מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

 

1. האם לברון הוא ה-MVP?

 

חוזרים לאותו ויכוח. מה בדיוק זה MVP? כנראה שזה מה שהכותב או המדבר מתכוון כשהנושא הוא MVP.

אבל אגיד לכם דבר אחד: כמה שאני לא מסמפט את הבחור הצעיר, אם MVP מוגדר כ-"חשיבות השחקן לקבוצתו", לברון חייב לקבל את התואר עם יד שמאל קשורה מאחורי גבו.

הערב היה זה עוד ערב ללא לברון.

עוד ערב עצוב שמראה מה מג'יק עשה ללייקרס מלבד הגעתו של לברון, שהיה מגיע ממילא, ולמג'יק לא היה כהוא זה, כמו שאומרים החברים שלי מחבצלת השרון, בהבאתו.

ז"א שמה שמג'יק עשה היה להעמיד את הקבוצה הגרועה בליגה – או אחת הגרועות – עם מבוגרים שאבד עליהם הכלח (לי אין חברים שאומרים את זה!), או צעירים חסרי מושג, יכולת, והבנה.

הבעייה שמעצבנת היא שעם לברון הלייקרס הופכת לקבוצה לא רעה בכלל.

עכשיו ישנן שתי אפשרויות: או שהכל עד פציעתו של לברון היה יותר מזל ויכולת, והלייקרס ימשיכו להסריח גם כשלברון יחזור עוד כשבוע, או שלברון הוא ה-MVP האמיתי שהופך את כל הלייקרס מחבורת סמרטוטים – מבוגרים וצעירים כאחד –  לקבוצת כדורסל של ממש.

אם, כשהוא חוזר, הלייקרס תחזור להיות קבוצה המסוגלת לתת פייט רציני לכל אחת, לא תהיה לי ברירה אלא להחליט שמגיע לו תואר ה-MVP.
תנו מבט מה קרה אמש ללא לברון: עוד הפסד משפיל ב- 22 נק'. ונגד מי? נגד הווריורס, או OKC? אנא, קומראד, אל תשתעשע איתי, אוקיי? תהיה רציני: הפסד ב- 22 נקודות למינסוטה הקפואה, ועוד ללא ג'ימי באטלר שברח לפילדלפיה. למה אתם חושבים דדי נעלם מכאן? הוא חולה? חס וחלילה. הוא רעב ללחם? תנו מבט בכרסו.
*
הוא מתבייש. מתבייש איזה לייקרס יש לו ללא לברון ג'יימס.
הנה עוד דוגמה:
Lakers
Starters MIN FG 3PT FT OREB DREB REB AST STL BLK TO PF +/- PTS
B. IngramSF 25 5-16 0-0 3-5 2 3 5 1 0 2 3 2 -21 13
J. McGeeC 16 0-3 0-1 2-2 1 1 2 1 2 0 2 1 -23 2
I. ZubacC 19 3-6 0-0 3-4 2 6 8 0 0 0 2 1 -19 9
L. BallPG 23 0-4 0-2 0-0 0 6 6 4 0 0 1 2 -21 0
J. HartSG 26 3-12 2-5 2-2 0 2 2 2 2 0 1 0 -17 10
Bench MIN FG 3PT FT OREB DREB REB AST STL BLK TO PF +/- PTS
M. BeasleySF 21 5-8 1-3 0-0 0 5 5 1 1 1 5 3 -9 11
M. WagnerC 19 3-10 1-5 1-1 1 4 5 0 0 1 2 5 +6 8
T. ChandlerC 22 2-4 0-0 2-4 5 5 10 1 0 0 0 1 +1 6
I. BongaPG 5 0-1 0-0 0-0 0 0 0 1 0 0 0 0 +3 0
S. MykhailiukSG 16 2-5 0-2 0-0 0 0 0 2 0 0 1 0 +1 4
L. StephensonSG 27 5-11 0-2 4-10 1 4 5 6 0 0 2 2 -6 14
K. Caldwell-PopeSG 22 4-7 1-2 0-0 0 0 0 1 1 0 2 3 -5 9
K. KuzmaPF DNP-LOWER BACK INJURY
TEAM 32-87 5-22 17-28 12 36 48 20 6 4 21 20 86
36.8% 22.7% 60.7%
Timberwolves
Starters MIN FG 3PT FT OREB DREB REB AST STL BLK TO PF +/- PTS
T. GibsonPF 26 6-8 0-0 0-0 3 8 11 0 0 1 2 3 +36 12
A. WigginsSF 36 9-23 3-10 7-11 1 4 5 2 0 1 2 2 +18 28
K. TownsC 35 11-20 1-4 5-5 3 15 18 3 2 4 3 5 +26 28
J. TeaguePG 29 6-13 3-6 0-0 0 6 6 11 2 0 1 2 +21 15
J. OkogieSG 34 3-7 1-4 1-2 0 2 2 0 1 3 2 4 +30 8
Bench MIN FG 3PT FT OREB DREB REB AST STL BLK TO PF +/- PTS
A. TolliverPF 25 1-2 1-2 0-0 0 1 1 0 0 0 2 5 +0 3
D. SaricPF 22 2-5 1-2 1-2 1 0 1 2 0 0 1 2 -14 6
G. DiengC 13 2-4 1-1 0-0 0 4 4 0 1 0 0 3 -4 5
T. JonesPG 19 1-6 0-2 1-1 0 2 2 6 4 0 0 1 +1 3
J. TerrellSG 1 0-1 0-1 0-0 0 0 0 0 0 0 1 0 -4 0
L. DengSF DNP-COACH'S DECISION
J. NunnallySF DNP-COACH'S DECISION
J. BaylessPG DNP-COACH'S DECISION
TEAM 41-89 11-32 15-21 8 42 50 24 10 9 14 27 108
46.1% 34.4% 71.4%

הפסד חמישי מעליב

אחרי ההפסד האחרון בבית לניקס – כן, לניו יורק ניקבורקרס, הקבוצה המכוערת אפילו משמה – מאמנה של הלייקרס לוק וולטון אמר:

I know it’s not going to be easy, but I believe in the guys that we have. We’ve just got to do a couple of things a little bit better.”

"A COUPLE OF THINGS BETTER"??? תגידו לי, הוא לא רואה מה הולך? הוא לא מבין עד איזה עומק הוא נפל עם הקבוצה שלו שמישהו כאן הגדיר פעם "הצעירים הטובים בליגה"?

'הצעירים הטובים בליגה'? לכו לאתר ה- NBA וראו בני כמה הם קרל טאונס ואנדרו וויגינס, ואז תסתכלו למעלה בלוח המשחק וראו מה 'הזקנים' הללו עשו לצעירי הלייקרס.

אילו הייתי אוהד הלייקרס הייתי מפוצץ את הטיווי שלי, "70 והכל. מה עוד יכולתי לעשות? אז לפחות שלא אהיה עד לכל ההשפלות. עדיף כבר להתבשל בשמן רותח.

אם לברון חוזר (הוא בטוח יחזור אבל השאלה היא 'מתי'. ייתכן והוא רוצה לדחות את האסון כמה שיותר רחוק), ואיתו הלייקרס מתחילה לנצח, לא תהיה ברירה אלא להכריז עליו כ- MVP.

כי לדעתי הבאקס היו מסתדרים די טוב ללא ג'יאניס (היו עושים רקורד סביב ל- 50%), ויוסטון ללא הארדן (מעל 50%, אבל עם כריס פול). הלייקרס ללא לברון? 1 מ- 6. 16% משהו כזה.

טוב, נעזוב לרגע את הלייקרס.

מה בדיוק קורה עם מינסוטה וולבס?

מיד אחרי הניצחון המצויין על הלייקרס, נשיא הקבוצה ומאמנה תום ת'יבודו התבקש לעזוב את משרדו. לא יכלו לחכות עד ההפסד הבא? ממה חששו?  שהוולבס יתחילו סידרת ניצחונות ולא תהיה הזדמנות להיפטר ממנו?

טוב, שיהיה. המועמד לירוש אותו כמאמן הוא פרד הויברג, שפוטר מהשיקגו בולס:

*

 

 

2. אבל תראו מה הארדן עושה!

 

אני לא עוין או משקץ את הארדן כמו את לברון. וגם  בלברון איני בוחל מלבד כדורסל. מכל הבחינות האחרות הוא אחלה אזרח ואחלה יומן-בינג, כמו ב-HUMAN-BEING.

אבל אני גם לא מחבב או אוהב את הארדן במיוחד. מותר לי. אבל כמו עם לברון, כשמגיע הזמן לדבר באובייקטיביות, גם זה וגם זה הם השחקנים הטובים ביותר ב- NBA.

הארדן עומד מוכן ומזומן לפוצץ את המשחק. ממש עד לשבועיים האחרונים לא הייתי משוכנע. תמיד נראה לי שמשהו אחר קורה ושהוא לא יכול להיות כזה טוב. מה לעשות? זקנו ועיני העגל שלו לא מאפשרים לי להאמין שהוא שחקן של 40 נק' בחמישה משחקים רצופים.  זה לא יכול להיות שהטיפוס הזה יכול לשים מספרים של ווילט צ'מברליין או מייקל ג'ורדן.

כשכל התרוצים נגמרו לי התחלתי לחשוב שאולי הוא מקבל פאולים שהם לא פאולים כי לפחות שליש מנקודותיו נקלעות כל ערב מהקו.

דבר אחד מרגיז אותי לקרוא, והוא שהשופטים 'מטים' את המשחק בכוונה. שהם מקבלים 'הוראות' מאדם סילבר מה לעשות. כאילו שנגד הארדן אסור לשרוק, וכל כניסה שלו מזכה אותו בפאול כי כך 'הליגה רוצה'.

כמה רפי הבנה יכולים אנשים להיות, ולא חשוב לי היכן הם גרים ובני כמה הם?

נניח שהמנהלים של ה- NBA במנהטן מחליטים שעליהם לצוות על שופט או שופטים להטות משחק לטובת יוסטון והארדן. נניח שהשופט שנתבקש לעשות זאת מחליט להיות גבור האומה ולקרוע את ה- NBA אחת ולתמיד, בגלל שפעם דפקו אותו, והוא הולך עם הסיפור לניו יורק טיימס (ששונאת את ה- NBA) שהוא התבקש להטות מעט את המשחק לטובת הרוקטס, 'אם אתה מבין את הכוונה'. הניו יורק טיימס מפרסמת את הסיפור. מסתבר שהכל החל עם אדם סילבר, אדם מקורח וממושקף שמשתכר 8 מיליון לשנה. הוא חוטף 10 שנות מאסר, עם עוד איזה 6 מנהלי NBA ו- 9 שופטים שהיו מעורבים ב'הטיות' משחקים.

הקונגרס מפרק את ה- NBA. מנהלי הקבוצות תובעות את הליגה על מיליארדים.

טוב, אפסיק כאן. אם אקרא עוד פעם על שטות כזאת, אני עולה על האהבלים בצורה אפילו יותר חמורה.

אז אף אחד לא שופט בעד או נגד ג'יימס הארדן. השופטים פשוט שורקים מה שהם רואים. או מבינים.  ישנם אומרים שהם לא מבינים. הארדן טוען – בצדק – שהוא משחק ובתרגיל מסויים עם הטעייה מסויימת הוא גורם לשחקנים לעשות עליו פאולים. ו"אם אנשים מתפלאים איך זה שבארבעת המשחקים האחרונים הלכתי לקו 67 פעם – שהוא מן שיא – אז ישנה לי הצעה: שינסו לעצור אותי מבלי לעשות עלי פאולים".

משחקו בשבועות האחרונים הוא על גבול ה- RIDICULOUS. כאילו לא ייתכן. כיצד הוא יכול לעשות מה שהוא עושה ואף אחד לא יכול לעצור אותו. מתאמנים נגד השטיק שלו משך שעות. לקבוצות ישנם שחקנים שהם שוכרים לנסות לחקות את הארדן ולעשות את מערכת התנועות שלו כדי שמגיניו יתרגלו אליהן. אפילו שאף אחד לא יכול לעשות מה שהוא עושה טוב כמוהו, לפחות ניתן להתרגל לקרוס אובר, להטעיית הרגליים, הצעד פנימה והחוצה. כולם יודעים מה שהוא עושה ואף אחד לא יכול לעשות מאומה בעניין, כולל כל הגנת הווריורס אותה פיצח בעצמו.

ב- 12 המשחקים האחרונים הוא חתם 481 נקודות תוך שהוא מעלה את הרוקטס מתחתית בור של נזלת למקום רביעי במערב, והעלייה עדיין לא נסתיימה.

את אחת המחמאות הגדולות בהיותר הוא קיבל מסטיב קר, מאמן הווריורס שאמר: "הרבה שחקנים ידעו לקלוע אבל לא רבים היו ששינו את המשחק. הארדן הוא אחד מהם. הוא לימד אותנו יכולת חדשה שלא חשבו או דיברו עליה לפניו: היכולת להכריח את שומרך לעשות עליך פאול בתנועה מיוחדת כשהשומר יודע שאם לא, הסיכוי לסל הוא גבוה מאד".

כמובן שחוקי המשחק החדשים המגבילים את המגן בקשר למגע הגנתי עוזרים. אבל הארדן לא כתב אותם. גם אחרים יכולים להיעזר בהם, אם הם יכולים.

הארדן עונה לכל המקטרגים על הליכותיו הרבות לקו, והעובדה שהליכותיו משעממות, מאיטות את המשחק, ומאריכות את זמן המשחק:

"STOP FOULING ME!"

3. קווין דוראנט הולך לעבר הקריין באולם הקינגס שהזהיר מפני "מחלות מדבקות"

במשחק כדורסל קורים דברים שונים, כמה ששייכים לכדורסל וכמה שלא, כמה שפוגעים בשחקנים וכמה שלא.

במשחק הווריורס נגד סקרמנטו קינגס שלשום הקריין של הקינגס ראה את החתך בזרועו של קווין דוראנט – ואמר בהלצה או שלא, התכוון ל- HIV או לא – ש"חייבים לחבוש לו את הזרוע. צריכים לשמור על שחקנים מפני מחלות מדבקות".

קווין שמע כמובן. אחרי שחבשו את זרועו הוא הלך ישר לעבר הקריין. חבל שהסרטון נקטע לפני שקווין הגיע אליו…

 

4. אין כלל שאלה שהויזרדס טובה יותר ללא ג'ון וול. עובדה! ניצחון חוץ ב- 18 על OKC???

5. היונק של היום:

 6. החרק של היום:

 

7. תמונות NBA

לפני ה-NBA: את השמאלי קל להכיר. מי הוא הימני?

פטריק יואינג בג'ורג'טאון

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 159 תגובות

  1. תודה מנחם כל מילה בסלע
    היה מאמן שהיה צריך לאבד את הכסא שלו היום בנוסף לתיבאדו
    לברון יחזור כשוולטון ילך
    הקבוצה מביכה גרמו לוויגנס להראות MVP ולטאונס לחסום כל מה שזז

  2. מנחם הליגה היא 90 אחוז נקייה ותחרותית. 10 אחוז זה היד הנעלמת. אין פגישה במרתפי הליגה בו סילבר מתכנן מי ינצח מתי מי יעלה לפלייאוף מה יהיו הסדרות. זה לא wwe.

    יש סטייט אוף מיינד דל הליגה. העובדים מבינים אותו ופועלים לפיו. אם פה ושם צריך לעזור עוזרים למי שהליגה חפצה בעיקרם הכוכבים הגדולים ובמפגש בין כוכבים שיקוץ ושיקוצי המפרץ. הבנת? זה אגב קיים גם בכדורגל לקבוצות הגדולות. אלו שריקות קטנות פה ושם שלא יראה חשוד. מידי פעם נפלט לשופטים והם מגזימים כמו לייקרס קינגס 2002 או מה שהיה עם דוראנט מול יוסטון ואז גם הפחות מבינים מבינים או חושדים.

    לאף בי איי על מה ילכו? סילבר לא נותן ממו של תעשו ככה וככ או מרים טלפון ואומר לטוני בראדרס היום אתה גורם ללברון לנצח.

    העובדים יודעים מה מרצה את הבוסים ומה נותן להם עבודת חלומות וכסף טוב. ואיש לא יכול להוכיח כלום. זה מה דיפה בשיטה.

    גם בכדורגל לא תמצא שמדפחת אניילי חילקו מעטפות לשופטים שהם שיבצו או פלורנטינו נתן מזוודות.

    אנחנו אוהבים את ה90 אחוז תחרות ולכן רואים. מידי פעם יגיעו אירועים מוזרים אז נתעלם מהם.

    זה כמו טנקינג אף שחקן לא עולה למגרש ואומר היום אני הולך להפסיד או המאמן אומר לו תשמע היום אתה תפסיד. יש סטייט אוף מיינד ארגוני בו המסר ברור ונותנים לחלשים יותר לשחק שהם אכן מתאמצו בשביל חוזה אבל הם גרועים. או דלא יהיה הגנה כי שכולם לא שומרים אז אין פראייר שישמור.

    1. מחבב אותך מאד אבל אלו שטויות.
      כן, שופטים עושים גסטות לקבוצות החזקות אבל זה לא תלוי במערכת בכלל.
      אם זאת אי אפשר להתעלם מן הבעייה ובמיוחד הקלות שבה הארדן ולברון מגיעים לקו. השופטים צריכים להבין שמידי פעם צריך לוותר למותקף. אולי זה אפילו צריך לעבור כחוק ששחקן לא יכול לקפוץ על שחקן אחר ולקבל קליעות. זה לא תיאטרון…..

      1. למה הם עושים גסטות?

        אגב בכדורגל אני חושב שהבעיה הייתה חמורה הרבה יותר מהNBA. פשוט הכנסת ה-VAR היא מדהימה ולא האמנתי שיאשרו אותה. היא מאפשרת פחות לפלורנטינו לשלוח מעטפות. זה הדבר הכי טוב שקרה לכדורגל. מביך שבליגת האלופות עוד לא הכניסו.

        אגב אני שנים טענתי שיובה קונה שופטים לפני שהפרשה שם התפוצצה. היו ככ הרבה משחקים שהיו דברים לא רגילים שהיה ברור.
        אין לי ספק שגם סילביו בזמנו פינק שופטים בבונגה בבונגה.

        יש את זה, שנינו יודעים. בחייאת לך תראה לייקרס קינגס, אתה יכול לומר עם יד על הלב שאלו "טעויות שיפוט" תמימות? או את הארדן בגיים 7 מול גולדן, תראה את העבירות, מכות ביד מול העיניים של השופט, זה נראה לך מקרי? טעות בתום לב? או דוראנט מול יוסטון?

        זה כמו אז עם ישראל כהן זוכר שעשה 5 פנדלים על מכבי חיפה והשופט שרק רק לחמישי? השופט הרג אותו בטח היה מכור לצד השני 🙂

        1. באיזה טירוף הוא עושה את הפנדלים חחח הוא יודע שיבואו לשבור לו פיקות מהעולם התחתון חחח והשופט בטח הימר על תיקו לא שורק על כלום חחחח בטח בסוף השופט אמר כוס אמא שלו החרא הזה עושה לי בכוונה הלך הכסף….

          ראיתי את זה בשידור חי, אני לא אשכח בחיים, זה היה כ"כ מצחיק. אם השופט היה שורק על הראשון לישראל כהן עוד הייתה קריירה

        1. שים קישור לשריקות של סמי בכר נגד טפירו. לא אכפת לי מי-ם בכלל, אבל היה עצוב לראות את טפירו לא מקבל את האליפות שהגיעה לו…

          1. טפירו סתם התבכיין שם, לא היה כלום. למרות שאני בטוח שגם דון שימון היה מחלק מעטפות במשך השנים. לרוב הוא לא היה צריך.

            בבקשה תוקף ברור של טפירו. גם אם אתה לא מסכים זו שריקה סטנדרית לגמרי בכדורסל. יש שריקות אוויר הרבה יותר גרועות. ראה בייליצה מול גולדן סטייט בקלאץ במשחק האחרון.

            סמי בכר
            https://www.youtube.com/watch?v=l3QXXumybLY

      2. לי יותר מפריע הצעדים ועבירות התוקף
        כל פוזישן או שניים הארדן מבצע אחד מהם או שניהם ( הסטפ בק שלו כולל לעיתים דחיפה שהיא עבירה וצעידה לאחור שזה צעדים.)
        הבעייה היא
        א. הוא יודע לעשות זאת בצורה לא בולטת
        ב. הוא מפעיל לחץ פסיכולוגי על שופטים- אנשים נוטים לזלזל בזה אבל כשיש לך חצי שנימה להחליט אם אתה שורק או לא התת מודע מתערב לעיתים קרובות

  3. 1. הסגל של הלייקרס ללא לברון וקוזמה בדיחה עצובה, היה די מצחיק לראות את האנשים שכתבו שאחרי המשחק מול הווריורס יש לנו קבוצה טובה, גם תרנגול עיוור מוצא פעם גרגיר.
    לונזו איר בול הוא לא רכז פותח בליגה אין לו כלום לרמה הזאת (פרט ליכולת מסירה), הוא לא מסוגל ליצור לעצמו גם אם חייו תלויים בזה, המכניקת זריקה כל כך שבורה ואיטית שכל זריקה תהיה תלוייה במזל (אני לא מדבר בכלל על זריקות עם שומר), אין לו יכולת לעבור שומר ב1 על 1 (הוא לא אתלטי), והגנה שלו חלשה מאוד, כל התקפה איתו זה 4-5 עם הכדור ובלעדיו.
    2. אותו סיפור לגבי אינגרם לילד אין קליעה מכדרור הוא דומה הרבה יותר לטיישון פרינס מאשר להשוואה השגויה לדוראנט, הכדרור שלו בינוני במקרה הטוב אין לו יכולת מסירה או קליעה מכדרור, אתלט חלש היה צריך להטריד אותם לפני שהבלוף התגלה.
    אנשים מסתכלים על עונה שעברה וחושבים שהלייקרס היו אמורים להיות יותר טובים המערב השנה חזק משמעותית פרט לסאנס שבעונת טנקינג נוספת כל הקבוצות נלחמות בשלב הזה, זה חיה אחרת לגמרי, אני מחכה לטרייד על דיוויס שיהפוך אותנו לקוטנדרית.
    .
    3. לגבי הארדן אני לעולם לא כתבתי שהוא הטוב בהיסטוריה או משהו קרוב לזה אנשים לקחו דברים והוציאו אותם מהקשרם, אני בהחלט כתבתי שבשלוש שבועות האחרונים הוא הציג כושר שלא נראה בהיסטוריה המדורנית, אף שחקן לא הציג את השליטה שלו ואת המספרים שלו (כולל היעילות ) באותה תקופת זמן אין אפילו משהו שמתקרב (עד למשחק מול פורטנלד שבו היה נוראי), אני בהחלט חושב שיש לו מקום של כבוד בדיון של שחקני ההתקפה הטובים בהיסטוריה, וללא ספק הוא שחקן הבידודים הטוב מכולם.
    .
    4. ברור שדיוויד סטרן לא מביא הוראות ככה לשופטים הוא היה נכנס לכלא, זה הלך הרוח שיורד מלעמלה לשופטים, וההוראות והדגשים שמביאים להם לפני משחקים, לא הגיוני ש4 שופטים שהיו מטר מהכדור לא יראו מה שהלך במהלך עם דוראנט שהיה גורם להפסד של הלוחמים, כמובן שזוהי הייתה החלטה מכוונת לא לשרוק
    https://mobile.twitter.com/SportsCenter/status/1081080650889863168?s=20
    .
    5. הווריורס ללא וול מניעה כדור במהירות הברק המון תנועה ברוקס נראה כמו מאמן כדורסל, והדבר העצוב שזה היה גם שנה שעברה שנפתע ואף אחד לא למד, הם תקועים איתו ל4 שנים ל170 מליון דולר חוזה גרוע ברמה של פול.

    1. יודע למה ווש יהיו הכי מפגרים? הם עוד יעבירו את ברדלי ביל שהוא עם פוטנציאל מפלצתי לדעתי בקבוצה נורמלית יותר מאולדיפו דרוזן או באטלר. הוא פוטנציאל טופ 12 15 בליגה. הם צריכים לבנות סביבו הדבילים כל הוול והפורטר ודוויטים רק הפריעו ליהלום האמיתי. מתחת לכל ערימת הזבל יש שם שם יהלום נוצץ.

  4. מנחם לגבי הלייקרס ראינו שני דברים ברורים שלברון וקוסמה הם 2 השחקנים הטובים של הלייקרס כמו שידענו. שלונסו ואינגראהם לא יכולים להוביל כלום כמו שרובנו ידענו. אם אינגראהם לא יכול לשים 35 נק על מיני שהכדור אצלו זה לא זה. אם לונזו מסיים עם 0 נק שאין לברון ורונדו יש לך בעיה. היום איש לא לוקח את אינגראהם על זאק לוין אפילו שהרבה יותר טוב מאינגראהם. לפני שנה אינגראהם היה עם ערך של אולסטאר חח צריך לדעת לזהות מניות סבל בשיא.

    לאבר בול עשה גורדן בלפורט על מגיק וכולם ידעו את זה ערב הדראפט לא בדיעבד.

    1. לך תדע אם מגיק לא מקבל אחוזים ממותג הנעליים דרך איש קש כלשהו ודרך חברת קשתמורת הבחירה בלונזו. שום דבר לא יפתיע אותי.

          1. אתה רואה – זו הבעיה שלך. אתה חושב שהכל עליך ויורה ממצבים בלתי אפשריים. האחוז האפקטיבי שלך על הפנים ואתה פשוט לא מבין שאתה הורס לקבוצה כולה.

      1. אל תהיה מצחיק.
        יש יותר סיכוי שסטיב קר יאמן את הלייקרס
        מאשר הסוריקטה העונה לשם טיירון לו.
        .
        אם המהלך הזה יוצא לפועל
        התאגיד יכול באותה מידה לקעקע על המצח:
        "יהודה איש קריות"

    1. אם זה יקרה, זה רק יוכיח שלמר גיימס יש כח יותר מדיי גדול ב אן בי איי ואפילו אני אולי אתחיל להאמין לקונספירצייה שהוא קשור בזה שבלאט לא באן בי איי…

  5. מדהים איך כל פעם הזונה מאוהיו מוצאת עצמה בקבוצה הכי גרועה בליגה..
    .
    מת על המתמטיקות האלו..
    .
    אז אם הלייקרס קבוצה הרבה יותר טובה מקליבלנד (על פי חסידיו)
    איתה ניצח את המזרח,
    והמזרח לא כל כך רחוק מהמערב ברמה הכללית,
    תואיל נא בטובה, הזונה, להופיע לפיינל'ס הכללי 18/19 בלבוש סגול/צהוב הולם את המעמד.
    .
    קטן על סילבר והכסף היהודי.
    NBA IS RIGGED

  6. אחלה מ֫עורב
    מה שהרבי עושה מדהים. הוא מכיר את כל דקדוקי השיפוט ומפעיל אותם לטובתו.
    קצת מזכיר לי את הרב דרעי שלמרות שחטא חייבים להעריך את הכישרון ביצירתיות שלו.
    המהלך שאני הכי אהבתי – לפתוח כוללים בבניינים פינתיים ולסדר להם 2 כניסות. ואז לבקש 2 תמיכות – אחת עבור כתובת הכניסה מרחוב א' ואחת עבור כתובת הכניסה מרחוב ב'.
    גאוני, פשוט ואפקטיבי
    🙂

  7. תחדה רבה מנחם.
    לברון משחק נהדר ומצליח להוציא מהלייקרס מים מהסלע כמו שאומרים, אבל אין ספק 'תהיה לו תחרות קשה על התואר מול הארדן ויאניס.
    אני דווקא שמח שהעיפו את תיבודו, מאמן גרוע שהרס את מינסוטה, אבללל התזמון אחד הגרועים שראיתי.

  8. היונק של היום הוא סיפאקה ווראווקס או סיפקה לבנה, וראיתי 3 מינים שונים של הלמור הזה כשהייתי במדגסקר. את המין הזה צילמתי ב 3 אתרים שונים.
    המלצה, סעו למדגסקר עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדיי. הם הורסים את המדינה שלהם במו ידיהם, שורפים שמורות טבע והסוף שם קרוב יותר ממה שחושבים.
    מנחם התמונה השנייה היא של עכביש כנראה מהסוג עינבלן וזה לא חרק 🙂 . יש לנו מספר נציגים גם בארץ.

    1. הייתי חייב לתקן אותך – בני האדם(כולם) הורסים את כדור הארץ , ולא רק מדגסקר סובלת , אלה גם הקרחונים , יערות טבע וכו' וכו'.
      אני חושב שיום יבוא(עוד כמה מאות שנים , אולי פחות מי יודע) , וכדור הארץ כבר לא יהיה ראוי למגורים כי אנחנו הרסנו אותו(מחשבה שלי בלבד).

  9. לפני שהאנטמולוגים פה ידרשו את ראשך, מנחם – החרק שלך נראה כמו עכביש. שהוא לא חרק. הוא עכביש.

    חוץ מזה, מעורב נהדר.

  10. תודה דוק אחלה מעורב.

    לגבי וושינגטון – אני מאמין שבעוד איזה שנתיים היא תגיע לביי-אאוט עם ג'ון וול.
    פשוט לא ייאמן.

  11. הארדן השחקן הטוב בעולם, הוא הגיע לדרגת לברון כרגע. שימו אותו בכל קבוצה והיא תהיה בטופ של הטופ. כל כך חכם, יודע לנצל את הכישרון שלו עד הסוף, גאון כדורסל שמאפשר לשחקנים לצידו לפרוח.
    אין דברים כאלה. רוצה לומר, אני עליתי על זה שהוא יהיה הטוב בעולם עוד בעונת 15-16.
    עוד בעונת הטריפל דאבל הראשונה של ראסל הוא כבר התעלה על הליגה עם ממוצעים קרובים לטריפל דאבל בלי להתאמץ ולרדוף אחרי הסטטיסטיקה, אלא תוך כדי ריצה גבוה גבוה בצמרת המערב.
    במהלך השנים האחרונות, אם הזיכרון שלי לא מטעה אותי, יוסטון הודחה בסיבוב ראשון, לאחר מכן בסיבוב שני, לאחר מכן בגמר. אולי השנה זה הזמן שלהם לגמר? אני מאמין שכן.
    אם הארדן ימתן את עצמו כאשר גורדון או פול יחזרו, ישמור על ממוצעים סבירים לרמתו של 30 למשחק, ולא ינסה לצאת לעונת שיאי ההזיה "שחקן שקלע 40+ כמה שיותר משחקים", יוסטון צריכה לטרוף כל מתחרה בפלייאוף.
    מקווה שהפציעות לא יכריעו את הקבוצה הזו כמו עונה קודמת.

    1. חח לונזו שומר על מותג הנעליים ודואג שלא יהיהלו ערך בכלל. כי בעיר אחר לא רק ללונזו לא יהיה ערך אלא גם למותג הנעלי 500 דולר.

      1. אני לא יודע מי יותר בלוף פולץ או בול, זה פשוט שערורייה הדראפט הזה, פרט לטייטום ומיטצל ואולי בעתיד פוקב אין אף אחד שנראה אולסטאר, איזה אכזבה, בחירות 1,2 ו4 כנראה יגיעו לאירופה או לסין .זה בהחלט מתמודד ל דראפט החלש מכולם

        1. פולץ בלוף יותר גדול. הוא לפחות נראה כשרוני בניגוד ללונזו שאני זוכר ראיתי סרטונים שלו לפני הדראפט ואמרתי לעצמי מזה מתלהבים? זה בחירה 2? אין לו כלום, איטי בלי אחד על אחד בלי הגנה לרמת אן בי איי שחרור איטי, כלום. אמרתי אין מצב שהלייקרס בוחרים אותו בחיים. ועוד לזה הצטרף אבא בוזגלו, באמת לא יודע איך מגיק אכל את זה.

          מצד שני אני הייתי בוחר בדניס סמית בחירה 1 בדראפט הזה, גם לא שוס גדול 🙂

        2. ממש שערוריה הדראפט הזה. קייל קוזמה – שערוריה, ג'ון קולינס – שערוריה, דניס סמית – שערוריה, לאורי מארקנן שערוריה. ישר לפח איזה דראפט עלוב…

          1. חסכת לי תגובה גילרי. אהבתי את ה׳אולי בעתיד פוקס׳. השנה גם ג׳ארט אלן ודרק ווייט והמון שחקנים נחמדים מהסיבוב השני עושים סוג של קפיצה.

          2. שכל הבחירות טופ נראות ככה זה כישלון, בסוף שופטים דראפט בכמה שחקנים הוא הוציא לליגה וכמה כוכבים יצאו משם, כשהבחירה 1-2 ו4 בלופים זה דראפט עלוב

          3. טעיתי בנוגע לכוונה הקבוצה לטנקינג לא טעיתי בקשר לשחקן, זה דראפט שנראה חלש היסטורית ממש כמו דראפט 2013.

          4. לא בטוח שצריך להמשיך את הויכוח הזה. ברוך, צריך גם לדעת להודות כשאומרים דבר שטות, תאמין לי, קורה לי הרבה. אבל אפשר לציין שלא עברה אפילו שנה אחת וכבר עכשיו ארבעה שחקנים מהדראפט הזה הם הכי טובים בקבוצות שלהם ודי בוודאות יעשו אולסטאר בשלב זה או אחר (פוקס, מרקאנן, מיצ׳ל וקולינס). אליהם יצטרפו גם קוזמה וטייטום (ואולי דניס סמית) שגם יגיעו לאולסטאר מתישהו. המון שחקנים מהדראפט הזה הם כבר שחקני רוטציה חשובים שכנראה ישארו בליגה עוד הרבה שנים (ברוקס, אלן, ווייט, בל, אוג׳יליי, קנארד אננובי ועוד ממש המון – תעבור על הרשימה ותראה). קיצר, יופי של דראפט.

  12. 1. לשיקוץ יש מזל גדול.
    אף אחד לא ידבר על קוזמה ורונדו שחסרים והתאגיד יסיט מייד את העניין ללברון.
    בתור אחד שראה לא מעט לייקרס השנה, מי שהכי עשה את ההבדל בקבוצה בנוכחותו או אי נוכחותו זה רונדו.
    .
    למרות כך, לונזו ואינגרם הוכיחו מעל לכל ספק סביר שהם לא יכולים להוביל קבוצה והוכרזו כבאסטים או לפחות סמי-באסטים (שחקני משנה נחמדים ותו לא).
    .
    בתור אחד שראה הרבה לייקרס גם שנה שעברה (מה לעשות הם בשעות הכי נוחות), אפשר באותה מידה להטיל על השיקוץ את האשמה להפיכתם מקבוצה שמחה, מתלהבת שמראה ניצוצות גדולה (גם אם לא תמיד מנצחת) לקבוצה עייפה, מדוכאת מוגבלת ומסורסת.
    .
    2. השיקוץ המזוקן גבוה ברשימת השחקנים המתועבים בליגה.
    הנוכל הנכלולי מנצל עד תום את עידן חוסר הספורטיביות של אנשי המשרוקית ואף מרחיבו למחוזות חדשים.
    בליגה עם שיפוט נורמלי הוא היה מקבל וואחד ברקס כבר לפני כמה עונות אבל הרקובים בנבא השקו וטיפחו את התועבה עד שגדלה למימדים אלה.
    הוא בלתי ניתן לשמירה ולא בכלל יכולתו הכדורסלנית.
    כלומר, היא כמובן חלק מהעניין, יש לו דריבל מצוין ויתרונות פיזיים וכשרונות רבים, אבל מתסכל ממש לראות אנשים מנסים לשמור עליו בלי לשמור עליו.
    הוא יצר הרתעה בעזרת השערורייה השיפוטית בנבא וצריך להיות חרא רציני כדי לקחת את האקלים השיפוטי למחוזות כאלה, והוא בדיוק כזה.
    .
    3. הקצב. היה ברור מראש שזה מה שיקרה. התרענו בזמן אמת. הקצב הוא אדם צפוי ביותר משום שאינו משתנה או מתגמש לעולם.
    מיני ממש אירגון מפגר שחירבו איתו את עתידם ועכשיו אני שומע שרוצים את הויברג…
    .
    4. לסיום:
    יונק (יונק את השמחה מסביבתו) –
    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcTsePy71jhKT6ZfnkzQifnQKZvmIzPfl3YfUAueAtgKuC6HeuRZ
    .
    חרק (הארדן עושה סטפ-בק) –
    https://img.mako.co.il/2015/07/09/2A4FBD6F00000578-0-image-m-13_1436292134436_c.jpg

    1. אשך לא חושב שההשפעה של רונדו יותר גדולה משל לברון עם כל הערכתי אליו ולהשפעתו , הוא כן יכול להיות אקס-פקטור וראינו את זה בעונה הקודמת בניו אורלינס למשל אבל קצת נסחפת מעבר לטעמי.

  13. לגבי אינדיאנה אפשר להגיד שהם בלוף? איזה ניצחון יש להם מול הגדולות את הניקס ופיניקס גם קבוצות תיכון יכולות לנצח (רק הלייקרס האפסים חטפו מהם), אוי לבושה, מנצחים את הזבל שבמזרח (ויש הרבה) מפסידים לגדולות, טורנטו היא על אמת קוואי לא קוואי הסגל כל כך רחב המאמן כל כך טוב, בפלייאוף קוואי יהיה רלוונטי אבל מדובר בקבוצה מדהימה ואני מקווה שאני לא אוכל את הסמבררו כמו שנה שעברה שעליתי על העגלה ולא ראיתי את השלט פוביה מלברון גיימס.
    .
    הלייקרס ללא לברון וקוזמה זה קבוצה של נכים, צריך לפטר את כל מחלקת הסקאוט על שבשלוש בחירות דראפט 2 הביאו חובב זונות וירוק , את לונזו ״איר בול״, ואת ברנדון ״ אין קליעה אינגרם״. גם המחלקה של פילי לא יותר טובה עם כל ההחטאות של נואל,אוקפור, ופלופ, מזל שהם הצליחו למצוא דג זהב בשם אמביד (ההצלחה שלו הייתה ידועה מראש השאלה רק הייתה הבריאות)

      1. פרט לניצחון על הספרס לפני שהרכיבו את המגרסה, שום ניצחון על קבוצה מהפלייאוף במערב, לזכותם יאמר שהם לא מאבדים משחקים כמו אוקלהומה והלייקרס המפגרים מול הקטנות.

  14. מנחם תודה על המעורב. אני דווקא די משוכנע שגם ליאניס וגם להארדן יש השפעה משמעותית יותר משל לברון על הקבוצות שלהם ובטח שהעונה. לברון כרגע לטעמי אחרי שניהם במירוץ ל-MVP. לגבי הטיות של שופטים , לא חושב שקורה עכשיו אבל זה לא מאוד מופרך להזכיר לך את מקרה דונוהיי נדמה לי בתחילת המיליונים הנוכחי…
    בהתייחס להארדן וסחיטת העבירות הוא יודע למקסם ולנצל את מה שהחוקים נותנים ובעיניי לפחות גם אם די מעצבן לפעמים לצפייה זה לגיטימי

  15. תודה רבה מנחם. יש סיכוי שהלייקרס יתחילו לעשות שינויים, כמיטב המסורת הלברונית בינואר, אבל האובדן של סופרסטארים שהיו על המדף בשנים האחרונות (פול ג'ורג', קוואי, באטלר) הוא כנראה בכיה לדורות. כמו שהלייקרס נראים אני לא רואה את ניו אורלינס מעדיפה עסקה עם הלייקרס על עסקה עם בוסטון, והאמת שגם לדייויס אין סיבה להעדיף את הלייקרס על בוסטון.
    לא יודע מה גרם לג'רי ווסט להצטרף דווקא לקליפרס אחרי שעזב את גולדן סטייט, אבל אני חושב שגם זה סוג של פספוס ענק.

    1. ובואו ניקח את זה כמה צעדים קדימה – הלייקרס מפטרים את וולטון, מביאים מאמן מסוג "אני עושה מה שלברון אומר לי", ואפילו עושים טרייד עם פילי כדי להביא את באטלר (הממורמר התמידי). התוצאה היא מקום שביעי במערב והדחה 4-1 מול הלוחמים בסיבוב הראשון.
      הקיץ נפתח בטרייד של דייויס לבוסטון. דוראנט, קליי ודריימונד נשארים בלוחמים, קוואי הולך לקליפרס, ולמעשה אף שחקן פנוי משמעותי לא רוצה לחתום בלייקרס, ואין להם כבר נכסים לטרייד כי השתמשו בהם על באטלר.
      לברון מבין שהסיכוי שלו לאליפות נוספת בלייקרס הוא אפסי ודורש טרייד…. לאן ירצה ללכת? מי ירצה אותו? עבור מה? זו יכולה להיות חתיכת רעידת אדמה.

  16. קודם כל תודה למנחם על עוד מעורב נפלא

    מעבר על התגובות בימים האחרונים משאיר אותי עם המסקנות הבאות לגבי העתיד של הליגה

    KAT – רכרוכי כשכל מה שהוא עושה זה על פארש ולא מניע את הקבוצה
    וויגינס – כנ"ל רק באחוזים נוראיים
    ג'אמל מורי – מדי פעם מפציע אבל זה מקרי
    גארי האריס – עוד שחקן פציע שלא שווה חוזה ארוך
    לוקה – חכה שיקחו אותך ברצינות ויתחילו לשמור עליך
    סימונס – נגר שאין סיכוי שיתפתח בהמשך – הגיע למיצוי ותו לא
    מיצ'ל – אוונס החדש יכול להיות כוכב בסקרמנטו של שנים שעברו – באסט בהגדרה
    לונזו – אין צורך להכביר במילים לא יצא ממנו כלום גם הגנה אין לו.
    אינגרם – כנ"ל
    ברוגדון – שחקן חביב – לא שחקן מפתח בקבוצה עם שאיפות בפלייאוף
    טייטום – ראו מיצ'ל ורואים את זה באחוזי הקליעה שלו
    בראון – ההשוואה לקוואי מגוכחת בהגנה – בהתקפה עדיף לשים קונוס.
    פוקס-בוג'נוביץ'-הילד- יכולים להיות שחקנים נחמדים בקבוצה שרוצה להגיע לפלייאוף ולעוף בסיבוב הראשון

    יש לי פשוט ים דוחות לכתוב שמשרד הבריאות דורש ממני למלא ובחיים אף אחד לא יקרא אותם חוץ מבזמן ביקורת פתע וגם אז הם תמיד צריכים לצאת עד שעה 2 אז מוזמנים להמשיך ברשימה; המסקנה שלי שלברון הוא העתיד של הליגה גם בגיל 34. מזל טוב לקינג.

      1. אייטון בהחלט עם קבוצה עם רכז נורמלי ושיטה כבר היום התקפית שחקן שקולע בשינה 22+ ו10 ריבאונדים, על ההגנה אני מעדיף לא לדבר כנראה שבגילי הייתי מצליח לקלוע עליו אבל התקפית הוא מפלצת. עכשיו האשמה היא לא על בוקר גם הוא סובל מהמחסור ברכז, אלא על שיטת המשחק הצפוייה של הסאנס ואת הנכות של השחקנים למסור כדור כמו שצריך.
        .
        הגנתית הסאנס יש להם מקום של כבוד בקבוצות ההגנה הגרועות בהיסטוריה. אם קבוצות לא מורידות את הרגל מהגז זה נגמר בהפרשים של 30-50 הפרש. אני לא זוכר קבוצה עם כל כך הרבה מגנים נוראיים וחוסר תיאום משווע כזה ההגנה של מינסוטה נראית לידם אוקלהומה.
        אין להם מושג בחילופים, אין שום תיאום הגנתי על המיקום אני בכלל לא מדבר, וחצי מהשחקנים לא יכולים לעקוב אחרי הכדור והשחקן בו זמנית,אני לא מדבר על הגנה בצבע או על קשת השלוש בכלל ועזרה אחד לשני (לראות את הולמס מנסה לעצור את אמביד לבדו אחד הדברים המצחיקים שראיתי והמאמן מפגר לא יביא עזרה מהצד של סימונס). נוצרת ההרגשה שגם אני יכול לקלוע עליהם 20 נקודות בקלות.
        .
        לראות את גורטאט שהפתולוג הכריז עליו גופה מהלכת כבר לפני שנתיים חוגג על אייטון עשה לי עצוב.

          1. אהה כן. אתה לא הבטחת לנו שזה ברור כשמש שבוקר לא חוזר העונה? כלומר – המאמן לא עולה אם ההרכב הכי חזק שלו.

          2. חשבתי, טעיתי מותר לטעות. המאמן הזה כזה אפס, בוקר בכללי נראה לי סקורר קלאסי של שנות ה90 אפס הגנה (על ההגנה של וורן אין בכלל מה לדבר), ואייטון מגן כמו ילד בגן.

    1. חגי, כולנו אומרים פה שטויות מידי פעם. אני מסכים שהתדירות אצל חלקנו גבוהה יותר מאשר אצל אחרים אבל ככה אוהדים מדברים, מה לעשות. לגבי וויגינס וברוגדון, אגב, אני די מסכים.
      הבן הממזר שם פה לינק לתגובות באתר לפני דראפט 2017 – תקרא ותראה. במיוחד קיי 700 קוטל את איינג׳ שהביא ׳רול פלייר׳ מיותר וגרם לאוהדי בוסטון לרצות להתאבד…

      1. אברי אין לי בעיה עם זה – כולנו טועים – אבל חוסר הסבלנות המשווע מצד אחד והחשיבה של הכל או כלום מצד שני פשוט מוציאה אותי מדעתי כאילו אם לא בנית שושלת אתה כלום בליגה הזו. בעיניי זה פשוט אבסורד

  17. לכל חובבי הארדן, אני מציע לבדוק עוד 2 פרמטרים לפני שמכתירים אותו:
    1. מה הוא עושה בהגנה
    2. מהי סטטיסטיקת האיבודים שלו למשחק. לא הכל מספרי התקפה

    1. את מי מעניין איבודים? את המאמן שלו לא מעניין גם אם יאבד 8 כדורים למשחק הוא אמר את זה לפני כמה שנים. ברור שאם אתה מנהל עת כל ההתקפה והכדור אצלך אתה תאבד יותר. מי מפחד מזה? את מי זה מעניין?

      הגנה? הוא שומר טוב מלברון וקרי. קרי בכלל אין לו הגנה השנה עוד יותר נעלמה. כל קבוצה מנסה להחליף אותו או את לוני למיסמאץ

  18. מנחם כל כך כיף וחשוב מה שכתבת על הארדן.. הוא לא כתב את החוקים וכמו שכתבת מי שמספיק כשרוני שינסה לעשות כמוהו….לדעתי הוא ענק כבר כמה עונות זה ברור… אבל לצערי כאוהד יוסטון בפלייאוף הוא חייב יהיה להשתמש הרבה יותר בהנעת כדור מהירה שדרך אגב כשיוסטון עושים את זה הם עושים את זה נפלא במשחקים האחרונים

      1. סטף בכיין. הארדן בנה נדלן בסן פרנסיסקו בראש שלהם, נכנס להם חזק לאובססיבים. קר לא LORD OF THE DANCE יש רק אחד כזה. הוא לא יודע לרקוד ככה שימשיך לרקוד עם השלשות בסגנון שלו.

  19. כנראה שסטף לא ברמה של הארדן…. אחרונים שצריכים לבוא בטענות זה גולדן סטייט דוראנט הציל כדור שהרגליים שלו היו בחנייה ולא נשרק חוץ זה היה כבר מעליב שלא לדבר על עוד שריקות הזויות שהלכו לכיוונם

  20. זה אכן נכון שאין קריטריונים ברורים ל-MVP, מצד שני אם היו לא היו כ"כ הרבה דיונים על זה.. אם בוחנים את הזוכים בשנים האחרונות אני חושב שניתן להניח שמי שיזכה ב-MVP הוא שחקן ההתקפה הטוב ביותר והמרשים ביותר סטטיסטית, כאשר יש רף מינימלי של משחקים שהשחקן צריך לשחק (בין 65-72, תלוי בעיתונאי) + רף מינימלי של ניצחונות שהקבוצה צריכה להשיג (בין 45-50). לכן כרגע אני מעריך שיאניס הוא המוביל במירוץ.
    כמובן שלפעמים נכנסים לשיקולים גם נרטיבים כאלה ואחרים (הארדן "נשדד" פעמיים אז ניתן לו, המערב קשה יותר); אבל אני לא חושב ש"חשיבות השחקן לקבוצתו" מהווה איזשהו קריטריון בבחירה, היא גם לא צריכה להיות ובלאו הכי לא דבר מדיד. מי יותר חשוב – AD לפליקנס? לברון ללייקרס? הארדן לרוקטס? יאניס? כולם קריטיים להישגים של הקבוצות שלהם וגם למבחן העין. אני גם לא חושב שהעובדה שטורונטו נראית טוב גם ללא קוואי צריכה לעמוד לרעתו במירוץ ל-MVP.

    1. תגובה לעניין, מסכים איתך ֿ(אם בוחנים את השנים האחרונות) שהאמ-וי-פי הוא השחקן ההתקפה הטוב ביותר והמרשים ביותר סטטיסטית , עם רף מינימילי בכמה קריטריונים, אבל מסכים עם מנחם שלא כך צריך לבחור אםויפי, אין עולם בו ווסטברוק והארדן זוכי השנתיים האחורנות יותר valueble מלברון. סטף, שזכה לפניהם, שינה את הליגה, לקח אליפות, וגרם לכך שכל הליגה זורקת שלשות כמו משוגעת, הסטפ-באק של הארדן לא היה מקבל את הבמה לה הוא זוכה לולא מהפיכת השלשות של סטף, בגלל זה אני לחלוטין מקבל את הבחירה בסטף שנתיים ברצף, אפילו שהוא לא מבריק בהגנה.

      1. רק תיקון – מהפכת השלשות של מורי.
        צחוק הגורל הוא שדווקא סטף הוא תלמידו הטוב ביותר של רבו ומורו מורי.
        והרבי המזוקן אף הוא תלמידו של מורי.
        יצאתי דורון
        🙂

        1. אין חולק על מהפכת האחוז האפקטיבי ברשותו של מורי,

          אבל סטף לימד מחדש את העולם הרבה יותר ממורי איזה זריקות אפשר עכשיו לזרוק שפעם היו מרימים עליך גבה.

          הטווח, מהירות השחרור, הסטפ-באק, הקליעות מכדרור, הקאצ-אנד-שוט הפיסיכי שלו בו הוא משחרר בפחות מחצי שניה את הכדור תוך כדי נפילה, אלה זריקות שסטף גרם לליגה לקבל כזריקות מקובלות והשנה כמעט כל קבוצה מחזיקה שחקן שמשחרר חלק מהזריקות הללו. המהפיכה של מורי, היתה להעדיף שלשה פנויה על משחק פנים. המהפיכה של קרי היתה להפוך ללגיטימי שלשת סטפ-באק מכדרור עם יד על הפנים.

      2. אין ספק שלברון שחקן טוב ושלם בהרבה מווסטברוק והארדן, גם בשנתיים האחרונות. אבל מבחינת למי מגיע MVP? שאלה טובה. OKC של לפני שנתיים הייתה תלויה בראס לפחות כמו קליבלנד בלברון. זו היתה העונה הראשונה בלי KD, כשראס ישב על הספסל זו היתה קבוצת הכדורסל הכי גרועה שראיתי. כן, אפילו גרועה יותר מהקאבס בלי לברון. ווסטברוק לא פחות מקוסם שהוא הצליח להביא את חבורת הנגרים האלה למקום שישי במערב. בכל מקרה ללברון יש קייס מנצח כל עונה ותמיד קשה לו יותר לזכות מהשאר כי הוא כבר זכה 4 פעמים וכי הציפיות ממנו שונות. וגם כאמור נכנסים הנרטיבים – ממוצע TD למשל, המקום הראשון המפתיע של יוסטון מול המקום הרביעי המאכזב של קליבלנד (כשלברון משחק 82 משחקים) וכו'.

  21. תודה מנחם. אם כל שחקן אחר היה במקום לברון הוא היה פייבוריט לתואר, אבל מלברון יש ציפיות שונות ולכן הוא לא יזכה. לדעתי זה בין יוקיץ', יאניס והארדן. אני נוטה ליאניס.

  22. תודה רבה על המעורב.
    לא חושב שיש פה הנחיה של הליגה לשופטים אבל אולי יש פה סטייט אוף מיינד או לחץ קהל ביתי. שופט טוב יודע לסנן את כל הרעשים/מסיחים האלה.
    לפעמים השטיקים של הארדן נוראיים לצפייה אבל אין מה לעשות. הבן אדם גאון. שחקן שלא נמנה על המהירים או האתלטיים ביותר, מנצל עד תום את מה שחוקי הליגה מאפשרים לו והופך למפלצת התקפית ברמה שמשמן לא ראינו. מפרגן לו בטירוף.

  23. 1- איך קוראים לעכביש הזה עם רק שש רגליים? זה מה שמכונה "ששן"?
    2- זה נראה כמו גורדון ליד רוז
    3- הליגה נקיה ולא 'ריגד' אבל עם זאת יש את עניין ה"כבוד" שאף אחד לא טורח אפילו להכחיש. לא שחקנים, לא שופטים ולא צוות האימון.
    שחקנים טובים וall star מצפים שישרקו להם על כל פאוול וכל מגע שהוא וישלחו אותם לקו. שחקנים שוליים לא מקבלים את אותן השריקות וזה כבר די מקומם.
    אם אין אחידות בשיפוט אי אפשר לומר שיש שיפוט צודק, אבל מכאן ועד לשחיתות אני מסכים עם מנחם.

    אין לי בעיה שישרקו להארדן על כל פאוול אבל שישרקו לכל שחקן שהוא על כל פאוול!!
    גם המושג "שיפוט ביתי" הוא מקומם ולא צודק וקיים! ללא עוררין או מכחישים.

    לדעתי עוד מעט ה-NBA יעברו לשיפוט כמו בכדורגל. כל רגע הילוכים חוזרים במוניטור בשביל לא לפספס כלום וכל המשחק ישתנה.
    מאיפה אני יודע?
    תראו מה קרה עם בלייק גריפין השבוע… עם הטאבלט הפרטי שלו הוא התווכח עם השופט…חחח

    ימים יגידו…

  24. 1.א' מנחם בבקשה אל תיפול למלכודת המאזנים והפלוס מינוס. תבדוק כמה דקות שיחקו בחמישייה חזקה ללא לברון השנה.
    http://bkref.com/tiny/Ml4LX
    .
    נפלתי פעם ברשת שלברון משחק עם שחקנים סוג ב' תמיד עד שהראו לי שבקליבלנד של לברון חמישייה של קיירי, ג'יי אר, שאמפרט, לאב ותומפסון היו בנט של פלוס 6. לא הבנתי אז למה הקאבס לא מסוגלים לנצח כלום בלעדיו רק בשביל לגלות שהם שיחקו 31 דקות. כל העונה!!! זאת אומרת שכשלברון לא שיחק כך גם אחרים לא שיחקו.
    .
    הלייקרס הייתה שנה שעברה קבוצה של 35 ניצחונות כאשר קוזמה פחות טוב מעכשיו אינגראם פחות או יותר אותו הדבר ולונזו לא מתפקד. לא היה להם את רונדו שהצטיין בניו אורלינס (השנה מבינים כמה חסר), ולאנס שנותן עונה לא רעה (ג'וליוס גם חסר השנה יש לצין). אין סיכוי שבעולם שהלייקרס השנה הן לא קבוצה שקרובה ל-40 ניצחונות ללא לברון. הם כמעט היו שם שנה שעברה עד שהתפרקו ב-10 המשחקים האחרונים. האגדה שכשלברון חסר, מצהירים כמה חבריו תמיד חרא היא מעצבנת ומקוממת. בדיוק על זה KD דיבר כשהוא דיבר על אווירת רעל. אילו קוזמה ורונדו היו משחקים והלייקרס היו מפסידים ללא הפסק, מילא. אבל גם אז צריך לשאול למה חבריו של לברון מתפרקים לחתיכות כשהוא לא נמצא. ואז מתפלאים שכוכבי הליגה לא עומדים בתור כדי לחתום עם לברון… זה לא בשביל להוריד מגדולתו של לברון אבל ההסתכלות על מה קורה כשבין אדם לא נמצא כדי למדוד את תרומתו היא בעייתית בספורט קבוצתי.
    .
    1. ב'. פרד הויברג זו בחירה מעניינת. התייחסתי לפיטורין של ת'יבס בפוסט על הידיעה. דווקא טוב שמפטרים בגל ניצחונות מאמן שלא מאמינים בדרכו יותר. זה נותן טעם פחות חמוץ למאמן והשחקנים ולא מצריך מהמאמן המחליף לאסוף קבוצה מהריצפה. יש עוד על מה לשחק העונה. אני קצת חושש הסיבה שהם רוצים את הוייברג (היה סגן GM שם לפני אייווה) וחושש מהיכולת שלו להוות דמות מנהיגותית. אין לי מושג מה האלטרנטיבות.
    .
    2. מבקרים של הארדן מגזימים באיך שהם מתארים את משחקו ואוהדיו מגזימים בהתעלמות מהצרה שמשחקו גורם לאוהדים להרגיש. אין לי חצי בעיה עם הארדן. הוא מנצל את החוקים הקיימים ואת חוסר יכולת האכיפה של חוקים אלו על ידי שופטים שזקוקים למכשור מדעי בכדי לקבוע כל שריקה. הסיפא היא שאף אחד לא רוצה לראות מצעד לקו העונשין. בין אם זה בצדק ובין אם לא. כשחוקים נשארים בעייתיים לאכיפה נותר לפרש את "רוח" החוק. החוק קובע חוקים לגבי מה מותר ומה אסור לעשות לשחקן שמתחיל תנועה של זריקה ועד שנוחת. אותו כנ"ל לשחקן בחדירה או עם הגב לסל. העניין הוא שזה לא פשוט להגדיר מה היא זריקה כי זה אישי. אם נגדיר שמכניקת זריקה של שחקן היא לקפוץ קדימה ולנחות 30-40 ס"מ מהמקום שעלה, כל שמירה שהיא סביב החצי מטר עד מטר תחשב אוטומאטית כעבירה מכיוון שלשחקן לעולם לא יהיה מקום לנחות או שידיו של הזורק יתקלו באלו של המגן. לא נראה לי שרוח החוק במקור היה שכל פאמפ פייק הוא אוטומאטית עבירה כי המתקיף מזנק אל תוך המגן. לא נראה לי שרוח החוק היה ששחקן עושה גאת'ר נמוך בחדירה ועולה מתחת ידיו של שחקן אחר. אין ספק שה-shiftiness של הארדן קשה לשמירה ומבלבלת. אין ספק שהוא לא היחיד שנהנה מהמגמה החדשה לא להפריע לחודר להגיע לסל (אם שומרך צמוד אפשר לתת לו עם הכתף, כי זה או אין שריקה או עבירת מגן על כך שהיה בדרכך). אבל חשוב בעיני להסיט את הדיון מהארדן לבין ביקורת על החוקה והפרשנות שלה.

    3. אשמע אשמאי עכשיו אבל יש רגישויות שחשוב להקפיד בהם. נכון שבמקור החוק של עצירת המשחק עקב דימום נוצרה בעקבות גילוי נגיף ה-HIV אצל מג'יק, אבל יש עניין רגיש של שחקנים שבאים מרקע מסויים ואולי לא מתאים להתבדח על זה או להכריז על זה.

    4. הויזרדס טובה יותר ללא ג'ון וול. יש לי דיי ז'ה וו בעניין הזה…

    7. לא ראיתי אם ענו אבל ליד דריק רוז זהו כוכב התיכונים הענק אריק גורדון לפני שהגיע לאינדיאנה במסגרת AAU כיכב לצד דרק רוז בבק קורט שטענו כבר אז (2007 אולי) שהוא לא נופל מצמדים ששיחקו אז ב-NBA. אריק גורדון התפוצץ עונה לאחר מכן באינדיאנה ורוז לקח את הממפיס טייגרס לגמר. הייתי אז אוהד כדורסל מכללות אדוק ביותר ועפתי על מחזורי הדראפט האלה. גורדון היה סופר אתלטי ושמור מצויין שהיה זורק מטווחי NBA+ כבר אז. הוא מעולם לא הפך לסטאר כמו שציפו עקב פציעות אבל הבאת בנוסטלגיה…

    1. כזה וויכוח מיותר, ה-"אם/בלי, ON/OFF".
      .
      ה-"בונים" של האתר יספרו ששוב יש לצדו חבורת זבל,
      ה-"למדים" יספרו שאם לא היה מגיע, כל דרדר היה פורח במלוא תפארתו.
      .
      איך שאני רואה את זה?
      בול, הוא לא גורע כמו שמנסים למכור. הוא רכז, מהסוג שקודם כל מחפש את חבריו. מרענן.
      קוזמה, הוא מראה שהוא סקורר ברמה גבוהה למדי.
      רק אינגראם, הוא נשאר בדיוק אותו אינגראם של השנה שעברה, כאשר הקליעה עדיין לא שם, אבל יש עדיין ניצוצות של הבנת משחק, ושל הגנה מפעם לפעם.
      .
      השורה התחתונה 1.0:
      יש ללייקרס בסיס לא רע בכלל. ההפסדים?
      יש מעט מאוד קבוצות שאחרי שיאבדו את 3 השחקנים הכי חשובים בקבוצה, ימשיכו לנצח.
      .
      השורה התחתונה 2.0:
      לטעמי, ללא לברון, הלייקרס זו קבוצה של פאתי הפלייאוף. אולי המקום הרע ביותר להיות בו, בעיקר כאשר אין לך איזה דונצ'יץ' בשביל להמתיק את הגלולה המרה…
      עם לברון, זו קבוצה שמתחרה על ביתיות בסיבוב הראשון.
      כל הדיון על "זבל" או "פלופ", או מה שזה לא יהיה,
      זה דיון שבדרך כלל לאלו שיש להם חלק בו, יש נרטיב אתו הגיעו מהבית.

      1. גיא לגבי השלישייה של בול- קוזמה-אינגרם אני לפחות חושב שהדובדבן בחבורה הוא קוזמה, בול באמת לא כזה רע כמו שעושים ממנו, הוא מנהל משחק טוב מאוד ושומר טוב, יכול להתפתח לסוג של רונדו (שזה בעיניי לכשעצמה תקרה לא רעה בכלל) ,השאלה לגביו האם יהיה מסוגל בעתיד להנהיג או שיהיה עוד שחקן מוביל טוב. אינגרם בעיניי הוא אכזבה מסוימת, שחקן שזכה לפני הדראפט שלו להשוואות לדוראנט אבל בינתיים הקליעה לא שם וגם ההגנה מאוד בינונית. האמת יכול להיות שזה גם יותר מקרה של "כגודל הציפייה כך גודל האכזבה".
        לגבי השורה התחתונה שלך על הלייקרס אני מסכים לגמרי כאוהד שלהם. אני בצד שלא ממש מחבב את לברון אבל אי אפשר להתכחש ליכולות שלו ולחשיבות שלו.

        1. בכדורסל של היום רונדו זו קללה.
          אין שחקן שלא יודע לשים את הכדור בסל
          ואם כן, הוא נטל.

          פעם היה נטל בהגנה היום הנטל הפך לצד ההתקפי.
          וגם רונדו הוא לא יהיה.

          1. אני מנחש שהתכוונת ללונזו בול.
            .
            זה מוקדם מדי לשפוט את הקליעה שלו. יש לו פחות מ-100 משחקים באמתחתו, סבלנות.
            בעבר כבר היו מקרים של שחקנים ששיפרו את אחוזיהם,
            ובול, הוא לא זקוק לשיפור כזה גדול –
            יש לו 48.5% אפקטיבי,
            ו-32.8% מהשלוש.
            שיפור של 4% בכל פרמטר, והוא "מסודר".
            קשה, אבל אפשרי.
            .
            (קלע גדול, לא נראה לי שהוא יהיה. גם לא סקורר משמעותי. וזה בסדר, בגלל שהוא במיטבו לצד שחקנים חזקים –
            ככל שהשחקנים שלצדו טובים יותר, הוא טוב יותר ואפקטיבי יותר.
            אם יגיע למחוזות ה-35%+ מהשלוש, 52%+ אפקטיבי, אז הוא לא יהיה נטל על ההתקפה.)

          2. גיא לשחק ליד לברון מיד מעלה לכך את האחוזים האפקטיביים מה יקרה שלברון לא יהיה ,המכניקה שלו שבורה לגמרי הוא לא יכול לעלות ב4 אחוז גם אם חייו תלויים בכך , רכז שקודם מחפש את חברים, בטח גם אני הייתי מחפש אותם אם לא היה לי יכולת ליצור לעצמי כמו בול שהוא חתיכת בלוף הילד. כל התקפה איתו זה 4-5 אם הכדור או בלעדיו, הגנתית הוא מאוד חלש גם יש לו הבנה מעולה של מיקום אבל המחסור באתלטיות ועבודת רגליים עושה את שלו

          3. רונדו היה קללה גם אז פשוט היו 3 אולסטארים לידו שהוא רכב עליהם.

            אם סביב לונזו ישחקו הארדן דוראנט לברון ודיוויס הוא יהיה רכז מעולה, מניע משחק נפלא ומוסר מלא אס'. ככה היה רונדו בסלטיקס.

    2. גם הייטר עם פפיון הוא הייטר. אולי אפילו יותר גרוע מההייטר הפלאח שמה כבר יש לצפות ממנו.
      בחייאת אללה, בדקת נט רייטינג של חמישיה בקליבלנד בלי לברון ***למשך 31 דקות*** והסקת מסקנות? מדהים.
      בדוק את המאזן של קליבלנד בתקופת לברון – בלעדיו. וחזור אלינו.
      גם ההגיון לגבי הלייקרס הוא צעד חדש בלוגיקה:
      לברון משחק – נמדוד לו כל כשלון.
      לברון לא משחק – נזקוף את ההצלחות למי שמשחק, ואם הוא נכשל – נייחס את ההשפעה להשפעה הטלקינטית של לברון.
      ג'ניוס.

      1. שלום לך שופט הלוגיקה של אתר הופס.
        אם יש דבר שמרתיח אותי יותר מהאשמה בהייטריות זו בעיה בהבנת הנקרא. תקרה שוב את החלק הרלוונטי ותנסה להבין שוב את דבריי… אתן לך רמז: המילה "רק" מופיעה לפני 31 דקות כדי לסמן את חוסר הזמן של חמישייה בעלת הפוטנציאל החזק הנ"ל לשחק. ולכן הביטוי "ללא לברון" הוא הבעייתי ולא "הצלחת הקבוצה בלעדיו". לברון נעדר ממעט משחקים ובלא מעט מהם במקרה או שלא גם חבריו לקבוצה. בנוסף הדגשתי "מבלי להוריד מגדולתו של לברון" שהוא משפט שמאוד מאפיין הייטר…

        לגבי השאר אתה חי בסרט תלת מימד. ממש מעמיסים עליו את אחריות הכישלונות בלייקרס… הכותרות קוראות לטרייד על לברון בשביל לחזק את מאמן העל לוק וולטון…

  25. תודה מנחם.
    בסוף כשמדברים על הMVP להישגי הקבוצה חייב להיות פקטור, יחד עם השחקנים שלצד הכוכב וכמובן ההופעות האישיות.
    אחרי הטירוף של החודש האחרון, יחד עם זה שיוסטון ניצחו בכל אותן תצוגות אז הייתי שם את הארדן בראש אבל ליאניס בהחלט יש קייס חזק.
    אם בסיום העונה מילווקי תסיים במקום הראשון בליגה עם לפחות 5-6 נצחונות מיוסטון. גם אם המספרים של הארדן יהיו מרשימים יותר, זה יהיה צריך להגיע ליאניס. בכלל אישית אני מקווה שהארדן לא יכניס לעצמו לראש שהוא במירוץ הזה.
    לדעתי בכלל ב5 שנים האחרונות הארדן הוא השחקן הטוב בליגה.
    היה לו קייס חזק ל3 זכיות מתוך 4 השנים האחרונות שבהן הוביל קבוצה לא מוכשרת ל2 גמרי מערב (שם נפגש בסופרטים כמו גולדן סטייט). יחד עם העונה הנוכחית מדובר על להיות מועמד 1-2 לMVP ב4 שנים מתוך 5.
    מדהים אותי שעדיין אף אחד לא מעז להזכיר אותו כשחקן הטוב בליגה. ושלא ידברו על הגנה כי את קרי מזכירים כל הזמן בקטגוריה הזו יחד עם דוראנט ולברון.

    1. נכון בהכל. רק דבר אחד, בפלייאוף לברון כן נותן הגנה מצוינת, בעוד שאצל הארדן אלו יותר הבלחות.
      בכל מקרה אצל שניהם העומס ההתקפי הוא מטורף אז אפשר קצת להבין.

    2. אני אוסיף כאן קצת סטטיסטיקות כדי לבנות את הטיעון.
      הארדן ב5 שנים האחרונות (כולל העונה הנוכחית עד כה):
      29.4 נק', 8.6 אס', 6.3 ריב' ו1.7 חט' למשחק.
      כל זה בTS של 61%.
      הWS (win shares שלו עם 66.2 מטורפים, שלא בדקתי אבל אני בטוח ב100% שזה הכי הרבה בליגה בפער וPER של 27.3.
      לא פחות חשוב, בפרק הזמן הזה הוא החמיץ 14 משחקים. ב5 שנים.
      בשכלול הנתונים האלה אני לא מבין איך אף אחד בתקשורת לא מעז להזכיר אותו ברשימה של 'השחקן הטוב בעולם'.
      בעצם אני כן מבין אבל זה וויכוח שלא ניכנס אליו עכשיו.

      1. כי מאז שהוא עבר ליוסטון והפך לכוכב על שמוביל קבוצה, הוא לא הביא שום קבלות בפליאוף, ולא הגיע לגמר (גם לפני הוא לא הביא קבלות אבל היה לפניו בהיררכיה את קיי די וווסטברוק אז לא נחשב). אם כל הסלידה שלי מסגנון המשחק שלו והמשחק הקבוצתי שלו וההגנה שלו, זו הסיבה העיקרית למה הוא לא בשיח של השחקן הטוב בעולם, כי הוא לא אלוף אן בי איי, הליגה שרק טבעות נחשבות בה.

        1. LOL לא הביא שום קבלות? גמר מערב פעמיים לא נחשב בעיניך? למתוח את הקבוצה אולי הטובה בהיסטוריה לגיים 7 לא נחשב בעיניך?
          זוכר שלברון חטף עם קיירי סוויפ גנטלמני. מי יותר טוב לברון וקיירי או הארדן ופול? הוא לקחו את גולדן ל7 משחקים, גולדן עם דוראנט, לא בלי דוראנט.
          אה ועל הדרך הוא היה MVP ופעמיים סגן MVP.

          אבל הוא לא הביא שום קבלות. אם הוא היה במזרח היו לו 5 גמרים רצוף

          1. כן אה? כמו קיירי בעצם שניצח את גולדן וכמו איגודאלה שלקח אליפות.

            רגע האם פול הגיע לגמר מערב בלי הארדן? אי פעם בקריירה?

            האם הארדן הגיע לגמר מערב בלי פול?

            להשוות את פול להארדן זה אפילו לא בדיחה מצחיקה.

          2. השחקן הטוב בעולם= אליפויות בסופר טים. ראה לברון ודוראנט האליפויות שלהם הם רק בסופר טימס.

            הארדן ברח מסופר טים לא חיפש כוכבים להתחבר אליהם. ההיפך ממני על סה הוא מקבל מלא מלא נקודות זכות.

          3. מצחיק שאומרים שהארדן צוקר, אליפות לוקחים קבוצות ומה לעשה שקיים בליגה כוכבים פחדנים כמו דוראנט לברון וקאזינס שבמקום לקחת אליפות בוחרים בדרך שנראית הקלה ביותר, אני לא חושב שקיים שחקן בגלקסיה שהיה סוחב את יוסטון לאן שהגיע הארדן (אולי לברון), כל השאר אין להם סט יכולות שלם כזה התקפית

    3. לא אוהב את הארדן בעיקר בגלל ההליכות המטורפות לסל.ראיתי אותו נגד הלייקרס שהוא שם 50 וזה היה מגעיל וראיתי אותו נדמה לי נגד אוקלהומה ששם הוא שיחק מדהים לדעתי.
      שורה תחתונה אתה בוודאי צודק,לפחות בעונה הרגילה הארדן הוא השחקן הטוב ביותר ב5 שנים האחרנות.רק שישחק יותר כמו נגד אוקלהומה ולא נגד הלייקרס

  26. תודה מנחם.
    אצלי יאניס עדיין ה mvp אם כי בקצב הזה הארדן יעבור אותו. אולי לברון יעבור בהמשך, כרגע הוא עדיין לא שם (הוא בעיקר בבית עם אישתו)
    לא מאשים את וולטון, שחקני הלייקרס היו גרועים. 0 נקודות מלונזו אלוהים אדירים, גם בזה וולטון אשם?
    תיבודו – כבר מזמן הוא לא הקצב. גם ההגנה לא מה שהיתה בשיקגו . בעיני הוא 1/3 אשם במצב. שאר ה 2/3 הם על כתפי השחקנים, מיליונרים רכרוכיים (בעיקר וויגינס). לא יצא מהם הרבה. באטלר אשם ב 1/5 מהמצב\ בסה"כ אני לא מאשים אותו שהוא רצה לעזוב.
    הארדן הוא גאון, בחור שנראה כמו מוכר צ'יזבורגר אופייני שטועם מהמנות שהוא מגיש ועם זאת מקרקס את כל הליגה. שליטה עילאית בגוף וחוכמת משחק גבוהה ביותר. נוכל? הוא דיוויד קופרפילד, קוסם.
    (אם זכור לי קופרפילד גם יצא עם קלאודיה שיפר). הארדן יצא עם אחת הקרדשיאניות לא?

    1. עגל אני מאריך אותך עד הסוף,
      אבל הארדן זה לא חומר לאליפות רק ובמקרצה יחליט להצטרף לעז בלייקרס…..

      1. הארדן זה חומר לאליפות שים לידו שחקנים מתאימים והיה לו כמה טבעות על האצבע , תאהבו אותו תשנאו אותו אבל הוא ולברון היחידים בלידה שיכולים לקחת כל קבוצה ולהפוך אותה לקוטנדרית ולהתקפה היסטורית

  27. המונח MVP הוא מושג מפגר אנכרוניסטי כמו ספר חוקים מהמנדט הבריטי.

    צריך להעיף אותו להחליף אותו כמו בכדורגל לשחקן העונה. הרי זה בפועל ה-MVP ולפי זה בוחרים. PLAYER OF THE YEAR. מאד פשוט.

    הרי הקבוצות יהיו פח בלי כל כוכב שתוציא. אם דמיאן יצא מפורטלנד אז מה? הם יהיו טובים? אם אמביד לא משחק בפילי הם יורדים ליגה.

    איך קובעים שחקן השנה? קל מאד

    לי יש 2 תנאי סף מינימלים: שחקן לא יכול להיות בתחרות כזאת אם קבוצתו מחזיקה מאזן שלילי או אם לא נמצאית בפלייאוף (תנאים מצטברים)-שניהם אסור שיתקיימו- גם אם נותן ממוצע 50.4 נק לעונה כמו ווילט.

    עכשיו זה הסדר שאניי מסתכל:

    1. מאזן קבוצתי (לרוב קבוצתו תהיה טופ 3 באזור שלה)
    2. סטט אישי (לרוב חייב להיות שחקן שקולע מעל 25 נק ממוצע לפחות, מה לעשות זה החיים ימי נאש עברו)

    אם יש כמה שחקנים צמודים במדדים האלו עוברים למדדים הפחות נחשבים:

    3. הגנה
    4. מספר הצגות שניפק השחקן (40, 50 נק וכו)
    5. הצלחה ביחס לציפיות
    6. העדפה אישית

    ככה אני מודד בכל אופן בפרמטרים שלי.

    1. יוקיץ נופל מאד בסטט ולכן אין לו שום סיכוי לתואר ולא אמור להיות קרוב אפילו. לדעתי נכון לכרגע זה בין יאניס גורג והארדן. שכמובן צמודים גם לאחרים שפתאום יכולים לקחת את התואר כמו קאווי, אמביד וכו' יש עוד איזה 7 שחקנים מאחוריהם בפער קטן. לדוגמא מספיק שגולדן מתחילה לפרק יריבות ונותנת ריצה קרי יקח בקלות.

  28. Mvp זה שיקלול של סטטיסטיקת השחקן (עם התחשבות ביעילות) של מיקומה של קבוצתו בתום 82 המשחקים (mvp לא יכול להיות מקבוצה שלא נמצאת ברבעייה הראשונה באזור) ושל חשיבות השחקן לקבוצה (לשחקנים בג"ס לדוגמא יש יתרון על פני השאר בקרטריון השני ולכן צריך לשקלל את זה)
    דוגמאות:
    לברון-סטט'-יש טובות יותר ויעילות יותר
    מיקום של הקבוצה-קצה השמינייה הראשונה
    בקיצור אין סיבה לתת לו

    הארדן- סטטיסטיקה מפלצתית ביעילות סבירה
    מיקום קבוצה- כאן זה מה שקובע, אם הם מסיימים טופ 3 והוא שומר על הסטט' הקיימת התואר שלו (אני לא מאמין שיסיימו טופ 4)

    קוואי- סטט' טובה ביעילות טובה
    מיקום קבוצה- טופ 2 בליגה, אם זה ישאר ככה קוואי הוא מועמד ראוי,
    שני אפשרויות למה לא יזכה- אם טורנטו תחלש ולא תסיים טופ 2 או אם קרי יעלה קצת רמה

    קרי- סטט' השנייה בטיבה בליגה ביעילות של 50/45/92. זה כשלעצמו צריך לשים אותו בשיחות לmvp
    מיקום קבוצה- אני מאמין שייסיימו ראשונים בליגה
    חשיבות לקבוצה-לא רוצה לשלוף מהראש אבל אחוז הנצחונות של ג"ס בלי קרי הוא של קבוצת שנאבקת על הפלייאוף
    בעיניי יסיים את העונה כ mvp
    הערה -אצל קרי הדגש הוא להימנע מפציעות

    יאניס-בקצרה, מילווקי לא יסיימו עם מאזן שיאפשר לו לזכות

    הערה 1-הכל בהתייחס למה שאני מאמין שיקרה לאחר 82 משחקים
    הערה 2-כמובן שאת הניתוח שעשיתי צריך לעשות עם נתונים ולא מהראש כמו שעשיתי אך זהו הכיוון הכללי

    1. אתה צודק אם גולדן יתנו ריצה ויסיימו ראשונים בכל הליגה. הרי זה הציפייה המינמלית מהם. במידה והם לא ראשונים במערב אין קייס לקרי, סורי הוא משחק בסופר טים ובעיקר חוגג העונה רק על הנמושות ומחרבן מול החזקות. גולדן בכלל במאזן שלילי מול חזקות.

      1. מסכים
        אמרתי שאני מאמין שיסיימו ראשונים

        לגבי החגיגה על הנמושות- אותי לא מעניין שם הקבוצה אלא היכולת שהיא
        מציגה. לדוג' סקרמנטו במשחק האחרון שיחקה מעולה מול הווריורס וקרי היה האיש שניצח את המשחק
        בעינימ החילוק הוא חגיגות במשחקים שנגמרים במחצית לבין מספרים טובים במשחקים צמודים לכלאורך המשחק

  29. כל התפתלות סביב התואר MVP מדברת בעד עצמה = נסיון להתחמק מהפשוט והמובן מאליו.
    MVP הוא השחקן מקנה הערך הגבוה ביותר.
    פרמטר של "מיקום הקבוצה ומאזן נצחונות" פשוט לא קשור. למיקום הקבוצה וצמאזן נצחונות יש פרס אחר: הטבלה! הפלייאוף! ומאבק האליפות.
    פר הגדרה, שחקנים כמו קארי/ דוראנט לא יכולים להיות בשום דיון בנושא. כל אחד אוכל מהשני, גם את האפשרות לזכות בתואר.
    לעומתם הארדן, לברון, יאניס ויוקיץ' מתמודדים ברורים. ויש די מדדים להכריע ביניהם.
    תודה, זה הכל.

    1. אם כך תואר הmvp הופך להיות לא ממש רלוונטי
      יזכו בו כוכבים מקבוצות בלי שאיפות כי שם אפשר לנפח סטט'
      המציאות מראה זאתה טועה לדעתי

  30. הלייקרס שיחקו גם בלי קוזמה ורונדו, שהם כנראה 2 השחקנים הכי חשובים לקבוצה חוץ מלברון. אבל כמובן שתמיד הכי קל להסתכל על לברון.

    ובכלל, מנחם, אני לא זוכר שאת: רונדו, מגי, צ'אנדלר וסטיבנסון החתימו לפני שלברון הגיע.
    זה כאילו שלכל קבוצה שלברון מגיע מביאים את אותם השחקנים – מן סוג של סוסים מתים, under-achievers ובעייתיים.
    אבל ברור לכולם שהכל עובר דרך לברון במקרה במינימום וכנראה סיכוי גבוה שלברון הוא זה שיזם את המהלכים האלה מלכתחילה.

    איך זה ששנה אחרי שנה לברון תמיד בעמדת נחיתות, לכאורה. (אבל בקליבלנד היתה לו את הקבוצה היקרה בהסיטוריה בזמנו).
    איך זה שלברון לא טיפח שום שחקן מאז שהגיע לליגה. איך זה ששום שחקן לא השתפר ליד לברון.

    ההגעה של לברון הרסה את הלייקרס. השחקנים לא מתאימים ללברון.
    לונזו בול היה חייב להשלח בטרייד לאנשהו בתחילת העונה כשהערך שלו עוד היה גבוה. ככל שהוא ממשיך לשחק בקבוצה במתכונת הנוכחית הזו הוא נראה פאתטי יותר ויותר.
    אינגראם כנ"ל + חוסר היכולת שלו לקלוע מ3.
    בתחילת העונה, הלייקרס יכלו לקבל עליהם המון. היום? הם אולי יהיו 50-60 אחוז מעסקה שמנחיתה שחקן בקאליבר של בראדלי ביל (שהוא לא טופ 25 בליגה).

    היחיד ששימר ואפילו שיפר את יכולתו ומעמדו בלייקרס הוא קוזמה.
    ומה מייחד את קוזמה מאינגראם ובול?
    1. הוא לא צריך את הכדור
    2. הוא גם נע וגם אתלט (בניגוד לצמד הבאסטים שכל אחד מהם עושה רק אחד מאלו)
    3. הוא קולע טוב מ3 (למרות שהאחוזים שלו ירדו מעט מהשנה שעברה)

    הפציעה של לברון טובה וגרועה עבור הלייקרס בו זמנית:
    מצד אחד הוא נח וזה משהו שכדאי מאוד שהוא יעשה. מצד שני, המאזן של הלייקרס בלעדיו (למרות שהוא לא הנעדר היחיד) הוא בדיחה וזה ידפוק אותם במיקומי הפליאוף.

    1. יואש מהכושלים הגדולים לא ראיתי אותך פה כפרה**

      מאז ומעולםם אתה רק מלכלך על המלך כאילו הוא עשה משהו לאחותך
      +*
      מנחם מדהים לראות שהמלך נפצעע עדיין מביא רייטינג שיא לאתר\המוצר של הליגה.

      1. כן, אבל,
        אין לו מקום כשק חבטות באימון? מחמם מסרק הזקן של הארדן? פלאפר של כריס פול?
        יש להם תוכנית למקום שהתפנה?

          1. פרסונס חוזר הביתה?
            יש ליוסטון גם את כרמלו שמחמם מקום בסגל.
            2 החמצות של מורי. אבל לפחות החתמות בגדר low risk high reward ככה שזה לא עשה כזה נזק.
            בינתיים ההחתמה של ריברס נראית כפגיעה יפה וצריך איזה פורוורד איכותי שינחת משום מקום

להגיב על Ljos לבטל

סגירת תפריט