תובנות השבוע ביורוליג: מחזור 15/ שי בוקר

 

המחזור האחרון של הסיבוב הראשון הביא לנו דרמות וניצחונות לא צפויים. מה עשה ריק פטינו בבכורתו בפנאתינייקוס מול צסק"א? בכתבה זו תמצאו את כל מה שתרצו לדעת על השבוע ביורוליג: שלוש תובנות השבוע, כל התוצאות, וכמובן חדשות השבוע.

שלוש תובנות השבוע:

תובנה ראשונה: עדיין מוקדם מידי לשפוט את מאמנה החדש של פנאתינייקוס, ריק פטינו. למרות הניצחון הגדול על צסק"א, אני חושב שפטינו צריך להראות שהוא יכול לאמן ביורוליג.

תובנה שנייה: ג'וני אוברייאנט יכול להיות ה"דייויד בלו הבא". אם מכבי תל אביב תשמור עליו לשנים הבאות, האמריקאי יכול להפוך לקלעי היסטורי במועדון הצהוב.

תובנה שלישית: תמונת הפלייאוף ממקום 8 עד 14 פתוחה לחלוטין. ז'לגיריס קובנה נמצאת במקום ה-8, אבל עם 6 קבוצות אחריה בהבדל שני ניצחונות בלבד. האם זה יימשך?

 

משחקי יום חמישי:

 

דרושפאקה 79 אולימפיאקוס 75

דייויד בלאט חזר לראשונה לדרושפאקה מאז הוביל אותה מהקווים לזכייה ביורוקאפ אשתקד וקיבל את טבעת האליפות. החזרה שלו לאיסטנבול לא היוותה את התוצאה שהוא קיווה והיוונים הופתעו על ידי הירוקים שהפסידו 12 משחקים רצופים לפני המפגש. טוני דאגלס קלע 19 נקודות לקבוצתו ששלטה במשחק לכל אורכו. יאניס סטרלינקס קלע 15 אצל המפסידים.

 

חימקי מוסקבה 77 באסקוניה 85

משחק בין שתי קבוצות שמקוות להגיע לפלייאוף, אבל חימקי בלי שבד לא שווה לרמות הגבוהות של אירופה, ושוב כשלה במשימה נגד הבאסקים. הרוסים פיגרו ב- 15 הפרש ברבע השני, אבל ג'ורדן מיקי הפך את התוצאה עם סל ועבירה והחזיר את היתרון לחימקי 52:54 עם 1:15 לסיום הרבע השלישי. ברבע האחרון, ג'ננינג והילארד הבריחו את הבאסקים עם שתי שלשות גדולות בדרך לניצחון. שבון שילדס הוליך את המנצחים עם 15 נקודות כשבצד השני, מיקי הוליך את המפסידים עם 19 נקודות.

מכבי תל אביב 94 מילאנו 92

ג'וני, ג'וני ילד רע! הפאוור פורוורד של הצהובים סיפק הצגה גדולה, כולל שלוש שלשות רצופות שנתנו למכבי יתרון 63:66 ברבע השלישי. האיטלקים ענו לכל מה שהיה למכבי להציע ומייק ג'יימס אף העלה אותם ליתרון 87:85 עם 4:29 לסיום. דיאנדרה קיין הגיב בשלשה והחזיר את הצהובים ליתרון, אבל קיילב טארזוסקי הגיב עם סל ועבירה והחזיר את היתרון לאדומים. בפיגור נקודה לאחר ריבאונד התקפה ענק של אלכס טיוס. הסנטר סחט עבירה, הלך לקו ולהפתעת צופים רבים, קלע פעמיים והחזיר למכבי את היתרון (כן, זאת לא טעות הוא דייק פעמיים). קנדריק ריי הוסיף נקודה מהקו וקבע 92:94 לצהובים עם 19.2 שניות לסיום. ברוקס קיבל את הכדור לזריקה די חופשית ל-3 אבל הכדור שלו הסתובב על הטבעת ולא נכנס. הצהובים רושמים ניצחון חשוב. אוברייאנט רשם 32 נקודות ו- 44 נקודות מדד (שלישי בגובהו במכבי בכל הזמנים). נמניה נדוביץ' הוביל את האורחת עם 17 נק' וג'יימס ומיצוב הוסיפו 16 משלהם.

אוברייאנט זכה ב-MVP של השבוע עם משחק ענק. (צילום: אתר מכבי תל אביב בכדורסל)

 

ברצלונה 80 אנדולו אפס 65

במשחק כזה עוד לא נתקלתי: הטורקים שלטו לחלוטין במחצית הראשונה בברצלונה בה הובילו 50:39 בהפסקה, אבל בחצי השני הסגולים (3/23 מהשדה) התפרקו לגמרי והקטאלונים ניצחו את החצי 15:41 בדרך לניצחון גדול ולהתבססות בטופ 8 אחרי הסיבוב ראשון. פייר אוריולה הוליך את הקטאלונים עם 14 נקודות. בצד השני בלט ברק מוטום עם 13 נקודות.

לפניכם ההבדל בין המחצית הראשונה לשנייה של אנדולו:

הבדל עצום בין המחצית הראשונה לשנייה של אנדולו אפס.

 

משחקי יום שישי

פנרבחצ'ה/אולקר 65 ריאל מדריד 63

דו קרב ישיר על המקום הראשון / שיחזור של הגמר אשתקד, והוא עמד בציפיות עם משחק צמוד לכל אורכו. לואיג'י דאטומה קלע סל ועבירה עם 6.6 שניות לסיום כדי להקפיץ את הקהל הטורקי בדרך לניצחון ה-11 ברציפות, והבטחת המקום הראשון בתום מחצית העונה. דאטומה הצטיין עם 17 נקודות אצל הצהובים שחורים. רודי פרננדז הוביל את הספרדים עם 12 נקודות.

פנאתינייקוס 96 צסק"א מוסקבה 84

בשבועות האחרונים, פנא נמצאת בתקופה לא טובה ופגשה דווקא את צסק"א לסיום הסיבוב הראשון. מאמן חדש על הקווים, וקשה לדמיין: ניצחון יווני על המעצמה הרוסית, אבל ריק פטינו האגדי לא התרגש ואפילו ביקש מקבוצתו לשמור כמו במכללות 2-1-2 איזורית מגרש שלם וזה עבד! לאחר רבע ראשון, אותו סיימו בפיגור 26:19, היוונים השתלטו על המשחק בדרך לניצחון משכנע. ניק קלת'ס הצטיין בירוק עם 14 נקודות, 10 אסיסטים ו- 6 כדורים חוזרים. וויל קלייבורן הוליך את הרוסים עם 24 נקודות.

באיירן מינכן 93 בודוצ'נוסוט 88

נוריס קול וגוגה ביטאדזה ערכו את הבכורה שלהם בקבוצה ממונטנגרו שביקרה במינכן.  קול וחבריו החדשים פתחו בטירוף, ודאנק של אלן אומיץ' קבע 42:25 עם 3:13 להפסקה. ולדימיר לוצ'יץ' ודריק וויליאמס הצליחו למזער נזקים והורידו את הגרמנים בפיגור 11 בלבד במחצית, 49:38. לאחר שקול וארל קלארק החזירו ל-16, בריידון הובס קלע שתי שלשות רצופות בריצת 0-11 וצימק ל- 55:50 בלבד. הפער נשאר בעינו לקראת הרבע האחרון: 70:65 לבודוצ'נוסט. ברבע האחרון, הרבה בזכות השלשות, האדומים הפכו את התוצאה בדרך לניצחון גדול ומאזן 7:8 אחרי הסיבוב הראשון. וויליאמס הוביל את המנצחת עם 21 נקודות (4/6 ל-3) כשמנגד נוריס קול וגוגה ביטאדזה קלעו יחדיו 44 נקודות.

גראן קנאריה 73 ז'לגיריס קובנה 66

הקנארים רצו לסיים את הסיבוב עם ניצחון וצלחו במשימה עם הגנה נהדרת בחצי הראשון, אותו סיימו ביתרון 26:35. גם בחצי השני, בזכות שלשות גדולות בפתיחת הרבע השלישי, הם ברחו -29:45. שלשה של ארטוראס מילאקניס צימקה ל- 66:69 עם 1:13 לסיום, אבל הליטאים של שאראס לא הצליחו להתקרב יותר מזה. צ'אבי רבסדה הוביל את הצהובים עם 15 נקודות. מנגד, מילאקניס הוביל את הירוקים עם 13 נקודות.

 

חדשות השבוע:

  • אצל מכבי תל אביב ג'רמי פארגו ימשיך להיעדר.
  • ג'וני אוברייאנט ממכבי ת"א זכה ב-MVP של השבוע.
  • לאו ווסטרמן מז'לגיריס קובנה נפצע וייעדר כחודש מהמגרשים.
  • אלכסי שבד מחימקי מוסקבה צפוי לחזור עוד כשבועיים.
טבלת היורוליג לאחר סיבוב שלם (צילום מסך מאתר היורוליג).

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. סיקור נהדר שי. תודה רבה.
    בנק' המקומית – מכבי תצטרך משהו כמו 8-10 נצחונות כדי להעפיל להצלבה , אם כל האופטימיות סביב השינוי המסוים לאחרונה אני לא רואה את זה קורה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט