בניגוד לציפיות – מכבי ת"א מפסידה לבאסקוניה בהיכל / עידן עופר

 

 

בתיאוריה, זה היה משחק שסומן בלוח השנה של מכבי כאחד שצריך לנצח אותו, במציאות.. זה היה עוד משחק התקפי פושר עם הרבה קבלת החלטות לא טובה של איש אחד שסומן ככוכב הבא של מכבי אבל מסתמן כשחקן שמתאים לשמש כגלגל שני ולא ככוכב של הקבוצה כפי ששימש בעונה שעברה במדי דרושאפקה.

את המשחק אני מניח שרובכם אם לא כולכם ראיתם אז הסיקור יהיה קצר, בניגוד למסקנות.

מכבי פתחה עם החמישייה הרגילה שלה בעוד באסקוניה עלתה עם וילדוזה, שנגליה, ג'נינג, פורייר ושילדס.

הצהובים פתחו טוב את המשחק אבל אפשרו לספרדים לחזור בזכות הגנה חלשה (במיוחד של אובראיינט שלא ממש הצליח לעצור את שנגליה) והרבע הראשון נגמר בתוצאה 22-17 לבאסקוניה. הרבע השני היה כבר יותר טוב ונגמר ביתרון 5 לצהובים, הרבה בזכות הגנה חזקה של ג'ונדי וקיין.

מכבי ניסתה לברוח אבל פשוט לא הצליחה למצוא תשובה לגבוהים של הספרדים שחגגו על אובראיינט וזה רק 3 בסוף הרבע. למרות שלשות נדירות של ווילבקין, הספרדים נשארו במשחק עם שלשות גדולות משלהם והצליחו לחזור למשחק. ביתרון 2 לספרדים, קיין נשלח לקו ותפר את שתי הזריקות, שוויון 79. באסקוניה יצאה להתקפה בצד השני ומצאה את פורייר הצרפתי שבדאנק העלה את קבוצתו ליתרון עם 11 שניות לסיום.

ווילבקין כמו ווילבקין, הלך לפיק נ' רול מאוחר מדי, הספרדים הביאו דאבל טים, המסירה לטיוס הייתה מאוחרת מדי ומכבי מפסידה את המשחק, בצדק יש לומר.

קלעו למכבי: קיין ו-ווילבקין עם 13 כ"א (סקוטי עם 16-5 מהשדה), אובראיינט וטיוס הוסיפו 12 כ"א.

קלעו לבאסקוניה: שנגליה קלע 20 נק', פורייר עם דאבל דאבל של 12 נק' וכדורים חוזרים, וילדוזה, היליארד וג'נינג קלעו 43 נק'.

 

שלב המסקנות

בואו נתחיל מהסוף ונדבר על סקוטי ווילבקין.

– נתחיל מהצד ההגנתי, זה שכמעט ולא קיים. ווילבקין מעולם לא נחשב לשומר גדול וגם היום הוא המשיך להראות את זה. הגנת ה"אוף בול" שלו ברמה מאוד נמוכה כאשר הוא מאחר להגיע לשחקן שלו ונתקע על חסימות. בפיק נ' רול המצב לא יותר טוב ולמרות שלפעמים הוא מראה רצון שגם מולידה יכולת, גם שם המצב לא מזהיר.

– התקפה, הדבר בשבילו הוא בא למכבי. הטורקי-אמריקאי של מכבי טוב מאוד בליצור לעצמו מצבי קליעה על קשת השלוש ומחצי מרחק אבל בוחר שלא להגיע עד לצבע. העובדה שהרכז של הצהובים מחבב במיוחד את קשת השלוש פוגעת בצורה קשה בהתקפה של מכבי בכך שהוא דואג למשוך את השעון במקום להגיע לאיזור הצבע לזריקה קלה או מסירה לאחד הקלעים\גבוהים שנשארים פנויים אחרי שההגנה התכווצה.

כל הנקודות הללו מתקבצות לשתי מילים – קבלת החלטות. רוב התרגילים של מכבי מסתכמים בפיק נ' רול של אחד הגארדים שלהם (לרוב סקוטי) בטופ אוף דה קי ומשם הרכז מחפש את הגבוה שהתגלגל\יצא החוצה או ליצור לעצמו ולחבריו מצבי קליעה נוחים.

המהלך האחרון של המשחק לא הפתיע אף אחד, ובדיוק בגלל זה הספרדים ביצעו דאבל אפ, הימור לא קטן עם כל כך קצת זמן על השעון. המאמן של מכבי יצטרך להמשיך ולחשוב על פתרונות יצירתיים בשביל לאפשר לווילבקין לשחק יותר ללא הכדור ולקבל אותו בשלב יותר מאוחר של ההתקפה.

מהשחקן שהיה אמור להוביל את מכבי לזה שבדרך להוביל אותה – ג'וני אובראיינט.

הדרך עוד ארוכה בשביל הפורוורד הצעיר אבל בעיניי יש לו את כל הכלים לעשות את זה. אובראיינט פתח את המשחק בצורה טובה בהתקפה אבל היה כרוח רפאים בהגנה כאשר איפשר לגבוהים של באסקוניה לחגוג עליו עם 8 נקודות. למרות שהוא לא ניחן ביכולת חסימה טובה, אובראיינט בעל מבנה גוף חזק וזריזות מתעתעת, דברים שיכולים לעזור לו להפוך לשומר טוב, אם ירצה בכך.

בהתקפה הסיפור הרבה יותר טוב. למרות שלפעמים הוא מזכיר את דשון תומאס מהעונה שעברה בגלל חוסר היכולת שלו למסור את הכדור (אספקט שמשתפר משבוע לשבוע), אובראיינט הוא בעל כישרון התקפי עצום, בעיקר בגלל היכולת שלו לשחק בפנים ובחוץ.

קבלת ההחלטות שלו (כמו של רוב הקבוצה) עדיין לא במקום שהיא צריכה להיות אבל נראה שיאניס אוהב אותו ונותן לו קרדיט רחב. ולחשוב שדיברו על לחתוך אותו בתחילת העונה..

ומאלה שלא מצטיינים בקבלת החלטות למקבל ההחלטות הטוב בקבוצה, אנג'לו קאלוירו. קאלוירו הנהדר ממשיך לעשות את מה שהוא יודע ובעיקר לא מנסה דברים שהוא לא. מס' 4 של הצהובים משחק ללא אגו ועושה את המוטל עליו בצורה הטובה ביותר, לא בכדי הוא היה האחרון לרדת מהפרקט ברבע הראשון.

***

ללא מעט אנשים קשה להשלים עם זה אבל מכבי כבר לא בדרג הראשון של היורוליג, בקושי בשני. למרות ההצלחות של הצהובים בשנים האחרונות, הפער בינם לבין קבוצות כמו צסק"א וריאל רק גדל ונראה שמכבי לא בדרך להשלים את הפער הזה. עונת היורוליג הנוכחית גמורה בעיני ויהיה נחמד אם זוסמן ואבדיה יראו קצת יותר פרקט ויצברו ניסיון לשנים הבאות, כל אחד ואיפה שישחק.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה עידן

    למזלה של מכבי היא מביאה כנראה יוטתר צופים מרוב הקבוצות ביורוליג אז ישאירו אותה שם בכל מקרה.

    מצד שני יש לי רושם ממה שראיתי בארץ שכל היורוליג הוא די הרבה CRAP SHOOT בקשר לאמריקאים. אז מה שקובע הם שחקני המדינה וכאן אנחנו כנראה מפגרים.

  2. תודה עידן
    עוד הפסד – שניים ומכבי תוכל לארח באולם שהולם את מידותייה
    חשבתי על אולם הפחים או הסבה של האוורווה בפתח תקווה

  3. מכבי הזו מתחילה להזכיר את נבחרת הכדורגל כל פעם שיש תקווה וציפיה היא הורסת אותה.
    כישלון גדול ואכזבה עצומה מהיווני שניהל את המשחק באופן קטסטרופלי .
    לא מבין גם איך וולבקין הווינר הגדול של היורקאפ עם בלאט נהיה פתאום אחד שמפחד מהצל של עצמו .

    ואולי זה בכלל משבר גיל ה 40 של ….מכבי .
    מאז הזכייה הראשונה ב 77 .

  4. תודה עידן. באסקוניה רק שבוע אחורה ניצחה בבית את צסק"א ,
    מתי בדיוק מכבי עשתה את זה לאחרונה?? ככה שלא ברור של מי היו הציפיות לניצחון, בטח שהאולם הביתי הוא מזמן כבר לא ממש מבצרה.
    ווילבקין מסיים טוב אבל בינוני מינוס כאשר זה נוגע לקבלת החלטות ברגעים הקריטיים, לא ברור לי למה מכבי לא הולכת מבחינה זו הרבה יותר על רול שקבלת ההחלטות שלו טובה הרבה יותר.

  5. למכבי היו הפסדים מפגרים בשנים האחרונות, וזה מקבל מקום יפה בטופ 5. כבר נלחמו וחזרו להוביל בהפרש יפה, אבל בסוף באמת חרבנו את זה יפה. המהלך של הסל האחרון של באסקוניה פשוט שבר אותם, שרפו את כל השעון וסיימו עם דאנק לתוך הפרצוף. לקפל את העונה.

  6. תודה עידן!

    עוד עונה נגמרה לה והעיקר שוויצ'יץ' נשאר נטוע על מקומו…

    פשוט בדיחה איך הקבוצה הזו נבנתה. זה שמשלמים לוולביקין מיליון ושליש יורו לא הופך אותו לשווה את הכסף הזה. הוא בסה"כ שחקן יורוקאפ טוב שזה שווה שחקן יורוליג בינוני, בטח לא אחד שיוביל קבוצה.

    טייריק בלאק? השבוע הוא התלונן על עומס המשחקים. למי שתהה למה הוא לא משחק ב-NBA.

  7. זה הכל יסודות. פשוט לא להאמין כשרואים את ההבדלים.
    כשמכבי מתקיפה ומישהו בא לחסום לרכז, הוא עושה "כאילו" חסימה ולשומר זה בכלל לא מזיז – שום יתרון לא נוצר כתוצאה מכך. לעיתים להיפך – יציאה אגרסיבית של השומר של ה"חוסם" גורמת לשחקן עם הכדור לברוח כמעט עד חצי המגרש.
    בצד השני, אם יש חסימה, היא לחלוטין עוצרת את השומר של מכבי ומייצרת חילוף של מיסמצ' שאותו הם מנסים (ולרוב מצליחים) לנצל. כך היה למשל בהתקפה האחרונה שלהם, שהסתיימה בדאנק. וזה לעומת התקפות של מכבי שהסתיימו באיבוד (האחרונה למשל), או בזריקה קשה שהפכה לנס (שלשות של קיין !! על הפרצוף בסוף שעון) או פשוט החטאות.
    עד שהדברים הבסיסיים האלו לא יתוקנו, אין למכבי תפילה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט