אירועי דיומא – 01.02.2019

היום: גמר אליפות אסיה בכדורגל וקטע המלך בוואלטה של סן חואן.

כדורגל

אליפות אסיה – הגמר

15:45: קאטאר-יפן (ספורט 5). אליפות אסיה, המתארחת באמירויות, הגיעה היום לשלב הגמר, בו יתחרו הנבחרות של יפן וקאטאר. את הנבחרת היפנית אנו זוכרים כאחת הנבחרות היותר סימפטיות מהמונדיאל, שהודחה לאחר הפסד שובר לב במיוחד מול בלגיה. היא תנסה להניף את הגביע החמישי בתולדותיה, והיא ודאי תיחשב כאן כנבחרת הפייבוריטית לזכות במשחק, ודאי לאחר התצוגה שלה בחצי הגמר, בו ניצחה את איראן 3:0. קאטאר שממול היא נבחרת עם סיפור ייחודי, אם כי די מוכר מענפים אחרים בהקשר שלה. מארחת המונדיאל הבא הרכיבה נבחרת המורכבת ברובה ממתאזרחים, אך עם זאת התוצאה היא נבחרת איכותית ומגובשת למדי. הראייה היא מאזן שערים של 16:0 מתחילת הטורניר, כולל ניצחון משכנע על המארחת בחצי הגמר, ומלך שערים בדמותו של אלמועז עלי (שהשווה את שיא הכיבושים באליפות – 8). לפיכך ייתכן שנקבל כאן גמר פתוח יותר מכפי שצפוי. ברמת הפיקנטריה נוכל לספר שהגמר הזה נחזה ע"י צ'אבי הרננדז הדגול, וכן שמדובר בדיוק בשתי נבחרות שהוזמנו לקופה אמריקה הקרוב בברזיל.

כדורסל

יורוליג – מחזור 21 / יאיר זעפרני

19:00: צסק"א מוסקבה (5-15) – בודצ'נוסט – על פניו המשחק הזה בין המדורגת שלישית לזו שמדורגת לפני אחרונה מסריח מ'לא כוחות', אבל את זה גם חשבנו בסיבוב הקודם בו ניצחו דווקא המונטנגרים 92:93. ומה גם שהקבוצה האורחת לוהטת ורשמה כבר שלושה ניצחונות רצופים כולל אחד מול ריאל מדריד. ובכל זאת, האורחת עוד לא ניצחה העונה מחוץ לביתה וצסק"א בכושר טוב עם ארבעה ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים לא צפויה להפסיד לאלופת הליגה האדריאטית שוב.

19:15: – דאראושפאקה (17-3) – ריאל מדריד (4-16) – ומקרב קצוות אחד לאחד מובהק עוד יותר בין השנייה בטבלה לאחרונה בו. הטורקים אמנם ניצחו בשבוע שעבר את באסקוניה וקטעו רצף של 4 הפסדים אבל ריאל מדריד זו כבר אופרה אחרת וקשה לראות אותם מפתיעים את הקבוצה שניצחה אותם בסיבוב הראשון 93:109.

21:30: פנאתינייקוס (12-8) – אנדולו אפס (7-13) – משחק שעשוי להיות מרתק בין אכזבת העונה להפתעת העונה. עם שלושה הפסדים רצופים (תודו שאתם לא מתפלאים שריק פטינו נכשל…) המצב של פאו מתדרדר יותר ממצב הסקרים של אבי גבאי ופתאום מקום בין 8 הגדולות נראה כמעט בלתי אפשרי. הערב, בסוג של משחק ההזדמנות האחרונה הם ייפגשו את אנדולו שאמנם הפסידה בשבוע שעבר לריאל במדריד אבל לפני כן ניצחה ארבעה משחקים רצוף. פנאתינייקוס תקווה שהנתון שאומר שהיא לא הפסידה לאנדולו בבית מאז מרץ 2006 (והם שיחקו לא מעט מאז ביניהן) ישמור אותה מעוד הפסד שיהיה כנראה המסמר האחרון בארון שלה ושל המאמן האמריקאי שלה. בסיבוב הקודם ניצחה אנדולו 62:78.

22:00: גראן קנריה (14-6) – ארמאני מילאנו (11-9) – מילאנו מנסה להתאושש מהתקופה הרעה שלה שדירדרה אותה בטבלה ובשבוע שעבר היא אפילו ניצחה את ז'לגיריס קובנה וקטעה רצף של שלושה הפסדים ביורוליג. הם ינסו להמשיך את המומנטום במשחק חוץ מול גראן קנריה, שדי איבדה עניין ועומדת על שישה הפסדים ברציפות שדי הוציאו אותה מהדיון על עליית שלב. בסיבוב הקודם ניצחה קנריה במפגש הראשון אי פעם בין שתי הקבוצות 94:86.

 

מכללות / עידו גילרי

2:00: איווה [5-16] – (5) מישיגן [1-20]

3:00: בואלינג גרין [6-14] – (18) באפאלו [2-19]

4:00: (24) וויסקונסין [6-15] – (21) מרילנד [5-17]

 

משחקי אתמול:

(13) יוסטון [1-21] 73 – טמפל [6-15] 66  הקוגארס ממשיכים בשלהם גם מול אחת הירביות המרכזיות לקונפרנס. קווינטון רוז קלע 26 עבור האאולס שנתנו מאבק יפה אבל ה לא הספיק מול 24 של קורי דיוויס עבור יוסטון שקיבלו גם 14 עם 12 ריבאונדים מדז'ון ג'ארו.

פן סטייט [14-7] 90 – (17) פרדו [6-15] 99  הבויילמייקרס לא יכלו להרשות לעצמם הפסד מול הקבוצה החלשה בביג טן אבל היו די קרובים לכך עד שסל של קארסן אדוארדס שניות לסיום השווה את התוצאה ושלח את הקבוצות להארכה שם הדברים כבר התנהלו כצפוי. אדוארדס סיים עם 38 נקודות כשהוא נעזר ב-20 של ריאן קליין. לאמאר סטיבנס הוליך כרגיל את הניטני ליונס עם 24 נקודות כשראסיר בולטון מוסיף 18 מהספסל.

בריגהאם יאנג [10-13] 63 – (4) גונזאגה [2-20] 93  הבולדוגס ממשיכים לחכות שמרץ יגיע כשברנדון קלארק ממשיך להרשים עם 23 נקודות ו-9 ריבאונדים. רוי האצ'ימורה הוסיף 20 עם 9 ריבאונדים וקורי קיספרט תרם 16 נקודות. טי ג'יי הוז הוביל את קוגארס עם 16 נקודות.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס הגרמני – שמינית ורבע הגמר

שמינית הגמר:

יואן סיז'ון-דוויין ג'ונס

סייאו גואודונג-דינג ז'ונווי

ניל רוברטסון-סטיוארט בינגהאם

דייויד גילברט-מארק סלבי

רבע הגמר:

מארק וויליאמס-קיירן ווילסון

סטיבן מגווייר-ג'אד טראמפ

יואן סיז'ון\דוויין ג'ונס-סייאו גואודונג\דינג ז'ונווי

ניל רוברטסון\סטיוארט בינגהאם-דייויד גילברט\מארק סלבי

אתמול הסתיים הסיבוב הראשון, כשגם כאן ראינו כמה הפתעות. כך ראינו את דוויין ג'ונס האלמוני גובר על ג'ק ליסובסקי, ואת יואן סיז'ון הצעיר גובר על ג'ון היגינס (לא כזאת הפתעה האמת – הסיני הצעיר הוא כישרון עולה). עוד ראינו את סייאו גואודונג עושה לראיין דיי את מה שעשה לו באליפות העולם לפני שנתיים, עם ניצחון מוחץ. אתמול נפתח גם שלב שמינית הגמר, כשכל הפייבוריטים עברו לשלב הבא. זה כלל נצחונות משכנעים של אלוף העולם, מארק וויליאמס, על ג'ו פרי, ושל אלוף המאסטרס, ג'אד טראמפ, על יאן בינגטאו.

היום יושלם שלב שמינית הגמר, כששני המשחקים המעניינים הם דרבי סיני בין סייאו גואודונג לדינג ז'ונווי, והתנגשות איכותית של אלופי עולם בין סטיוארט בינגהאם לניל רוברטסון. סשן הערב יביא לנו כבר את רבע הגמר בשלמותו בין המנצחים של שלב שמינית הגמר. שני המשחקים שכבר נקבעו, בין מארק וויליאמס לקיירן ווילסון, ובין ג'אד טראמפ לסטיבן מגווייר, צפויים להיות מצויינים. שידור של שמינית הגמר ביורוספורט 2 ב-15:00 ושל רבע הגמר ביורוספורט 1 ב-21:00.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה של סאן חואן – קטע 5

קטע 4 של המירוץ היה בעל סיום שטוח, וכרגע בקטעים מהסוג הזה אין יותר מדי מתחרים לפרננדו גביריה. הקולומביאני העוצמתי נאלץ למתוח עצמו ממש על קו הסיום כדי לגבור על פטר סאגאן, כשבן ארצו, אלבארו הודג, משלים את הפודיום. ז'וליאן אלאפיליפ עדיין מוביל במירוץ, ואחריו גביריה (8+), קונטי ואבנפואל (22+), סאגאן, גרובשארטנר ואנאקונה (26+), רוסאס (40+), סביליה (41+) וקונסוני (44+).

*המלצת צפייה* קטע 5 הוא קטע המלך של המירוץ. הקטע מתנהל בעלייה מתמדת לאורך כל מאת הקילומטרים האחרונים עד לפסגת האלטו קולורדו. אין כאן שיפועים מטורפים, אבל מן הסתם מדובר בקטע המתאים למטפסים, לרבות אחד כמו נאירו קינטאנה. לקולומביאני, שנמצא בפיגור של 48 שניות מאחורי אלאפיליפ, זוהי פחות או יותר ההזדמנות היחידה לסגור את הפער על הצרפתי. שידור ביורוספורט 2 ב-17:00.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. 8 קילומטר לסיום ויש פה מירוץ מרתק. ווינר אנקונה ממוביסטאר תוקף ועובר להובלה וירטואלית. גם קראפז ממוביסטאר תוקף ומנסים לבודד את אלאפיליפ.

  2. ואללה סיביליה …מדהים רוכב בדרג השלישי עכשיו ומי רוכב בדרג השני…
    כן רובן פלזה, בנבחרת הישראלית…ואווו..

  3. הבריחה מנצחת: תיבני בהפתעה מרעישה, הפלוטון עשה הכל במשך 60 אחרונים , וכל הזמן חסרו לו 30 שניות, כבוד לארחנטינה

  4. איזו בריחה מדהימה, ארגנטינה חוגגת עם תיבני כאילו זכתה במונדיאל, האבא והאמא עולים לפודיום….ואווו ,
    לראות ולא להאמין , לא יודע אם לבכות או לצחו… האמא בוכה….
    איזו אוירת ספורט , … כולה 12 שניות על פיטר סאגאן…אבל אלו 12 שניות במסלול מירוצי המכוניות של סן חואן….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט