יומן הכדורגל  השבועי בארץ ובעולם / ניר מועלם

יומן הכדורגל השבועי בארץ ובעולם / ניר מועלם

סיכום משחקי גביע המדינה בישראל – סיבוב ח':

אז משחקי סיבוב ח' התחילו כבר ביום חמישי האחרון ונמשכו עד אתמול(יום א') , כל הקבוצות שניצחו עלו לשלב שמינית הגמר והיו לנו מספר מאכזבות ומספר הפתעות.

הפתעות הסיבוב:

הפועל חיפה – הפועל עכו : 1-0

מחזיקת הגביע הפסידה כבר בשלב ח' ועפה הביתה ועוד במגרשה הביתי נגד קבוצה מהליגה השנייה. הפועל עכו הגיעה למשחק אחרי 4 משחקים ללא ניצחון וכאשר לפני עשרה ימים היא הפסידה 6-0 בליגה לנס ציונה, והפעם היא הצליחה לנצח את הפועל חיפה שנראתה רע מאוד ונכנעה לשער של חלאיילה בדקה ה-55.

הפועל רעננה – הכח עמידר רמת גן : 5-4 בפנדלים

אז הכח עמידר הקטנה מהליגה השלישית הצליחה להפתיע את הקבוצה מהליגה הראשונה אחרי שגררה אותה לבעיטות 11 מטרים אחרי 120 דקות משמימות מאוד. ושם, בפנדלים, זו רק אלילת המזל שמשחקת תפקיד. ואכן, שוער רמת גן, אלדר פשחצקי, הצליח לעצור את בעיטת העונשין של כרם ארשיד ושלח את רעננה הביתה. לאחר המשחק מאמן רעננה, מנחם קורצקי, הודיע לשחקנים שהוא מתפטר, לאחר, מכן הבעלים של הקבוצה, אשר אלון, שמע על כך והטיל על כך וטו . זה מצטרף לתקרית בתחילת העונה בה מנחם קורצקי התפטר וגם אז אשר אלון התערב ומנע את זה. לדעתי, זה כבר מרגיש יותר מדי כמו "תחזיקו אותי" ואני פחות מתלהב מכך, וזה גם בטח לא נראה טוב בעיני השחקנים.

משחקים מרכזיים נוספים:

מכבי פתח תקווה – הפועל כפר סבא : 0-1

אז מכבי פתח תקווה פגשה את הפועל כפר סבא בבית ושיחקה רע מאוד ונזקקה לשער מוזר מאוד אחרי ששחקנה חביבו ספק נתן מרפק לשחקן ההגנה באמצע הגבהה של כדור קרן. הכדור הורחק מהרחבה ונשלח אליה כאשר חביבו עוד ברחבה אך לא נשרק אופסייד עקב כך ששחקן ההגנה שכב על הרצפה. שער הזוי מאוד, וחבל שפתח תקווה מהליגה הראשונה צריכה שער מקרי שכזה כדי לנצח.

בני סכנין – אחי נצרת : 0-1

דרבי המגזר בין סכנין עם המאמן החדש-ישן עמיר תורג'מן פגשה את אחי נצרת  עם המאמן הזמני ויסאם חלאיילה, כאשר באחי נצרת פיטרו השבוע את נג'ואן גרייב וכרגע הם רוצים מספר מאמנים מובילים ביניהם גם גיא לוי. אז דרבי המגזר היה במעמד צד אחד, כאשר רק גול של עטאא ג'אבר הכריע את המשחק. שער שכולו באשמת אחמד עכרייה, שוער אחי נצרת, שיצא לתפוס פרפרים אחרי כדור הקרן והדף גרוע ביותר את הכדור ואז עטאא ג'אבר הגיע לכדור בעט לרשת והשוער פשוט הדף את הכדור לרשת, שער שכולו טעות אחת גדולה.

הפועל באר שבע – ביתר תל אביב רמלה: 0-1

משחק יוצא מן הכלל של החבורה הצעירה של זיו אריה, מאמן ביתר ת"א רמלה, שמשכה את האלופה ל- 120 דקות של כדורגל (כל זה שלושה ימים לפני המשחק החשוב בליגה נגד מכבי תל אביב), וזה לא היה רחוק בכלל מסנסציה כאשר רק בדקה ה- 119 כבד דיא סבע את הגול היחיד במשחק. כל הכבוד לביתר ת"א רמלה ששיחקה יוצא מן הכלל והציגה כושר גופני לא אופייני לליגה ה- 2.


ביתר ירושלים – מכבי תל אביב : 2-1

איזה משחק קיבלנו בטדי, כאשר ביתר מגיעה בכושר גרוע ומחפשת לצאת מהמצב הגרוע שלה, מול מכבי שרוצה לעלות שלב אך גם חושבת כבר על יום שלישי. חייב לציין שלא ראיתי את כל המשחק אלא רק חלק ממנו. לדעתי הפנדל שנשרק לביתר לא היה ולא נברא, אך בסופו של דבר אינברום ניגש לבעוט את הבעיטה ומה שיצא לו מהרגל היה פשוט עלוב, וראיקוביץ לקח זאת בקלות. לאחר מכן הגיעו מספר התקפות טובות של ביתר שנגמרו ללא כלום (עם הרבה חוסר מזל), לבסוף הכניסה של דור מיכה בדקה ה-62 עשתה את ההבדל ומאז מכבי נראתה אחרת לגמרי, כאשר אלירן עטר כבש בדקה ה- 67. וארן הצליח לאזן בדקה ה- 82 אחרי הרמה טובה של מאור בוזגלו אך חילוף בינגו של איביץ בדקה ה- 87, כאשר הכניס את יונתן כהן, הצליח לסדר אחרי 5 דקות למכבי את היתרון ואת העלייה לשמינית הגמר. אני חושב שגם אם היה נגמר ב- 1-1, אז בהארכה מכבי הייתה מנצחת, אבל אין לדעת מה היה קורה. ביתר במשחק נהדר שלה מול מכבי במשחק גרוע – ועדיין מכבי מנצחת. זה אומר משהו רע על היכולת של ביתר, ויהיו חייבים לעשות זעזוע מסוים בקבוצה בינואר המתקרב.

הפועל קטמון – הפועל תל אביב : 2-1

אז הפועל נסעה לטדי לפגוש את קבוצת האוהדים, שנמצאת בעיצומה של תקופה לא טובה בליגה השניה עם מספר פציעות של שחקנים מרכזיים, וגם עם שלושה משחקי ליגה ללא ניצחון. מנגד, הפועל תל אביב לא זוכרת מתי היא ניצחה לאחרונה (בשביל זה אני כאן להזכיר לכם ולה: הניצחון האחרון שלה היה ב-1/9/18, לפני כמעט חמישה חודשים). המשחק התחיל טוב לקטמונים כאשר מיקו ממן מצא בדקה ה- 4 את הרשת ולאופיר חיים – מאמן הפועל תל אביב –  התחיל להיות חם (למרות שזה היה ערב קריר בבירתנו). למחצית יורדות הקבוצה עם 1-0 לקבוצה הביתית ועם תחושה של תקווה לקבוצת האוהדים, אך במחצית השניה הפועל הימרו על התקפה וגם זכו כשזיקרי משווה בדקה ה- 57 וכעבור 10 דקות גם מוליץ (מדברים על כך שיעזוב בכלל והוא פתח) משלים את המהפך לזכות הפועל תל אביב.

אני לא כל כך מצליח להבין את הפועל:

אומרים שמוליץ יעזוב בינואר והוא שיחק 90 דקות. מדברים על גוטליב שהוא דמות נוראית בחדר ההלבשה ושרוצים להעיף אותו בינואר, והוא נכנס כמחליף ושיחק 10 דקות. לי זה מרגיש כמו ניהול חובבני של קבוצה בספורטק (סליחה אם העלבתי מישהו מהספורטק).

הגרלת סיבוב שמינית הגמר:

אין יותר מדי הפתעות ואין משחקים גדולים מדי. להלן המשחקים עם הימור שלי :

כפר קאסם – קריית שמונה: 1

בני יהודה – נצרת עילית: 1

מכבי פתח תקווה – הכח עמידר רמת גן: 1

מכבי תל אביב – הפועל עכו: 1

בני סכנין – מכבי חיפה: 2

מכבי נתניה – הפועל באר שבע: 1

הפועל עפולה – אשדוד: 1

הפועל תל אביב – הפועל חדרה: 1 (מתלבט. משחק בין שתי קבוצות בכושר גרוע, אך מרגיש לי שלמשחק הזה חדרה תבוא ללא פלומיין וטאפוקו שצפויים לעזוב לפני המשחק).

מה ההימורים שלכם למשחקי שמינית הגמר?

פריימר ליג – מחזור 18 :

אז הליגה האנגלית ממשיכה לייצר לנו משחקים גדולים והפתעות אין סוף וגם במחזור הזה קרו מספר דברים מדהימים:

צלסי הפסידה בבית לראשונה העונה ודווקא ללסטר.

סיטי הפסידה לראשונה בבית העונה ודווקא לקריסטל פאלאס.

הפער של ליברפול מהמקום ה- 2 גדל ל- 4 נקודות.

יונייטד עם מאמן חדש פירקה בחוץ את קארדיף עם חמישייה.

טוטנהאם פירקה את אברטון בחוץ בתוצאת כדוריד.

ליברפול (1) – וולבס (10) : 0-2

שערים לליברפול: סאלח – 18 , ואן דייק – 68

ליברפול יצאה למשחק חוץ לא פשוט נגד הזאבים, אך הצליחה לנצח ולהגדיל את הפער בפסגה זמנית ל- 4 נקודות (זה המשחק שפתח את המחזור), מה שלאחר מכן התברר כ- 4 נקודות פער קבועות עד למחזור הבא.

ארסנל (5) – ברנלי (18) : 1-3

שערים לארסנל: אובמיאנג – 14 , 48  , איובי – 91

שער לברנלי: ברנס – 63

אז ארסנל אירחה במשחק ביתי מאוד קליל את ברנלי שבמקום ה- 18, כאשר היא יודעת שברנלי מגיעה למשחק הזה עם מאזן חוץ מחפיר של תיקו ו- 6 הפסדים בליגה, מה שלא השתנה בסוף המשחק. ברנלי וקרדיף הן הקבוצות היחידות שעדיין לא השיגו ניצחון חוץ העונה, ואנחנו כבר תכף סוגרים חצי עונה. העניין בארסנל מחריף סביב מסוט אוזיל ששיחק משחק מלא, אך הדיבורים על כך שהוא יעזוב בינואר או בסוף העונה שוב גוברים. נמתין ונעדכן מה קורה בגזרת התותחנים.

צלסי (4) – לסטר (9) : 0-1

שער ללסטר: וארדי – 51

צלסי אירחה את לסטר למשחק ביתי לא פשוט, אך זה משחק שללא ספק צלסי הייתה צריכה לנצח אותו, והיא גם שיחקה נהדר אך נתקלה בשוער הנפלא קספר שמייכל שתפס יום נהדר בין הקורות של לסטר והצליח לשמור על שער נקי. בעקבות ההפסד המפתיע, הפער מארסנל צומק לחלוטין וכרגע מה שמפריד ביניהן הוא יחס שערים בלבד (4 יותר לצלסי).

קצת סטטיסטיקה על המשחק :

בעיטות לשער : 17-8 לזכות צלסי

מצבים בטוחים לגול : 5-0 לצלסי

קרנות: 9-5 לזכות צלסי

מסירות מדויקות : 609 – 179 לצלסי

 

קרדיף (17) – מנצסטר יונייטד (6) : 5-1

שער לקרדיף: ויקטור קאמארסה – 38 בפנדל

שערים ליונייטד: ראשפורד – 3 , הררה – 29 , מרסיאל – 41 , לינגראד – 57 בפנדל , 90

קרדיף אירחה את השדים האדומים  כאשר מנגד השדים האדומים מציגים את שחקן העבר האגדי שלהם, אולה גונאר סולשייר, כמאמן הקבוצה במקום המיוחד (מוריניו) שפוטר בשבוע שעבר. קרדיף קבוצה ביתית מאוד ולראיה היא השיגה העונה 13 נקודות בבית מתוך 14 שיש לה. מנגד, יונייטד לא קבוצת חוץ טובה כל כך כאשר היא הגיעה למשחק עם 4 הפסדי חוץ מתוך 9 משחקים. זה התחיל נפלא ליונייטד שעלו ל- 2-0. בין לבין קרדיף צימקה ל- 2-1 אך משם רק קבוצה אחת טסה קדימה וזו יונייטד.

קצת סטטיסטיקה:

בעיטות לשער: 17-9 ליונייטד

אחזקת כדור: 74% – 26% ליונייטד

קרנות: 7-4 ליונייטד

מסירות מדוייקות: 554-137 ליונייטד

ללא ספק שליטה אבסולוטית של השדים האדומים. חשוב לציין שפול פוגבה אומנם לא כבש, אך בישל שני שערים.

 

מנסצטר סיטי (2) – קריסטל פאלאס (14) : 3-2

שערים לסיטי: גונדוהאן – 27 , דה בריינה –  CRYSTAL PALACE PICS IN MANCHESTER GUARDIAN85

שערים לפאלאס: שלופ – 33 , טאווסנד – 35 , מילובביץ – 51 בפנדל

אני לא מאמין שסיטי הפסידה בבית לראשונה העונה, ודווקא לקריסטל פאלאס. אז נכון שהמשחק היה במעמד צד אחד, אך להבקיע שלושה שערים באיתיאחד סטדיום זה לא דבר של מה בכך, ואני חושב שהתוצאה הזו גרועה במיוחד לקבוצה של פפ שכבר רחוקה 4 נקודות מהמוליכה ליברפול. סיטי שלטה במשחק ללא עוררין, אך תסכימו איתי שלספוג שלושה שערים בבית זה לא דבר שכל קבוצה יכולה לעשות למנסצטר סיטי.

קצת סטטיסטיקה על המשחק שתמחיש לכם את המשחק החד צדדי שניגמר בתוצאה שונה לחלוטין:

בעיטות לשער: 19-5 לסיטי

אחזקה בכדור: 78%-22% לסיטי

קרנות: 13-0 לסיטי

אחוזי מסירות מדוייקות: 89% לסיטי מול 56% של פאלאס .

משחק מאוד מפתיע, ואני עדיין בהלם מהתוצאה הזו.


אברטן (11) – טוטנהאם (3): 6-2

שערים לאברטון: וולקוט – 21 , סיגורדסון – 51

שערים לטוטנהאם: יונג מין סון – 27 , 61 , עלי – 35 , קיין – 42 , 74  , אריקסן – 48

הספרס יצאו למשחק חוץ קשה בגודיסון פארק וחזרו עם תוצאה מדהימה, ובכך הצליחו לצמק את הפער מהמקום השני(עקב ההפסד המפתיע של סיטי) עד לכדי 2 נקודות, כאשר הפער מהפסגה נשמר ועומד על 4 נקודות. אז קצת מידע לאוהבי הנתונים על המשחק: זהו הפסד הבית הגבוה ביותר של אברטון לטוטנהאם, כאשר הקודם היה 5-2, וזה קרה לפני 90 שנה בדיוק. בנוסף לכך, הארי קיין כבש צמד, אבל לא סתם צמד כי זה היה הצמד הרביעי שלו ברציפות במשחקים נגד אברטון ( השחקן האחרון שכבש ארבעה צמדים ברציפות נגד אותה קבוצה היה מייקל אואן האגדי לפני 17 שנה). בנוסף לכך, טוטנהאם ניצחה ב- 9 מתוך 11 משחקי החוץ האחרונים שלה בליגה. טוטנהאם לא הפסידה אף משחק ליגה בו כבש דלה עלי, הדבר קרה ב- 36 משחקים עד היום.

סרייה א' – מחזור 17:

אז עוד מחזור מעניין היה לנו בליגה האיטלקית עם מספר הפתעות ומספר שינויי מקום בטבלה, בעיקר באמצע הטבלה. הדבר אולי הכי מעניין:- שינוי בטבלת מלך השערים האיטלקי, כאשר פיאטק מגנואה כבש צמד נגד אטלנטה והעלה את מאזנו ל- 13 שערים כאשר מאחוריו נמצא רונאלדו עם 11 וגם אימובילה וקוואליארלה (אוטוטו בן 36, לא להאמין) עם 10 שערים.

לאציו (4) – קאליארי (14): 1-3

שערים ללאציו: מילנקוביץ סאביץ – 12 , אצ'רבי – 23 , לוליץ – 67

שער לקליארי: ג'ואו פדרו – 93 בפנדל

משחק נהדר היה לנו באולימפיקו כאשר לאציו הייתה חייבת לנצח כדי להישאר בעמדה טובה לקראת המירוץ הכי חשוב בליגה האיטלקית כיום , והוא לסיים בין 4 הראשונות (כאמור, בעונה הקודמת היא הפסידה את המקום הרביעי במחזור האחרון בבית נגד אינטר). משחק נהדר של לאציו שבעטה 24 פעמים לשער, מול 11 של קליארי, הספיקו לקבוצה הרומאית לנצח ולהשיג 3 נקודות בבית. אימובילה אומנם לא כבש אך הוא בישל את השער השלישי. בעקבות הניצחון וההפסד של מילאן, לאציו עלתה למקום ה- 4 והיא במרחק של נקודה ממילאן שבמקום ה- 5 ובמרחק של 5 נקודות מאינטר שבמקום ה- 3.

מילאן (5) – פיורנטינה (7): 1-0

שער לויולה: קייזה – 73

משחק מרתק בין שתי קבוצות נהדרות הפגיש בין הרוסונרי לויולה בסן סירו כאשר פיורנטינה הגיעה למשחק עם מאזן חוץ מאוד עלוב בליגה עד כה: עם 5 תוצאות תיקו ו- 3 הפסדים וללא ניצחון חוץ העונה. הפער בין הקבוצות לפני המשחק עמד על 5 נקודות, אך בעקבות הניצחון הפער צומק ל- 2 בלבד. המשחק היה יחסית שקול ועל כך תצביע גם הסטטיסטיקה כאשר:

בעיטות לשער: 13-8 למילאן

אחזקת כדור: 55%-45% למילאן

קרנות: 9-7 למילאן

עם הניצחון הזה פיורנטינה חוזרת למירוץ אחר המקום ה- 4 ומסבכת את מילאן במאבק על המקום בין 4 הראשונות.

 


נאפולי (2) – ספאל (16): 0-1

שער לנאפולי: אלביול 45+1

לא להאמין אבל נאפולי הצליחה לנצח רק 1-0 את אחת הקבוצות החלשות בליגה. נאפולי הגיעה למשחק כאשר ב- 8 משחקי בית בליגה היא ניצחה 6 פעמים וסיימה פעמיים בתיקו ועם מאזן שערים של 19-4. לעומתה, ספאל, החזיקה מאזן חוץ עד המשחק עם 2 ניצחונות, תיקו אחד ו- 5 הפסדים ועם מאזן שערים עלוב של 6-14. כל זה לא עזר לנאפולי והיא ניצחה בקושי 1-0 את ספאל שמצידה התקרבה עוד נקודה אחת אל הקו האדום (בולוניה הוציאה תיקו והתקרבה עד כדי נקודה מספאל). אז אומנם נאפולי בעטה 24 בעיטות לשער מול 11 של ספאל והחזיקה בכדור הרבה יותר (62% – 38%), אך אני עדיין מצפה ליותר מנאפולי בטח בבית. מחר מצפה לנאפולי משחק מסקרן בג'וזפה מיאצה נגד אינטר במשחק שיכול לקרב בסופו של דבר את הגברת הזקנה לעבר אליפות נוספת.

קייבו (20) – אינטר (3): 1-1

שער לאינטר: פרישיץ – 39

שער לקייבו: פליסייר – 91

אני אוהד אינטר כמו שרובכם בטח כבר יודעים, ואני פשוט לא מאמין למה שראיתי במוצאי שבת. אינטר עלתה בהרכב יחסית מצחיק וקצת תמוה, אולי כדי לשמור על שחקנים לקראת המשחק החשוב ברביעי(מחר) נגד נאפולי בבית. ואולם, אינטר פשוט נראתה כמו קבוצה שבמקום האחרון בטבלה, לעומת קייבו –  שלמרות מיקומה הגרוע בטבלה – הגיעה לשחק כדורגל ועשתה ככל שביכולתה כדי לכבוש ובסופו של דבר כבשה את השער החשוב בתוספת הזמן לסיום המשחק כאשר סרג'יו פליסייר הוותיק (כן, הוא שחקן בן 39 ושיחק גם 90 דקות ועוד הבקיע בתוספת הזמן. רק בישראל אנחנו מעלים שחקנים לשחק על פי גילם בתעודת הזהות) קיבל כדור בין שני הבלמים של אינטר אחרי נגיחה נהדרת של סטפינסקי שמצא אותו בכדור עומק והוא באלגנטיות הקפיץ מעל האנדנוביץ פנימה וקבע חלוקת נקודת צודקת מאוד עבור קייבו שהשיגה עוד נקודה אחת בדרך לניסיון ההישארות שלה בליגה. חשוב לציין שאינטר אומנם עם הראש כבר במשחק מחר נגד נאפולי, שיכול להוות משחק על המקום השני עבורנו, אבל החדשות היותר רעות מצד אינטר הן דווקא מכיוונו של נאינגולן: השחקן שהגיע בהרבה כסף מרומא ועם הרבה תקוות שבנו סביבו, לא משחק באופן סדיר בקבוצה עקב פציעות ועכשיו האופי הבעייתי שלו התפרץ והוא ככל הנראה איחר לאימון הקבוצה, ועל פי פרסומים בארץ המגף הוא נמצא בדרך החוצה מהקבוצה וכבר בינואר הקרוב, אפילו תמורת סכום הרבה יותר נמוך מאשר אינטר שילמה עליו(אינטר שילמה 38 מליון יורו). אני רק יכול לקוות שברביעי נשחק הרבה יותר טוב מאשר ביום שבת.

יובנטוס (1) – רומא (10): 0-1

שער ליובה : מנג'וקיץ – 35

זה משחק שהיה אמור להיות משחק צמרת העונה, אך במקום זה נהפך כמעט לקרב קצוות בין שני הקבוצות, כאשר יובה במקום הראשון ללא כל סכנה נראית לעין, ואילו רומא הפכה לקבוצה השניה של העיר והיא נמצאת רק במקום ה- 10 לאחר המשחק עם 24 נקודות, כאשר הפער מיובה גדל ל- 25 נקודות, יותר מפי 2 !  אומנם המצב של רומא לא כל כך טוב בטבלה על פי מיקומה, אך עדיין, הפער בינה לבין המקום ה- 4 שמוליך לליגת האלופות עומד על 4 נקודות בלבד. זה היה עוד משחק יוצא מן הכלל של יובה שבעטה 20 פעמים לשער מול 7 של רומא, השיגה 13 קרנות אל מול 2 של רומא, ובכלל, משחק נהדר של יובה שנראית טוב יותר ככל שהעונה מתקדמת, מה שנראה עוד מירוץ בטוח אל עבר האליפות. חשוב לציין שהעתיד של אוסביו די פרנסצקו כבר מזמן על המדף אך הפעם יותר מתמיד, ואני יודע על פי פרסומים באיטליה שיש עניין בפאולו סוזה, לשעבר מאמן מכבי תל אביב, אך אוהדי רומא מתנגדים מאחר והוא אימן בעבר את פיורנטינה.

 

לה ליגה – מחזור 17:

עוד מחזור בליגה הלטינית של אירופה הגיע לסיומו כאשר ההפתעה של המחזור בעיני נרשמה דווקא ממשחקה של סביליה שנעצרה מול לגנס מתחתית הטבלה ואיבדה 2 נקודות יקרות לפני המשחק הקרוב מול אתלטיקו מדריד. "ומה לגבי מסי?" אתם שואלים? הוא ממשיך בשלו וכובש עוד מחזור. ריאל כאמור לא שיחקה השבוע בליגה, עקב כך שהיא השתתפה באליפות המועדונים של פיפא וזכתה בו פעם שלישית ברציפות לאחר ניצחון בגמר על אל אין.

 

לגנס (16) – סביליה (3): 1-1

שער ללגנס: מיקל וסגה – 5

שער לסביליה: בן ידר – 91

אדום לסביליה: פרנקו ואזקז – 45+2

אז סביליה כמעט ואיבדה 3 נקודות נגד לגנס, ולבסוף הצליחה לחלץ נקודה בתוספת הזמן. עם זאת חשוב לציין שהיא שיחקה מחצית שלמה ב- 10 שחקנים מול לגנס, שמצידה שיחקה נהדר ושלטה במגרש (כמובן שהשחקן העודף במגרש עזר לה). במשחק הקרוב של סביליה היא תארח את אתלטיקו מדריד כאשר כרגע הפער ביניהן גדל ל- 2 נקודות והפער מברצלונה גדל גם הוא לכדי 5 נקודות.

ברצלונה (1) – סלטה ויגו (11): 0-2

שערים לברסה: דמבלה – 10 , מסי – 45

אז בצל החדשות הרעות על עוסמן דמבלה שחיי חיים לא ספורטיביים ומבלה שעות עם חבריו הקרובים ולא מגיע לאימונים כמו שצריך, הוא ממשיך לפתוח בהרכב ולהוכיח שיש לו הרבה כדורגל ברגליים (ואולי קצת פחות בראש), ובין כל העונשים שהוא מקבל מבארסה עקב ההתנהגות שלו הוא כבר עם 7 שערים העונה בליגה. מסי, לעומתו , שומר על עקביות לאורך כל העונה וממשיך לכבוש מחזור אחד נוסף. זהו שערו ה- 4 בשלושת המחזורים האחרונים והוא כבר עומד העונה על 15 שערים ו- 10 בישולים ב- 15 משחקי ליגה בלבד, פשוט פנומן (בארסה כבשה בליגה 48 שערים כאשר מסי מעורב ישירות ב- 25 מתוכם).

 

 

חדשות השבוע מהעולם:

אז ה-1/1 מתקרב ואיתו גם חלון ההעברות של הכדורגל האירופי, וזו ההזדמנות של הקבוצות המתקשות להתחזק כדי שלא ירדו ליגה, ועבור הקבוצות התחרותיות לנסות להתחמש עוד לקראת החלק השני של העונה. להלן כמה דברים בולטים שקרו השבוע:

  • לוקאס הררנדז – המגן הצרפתי הנהדר (22) של אתלטיקו מדריד, אולי בדרך לבאיירן מינכן כבר בחלון ההעברות הנוכחי. על פי פרסומים באיירן תשלם 80 מליון יורו עבורו, אך עדיין אין אישור רישמי לכך.

  • צ'לסי וסיטי מעוניינות באיסקו שלא כל כך מסתדר במדריד וכבר מחפש את הדרך החוצה, כשגם פרז מחפש עבורו את הדרך החוצה. בינתיים, מסתבר שיש לנו אולי טרייד שמתבשל במסגרתו איסקו יעבור לצלסי ביחד עם קובאציץ (כרגע מושאל מריאל) ועוד כסף תמורת אדן הזאר.
  • ג'ייסון מוריו הקולמביאני חתם בברצלונה בהשאלה מולנסיה עד סוף העונה, כאשר לבארסה תהיה אפשרות לרכוש אותו בסוף העונה תמורת 25 מליון יורו. אני מכיר את מוריו כי הוא היה שחקן של אינטר והגיע אלינו אחרי שעשה קמפיין יפה בנבחרת קולומביה, אך חשוב לומר שהוא נכשל בגדול באינטר, והעונה הוא שיחק משחק אחד בלבד במדי ולנסיה. האם זה החיזוק שבארסה צריכה להגנה? אם תשאלו אותי – אז ברור שלא.
  • הרנן קרספו , חלוץ העבר הגדול חתם כמאמן באנפילד מהליגה הארגנטינאית הראשונה (הקבוצה במקום ה- 10 בליגה מתוך 26 מקומות, אחרי 15 מחזורים מתוך 25).
  • על פי פרסומים במספר עיתונים באירופה יש לנו טרייד שמתבשל בין צלסי ולבין מילאן, כאשר היגוואין יעבור לצלסי תמורת מוראטה שיעבור למילאן. היגוואין לדעתי מהווה את אחת מנקודות האור של מילאן העונה, לכן לא כל כך ברור לי הטרייד מצד מילאן.
  • ג'יידון סאנצ'ו , ילד הפלא של דורטמונד שהגיע מסיטי שלא ראו בו פוטנציאל, מעורר עניין רב ברחבי אירופה וכבר מדובר על כך שיעבור בינואר הקרוב לאחת הגדולות מאירופה. אני חושב שזה יקרה רק בקיץ, אך נמשיך לעדכן.
  • יש מאמן חדש לשדים האדומים, לכן תגידו מזל טוב למנצסטר יונייטד ולפול פוגבה שקיבלו מאמן חדש בדמות שחקן העבר האגדי של השדים:  אולה גונאר סולשיאר שלא כל כך הצליח כמאמן בממלכה הבריטית, אך במדינתו – נורבגיה – דווקא הצליח מאוד עם 2 תארים.
  • מזל טוב לפטר בוס שהיה מאמן מכבי תל אביב עד לפני כמה שנים, כאשר חתם היום במדי קבוצת באייר לברקוזן מהליגה הגרמנית הראשונה (להזכירכם הוא היה מאמן דורטמונד).
  • האם רומלו לוקאקו בדרך ליובה? על פי פרסומים באיטליה נראה שכן. אני לא חושב שהדיווחים נכונים, אבל לוקאקו ביובה יכול להיות חיזוק מאוד רציני עבור הגברת הזקנה.

חדשות השבוע מישראל:

  • מרקו בלבול הוא מאמנה החדש של מכבי חיפה. להזכירכם, מרקו אימן כבר את מכבי חיפה בהצלחה (לדעתי), ועכשיו הוא חוזר לקדנציה נוספת וחתם על חוזה לעונה וחצי וכבר במשחקו הראשון פגש בגביע המדינה את מרמוק החלשה (מאוד) והביס אותה 5-0. ואולם, עם כל הכבוד למרמורק, הקרבות הרציניים יהיה בליגה על הפליאוף העליון. לדעתי צעד נכון של מכבי חיפה, אני מאוד מחזיק מבלבול מאמן טוב.
  • פדרו גלבאן, אקס בני יהודה ועוד כמה קבוצות בהם עשה סיבוב, היה אמור להיות מגורש מישראל אחרי סאגה ארוכה בה קבוצות ישראליות לא הוציאו לו אשרת שהייה בארץ (עקב חסכון כספי), דבר שגרם למשטרת ההגירה לנסות לגרשו מהארץ למרות שילדיו נולדו בארץ ולומדים בארץ. גם ניסיון לעקב את ממשלתנו היקרה לא הצליח לשנות את רוע הגזירה והיום בבוקר משטרת ההגירה דפקה על דלתו של גלבאן ואמרה לו שיש לו רבע שעה להתארגן כי הוא עולה על מטוס ונוסע מהארץ. אייל ברקוביץ (בעלים של הפועל הראשון שאותה אני אוהד, יש לי מנוי, בין הבודדים בארץ למי שמתעניין), התערב והחליט להחתים את השחקן בצעד אני מברך עליו. לי רק נותר להגיד שאנחנו מדינה מטומטמת כי הבנאדם אוהב את הארץ ורוצה להיות בה והוא תרם רבות לספורט הישראלי, אז למה לא לתת לו אשרת שהייה ותעודת זהות ולגמור עם זה? איך הם מאזרחים בכדורסל כל שחקן מכללות שמגיע, והעיקר שחקנים ישראלים אי אפשר לאזרח? הוא מעל 10 שנים בארץ ויודע עברית יותר מהרבה ישראלים צברים אחרים. לא ברור לי העניין.
  • יוסי בניון בדרכו לביתר ירושלים. על פי מה שנראה יוסי בניון יגיע בינואר לביתר (למרות שהמאמן ניר קלינגר וגם אלי אוחנה לא ממש רוצים אותו בקבוצה) ויחתום על חוזה לחצי שנה בלבד בסופה הוא יפרוש ממשחק פעיל ולאחר מכן הוא יקבל משרה כאיש צוות במועדון.
  • עומר דמארי נפצע וגמר את העונה כאשר הוא נותח בברכו. השחקן היקר ביותר של הפועל, שגם ככה בצרות צרורות בליגה, סיים את העונה. דמארי כבש העונה 2 שערי ליגה (הכובש המצטיין של הקבוצה).

פינת האוהדים:

  1. מה דעתכם על מקרה פדרו גלבאן? האם הגיוני בעיניכם ששחקני כדורסל באים לעשות סיבוב בישראל ומקבלים אזרחות, בעוד כדורגל שיחק מעל עשור בארץ לא יכול לקבל אזרחות? בנוסף, יש לו 3 ילדות שנולדו בארץ ולומדות בבתי ספר ישראליים.
  2. האם הצעד של יוסי בניון נכון? האם זה דבר נכון לסיים את הקריירה במקום שבו המאמן לא רוצה אותך וגם לא המנכ"ל (זה נראה לי התפקיד של אוחנה אלא אם כן אני טועה)?
  3. מה דעתכם על הטרייד ההולך ומתבשל בין צלסי לבין ריאל מדריד? האם ריאל לא נותנת יותר מדי עבור אדן הזאר?
  4. מה דעתכם על הטרייד שאולי יהיה בין מילאן לצלסי שיעבירו את היגוואין ומוראטה מצד לצד?
  5. היום(שלישי) משחק הסיבוב בליגה הישראלית ייצא לדרך בשעה 21:00 כאשר מכבי תל אביב תארח את הפועל באר שבע. מה לדעתכם יהיה במשחק? האם מכבי תנצח את ב"ש?
  6. אני ידוע שרעננה לא בכותרות אבל העניין עם קורצקי מאוד חורה לי. אני פשוט לא מצליח להבין איך הוא כמאמן חושב ששחקניו מקבלים את ההתנהגות שלו? לדעתי, זה לא מראה על כבוד, לא לחניכים שלו ולא למקצוע שלו. קורה שטועים וגם קורה שיש מעידות, צריך לדעת להתעלות עליהם ולעבור אותם . לי זה נראה שכשקצת קשה לו – אז הוא קם והולך. אני, במקום בעל הבית של רעננה (אשר אלון), מקבל את ההתפטרות שלו בשמחה (למרות שלדעתי הוא מאמן שתפור על רעננה).

 

שיהיה לכולנו המשך שבוע נפלא ושימו לב שיש לנו מחזור משחקים באמצע השבוע עקב הכריסמס.

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. תודה.
    בגביע אני מהמר שק"ש היחידה שתנצח בחוץ.
    בלבול קיבל קבוצה במקום 4 וסיים איתה במקום 5 כשבתווך הוא מקבל את שכטר, עטר וקמארה. לא מבין מדוע אתה חושב שהוא הצליח.

      1. שכטר ועטר לא הצליחו במכבי חיפה , כמו עוד הרבה שחקנים טובים שהגיעו לחיפה ולא הצליחו להפיק מעצמם כלום.
        אני דווקא מאוד מאמין במרקו , הוא עשה עבודה טובה בצעירה עד שכמה אנשים החלו להתערב לו וזה קצת נהרס.
        הוא מאמן יסודי ולטעמי יצליח עם חיפה העונה(לא קשה מידי , כי פליאוף עליון ייחשב להצלחה) , והמבחן האמיתי שלו יהיה בעונה הבאה.

  2. הביצועים של מסי מדהימים מחדש. מסיים גם את שנת 2018 עם לפחות 50 שערים, היחיד בעולם, וכמו שעשה במשהו כמו 10 השנים הקודמות. שוב, הוא מלך השערים של אירופה + מלך הבישולים של אירופה. אין להחמיץ דקה שלו. זה כמו מייקל ג'ורדן בשיאו, פלוס. באמת חבל על כל דקה שלא תראו. לא היה כזה, לא יהיה כזה. החלוץ הטוב בעולם + הפליימייקר הטוב בעולם, בשחקן אחד. על האסתטיקה, בכלל אין מה להוסיף. פנטזי.
    דרך אגב, התברר מי קיבל בסוף את תואר כדורגלן השנה בעולם. לוקה דונצ'יץ'! ולא כמו שפורסם קודם. תכלס, בחיטרה בדונצ'יץ' במקום מסי, הגיונית לא פחות מהבחירה בלוקה השני. בדיחה שתישאר לחידוני טריוויה עוד כמה שנים.

    1. עוד שחקן שנוצץ רק מפני שהוא משחק בסופר טים.
      נראה אותו מצליח לשחק בקבוצה שהוא לא דורש שבכל רגע במגרש יהיה מוקף בשחקנים הכי טובים בעולם.
      מודריץ' הוא פליימייקר אמיתי. זן שלא מייצרים יותר כי אין לו דרישה בקבוצות של כוכבים שמסי עשה בהן קריירה. שעושה את השחקנים סביבו טובים יותר. שלוקח את קרואטיה לגמר מונדיאל ולא עף בחצי כשהמאמן בוכה על הספסל. ראינו את הפליימייקר מסי משחק עם פחות מהעילית סביבו. לא מצליח להפוך את אגוארו והיגוואין לחלוצים. תראה מה מודריץ' עושה עם נגרים.

    2. אי אפשר להשוות לדעתי בין מסי למודריך כי מסי מסיים מהלכים בדרך כלל לעומת מודריץ שתפקידו לנהל את המשחק באמצע ולפעמים גם להתחיל התקפות המחצי שלו.
      אין ספק שמודריץ עשה עונה נהדרת , לטעמי הפרס לא הגיע לו והיו ראויים יותר אבל בחרו בו .

    1. זה יהיה בהחלט נס. אך לפני כן שךיברפול יזכו לאחר 29 שנים כשבאליפות האחרונה ה קבעו שיא אליפויות אנגלית ומאז מנצ'סטר יונייטד עקפה את ליברפול.

  3. תודה ניר טור ארוך מאד אינפורמטיבי ומעניין
    .
    התגובה שלי
    ראשית הגביע בארץ כרגיל סיבוב מרתק שקרע את ליבי פעמיים ביום אחד בשער שכבשה באר שבע מול בית"ר תל אביב רמלה הנפלא בדקה 120 ואז בשער של יהונתן כהן בטדי.
    כאוהד בית"ר קיוותי שאולי נציל את העונה הזו בגביע ועכשיו אפשר כבר ללכת לים
    (בית"ר לא תרד אולי תהיה בפליאוף העליון ואולי אולי אף באירופה אבל גם אם תהיה באירופה היא תעוף כרגיל לפני הבתים בקיצור אנחנו לא בשביל אירופה אלא בשביל תארים מקומיים והעונה הזו הלכה לפח עוד בדצמבר ).
    עדיין הגביע הזה הוא מקום של סינדרלות והיה נחמד לראות את עכו מפתיעה את הפועל חיפה המחזיקה ובכלל כאן המקום לציין את קללת מחזיקות הגביע שכבר שנה 3 ברציפות מודחות מיד בסיבוב הראשון שלהן במעגל המשחקים בעונה העוקבת.
    גם הכח הפתיעה ונדמה לי ששוערה פשכצקי היה שותף לזכייה בגביע של הפועל רמת גן כשזו עשתה היסטוריה מוזרה כאשר ירדה ליגה וזכתה בגביע .

    נקודה אחרונה על הגביע 3 תל אביביות פגשו ב 3 ירושלמיות כל המארחות ירושלמיות כל המנצחות תל אביביות.
    נורדיה מליגה א הרשימה והובילה אך בני יהודה גברה עליה 3-1
    2-1 ניצחה מכבי תל אביב בטדי והפועל תל אביב גם כן את קטמון.

    2. הגרלת שמינית הגמר .
    לא נתנה לנו משחק על
    אבל נתנה פוטנציאל למפגשים כפולים אטרקטיביים ברבע הגמר .
    עדיין יכולות להיות כמה הפתעות
    ויש גם 3 מפגשים ישירים בין קבוצות ליגת העל
    הפועל תל אביב -חדרה שאלה של מצב רוח ומצב טבלאי.

    באר שבע -נתניה המשחק המרכזי

    וסכנין -מכבי חיפה מוקש רציני ליורקים .

    באירופה התוצאה המרכזית היא כמובן ההפסד של הסיטי לפלאס.
    ליברפול במאזן מטורף ועדיין זה רק 4 הפרש כשבתחילת השנה האזרחית ישנם רצף משחקים אחריהם נהיה חכמים יותר בכל אופן אני עדיין חושב שסיטי פייבוריטית .
    הליגה המשמעותית הנוספת הייתה גרמניה שם באמצע השבוע נוצחה דורטמנד לראשונה ככה שמינכן רק 6 הפרש מהפסגה.
    דורטמנד התאוששה וניצחה את סגניתה ערב המחזור מנשנגלבך אך גם מינכן ניצחה ולכן הם הגיעו לנקודת החצי עם +6 לדורטמנד אך עדיין הליגה פתוחה לחלוטין לטעמי .

    ולחדשות.
    החדשה המרכזית הליכת מוריניו
    המשנית החתמת לוקאס אלוף העולם מאתלטיקו החתמה מעניינת מאד של מינכן .
    לא מאמין שריאל תשחרר את איסקו אולי אולי אולי תמורת הזארד .
    ולשאלות שלך .

    1. גלבאן …אני אוהב אותו מאד כשחקן אבל מה לעשות חוק הוא חוק אין לו דם כחול .
    נכון שבכדורסל יש קומבינה של מתארחים איני אוהב זאת וכך או כך אם היה מתאזרח על פי חוק היה נשאר.
    יפה עשה ברקוביץ ובתנאי שהוא באמת האמין שהוא יוכל לעזור לו מקצועית .
    כי אם לא זה חסד אמנם אבל התחכמות בעייתית מבחינתי גם אם זה נכון מוסרית (לא התעמקתי ).
    2. בניון : אם אכן קלינגר לו רוצה אותו הוא טעה בגדול.
    אבל אין לי לפחות אינדיקציה לכך .

    3. קשה לי להאמין שתהיה עסקה אם כן זה לו שאלה של לתת יותר מדי אלא לתת את הדבר הלא נכון .
    איסקו שחקן ספרדי וככזה משמעותי מאד לאוהדים.
    לוותר על אפילו בייל ולצורך העניין מודריץ זה עניין אחד (גם בשיקול הגיל של מודריץ ופציעות בייל )ולוותר על איסקו זה עניין אחר

    4 הטרייד.
    אני דווקא מוצא הגיון .
    מורטה פרח בהיותו באיטליה בתקופתו ביובה והוא צעיר עם כמה שנות כדורגל טובות .
    היגוואין נהדר אבל מילאן לא הולכת איתו לשום מקום וצלסי יכולה להחיותו מחדש .בעוד מורטה אכזב שם בענק .

    5. היום 1 איקס הערכה שלי
    50 אחוז ניצחון צהוב
    40 אחוז תיקו
    10 אחוז באר שבע

    6.כדורגל זה משחק מתסכל עם לחצים כולנו בני אדם לכן קורצקי ברגע של חולשה התפטר טוב עשה אלון שלא קיבל את ההתפטרות ממשיכים הלאה לא קרה כלום .

    1. תודה אהרון
      האמת שלא שמתי לב ש3 תל אביביות שיחקו מול 3 ירושלמיות , טוב שהפנית את תשומת ליבי , באמת נתון מעניין.
      לגבי ביתר , אני חושב שאם הייתה לכם בהגרלה כל קבוצה אחרת , ביכולת ששיחקתם הייתם אמורים לעבור, אבל קיבלתם את מכבי , והשנה לא ניתן לעצור אותם כנראה.
      מסכים איתך לגבי סיטי , כי נהוג שליברפול בועטת בדלי בישורת האחרונה , אבל אני מאוד אשמח אם הם יזכו באליפות, לגבי הגרמנית , אני עוקב אחריה קצת אבל אנשים כאן פחות מתעניינים בליגה הזו ולכן אני כבר לא מסקר אותה.
      לגבי הטרייד של צלסי מילאן – לי קצת קשה עם הטרייד , נכון שמוראטה שחקן נהדר ולא מצליח בצלסי , אך שאתה משווה את הגילאים שלהם אתה רואה שלמוראטה נשארו עוד כמה שנים טובות לשחק בעוד היגוואין כבר לקראת הסוף , הייתי מכניס מצד צלסי גם כסף שנוסף לשחקן.

  4. כמה טעויות:
    *לפי התוצאה שכתבת צ'לסי ניצחה.
    *טווח מספרי בטקסט עברי צריך להיכתב לפי כיוון הכתיבה העברי ולהיכתב באופן הפוך ממה שכותבים בטקסט לועזי. לכן מאזן השערים של נאפולי הוא 4-19 הוא ולא 19-4 ושל יריבתה סמפאל המאזן הוא 16-4 ולא 4-16.

    1. תודה על התיקון , אני כותב את הטור בוורד של גוגל( Goggle docs) ושם דווקא מופיע לי כמו שרשמת , ויכול להיות שבהעתקה לכאן זה משתנה .
      זה קורה לי גם עם הקורות החיים שאני רושם שם ואז פותח בוורד , הכל משתנה ונראה לא טוב.

  5. תודה רבה ניר ואני שמח שהטור שלך מתחיל לצבור כניסות וקריאות ותגובית.
    תודה רבה רבה על ההשקעה!
    מסכים לגמרי שביתר התאבדה על המגרש אבל אין צדק בכדורגל כידוע לך ומכבי שלי לקחה את ההזדמנויות ונראה שהיא בדרך הנכונה לזכות בעוד תארים חוץ מהטוטו השנה. אולה הגיע ליונייטד בדיוק בזמן ולפי תכנית של המאמן האהוב עליי פרגי. האיש והמסטיק הענק 🙂 נראה שהבוס חוזר אל מאחורי הקלעים ושאולה הולך להתייעץ איתו דיי הרבה. זה טוב ליונייטד!
    מילן ממשיכה בהתרסקות. העדפתי אותה כבר כשהיתה יותר קטנה ונושכת.
    באיירן חוזרת לעניינים עם ניצחון יפה וצמד לריברי ה"זקן" שהוא אולי השחקן הכי אהוב עלי כרגע. הוא תמיד נותן את 100% שלו ויופ היינקס ידע להעריך את זה בשנה שעברה. רק שלא יפצע.

    מסכים אתך לגמרי לגבי פדרו. חוצפה שלא נותנים לו אזרחות, הרי לשורה כן נתנו.
    הסיפור עם בניון עצוב, רק שלא נתחיל לבכותתתתת, אבל הוא רגיששששש! שששש שקט 🙂
    לגבי האזר, אני חושב שזה באמת מוגזם.
    לגבי מוראטה, פרז טעה שהטריד אותו אבל לא בוכים על החלב אחרי שהחמיץ לגמרי.
    המפחד להתנבא לגבי ת"א ב"ש אבל מחזיק אצבעות ל 0:1 קטן לצהובים. אם יבוא בלואואווט שיהיה לטובת הצד הצהוב.
    מסכים אתך לעניין אי מקצועניותו של קורצקי, אבל כפני קורצקו פני הכדורגל הישראלי.

    1. תודה על התגובה 🙂
      הספיק לך 1-0 אבל קיבלת בסוף 3-0 חחח , לדעתי זה עדיין לא מבטיח אליפות אבל בהחלט מקרב אתכם צעד אחד נוסף.
      מילאן לדעתי עם מאמן לא טוב , ועם קישור יחסית חלש לליגה האיטלקית.
      אהבתי את השורה על יוסי חחח

    1. שמעון, דונהרומה לא רוצה להישאר במילאן. היה ההבטחה הגלולה ובאמת שיחק כמו גדול כשהיה צעיר אבל כל השינוי שמילאן עברו אחרי שהקבוצה נמכרה ממש לא לרוחי וכמובן שגם לא לרוחו.

    2. דונארומה היה צריך לעזוב עוד שהוא רצה , עכשיו יש לכם שוער שלא רוצה לשחק בקבוצה וגם הקהל לא ממש מת עליו כבר.

    3. מילאן צריכים הגנה וקישור וזלעעטן אחד 🙂
      כי און כמו איברהימוביץ.
      לגבי המאמן, כמה שאני מתגעגע למאמן הקודם…

  6. תודה רבה ניר, אחלה סיכום.
    הוידאו של המשחק בין מנצ'סטר סיטי לפאלאס משום מה לא זמין, אבל למי שלא יצא לראות – השער השני של פאלאס הוא אחד היפים העונה.

  7. יוס,
    אם היית יכול להציץ לתוך מחו הטרם מחוץ של החירבון הקטן ערן מה שהיית רואה זה אותך עומד בפיר חשוך עם מעלית מפוקפקת שמתנדנדת מעל לראשך.

    לא סתם זכינו לכינוי "ברבר-…"

  8. 1. Your chief men in IL regard you as no more than background noises
    2. You let a 34 yo w/ 17 y experience run the show for a week now just so that you and your Senior Citizens bffs could take an afternoon nap and think things over
    3. You gave up the right to tell a story i.e. "a heart attack", "ALS", "a suicide", "cancer", etc. Do you know what I mean? An enter wound in the right eye and a bullet inside his soup of a brain hardly constitute as a reliable story

כתיבת תגובה

סגירת תפריט