סיבוב שני בפלייאוף ה-NFL: קנזס-סיטי כבר מכוסה כולה בשלג כבד / שחר דלאל

סיבוב שני בפלייאוף ה-NFL: קנזס-סיטי כבר מכוסה כולה בשלג כבד / שחר דלאל

 

התכוננו למשחק ראשון בו המגרש כולו מכוסה שלג. השאלה עד לאן תרד הטמפרטורה.

 

 

השאלה כמובן מי משני הקוורטרבקים יסתגל לתנאים ביתר יעילות. זה חלק מהסערה שתגיע עד ניו יורק ובוסטון. אבל המסורת בפוטבול היא שלא מבטלים משחק ויהי מה אלא אם כן קיימת סכנה לשחקנים. השאלה מה יקרה בשעתיים הבאות, ועד לאיזו תחתית תיפול הטמפרטורה.

אני לא בטוח שהתאוששתי מההאנגאובר של משחקי הווילד קארד. למעשה אני די בטוח שלא, כאשר אני עדייו משחזר את הבעיטה של קודי פארקי ומהלכים אחרים במשחק שהיו יכולים ללכת לצד השני.

אך בפוטבול כמו בפוטבול, אין זמן להעלות זיכרונות ובעוד אני מתאבל על עוד עונה שהברס הצליחו לפספס קיבלו את החדשות על עזיבתו של ויק פאנג'יו שמונה למאמן דנבר (אחד הסיפורים ההזויים של השנה*). אבל זה לא הסתיים שם, כאשר המועמד המוביל להחליף אותו, טוד בואלס, החליט לכת לטמפה ביי מכל המקומות ולסרב להצעה לאמן את ההגנה הטובה בליגה. זה בהחלט לא שבוע שאוהדי הברס ירצו לזכור.

אז מה עוד קרה בשבוע האחרון? אריזונה מינתה מאמן מכללות (קליף קינגסברי) שאף אחד במכללות לא שקל למשרה ראשית, ובהיסטורית האימון שלו בטקסס טק אפשר לציין את העובדה שזרק את בייקר מייפילד (בשביל דייויס ווב) ולא הצליח לנצח עם פטריק מהומס. זה קרה בעוד מאמנם לשעבר של הקרדינלס, ברוס ארינס בחר ללכת לאמן את הבאקנירס.

פאנג'יו. נפרדנו כך

 

ביתר הליגה החליטו ללכת על השאריות של שון מקווי, כאשר כל מאמן עם קשר קלוש למאמן הראמס קיבל קידום. זה התחיל במאט לאפלור בגרין ביי (שנכשל השנה כמתאם התקפה בטנסי) והמשיך בזאק טיילור שסיכם בסינסנטי לאחר שאימן את הקווטרבקים בלוס אנג'לס. בקליבלנד החליטו ללכת עם מה שעובד וקידמו את מתאם ההתקפה פרדי קיצ'נס למאמן ראשי ואצל הג'טס מינו את אדם גייס מאמנה לשעבר של מיאמי.

אבל לא רק מלפפונים היו לנו השבוע, כשהפלייאוף רק מתחיל להתחמם והשבת נקבל שני משחקים נהדרים שיגרמו לכל אוהד פוטבול להישאר ער באמצע הלילה.

 

23:35: (6) אינדיאנפוליס קולטס אצל (1) קנזס סיטי צ'יפס

האגדה של אנדרו לאק התחילה הרבה לפני שהגיע ל-NFL, אך היא עלתה מדרגה ב-2013 כאשר השיג את ניצחון הפלייאוף הראשון שלו מול הצ'יפס במשחק שייזכר לדורות. הקולטס הצליחו לנצח 44-45 בזכות טאצ'דאון בזינוק של הקווטרבק שלה, לאחר השתלטות על פאמבל, שהעלה אותו לרמה של הגדולים ביותר.

הרבה מים עברו בנהר המיסיסיפי שמפריד בין שתי הערים. מאז אותו ניצחון לאק הספיק להיפצע, להפסיד (מעשית) שתי עונות שלמות ולהעלות שאלות האם יחזור אי פעם ליכולת שהציג בתחילת הקריירה. גם במיזורי עשו שינויים רבים, כאשר המפורסם שבהם הוא הטרייד ששלח את אלכס סמית' לוושינגטון, לאחר שלא הצליח להביא אף ניצחון פלייאוף לקנזס סיטי.

אם נחפור לעומק, אז המאזן של הצ'יפס אפילו גרוע יותר משנראה לעין והם הפסידו שישה משחקי פלייאוף רצופים בבית, כאשר הניצחון האחרון (1993) הושג בזכות קווטרבק אלמוני בשם ג'ו מונטנה שפרש שנה לאחר מכן.

קנזס סיטי פתחו נפלא את העונה שלהם, אך המומנטום יהיה דווקא אצל האורחים. הקולטס מגיעים למשחק הזה לאחר שניצחו עשרה מתוך 11המשחקים האחרונים שלהם, בעוד הצ'יפס הפסידו שלושה מתוך ארבעת ההפסדים שלהם בששת המחזורים האחרונים של העונה.

הסיפור מאחורי המשחק יהיה כמובן המפגש האימתני בין שני הקווטרבקים הפורים בליגה. מצד אחד מהומס שמסר השנה ל-50 טאצ'דאונים ומהצד השני יהיה לאק, השחקן שמדורג מייד אחריו ברשימה עם 39 משלו. שיא NFL במפגש בין שני קוורבקים בפלייאוף.

מאק. יעשה את ההבדל?

 

עם זאת, המפתח לניצחון של אינדיאנפוליס יהיה דווקא משחק הריצה שלהם. מרלון מאק היה הרץ האפקטיבי ביותר בליגה בששת המחזורים האחרונים ולשמחתו הוא יפגוש את אחת מהגנות הריצה הגרועות בליגה (27) שמאשרת לרץ היריב 132 יארדים בממוצע למשחק. אם הקולטס יצליחו לשלוט בשעון ובקצב הריצה, הניצחון כאשר יהיה שלהם.

הימור שלי: אני מאוד מאוד רוצה ללכת על הצ'יפס, אך ההיסטוריה אומרת שזה יהיה הימור גרוע. הקולטס ימשיכו את המומנטום ויגיעו לגמר ה-AFC  לאחר משחק צמוד.

 

3:15: (4) דאלאס קאובויס אצל (2) לוס אנג'לס ראמס

אם במשחק הראשון אנחנו נקבל תצוגה של שני הקווטרבקים הטובים בליגה (סטטיסטית), אז המשחק השני יהיה קרב בין שני הרצים המובילים בליגה (ללא תחרות), כאשר טוד גארלי ויחזקאל אליוט יפגשו בקרב בין שניים מהשחקנים המועמדים לתואר שחקן ההתקפה של השנה.

אליוט וגארלי. הכל ברגליים שלהם

 

עם זאת, דווקא ההגנות יכולות להיות החלק המשמעותי במשחק. למרות שבשתי הקבוצות היו רוצים לראות שיפור ניכר ביכולת המשחק שלהם, בשתי הקבוצות דווקא מתמחים בעצירה של משחק הריצה והתמודדות עם המסירות הקצרות.

בצד של המארחים יהיה כמובן ארון דונלד שיקווה להמשיך את העונה המדהימה שלו ולעצור את אליוט, שהשיג יותר מ-2000 יארד כוללים במהלך העונה. עם זאת, החשש של הראמס אמור להגיע דווקא בשל ההגנה השל דאלאס, מאחר ושני הלייבקרים המצויניים שלה – ג'יילון סמית' ולייטון ואנדר אש – יודעים להתמודד מצוין עם סגנון המשחק של המארחת.

לאור האמור, דווקא משחק המסירה יהווה את ההבדל בין שתי הקבוצות, כאשר האורחים ימשיכו להסתמך על היכולת המשופרת של אמרי קופר, ששינה להם את העונה לאחר שהגיע בטרייד מאוקלנד. בצד השני יקוו למשחק מצוין של ברנדין קוקס שיכול לשנות לחלוטין את הגנת האורחת ולצבור יארדים אוויריים למכביר.

קוקס. אקס פקטור

 

הקאובויס התקשו מאוד בשנה האחרונה במשחקי החוץ (מאזן 5-3) וגם המשחק האחרון בין שתי הקבוצות (ב-2017 בג'רי וורלד), הלך לכיוון של הראמס. עם זאת, הם יכולים להתעודד מהנתון שאומר שהם ניצחו כל אחד משבעת המשחקים האחרונים בהם הגיעו כאנדרדוג.

הימור שלי: יהיה מעניין מאוד ברחבי הליגה אם גם העונה שון מקווי לא יצליח להשיג ניצחון פלייאוף. לתחושתי זה לא יקרה והראמס יסגרו את הסיפור מוקדם ויחכו למנצחת בין פילי לניו אורלינס.

 

———

* ג'ון אלוויי היה בטוח ששיקאגו תנצח את פילדלפיה ולא היה מוכן לחכות עם המינוי. הוא תכנן למנות למאמן ראשי את מייק מונצ'ק מאמן קו ההתקפה של פיטסבורג (ומאמנה לשעבר של טנסי). הכל כבר היה סגור ומונצ'ק אפילו ישן (!!!) במשך כמה ימים בביתו של אלוויי בידיעה שהתפקיד שלו. ההפסד של הברס שינה את התכניות של הברונקוס שהזמינו את פאנג'יו לראיון, התרשמו ממנו ולאחר 48 שעות של התלבטויות בחרו בו למאמן הראשי .

עדכון: לאחר ההחתמה של פאנג'יו גארי קוביאק, שהיה אמור להתמנות למתאם ההתקפה, החליט לעזוב את הקבוצה (כרגע נמצא שם כיועץ) בעוד הם מנסים לשכנע את מונצ'ק לחתום כמאמן האופנסיב ליין.

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. נתחיל עם הלל ושבחים ונקנח בזכורת ביקורתית וגם שאלת הבנה אחת.
    אמנם לא הצטרפתי לשרשרת המברכים (איפה המברכות אגב?), אבל חייב לחלוק, מאז שחבר (חי היקר) חשף אותי לHOOPS, אני חייב לומר שחיי כאוהד פוטבול השתדרגו..אני קם בבוקר(לא מוקדם מדי, יקיצה טבעית=סוד האושר) והדבר הראשון (טוב, השלישי אחרי סגריה וקפה) זה להכנס להופס.
    תודה גדולה. אני קורא כל מילה וממשיך ללמוד את המשחק המופלא (אני מחשיב את עצמי כמבין את המשחק לעומק, אך עדיין ממשיך ללמוד כל משחק דבר חדש, למשל, השבוע השכלתי לדעת שניתן למקם את עור החזיר ב2pt conv', היכן שרוצים!). לאחר הואקום שנוצר עם קריסת פורום וואלה והורדת ESPN, הופס והקהילה הזו היא בדיוק מה שהייתי זקוק לו.

    ועכשיו, לפי הרשומות, בהימורי הווילד קארד של הכותבים והמגיבים, אני חושב שבמקרה הטוב המצב הוא 1מ4, נוטה ל-0מ4..מה שאומר, צ'יפס וקאובוייז בשלב הבא..איזה כיף שלא ממש לדעת, זה מהות הany given Sunday, (לצערי הכלל הזה לא יחול על הסיינטס..)
    בוקר טוב.
    שאלה – אף פעם לא הבנתי, בקריאת פאס אינטרספשיין נגד ההגנה, על מי נרשמים היארדים שהושגו למשל מבחינת ה Q.B, הווידרסיבר וכלל הסטטיסטיקה ההתקפית?

  2. שחר – ליבי איתך. אני עד היום רואה בראש לפעמים את החזרת האינטרספשן של ג'יימסן האריסון מהסופרבול או התפיסה של סנטוניו הולמס.
    הזוי מה שקורה עם מינויי המאמנים השנה.

  3. עד כמה אני חסר אחריות שאני הולך היום על קבוצות החוץ? לדעתי ההגנה של דאלאס תעשה את העבודה מול הראמס ותגרד נצחון.קולטס ציפס אני אלך על הקולטס שנמצאים במומנטום אדיר.

  4. שידורים למי שיישאל: METV(109) משדרים את כל משחקי הפלייאוף. ערוץ הספורט משדרים רק את הNFC(ערוץ 55, 03:15-ראמס/קאובוייז, וערוץ לייב, 58, 23:40, סיינטס/איגלז)

    1. המועמד המועדף על כולם בארגון היה טוד בואלס אך הוא נתן את המילה שלו לארינס ולא רצה להפר אותה. אני בטוח שהוא היה מוכן להחליף בין המשרות.
      .
      בגלל חוסר הניסיון היחסי שלו נאגי החליט ללכת על מתאם הגנה ותיק ולצערי פאגנו היה הכי טוב שנשאר בשוק. זה לא מזהיר, אבל בשנה היחידה שלו בבולטימור הוא היה מצוין, אז אולי נגלה שהכל היה לטובה…

  5. הלוואי וההימורים שלך לא ינחסו.
    אני עם הספקנים לגבי הצ'יפס. התקפה קצת יותר מדי גימיקית לפלייאוף וחוסר נסיון מול המומנטום של הקולטס ולאק, אני יכול לראות לאן זה הולך.
    לגבי דאלאס והראמס, קצת ווישפול ת'ינקינג. דאלאס לא טובה בחוץ בלשון המעטה. מצד שני למרות המאזן הביתי של הראמס זה לא שהם באים לאיזה מבצר עם אוהדים שרופים ששווים נק' בפלייאוף. משחק מאוזן עם נטייה לראמס. אולי המזל סוףסוף יאיר פנים לדאלאס, זה יהיה נחמד. טוב שלא צריך לפגוש איזה אהרון רוג'רס.

  6. האופנסיב ליין של הקאובויז (בעיקר שלושת האמצעיים) חייבים למנוע מה-DT ארון דונלד להגיע לפרסקוט. הוא אחד המהירים ביותר בזמן תגובה ומוביל את הליגה עם 21 סאקים שהוא עושה בשיא ליגה של 3.6 שניות (ובנוסף יש לו 73 "PRESSURES"). דק פרסקוט יהיה חייב לשחק היום עם הרבה רול-אאוטס להימנע מדונלד להגיע אליו. המשחק השני? לדעתי תלוי ביכולת של הצ'יפס לעצור או להאיט את ה-RB של הקולטס מריון מאק.

  7. זאק טיילור עוד לא חתם רשמית בסינסינטי, לפחות לא עד שהראמס יסיימו דרכם בפלייאוף. כמובן שבעקבות שנה שעברה חייבים לצייןשזה תלוי גם בכך שהוא לא יעשה מקדניאלס… שאם כבר הזכרנו אותו אז הקולגה שלו פלורס צפוי להתמנות למשרה בדולפינס, כמובן תחת אותם תנאים.

    1. סיכם כמובן, עודכן בפוסט.
      .
      לגבי פלורס – נשגב מבינתי למה קבוצות ממשיכות למנות את העוזרים של ביליצ'ק כמאמנים, אחוז ההצלחה שלהם כל כך נמוך ומלבד ביל אובריין (היחיד עם מאזן חיובי) כולם סיימו את התפקיד שלהם בטריקת דלת.

  8. הניצחונות של הקולטס באו על הג'אגוארס,הג'איינטס,הדולפינס,הטייטאנס וטקסאנס.
    פלייאוף ראשון של מהומס זה הטיעון היחיד שיכול לשכנע אותי.
    ראו איך הביצים של רוקי כמו למאר ג'קסון רעדו ןהציפיות ממהומס ואנדי ריד הן הרבה יותר גבוהות.

    למרות זאת אני מהמר על הצ'יפס ולא במשחק צמוד. ושם את הכסף על הקאובויס במשחק השני שילך יותר צמוד.

  9. נתחיל מהסוף – כואב הלב על מה שקורה במיאמי.
    הצ'יפס יפסידו לא בגלל מהומס או הקולטס אלא בגלל ריד וההסטוריה שלהם.
    אין מצב שדאלאס מנצחים עם ק.ב. עם כל כך הרבה באקס.

  10. וואו הראמס שמים נקודות על הלוח בכל התקפה. דאלאס יצאו בזול מהשתיים הראשונות אבל המשחק יברח להם מהר מאוד אם לא יתאפסו

    1. לא הבנתי מי הם "ארבעת הגדולים". ארבעת הקווטרבקים? ראשי הבתים?
      אם הראשון אז אני לא מכיר הרבה אנשים שטוענים שגוף טוב מלאק,
      אם השני, שים לב שהמאזן של הצ'ארג'רס טוב יותר משל הפטריוטס, המשחק בבוסטון בגלל החלוקה לבתים.

      1. אני מניח שהתכוונתי לסוג של שילוב.
        אישית, אני מאמין שבכל מקרה גוף טוב כבר היום מלאק, ובטח שיהיה טוב יותר בהמשך הקריירה, אבל גם אם לא, נדמה לי שברור שהצ'יפס, הראמס והסיינטס היו הקבוצות הטובות ביותר העונה
        והפטריוטס היא הפטריוטס, אולי בשירת הברבור.
        מבחינתי, אלו ארבעת הקבוצות החשובות של השנה, עם כל הכבוד לצ'ארג'רס.

  11. לילה ללא הפתעות מיוחדות. הצ'יפס ניצחו בצדק, באו אחרי מנוחה, מרוכזים מאוד ועם התקפה כזו נפיצה היה ברור שלאינדי יהיה קשה מאוד לעמוד בקצב אחרי הרבע הראשון. אנדי ריד בדרך לסופרבול ורק אפשר לדמיין את המשחק האדיר שיהיה בשבוע הבא לא משנה מול מי.
    הראמס ניצחו כצפוי ובקלות, לא היה שם ממש מאבק. בכלל דאלאס כנראה הקבוצה החלשה ביותר בשלב הזה. הגיעה לפלייאוף עם המון מזל והמון דברים שהסתדרו להם העונה. זיק הוא תפלץ אבל חוץ ממנו אין להם מה למכור, ההגנה בינונית במקרה הטוב (עם כל הכבוד לניצחונות שלהם על טמפה והגאיינטס) ויש לדאלאס בעיה קשה בשתי עמדות מפתח שהם בינוניים מינוס וזה הקווטרבק והמאמן. לא רואה את הקבוצה הזו עושה משהו מעבר לסיבוב פלייאוף בשנים הקרובות.
    הראמס חזרו להיות קטלניים על הקרקע אבל אני חושב שגם ניו אורלינס וגם פילי יכולים לגמור להם את העונה בשבוע הבא. יהיה מעניין. תודה על הסיקור

  12. אני לא מבין את כל המהירות הבלתי אפשרית במינוי מאמנים, והסיפור של פאנג'יו רק ממחיש את האבסורד. יש כאילו איזה לחץ של לוז שחייבים למנות מוקדם, וזה פשוט לא ברור לי. יש זמן לדראפט, לפרי אייג'נס, מה הלחץ שלא מאפשר לחכות נניח אם שיקגו עוברת פילי? זה כאילו עדריות בלתי ניתנת לשליטה. אני אשמח אם מישהו יאיר את עיניי בנושא

כתיבת תגובה

סגירת תפריט