קול הזיכרונות על השולחן: נוריס קול, יסמין רפשה ובודוצ'נוסט מתארחים בהיכל/ שי בוקר

 

בתחילת העונה כשלוח המשחקים של היורוליג יצא, המפגש של מכבי תל אביב (מקום 14) ובודוצ'נוסט (מקום 15) בהיכל לא היה מסומן כמשחק זיכרונות. אלא שמאז, הרבה השתנה, במיוחד בחודש האחרון: בודוצ'נוסט החתימה את אקס מכבי תל אביב אשתקד, נוריס קול מאבלינו (איטליה), גוגה ביטאדזה מ-מגה בימקס (סרביה, אדריאטית), וכן, איך אפשר לשכוח, את מאמנה החדש יסמין רפשה? האחרון החליף את אלכסנדר דזיקיץ' על הקווים. למרות זאת, המונטנגרים לא מצליחים לנצח. הקבוצה מגיעה להיכל במאזן של 13-3, כשהצהובים גם הם במאזן שלילי של 11-5. בכתבה זו תמצאו את הזיכרונות הטובים של קול והלא נעימים של רפשה מההיכל, קצת על הרכשים החדשים בסגול, סטטיסטיקה על השחקנים שצריך לשים לב אליהם, וכמובן מפתחות לניצחון עבור כל קבוצה.

בואו נתחיל בזיכרון שלדעתי הוא הקשה ביותר: משחק גמר היורוליג ב-2004 שרפשה ירצה לשכוח. רפשה דאז כיהן על הקווים של אחת ממעצמות אירופה, סקיפר בולוניה שאותה הוביל לגמר באותה עונה. עם שמות גדולים כמו ג'אנולוקה באזילה, האנו מוטולה, מרקו בלינלי, מתיאז' סמודיש, ארזאם לורבק וקרלוס דלפינו. בצד השני, אצל מכבי תל אביב, שיחקו בזמנו פארקר, שאראס, וויצ'יץ', באסטון, בורשטיין, שארפ ובלו. אני מאמין שהקבוצה בצהוב, אשר זכתה בשתי אליפויות יורוליג רצופות בין 2003-2005, היא הקבוצה הכי טובה באירופה בכל הזמנים. מכבי תל אביב גמרה את האיטלקים של רפשה אחרי 10 דקות כשסיימה את הרבע הראשון ביתרון 13:31 מול הקהל הביתי. מאותו רגע זה רק החמיר ומכבי חגגה אליפות ראשונה מתוך שתיים ברציפות עם ניצחון ששבר הרבה שיאים, 74:118. כן, רפשה, ירצה לשכוח את זה. מה הוא מאזנו בהיכל מאז הקמת המפעל בשנת 2000? מאזן שלילי של 3 ניצחונות ו- 4 הפסדים

עם בולוניה:

ניצחון בעונה הסדירה, 99:89 ב-2004

הפסד בגמר 2004, 74:118

הפסד בטופ 16, 76:82 ב-2006

עם רומא:

הפסד בטופ 16, 72:79 ב-2007

עם מלאגה:

ניצחון בעונה הסדירה, 64:62 ב-2012

עם צ'דביטה זאגרב:

ניצחון בעונה הסדירה, 83:73 ב-2014

עם מילאנו:

הפסד בעונה הסדירה (מפעל סגור), 82:92 ב-2017

כשקבוצותיו מנצחות בהיכל הן קולעות 82.0 נקודות למשחק לעומת 74.66 של הצהובים

כשקבוצותיו מפסידות בהיכל הן קולעות 76.0 נקודות לעומת 92.75 של הצהובים

עכשיו נמשיך לנוריס קול. אז ישנם שמועות שהוא לא הסתדר עם מאמנו אשתקד במכבי תל אביב, נבן ספאחיה, ולכן עזב את מכבי תל אביב. מלבד לאליפות הליגה שזכה עם הצהובים אשתקד, יש זיכרון אחד בולט להרבה אוהדים: קול שר את "התקווה". הסרטון שמישהו צילם הציף את הרשתות החברתיות. בעונה שעברה, סיקרתי את הדרבי בחצי הגמר של הליגה עבור המכללה בה למדתי (ספורט פאנל של נדב יעקובי), ויצא לי לראיין את קול ולשאול אותו מדוע הוא שר את ההימנון: "רק מראה עד כמה אני אוהב להיות במדינה הזאת. נהנה מאוד בישראל." אפשר להיות בטוחים, שהרבה אוהדים מתגעגעים אליו.

לפניכם הסטטיסטיקה שלו עם מכבי ביורוליג בעונה החולפת:

נקודות למשחק: 12.6

ריבאונדים למשחק: 2.5

אסיסטים: 3.8

העונה, עם אבלינו, הגארד העמיד 16.1 נק', 4.4 כ"ח , ו- 6.6 אסיסיטים למשחק. מאז הוא עבר לבודוצ'נוסט, לאחר שאבלינו נכנסה לקשיים כלכליים. בשני משחקי יורוליג העונה, הוא מעמיד 22 נק' למשחק, 2 כ"ח ו-6.5 אסיסטים.

הרכש השני, הוא הגאורגי הצעיר, גוגה ביטאדזה (2.12, 19) שכבר ראינו מה הוא עשה לנבחרת שלנו בהיכל. קלעי מצויין וגבוה איכותי מאוד שצפוי להירשם  לדראפט 2019. הוא הגיע באותו שבוע שקול הגיע למונטנגרים. אז מה עשה עד כה ביורוליג בשני משחקים? הוא עולה מהספסל ופשוט רושם סטטיסטיקה מרשימה: 20.0 נקודות למשחק, 62% ל- 2 נקודות, ו- 7.5 כ"ח למשחק.

לא מפתיע ששני השחקנים הללו הם השחקנים שמכבי צריכה לשים לב אליהם הכי הרבה, אבל אסור לשכוח את ארל קלארק. הפורוורד רושם עונה נאה עם 13.2 נקודות למשחק.

עכשיו לצד הצהוב.

מכבי תל אביב נמצאת במקום ה- 14 העונה, ועם הרבה כוכבים בשורותיה, זה לא נראה טוב. במפגש הראשון בין שתי הקבוצות (מחזור 3), סקוטי ווילביקין השתגע מחוץ לקשת והוביל את מכבי לניצחון קשה במונטנגרו, 78:68. את המשחק סיים עם 28 נקודות, 4 כ"ח ו- 5 אסיסטים. מייקל רול קלע 12 וטאריק בלאק הוסיף 10.

שחקן שכדאי לשים לב אליו בצהוב, הוא מייקל רול, שבשקט רושם עונה טובה עם 10.7 נקודות למשחק וגם 3.3 אסיסטים.

עוד שחקן שכדי לשים לב אליו בצד ההגנתי הוא יובל זוסמן. הגארד הצעיר מראה הגנה מרשימה העונה בעיקר עם ראיית המשחק שלו, דבר שלא רשום בסטטיסטיקה.

ועם זאת, זה הזמן למפתחות המשחק:

מכבי תל אביב:

  • לרוץ, לרוץ, ושוב פעם לרוץ- חובה! המונטנגרים מדורגים במקום ה- 14 בצד ההגנתי כשהם נותנים ליריבותיהם לקלוע 85.94 למשחק.
  • לפתוח טוב את המשחק ולהמשיך עם אותה אינטסיביות כל המשחק. מכבי לא טובה בזה, זה חייב להשתנות.
  • ווילביקין ואוברייאנט חייבים להופיע. שבוע שעבר מכבי תפסה את האלופה, ריאל מדריד ביום חלש מאוד אבל הפסידה כי לא קיבלה תרומה מאף אחד מהם.
  • אחרון חביב: בלאק חייב לעשות לביטאדזה שיעור ב-LOW POST.

בודוצ'נוסט:

  • הגנה היא חובה לסגולים, אם לא אין להם מה לחפש.
  • קול וביטאדזה חייבים להמשיך בשלהם.
  • אחרון: ארל קלארק חייב להטביע את חותמו על המשחק מוקדם ולהמשיך את זה לאורך כל דקותיו על המגרש. נוריס קול הוא השחקן הטוב בקבוצה ללא ספק, קלארק חייב להראות שהוא הכי טוב.

הימור: מכבי תל אביב מנצחת ב- 10 ומעלה. בודוצ'נוסט תיהיה צמודה בחצי הראשון, אבל בחצי השני הצהובים ישלטו בקצב.

חשוב לזכור, שלא משנה מה תיהיה התוצאה, הקול יהיה בסדר. המונטנגרים לא הביאו את קול וביטאדזה כדי להגיע לטופ 8, אלא לזכות באדריאטית, שם הם מתקשים משמעותית עם הכוכב האדום בלגרד.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט