אבל את ידו של הביליונר סטיב בלמר – בעל הקליפרס – הוא סרב ללחוץ:
כל הכבוד לבלייק!!!!!
כשהוא קלע 26 נק' בחצי הורם שלט:
“Hey Blake, we miss you but enough for tonight, OK?” .
היה זה ערב טוב מבחינתו של בלייק מכל צד שתסתכל על זה.
2. בלגן בסלטיקס בשלוש השניות האחרונות: קיירי אירוינג רוצה כדור אחרון (ומגיע לו!) אך סטיבנס מעדיף – ומחליט – על טאטום!
על הסלטיקס כתבתי מספיק, אז הפעם תסתפקו ב-1:34 דק' לראות חלק מההפסד לאורלנדו מג'יק, אבל אני חייב לכתוב מה קרה ב-2.6 השניות האחרונות.
הבעייה של הסלטיקס? כבר כתבתי: אין הגדרות של תפקידיםצ ואנשים. מי הוא 'האיש של הסלטיקס'? לדעתיע הוא קיירי אירוינג. הוא עשה זאת מספיק פעמים, ואפילו עם לברון. הלילה בראד סטיבנס משרטט תרגיל עבור טאטום: גורדון הייוארד מוסר לו. קיירי יוצא מדעתו. מבקש כדור אחרון. סטיבנס לא מוותר. טאטום טיפונת מסתבך עם הכדרור, וזורק ג'אמפ מ-4.5 מטרים שלא ניכנס.
בוסטון מפסידה.
קיירי אירוינג מתפוצץ מכעס!
הנה:
הדבר הטוב ביותר שקרה לפיניקס הוא קלי אוברה
הוא הביא ממזריות ועארסיות לקבוצה של יורמים. אני לא יודע אם אתם זוכרים שכתבתי שהטרייד עם וושינגטון הוא אוויר לנשימה לפיניקס. היום בנצחון נגד הנאגטס הוא הראה מי הוא.
מה שלא סבלתי זה את הכאילו לחיצת היד של דווין בוקר, שלא שיחק. ראיתי מהבודי אימאג' של בוקר שהוא לא מבסוט לחלוטין ממה שקרה. מישהו מאיים על מלכותו.
היום הסאנס היו הטובים ביותר שהיו כל העונה, והכל בלי דווין בוקר!
4. כוכבי NBA אז והיום
מדהים ממש כיצד צעירים בגילאי 19 ו-20 משתנים תוך כמה שנים ספורות. זה גם קורה לכם, הגולשים, שרובכם בגיל בו חלים שינויים פיזיים ומנטליים רציניים בזמן שאתם חוזשבים שמאומה לא משתנה.
ָ
ָ
ָ
ָ
ָ
ָ
ָ
ָ
ָ
ָ
ָ
5. הלוואי והיה לי מושג כיצד הלייקרס משחקים
אני לא מדבר על ההפסד ליוטה. אני מדבר על צורת ההפסד.
אני גם לא מדבר על ההפסד ב-18 נק' או על קייל קוזמה שיכול לחזור מערב של 41 נק' ב-29 דקות לערב בו הוא לא יכול לקנות סל אפילו בלייאפ.
אני מדבר על הבלבול המחלט בלייקרס. חשבתי שאחרי המשחקים הטובים של איביקה זובאק לפחות בעיית הסנטר ניפתרה.
איפה ניפתרה ואיפה זובי (אק).
שוב משחק לא מובן, חילופים בלתי מובנים, קבוצה ללא ראש וזנב.
"מה הריהאב (ריהבסיליטציה)?" נשאל לוק וולטון.
-"לברון ג'יימס" – הוא הגיב (http://www.latimes.com/sports/lakers/la-sp-lakers-report-20190111-story.htmlhttp://www.latimes.com/sports/lakers/la-sp-lakers-report-20190111-story.html
זהו?
הקבוצה 6-3 בלעדיו (ועם 20-23 הם במקום שמיני במערב רק משחק לפני הג'אז (21-22), ועם יוסטון, OKC, והווריורס אחת-אחרי-השנייה, הפרש חיוביט של משחק אחד הופך לפיגור בשני משחקים לפני שאמרת 'ג'מאל מגי'.
שיהיה במזל..
ואגב, קוזמה הוא לא היחידי שאין לך מושג מה יעשה מיום ליום. צרפו אליו את ברנדון אינגראם ואת לונזו בול, ויש לך את גרעין הקבוצה שאין לך מושג מה יעשה מיום ליום.
5. האם פופ או למרכוס (עם דרוזן) אחראים להפתעת העונה – הספארס? (אוקיי. אז הלילה הם הפסידו ל-OKC)
7. האם למרכוס אולדריג' משחק את הכדורסל הטוב בחייו?
לי נראה שכן.
הספארס ניצחו את הת'אנדר 147-154. למרכוס אולדרידג' קלע שיא אישי של 56 נק' ב-20 מ-33 ו-16 מ- מ-16 מקו המתנות. הוא קלע את כל ה-56 ללא נסיון אחד מה-3. למה? כי הוא לא טופש. האחוז שלו משם הוא רק 16%. מתחת הסל ובחצי מרחק הוא היה במשחקים האחרונים בסביבות 70%. אז למה ללכת ולהתנסות בדברים שהם לא באזור הניחותא שלו?
הוא (וכמובן גרג פופוביץ) משיגים הרבה יותר, מעל ומעבר, מה שהרוסטר דרם לנו לחשוב, דהרוזן מצא שם בית חם ויעיל.
עד עתה – לדעתי – הספארס הם הפתעת העונה.
SPLITS | GP | MPG | FG% | RPG | APG | BLKPG | STPG | PFPG | PPG |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Last 10 Games | 10 | 34.2 | .584 | 5.9 | 3.1 | 1.1 | 0.7 | 2.3 | 27.4 |
January | 5 | 33.4 | .600 | 5.2 | 3.8 | 1.2 | 0.4 | 2.6 | 27.0 |
vs. Oklahoma City | 1 | 49.0 | .606 | 9.0 | 4.0 | 4.0 | 0.0 | 2.0 | 56.0 |
In Wins | 25 | 32.7 | .572 | 7.9 | 3.0 | 1.3 | 0.6 | 2.6 | 24.8 |
In Losses | 18 | 32.4 | .404 | 9.6 | 1.7 | 0.9 | 0.5 | 1.6 | 14.9 |
8. לא נעים בסלטיקס. מישהו צריך להפריד בין מרכוס מוריס וג'לן בראון
(זה כבר לא חדש. קרה לפני יומיים אבל לא היה לי צ'אנס להכניס את זה. זהו סימן רע ביותר לקבוצה כשחייבים להפריד בין שני שחקניה החשובים כל כך!)
Jaylen Brown and Marcus Morris had to get separated during a timeout…
(via ahubbtho/IG) pic.twitter.com/1EyBZyzvUn
— Bleacher Report (@BleacherReport) January 11, 2019
9. תראו מה ג'יימס ג'ונסון עושה לקיירי אירוינג…POSTERIZING HIM! (אוקיי. עושה ממנו 'נער פוסטר')
😤 JAMES. JOHNSON. 😤#CUsRise 20#HEATCulture 23
📺: @NBAonTNT pic.twitter.com/ymedgUpmeq
— NBA (@NBA) January 11, 2019
10. סימונס מכנה את חבריו השחקנים 'רכים'. אבל הבעייה הרבה יותר חמורה
הבעייה היותר אובייקטיבית והיותר הכרחית לפתרון – אם ישנו בכלל פתרון כזה – היא שמסתבר שבן סימונס וג'ואל אמביד לא מסוגלים לשחק יחד.
אם תסתכלו על משחקים חוזרים של הסיקסרס תראו את הבעייה חוזרת שוב ושוב: סימונס ואמביד על אותה משבצת תחת הסל, כמעט עולים אחד על השני:
:
את הבעייה כל ילד יודע: הקליעה מרחוק של סימונס כה גרועה שכשהוא מחוץ לקשת איש לא שם אליו לב, וכשהוא ניכנס תחת הסל, נוצר שם פקק תנועה.
בגלל סימונס הסיקסרס היאמ מצויינת בטרנזישיון גיים, אבל, גם בגללו, היא גרועה מאד במשחק חצי מגרש.
וכמובן שהסובל ביותר הוא ג'ים באטלר. כשהוא על המגרש של אמביד וסימויס, הוא זורק רק 18.7% מזריקות הסיקסרס. זה אפילו פחות מהחלק שלו לו היו מחלקים 100 ל-5. והוא לא איזה נובודי. הוא אול סטאר!
מי האשם?
במקרה כזה האצבע המאשימה היא לעבר המאמן, ברט בראון. זה תפקיד המאמן לטפל בבעיות מסוג זה.
11. גארד של מוריי סטייט קולג' מדנקק מ-ע-ל שחקן
Cleared it. 🤯#JAdropper 🎸#SCTop10 pic.twitter.com/40prN1Fu6B
— Murray State Sports (@MSURacers) January 11, 2019
12. נשנושי השבוע של יונתן גרילק: נישואי תערובת
חוזי והוגי המדינה האמינו שהמהלך של שיבת ציון הוא חלק מהמאבק על שמירת הזהות היהודית ומניעת ההתבוללות. בשביל רוב חברי התנועה הציונית הייתה שמירת המצוות מטען עודף, משום שעצם הקיום היהודי במדינה לאומית היה אמור לשמש מגן מפני ההתבוללות.
כיום לאחר כ-70 שנים, עדיין הגדרת הזהות של חברת הרוב במדינת ישראל היא – מדינת הלאום של העם היהודי, ורוב אזרחי המדינה, שאינם דתיים ואינם מנהלים את אורחות חייהם על פי השולחן ערוך, מגיבים בחוסר נוחות לנישואי תערובת, למרות שעל פי הגדרת הליברליזם הטהור אין מקום להתנגדות כלשהי לנישואים שכאלה. אולם עצם הגדרת הזהות האישית, המשלבת את היותי יהודי נוסף על היותי אדם, מעוררת בישראלי המצוי חוסר שקט ואי נחת כאשר מדובר בהתבוללות אצל בני משפחתו.
אני מסכים איתו, למרות שאני עצמי נשאתי לנוצריה (שהתגיירה 3 שנים אחרי נישואי). אבל הרגשתי קצת מוזר כשנכדתה של אחות אשתי ז"ל נישאה לפרוטסטנטי.
13. ג'ו פרייזר ופורמן לפני קרב האליפות ב'כבד'
14. קסיוס קליי מסתובב ליל מלון פיקדילי ב-1966
15. אייברסון היה רק אחד!
16. אותו או אוהבים או שונאים. אין באמצע
17. טימאק, קובי ודווייט
18. אלן וכרמלו
19. החלום
20. פול וראס
21. כוכבי הלייקרס החדשים
22. כדורסל מה-ABA במינסוטה
23. The shore of Solt Lake Elton, Volgograd Oblast, Russia
24. A bearded vulture, the only known animal whose diet consists almost exclusively of bone, in flight
25. A chestnut-tailed starling in Satchari
26. Walruses lying on Northbrook Island in the Russian Arctic
(יש להם גוף גדול וכל כך רבים מהם. ממה הם ניזונים?)
27. איילת אלבינו
גיא רוזן
13 ינו 2019 05:47:00מכוער ומבחיל. זה מה שיש לי לומר על המתקפה חסרת הבושה, חסרת המודעות העצמית, חסרת האנושיות,
של חלקים בחברה הישראלית על כל מי ש-"נחשף" שהתחתן/התחתנה עם בחיר לבו/לבה בן/בת לדת אחרת.
לאמא שלך תקרא תערובת, גרילק
13 ינו 2019 07:05:16יונתן גרילק הוא נאצי שקורא לעצמו יהודי.
אין הבדל בין הדיבור שלו ובין חוקי נירנברג. בשני המקרים יהודי לא הורשה להתחתן עם לא יהודי, מטעמי "טוהר הגזע". בדיוק-בדיוק אותו דבר.
עוד 20, 50, גג 70 שנה, אנשים כמותו יאושפזו במוסדות המתאימים לכך. עניין של זמן.
אלי לס
13 ינו 2019 08:28:08מרוב "ליברליות" השנאה נשפכת ממך.
ואני לא דתי אבל ברור שאנחנו כעם יהודי אמורים לרצות להשאר כאלה כי אחרת מה אנחנו עושים פה בדיוק?
Shadow
13 ינו 2019 08:39:41אל תבלבל את המוח. מה ברור בזה, ומה הקשר למה אנחנו עושים פה?
גיא רוזן
13 ינו 2019 08:42:28קודם כל –
אני לא מסכים ל-"נאצי שקורא לעמו יהודי". זו תגובה שבכל רמה שהיא לא מקובלת עליי.
.
עכשיו נשאלת השאלה –
מי קבע שיהדות היא שאלה של גנטיקה?
אם נחזור לרגע לאותה תקופה חשוכה –
הנאצים, אותם לא עניין אם האם או האב או הסבתא או הסבא הם כן/לא יהודים.
מחנות ההשמדה בלעו את כולם באותה המידה.
.
מה אנחנו עושים פה?
מקיימים מדינה שאחת מאבני היסוד שלה היא להיות בית לעם היהודי. לא רק לעם היהודי האורתודוקסי. לא רק למי שאמו יהודיה והוא זכה לתעודת הכשר של רב כזה או אחר.
.
וכל זה מבלי להיכנס לשאלה עד לאן מותר למרחב הציבורי, להיכנס למרחב האישי.
אתה מאמין ש-"יהודי" זו שאלה גנטית?
לבריאות.
אני אתקומם באותה המידה מכך שימנעו ממך להתחתן חתונה יהודית אורתודוקסית.
זו משמעות החירות (שהיא אבן יסוד בדיוק כמו היותה של המדינה בית לאומי לעם היהודי),
היא נותנת בחירה במרחב האישי.
אלי לס
13 ינו 2019 09:15:29אין לי בעיה אישית עם זוג שינשא בנישואי תערובת אבל יש לי הבנה למתנגדים (בהסברה ובחינוך) לנישואין כאלה.
אגב, נראה לי פחות בעיה להינשא בנישואי תערובת בארץ כי בדרך כלל במקרה כזה ה"התבוללות" תהיה הפוכה, לתוך העם היהודי.
דוקא בחו"ל הבעיה יותר גדולה כי שם בדרך כלל מתפוגג הקשר לעם היהודי תוך דור או שניים.
הציפור הנדירה
13 ינו 2019 16:07:48לאלי לס: גם בארץ נישואי תערובת לא יובילו להתבוללות הפוכה כי יהודי שמתחתן עם גויה (זו הבעיה הגדולה יותר אך זה נכון גם הפוך) זה אומר שהמשמעות שלו כיהודי קלושה עד לא קיימת).
לאמא שלך תקרא תערובת, גרילק
13 ינו 2019 08:43:32תקרא גם אתה, לא מאוחר:
*
החוק להגנת הדם הגרמני והכבוד הגרמני, התקבל ביום 15 בספטמבר 1935:
"חדור הכרה שטוהר הדם הגרמני הוא תנאי מוקדם להמשך קיומו של העם הגרמני, חדור רצון בלתי נמנע להבטיח את האומה הגרמנית לעולם, החליט הרייכסטאג פה אחד על החוק הבא, המתפרסם בזה:
(1) נישואים בין יהודים ובין נתיני המדינה בעלי דם גרמני או בעלי דם קרוב לו – אסורים. נישואים שנערכו בניגוד [לחוק] בטלים, גם אם נערכו בחו"ל לשם עקיפת חוק זה…
*
תקנה ראשונה לחוק אזרחות הרייך, התקבל ביום 14 נובמבר 1935:
4. (1) יהודי אינו יכול להיות אזרח הרייך. אין לו זכות הצבעה בעניינים פוליטיים; הוא אינו יכול לכהן במשרה ציבורית.
5. (1) יהודי הוא מי שמוצאו לפחות משלושה סבים שהם יהודים גמורים לפי גזעם. (2) כיהודי נחשב גם בן תערובת, נתין המדינה שמוצאו משני סבים יהודים גמורים. (א) אשר השתייך בעת הוצאת החוק לקהילה היהודית או נתקבל אליה לאחר מכן. (ב) מי שהיה בעת הוצאת החוק נשוי ליהודי או התחתן עם יהודי לאחר מכן. (ג) מי שמוצאו מנישואין עם יהודי כמשמעו בפסקה (1) שנערכו לאחר שהחוק להגנת הדם (ד) והכבוד הגרמני מ-15 בספטמבר 1935 נכנס לתוקפו. מי שמוצאו מיחסים עם יהודי מחוץ לנישואים כמשמעו בפסקה (1) ונולד מחוץ לנישואים אחרי 31 ביולי 1936".
Dani din
13 ינו 2019 09:13:04הבעיה מתחילה בהגדרת אנחנו והם. אתה אדם וכך גם כל אדם אחר על פני הכדור.
המטרה של יצירת מיתוס משותף היא לאפשר לקבוצות מאוד גדולות לתפקד ביחד. הבעיה היא שהקבוצות של הדתות הגדולות כבר לא ממש מתפקדות ביחד ולכן ערכן נמוך מאוד לחברי הקבוצה. למנהלי הקבוצה הערך עדיין מאוד גבוהה אז הם דוחפים לך ערכים מהתחת בכוח.
לחלק מהעמים ולרוב המדינות יש ערך רב לחברים בקבוצה. למרות שגם פה יש שונות רבה.
לעומת זאת , הקבוצה של הופס מתפקדת יופי ונותנת ערך רב לחבריה.
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
13 ינו 2019 12:41:42חחח
+101
אתה ממש יובל נוח הררי
רפיקי
13 ינו 2019 09:59:27אני לא התייחס לחלק של הנאצי כי זה ילדותי
אני לא מבין מה רע בלרצות להשאר עם אחד ולא מליון עמים בעלי אזרחות ישראלית
אף אחד לא בא להגיד שהוא יותר טוב ממישהו
הציפור הנדירה
13 ינו 2019 11:57:13אתה הוכחה מדוע אין ערך לליברליות של אנשים כמוך כי אתם ליברליים כלפי מי שמתאים לאג'נדה שלכם בלבד ומי שלא הוא נאצי בעיניכם.
אתם הנאצים בשנאתכם לאלו שלא באג'נדה שלכם.
זה לגיטימי לחלוטין לרצות לשמור על הזהות היהודית ואת זה אי אפשר לעשות עם נישואי תערובת. התנגדות לנישואי תערובת כדי לשמור על הזהות היהודית עדיין אין בה קשר לנאצים שרצו להשמיד את הגזע היהודי ולא רק להת לניואי גרמנים עם יהודים.
עברי
15 ינו 2019 14:03:42העובדה היא שליהודים היה אסור להתחתן עם גוים מאז ומעולם ובכל זאת לא הנאציזם לא נולד אצלנו, ומעולם לא ביקר במחוזותינו.
היהדות מאוזנת מאוד. אצלנו "שופך דם האדם באדם דמו ישפך" הוא כלפי כל אדם. ולכן אין מצב שיהודי מקיים מצוות יהיה נאצי ח"ו.
אז בבקשה חלאס עם השוואת היהדות לארגונים נוראיים ורצחניים
אלי לס
13 ינו 2019 08:32:14לגיא. גם אותי זה מבחיל ועדיין אפשר להתנגד לנישואי תערובת ולהיות בני אדם.
אם תשים לב ההתקפות האלה באות מאנשים קיצוניים.
Shadow
13 ינו 2019 08:48:28עדיין אפשר להתנגד להעסקת יהודים ולהיות בני אדם. אפשר אפילו להתעלל בתינוקות זכרים ולהיות בני אדם.
הרוצחים הגדולים בהיסטוריה…..קבל סקופ…. היו ונשארו בני אדם.
אלי לס
13 ינו 2019 09:27:13דמגוגיה.
כשאני כותב "אפשר להתנגד לנישואי תערובת ולהיות בני אדם " אני מתכוון שאפשר לעשות את זה בצורה מכובדת ולהסביר את הסיבה למה אני מתנגד לנישואים כאלה עקרונית, (ולא להפגין, לצעוק, להסית ולתקוף)
אני לא חושב שצריך למנוע מזוג כזה להינשא
ואני לא חושב שצריך להפלות זוג כזה בכל נושא
אבל מותר לי לומר מה אני חושב על זה.
Shadow
13 ינו 2019 09:48:28עם כל תגובה שלך אתה נשמע יותר הזוי. לא ברור אם אתה מבולבל או לא בהכרה מלאה אבל לא ברור לי איפה אתה מתקשה להבין. אנסה שוב. אני חושב שכושים לא צריכים להתערבב עם לבנים. אני לא אמנע את זה מהם וכמובן שאציג את מישנתי בצורה מכובדת אבל עדיין מותר לי לומר מה אני חושב על זה.
.
אתה כנראה חושב שאתה חיי בואקום שיהיה לך בהצלחה עם זה. אנשים נוראיים מייצרים דעות נוראיות ולהפך.
קוין ג'ונסון
13 ינו 2019 08:47:52יהי חלקי עם שר הביטחון משה ארנס (שנפטר השבוע) ה"מכוער והמבחיל" ועם עוד יהודי ששכחתי את שמו שהוא "חסר מודעות עצמית וחסר אנושיות,ועם יוסף משיתא, ולא עם יפי נפש שלא מבינים ולא מרגישים מיהו יהודי:
א) ארנס, לא דתי, שנולד בפולין אך גדל בארה"ב, היה אח שהמשיך לחיות שם בארה"ב. לא ידוע מה בדיוק הייתה רמת הקשר ביניהם, אבל לפני כמה שנים נפטר אותו אח, וארנס, שכבר לא היה בעל תפקיד ממשלתי, טס לארה"ב כדי להשתתף בהלוויה.
אחרי הנחיתה בארה"ב נודע לו להפתעתו שבחודשי חייו האחרונים החליט אותו אח לטבול לנצרות, ושהוא אמור להיקבר בקבורה נוצרית. מיד סב ארנס על עקביו, ועלה על המטוס הראשון חזרה לישראל בלי להשתתף בהלוויית אחיו.
ב) יהודי מתבולל באחד הגטאות, חיפשתי שוב בגוגל את הסיפור ועדיין לא מצאתי אותו שוב, שיתף פעולה עם הנאצים במידה מסויימת. אז אמרו לו הגרמנים להצית אש בספרי התורה שנאספו ברחוב. הוא סירב. הם הזהירו אותו, הוא סירב. עטפו אותו בספרי תורה ואמרו לו – או שתשרוף או שתישרף. סירב. ונשרף.
ג) יוסף משיתא היה יהודי בזמן חורבן בית שני. הרומאים מסיבותיהם רצו שיהודי ייכנס ראשון לבית המקדש ויתחיל בביזה. שם כך קראו ליוסף משיתא והבטיחו לו שיקבל במתנה כל כלי שיבחר. נכנס יוסף משיתא והוציא מנורת זהב. כשראו במה בחר, אמרו לו: "אין דרכו של הדיוט להשתמש בזו", היכנס שוב וקח לך חפץ אחר. יוסף משיתא סירב לעשות זאת שוב. הציעו לו הרומאים כי יקבל תחת המנורה כספי מכס של שלוש שנים, והוא עמד בסירובו. כנראה שהחוויה של הוצאת המנורה והצורך למוסרה לרומאים גרמו לו לשינוי דעתו. יש מציינים שמכאן רואים את כוחו של כניסה לבית המקדש (אף שהיא בחורבנו) וזה הייתה הגורם לשינוי דעתו עד כדי מסירות נפשו במיתה משונה כזו. אמר: "לא דיי שהכעסתי לאלוהי פעם אחת, אלא שאכעיסנו פעם שנייה?!". הרומאים ראו סירוב זה בחומרה והענישוהו על כך בעונש מוות בייסורים: "נתנו אותו בחמור של חרשים והיו מנסרים בו. היה מצווח ואומר: 'ווי אוי אוי שהכעסתי לבוראי'".
אם אתה חושב ש"גאוה לאומית" או "סיבה דתית" היא הסיבה למקרים כאלו, אתה טועה. זה מעבר ל"עם" ומעבר ל"דת". זה משהו פנימי עמוק, גחלת שלא נכבית. לא גחלת "דתית" ולא "עממית".
גיא רוזן
13 ינו 2019 08:57:08יש 0 בין מה שכתבת למה שאני כתבתי.
כלום.
.
אין לי בעיה עם הגחלת שלך. תציג אותה בגאון.
.
יש לי בעיה עם מי שחושב שיש לו מונופול על גחלת, על צדק, על אמונה.
אני לא אכריח אותך להינשא למי שלא מתאים/מתאימה לגחלת הבוערת שלך.
יותר מכך, אני מכבד את זכותך לעקוב אחרי צו מצפונך, ולהינשא "כדת וכדין".
אבל אני לא מכבד את הזכות של מישהו לכפות את דעתו, לכפות את אמונתו.
.
המקבילים לרומאי מהסיפור שלך, הם אלו שמכפישים ונטפלים למי שבחרו בדרך שונה (במקרה הנ"ל – מי שבחרו להתחתן עם בן/בת זוג בני דת שונה).
קוין ג'ונסון
13 ינו 2019 09:25:03א) "מונופול על גחלת".
במלחמתך במונופוליזם אתה בעצם מבטל כל הגדרה שהיא לכל דבר בעולם.
במשך אלפי שנים "אבא" היה מי שזרעו הוליד את הילד, בא לי להגיד – זה מונופול, אבא נתון לבחירה ומוגדר גם כמישהו שהילד מעריץ. מייקל ג'קסון הוא אבא של ג'וני, למרות שג'וני נולד מרע של גבר אחר.
יותר מזה – צאצא יכול לבחור להתנתק מאבא שלו הביולוגי והוא לא יוכל להיקרא "אבא" שלו. מי המונופול שקבע את זה ? אז מה אם אלפי שנים כך ה היה ? מונופול.
כך בהגדרת משפחה, גבר, ג'ירפה, צבעים, מוסר, ומה לא. אז למה לא, גם ביהדות.
לא כל התעקשות על הגדרות שקיימות אלפי שנים היא "מחשבה שיש מונופול". אחרת זה בית משוגעים, אין שפה משותפת עם אף אחד.
מי קבע בכלל שאדם לא יכול להיות נוצרי מוסלמי ויהודי יחדיו ? בא לי להגיד שכן. מי אתה שתגיד לי שלא ?
מרוב תיחכום וחופש חזרנו לרמת פעוטון ואי אפשר לתקשר.
ב) מחאה על התבוללות אינה כפיה.
גיא רוזן
13 ינו 2019 09:39:09אלימות, גם מהזן המילולי, כנגד "התבוללות" –
זה ניסיון לכפייה.
.
אתה באמת חושב שאכפת לי אם יש מי שמאמין בנצרות, יהדות, אסלאם, בו זמנית?
אמונה, זה דבר אישי.
.
"מרוב תחכום וחופש".
לא. לא מרוב "תחכום ןחופש" אי אפשר לתקשר.
אי אפשר לתקשר מול מי שהשקפת עולמם מקבילה ל-"מה ששלי, שלי. מה ששלך, שלי…"
האיסורים, המחאות, ההתנגדויות, הכפייה,
כל אלו מגיעים מכיוון חד סטרי.
לי אין בעיה שתתחתן עם יהודייה כשרה, בנישואין כשרים, כדת משה בישראל.
לי אין בעיה שתשמור על כשרות ברמה המחמירה ביותר.
לי אין בעיה שבשכונה, או אפילו בעיר, בה רוב ברור של שומרי מסורת, לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת.
המכנה המשותף של כל הדברים הנ"ל, זה שאני מכבד את מי שחושב/מאמין אחרת ממני.
.
זה הצד השני, זה שאי אפשר לתקשר אתו –
שניכנס לי לצלחת,
שמנסה להכתיב לי עם מי מותר, ועם מי אסור, להתחתן.
שמכתיב איך מותר להתחתן.
שמנסה להיכנס לי לצלחת.
שמנסה למנוע ממני לחיות את חיי במרחב הציבורי לפי אמונותיי, גם במקום בו הרוב הם אנשים בעלי אמונה דומה לשלי.
.
אי אפשר לתקשר. בגלל שהגחלת? מסתבר שהיא לא רק מסנוורת, היא גם פוגעת ביכולת (או לצורך העניין – במוכנות) להקשיב.
קוין ג'ונסון
13 ינו 2019 09:54:13כינוי ביקורת כ"אלימות מילולית" כשאין בה אלימות היא סתימת פיות דיקטטורית.
אלימות היא קריאה לפעולות אלימות פיזית, או קללות. אם אין לא את זה ולא את זה, זו לא אלימות מילולית, זו ביקורת שאתה מנסה להשתיק מסיבותיך. אם יש, נא להגיש תלונה במשטרה, או לא להיכנס למקום שמקללים בו, כמו בכל מקום בעולם.
אין לי בעיה להתחיל דיון על כפיה מול שמירת הגדרה עצמית, אבל התחלת את כל התגובות במחאה על "מתקפה" בגלל *תוכנה* , כך הבנתי , ולא בגלל שהמתקיפים חתמו על עצומה לחברי כנסת לפעול בעניין וכדומה. לא צריך לערבב ולתלות שאלת זהות בשאלת תוצרי הזהות. את המתקיפים , אני מניח, פחות מעניין מה הזכויות בביטוח לאומי או במשרד הפנים של נישואי התבוללות, ויותר הנושא עצמו במהותו.
גיא רוזן
13 ינו 2019 10:03:29חבר הכנסת חזן, אחד מ-120 חברי הכנסת – הנציגים הנבחרים של החברה הישראלית, כתב:
"פיתתה נפש יהודי במטרה לפגוע במדינתנו".
מילים שלו, אחד לאחד.
בספר שלי, זו אלימות מילולית. זו הסתה, זו דמגוגיה זולה.
.
בין החוקי ללא חוקי, יש מרחב גדול של "לא מוסרי".
אלימות מילולית היא לא בהכרח לא חוקית.
זה לא הופך אותה ל-"בסדר", ולהתנגד לה זה לא "להשתיק".
קוין ג'ונסון
13 ינו 2019 10:07:48דברי חזן על "פיתתה + במטרה" לדעתי לא נכונים, אבל עדיין זו לא קריאה לאלימות. גם אם הוא מתאר מגמה של רשע זדוני מוכוון מטרה, זה עדיין לא אלימות ולא קריאה לאלימות. וגם לא הסתה. פשוט לא.
היא יכולה לתבוע אותו דיבה, בסדר שתתבע.
אבל הוא לא קרא לנהוג באלימות נקודה. מספיק עם סתימת הפיות.
לגבי ה"פגיעה במדינה" -זו אמירה נכונה מאוד.
גיא רוזן
13 ינו 2019 10:19:57חזן חבר כנסת. היא לא יכולה לתבוע אותו, אלא אם יסיר את חסינותו.
.
הוא האשים אותה שמטרתה לפגוע במדינה.
שהיא התחתנה עם יהודי, לא בגלל שהוא בחיר ליבה, אלא בגלל שהיא רצתה לפגוע במדינה היהודית.
אני לחזור לתקופות אפלות יותר,
להביא כתובים על יהודים שנכתבו אי אז בשנות ה-30', באירופה של בין המלחמות.
זה מיותר, וזה מדכא. בגלל הדמיון המזעזע בין הדברים. בגלל שלא למדנו כלום.
.
עכשיו תיקח את דבריו של חזן (אני מזכיר – נבחר ציבור),
ותבחן אותם לאור מבול הרפש שזרם ברשתות החברתיות בתקופה המדוברת,
תראה את הרוח הגבית שדברים אלו נתנו לאותם ביטויים אומללים שאנשים מרשים לעצמם להפיץ (בדרך כלל מאחורי חומת אנונימיות),
ואולי תבין מהיכן מגיעה האמרה שמילים, גם כתובות, יכולות להיות חלק ממסע תעמולה שמטרתו כפייה.
ליצור סביבה שלא מאפשרת ברירות אלא לברוח,
זו אלימות מילולית, זו כפייה .
קוין ג'ונסון
13 ינו 2019 10:30:11כבר ציטטתי השבוע את אנגלה מרקל, אביא אותה שוב.
אנגלה מרקל אמרה לפני חודשיים: "מדינות לאום צריכות להתכונן כיום לוותר על הריבונות שלהן..למדינות אסור להקשיב לרצון העמים שלהן בנושאי הגירה, גבולות או אפילו ריבונות."
גרמניה הפנימה בצורה קיצונית את הלקח ממלחמת העולם, מה התגובה של מרקל למניעי הרייך השלישי ? מחיקת הזהות.
דבריך בדרך לכיוון הזה, אתה לומד לקח מהשואה שאסור להעלות על הדעת במחשבה בכלל שייתכן שיש מגמת רשע זדונית דתית או לאומית של עם אחר להכחיד את עם ישראל. האוונגליסטים, המוסלמים, האתיאיסטים, הכנסיה הקתולית – אסור להגיד שחורשים שם מחשבות רשע של פגיעה במשפחה היהודית, כי אחרת נהיה דומים למיין קאמפף.
אז אני לא מסכים לזה, לא מסכים למחיקת הזהות (אני מניח שאתה גם לא מסכים), ולא מסכים להגיד שצריך לסתום פיות ולטמון את הראש בחול. לדעתי בהחלט אפשרי שדבריחזן נכונים ויש מי שפועל בצורה זו. ספציפית לא נראה לי נכון, אבל האם עצם העלאת מחשבה כזו על הדעת היא הזדהות עם הלך המחשבה הנאצי ? לא נראה לי בכלל.
לא עקבתי כל כך אחרי ה"רפש", אם מדובר בקללות – מה לעשות, יש אנשים שאוהבים לקלל. לא צריך להתייחס אליהם, הם מקללים גם בפקק וגם את השכנה הזקנה. אם מדובר בביקורת והטחת כינויים שאינם קללות , אפילו חריפים מאוד כמו "רשע, אסון, חורבן" זה בסדר גמור.
גיא רוזן
13 ינו 2019 10:38:40אם אני אכתוב על ראש הממשלה שלנו שהוא נקט בפעולה כזו או אחרת "במטרה לפגוע במדינתנו" (שזה לא שונה במאומה מלכתוב "בוגד"), אז יאשימו אותי, ובצדק, בהסתה.
.
כבר ראינו לאן ההאשמה "בוגד" מובילה.
לא צריך לקרוא לפעולה, על מנת שזו תהיה הסתה.
קוין ג'ונסון
13 ינו 2019 10:47:38א) אני רק מזכיר את דברי מני מזוז, אז היועץ והיום בבג"צ: (10/08/2005)
"צריך להיזהר מליצור קשר בין אירוע זה או אחר להסתה. מזכירים את רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל לפני 10 שנים כפועל יוצא של הסתה, אבל עד עצם היום הזה איש לא הוכיח שהסתה היא שהובילה לרצח רבין"
ב) בעצם סתמת את הגולל על כל סיכוי להאשים מי שבוגד באמת, כי כל פעם שיפתחו את הפה יקפצו "הסתה". האם מותר לי להגיד שגונן שגב בוגד כשרק פרסמו את מה שהוא עשה לפי שהתחיל המשפט , או שאני מסית ?
ג) רבין לא בגד. אבל אם לדעתי הוא כן בגד, האם כשאני מכריז תיאורטית "לדעתי רבין בגד ואני קורא לרשויות החוק ליישם את החוק שנכתב על בוגדים" – אני מסית ?! זו שערוריה לומר כך.
קוין ג'ונסון
13 ינו 2019 10:59:14אגב, באחת ההפגנות בעופרת יצוקה הונף שלט הקורא "לסרס מתנחלים". לא פחות. השלט מעוטר במספריים נוטפי דם, למקרה שהקריאה לא הובנה.
תשובתו של שי ניצן, אז המשנה ליועץ המשפטי, היתה (22/12/2008):
"הרינו להודיעך כי לאחר בחינת הדברים הגעתי למסקנה כי אין מקום לפתוח בחקירה פלילית, שכן מתעורר ספק משמעותי אם מתקיימת "אפשרות ממשית" שהפרסום יביא לעשיית מעשה אלימות כלפי המתנחלים, כנדרש בחוק על מנת שתתגבש עבירה"."
הציפור הנדירה
14 ינו 2019 10:49:34לגאי רוזן: לא ראינו לאן הסתהמובילה כי יגאל עמיר החליט על רצח ראש הממשלה לאחר ההחלטה על הסכמי אוסלו (שהופרו בבוטות ואכזריות על ידי הערבים) ללא קשר לכל הסתה שהיא והרב לפני ההפגנה בכיכר ציון עם כרזות של רבין במדי ס"ס (שהכין למעשה סוכן השב"כ אבישי רביב ["שמפניה"] ולא מארגני ההפגנה).
גיא רוזן
13 ינו 2019 13:05:48אם אני אחליט להפיץ ברשת "לדעתי קווין ג'וסון הוא…" (השלם את החסר כראות עיניך),
אז אני ככל הנראה אהיה אשם (ובצדק) בלשון הרע.
הסיבה היחידה שאי אפשר לתבוע את חזן בגין לשון הרע,
היא שהוא חבר כנסת.
.
מספיק תגובות שלי היו כאן בהופס בשביל לדעת שמעולם לא כתבתי תגובה ברוח תגובת ה-"סירוס", או שתמכתי בתגובה כזו.
חמור לא פחות מההתלהמות כלפי ה-"מתבוללים".
תומר
13 ינו 2019 09:29:14שתי תהיות, יותר בשולי הדיון מאשר במרכזו:
.
1) על מה מסתמך גרילק כשהוא כותב: "…רוב אזרחי המדינה, שאינם דתיים ואינם מנהלים את אורחות חייהם על פי השולחן ערוך, מגיבים בחוסר נוחות לנישואי תערובת…"? אני מכיר לא מעט זוגות של יהודי(ה) עם לא יהודי(ה) כולל בתוך משפחתי ומספר ההתיחסויות "לא נוחות" לכך הוא מינימלי עד אפסי. יכול להיות שאני סגור בבועתי הלא מייצגת אבל יכול להיות שאולי אולי גם גרילק חי באחת כזו?
.
2) גם אם נניח שחשוב לנו לשמר את גורל העם היהודי, האופי היהודי של מדינת הלאום שלנו, הניצוץ האלוקי או את הלכידות או ווטאבר, מה הבעיה בעצם עם נישואי תערובת? הדעת נותנת שלא רק היהודי(ה) מתבולל(ת), גם הגוי(ה) מתבולל אל תוך היהדות, לא? בהנחה שזוגות מעורבים בוחרים את הזהות שלהם כזוג באופן מאוזן, אין פה שום דבר שאמור לפגוע בגורלו של העם היהודי כי על כל בן זוג שנפלט מהמעגל, יש אחד שנכנס אליו.
נכון שאם מתיחסים לקריטריונים הדתיים, ילדיהם של כל גבר יהודי ואשה לא יהודייה, הם אוטומטית לא יהודים ולא משנה כמה הם חיים בארץ, משרתים בצבא וכותבים בהופס. אבל מי שהדגשים האלה פחות מדברים אליו, לא אמור להתרגש מ"התבוללות" כי לפחות סטטיסטית היא לא אמורה להשפיע.
אלי לס
13 ינו 2019 09:47:40לגבי החלק הראשון, אני לא חי בבועה ואם כבר בועה אז בועה חילונית ועדיין חושב כמוהו שרוב באנשים נרתעים מנישואים מעורבים.
ולגבי החלק השני, זה בדיוק מה שכתבתי למעלה. ובעיקר אם הנישואים האלה מתקיימים פה בישראל, בחו"ל הקשר עם הזהות היהודית נעלם תוך דור או שניים.
תומר
13 ינו 2019 09:56:24לגבי החלק הראשון "חושב" זה מצוין, יכול להיות שאתה צודק ויכול להיות שלא אבל מה עם קצת דאטה? אגב, בעיניי מדובר בטיעון לא מאוד רלוונטי, אלא אם הרוב שעליו מדובר הוא רוב של 90% ככה.
.
לגבי החלק השני, אחרי שכתבתי ראיתי שגם אתה התיחסת לזה,
אני לא יכול שלא לשאול את עצמי איך זה מסתדר עם ה"…ברור שאנחנו כעם יהודי אמורים לרצות להשאר כאלה כי אחרת מה אנחנו עושים פה בדיוק?" שכתבת רק כמה תגובות במעלה הפתיל? אם מה שחשוב הוא מה שאנחנו עושים *פה* ולא בארה"ב ופה הזוגות המעורבים דווקא תורמים דמוגרפית ללאום היהודי, איך אפשר בכלל להיות נגד זה?
אלי לס
13 ינו 2019 10:01:16"מה אנחנו עושים פה" במובן של איזו זכות יש לנו על הארץ הזאת אם אנחנו לא מכירים במושג של "עם יהודי"
תומר
13 ינו 2019 10:04:14מי שלא מכיר במושג של "עם יהודי" הם או שמאל קיצוני במיוחד או חלק מהדתיים/חרדים.
לדעתך אפשר להכיר במושג של עם יהודי ולא להיות נגד נישואי תערובת? כי אם כן אני מודה שאני לא סגור על למה התכוונת.
תומר
13 ינו 2019 10:05:21הבהרה: הכוונה היא "מי שלא מכיר במושג של "עם יהודי" *ללא הסתמכות על קריטריונים דתיים*
אלי לס
13 ינו 2019 10:25:56ההכרה במושג עם יהודי ובהיסטוריה שלו היא הזכות שלנו על הארץ ובהמשך לכך הרצון להמשיך את "העם היהודי" בארץ ובתפוצות כשהתבוללות ( בעיקר בחו"ל ) גורעת מהעם היהודי.
הציפור הנדירה
13 ינו 2019 17:48:56יש לך טעות בסיסית כי גם בארץ הזוגות המעורבים לא תורמים לעם היהודי כי יהודי שלא מפריעיםמלו כלל נישואי תערובת, המשמעות שלו כיהודי מלכתחילה, קלושה עד לא קיימת.
Shadow
13 ינו 2019 09:56:20אני אעשה לך את החיים קלים אין באמת הגיון בדת ולכן אל תנסה לחפש אותו כי לא תמצא. דת זה שריד פרימיטיבי שנחוץ לאנשים שמפחדים מהמוות כי בילדותם לא נתנו להם כלים טובים יותר להתמודד עם הסוגיה הזו.
הציפור הנדירה
13 ינו 2019 12:16:36לתרבות השחיתות המוסרית שלך אין היגיון. לאמונה הדתית יש דווקא היגיון רב מאוד:
https://haemethayehudit.blogspot.com/2015/02/blog-post_11.html?m=1https://haemethayehudit.blogspot.com/2015/02/blog-post_55.html?m=1
מדענים האלו שגדלו על השקפה לא דתית לא חושבים כמוך כלל: https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%98%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94:%D7%9E%D7%93%D7%A2%D7%A0%D7%99%D7%9D_%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%9D_%D7%A9%D7%97%D7%96%D7%A8%D7%95_%D7%91%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%94
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
13 ינו 2019 12:53:54ברשימת "המדענים" שלך מופיע חגי בן ארצי.
זו לא הפעם הראשונה שאתה שם לינקים לחומר שלא קראת או לא הבנת אותו.
קרמר, די עם זה. אין למילה שלך שום יכולת שיכנוע כאן כי אתה לא אמין.
הציפור הנדירה
13 ינו 2019 18:03:27שם אחד לא מוחק את השאר, יש שם אנשי מדע מכל תחומי המדע כמו הפרופסורים שרודר ופיין וברנובר ואביעזר וגרין, ועוד.
לכן אתה לא הבנת את את החומר. אני דווקא קראתי והבנתי וגם שם אחד כזההכמו שהבאת לא משנה הכלל כי יש שם מדענים מתחומי מדע מגוונים.
טמבלים מתרבים
13 ינו 2019 13:33:22חבל על הזמן שלך, אתה מצפה מחבורה של כמה קוקוריקואים שמאמינים ברוח רפאים שיושבת מעל לעננים ומחליטה על הגורל שלהם, שיציגו דעות תבונתיות בנושאים אחרים. זו ממש ההגדרה של ציפיה לא הגיונית.
הציפור הנדירה
13 ינו 2019 18:05:54לא מדובר ברוח רפאים אלא בישות רוחנית עליונה בלתי מוגבלת.
וישנם משכילים מאוד ואנשי מדע שמאמינים באמונה הדתית.
קוין ג'ונסון
13 ינו 2019 10:03:35א) סקר הארץ 22/08/14- סקר "הארץ": 75% מהיהודים בישראל נגד נישואים בין-דתיים, 72% מהיהודים היו פועלים למנוע חתונת בן משפחה עם ערבי ו-67% מאמינים כי התבוללות היא סכנה קיומית לעם היהודי.
ב) היהדות אינה דת בלבד ואינה עם בלבד. זה עם שמוגדר על ידי הדת. המניע אצל יהודים רבים למסירות נפש, גם כאלו שאינם דתיים למען היהדות, אינה נובעת לדעתי מרגש או שכל. זה משהו פנימי עמוק, קיומי. ראיתי את הצוואה המצולמת של פרופ' מיכאל הרסגור ביוטיוב, או מסר לדורות הבאים. משהו זה. הוא חצי מהזמן תוקף את החרדים והדת וכו' וכו', קורא ליחנוך לנאורות כצפוי. ואז חותם בהתרגשות במילים – "עם ישראל חי". ופתאום הבנתי ש(א)אני לא מבין כלום (ב) הבנתי הכל.
עברי
13 ינו 2019 11:02:212) אם מתייחסים ליהדות כקבוצה לאו דווקא אתנית המבוססת על סך ערכים מסוים ועל היסטוריה משותפת- אתה צודק. אם הבן זוג מסכים לחוג חגים יהודיים ומזדהה עם הערכים- באותו רגע הוא נהיה יהודי.
אבל ליהדות כן יש הגדרה וגם בארץ- שם אתה סובר שזה רק מרחיב את המעגל ומחזק את אחיזתנו במדינת היהודים, זה לא צפוי לחזק אם זה לא יוגבל איכשהו. עזוב- למה בכלל להינשא ליהודי/ה כדי להיכנס לעם? תצהיר שאתה מתנגד ולא מכחיש שואה, עוזר לזולת ואתה בפנים!
ברגע שענית בחיוב על השאלה הזאת מדינת ישראל הופכת בן רגע למדינה ככל המדינות הלא אתניות, כי כל הרוצה ליטול יבוא ויטול. אחוז היהודים גנטית עזוב דתית, יהיה מינימלי ואז איזו זכות יש לנו על האדמה הזאת? סתם מהגרים שהשתלטו על חלקת אדמה. ואם המדינה לא אתנית- למה היא בכלל צריכה להיות של עם?
ואם תאמר- אני מגביל זאת רק לנישואים ולא לכל התחייבות או הצהרה, מה נישואים נותנים שהצהרה כזאת לא? אפשר לצאת מנק' הנחה שנישואים בהגדרה הם התחייבות ולכן מי שמצטרף מצטרף באמת. אבל כיום נישואים הם בחירה מתמשכת ובטח לא מחויבות, וכמו שהצטרף ליהדות דרך נישואים יצא דרך גירושין. ואם כבר התחייבות להגדרות- למה לא להגדרות המסורתיות?
אם לא תתייחס לערכים בצורה היהודית שלהם – קרי: איך שקוימו במשך אלפי שנים ע"י יהודים- הם לא ייקראו ערכים יהודיים. מוסר יהודי הוא בראש ובראשונה מוסר התורה כולל "ובערת הרע מקרבך" והדברים שקשה לנו איתם לפעמים. ככה זה מוסר- מחייב. השאלה האמיתית היא מנין מוסר נובע?
אם מוסר הוא אינטרסים ומה שאנשים קבעו בחוקים- אי אפשר לבוא בטענות מוסריות לסוגיות חדשות כיוון שעוד לא חוקקנו מה מוסרי לפי מה שבא לנו
אם מוסר הוא פנימי לאדם- הוא סובייקטיבי ולכן אתה לא יכול לכפות על קניבל לא לאכול אנשים כי זה לא מוסרי כיוון שלו זה כן מוסרי.בקיצור איש את רעהו חיים בלעו.
אם הוא חיצוני הוא יכול לחייב את כולם אבל חיצוני ליקום פירושו אלוקי וזה משהו שאנשים לא יסכימו איתו.
ולכן אל תקבע ערכים יהודיים כי הם לא. הם ערכים שלך. לאו דווקא שאתה המצאת אבל בטח לא היהדות.
תומר
13 ינו 2019 11:14:34נובמת פורטה פורטה פורטה פלוס
לא חסרות נקודות… המממ,,, מעניינות במה שכתבת אבל אתיחס רק לנקודה אחת ברשותך.
.
לא חסרות בעולם מדינות לאום בעולם שלא מתיחסות להתאמה הגנטית כאל תנאי סף להשתייכות ללאום. ההולנדים או הליטאים שמחים לקבל כל מי שמתחתן לתוכם (ומתעצבים אל לבם מן הסתם על כל מי שמתחתן מהם) בלי ששאלת הבעלות שלהם על הטריטוריה שלהם עולה לדיון בכלל.
עברי
13 ינו 2019 12:32:24זה לא משנה משום שבישראל שאלת הבעלות על הטריטוריה כבר קיימת. טשטוש זהות ברמה ההתבוללותית פירושו ויתור על המאבק, וממילא כשאין נכונות בצדקת הדרך זה מתבטא בעוד מאבקים על מוסר וערכים.
יש משמעות להעברת מסורת דרך הולדה או רק דרך חינוך? אם עמ"י יהיה כולו אוסף של פרטים המאוגדים סביב מוסר ישראלי קדום אך בלי קשר משפחתי אליהם הוא יהיה עמ"י? ואם כן- האם יש לו את הזכות על הטריטוריה של אבותיו?
השאלות מעניינות וגם התשובות שלכם מעניינות, אני רק מבקש שתבין יש פה יותר השלכות מ'עוד אדם שהשפיע או לא על סטטיסטיקה כלשהי'
Shadow
13 ינו 2019 11:31:00מוסר הוא דבר מומצא עד שיוכח אחרת והוא כל הזמן מתעדכן ומשתנה בדיוק מפני שצצות סוגיות חדשות כל הזמן. גם המוסר "היהודי" השתנה לאורך השנים.
עברי
13 ינו 2019 12:14:40א. במה המוסר היהודי השתנה? הוא כל כולו בנוי על סמך פסוקים.
ב. אם מוסר הוא דבר מומצא איך אתה יכול לבסס טענה בעזרת טיעונים מוסריים? הרי זה משהו שמישהו המציא ואם אדם אחר ימציא מוסר אחר יש לך סתירה בין טיעונים מוסריים עד אינסוף.
קוין ג'ונסון
13 ינו 2019 12:21:51המוסר לא בנוי על פסוקים. הפסוקים מניחים שיש לאדם מוסר בסיסי, יש פסוק "עשית הישר והטוב בעיני ה' ", הפרשנים מסבירים שזו הציפיה של התורה שהאדם יהיה מוסרי, שלפני שהוא הולך לבית דין שינסה להתפשר לפנים משור הדין, שיהיה ישר, דרך ארץ קדמה לתורה – והיא לא מסתמכת על התורה.
עוד דוגמה – אברהם אבינו מנסה לסנגר על סדום , אולי יש שם צדיקים שבזכותם העיר תחזור למוטב בעתיד ותינצל – והוא שואל בהעזה כלפי ה': "האף תספה צדיק עם רשע, חלילה לך, השופט כל הארץ לא יעשה משפט ?! " משמע שיש יושר בסיסי לכל אדם באשר הוא עם צלם אלוהים, משפט וצדק אנושי כללי, שהרי התורה לא ניתנה עדיין.
יש עוד דוגמאות.
עברי
13 ינו 2019 12:45:16צודק קוין ג'נסון, טעיתי בניסוח, מקבל. היהדות לא שוללת מוסר אנושי אוניברסלי- אבל היא מקבלת אותו מפני שהיא מאמינה באלוקים ובכל שהוא זה שטבע באדם מוסר כליות.
עדיין לא הבנתי היכן המוסר של היהדות השתנה עם השנים. מרגע נתינת התורה שהיא אוצרת בתוכה את המוסר האלוקי, על המוסר נסמך על פיה ובשום אופן לא סותר פסוק מפורש אלא אם כן זה "עת לעשות ל-ה' הפרו תורתך" שגם הוא פסוק בעצם, וגם הוראת שעה בלבד ובטח לא קריאת כיוון כללית
גיא רוזן
13 ינו 2019 13:39:52עברי,
מוסר כפועל יוצא של חוקים, הוא לא מוסר בכלל.
מספיק שפרשנות (תהיה זו "הלכה" או "פתווה") כזו או אחרת תחליט שמותר לרצוח בשמה של דת,
ויהיו מי שלא יהיו להם כל עקבות שהן, בדרכם לאכוף את אותם "צווי מצפון".
Shadow
13 ינו 2019 11:35:22מה זה יהודי גנטי? האם תוכל להפנות אותי למקבץ גנים שאם אמצא אדם מת ביער ללא תעודות זיהוי וללא קרובי משפחה ואעשה לו נתיחה שלאחר המוות יצביע על היותו יהודי?
לעברי
13 ינו 2019 18:19:32יש לך טעות יסודית.
הזכות על הארץ היא מכוח החלטת משפחת העמים, האומות המאוחדות, להקנות בית לעם היהודי בשטחי – מה שנקרא מייד אח"כ – "מדינת ישראל".
לאלוהים אין שום קשר מהותי לעניין, רק פוקלור/ תרבות. מעמדו של אלוהים, האמונה בו או עצם הקיום שלו, לא מזיז שערה לגבי הזכות של כל ישראלי לגור על השטח הזה, כאטזרח ותושב המדינה. תהא דתו אשר תהא.
לא לבלבל בין מה שנקרא "הבטחה אלוקית לעם היהודי", שאין לה שום קשר לזכותנו המשפטית על הארץ.
ואגב, כדאי שתתעורר מאגדת "טריטוריית אותינו". ההבדל בין יהודי רוסי לתימני לאתיופי לעיראקי לגרמני לאוסטרלי כ"כ גדול, שאין כבר שום "אב משותף", קל וחומר הטריטוריה שלו. אין. מת מזמן. נשארה זהות לאומית, ומכוחה הוקנתה גם מדינה על טריטוריה נקובה דק-דק. עם כל הכבוד לאבות הקדומים. היו, תודה, שלום.
Shadow
13 ינו 2019 11:10:23הזכות שלנו על הארץ היא בדיוק כמו הזכות של הצפרתים על צרפת ושל הגרמנים על גרמניה עד שמישהו חזק יותר יחליט שלא. טריטוריה ועמים כך מראה ההיסטוריה הם דבר דינמי ומשתנה.
אף אחד לא נתן לך זכות על האדמה הזו בגלל התנך.
.
אתה מייצר איזו תחושה שאתה לא ממש בקיא בהיסטוריה של המדינה שלך. את רוב מה שיש לך לקחת בכוח הזרוע ולא כי אף אחד נתן לך
הציפור הנדירה
13 ינו 2019 22:35:27קביעתך הנחרצת כי אתה בטוח שאין בורא לעולם, אך למי שיודע שיש אז יודע שהקב"ה בחר בעם ישראל כעמו ובארץ ישראל כארצו והעני אותה לעם ישראל ולכן היא נקראת "ארץ ישראל".
וראה כאן אנשים משכילים מאוד ובהם אנשי מדע ואקדמיה שחזרו בתשובה: https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%98%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94:%D7%9E%D7%93%D7%A2%D7%A0%D7%99%D7%9D_%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%9D_%D7%A9%D7%97%D7%96%D7%A8%D7%95_%D7%91%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%94.
וראה כאן פיסיקאי בכיר מהגדולים בעולם ובעל אמונה דתית שלא הפריעה לו להאמין שהיקום הוא תוצר של אלוקים ואף שהמדע ומציאות היקום מחזקים את האמונה בבורא עולם:
https://www.hidabroot.org/article/152495
Shadow
14 ינו 2019 00:47:10מחלת הנפש שלך לא עושה עליי רושם. אני הייתי בפנים, קיבלתי חיסון, יצאתי מזה ועכשיו בגוף שלי כבר יש נוגדנים אז אין סיכוי שתדביק אותי שוב גם אם תדביק פה עוד אלף לינקים דמגוגים חסרי קשר למציאות שאתה לא מבין את הקונטקסט שלהם.
.
קביעתי הנחרצת היא שעוד לא הוכח שיש אלוהים כמו בדיוק כמו שלא הוכחו דרקונים וחדי קרן. אני פתוח למחשבה שיכול להיות אחוזון של אחוז שהדברים האלה קיימים איפה שהוא אבל עד שלא יוכח אחרת זו אגדה כמו כל שאר האגדות. גם אם איכשהו תצליח להוכיח לוגית את קיומה של ישות כזו (למרות שכל מה שיצא עד עכשיו זה פארדוקס), בין זה ובין ההזיה שלך שאתה מעניין את אותה ישות יש לא מעט בתי חולים לבריאות הנפש.
הציפור הנדירה
14 ינו 2019 11:00:51תגובותיך מעידות עליך שאתה צריך אשפוז דחוף בבית חולים לחולי נפש.
המציאות של היקום על כל תופעותיו ויצוריו מוכיחה על קיומו של הבורא. רק נסכיר למשל תופעה כמו האנומליה דל המים שרק כוח עליון בלתי מוגבל שתכנן זאת יכול לעשות דבר כזה שהמים כשטמפרטורתם יורדת מתחת לארבע מעלות צלזיוס מתחילים להתרחב במקום להמשיך להתכווץ כפי שאמור להיות בהתקררות, וכך נוצרת שכבת קרח רק בשכבה העליונה של מקווי המים (ימים ואגמים ונהרות וכו') כדי שמתחת לקרח ימשיכו להיות חיים ולא הכל יקפא. וזה מתרחש רק במים ולא בחומר אחר ורק כשצריך זאת לשמור על קיום חיים. זה לא יכול להיות מקרי אלא רק על ידי בורא עולם שתכנן ויצר.
וכן העובדה שהצמחים צומחים מתוך ריקבון של זרעים, גם למשל דבר שלא יכול להיות מקרי ללא בוקא עולם. אנו רגילים שכך זה מתרחש אך זה לא הגיוני שריקבון מביא חיים.
Shadow
14 ינו 2019 15:49:35לא היית מזהה הוכחה ברחוב גם אם היא היתה הולכת עם שלט "אני הוכחה!"
.
אין לך מושג מה זו הוכחה ואיך מגיעים אליה.
בני בום
13 ינו 2019 10:17:51אתה ושאר החילונים כמוני לא ישארו יהודים עוד כמה דורות, אולי זה לא אכפת לך אבל לרוב היהודים זה כן אכפת (ולא, אין לי סטטיסטיקה שתומכת בזה, סתם תחושה). אז אולי זה מגעיל אותך או דוחה אבל זה מה יש, היהודים כבר אלפי שנים דואגים להשאר יהודים ומי שלא – הופך לגוי. אבל היפה בכל זה שזה לא משנה כי יש מספיק יהודים אמיתיים (לא על פי גנטיקה אלא על פי קיום מצוות) שמשמרים את הגחלת. אז אתה וצאצאיך וגם צאצאי נהפוך כולנו לחלק מהגויים והחרדים ימשיכו להעביר את הלפיד. הכל טוב.
מעבר לזה, אתה כרגיל סתם צדקן, יש מספיק נישואי תערובת פה במדינה שלא מעוררים שום סערה, יש סערות סביב נישואים עם ערבים שהם האוייב שלנו במדינה (כן, אני יודע שגם זה מכליל ומגעיל אותך אבל לא ממש אכפת לי) וזה מובן לגמרי, איזה עם מטומטם מספיק להתבולל עם האוייב שלו? למזלנו כמו שציינתי גורל היהדות הוא לא על הכתפיים הנאורות שלך.
הציפור הנדירה
13 ינו 2019 12:20:02מכוער ומבחיל לא פחות אלו יהודים שמתנכרים למורשתם והאידיאולוגיה שלהם כלפי הדת היהודית ויהודים שומרי מצוותיה בדיוק כמו האנטישמים ביחס ליהדות והיהודים.
קוין ג'ונסון
13 ינו 2019 13:11:37אין מצוה להתחרפן בציבור
הציפור הנדירה
13 ינו 2019 17:53:35מתחרפן מי שלא מפריע לו כיהודי נישואי תערובת או שחושב שתרהות חיים שיש בה תופעות רחבות של דיבור מלוכלך ומסיבות פראיות ומסוכנות כמו מסיבות סמים ומין וילדים שצופים במין ואף מתעסקים במין, יכולה להיות תרבות חיים אמתית.
המשגיח
13 ינו 2019 06:21:30תודה דוק על עוד מעורב מעורבב
ד"ר רזי הופמן
13 ינו 2019 10:55:51ערבבת אותי?
ע'ם תירס
המשגיח
13 ינו 2019 06:22:35לגבי גריפין אגב, הוא נתן ריאיון מוזר בסיום, כשהכחיש שהתעלם מבאלמר בטענה שהספרינט לחדר ההלבשה הוא חלק מהרוטינה הקבועה שלו.
למה מוזר? כי אז כששאלו אותו אם הוא היה לוחץ לבאלמר את היד הוא ענה שהוא לא צריך לענות על שאלות היפותטיות.
שמעון
13 ינו 2019 07:58:04קיצר הוא אומר אל תשאלו שאלות של אוטיסטים, ראיתם מה היה דפדפו. תשובה יפה שלו.
אור
13 ינו 2019 08:59:02עשה בשכל גריפין, שונא את כל ההצגות האלה למצלמות.
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
13 ינו 2019 12:58:28בנוסף, המאמן ציין כמה שהיה חשוב לקבוצה שגריפין יצא מנצח מהערב הזה. רק מדגיש שכן היה כאן issue בשביל גריפין.
איתי קדם
13 ינו 2019 06:55:37תודה דוק!!
אבי טרכטמן
13 ינו 2019 07:01:25דווקא קיבלתי כרטיסים בחינם לקליפרס אבל החלטתי לוותר (פריבילגיות של אנשים עם אקרידטציה 🙂
וגם כי חשבתי שדטרויט בחיים לא תנצח את הקליפרס, אבל יפה לגריפין.
ז
13 ינו 2019 07:26:40הבעיה של בוסטון ידועה, יותר מדי כישרון שמחולק לרוחב ויותר מדי אגו
ברד סטיבנס מנסה לייצר קבוצה של טוטאל-בסקטבול, כל אחד יכול לעשות הכל, 5-6 פורוורדים ורסטיליים, וזה יכול לייצר בעיות כשאחד דורך לשני על הרגל
יש גם בעיה ברורה של אגו, עם סופר-סטאר כמו קיירי שחושב שהקבוצה היא קודם כל שלו (והוא צודק), פצצת עצבים כמו מרכוס מוריס, אול-סטאר ודאי לעתיד כמו טייטום שרוצה לטוס למעלה, כישרון שהתחיל לפרוץ ונעצר כמו בראון, כוכב בלתי מעורער ביוטה בשם הייוורד שחווה נפילה גדולה בכל המישורים, ועל זה עוד שחקנים שמתייבשים על הספסל כמו רוז'ייר וסמארט…
פצצה של אגו ותיסכול
אם סטיבנס מצליח לחבר את כל זה טוב, זו קבוצה אדירה שתהווה איום על גולדן סטייט (רק חיזוק מתחת לסל), שיכולה להציב 2 חמישיות חזקות מאוד בכל רגע של המשחק…
ואם לא, יצטרכו טריידים כואבים מאוד.
משיח
13 ינו 2019 12:30:40מסכים עם הניתוח
לי נראה שצריך להטריד שחקנים בשביל לייצור היררכיה ויציבות
בוסטון שבהצלחה רבה אספה כישרונות בכמות מסחררת עכשיו משלמת מחיר על עודף כישרון פר דקות משחק זמינות
Shadow
13 ינו 2019 08:07:23למה אתה בוחר ללכלך את המעורב שלך עם תורת הגזע היהודית? למה צריך להפיץ את הרפש הזה?
Avri
13 ינו 2019 09:46:55+100
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
13 ינו 2019 13:03:52בהחלט כל הדיון מיותר כאן
הציפור הנדירה
13 ינו 2019 17:58:12אין כאן כל תורת גזע אלא שמירה על הזהות היהודית, אך בלי שנאה לגזע אחר או רצון להשמידו, לעומת הנאצים שהייתה להם מטרה להשמיד גזעים כמו היהודים והצוענים ולהעביד גזעים כמו הסלאבים.
Shadow
13 ינו 2019 19:26:55ספר את זה ל…הַחִתִּי וְהַגִּרְגָּשִׁי וְהָאֱמֹרִי וְהַכְּנַעֲנִי וְהַפְּרִזִּי, וְהַחִוִּי וְהַיְבוּסִי. יהודו-נאצים במייטבם אלפיים שנה לפני שהנאצים בכלל ידעו שהם כאלה וכמובן איך אפשר לשכוח את העמלקים שזו בכלל מצווה להשמיד.
.
עַתָּה לֵךְ וְהִכִּיתָה אֶת עֲמָלֵק וְהַחֲרַמְתֶּם אֶת כָּל אֲשֶׁר לוֹ וְלֹא תַחְמל עָלָיו, וְהֵמַתָּה מֵאִישׁ עַד אִשָּׁה מֵעוֹלֵל וְעַד יוֹנֵק מִשּׁוֹר וְעַד שֶׂה מִגָּמָל וְעַד חֲמוֹר'
.
הציפור הנדירה
14 ינו 2019 11:04:39העמים שמנית חוץ מעמלק הייתה להם אפשרות לשלום או לצאת מהארץ. ולאחר שבחרו להילחם בישראל שהיא גם מלחמה באלוקי ישראל, הם הושמדו.
לדבי עמלק, זה יוצא דופן בגלל הרשעות ונבזות שלהם שבאו לפגוע דווקא בחלשים יותר.
Shadow
14 ינו 2019 15:55:20מתפתל כמו הנחש בגן עדן. אירוני משהו.
trusttheprocess
13 ינו 2019 08:08:50למה כל הכבוד לגריפין שלא לחץ לבאלמר את היד?
מה בדיוק באלמר עשה שונה מכל בעלים אחר? באלמר היה זה שנתן לגריפין את החוזה הענק שהוא רצה ובאלמר היה זה שלא עשה לגריפין כלום אחרי שגריפין פיצץ למאמן הכושר של הקליפרס את הפנים במסעדה בטורנטו כי לא מצא חן בעיני מה הוא אמר.
אם יש מישהו שהוא "סופט" בפילדלפיה זה בן סימונס , מכיוון שאמביד לא שיחק הוא שמר בהגנה נגד אטלנטה כל המשחק על ג'ון קולינס שעשה ממנו צחוק,סימונס הוא שחקן הגנה מצוין אבל עצלן , הוא משחק הגנה אמיתית שהוא יכול אולי 5 פעמים במשחק , הוא בכוונה עוזב את השחקן שלו ומשאיר אותו לשלשות חופשיות פעם אחר פעם כי הוא רוצה לקחת ריבאונד ולרוץ קדימה.
סימונס הוא כרגע אחת הסיבות הגדולות לבעיות של פילדלפיה על ומחוץ למגרש , המקורבים של סימונס היו זה שהדליפו את ה"עימות" בין ברט בראון לג'ימי באטלר(שזה היה בעצם דיון ולא ריב שגם מקונול היה חלק מזה) , שימו לב איך כל הסיפור הזה הגיע מכתבים בלוס אנג'לס ולא מפילדלפיה,זאת הייתה עבודה של מבריק קרטר.
שמעון
13 ינו 2019 08:13:51אתה צודק בכל מילה
שמעון
13 ינו 2019 08:15:13המיני תאגיד עבר קורסים מתקדמים באל איי בפגרה אצל מורו ורבו+הקרדשיאנס
trusttheprocess
13 ינו 2019 08:18:09סימונס רוצה טרייד ללייקרס, לברון ומבריק קרטר כבר עובדים על זה , סימונס רוצה את הטרייד כמה שיותר מוקדם כדי שהוא יוכל לקבל סופר מקס מהלייקרס
קלאצ' ספורטס
13 ינו 2019 08:39:26אתה בכיוון, ר' 12
פילדלפיה וניו אורלינס מוזמנים להיערך
חרש עץ
13 ינו 2019 08:56:40אין מה להיערך אנחנו לא רוצים את סימונס גם ככה. יש לי תכנית תגיד לתאגיד להביא אליכם את דמיאן ואז תנו לנו אותו תמורת סימונס.
סימונס זה לא אבידה גדולה, זה לא AD סתם נגר שישבוק למוות ליד לברון בפלייאוף ושם שום מאמן לא יוכל להציל אותו.
אגב אני מוכן לטרייד גם בין בראון לוולטון כבר היום אבל בראון לבן אז אין לו סיכוי להשתלב בתאגיד. נזרוק לו איזה עוזר מאמן שחור
חרש עץ
13 ינו 2019 08:53:25בכיף שלברון יגמור אותו. אני מוכן לקבל את קוזמה, זובץ', הראט על בן סימונס ווילסון צנדלר בכיף
ד"ר רזי הופמן
13 ינו 2019 08:08:59אני לובש עכשיו פוטר סלטיקס אבל מתבייש במה שראיתי הלילה.
הסלטיקס שיחקו רע. רע מאד ונראה שסטיבנס שעשה פלאים בשנה שעברה איבד את זה.
הכדור היה חייב להגיע לקיירי בסוף המשחק. זו היתה החמצה של בראד, חד וחלק צריך ללכת על שחקן עם ניסיון ולא על איזה רוקי עם עתיד. קיירי היה יכול לסחוט שם לכל הפחות עבירה ולהביא לשוויון או אפילו לניצחון בשנייה האחרונה. הסלטיקס נראים קבוצה שבעה ואל הורפורד עושה פה ושם דברים יפים בהגנה אבל בדרך כלל הוא אוויר והגבוהים חוגגים עליו לא מעט.
שמעון
13 ינו 2019 08:11:10-למרקוס הוא דוגמא קלאסית למה קורה ששחקן טוב מגיעה למערכת חלשה ומה קורה שהוא מגיע לפופ. אם למרקוס היה משחק בשלבי הקריירה המוקדמים שהיה בשיא בספרס הוא היה סופרסטאר ולא אולסטאר כמו שהיה בפורטלנד שסתם השליך נקודות מחצי מרחק וזהו.
-בן סימונס הוא ה-SOFT הראשי בפילי. ירידה דרסטית העונה ברמת ההגנה שלו לעומת עונה שעברה. חבל שזכה ברוקי העונה והכי חבל שהוא יהיה באולסטאר השנה שזה עלבון למילה אולסטאר למרות שאין שחקנים כ"כ במזרח האמת ושהבחירה היא בינו לבין קייל לאורי…..הרוב יבחרו בו.
פילי בלי אמביד יורדים ליגה אמרתי לכם כל העונה לא הקשבתם. הוא ההגנה של פילי יחד עם באטלר, כל היתר לא יכולים לשמור על קונוס. סימונס יכול אבל הוא כבר אולסטאר אז אין צורך עוד.
גם בהתקפה פילי בלי אמביד מול קבוצות נורמליות הם ליגה ב' (לא מדבר על הוקס, קאבס , בולס ויתר האשפה).
הבעיה הכי גדולה בפילי הוא מאמן רפה הבנה שאת זה אמרנו עוד עונה שעברה אבל שם זיכינו אותו לחסד כי קידם את הצעירים יפה לעונה מצליחה יחסית אז בעיות ניהול המשחק שלו זכו לחסד.
היום קידום הצעירים נגמר והוא זוכה לשבט ומתגלה במלוא מערומיו.
אין לו את זה לעבור ללבל הבא כי הוא בתחת של סימונס ובחיים לא יוותר עליו בשום מצב במאני טיים, הוא בקמפיין להריץ אותו, גם שזה על חשבון פגיעה באמביד (שנפגע מעט כי הוא אלפא אמיתי ועוד דורש) ועל חשבון העלמת באטלר והפיכתו לרול פלייר ואם באטלר מדבר הוא יוצא "לא בסדר" בגלל "בעיות התנהגות/אישיות" בעבר בקבוצות אשפה שראינו איפה הן נמצאות בדיוק גם אחריו, אז לא באטלר לא היה הבעיה של הבולס או של מיני.
אם אתם חושבים שזה השיא, חכו לפרומו של הפלייאוף במאני טיים בסיבוב השני את בראון ובן סימונס בתצוגת העל. אגב עונה שעברה בראון זה הסיבה שפילי לא ניצחו את בוסטון 4-1 והסידרה נגמרה הפוך.
-פוסטר חמוד על קיירי. בוסטון בתסמונת גולדן סטייט, הם יעלו רמה בפלייאוף.
חצבני
13 ינו 2019 08:15:54לא הבנתי מה היה שם עם בוסטון.
1. אם קיירי התעצבן על סטיבנס (וראו שהוא מתווכח) ששרטט תרגיל שלא בשבילו – אז למה הוא כועס על הייוורד שרק ביצע את התרגיל?
2. אם הוא רצה את הכדור למה נעמד על עיגול האמצע? היו 2.9 שניות לסיום.
אגב לדעתי, אם רוצים להוציא זריקה סבירה תוך 3 שניות, טייטום לא פחות טוב מקיירי. יש לטייטום יכולת לייצר לעצמו זריקה סבירה מתי שהוא רוצה. אם מדובר ב 8 שניות זה סיפור אחר וקיירי חייב להיות הגו-טו-גאי.
ריצ' היל
13 ינו 2019 08:29:57בגדול זו התוכנית:
http://www.espn.com/nba/tradeMachine?tradeId=ycngqsae
חרש עץ
13 ינו 2019 09:01:25חחח יכול לתכנן כמה שבא לו. פילי לא יגעו בזבל כמו אינגראהם. וזבל יותר גדול כמו לונזו. פילי זה לא וושינגטון. ימי בילי קינג תמו.
אני מוכן לקחת את לונזו יחד עם לברון תמורת סימונס אבל אם התאגיד רוצה והוא יכול להביא את טיי לו ולקבל את כל סמכויות הניהול בפילי. אפילו יש לו סופראסטאר ואולסטאר מוכנים כמו שהוא אוהב. מקונל, באטלר, לברון, מירוטיץ, אמביד+לשחק במזרח זה אליפות.
חרש עץ
13 ינו 2019 09:10:37זה התוכנית
http://www.espn.com/nba/tradeMachine?tradeId=ybw7x8u9
לייקרס מקבלים: סימונס, דיוויס
פילי מקבלים: ליליארד
פורטלנד מקבלים: רונדו, קוזמה, פולץ, חוזה נגמר של ווילסטון צנדלר
נ"א מקבלים: לונזו, אינגראהם, פול, זובאץ, 2 בחירות דראפט סיבוב ראשון הכי גבוהות
גיא רוזן
13 ינו 2019 09:15:09תחזור לשולחן השרטוט –
אין מצב שפורטלנד מעבירים את לילארד בטרייד.
חרש עץ
13 ינו 2019 09:19:49אני יודע, גם אין מצב שסימונס עובר תמורת לונזו ואינגראהם גם אם יודיע אני לא ממשיך בקבוצה עד להודעה חדשה.
חרש עץ
13 ינו 2019 09:21:23גיא הייתה לוקח את סימונס+צנדלר תמורת קוזמה, הארט וזובאץ'?
גיא רוזן
13 ינו 2019 09:24:52כטרייד בודד, לא.
רונדו, סימונס, בול, באותה קבוצה. לא עובד.
חרש עץ
13 ינו 2019 09:30:30שאלתי בהנחה שאתה מצליח להעיף את לונזו או רונדו או שניהם (רונדו אגב מסיים חוזה בקיץ).
גיא רוזן
13 ינו 2019 09:46:08אתה יודע שאני חושב שסימונס הוא שחקן מוכשר בצורה יוצאת דופן.
לצד לברון, הוא בהחלט יכול לפרוח.
פרקטית, אם יש טרייד נוסף שמחזק את הלייקרס במידה מספקת בעמדות משלימות (קלע/גבוה),
אז זה טרייד סביר.
אני לא רואה את זה קורה בגלל המחיר.
קוזמה + הארט זה החלק הכישרוני מטרייד פוטנציאלי שאמור להביא את דייויס.
.
אם אכן הלייקרס מצליחים להביא את סימונס + דייויס כבר השנה?
.
אני אאלץ לחפש חנות כובעים שמוכרת סומבררו 3XL . . .
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
13 ינו 2019 08:58:58תודה רבה מנחם אחלה מעורב.
ראיתי קצת סלטיקס הלילה וזה נראה רע מאד. לא בהכרח כדורסל נטו אלא יותר הדינמיקה – הם נראו חסרי מוטיבציה לחלוטין, וגם סטיבנס נראה כאילו הראש שלו במקום אחר. לא יודע מה ההסבר לכך, אבל לדעתי יתכן שהם נערכים לטרייד גדול, על דיוויס או על מישהו אחר, לא יודע, אבל ממש נראה שהמשחק עצמו לא מאד עניין אותם.
פילי באמת מאכזבים, אם הם יצליחו ל"בזבז" גם את סימונס וגם את פולץ' אחרי כל הטנקינג הזה, זה יהיה כשלון מפואר.
ד"ר רזי הופמן
13 ינו 2019 11:20:36לדעתי לא יהיה טרייד גדול כי מחכים לקיץ לראות איך זורמים העניינים.
היחידי שיש צאנס שיעזוב זה רוזייר כי צריך להרוויח משהו לפני שיעזוב.
כמו שהוא משחק עכשיו עדיף שילך בשביל משהו אבל מצד שני אם קיירי לא מחדש חוזה בסוף השנה כל מגדל הקלפים של הסלטיקס יתמוטט ואז ישארו קרחים משני הצדדים….
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
13 ינו 2019 12:26:52עקרונית אני מסכים איתך, פשוט קשה לי להסביר את האדישות הזו. אפילו לאורלנדו, קבוצה שלא צריכה להגיע לשום מקום אף פעם הייתה יותר מוטיבציה מאשר לסלטיקס שנלחמים על מיקום בצמרת המזרח. יום חלש מקצועית אני יכול להבין, אבל העדר מוטיבציה? מה קורה שם?
Shadow
13 ינו 2019 08:59:17סימונס לליקרס נשמע כמו רעיון נוראי ועוד עם דיוויס. מי שם בדיוק ירווח את המשחק בשביל כל החודרים האלה? הפקק שיש בצבע של פילדלפיה יראה כמו כביש נטוש לעומת מה שיהיה בלייקרס ועוד רוקנת אותם מקוזמה פופ רונדו בול ואינגרם מה נשאר שם? מי יחליף את סימונס כשהוא ירד לנוח אלכס קרוסו?
ולדי קוגן
13 ינו 2019 09:02:58תודה רבה דוק. התמונת לפני של קווין לאב הוא נראה כמו ברטאנס.
אור
13 ינו 2019 09:05:46משהו בקטנה בשביל ה-ללל
https://brobible.com/sports/article/cowboys-superfan-lebron-james-la-rams/
חרש עץ
13 ינו 2019 09:08:04הנה טרייד טוב לכל הצדדים
http://www.espn.com/nba/tradeMachine?tradeId=ybw7x8u9
ברוך רובין
13 ינו 2019 13:56:53שמעון כבר אמרתי לך, סימונס לא מתאים לליקרס אני מוכן להביא לך עליו את גייסון קיד הבא (לונזו איר בול) ואינגרם), ולקנח בבחירה סיבוב ראשון זהו, כל עוד הוא בלי קליעה אתה רוצה להוסיף אותו לקבוצה בלי קליעה, מה הוא יעשה בדיוק ליד לברון, הדבר היחיד שיש לו נוח בLA זה לצאת עם הקרדישיאן, הוא לא בתוכניות של הלייקרס התוכניות הם דיוויס וקליי בקיץ , אלא שני הראשונים אחריהם דוראנט (שהסיכוי שיגיע אפסי בטח אחרי הראיון) לילארד ואז במקרה שאף אחד מהם לא יימשך באטלר.
.
על פילי אני ואתה מתלוננים כל השנה ובצדק מסכים בכל מילה .
.
ברוך רובין
13 ינו 2019 14:00:46זה על הטרייד הראשון זה לא פועל לי משום מה. סימונס בפלייאוף במערב בלי קליעה הדבר הקל ביותר לעצירה, אני לא מתלהב מטריפל דאבל על נמושות כמו הניקס וברוקלין אפילו לונזו בול נתן עליהם טריפל דאבל, אני מתלהב מתצוגות מול הגדולות
Berch
13 ינו 2019 09:08:09מעורב שהיה טוב עד שהתחלת עם השטויות של היהדות.
פעם הרגיש מאד מוזר לראות גבר שחור מסתובב לבד ברחוב.
עד היום יש מדינות בעולם (מהחברות הטובות של ארה"ב) שאשה לא יכולה להסתובב לבד ברחוב. זה לא "ירגיש מוזר" – יזמינו משטרה. תשאל את גייל מה דעתה על זה, אם אתה לא יודע.
לא לפני הרבה שנים היה "מרגיש מוזר" לראות מזרחי בתפקידי מפתח (חוץ מ"שר המשטרה")
בקיצור, תתגבר על ה"מרגיש מוזר" ותפסיק לצטט את האידיוט הזה.
זה אתר של ספורט או של מיסיונריות יהודית ?
אני יהודי ושלם עם עצמי אבל זה לא קשור פה.
אולי אני אסביר על היתרונות של סקס אנאלי ? ועל הפדיחות שקורות כשלא עושים את זה נכון ?
חלאס עם זה
עצבן אותי על הבוקר. אין סמיילי
אור
13 ינו 2019 09:22:02איך כל כך הרבה אנשים נופלים לטמטום הזה של הדת, זה לא יאומן.
Shadow
13 ינו 2019 09:31:51רוב האנשים לא "נופלים" לזה אלא עוברים שטיפת מוח אינטנסיבית עוד בילדותם ותאמין לי שמי שעושה את זה יודע בדיוק למה. ילדות זה שלב מאוד קריטי בחייו של אדם.
הציפור הנדירה
13 ינו 2019 22:43:06רואים שאינך מכיר את החינוך הדתי והחרדי. יש לימוד ולא שטיפת מוח.
אלי לס
13 ינו 2019 09:36:48זה עניין של לאום לא של דת
או שזה אותו דבר מבחינתך.
תומר
13 ינו 2019 09:44:19אם זה לאום נטו אז איך זה שלגויים (בכל אופן רוב אלה שיצא לי לדבר איתם) הרבה פחות אכפת שבנם או ביתם יתחתן עם ישראלי/יהודי? להולנדים או לצרפתים באמת לא מפריעה שחיקת הזהות הלאומית שלהם?
אלי לס
13 ינו 2019 09:52:24בגדול נראה לי שהנטייה להתנגד לנישאי תערובת זו נטייה של עמים קטנים ש"נלחמים" על קיומם, אבל יתכן שאני טועה.
תומר
13 ינו 2019 10:00:55יש יהודים בעולם בערך כמספר היוונים או השוויצרים אולי קצת פחות אבל אותו סד"ג. בטוח שיש יותר מהנורבגים, הקרואטים או האסטונים.
אני אישית לא מכיר גישה כזו אצל כל אחד מהעמים האלה (או הסלובנים, הליטאים או הפינים לצורך העניין), מה שלא אומר שאין כמובן.
אלי לס
13 ינו 2019 10:10:32היוונים הנורבגים והשוויצרים נלחמים על קיומם?
Shadow
13 ינו 2019 10:21:58אדון לס הסיבה שהעם היהודי לא מפסיק להילחם על קיומו הוא בדיוק בגלל אותה תורת גזע ובדלנות קיצונית שהוא מפעיל לאורך ההיסטוריה.
.
תקופות הזוהר של העם היהודי היו כשהוא היה הרבה יותר פתוח לקבלת עמים שונים לתוכו. בעבר היו גיורים המוניים ולא מעט לקחו לעצמם "גויות טובות מראה". הגלות, למרות מה שמספרים אנשים הזויים עם אמונות תפלות, לא היתה גזירה משמיים אלא מעשה ידי קיצוניים ששלחו את כל העם לאבדון של 2000 שנה.
.
דעות חשוכות וקיצוניות כמו אלה, שמעולם לא נשארו רק בגדר דעות (למרות התמימות שלך) וניתן כבר היום לראות שוב תהליכים כאלה מרימים ראש בישראל של היום, עלולות לשלוח אותנו בעתיד הקרוב רחוק לעוד גלות שבעידן המודרני יש סיכוי שכבר לא נחזור ממנה לשום מקום.
.
דרך אגב, הפלא ופלא גם תקופת הזוהר הנוכחית של העם התחילה ממדינה שהקימו חילונים ליברלים שהיו פתוחים לקבל יהודים שאינם "כשרים" לפי אגדה כזו או אחרת ולא ישבו בגולה וחיכו שאיזה דמות דימיונית מומצאת תציל אותם ותסדר להם את החיים.
תומר
13 ינו 2019 10:23:20זאת אומרת שאם ייחתם הסכם שלום אמיתי ותוסר החרב המתהפכת מעל ראשה של מדינת ישראל, לא צריכה להיות בעיה לאף אחד עם נישואי תערובת?
אלי לס
13 ינו 2019 10:31:41הצל,
לבד מהמשפט הראשון שנראה ממנו כאילו אתה מאשים את היהודים בשואה ובכל הפרעות ובהשמדות שהעם היהודי עבר,
בכל השאר אני מסכים לגמרי.
Shadow
13 ינו 2019 10:51:23אדון לס אתה יודע למה הגלו את העם מארץ ישראל? אתה מכיר את ההתרחשויות בתקופת המרד הגדול ומה שהוביל אליו? אתה יודע מה יהודים עשו ליהודים אחרים באותה תקופה ותחת אילו טענות? תן לי לגלות לך. דברים בסגנון "שכחו מה זה להיות יהודים" אם אתה לא מכיר את ההיסטוריה מהתקופה אני ממליץ לך להתעניין.
.
היו תקופות שבהן העם היהודי היה אימפריה, אבל אלפיים שנה לך תזכור וכל כך התאהבנו בהתקרבנות.
.
דת היא רעל
13 ינו 2019 09:56:41זו הטעות הפטאלית של המדינה הזו.
היא נוסדה בגלל הלאום, לא הדת.
זו מדינת מקלט ליהודים מכל רחבי העולם שנרדפו עד מוות, גם אם לא היו "יהודים גמורים" לפי ההלכה.
ממציאי המדינה, מקימי המדינה, כל מה שעשה ועושה את המדינה הזו – הוא יהודי לא דתי, אפילו יהודי לא-יהודי (כולל מאות אלפי בני העליה המאוחרת מברה"מ – כולם לא יהודים עפ"י ההלכה).
הבעיה – שהדתיים כפויי הטובה, בתוכם צאצאי קהילות שלמות שהעדיפו להישאר עם הרבנים שלהם באירופה ולהיות מושמדים, ולא לעלות למדינה החילונית – מחזירים לפה את הכללים הדתיים שלהם. של נישואים "טהורי גזע", ויתר הבלים, שהובילו אותם לאסון.
זו מדינה חילונית, לא מדינת הלכה. ימי יהושע בן נון והשמדת עמים זרים חלפו מזמן. היטלר היה יהושע בן נון מודרני – וגם הוא חלף.
החילונות, תנועת ההשכלה, המודרנה – אחראים להצלחות המזהירות של העולם, ושל מדינת ישראל. הכל: צבא, ישוב המדינה, עליה מכל רחבי העולם, הייטק, כלכלה, תרבות, מדע, אקדמיה, משפט. הכל זה בזכות החילונות.
דת קנאית היא פרימיטיביות, חושך, היא מדברת בערכים של ימי המערות, של שבטים "טהורי גזע" שכל אחד ממציא לו אלוהים בצבע אחר, והולך לחסל את השני בשם ההמצאה שלו. אללה נגד ישו נגד יהוה. היא נגד קידמה ונגד חופש.
הדתיים הגיעו למדינה חילונית, נהנים מהיתרונות שלה – וכעת מנסים להחזיר אותה אחורה, כמו הסלפים ודאעש.
דתיים רבים למרבה הצער כלואים במערה הזו. הוא אולפו מגיל אפס שזה הדבר הנכון, וקשה להם להודות, שכל החיים הם תקועים במערה.
עניין של זמן וזה יעבור. גם פרימיטיבים גזענים כמו גרילק.
הציפור הנדירה
13 ינו 2019 12:29:30השחיתות המוסרית החילוניות היא רעל על כל ץרהןת הדיבור המלוכלכת והמסיבות הפרועות ובכללם מסיבות סמים ומין, קטינים ואף ילדים שצופים במין ואף מתעסקים במין והגיל יורד, וכו'.
כל התופעות האנטי מוסריות הרחבות שקיימות בחברה כגון הנ"ל נוצרו בידי החילוניות שהיא המצאה של בני אדם.
בהשוואה כללית ציבור שומרי המצוות יותר ערכי ומוסרי ועדין מאשר החילוני.
הציפור הנדירה
14 ינו 2019 12:54:34אלו שכפויי טובה אלו שאנטי דתיים כמוך ששונאים את מי ואת מה ששמר על העם הינודי שלא להתבולל בין העמים בדרך החילונית דלך לא היה כבר עם ישראל הרבה לפני שהיינו מגיעים למדינה.
הציפור הנדירה
14 ינו 2019 12:57:56*"…העם היהודי"
*בדרך החילונית שלך
האווי לאסוף
13 ינו 2019 10:26:29אז זהו, שגם אנחנו כבר לא נלחמים על קיומנו, וכדאי מאוד להיפטר מהלך המחשבה הזו, שאחראית רק לדברים רעים. אנחנו אחת המעצמות הגדולות בעולם, עם צבא חזק ותעשיית גרעיני עפולה מהגדולות שיש. אם כבר, we are the danger
האווי לאסוף
13 ינו 2019 10:27:02מכוון לאלי לס
אלי לס
13 ינו 2019 10:34:37אתה חי פה? במדינת ישראל? המדינה היהודית היחידה בין כל המוסלמים פה שרובם הגדול רוצים להשמיד אותנו והיו שמחים אם היינו נעלמים מפה,
לא, ממש לא נלחמים על קיומינו…
Shadow
13 ינו 2019 10:57:25תגיד אתה לא היית שמח אם הערבים היו נעלמים? מבחינה צבאית מי יכול להעלים את מי? אנחנו לא ב1970
האווי לאסוף
13 ינו 2019 17:08:26אלי, גם את ארהב יש המון מדינות שהיו שמחים לחסל, זה עדיין לא הופך אותה למדינה שנלחמת על חייה. את העוצמה הצבאית שיש לנו, לאף אחת מהשכנות שלנו אין. ארגוני חבלה יכולים לפגוע לנו באיכות החיים, לא בקיומם (ומאידך, אם ישראל תחליט שהיא רוצה למחוק מדינה כלשהיא, בהחלט יש לנו את היכולת)
זוהי דמגוגיה קלאסית, להמשיך לשחק על פחדים בני שבעים שנה, כדי להצדיק כל מה שנרצה לעשות
הציפור הנדירה
13 ינו 2019 22:40:45העובדה שיש גם אנשים מאוד משכילים ומדענים שמאמינים באמונה הדתית, ואף כאלו שחזרו בתשובה מראה שזה לא טמטום כל.
הטמטום זו התרבות החילונית עם כל השחיתות המוסרית של דיבור מלוכלך, מסיבות פראיות כמו מסיבות סמים ומין, ילדים שצופים ומתעסקים במין וכדומה
הציפור הנדירה
13 ינו 2019 23:34:14השטויות ויותר מזה הן של התרבות החילונית על כל התופעות המכוערות שיצאו ממנה כמו דיבור מלוכלך, מסיבות פראיות ומסוכנות כמו מסיבות סמים ומין, מעשים מסוכנים אחרים כמו תחרויות נהיגה בין נהגים צעירים, קטינים ואף ילדים שצופים במין ואף מתעסקים במין והגיל יורד, ווכדומה.
עם תופעות רחבות כמו הנ"ל החילוניות הורידה את הרמה המוסרית של עם ישראל ופגעה בתמימות של ילדי ישראל, ובהשוואה כללית ציבור שומרי המצוות ערכי ומוסרי ועדין יותר מאשר החילוני וכפי שאמר רופא ערבי שעברבסביבה חילונית ולאחר כמה זמן בסביבה חרדית, וכך אמרו לנו שכנים חילונים שלנו בקריית ים בהתייחס לנוער הדתי בקריית שמואל לעומת הנוער החילוני בקריית ים.
חצבני
13 ינו 2019 09:48:21אני יודע שלא גיליתי את אמריקה לפני חודש או חודשיים כשדרשתי להטריד את סימונס. ובכל זאת, היו אז GMים שהיו מוכנים להמר עליו כמי שיוביל את המועדון שלהם. אבל עכשיו כבר מאוחר מדי, הבלוף כבר ידוע לכל.
אלי לס
13 ינו 2019 10:06:52לא הייתי מכליל את כל הדתיים אבל בגדול מסכים איתך. אנשים פה מתבלבלים בין דת ללאום
אלי לס
13 ינו 2019 10:07:41התגובה מיועדת ל"דת היא רעל"
Berch
13 ינו 2019 10:30:45ואתה לא מבלבל בין דת ולאום ?
העם היהודי נוצר מדת. כמו כת ממש מוצלחת שהצליחה לשרוד הרבה מאד שנים.
הלאום היהודי זה כמו אהבה. קשה להגדיר אותו, למרות שקיימת הגדרה מילונית.
ההתנגדות לנישואי תערובת התחילה לפני הגדרת הלאום ושורשיה בדת. בכת שמנסה לשמר את כוחה (אגב, גם תוך כדי סגירת תקשורת חיצונית ככל האפשר. תמצא הרבה דמיון בין האינטרנט ה"כשר" לאינטרנט בצפון קוריאה ולהתנהגויות של כתות אמריקאיות שאנחנו אוהבים לצחוק עליהן).
זה עניין דתי. נקודה.
ואם זה מובן יואילו נא כל אלו שחושבים שחוקי הדת חשובים יותר מחוקי האזרחות לעבור לעוטף עזה, לבקש מצה"ל להתפנות וליישם את הטקטיקה המפורסמת "תהילים נגד טילים"
וואלה… אם זה יצליח אנחנו נמכור ספרי תהילים למדינות השכנות בקצב מטורף
זה יאפיל על הייטק 🙂
תמיר
13 ינו 2019 11:38:48מה עשינו לך בעוטף שאתה שולח גם את הפנאטים היהודים (בנוסף לפנטאטים המוסלמים שכבר יושבים עלינו) להפריע לשלוות יומנו?
הציפור הנדירה
13 ינו 2019 23:40:04אתה פאנאט יהודי חילוני חולני שמשווה בין המאמינים בתהילים נגד טילים לבין מוסלמים קיצוניים שרוצחים בנו!!!
קוין ג'ונסון
13 ינו 2019 13:14:35אם כבר מזכירים חוקים ודמיון לצפון קוריאה,
ישראל וצפון קוריאה הן המדינו היחידות בעולם שהחוק מחייב גיוס צבאי לנשים.
יאללה, פתחתי עוד חזית.
יהודים לגזר
13 ינו 2019 13:27:39גם שקר וגם סיבוב של שאר המציאות כדי שתתאים לדברים שלך.
יפה, אתה בדרך להיות פעלולן מילולי חסר כל בסיס (או תקיפה ישירה ואז התממות בשם "אל תעצרו את החופש שלי פתיתי שלג") כמו האליל שלך. אבל הוא לפחות מנסה להרוס את העולם בשביל כסף.
אולי יום אחד מישהו ישלם גם לך על השטויות האלה ואז זה ישתלם לך.
עד אז אתה סתם מפיץ שנאה תחת מעטה אינטלקטואליות מזויפת.
ולא משנה מה תגיד. זו נטו שנאה.
הציפור הנדירה
14 ינו 2019 13:06:15תהילים נגד טילים, חא אומר שלר צריך צבא. גם בזמן העתיק מאז שנדד במדבר דרך שנות שלטונו בארצו עד שגלה מארצו, היה לעם ישראל צבא וחובה שיהיה צבא כי אין לסמוך על הנס. אך לצד זה בסכות התפילות והטילים הקב"ה עושה ניסים, ובתנאי שהתפילות יהיו מעומק הלב ולא כמצוות אנשים מלומדה.
הציפור הנדירה
13 ינו 2019 12:21:44היהדות היא דת ולאום באותה מידה.
האווי לאסוף
13 ינו 2019 10:19:21יתחתן כל אחד (או אחת, לי יש רק בנות) עם כל מי שליבו יחפוץ בו (או בה, שוב), ותשתדלו שלא להפיל את 'גורל העם היהודי' על כתפים של צעירים, שבסך הכל מעוניינים בקצת פרו ורבו ארוך טווח.
(ועוד איזה נ.ב. אחד, נכון שבכלבים צאצאים של זוגות מעורבים נוטים להיות חכמים יותר ובריאים יותר, ואילו כלבים 'גזעיים' לרוב סובלים מבעיות גנטיות? ומה אנחנו, אם לא בני כלבים מהוללים המהלכים על שניים? אם כבר, למען עתידינו, צריך להוציא חוק שמחייב התבוללות.
וכמובן, תודה על המעורב
תמיר
13 ינו 2019 11:41:00מעורב זה גיזעי
הציפור הנדירה
14 ינו 2019 13:08:33אך אי אפשר לשמור על זהות יהודית כראוי עם נישואים בין יהודים לגויים.
ד"ר רזי הופמן
13 ינו 2019 11:04:55קצת על החיות.
הפרס אכן ניזון בעיקר ממח עצם. הוא מחכה לפעמים שפגרים גדולים ייאכלו על ידי עופות דורסים ואז עט על העצמות ונושא אותם מעלה בעזורים סלעיים. העצמות נושרות מטה ומתפצחות ואז הוא אוכל אבל אצלנו המזדמן הנדיר אוכל בכל פה צבים אותם הוא מלקט מהקרקע ומעלה אותם מעלה ואז משחרר…. יאמי.
זה הכל לעכשיו, צריך לחזור לעבודה.
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
13 ינו 2019 13:18:15+1
אבנר
13 ינו 2019 16:03:49תודה על ההעשרה
דני
13 ינו 2019 11:27:50אני לא אגיב עניינית לתוכן הדברים כי אין פה באמת פלטפורמה מתאימה לדיוני עומק, אבל רק אציין שאני יהודי שומר תורה ומצוות שאיכשהו למרות נבערותי מצליח לקיים קשר חי ועמוק עם לא מעט חילונים נאורים (ואף מצליח לא רע במושגים שלהם) וכל מה שאני רוצה לומר בתגובה הזו זה להודיע קבל עם ואתר שוואלה אני אדם חושב, ואני ממשיך חכמה שמחזיקה כבר אלפי שנים וריכזה ועדיין מרכזת את החלק האיכותי ביותר בציבור ששומר עליה, גם אם זה ציבור קטן ונרדף (וחשוך ופרימיטיבי וכו'), אז משהו יש כאן, גם אם תגידו עד מחר שכולם מטומטמים
אז בחייאת רבאק- אתם יכולים לחשוב שהיהדות היא פרימיטיבית וחשוכה אבל די כבר עם ההתנשאות המגעילה- היא מאד מקשה על הקשבה לטיעונים שלכם (כן, לא כולכם מתנשאים, כתבתי לאלה שכן)
וואפל
13 ינו 2019 11:38:43פורמן מזכיר את פארגו.
של לפני
הנסיון להשתלב בnba
אלוהים
13 ינו 2019 12:31:36אתם צודקים.
אני כל כך אוהב יהודים, לכן השמדתי רק שליש בסיבוב האחרון.
רק אל תעלו לי על העצבים פעם הבאה, טוב? מקווה שהמסר עבר.
יאללה ביי.
היהודים
13 ינו 2019 13:00:26סך הכל זה היה צפוי, לא הופתענו.
כתבת בתורה מלא פעמים שאם נעזוב את התורה אתה תעזוב אותנו ותפקיר לחסדי חיות אדם,
פיקששנו בענק בגרמניה עם החילון וההתבוללות ברמות שלא היו אלפי שנים,
וזה התחיל דווקא משם.
אנחנו קשורים אליך, ביי.
אלוהים
13 ינו 2019 13:30:11אני רואה שעדיין לא הבנת כלום. דווקא שם בחרתי בקפידה גם הרבה מאוד "מאמינים", כולל קיצוניים, כי מסתבר שהם כמותך לא הבינו כלום והרסו את היהדות שנתתי לכם. הנה, על החילונים שהגיעו לפלשתינה דווקא שמרתי, ולחשוב מאיפה זה התחיל, מהמתבולל הזה עם הסיפיליס. שמרתי עליהם מכל משמר – ועדיין לא הבנתם כלום! איזה עם קשה עורף.
תשאל, בסדר, ומה עם כל מיני פעוטות שזרקת לתנור?
נו טוב, זה כי אני קצת עצבני כידוע. לא נעים, אבל תשרדו את זה.
עובדה, שרדתם!
*
נ.ב: אתה אשכרה מגיב לאלוהים????????
חצוף. אני רואה אותך. אל תמתח את האהבה שלי למקום לא רצוי.
היהודים
13 ינו 2019 13:38:36כולנו קשורים ביחד, מאמינים קיצוניים וכופרים קיצוניים. האחריות על כולנו. אם מחלקה רצה ו3 חברה מפגרים מאחור, המ.מ מעניש את כולם – איפה האחריות שלכם, לכו אחורה ותסחבו אותם.
החילונים שהגיעו לפלשתינה דווקא הבינו את הרמז, אבל רובם מהעליה השניה (90%) עזבו לאירופה וארה"ב.
ידוע שהרמת ידיים אחרי מלחמת העולם הראשונה כשיהודים שלא חשבו לעלות ולהילחם על ארץ ישראל, התגייסו באלפיהם לצבאות אירופה השונים ולפעמים חיסלו אחד את השני, מוישה ירה ביעקב, וברוסיה עשינו מהפכות אדירות והצטרפנו לאדומים וללבנים, רק ארץ ישראל נזנחה, זה היה המכה בפטיש, ואתה הרמת ידיים והסתרת את הפנים , אנחנו נקבע לך כללים לחושך ? פעוטות שנזרקו לתנורלא נזרקו על ידך, נזרקו על ידי אנשים עם בחירה חופשית. ואתה הסתרת פנים. כן שרדנו. אודים מפה ואודים משם, ושרדנו בנתיים כמה מלחמות חסרות פרופורציה בכוחות. בנתיים.
נ.ב אשכרה אשכרה. זה לא מנומס להתעלם ממך.
היהודים
13 ינו 2019 13:48:05מלחמת העולם הראשונה:
כ – 1.35 מיליון יהודים נלחמו בצבאות שהיו מעורבים במלחמת העולם הראשונה.
היהודים נלחמו בשני צדי המתרס. ב
צבא הרוסי שירתו כ – 500,000 יהודים,
בצבא האוסטרו-הונגרי שירתו כ – 320,000 יהודים,
בצבא ארצות הברית שירתו כ – 250,000 יהודים,
בצבא גרמניה כ – 100,000 יהודים,
בצבא צרפת כ – 55,000 יהודים
ובצבאות האימפריה הבריטית כ – 50,000 יהודים.
כמו כן שירתו יהודים בצבאות נוספים שהשתתפו במערכה.
אומדן ההרוגים מבין החיילים היהודיים נע למעלה מ – 170,000.
להסתכן למען עמים אחרים – הסכמנו,
להסתכן ולירות על בני עמינו מהצד השני -הסכמנו,
רק להתארגן ולעלות בהסתערות על הארץ שנתת לנו – לא הסכמנו.
כרתנו ברית דמים עם אדמת אירופה במסירות נפשינו למען הקיסרים ירום הודם.
ברית דמים.
אלוהים מת. ניטשה רצח והתאבד
13 ינו 2019 19:18:00נשמע כמו טיעון של קווין ג'ונסון. כל הסילוף, כל הסיבוב, שמץ של אמת שנאנסה קשות.
אנשים שנלחמו למען המדינה שלהם, הקיום שלהם והערכים שלהם.
אנשים שנלחמו נגד אנשים שנלחמו למען מדינת האויב.
עד שבאו אנשים עם דעות כשלך והחליטו שהם לא שייכים יותר.
אתה ממש אביר החופש עד שזה מגיע לדעות אחרות ודרך שונה של אחרים להגדיר את עצמם.
הציפור הנדירה
14 ינו 2019 00:06:56הנאצים הם שהשמידו
הציפור הנדירה
13 ינו 2019 12:35:06לגבי עניין של זהות יהודית, אי אפשר לשמור על זהות יהודית אמתית במדינת העם היהודי ללא שמירת שבת וימים טובים וכשרות במרחב הציבורי וללא דיני אישות לפי ההלכה.
בדרך החילונית לא היינו מגיעים בכלל לאפשרות של מדינה כי העם היהודי כבר היה מתבולל מזמן בין שטר העמים.
רק בדרך של האמונה הדתית ניתן לשמור כראוי על הזהות היהודית.
הציפור הנדירה
13 ינו 2019 14:27:22*בין שאר העמים.
אלכס
13 ינו 2019 13:25:02סליחה, אבל בשביל מה אתם מכניסים לאתר נושאים שלא קשורים לכדורסל?
חלאס, יש מספיק מזה ברשת…
התמקדו בבקשה ב NBA והקרוב אליו..
הציפור הנדירה
13 ינו 2019 14:29:03זה חלק מהעניין של האתר.
אלכס
13 ינו 2019 20:48:20לדעתי לא במקום..
רק מרחיק אנשים מאתר
Trailblazer
13 ינו 2019 14:19:10סליחה על הבורות,אבל מי זה יונתן גרילק? אחלה מעורב בלי קשר
חגי "התותח" ניסני
13 ינו 2019 14:51:54דו שיח בהופס אתמול בלילה
דוק' – וואלה הטורים שלי הכי טובים באתר
מומי – פחחח כשעוד היה לי זמן לחבר'ה האלה בהופס כל טור היה לפחות 100 תגובה אתה צריך להבין דוק' – רק המעודדות מוכרות היום בליגה פח הזו שחיים של מומי נדחק לשוליים שלה ועוד רוצים להוציא אותו מהרשמור
דוק' – פחחח אתה רוצה לראות מה זה קבל 100 תגובה לפני השעה 2 – רק צריך לשים להם משהו על דת ובוםםם
תודה למומי ולדוק' שבגללם המשק הישראלי סובל מהאטה מתמדת ועוד מעיזים להאשים בכך את נתניהו (חיים שלי!)
מעניין מה חושבים רות המואביה משה רבינו (יש קשר לאלכס רבינו?!) שלמה המלך ועוד מתבוללים על הדברים של גרילק
חרש עץ
13 ינו 2019 15:16:39חחחח גדול. פוליטיקה, דת, מין מוכר יותר מה-NBA. מנחם לא בענף הנכון
הציפור הנדירה
14 ינו 2019 11:12:12משה, שלמה ורות לא היו מתבוללים.רות התגיירה, משה היה המנהיג של עם ישראל ושלמה היה מלך ישראל, והם תמכובשמירה עך הזהות היהודית ולא בהתבוללות בין העמים.
צביקה
13 ינו 2019 16:30:30התגובות הכה קשות וכה חריפות, וחושפות בורות מטורפת מלווה בהתנשאות חסרת כל בסיס, לפסקה שהיא די עדינה בניסוחה של הגרילק הזה (לא יודע מי זה בכלל) מעוררות בי עצב רב. באמת. באמת זה שילוב כה גרוע, בורות והנשאות, כה טיפשי, ומאנשים שאני מחזיק מהם פה בהופס כאינטלגנטיים , מה שאומר שנעשתה עבודת עומק של שטיפת מוח של תפיסה מעוותת כדי להגיע לכזה שילוב של בורות והתנשאות. מבאס מאוד. ממש.
בנימין
13 ינו 2019 17:42:49התגובה המנצחת של המעורב הזה
רוצים גט
13 ינו 2019 18:29:50זה רק קצה קרחון. כי לציבור החילוני נשבר מהגיבנת של האורתודוקסיה, "אחינו מפעם", שקיבלו כוח והתחילו להכתיב את החיים. בנט-שקד ונוער הגבעות מצד אחד, והחרדים מצד שני, עשו עבודה יפה מאוד בהשנאת הדת, והשילוב שלה בחיים היומיום.
ולמה באמת שחילוני ירצה את המשך השותפות האיומה הזו?
מדינת ישראל חילונית, מתקדמת, עשירה מאוד, שיש לה זהות יהודית (חנוכיה, ליל סדר, בר מצווה מי שרוצה, חתונה דתי מי שרוצה), אבל גם תחבורה ציבורית נורמלית כל השבוע, נישואים לכולם, זכויות שוות לכולם (כולל ההומאים שנואי נפשכם), חנויות פתוחות כל הזמן, מותר לאכול מה שאתה רוצה, כולם משרתים בצבא בלי להתחמק, בלי טירלול ההתנחלויות, בלי לשלם מיסים פסיכיים כמו פראייר לקהילת "לומדי תורה"… חלום. זה אשכרה חלום. אז למה שירצו את המשך השותפות הזו? לא רוצים. די. נמאס.
הרי יום לא תחזיקו מעמד בלעדינו. שעה. לא הסתדרתם אז, לא תסתדרו היום.
צביקה
13 ינו 2019 23:22:06איזה שוטה. לא יאומן. גיבור מקלדת קשקשן.
הציפור הנדירה
14 ינו 2019 00:28:06לגבי החילונים הקיצוניים האנטי דתיים, איך אתם מסבירים את זה:
https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%98%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94:%D7%9E%D7%93%D7%A2%D7%A0%D7%99%D7%9D_%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%9D_%D7%A9%D7%97%D7%96%D7%A8%D7%95_%D7%91%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%94
ואת זה:https://www.hidabroot.org/article/152495
הציפור הנדירה
14 ינו 2019 00:37:42יש לך כמה טעויות בסיסיות: שומרי מצוות רבים משלמים מיסים ולא רק חילונים.
ולהפך, החילוניות לא תחזיק מעמד בלי שומרי המצוות. בלי הדת היהודית העם היהודי כבר היה מתבולל בין העמים הרבה לפני שהיינו מגיעים להקמת מדינת ישראל.
וגם לגבי ההתנחלויות, השטחים האלו הם ארצנו ומולדתנו לא פחות מכל מה ששנחשב בתוך הקו הירוק וטענות הערבים הם שקרים:
https://haemethayehudit.blogspot.com/2015/02/blog-post.html?m=1
סהר
13 ינו 2019 19:16:45+1
ברבור שחור
13 ינו 2019 20:13:57כולה מנחם רצה הזדמנות להכניס כמה תמונות של ציפורים שהוא צילם לאחרונה…מה נהייה פה ?
הציפור הנדירה
14 ינו 2019 00:30:48התגובות היהודו אנטישמיות כאן נגד הדת היהודית מוכיח ששטיפת המוח קיימת דווקא בחינוך החילוני.
הציפור הנדירה
14 ינו 2019 00:51:16לגבי שבת וכשרות במרחב הציבורי, יש לציין שבראשית הצבא רצו שיהיו שני מטבחים, אחד כשר והשני להפך והרב גורן שכנע
את בן גוריון שמי שאוכל לא כשר יכול לאכול כשר אך מי שאוכל כשר לא יכול לאכול לא כשר ולכן בצבא יהיה רק אוכל כשר.
וזה נכון גם במרחב הציבורי של מדינת ישראל גם לגבי כשרות וגם לגבי שבת וימים טובים כי מי שמחלל שבת יכול לשמור שבת אך מי ששומר שבת לא יכול לחלל שבת.
הציפור הנדירה
14 ינו 2019 13:30:49לגבי השואה הנה מי שחזר בתשובה דווקא מתוך חקירתו בעניין השואה:
https://www.hidabroot.org/article/233411
עוד בעניין השואה:
https://mobile.mako.co.il/spirituality-popular_culture/weekly-answer/Article-97d3804d1d7d721004.htm
הציפור הנדירה
14 ינו 2019 13:42:57העובדה שכתוב בתורה שאם עם ישראל לא ישמור על מצוות התורה כראוי אויביו ישמידו אותו. מראה שהשואה אינה סותרת את האמונה הדתית.
וכן היו וישנם ניצולי שואה שומרי מצוות וישנם חוזרים בתשובה ממשפחות של ניצולי שואה.
וראו עוד בעניין זה:
https://m.ynet.co.il/Articles/4799657
https://www.kipa.co.il/%D7%99%D7%94%D7%93%D7%95%D7%AA/%D7%97%D7%92%D7%99%D7%9D/%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%94%D7%A9%D7%95%D7%90%D7%94/%D7%90%D7%99%D7%A4%D7%94-%D7%94%D7%99%D7%94-%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%A7%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%A9%D7%95%D7%90%D7%94/
הציפור הנדירה
14 ינו 2019 13:48:41מעניין מה ההסבר של האנטי דתיים למקרים הבאים:
http://cafe.themarker.com/mobile/post/3328417/
https://www.hidabroot.org/article/3315
הציפור הנדירה
14 ינו 2019 13:56:49וכן למקרה הזה:
https://m.motke.co.il/index.php?idr=402&pid=7481