בראי ההסטוריה: פדרר נגד סרינה. מי גדול ממי? / מנחם לס

פדרר או סרינה?

הם נולדו בהבדל של 7 שבועות ס"ה, והיום הם מובילים אקטיביים בריצה להובלה בגביעי גראנד סלאמס. שניהם הגדולים בדורם בטניס. אבל מי גדול ממי, הזכר או הנקבה?

עד לפני שנתיים לא היתה שאלה כלל. אבל בשנתיים האחרונות סרינה ויליאמס פרצה שחקים, שברה סכרים, בעוד רוג'ר פדרר נעצר-מה, לא בגלל ירידה ביכולתו ועוצמתו, אלא בגלל שגדלו לצידו יריבים כרפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ' הגונבים לו גביעים. לסרינה אין יריבות בדרגת יריבי פדרר, או שאולי היא כזאת עליונה שברור שאין לה יריבות?

מה שברור הוא שוימבלדון תהווה עוד הוכחה לטובת זה או זו. שני בני ה-31 האלה הם האלופים המגינים על כתרם. שניהם אוהבים דשא יותר מכל משטח אחר.  ויליאמס, עם 16 גראנד-סלאמים, היא שניים ס"ה מאחורי מרטינה נברטילובה וכריס אברט, כשהמובילה מכולן היא מרגרט קורט עם 24 'סלאמים', שיא שסרינה מסוגלת לשבור אם תמשיך לשחק ברצינות, דבר שלא נראה לי. לפדרר 17 גראנד סלאמים, יותר מלכל טניסאי אחר. אם סרינה תנצח את וימבלדון – וכל הסיכויים הם שהיא תנצח – ופדרר לא ינצח – כדי לנצח עליו לגבור על רפאל נדאל ומוריי, לפני שיפגוש בגמר את ג'וקוביץ' (אם הסרבי יגיע לגמר) – לשניהם יהיו 17 סלאמים.

האם ההסטוריה תקפע תיקו ביניהם?

 

אין שאלה שדעת הקהל תהיה עם פדרר.הוא הדמות האידיאלית של אלוף. נחמד, מחייך, מסביר פנים, נשוי לאותה אשה שאיננה חתיכה במיוחד ומאושר בחלקו. לא מתווכח עם שופטים, לא רב עם יריבים, לא מקלל. הוא הפנים של הטניס מאז תחילת המאה ללא כל יריב. ויליאמס היא POLARIZING FIGURE שאיימה על שופטת קו שהיא "תהרוג אותה"! השבוע היא עולה על כולם, ובמיוחד מריה שרפובה, במאמר במגזין ROLLING STONE.

אבל אם יש מקום להשוואה בין הזכר והנקבה, הגבר והאשה, וימבלדון הוא המקום. מאז 2002 הם שלטו במכה הטניס הזה בלונדון ב-12 מתוך 22 האליפויות האפשריות ביחידים ויחידות. זה המקום שבו סכוייו של פדרר הם הגדולים ביותר, בעוד סריטנה יכולה לנצח על כל משטח. אין שאלה שפדרר נמצא או בירידה או שיריביו הגיעו לרמתו: מ-2003, נצחונו הראשון בוימבלדון, ועד אליפות אוסטרליה ב-2010 הוא ניצח 16 גראנדים. מאז רק אחד. בשבוע שעבר פדרר זכה באליפות של האלא, גרמניה, כשגבר בגמר על מיכאיל יושני 7-6, 3-6, 4-6. היה זה נצחון חשוב ביותר לפדרר שאולי החזיר לו את הבטחון שעל דשא הוא הזכר הטוב ביותר. ויליאמס? בשנה שעברה היא הפסידה בפאריז בסיבוב הראשון. כולם החלו את האבל, הביאו פרחים, ורק את העפר לא שפכו על קיברה. אז מה היא עשתה? עלתה מהקבר לירות 102 אסים ולעוף דרך וימבלדון כאילו היא הציפור היחידה. היא לא נעצרה מאז עם מדליית זהב אולימפית, ונצחונות ב-3 מ-4 מייג'ורס. היא מגיעה היום עם קרייר-היי 32 נצחונות רצופים. היא לא עומדת לקחת כל שבויים: וימבלדון הוא המקום להראות את כוחה האדיר שמתחיל מרגליה החזקות, הטוסיק המפואר והכביר, ואז זרועותיה הנראות כמו זרועות פטיש אוויר, וחובטות כמוהו. ויליאמס היא 3-=74 ב12 החודשים האחרונים.

לדעתי היא תשתווה לפדרר בשבועיים הבאים במספר הגראנדים, ואז תעבור אותו כרוח להיחשב לטניסאית הגדולה מאז ומעולם – זכר או נקבה, או אם אתם מעדיפים – גבר או אישה!

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 58 תגובות

  1. קשה להשוות, גם מבחינה של תחרות שהייתה להם וכיו"ב. דרך אגב-בהנחה שסרינה משתווה לרוג'ר היא רחוקה 5 זכיות משטפי גראף, שלדעתי טניסאית הנשים הכי גדולה בהיסטוריה.

  2. כנראה שפדרר גדול יותר , לפחות כרגע
    אם סרינה תגיע ל 20 זה יהיה בר השוואה
    בכלל בטניס נשים אין תחרותיות גדולה והכל תלוי בסרינה

  3. השוואה מטומטמת מארץ הדבילים…להשוות בין טניס נשים לגברים ?
    לסרינה לא חסר הרבה להיחשב לטניסאית הטובה ביותר והיא תהייה ..הרוסיות לא מספיק חזקות געגועי לבלגיות

    1. יא ברבוב ירוק, למה אפשר להשוות בין החלקה אמנותית על קרח של גברים ונשים? למה אפשר להשוות בין יופי של נשים וגברים? ולמה אפ]שר להשוות בין נהיגה של גגברים ונשים? רק טניס אי אפשרק להשוות?

  4. לפי דעתי אין פה השוואה( בלי לפגוע) בתור חובב טניס פדרר הרבה יותר מייצג את הטניס וגם שחקן יותר גדול. פדרר עם סטייל כל הגשה תענוג לעומת סרינה שבאמת שחקנית גדולה. גם אם יהיה לה 20 מייגור זה לא יהיה כמו לקחת בגברים. מה גם שזה ענף יותר גדול אז ההשוואה בין המינים קצת פחות שייכת.
    שאלת תם מי השחקנית כדורגל/כדורסל הכי גדולה בכל הזמנים? לי אין מושג אולי לגאון כמוך יש.

  5. קשה להשוות, אבל מה שבטוח, היא יותר רחבה מפדרר וזרועותיה שריריות יותר !

    היא חזקה ועוצמתית (יותר מזכירה את נדאל) והוא אלגנטי, אומן טניס ורוצח על המגרש.

  6. נגד הטענות שלסרינה אין באמת תחרות -להזכירכם שאותן טענות נשמעו כנגד פדרר לפני הזינוק המטאורי של נדאל, ולאחר מכן מארי ודג'וקוביץ.
    אגב, אני לא מכחיש, יש מצב, או שפשוט הגדולה של השניים גרמה לשאר היריבים להיראות כך.

    אני מעריץ גדול של פדרר ושל הטניס שהוא משחק, וכמו שמנחם כתב, דעת הקהל כנראה תמיד תהיה עם השוויצרי.
    עם זאת, כפי שנתרגש עכשיו מכל תואר שפדרר יזכה בו כי הוא כבר לא הפייבוריט הברור שהיה (בכל מקום למעט צרפת), אנחנו צריכים לזכור שסרינה חזרה לשלוט בסבב אחרי פציעות ובעיות אישיות רבות, ויש מצב שהיא יותר טובה היום משהייתה אי פעם.

  7. בעייני אין תחרות כי שניהם מספר אחד בכל הזמנים, כל אחד במין שלו…

    הגדולה האמיתית של שניהם זה שהם לקחו את הטניס ממקום אחד והעבירו אותו למקום אחר לגמרי…

    פדרר העביר את טניס הגברים מהגש ורוץ לרשת של דור סמפרס את בקר לטניס של כל המגרש ושליטה בכל סוגי החבטות והמשטחים. השינוי שעשה כל כך מהותי שאין יותר שחקני הגש ורוץ לרשת הוא הכחיד את כולם. השליטה שלו בין השנים 2003-2008 היתה כל כך מוחלטת שהסבב נאלץ להגיב לו בזמן אמת ויצר את משחק ההגנה המושלם של מאריי/נובאק/נאדאל/פרר . עצם השינוי כל כך גדול ששחקן טופ 100 נכון להיום חייב לדעת את כל סוגי החבטות והמשטחים מה שלא היה נכול ללפני 10 שנים.

    סרינה העבירה את טניס הנשים מהפכה לא פחות חשובה. היא העבירה את הטניס נשים 2 הילוכים בבת אחת. היא ואחותה ונוס הציגו לטניס הנשים עוצמות שלא היו בעבר. שחקנית כמו הנין היתה לוקחת כל תואר אפשרי אילו היתה משחקת בשנות ה-90 אבל הוויליאמסיות עשו אותה לא רלוונטית. גודל המהפך שעשו כל כך גדול ש 10 שנים אחרי עדין הטניס לא מצא להן תשובה.

  8. The engineering used by Apple to come up with state-of-the-art devices such as the iPhone can set the expectations of mobile users large. On the other hand there are instances when problems with iPhone use grow to be apparent and get inconvenience get inside the way of a supposedly satisfactory experience with the device.

  9. iphone 5 adapters released to create iphone user happy. The new lightning connector is 80% lesser than Apple's outdated one, a results that helped Apple make the iPhone 5 the thinner Smartphone to the market place. Furthermore, it signifies that each of the zillions of power cords Apple followers have place away to carry on their gadgets charged are now outdated.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט