הילד בן עשרים… אין לו חום גבוה – סיקור משחק דאלאס מארחת את אינדיאנה / יאיר פרנקל, כתבנו החדש בדאלאס

הילד בן עשרים… אין לו חום גבוה – סיקור משחק דאלאס מארחת את אינדיאנה / יאיר פרנקל, כתבנו החדש בדאלאס

 

הילד בן עשרים… אין לו חום גבוה – סיקור משחק דאלאס מארחת את אינדיאנה / יאיר פרנקל

כולם יודעים שדאלאס כבר לא בונה על ההווה, אלא יותר על העונה הבאה, אבל לאוהדים זה לא מפריע למלא את האולם כמעט עד אפס מקום במשחק ביתי שביום רגיל לא אמור לעניין יותר מידי. שתי הסיבות העיקריות הן כמובן הכוכב היוצא, שהוא אהוב העיר ויקיר הקהל בעשרים שנה האחרונות, והכוכב בהתהוות, סלובני שעוד מדבר על כך שדאלאס מגיעים לפלייאוף השנה (?????). נכון, היה גם את ווסלי מת'יוס שהיה דמות אהובה בדאלאס ותרם רבות למשחק ההתקפה שלה בשלוש שנים הראשונות (לא כל כך השנה) והוא קיבל "סטנדינג אוביישן" מהקהל והיה די מרגש, אבל לא כמו מה שדירק קיבל בלוס אנג'לס לפני יומיים. קשה לתאר במילים כמה נוביצקי מוערך ואהוד בדאלאס, עד שלא שומעים איך הקהל מתרגש אחרי כל סל שלו (שכיום אין בשפע), ולפי הרעש באולם אפשר לחשוב לכמה שניות שאתה במשחק פלייאוף והוא קלע שלשה מנצחת במשחק שבע בגמר המערב. כן, גם דונצ'יץ' מקבל אהבה ואהדה רבה מהקהל, שבונה עליו לשנים הקרובות כמי שיביא אותם למעמד שהיו רגילים אליו בשנים היפות של דירק.

 

אתמול גם ציינו כמעט יום הולדת ללוקה, מה שגרם להתלהבות יתרה כי הוא מחליף קידומת וכבר לא יהיה עוד טין אייג'ר שובר שיאים, אלא בן עשרים שובר שיאים, ויום הולדת לדווין האריס הוותיק שהחליט שלכבוד יום הולדתו ה-36 הוא הולך לנסות לצאת מהמשחק מוקדם על עבירות וגם כמעט הצליח. הוא סיים את המשחק עם חמש עבירות וחמש נקודות ב-17 דקות, ולא תרם יותר מידי למהלך המשחק.

האווירה בחדר הלבשה של דאלאס היא מאוד נינוחה. לא ניכר שהם לחוצים לנצח (למרות שאף אחד לא אוהב להפסיד בבית כמובן) אבל יש כאן בניה של שחקנים שיישארו שנה הבאה בתור ספסל מאוד מנוסה שיוכל לסייע לקבוצה שתיבנה בקיץ הקרוב, ולדעתי זה יכול להיות גורם מאוד משמעותי ביכולת שלהם להגיע רחוק בעונה הבאה. דוגמה מצוינת לכך היא הרוקי ג'יילן ברונסון (ווילאנובה), שמאז הניקיון האחרון בסגל הקבוצה, והפציעה של ג'י ג'יי בריאה מקבל המון דקות ואתמול בלילה גם רשם שיא קריירה עם 24 נקודות, 5 אסיסטים ושלושה ריבאונדים, ופלוס 17, והיה גורם משמעותי בניצחון. הנה מה שהיה לו להגיד:

המשחק היה צמוד לאורך כל הדרך, כשדאלאס מובילה כל המשחק, למעט שיוויון בודד בתחילת הרבע הרביעי (79-79), והתוצאה סופית 101-110 משקפת גם את ההפרש הכי גבוה שהיה במשחק. ווסלי מת'יוס מהאורחים חזר לראשונה לאולם מאז הוטרד, ונתן עבודה עם 20 נקודות, בניסיון לכסות על חסרונו של אולדיפו, אבל עם 22 של בוגדנוביץ' ואף שחקן אחר מאינדיאנה עם מספר מרשים לא הספיקו לאינדיאנה, שאולי עוד מנסים לעבור את טורונטו בפסגה כדי לקבל יריבה יותר קלה בסיבוב הראשון. עוד שחקן שראוי לציון, ולא רק כי הוא הבן של, הוא טי ג'יי ליף, ששיחק 17 דקות, בהן תרם 9 נקודות וקטף 7 ריבאונדים, שזה הרבה מעל הממוצע שלו העונה.

סך הכל היה משחק מאוד מהנה, כשהקבוצה הביתית באמת נותנת את כל מה שיש לה לתת כיום במגרש, והגיע להם לנצח. הבעיה היחידה היא שכל ניצחון תורם לאשלייה של דונצ'יץ' שהם איכשהו ממשיכים לפוסט סיזן…

אחרי המשחק שאלו את ריק קרלייל מספר שאלות, רובן לא כל כך מענינות, אבל רציתי להביא לכם את הקטע בו נשאל על ווסלי מת'יוס ותיאור סיבת הניצחון על אינדיאנה, וגם, מה הוא חושב על דונצ'יץ':

לא הרבה שחקנים של דאלאס יוצאים מהמקלחת וששים לדבר עם הכתבים, במיוחד שאין כל כך על מה לדבר כרגע, אבל סלאח מג'רי מאוד אוהב להסתחבק עם כולם אבל אף אחד לא באמת מראיין אותו (אולי בקרוב ספיישל בהופס).

היתה התנפלות המונית על לוקה, ואני מבטיח שבפעם הבאה אני אביא זווית צילום יותר טובה וגם שאלה משלי:

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. thank you for bringing the story of luca
    to the hoops.co.il
    it's great to have a reporter at Dallas so we can all enjoy the progress of Luca becoming a superstar in the league.
    Luca is a 15 years all star and it's great thing but please get us more of Dirk in his probably his last month as professional basketball player

  2. תודה בטוח יש הרבה התרגשות בדאלאס עם דירק ולוקה.
    אומרים שם משהו על העתיד עם פורזינגיס או שכרגע שותקים לגבי העניין?
    ברונסון שחקן מעניין, אני עוקב אחריו כבר כמה זמן ונראה שהוא הופך להיות שחקן רוטציה חשוב בדאלאס, אחלה מציאה.
    אני מת על האולם בדאלאס, מאוד קרוב להכל ואחלה מסעדות ובארים ממש ביציאה, חלק גדול מהסיבה שהאולם תמיד מפוצץ זה שקיובן דאג לשמור את הכרטיסים זולים ושהאוהדים מנצלים את המיקום של האולם לעשות ערב יציאה משולב.

  3. כיף של סיפתח! הכתב הראשון שכתב ספורט מדאלאס (כמו שהחברה מפורטלנד, טורונטו, וושינגטון, טורונטו, שיקגו, ל.א, סן פרנציסקו,וקליבלנד הם הראשונים. בניו יורק העייתי לפני אייל ושחר…).

    תודה על הסיפתח המוצלח כל כך!

  4. בהצלחה יאיר. זכית לראות מקרוב שני פנומנים. יש מצב שלוקה לא החטיא בכל הקטע שצילמת?? אהבתי מאוד את הסיקור מחכים לעוד הרבה כאלה !

  5. אחלה סיקור, תודה.
    אני מאלו שלא מאמינים שפורזינגיס יכול להיות בריא לאורך זמן (אולי אתבדה…), איתו, זאת קבוצה עם פוטנציאל עצום, אבל קשה לי להאמין שזה יהיה איתו – ולכן, נדמה לי שהקבוצה צריכה לבחור נכון בדראפט הקרוב ולהביא איזה גבוה ורסיטלי ממש לא יזיק לה.

  6. סחטיין על הסיפתח.
    פורגיזניס, לא מסתדר לי שהוא ווינר. נראה לי כמו קית׳ ואן הורן משודרג.
    מקווה שאני טועה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט