ערב ענק של דיברתולומיאו הוביל את מכבי לניצחון בקלאסיקו הישראלי/שי בוקר

 

ג'ון דיברתולומיאו מקבל מגן על חציית ה-1,000 נקודות בקריירה שלו בליגה הישראלית משמעון מזרחי. (צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה)

מכבי תל אביב והפועל ירושלים נפגשו בפעם הראשונה העונה והקלאסיקו לא אכזב. ג'ון דיברתולומיאו היה מעל כולם עם 22 נקודות. סקוטי וילביקין הראה שהוא שם את ההפסד לבאסקוניה מאחוריו וקלע 20 נקודות. פלדין נקלע לערב חלש מאוד תודות להגנה הצהובה בהובלת יובל זוסמן, טאריק בלאק ודיברתולומיאו. תמיר בלאט בלט באדום. סטטיסטיקה ו-ווידיאויים של ג'ון דיברתולומיאו נמצאים בכתבה.

מכבי תל אביב הצליחה לשים את ההפסד לבאסקוניה מאחוריה וכבר בדקות הראשונות התחילה לבסס את השליטה במשחק בדרך לחגוג עוד ניצחון.
הצהובים פתחו עם שני סלים קלים בצבע של כהן ובלאק. בלאט העלה את הירושלמים על לוח התוצאות עם ג'אמפ שוט יפה. אליי אופ ענק של וילביקין לבלאק בהתקפה מתפרצת הקפיץ את הקהל הצהוב ואת קבוצתו ליתרון 8:18. פלדין הצליח להוריד ל-5 בלבד, אבל דיברתולומיאו סיים את הרבע עם שלשה אדירה מחצי מגרש ויתרון 18:26 לצהובים.

לפניכם הסל מחצי מגרש של דיברתולומיאו:

גם ברבע השני, דיברתולומיאו ו-וילביקין המשיכו לצלוף ומכבי ברחה ל-27:43. בלאט עזר לקבוצתו לקזז מעט את הפער בזכות ריצת 9-0 ל-37:43. דיברתולומיאו המשיך בשלו וסיים וקלע את חמשת הנקודות האחרונות של קבוצתו עד להפסקה והצהובים ירדו ביתרון 39:50.
וילביקין פתח נהדר את הרבע השלישי ולאחר שלשה שנייה שלו ברציפות היתרון חזר ל-16, 43:59. בלאט ואלכס צ'וברביץ החזירו את קבוצתם למשחק והורידו ל-9, אבל וילביקין העניש עם שלשה נוספת וקבע 54:66. וילביקין סיים את הרבע עם עוד סל קשה שעצר ריצה אדומה של 9-2 וקבע 63:70 בכניסה לרבע האחרון.
גם ברבע האחרון, דיברתולומיאו הראה שהוא ראוי להיות בשיחת ה-MVP כשהמשיך לשלוט בקצב ועם סל ועבירה קבע 68:79. הוא לא נעצר שם וחתם את המשחק עם עוד שלשה גדולה בדרך ל-78:91 קליל לצהובים.
שלושה שחקני מכבי קלעו בספרות כפולות כשהאחרון הוא טאריק בלאק שקלע 13 וקטף 6 כ"ח. מנגד, פלדין קלע 3/12 מהשדה וסיים עם 10 נקודות בלבד, 7.3 פחות מהממוצע שלו העונה. ג'קובן בראון (12), דשון בטלר (11) וצ'וברביץ (11) הצטרפו אליו ובלאט בספרות כפולות.
נתון מעניין: מכבי קלעה 23/28 לשתי נקודות הערב.
אז מדוע אני אומר שלג'ון דיברתולומיאו מגיע עוד MVP? הסטטיסטיקה תסביר זאת:
1) מקום 10 בנקודות העונה (מלך הסלים הישראלי עד כה) עם 16.1 נקודות למשחק
2) מקום ראשון ב+/- +166.
3) מקום חמישי במדד עם 19.9
4) מקום ראשון באחוזים מהקו עם 93.9%
5) מקום שביעי באחוזים ל-3 עם 44.4%
6) מקום תשיעי בנקודות לדקה עם 0.61                                                                                                                7) שלושה משחקים של 20 נקודות או יותר

הערב:
22 נקודות
+/- +11
4/8 לשלוש
4/4 מהעונשין
7 כדורים חוזרים                                                                                                                                            30 נקודות מדד

לאחר המשחק, במסיבת העיתונאים, שאלתי את דיברתולומיאו האם הוא מכוון לעוד עונת MVP (זכה ב-MVP עם מכבי חיפה בעונת 2016/2017):

*שני הווידיאויים מהיוטיוב האישי שלי*

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה על התיאור מהשטח
    מבחינתי מה שהיה חשוב זה שחולוניה, שלגמרי לא הייתה במשחק, הצליחה לא להפסיד !!!
    🙂
    (והתמונה הראשית של שימון גדולה מדי לסלולארי. לא שאני אומר שהוא השמין חס וחסיסה אבל כדאי לבדוק את זה)

  2. תודה על הכתבה.
    אני לאחרונה מתחיל לחשוב שכדאי למכבי ללמוד מאחותה מהכדורגל. כלומר להציב כמטרה עליונה שימור של הסגל והרצתו העונה על מנת שבשנה הבאה יקטפו את הפירות. לדעתי עם פארגו להחלפה של קיין/ריי אחד מהם או שניהם יש לקבוצה פוטנציאל מאד גבוה. מאד. מראה שזוף סוף גם יש לה מאמן טוב. בקיצור לשמר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט