קרב ישיר על המקום ה-8: מכבי תל אביב מתארחת אצל באסקוניה/ שי בוקר

 

הערב (21:45) בויטוריה, מכבי תל אביב (11-9) תצא לבאסקוניה (11-9) למשחק חשוב מאוד ולקרב ישיר על המקום השמיני. שתי הקבוצות החליפו מאמנים ונערכו שינויים משמעותיים בשני הצדדים. אצל הצהובים מתל אביב השינוי הוא גבולי, מעבר לציפיות, כשהיא נמצאת על סף הפלייאוף עם 10 משחקים לסיום העונה הסדירה. בפריוויו זה ארחיב על השינוי על הקווים אצל הצהובים, אביא נתונים מ- BASKETBALL REFERENCE, דברים חשובים לקראת המשחק, מי הם השחקנים שצריך לשים אליהם לב, אזכיר את המפגש בהיכל לפני חודש וחצי, אביא מפתחות לניצחון וכמובן את ההימור שלי.

אז כפי שציינתי בפתיח, שתי הקבוצות החליפו מאמנים והתוצאות נראות טובות. הדבר השונה בחילופי המאמנים הוא שמכבי כבר נראתה עם רגל וחצי מחוץ לתמונת הפלייאוף עם מאזן 6-1 לאחר 7 משחקים, כשהבאסקים עמדו על מאזן 5-2 ולא היו רחוקים כל כך מהטופ 8. מדהים מה שמאמן כמו יאניס ספרופולוס יכול לעשות לקבוצה.

גם לאחר חילופי המאמנים, הצהובים הפסידו לאנאדולו אפס בטורקיה ולפנרבחצ'ה בהיכל, נפלו למאזן של 8-1, והמחשבה על פלייאוף כבר התרחקה מאוד. שני הפסדים אלו הגיעו ללא אימונים עם ספרופולוס. עם תחילת האימונים ולמידת השיטה של המאמן היווני, התוצאות החלו להגיע.

לפניכם התוצאות של המשחקים של מכבי תחת נבן ספאחיה ויאניס ספרופולוס, כולל נתוני ממוצע נקודות וספיגה למשחק (לא מ-BASKETBALL REFERENCE):

מכבי של ספאחיה לעומת מכבי של ספרופולוס.

 

לפי נתונים אלה, אפשר לראות שיפור משמעותי בהגנה וכמובן גם בצד ההתקפי. הצהובים משחקים אחד למען השני ומקריבים את עצמם על המגרש.

ממוצע נקודות למשחק (עונתי/חמישייה/ספסל) מ-BASKETBALL REFERENCE:

כל הסטטיסטיקה מ-BASKETBALL REFERENCE.

 

כל הסטטיסטיקה מ-BASKETBALL REFERENCE.

 

זה הזמן לכל הדברים החשובים שצריך לדעת לקראת המשחק: פציעות והחתמות.

באסקוניה:

פציעות:

לבאסקים יש מכת פציעות שכוללת את הכוכב הגדול שלהם טוקו שנגליה, עוד שחקן משמעותי: ג'ייסון גריינג'ר, ואת לוקה וילדוזה הצעיר שנותן עונה טובה. שנגליה ככל הנראה סיים את העונה הסדירה עם פציעה בברך וגריינג'ר כנראה סיים את כל העונה לאחר שעבר ניתוח בקרסול לפני כשבועיים. וילדוזה, למרות נקע בקרסול ולמרות שלא השתתף באימונים, צפוי לשחק מחר. (ROOTWIRE FANTASY NEWS)

הקבוצה גם החתימה שחקן שהיא מקווה יכפר על הפציעה של שנגליה: ג'יילן ג'ונס ששיחק  בעברו ב- NBA. ג'ונס ערך את בכורתו בשבוע שעבר נגד דרושפאקה וקלע 2 נקודות ב-8:17 על הפרקט.

מכבי תל אביב:

פציעות:

דיאנדרה קיין ימשיך להיעדר עם קרע בהמסטרינג. ג'רמי פארגו פתח במקומו בשבוע שעבר ולדעתי יפתח גם הערב.

במכבי תל אביב אין החתמות חדשות.

 

עכשיו נמשיך לשחקנים שצריך לשים לב אליהם:

באסקוניה:

  • וינסנט פויריה– הסנטר הצרפתי קלע את סל הניצחון של קבוצתו בהיכל מוקדם יותר העונה במשחק טוב מאוד שלו שאותו סיים עם 12 נקודות ו-12 כדורים חוזרים. העונה הוא מעמיד 11.3 נק' למשחק לצד 7.3 כ"ח.
  • מאט ג'נינג– קלעי נהדר ל-3 עם 37%. הוא יעניש כשהוא פנוי לזריקה.

מכבי תל אביב:

  • ג'ון דיברתולומיאו– למה דווקא ג'ונדי? הוא השפן של ספרופולוס. כשמכבי צריכה סל, הוא לרוב נענה למשימה עם שלשה חשובה שמשנה את המשחק. לא אתפלא אם ינצל את דקותיו בצורה נהדרת.
  • ג'רמי פארגו– סיפור של מאחורי הקלעים. כזכור, הגארד האמריקאי שיחק גם בצסק"א מוסקבה ויכל היה לשחק מול באסקוניה בעונה 2013/2014 אבל הוא לא. בעונת 2014/2015, כשחזר ללבוש את הצהוב של מכבי, שוב לא שיחק מולם, כך הוא סיפר לי לאחר מסיבת העיתונאים שלאחר המשחק מול גלבוע/גליל. הפעם האחרונה שבה שיחק ב-באסקוניה היא לא אחרת מהבאזר ביטר שלו ב-2011 שהשווה את הסדרה ל-1:1. נוסטלגיה. משם מכבי המשיכה לפיינל פור, אבל הפסידה לפאו בגמר. במשחקים נגד באסקוניה לאורך הקריירה שלו בספרד, הוא קולע 8.33 נקודות למשחק. אני מאמין שמחר, בייחוד לאחר שהוא נראה מצוין בשבת מול גלבוע/גליל נגדם הוא רשם 19 נקודות, הוא יגיע לספרות כפולות גם הערב.

 

המפגש הקודם:

הבאסקים גנבו ניצחון חשוב בהיכל תודות לדאנק ענק של פויריה בשניות הסיום. מכבי תל אביב התקשתה לקחת ריבאונד מול הצרפתי הענק, ובעיית העבירות של טאריק בלאק וג'וני אוברייאנט לא עזרה להם.

שני מפתחות לניצחון עבור כל קבוצה:

באסקוניה:

  • קליעת שלשות- חובה! מכבי לא שומרת שלשות כל כך טוב, וזה מה שיכול לתת לבאסקוניה יתרון חשוב. הבאסקים קולעים 8.6 שלשות למשחק.
  • חשוב להפעיל את פויריה מוקדם כדי לשים את בלאק ואוברייאנט בבעיית עבירות או להפוך אותם לשחקנים שלא מצליחים להשתלב במשחק. בהיכל העונה, שניהם יצאו ב-5 עבירות.

מכבי תל אביב:

  • לרוץ- חובה! כשמכבי רצה, היא כמעט בלתי ניתנת לעצירה בייחוד ברצף הניצחונות שלה בשבועות האחרונים. כדי שזה יקרה, פארגו וסקוטי וילביקין חייבים להיות בשיאם בצד ההתקפי. בצד ההגנתי, אלכס טיוס, טאריק בלאק ויובל זוסמן חייבים להיות אפקטיביים.
  • לעצור את קלעי השלשות של באסקוניה. אם מכבי רוצה ניצחון היא חייבת לנטרל את ג'נינג, וילדוזה ודארון היליארד.

הימור: הפציעות בצד הבאסקי יעשו חיים קשים למקומיים שייתקשו מאוד לייצר נקודות. מכבי תל אביב תנצל כל אפשרות לרוץ ותצא מבאסקוניה עם ניצחון בין 5 ל-15 נקודות.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. קצת לא פירית לגבי ספאחיה ההשוואה הזו. בסוף, בשבעת המשחקים שהוא אימן, מכבי ת"א שיחקה פעמיים בבית בלבד ופגשה יריבות כמו צסק"א, ריאל, אולימפיאקוס, פנאתינייקוס וברצלונה (כל שלוש האחרונות בחוץ). שלא נדבר על הפציעות בסגל שהוא חווה.
    אז זה לא שספאחיה היה מאמן כל-כך מוצלח וזה לא שספורופולוס לא עדיף עליו (הוא כן) אבל אני לא בטוח שהמאמן היווני היה מביא תוצאות הרבה יותר טובות אם הוא היה זה שפותח את העונה.

    מכבי ת"א לא ניצחה בספרד מאז 2014, אם לא עכשיו אז אימתי

    1. ממש קצת, כי מכבי נראתה לא טוב כלל אצל ספאחיה גם ללא קשר לחוזק היריבות. היא הייתה יכולה לשחק טוב משמעותית ממה ששיחקה גם נגד אותן יריבות.

  2. המאזן של מכבי על אדמת ספרד לא מעודד בכלל. אם מנצחים היום הם יעופו על גלי המומנטום וישתחלו בסוף. אישית אני לא אופטימי מדי

  3. שי , אחלה סיקור . שכחת רק דבר אחד : גארינו גם ייעדר בבאסקוניה בנוסף לשנגליה וגריינג'ר . לדעתי וילדוזה בטוח ישחק . חייבים לנצל את המומנטום ולנצח ביותר מ 2 הפרש . למוניקה שופט הערב וזה מסוכן לנו בדיוק כמו ליריבה . מאמין שמכבי תנצח בפלוס 5

    1. תשמע לדעתי הוא לא שחקן מרכזי אצלם ואם הייתי כותב על כל שחקן פצוע אצלם זה היה לוקח שנה חחח. רוב הסגל שלהם פצוע. רגעעעעע החבר שלי לואיג'י שופט הערב? יהיה כיף! הוא אמר לי אחרי המשחק מול חימקי שהוא שופט את המשחק לטובת עצמו חחחח. יהיה מעניין במיוחד!

  4. ביורוליג צריכים לעשות שינוי מקיף השיפוט ולהפסיק בתדרוך לשופטים, המצב הזה שבו קבוצה אחת שומרת בחיבוקים והשני חסרת אונים לא יכול להימשך- זה לא כדורסל. זה נחמד מאוד לנפח קבוצות כמו פנא או ויטוריה אבל זה מוריד משמעותית מהעניין בצפייה במשחקי הבית שלהן.

    1. בנוסף התופעה הזו של חתיכת חמש שניות אחרונות של רבע כדי לא לפגוע במומנטום של הקבוצה הביתית כשברבע הקודם יודעים לשמור על בקושי שתי שניות היא בזויה בעיני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט