תרגיל חטיבתי – סיקור השלב השני בפלייאוף ה- NFL / פריים-טיים זק

תרגיל חטיבתי – סיקור השלב השני בפלייאוף ה- NFL / פריים-טיים זק

סיבוב הווילד קארד בשבוע שעבר נשלט ע"י ההגנות (כמות הנקודות הממוצעת היתה 18.1 נקודות לקבוצה, שווה לכמות הנקודות הממוצעת של אוקלנד, שהיתה במקום ה-28 בליגה בעונה הרגילה), אך בסיכומו של יום הודחו בו הקבוצות עם שלוש ההגנות הטובות ביותר בפלייאוף (שיקגו, בולטימור ויוסטון). השבוע נכנסו למרוץ ארבע הקבוצות שהשיגו הכי הרבה נקודות בעונה הסדירה (הצ'יפס, הראמס, הסיינטס והפטריוטס – בסדר הזה), כך שציפינו למשחקים התקפיים ומרובי נקודות יותר. ציפיה זו התממשה בחלקה כאשר הקבוצות הביתיות הגיעו שתיהן ל-30 נקודות, וזה הספיק להן כדי לנצח ולעלות לשלב הבא

במשחק המוקדם התמודדו שתי קבוצות שהפתיעו מאד העונה והציגו קוורטרבקים שהתעלו על הציפיות מהם בתחילת העונה. בסיום המשחק היתה התוצאה קנזס סיטי צ'יפס (12- 4) – אינדיאנפוליס קולטס (10- 6)  31- 13. גיבורי המשחק היו במפתיע שחקני ההגנה המושמצת של קנזס סיטי שהצליחו להפעיל לחץ על לאק ולגרום שלל הסטות של מסירות והשמטות של תופסי הקולטס (שנגרמו מכיסויים מצוינים בסקונדרי), מה שגרם לאינדיאנפוליס להשיג דאון ראשון (התקדמות של 10 יארד) בהתקפה בפעם הראשונה רק דקה וחצי לפני המחצית (!). מהומס עשה כמעט ככל העולה על רוחו במחצית הראשונה, עם מסירות ספקטקולריות כמו שלמדנו לצפות ממנו אבל גם מהלכי ריצה טובים של דמיאן וויליאמס ובחמישה דרייבים במחצית זו השיג 3 ט"ד ועוד שער שדה. ההישג היחיד של הקולטס במחצית זו היה חסימת פאנט של הצ'יפס שהוחזרה לט"ד (ועוד נסיון שער שדה שהוחטא לפני המחצית) ותוצאת המחצית החד צדדית הזו היתה 24- 7. במחצית השניה המשחק התאזן ונרגע כאשר גם הגנת הקולטס מצליחה לעצור את מהומס, ובהמשך לאונרד כופה פאמבל על ווטקינס קרוב לאנד-זון של קנזס ומעביר את הכדור לקולטס אבל כמעט כצפוי במהלך הבא די פורד גורם ללאק לאבד את הכדור. רק באמצע הרבע הרביעי אינדיאנפוליס מצליחה לייצר ט"ד התקפי במסירה ארוכה מלאק להילטון ואחרי החמצת נקודת הבונוס התוצאה מצטמצמת ל-24- 13. סיכוי לקולטס לחזור? לא ממש כי בדרייב הבא הצ'יפס מתקדמים עם הרבה מהלכי ריצה שאוכלים את השעון, הקולטס (כמו בכל המשחק הזה) עושים פנלטי על בעיטת ההרחקה של קנזס סיטי  שמשאיר את הדרייב בחיים ודארל ווילאמס רץ לתוך האנד-זון וקובע את תוצאת המשחק. אינדי עוד הגיעו לרד-זון של הצ'יפס אבל הזמן נגמר והצ'יפס יארחו את גמר החטיבה ויחכו עד הלילה כדי לדעת מי תהיה היריבה שלהם שם. מהומס סיים את הערב עם 27 מ-41 ל-278 יארד ודמיאן וויליאמס הפתיע בגדול עם 129 יארד ב-25 נשיאות כדור. לאק סיים בצורה עגומה עונה נפלאה מבחינתו עם 19 מ-36 ל-203 יארד.

הגנת הצ'יפס בפעולה – עזרו למהומס לנצח, לשם שינוי

 

במשחק המאוחר ציפינו לראות מפגש בין סגנונות משחק שונים – דאלאס שמתבססת על משחק ריצה מול הראמס שמתבססת על התקפה מגוונת שמייצרת המון נקודות. בפועל ראינו כמעט תמונת ראי של התחזית הזו. התוצאה בסיום היתה לוס אנג'לס ראמס (13- 3) – דאלאס קאובויס (10- 6) 30- 22. למרות שעל המגרש היו שני הרצים הטובים בליגה (גרלי ואליוט), גיבור המשחק היה רץ אחר, אלמוני יחסית בשם סי-ג'יי אנדרסון (ששיחק רוב הקריירה בברונקוס) שפעם אחר פעם קידם את התקפת הראמס והגיע ל-123 יארד ושני ט"ד במשחק. בתחילת המשחק הראמס התקדמו יפה על הקרקע עם גרלי ואנדרסון אך נבלמו לשני שערי שדה בדרייבים הראשונים. מצד שני הגנת לוס אנג'לס באה מוכנה לזיק אליוט והצליחה לבלום אותו כל המשחק (השיג רק 47 יארד ב-20 נסיונות) מה שחייב את פרסקוט לעבוד הרבה באוויר. הוא הצליח להשיג ט"ד במסירה לקופר בדרייב הראשון אבל אח"כ נעצר עד סוף המחצית בעוד גוף מתחיל לייצר גם התקפה אווירית וכך משיג שני ט"ד עד למחצית שמסתיימת בתוצאה 20- 7. במחצית השניה הדפוס נשמר – הראמס מתקדמים בעיקר על הקרקע בעוד הקאובויס נאלצים להתקדם במסירות של פרסקוט. הראמס השיגו שער שדה אבל אז ט"ד של אליוט (מקו היארד ה-1, אחרי מסירה ארוכה מפרסקוט לגאלופ) והמרת 2 נקודות מביאה את המשחק לפער של 8 נקודות בלבד 23- 15. ברבע הרביעי הראמס שוב מתקדמים על הקרקע עם אנדרסון ומשיגים ט"ד. הקאובויס העקשנים לא מוותרים ומשיגים ט"ד משלהם והתוצאה היא 30 -22 שתי דקות לסיום. הקאובויס בוחרים לא לבעוט און-סייד קיק ולהרחיק אבל מי אם לא גיבור המשחק אנדרסון משיג את הדאון הראשון הנדרש כדי לסיים את הזמן ולתת לראמס ניצחון לא קל אך מתוק מאד. בנוסף לאנדרסון גם גרלי השיג מעל 100 יארד (115) וגוף השיג רק 168 יארד באחוזים בינוניים – אבל לא היה צריך יותר מזה. משחק טוב של פרסקוט שהשיג 266 יארד ב-20 מ-32 לא הספיק.

סי ג'יי אנדרסון – הגיבור הלא צפוי של ניצחון הראמס

 

הערב מצפים לנו עוד שני משחקים מעניינים מאד בהן קבוצות ווילד קארד מגיעות במומנטום מצוין וינסו להפתיע את הקבוצה הביתית למרות יתרון שבוע החופש. ניק פולס ינסה להמשיך את מסע הקסם שלו במעלה הפלייאוף גם על חשבון דרו בריס והסיינטס החזקים. פיליפ ריברס ישאף להגיע לגמר החטיבה לראשונה מאז עונת 2007-2008 שם הובס ע"י לא אחר מאשר… טום בריידי אותו הוא פוגש השבוע.

זמני המשחקים לפי שעון ישראל.

  1. ניו אינגלנד פטריוטס (11- 5) מול לוס אנג'לס צ'רג'רס (12- 4) (פוקסבורו, ראשון ב- 20:15)

המאבק השקול ביותר בסיבוב הזה (לפחות על הנייר) עם פוטנציאל גבוה לניצחון של הקבוצה האורחת. הצ'רג'רס הראו בשבוע שעבר שהם יודעים להתאים את עצמם ליריבה כאשר עם תכנית הגנתית מצוינת הצליחו לנטרל את לאמאר ג'קסון והתקפת הרייבנס ולנצח בקלות יחסית למרות יום בינוני מאד של ריברס וההתקפה. לריברס יהיו חיים הרבה יותר קלים מול הגנת הפטריוטס שדורגה במקום ה-16 בליגה בלבד, הוא יוכל להפעיל את קינן אלן וצבר התופסים המצוין שלו (התקפת המסירה של הצ'רגרס מדורגת שניה בליגה אחרי הצ'יפס) מול הגנת הפטריוטס שאיפשרה כמעט 250 יארד למשחק (מקום 22 בליגה), תוך שהוא ינצל את העובדה שיהיה לו זמן בפוקט (קו ההתפקה המצוין שלו לא יתקשה מול הפאס-ראש של הפטריוטס שיצר רק 30 סאקים כל העונה – מקום 30 בליגה) אך יצטרך להזהר מאיבודי כדור שכן ההגנה המתעתעת של ניו אינגלנד מדורגת שלישית בליגה בחטיפות. גם למלווין גורדון מצפה יום קצת יותר קל על הקרקע מאשר מול בולטימור שכן ניו אינגלנד מאפשרת כמעט 5 יארד לנסיון ריצה (מקום 30 בליגה!). מצד שני בריידי וגרונקובסקי יקוו ששבוע החופש יאפשר להם להיחלץ מהדשדוש היחסי שהפגינו במחזורים האחרונים של העונה ולהתעלות מול הגנת הצ'רג'רס שהיא יותר טובה מכפי שנוטים לחשוב, מדורגת במקום השמיני בליגה וקיבלה בוסט לקראת תום העונה עם חזרתו של ג'ואי בוסה (מה שנתן מרחב גם למלווין אינגרם מהצד השני של קו ההגנה שהשיג שני סאקים מול ג'קסון בשבוע שעבר). החיסרון של ג'וש גורדון משמעותי מאד עבור הפטריוטס שכן בריידי יצטרך להסתמך באופו כמעט בלעדי על ג'וליאן אדלמן שיכוסה באופן הדוק ע"י הסקונדרי החזק של לוס אנג'לס בראשות הסייפטי דרווין ג'יימס. התרומה על הקרקע של סוני מישל היא קריטית כדי לקדם את ההתקפה של הפטריוטס וגם להשאיר את ריברס וחבורתו על הספסל לזמנים ארוכים ככל האפשר ולאפשר להגנה השבירה של ניו אינגלנד זמן למנוחה.

ההימור שלי – הצ'רג'רס מייצרים איום רציני על תקוות החזרה של הפטריוטס לסופרבול ומהווים מאטצ'-אפ לא נוח מול החולשות של הפטריוטס כפי שהתגלו במהלך העונה. לטובת ניו אינגלנד ישחקו הביתיות, הרעננות (בגלל שבוע החופש) והמיסטיקה של הקבוצה הווינרית ביותר בליגה. לדעתי הפעם זה לא יספיק – הצ'רג'רס שרגילים לשחק בחוץ (גם במגרש הביתי זה מרגיש כמו משחק חוץ עבורם בד"כ…) ישימו הרבה נקודות על הלוח מול ההגנה החלשה של ניו אינגלנד ולבריידי אין מספיק כלים להשאיר את המשחק צמוד ולנצל את הלוזריות המפורסמת של הצ'רג'רס. ניצחון ללוס אנג'לס שימשיכו במסע משחקי החוץ ויסעו בשבוע הבא לבקר יריבה מוכרת בקנזס סיטי.

בריידיי וריברס נפגשים שוב – האם הפעם התוצאה תהיה שונה?

 

  1. ניו אורלינס סיינטס (13- 3) מול פילדלפיה איגלס (9- 7) (ניו אורלינס, ראשון ב- 23:40)

משחק שהוא אולי העברת מקל בין האלופה הנוכחית לאלופה הבאה, אם כי בפילדלפיה וודאי לא רואים זאת כך… האיגלס נישאים על ההייפ של ניק פולס והאאורה שהוא מייצר, ומתכננים להמשיך את הקמפיין הפלאי שהחל עם כניסתו לתפקיד הק"ב הפותח (לאחר הפציעה של וונץ) עד להשגת גביע לומברדי שני ברציפות. בשבוע שעבר התכתשו בקרב הגנות קשוח עם הברס בשיקגו והצליחו לצאת כמנצחים בזכות החטאת שער שדה של הברס בשניה האחרונה. פילדלפיה סובלת מהעדר משחק ריצה משמעותי (מול הברס השיגו רק 42 יארד על הקרקע) וזה יימשך גם השבוע מול הסיינטס שהגנת הריצה שלהם מדורגת במקום השלישי בליגה. זה שם את כובד המשקל בהתקפה על פולס שינסה לנצל את החולשה היחסית של ניו אורלינס בסקונדרי (איפשרה 270 יארד במסירה למשחק – מקום 29 בליגה) ושחרור הכדור המהיר של פולס יעזור לו להתמודד עם הפאס-ראש של ניו אורלינס שהשיג 49 סאקס העונה (מקום חמישי בליגה), כך שיש לו סיכוי לשים הרבה נקודות על הלוח, במיוחד לאור היכולת המוכחת שלו להציג את מיטבו ב- MONEY TIME . עם זאת, גם הק"ב בצד השני יודע דבר או שניים על התמודדות עם לחץ והתעלות ברגעים המכריעים. דרו בריס נתן עונה מצוינת ויש לו אוסף כלים נהדר סביבו. צמד הרצים אינגרם וקמארה אמנם יתקשה באופן יחסי מול הגנת הריצה של האיגלס שמדורגת במקום התשיעי בליגה אך הם עדיין ישיגו מספיק יארדים כדי שפלטשר קוקס וחבריו לא יוכלו להתמקד בבריס באופן בלעדי. במצב כזה הק"ב המנוסה של הסיינטס (שקו ההתקפה שלו  – שהוא אולי הטוב בליגה – נותן לו המון זמן בפוקט) יידע להפעיל את מייקל תומס וחבריו מול הסקונדרי החלש יחסית של פילדלפיה ולהגיע לאנד זון של פילדלפיה.

ההימור שלי – בניגוד למה שראינו בשבוע שעבר, זה יהיה קרב בין התקפות שידעו לנצל את נקודות החולשה של ההגנות שמולן מה שייצר משחק צמוד עם סקור גבוה. למרות המיסטיקה של פילדלפיה ופולס אני מאמין שניו אורלינס, שהיא קבוצה שלמה ומאוזנת יותר (הן בהגנה והן בהתקפה) תדע לנצל את הניסיון והביתיות כדי להשיג ניצחון, להדיח את האיגלס מתוארם ולהמשיך את המסע לסופרבול באטלנטה ואולי לטבעת השניה של בריס.

 

לפוסט הזה יש 55 תגובות

  1. כל הכבוד על הסיכום הזריז והמצוין.
    .
    לא המון הפתעות כמו שכתב מישהו בת'רד הפריוויו אבל מבחינתי ה"מיני הפתעה" היא החולשה של לאק שלא הצליח לתפקד למרות שקיבל די הרבה זמן מהליין שלו. אולי זה השלג או ההגנה של הצ'יפס, אולי סתם הצטנן המסכן וקיבל נזלת אבל המשחק החלש הזה היה משהו שלא צפיתי.

    1. כמו שכתבתי התשובה היא הגנת הצ'יפס שהיתה מצוינת. לפחות 3 או 4 מסירות של לאק הוסטו והרבה מסירות שאברון והילטון תופסים בד"כ לא הושלמו בגלל כיסוי מצוין של הסקונדרי. כמובן שגם מזג האוויר הקר הקשה יותר על הקולטס (שהם קבוצת דום) מאשר על הצ'יפס.

      1. הקולטס פשוט קבוצה פחות טובה.
        בלי שום תירוצים של שלג, קיבלו יותר מהזדמנות אחת לחזור בזכות ההגנה והספיישל טים ובכל פעם פישלו.

  2. סיקור כזה זריז,וואו. מאוד מקווה שהצארגרס יעברו היום, יש להם הרבה יותר סיכוי להפתיע את הציפס בסיבוב הבא. היום מסע הקסם של האיגלס יגמר, אני הולך על דו ספרתי לסיינטס

  3. הצ'ארג'רס לא פייבוריטים במשחק הזה.
    אין סרט שבריידי מתבזה בבית במשחק פלייאוף.

    ביליצ'ק המאמן שהכי אפשר לסמוך עליו שיעשה התאמות למה שקרה בבולטימור.
    ההגנה של ניו אינגלנד לא כזאת חלשה וגורדון גם ככה לא היה משמעותי בהתקפה של הפאטס.

  4. פריוויו וסיקור נפלאים כרגיל.
    מוקדם מאוד להספיד את בריידי. הוכיח יכולת גבוהה מאוד בשבוע 17 מול הג׳טס. פוסבורו ינצח עבור הפאטס את המשחק.

    1. מסכים.
      ביליצ'ק יעשה את ההתאמות בהגנה.
      הפאטס הרבה יותר מסוכנים בהתקפה כשסוני מישל משחק טוב.

      ריברס עדיין לא ניצח משחק כזה בפלייאוף עם כל הניסיון שלו.

    2. נכתב בפורום כלשהו בשנת 1993:
      "מוקדם מדי להספיד את ג'מצ'י. הוכיח יכולת גבוהה במחזור ה 17 מול הפועל גבת. יד אליהו ינצח עבור מכבי את המשחק"
      .
      ובתגובה:
      "מסכים.
      הם יעשו התאמות בהגנה
      מכבי הרבה יותר טובים בהגנה כשמוטי דניאל משחק טוב
      דורון שפר עוד לא ניצח משחק כזה בפלייאוף עם כל הכבוד לו"

    3. רק בשביל להבין את המשמעות של פוקסבורו: הפאטס עומדים על 15 ניצחונות רצופים בו, כשההפסד האחרון באיצטדיון היה נגד קרוליינה בשבוע 4 של השנה שעברה

      1. ניצחו 15 רצופים כי היו טובים או כי שיחקו בפוקסבורו?

        שלא אובן לא נכון, אני לא אומר שהם יפסידו ולא אומר שהם לא יפסידו, רק כשההימורים על קבוצה מסתמכים על מורשת, זה אפעס נשמע לי בעייתי.

  5. פוטבול זה משחק של מהלכים גדולים, חשוב לציין שבמפגש בין הראמס לקאובויס זה קרה בשלב שהתוצאה היתה 23-15 והכדור של דאלאס כבר בשטח המגרש של לוס אנג'לס. אבל אז עצירה גדולה של הגנת הראמס בדאון רביעי ויארד אחד שינתה את המומנטום ולמעשה הובילה לניצחון. אם דאלאס היו ממשיכים להתקדם הם היו יכולים לצמצם או אפילו להשוות את התוצאה מה שהיה יוצר רבע אחרון שונה ופתוח לחלוטין.

    1. הפך להיות באופנה ללכת ב-4th@1.
      גם לצ'יפס זה הלך והכניס אותם למומנטום שגמר את המשחק במחצית הראשונה.

      מול הגנה יותר רצינית בשלב הבא זה יכול להסתיים לא טוב.

  6. לילה שעבר ללא הפתעות מיוחדות. הצ'יפס ניצחו בצדק, באו אחרי מנוחה, מרוכזים מאוד ועם התקפה כזו נפיצה היה ברור שלאינדי יהיה קשה מאוד לעמוד בקצב אחרי הרבע הראשון. אנדי ריד בדרך לסופרבול ורק אפשר לדמיין את המשחק האדיר שיהיה בשבוע הבא לא משנה מול מי.
    הראמס ניצחו כצפוי ובקלות, לא היה שם ממש מאבק. בכלל דאלאס כנראה הקבוצה החלשה ביותר בשלב הזה. הגיעה לפלייאוף עם המון מזל והמון דברים שהסתדרו להם העונה. זיק הוא תפלץ אבל חוץ ממנו אין להם מה למכור, ההגנה בינונית במקרה הטוב (עם כל הכבוד לניצחונות שלהם על טמפה והגאיינטס) ויש לדאלאס בעיה קשה בשתי עמדות מפתח שהם בינוניים מינוס וזה הקווטרבק והמאמן. לא רואה את הקבוצה הזו עושה משהו מעבר לסיבוב פלייאוף בשנים הקרובות.
    הראמס חזרו להיות קטלניים על הקרקע אבל אני חושב שגם ניו אורלינס וגם פילי יכולים לגמור להם את העונה בשבוע הבא. יהיה מעניין. תודה על הסיקור

    1. לגבי דאלאס אני מסכים לגבי המאמן.
      הגיע זמנו של הג'ינג'י לפני שנתיים. אבל האמת שלראות את מה שקורה וקרוסלת המאמנים בליגה לא בטוח שזה יעזור ויש מישהו שיביא את הקבוצה רחוק יותר.
      לגבי פרסקוט, חצי מסכים. בינוני, סולידי, אבל יש לו איכויות שיכולות לקחת את הקבוצה רחוק כשיתבגר ובעיקר יצליח לנהל את ההתקפה מהר יותר ובלי לחשוב יותר מדי.
      לגבי העתיד- לא מסכים. דאלאס אחת הקבוצות הצעירות בליגה ויש לה כבר לא מעט אסים בעמדות מפתח, כשההגנה רק משתפרת, יש מספיק כסף בתקרה להביא שמות גדולים ובתקופה של חילופי דורות עם הקבוצות הגדולות.

  7. אם תהיה הפתעת חוץ הערב אז דווקא פילדלפיה, הסוס השחור האמיתי של כל הפלייאוף, שלא רחוקה בתכלס מבק-טו-בק…
    אשמח להתבדות, בשני המשחקים

  8. תודה רבה.
    העונה הזו של הסיינטס אני מרגיש את זה מאוגוסט.
    בסוף אתמול הקבוצות הטובות יותר ניצחו ואני מאמין שזה ימשך גם היום.
    להמר נגד הפטס אף פעם לא היה מהלך חכם, אז למרות שהייתי רוצה שיפסידו קשה לי ללכת נגדם.
    לגבי המשחק השני נראה לי יהיה קל כמו המשחקים אתמול כשרואים שיש קבוצה אחת שנמצאת אחרי שבוע מנוחה לא כי ההגרלה סידרה אלא כי היא פשוט קבוצה טובה יותר.

  9. כל השנה רוב הקבוצות מפציצות מהאוויר בלי הכרה, ופתאום מגיע הפלייאוף והשלג, ומנצחת הקבוצה ששולטת במשחק הריצה.
    הראמס נראו כמו…….. דאלאס של שנות התשעים, עם מהלכי ריצה בלי הפסקה, והשיגו שיא מועדון בפלייאוף של 273 יארדים על הקרקע, עם שני רצים מעל 100 יארדים.
    מעניין מה יהיה היום בפוקסברו, עם טמפרטורות מתחת לאפס, סוני מישל רץ ל- 150יארדים??

  10. יום מטורף של ספורט שאתה לא יודע במה להסתכל קודם. לפחות טוטנהאם ומנצ'סטר יונייטד כמעט ייגמר לפני שהפאטס יתחיל. יהיה מזג אוויר נורא בפוקסבורו. תודה על פריוויו מצויין

  11. כל המשחק גרונק פינה דרך לRB ולרסיברים כמו פר הרבעה צעיר .
    תפס רק מסירה אחת (היחידה שכוונה אליו)
    והיה מבסוט לאללה בסוף המשחק ובצדק היה לו משחק מעולה והקבוצה שלו ניצחה די בקלות

    הבנתי טיפה יותר טוב את עמדת ה TE היום…

  12. הסיינטס מתחילים להתחמם.
    כמה תרגילים חכמים, איזה הבדל בצוות האימון.
    קודם הפאנט המזוייף ואז החלפה בין בריס להיל עם 2 קווטרבקים שקיבלו עליו דגל אבל עדיין מהלך אדיר.
    ממש יבאס אם פילי ינצחו בגלל ההתחלה הגרועה והחלטות שיפוט

  13. האיגלס ענו לסיינטס בפיגור משלהם (ריצה ואז למהר לפני השתי דקות). יאללה מקווה שהראמס יעיפו את פייטון והזחוחים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט