פריוויו חמישי הקצר + בונוס / ראובן בראל

שני משחקים בלבד יתקיימו הלילה , מיאמי תארח את יוסטון ששברה אמש את שיא השלשות למשחק . הקליפרס תארח את דאלאס ותנסה לשבור את רצף ההפסדים שנקלעה אליו.

מיאמי היט (16-13) – יוסטון רוקטס (14-16) , 03:00

חמישה נצחונות רצופים סופרים ביוסטון. הרצף הוציא אותם מהמאזן השלילי והכניס אותם לחבורת הפלייאוף במערב.  מה השתנה אתם שואלים ? בעיקר ג'יימס הארדן שבחמש המשחקים האחרונים מציג את השורה הסטטיסיטית הבאה :

36.6 נקודות , 51.8% מהשדה ,41.2% משלוש ו90% מהקו. עליהם הוא מוסיף 6.4 ריבאונדים 7.8 אסיסטים ו2.4 חטיפות.מרשים לכל הדעות. הרוקטס חזרו לתמונת הפלייאוף המערב , כדי להשאר שם הם הארדן יצטרך עזרה מהחברים. אתמול מול וושינגטון הוא קיבל אותה . נראה שכל הקבוצה נדבקה ביכולת הקליעה של הארדן . דבר שהביא אותם לשבור את שיא השלשות למשחק של קליבלנד . את השיא התכבד לשבור לא אחר מאשר MCW .

הערב מול מיאמי הרוקטס ישחקו את החלק הלא נעים של בק טו בק . האם זה יעצור להם את הרצף ? מיאמי אוהבת לנצח יריבות מהמערב . 8 מתוך 13 הנצחונות שלה היו מול יריבות מערביות.

אתמול הם התבשרו שדראגיץ שמיעט לשחק העונה ייעדר לפחות עד לפגרת האולסטאר. בלעדיו ובלעדי וויטרס וווינסלו יהיה להם קשה לנצל את העייפות של יוסטון.
הרוקטס ב 4

לוס אנג'לס קליפרס (13-17) – דאלאס מאבריקס (14-15) , 05:30

שתי קבוצות שרוצות לצאת מרצף הפסדים , ההתעוררות של היריבות מטקסס כבר הוציאה את דאלאס מהמקום שמוביל לפלייאוף . המשחקים הבאים של המאבריקס לא פשוטים :

אחרי הקליפרס הם יסעו צפונה לפגוש את האלופה , אחריה הם יבואו לבקר אותי ואת אורן בפורטלנד וייסיימו את דצמבר בשני מפגשים כפולים מול הפליקנס ו OKC. ניצחון אחד בלבד בשבעת המשחקים האלו הוא לא הימור מופרך עבור המאבריקס. אם זה יקרה זה בהחלט יכול לסתום את הגולל על התקוות לפלייאוף ,שהגיעו לשיא בדאלאס אחרי המופע של לוקה מול הרוקטס. האחוזים של הרוקי הסלובני ירדו בדצמבר ובדאלאס יקוו שהוא לא נתקל מוקדם בקיר הרוקי. ואולי רצף ההפסדים הגיע בגלל החזרה של נוביצקי שעדיין לא זכה לנצח העונה .

מולם יתייצבו הקליפרס גם הם ברצף הפסדים (ארבעה) . הם היו קרובים לניצחון בבית מול פורטלנד . טוביאס האריס חזר להציג מספרים מרשימים אחרי שנחלש מעט. החוליה החלשה באותו הפסד לפורטלנד היתה אייברי בראדלי.הוא החטיא את כל הזריקות (4) שלקח , סיים ללא נקודות וגם בהגנה , החלק החזק שלו בדרך כלל , הוא התקשה. חלק מהכתבים דיווחו שריברס שוקל שינו מחמישיה , יהיה מעניין לראות האם בברלי יפתח במקומו.
במפגש הקודם בין הקבוצות המאבריקס ניצחו 110-114. הלילה הקליפרס ינצחו ויססימו את רצף ההפסדים .
קליפרס ב 8

 

זהו , רק שני משחקים היום .

כדי שהפריוויו לא ייגמר לכם מהר מידי , מצרף לכם קצת חוויות מהמשחק בין פורטלנד לטורונטו מיום שישי האחרון . אל המשחק הגעתי בסטאטוס קצת שונה,חצי צופה חצי כתב .לחברה שלנו יש ארבעה מנויים שמחולקים בין הקבוצות השונות בחברה לאורך העונה , ביום שישי הגיע תורנו.


האינטנסיביות של העונה הסדירה, שדוחסת לתקופה של כשישה חודשים 1230 משחקים, מאפשרת אינספור סיפורים של התחלה מחדש. פציעות של שחקנים שולחות אותם למנוחה כפויה שאין לדעת איך יחזרו ממנה. היעדרות של שחקן אחד היא הזדמנות לאחר. שחקנים יכולים למצוא את עצמם מחוץ לרוטציה במשחק אחד ולקבל הזדמנות במשחק הבא.

המשחק בין פורטלנד לטורנטו מיום שישי האחרון סיפק כמה כאלה :

יונאס ולנצ'יונאס
הסנטר הליטאי של של טורנטו שבר את האגודל אחרי התנגשות עם דריימונד גרין במשחק של טורונטו מול גולדן סטייט. לפני המשחק הוא דיבר עם העיתונאים והתייחס בחוש הומור לפציעה שנראית כואבת מאוד. הוא תאר את הנסיונות להחזיר את האצבע למקום עוד לפני שהבינו שהיא שבורה. על העובדה שלא נשרקה עבירה הוא צחק כשאמר "No Blood No Foul" . לבסוף הוא מצא צד חיובי נוסף כשהתנחם בעובדה שיקבל פטור מפינוי שלג בחורף הקרוב.

קוואי לאונרד
משחקן אחד שיעדר כמה שבועות לאחר שחוזר מפציעה .טורונטו נראתה מצויין מול הקליפרס והווריורס ללא קוואי בצמד משחקי הבק טו בק מהם נעדר. בחימום ובחדר ההלבשה הוא מדגים מצויין את כל מה שנאמר ונכתב עליו ומפגין אדישות מוחלטת . אף מילה, שום הבעת פנים. במשחק הוא מוכיח שגם הוא יכול להיות אנושי . הוא החטיא את כל חמש הנסיונות שלו בחצי הראשון וסיים אותו עם 2 נקודות בלבד . בחצי השני הוא כבר נראה הרבה טוב . הוא הוסיף 26 נקודות ב 8 מ 12 כולל 4 שלשות שהחזירו את טורונטו לפיגור 2 , שתי דקות לסיום אחרי שנראה היה שהמשחק אבוד מבחינתם. אם הייתי צריך להחליט על פי ההתנהלות שלו לפני ואחרי המשחק אם הוא נשאר בטורונטו או עוזב בסיום העונה הייתי מנחש שיעזוב .אבל עם אניגמה כמו קוואי כל ניחוש אחר יכול להיות נכון באותה מידה.

 


סת' קארי
הספסל של הבלייזרס היה ללא ספק הגורם העיקרי לניצחון מול טורונטו , אחרי המשחק העניק טרי סטוטס לכולם יחד את כדור המשחק. אחרי היכולת החלשה שלהם במשחקי החוץ מול יוסטון ממפיס , המחווה של סטוטס היתה מעין מסר של אמונה והבהרה לחשיבות של הספסל להצלחת הקבוצה . סת קארי שבמשחקים האחרונים נע בין החמישיה לספסל ואל מחוץ לרוטציה הציג את משחקו הטוב ביותר העונה . דיברתי איתו אחרי המשחק על הפציעה שהשביתה אותו בעונה הקודמת ,מה עזר לו לחזור ממנה וגם על היכולת שלו במשחק .

סרג'יו סקאריולו
זווית קצת שונה להתחלה חדשה , אחרי 30 שנות אימון באירופה. וכשהוא עדיין ממלא במקביל את תפקיד מאמן נבחרת ספרדץ. סקאריולו החליט להצטרף לNBA ולשמש כעוזר מאמן לניק נרס בטורונטו .
דיברתי איתו על הגורמים להחלטה שלו , על ההכנות של ספרד לאליפות העולם בקיץ בסין ובמיוחד על האיזון בין השחקנים שהעפילו לשחקני ה NBA .
דיברנו גם על מכבי תל אביב הגדולה של 2004 וקצת על המשחק .

לפוסט הזה יש 158 תגובות

  1. תודה רבה, ראובן.

    לי קצת נמאס מהצעדים האינסופיים של הארדן + סגנון ההפצצות מבחוץ של כל הקבוצה. ברגע שיש אחוזים טובים מ 3 – הכל יפה, אחרת הכל דרעק.

  2. תודה ראובן, קצר וקולע.
    חבל על דראגיץ, שחקן שאני מחבב בקבוצה שאני מחבב. מיאמי תעשה צרות, כרגיל, גם אם לא תנצח.
    גם דאלאס והקליפרס סימפטיות ומשלימות ערב סימפטי להפליא.

  3. תודה רבה, יופי של פריוויו לערב מינימליסטי.
    חוץ מסקריולו (אחלה ראיון) גם דווין סמית' מיודענו עוזר מאמן בליגה (בסאנס).

  4. הפריוויו הזה הוא המקבילה העיתונאית למרק כפתור, הצלחת להוציא ארוחה לתפארת משני משחקים.
    ותודה רבה כמובן

  5. תודה רבה ראובן.
    יוסטון למרות הבק טו בק אמורה לנצח את מיאמי הפצועה.
    המשחק השני הוא יותר מעניין האם קליפרס אחרי 4 הפסדים רצופים ו 6 הפסדים ב 7 משחקים האחרונים יעצרו את ההדרדרות

  6. יררבי יוסטון משחקת לא רע אבל מיאמי שוחטים אותם בריבאונד עד עכשיו 24-13. יהיה להם כל כך קשה לנצח ככה

        1. מעניין עם הליגה תזכור אותו כהול אופ פיימר כשיתלה את הנעליים הפצועות שלו. אולי התאגיד יכול לעזור 🙂

  7. קצת ידיעות לאנשי הסלטיקס
    אהרון ביינס בחוץ לחודש לפחות ואל הורפורד בלי תאריך חזרה למגרשים כי הבעייה שלו בכאבים בברכיים לא נפתרת….
    מה שנשאר בסנטרים זה תייס ו-וויליאמס. זה מה יש. לדעתי הסלטיקס ישחקו בעיקר בחמישייה נמוכה ונראה את וויליאמס משחק יותר מ 20 דקות במשחקים הקרובים. במשחק מול מילוקי הסלטיקס ייטחנו בצבע כי הרוקי לא יכול להושיע לבד… מילוקי ישחטו את הסלטיקס אלא עם כן קיירי ייתן יום של 50 נקודות וגורדן הייווארד יצדיק סוף סוף את משכורת העתק שהוא מקבל. לדעתי זה לא יקרה והסלטיקס תתקבע במשחקים הקרובים במקום החמישי במזרח כשהגדולות שוב בורחות ממנה.

  8. סיום מותח במיאמי
    יוסטון עשו ריצה של 1-15 ועלו ליתרון. מיאמי הגיבו עם 6 רצופות ליתרון 5

  9. בושה להיות קאפלה 6 נק. מסכן הארדן אין כלום ביוסטון חוץ ממנו גוש ריצדרדסון בייזמור טוריאן פרינס שלושתם או שניים מהם יכולים לשדרג את יוסטון הקטע שאין להם מה לתת. או לחילופין הארדן מוזמן לחסור הביתה לאוק ולתת בראש ללוחמים סוף סוף.

      1. תגיד תודה. שלי משתעל וכל הלילה לא נותן לישון אז הוא ישן עלי. נאלצתי לראות את יסוטון מיאמי עוד מהחימום.

        1. שלי היו שניהם חולים כל השבוע הקטנה ימים א-ג הילד ימים ד עד היום.
          לרוב האישה הייתה איתם 🙂 שאני צופה בגורגי נותן הצגות

      2. את משחק האליפות של דאלאס על מיאמי ראיתי כשהקטנה שלי בת הארבעה חודשים על הידיים.
        זה היה משהו 🙂

  10. אני אתכם כל הזמן אבל חייב לעשות מעורב אז אני לא עוצר. מדהים איך חסן ווייטסייד זורק פאולים ולא פוגע בקרש או בחישוק

  11. האריסון בארנס סוג של בוק מרגיז, לפעמים הוא הולך דווקא לבד כדי להראות ללוקה שהקבוצה לא שלו

      1. הוא צריך לעבור לשחק בשכונה, עם האסמתי, השמן, המעשן-2-קופסאות, הסטלן, נגד זה-שלא-יכול-לקפוץ, הגמד, ההוא-ששיחק-בקט-סל-ויודע-לכדרר-אבל-אחרי-פריצת-דיסק, העצבן שרק עושה פאולים והקפצות כפולות, והילד שזרק בצד וקראו לו להשלים מניין.

        5 על 5 סל אחד, עוד יש לו מקום שם, יכול עדיין לככב.

  12. אם קליפס מוצאים סנטר מחליף נורמלי במקום גורטאט (הוא מחליף למרות שפותח בחמישייה) הם משתדרגים אש. אחד כמו גאבוול מגי משהו דומה. גורטאט פשוט הורג את הקליפס בכל הדק שהוא משחק הגנה והתקפה. מדהים שהוא בליגה עדיין.

  13. סיכום מאצ אפ במחצית

    גלינארי 13 נק (66.7% מהשדה), 4 ריב, 3 אס

    לוקה 13 נק (42.9% מהשדה), 1 אס, 1 ריב

    לא בושה להיות גלינארי

  14. לוקה משפיל את ברדלי ובברלי לא נעים.
    תגידו זה רק אני או שזה נראה שגורטאק שנראה כמו צורר ואני מקווה שסבא שלי ז"ל לא פגש את סבר שלו עשה קעקוע דמוי תפילין על הזרוע?

  15. מצטער אבל דריק חייב לשחק רק בבלואווטים ,הבחור בקושי זז וכל רגע נראה יכול להתפרק לגורמים .
    הוא מפריע לקבוצה והם בהפסדים מאז שחזר.

        1. דיברנו על זה כבר

          קבוצות חזקות=כל קבוצות המערב למעט מאבס קינגס מיני סאנס+בוסטון פילי באקס ראפס ואינדי.

          נמושות=כל היתר

          עפ"י שמעון

      1. האמת ראיתי סרטונים של שרון סטון מתארחת בטוק-שואו'ש מ-92 בחצי השעה האחרונה, אבל ונילו זה נחמד להוסיף טעם, לא מנת הדגל כמו קרם ברולה.

  16. הרוז זהב-על-זיקפה הזאת היא מלכת השאלות הבנאליות של הליגה, וזה תואר ממש מרשים, כי זהו הספורט הלאומי במדיה באמריקה

  17. דאבל טים נפלא של המאבס על סוויט לו שטחן אותם לפני קרלייל יודע את העבודה דוק משחק בלי האריס וגלינארי כרגע שיש דאבל טים על סוויט לו חייב להחזיר אחד מהסקוררים

  18. בובן מזכיר לי את הילד שלי כנמאס לו ללטף ולעשות "טובה" אז זה הופך להיות קצת יותר אגרסיבי. איזה בומבה מג'רי חטף ממנו

  19. דונצ'יץ' מדהים, בכל תנועה על המגרש. מתי לאחרונה היה רוקי שבעונה הראשונה הופך מייד לכוכב הבלתי מעורער, וללב של הקבוצה שלו? מייקל, שאקיל, לברון. אין אחריהם.

      1. קשקוש מקושקש, התאהבת בתיזה מהתיזי של עצמך, אחת מתוך מיליון תיזות, ואתה מספים איתה בכל תגובה שניה. מה אתה, פרסומאי שצריך לחזור על זה?
        מי שלא מבין מה ההבדל בין רוקי בן 19 לכל דבר אחר – זה אולי רק אתה. וגם אתה כנראה לא.

  20. לוקה 32 נק (50% מהשדה), 5 אס, 4 ריב.

    גלינארי 32 נק (68.8% מהשדה), 4 אס, 6 ריב. והגנה שחיסלה את המאבס 5 התקפות אחרונות במאני טיים.

    לא בושה להיות גלינארי. גלינארי אם היה בקריירה ללא ככ הרבה פציעות ובקבוצה נורמלית היה אולסטאר. בטח יותר מדריימונד הנגר.

    סוויט לו הזה טרמינייטור איזה ווינר. אני במקום קליפס לא מוותר עליו בחיים אלא אם זה תמורת סופרסטאר לא נורמלי כחלק מטרייד.

      1. אני אוהב את גלינארי כי חזיתי לו גדולותיגה מהיורוליג, לצערי זה לא התממש אבל אולי העונה :). רק שיהיה בריא.

  21. ראיתי את המשחק קצת בדילי. דונצ'יץ התקרה שלו זה אין לא תקרה. הילד יסיים עם יותר מטבעת אחת . זה לא אמיתי. לא המספרים לא התנועה לא ההבנת משחק לא הניהול משחק. לא יכול להיות שהוא בן 19 .אין מצב. תעודת זהות מזוייפת בטוח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט