים שונים.
קפיצה במוט (20:10) – הגמר הכי צעיר באליפות, כששלושה אתלטים מתוך השמונה (בו קאנדה ליטה בהרה הגרמני, סונדרה גוטורמסן הנורבגי ועמנואיל קראליס היווני) הינם בני 19. שלושת האירופאים הבכירים – דופלאנטיס, מורגונוב ולה-וילאני – ויתרו על האליפות מסיבותיהם.
3,000 (21:47) – שני האחים אינגרבריגצן (יאקוב והנריק) ישתדלו לעבוד האחד בשביל השני במירוץ. בסה"כ מדובר בשדה פתוח למדי עם אתלטים מצוינים מבריטניה, צרפת, גרמניה ועוד.
400 מטר (22:22) – הנורבגים יוכלו לזכות מחר במספר מדליות, כשקארסטן וארהולם מועמד לזהב. אוסקר הוסיוס הספרדי ולוקה יאנזיץ' הסלובני ינסו לאתגר אותו.
60 מטר (22:50) – עוד לפני הגמר יערכו מחר שני סיבובי מוקדמות. ריצ'רד קילטי הבריטי הוא אלוף אירופה כפול באולם, אך נכנס הפעם לנבחרת הבריטית ברגע האחרון. כך או אחרת, נראה שהוא האיש שיצטרכו להקדים כדי לזכות בתואר.

נשים –
מוקדמות 60 מטר (13:13) – דיאנה וייסמן הישראלית (שיא אישי ולאומי, 7.34) תרוץ במקצה החמישי. יחד איצה תשתתף במקצה אחת המועמדות לפודיום בתחרות, מוג'ינגה קאמבונדג'י משוויץ. 3 הראשונות בכל מקצה עולות אוטומטית לחצי הגמר ואליהן יצטרפו 6 האצניות בעלות התוצאות הטובות ביותר.
400 מטר, גמר (22:10) – לאה שפרונגר השוויצרית ויוסטינה סווטי-יירסיטיץ' הפולניה ייאבקו על הזהב בין 6 האצניות שיקחו חלק במקצה הגמר.
60 מטר, גמר (22:35) – אווה סבובודה מפולין, דפני סחיפרס מהולנד, מוג'ינגה קאמבונדג'י משוויץ ואשה פיליפ הבריטית צפויות להיאבק על הבכורה, בהנחה, כמובן, שיצליחו לעבור בהצלחה את שני מקצי המוקדמות.

כדורסל מכללות

משחקי היום (זמן ניו יורק)

12:00:אינדיאנה – מישיגן סטייט (6)

אלבמה – לואיזיאנה סטייט (13)

אוקלהומה סטייט – קנזס (15)

פלורידה סטייט (18) – צפון קרולינה סטייט

1:00:  ויסקונסין (19) – פן סטייט

2:00: טנסי (7) – קנטקי (4)

פורדו (14) – אוהיו סטייט

וירג'יניה (2) – פיטסבורג

4:00: דוק (3) – מיאמי

יוסטון (8) – UCF

TCU – טכסס טק (11)

תוצאות כדורסל משחקי הלילה:

 

יוסטון חוזרת לרלוונטיות לראשונה מאז ימי חאכים אולג'ואן ודרקסלר!

W L PCT PTS STRK TREND
1
Gonzaga 28 2 .933 1569 W19
1
2
Virginia 25 2 .926 1513 W5
1
3
Duke 24 4 .857 1502 L1
2
4
Kentucky 24 4 .857 1418 W4
5
North Carolina 23 5 .821 1326 W4
3
6
Michigan State 23 5 .821 1232 W5
4
7
Tennessee 25 3 .893 1190 W1
2
8
Houston 27 1 .964 1145 W12
1
9
Michigan 25 4 .862 1057 W1
2
10
Marquette 23 5 .821 1019 L1
1

 

 

תוצאות הערב עד עתה:

צ'טנוגה 54 – וופורד  (19) 80 (פיצפונת. 2,000 סטודנטים. 20 דקות מהבית)

פסיפיק 66 – גונזגה (1) 86

נברסקה 53 – מישיגן (9) 82

 

*****************************

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור האמירויות – קטע 7

קטע 6 היה קטע הטיפוס השני והמכריע של המירוץ. בניגוד למה שראינו בקטע הראשון, הלחץ שהופעל בחזית הפלוטון בטיפוס להר ג'איס (גם כאן לא מעט ע"י לורנס דה פלוס הצעיר מיומבו) לא תורגם להתפרקות של הפלוטון. במטרים האחרונים ראינו נסיון פריצה של טום דומולאן אל הקו שכמעט וצלח, אלא שהמוביל במירוץ, פרימוז רוגליץ', הראה שוב את עוצמתו במירוץ הזה, והצליח לגבור על ההולנדי על הקו. גודו, דן מרטין ו-ואלוורדה הגיעו מאחורי השניים. לסלובני הנפלא זוהי זכייה ראשונה בקטע אישי העונה, והוא שם כאן חותם על הזכייה המעשית במירוץ, שבו הוביל מתחילתו. הוא כעת מקדים את ואלוורדה (31+), גודו (44+), בוכמן (56+), קלדרמן (1:04+), דן מרטין (1:08+), דומולאן (1:11+), נוקס (1:29+), דה פלוס (1:45+) וקביאטקובסקי (1:45+).

קטע 7 הוא הקטע הנועל של המירוץ. זהו קטע שטוח לחלוטין לכל אורכו ברחובות דובאי, מה שצפוי להביא לנו סיום במיאוץ המוני. במוקד נוכל לראות שוב את המאבק ראש בראש בין פרננדו גביריה לאליה ויוויאני על שובר השוויון בזכיות בקטעים ביניהם (1-1 בינתיים במירוץ הזה). קיטל, בנט, יואן וקבנדיש צפויים גם הם להיות בחזית. שום דבר שאמור למנוע מרוגליץ' את הזכייה במירוץ. שידור ביורוספורט 2 ב-13:00.

מירוץ אומלופ הט ניוסבלאד

ברוכים הבאים לתחילת עונת הקלאסיקות של האביב, למרות שהאביב עדיין לא כאן. הקלאסיקות, הנערכות בחלקן הגדול בבלגיה, הן מירוצים חד יומיים, המאופיינים ברובם בדרכים כפריות, אינספור עליות קצרות ותלולות וקטעי פאבה (אבנים מרוצפות) שוברי רגליים. האופי של המסלול הופך את הדינמיקה של המירוצים לשונה מזו אותה אנו רואים בשאר העונה, בעיקר עם נטייה של הפלוטון להתפצל להרבה קבוצות קטנות. הקלאסיקות נשלטות בדרך כלל ע"י האול אראונדרים (או אם תרצו הקלאסיקנים), אותם רוכבים השולטים במגוון הדיסצפלינות של הרכיבה, כולל טיפוסים ומיאוצים כאחד. סוף השבוע הקרוב, הכולל את מירוץ אומלופ היום, ואת מירוץ קורן-בריסל-קורן מחר, מכונה על כן "סוף השבוע הפותח". על אף שמדובר במירוצים יוקרתיים פחות מהקלאסיקות שיגיעו בהמשך, הם מושכים תשומת לב לא מבוטלת ממגוון הקלאסיקנים שיפקדו את הדרכים הכפריות של בלגיה.

מירוץ אומלופ היום נותן לנו טעימה מהסגנון של הקלאסיקות הנזכרות. המירוץ אורך 203 ק"מ עם אינספור עליות קצרצרות ו-14 קטעי פאבה. שני האחרונים המהווים את הטיפוסים התלולים ביותר במירוץ, הקיר של חרארסברגן ובוסברג, הם המוכרים ביותר במירוץ, ויהוו כר למתקפות רבות. מצבת המשתתפים כוללת פחות או יותר את כל השמנא והסלתא של הקלאסיקנים בענף. וזה אומר (קחו נשימה): גרג ואן אוורמאט (שזכה פעמיים במירוץ), מיכאל ואלגרן (זוכה השנה שעברה), פיליפ ז'ילבר, יחד עם איב לאמפר וזדנק שטיבאר מקוויק סטפ (קבוצה מאד דומיננטית בקלאסיקות), ניקי טרפסטרה (הפעם בלי המטריה של קוויק סטפ), מתיאו טרנטין (עם לוק "טורבו דורבו" דורברידג'), יאספר סטויבן, מייקל מתיוס, אולי נסן, טים וולנס, ארנו דמאר, ספ ואן מארק וטיש בנוט. שידור ביורוספורט 2 ב-15:15.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

    1. הגמר ישודר בערוץ 555 ועוד הערה בנוגע לחצי הגמר בין פדרר וצ'וריץ'. צ'וריץ' לא התאושש כהלכה ממשחק רבע הגמר שלו מול ניקולוז באסילשווילי, שנגמר באחת לפנות בוקר, שעון דובאי. זו סיבה אפשרית להפסד חד הצדדי שלו לפדרר בחצי הגמר.
      שתי ההערות הן באדיבותו של מתן גילור.

  1. תודה רבה רבה ניר.

    אכן סופשבוע מעניין.
    באיירן יכולה לסגור פער הערב אבל זה יהיה משחק חוץ קשה מאד ובלי חלק ניכר מהקבוצה. אני חושב שמינכן יפסידו הערב לגלדבך אלא עם לובנדובסקי יתפוש את המשחק הכי טוב שלו השנה. בכלל הוא לא בכושר טוב השנה לצערי. מכבי תל אביב תגדיל היום את הפער לדעתי ואין מצב שהיא מפסידה באשדוד. מילאן לוקחת את המשחק הזה, ברור.
    יש גם פריימר ליג עם ניצחון קל ליונייטד על סאוטהמפטונס והסיטי תפרק את בורנמות' אבל המשחק המעניין הוא טוטנהם-ארסנל.
    תיקו או ניצחון של טוטנהם ובהנחה שהיונייטד מנצחים, יחזיר את היונייטד למקום הרביעי אבל התוצאה המועדפת עלי היא תיקו של שתיהן שיקרב את היונייטד 4 נקודות לטוטנהם ולמקום השלישי.

  2. לשלם 330 מיליון ל-13 שנה???????????????????

    איזה טרוף זה!

    אני לא אהיה בחיים עוד 13 שנה אחרת הייתי מתערב עם מי שרוצה שהוא לא מחזיק מעמד 13 שנים. לדעתי חייבים להגביל החתמה בספורטו ל-5 שנים. שאז יחתמו לעוד 5 שנים.

    13 שנה? טרוף אמריקאי!

  3. דיאנה וייסמן עלתה לחצי הגמר בשישים מטר. קבעה 7.33 (שיא לאומי) וסיימה שלישית במקצה.
    חצי הגמר הערב החל משמונה וחמישים.

  4. גמר טניס מעניין מאוד נוסף צפוי ביום ראשון בחמש לפנות בוקר (שידור בערוץ 56) בין אלכסנדר זברב מגרמניה לניק קיריוס האוסטרלי. האחרון ניצח בחצי הגמר את ג'ון איזנר במשחק שארך שעתיים ועשרים והסתיים לאחר 1 לפנות בוקר, (7), 7:6, 5:7, 7:5.
    זהו משחקו השלישי הרצוף של האוסטרלי בטורניר בו הוא ניצח בשלוש מערכות מאוד צמודות. כך היה גם מול רפאל נדאל וסטניסלאס וואוורינקה.
    ייתכן שזברב יגיע טרי יותר לאחר נצחון בשתי מערכות על קמרון נורי הבריטי.
    שני השחקנים נפגשו ביניהם 6 פעמים והמאזן הפנימי שלהם עומד על 3 לכל, כשהגרמני ניצח בשני המפגשים האחרונים ביניהם.

  5. תודה לכותבים.

    ניר ממליץ לך להפוך את ההימורים בפעם הבאה שנייה לפני שהחלטת מה הם יהיו..

    צדקת בפרנקפורט בלבד. (מילאן ניצחה בקושי משער עצמי מול 10 שחקנים.. רשמת שני שערים ומעלה).

      1. היה משחק לא טוב של מילאן.
        מצד שני משחק מעולה של באיירן.
        יונייטד עם הבעייה הקבועה בהגנה. בהנחה שאלה מוחתם, הוא חייב לטפל בבעייה הזו מייד ולהחליט מי באים בשנה הבאה. ליונייטד אין בעייה בהתקפה אלא בעייה בקישור אחורי ובהגנה. אין מנהיג שיסדר את כולם. ההגנות של ליברפול ושל הסיטי הרבה יותר מתואמות בגללל שיש להן מנהיגים מהמעלה הראשונה בהגנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט